قطعاً برخی نمادها را نمیتوانید از یاد ببرید. نمادهایی که تاریخی بوده و در تار و پود ذهن ما نقش بستهاند…
یکی از نمادهای دنیای خودرو جیپ رانگلر است. رانگلر یکی از نمادهای اسطورهای در بحث آفرود بوده و بسیاری از طرفداران واقعی خودرو علاقه ویژهای به این محصول آمریکایی دارند.
این خودرو برای سال ۲۰۱۸ کاملاً نونوار شده و بازطراحی کاملی را تجربه کرده است. این خودرو از هر جنبهای بهبود یافته و در ادامه شما را با ۹ نکته مهم درباره این رانگلر تازهنفس آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- هنوز هم شبیه یک رانگلر است
جدای از تواناییهای شگفتانگیز، رانگلر هنوز هم آشناست. این خودرو دارای فرم جعبهای و جلوپنجرهای با ۷ میله است. البته که بدنه دارای همان خصوصیات همیشگی جیپ رانگلر است اما تغییرات قابلتوجهی نیز رخ داده است.
برای مثال شیشه جلوی این خودرو برای آئرودینامیک بهتر بیشتر از قبل خم شده است. شیشه جلو همچنین آسانتر از قبل تا میشود. چراغها و مه شکنهای LED بهصورت سفارشی در دسترس هستند و دوربین دندهعقب یکپارچه نیز باعث مدرنتر شدن رانگلر شدهاند.
- کاهش وزن
اگرچه رانگلر خودروی سبکوزنی نیست اما ۹۱ کیلوگرم سبکتر از قبل بوده اما خب مدل روبیکان آن هنوز هم حدود ۲۰۴۱ کیلو وزن دارد.
به منظور کاهش وزن، دستهموتورها، دربها، کاپوت، لولاها، گلگیرها و حتی فریم شیشه جلو از آلومینیوم ساخته شده درحالیکه درب پشتی نیز از جنس منیزیم است. همچنین میلههای پایدار کننده و سیلندر ترمز نیز سبکتر از قبل هستند.
- گزینههای جدید پیشرانه
برخلاف مدل سال قبل، رانگلر ۲۰۱۸ را میتوان با پیشرانههای گوناگونی سفارش داد. همچون قبل پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار هنوز هم ارائه میشود. این پیشرانه هماکنون قدرت ۲۸۵ اسب بخاری دارد.
اما پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو برای نسل جدید تدارک دیده شده که خروجی ۲۷۰ اسبی دارد. این پیشرانه همچنین دارای سیستم گشتاور الکتریکی جدیدی است که عملکرد هیبریدی ملایم را به خودرو اضافه میکند.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل نیز در سال آینده به این خانواده ملحق خواهد شد و قطعاً باعث جذابیت بیشتر این خودرو خواهد شد.
از نظر گیربکسها، نسخه آشنای ۸ سرعته اتوماتیک برای تمامی مدلها قابل انتخاب بوده هرچند پیشرانه پنتاستار را میتوان با گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت آیسین هم همراه کرد.
- بهترین کابین تاریخ رانگلر
این تنها مهندسان جیپ نبودهاند که اقدام به بازنگری در رانگلر جدید کردهاند بلکه طراحان نیز دستی بر آتش داشتهاند. قطعاً این نسل بهترین کابین تاریخ رانگلرها را دارد.
در آغاز باید گفت رانگلر ۲۰۱۸ دارای استارت دکمهای میباشد، چیزی که تا چند سال پیش در خودروهای لوکس دیده میشد. مدل روبیکان حاضر در تست همچنین از پشت آمپرهای دوخته شده خیالانگیز سود میبرد. علاوه بر این پلاستیکهای نرم نیز روی پانل دربها بکار رفته است.
- تکنولوژیهای قابلتوجه
این بخش به تکنولوژی اختصاص دارد. رانگلر جدید دارای خوبیهای زیادی است. سه نسخه از سیستم Uconnect فیات-کرایسلر قابل انتخاب بوده که شامل صفحهنمایش ۸.۴ اینچی و ناوبری میباشد. این سیستم هنوز هم یکی از بهترین کاربریها را داشته و از جمله سریعترینها نیز میباشد.
اکثر نسخهها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و چهار پورت USB نیز در نظر گرفته شده است.
- هیولای آفرود
تمامی نسخههای رانگلر غول آفرود هستند. این خودرو برای آفرود ساخته شده و نسل جدید آن هنوز هم یک هیولاست. از صندلی راننده اینگونه به نظر میرسد که هیچچیزی نمیتواند رانگلر را متوقف کند، خواه مانع پیش رو آب باشد یا گلولای و یا صخره.
چیزی که چنین توانایی آفرود را ایجاد میکند فریم کاملاً جعبهای است. سیستم تعلیق رانگلر ۲۰۱۸ نیز بهبود یافته است. مدلهای روبیکان همچنین به منظور کشش بیشتر دارای دیفرانسیلهای قفل شونده هستند.
زوایای حمله، فرار و شکست در کلاس خود جزو بهترین میباشند. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز کاملاً قابلتوجه میباشد.
مدل آنلیمیتد روبیکان حاضر در تست به رینگهای ۱۷ اینچی آلومینیومی و لاستیکهای ۳۳ اینچی مجهز بوده است. ریلهای محافظ بدنه به همراه فلاپ های محافظ قطعات زیرین از شاخصههای برجسته این خودرو هستند.
- آرامش سورپرایز کننده
با اینکه رانگلر میتواند همانند یک بز کوهی از هر جایی بالا رود اما آرامش آن در روی جاده نیز بسیار احساسبرانگیز است. بیشک این نسل از رانگلر آرامترین نسخه تاریخ بوده و نرمتر، راحتتر و ساکتتر است. حتی شیفتر دنده دستی نیز ارتقا یافته است. فاصله حرکت دندهها ۵۰ درصد کاهش یافته است.
- قدرت زیاد
خب به پرفورمنس میرسیم. رانگلر ۲۰۱۸ سریعترین خودروی کلاس نیست اما حرفهای زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار و گیربکس دستی زوج خوبی هستند. این پیشرانه بهطور باورنکردنیای نرم و آرام بوده و عملکرد درخوری دارد.
کلاچ نسبتاً سبک بوده اما درگیر شدن تقریباً زمان رسیدن به کف خودرو رخ میدهد که کمی غیرعادی جلوه میکند.
همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت سیستم استارت استاپ در رانگلر ۲۰۱۸ وجود دارد.
- تستهای زیاد؟
نهایتاً به بحث کیفیت میرسیم. بنا به گفته فیات-کرایسلر، رانگلر چند میلیون کیلومتر تست را از آریزونا گرفته تا ایتالیا و حتی هند پشت سر گذاشته است. با این وجود ظاهراً تستهای صورت گرفته کافی نبودهاند.
اولین نسخه تست شده به کل از کار افتاد و فیلمبردار مجبور شد چند ساعت کنار جاده بایستد تا کمپانی خودروی دیگری را بفرستد. خودرو درحالیکه کارکرد ۱۰۰ کیلومتری داشت از کار افتاد که بسیار خطرناک است.
در واقع سیستم برق خودرو کاملاً ازکارافتاده بود. ما برای حل مشکل حتی باتری را قطع کردیم اما باز افاقه نکرد. پیشرانه اصلاً استارت نمیخورد و چراغها نیز روشن نمیشدند.
سخنگوی جیپ بعداً گفت نسخه تست شده حدود پانصدمین دستگاهی بوده که خط تولید را ترک کرده بنابراین جزو اولین نمونههای ساخته شده بوده است. او همچنین گفت که آب وارد برخی سیستمهای الکترونیکی شده و باعث ایجاد این اختلال شده است. خوشبختانه آنها بعداً مواد ضد آب بیشتری را به این قسمتها اضافه کردند تا از ایجاد مشکلات آتی پیشگیری شده باشد.
Ali.usa
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷خداااای آفرود .تمام
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷هنوزم بعد این همه سال دوست داشتنیه.
یکی از خودروهاییِ که تمام مردم از هر گروه سنی دوسش دارن ، حال چه داشته باشیش چه نداشته باشی .
با اینکه تویوتا دوستم ، اما چیپ همیشه برام به مانند مرسدس بنز قابل احترام ودوست داشتنی بوده .
پدربزرگ تمام suv ها تلقی میشه .
از دور داد میزنه من چیپم ، احترام بزارید .
Mohammad
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷اخ گفتی . چیزی که این ماشین در تاریخ ثبت کرد هیچ ماشبن دیگه قادر به ثبت کردنش نبود .
یه امریکایی . یه بلند قامت
هر جور حساب میکنم به صرفه تر از این ماشین در بین suv ها وجود نداره
وقتی قیمتش رو میبینم فیلمهاش رو میبینم
با خودم میگم . چرا من ازش ندارم .
چقدر از ماشین های مطرح روز از این ماشین کپی برداری کردن .
اخ که چقدر دوست دارم پهلون
یانکی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷البته سابربن شورلت بابایه تمام suv جهانه.جیپ هپ چیزیه که suv معنا کرد.مثل فوتبال که که قبل مارادونا هم بود ولی مارادونا بهش عظمت و زیبایی و عشق رو اضافه کرد.
یانکی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷بیشترین کپی کاری تو تاریخ خودرو سازی از این امپراطور انجام شده.لندروور دیفندر.پاترول.لند کروز.سنگ یانگ.فورد میوت.تاتا موتورز هند…راستی بنز هم چون هیچ طرحی به ذهنش نمیرسید از جیپ الهام گرفت که اونم….نگم برات!!!!
Mohammad
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷افرین منم نگفتم که ریا نشه نگو داغون میشن بنده خداها
ژان وال ژان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷میشه چند تا لینک بدی از قسمت هایی که بنز از روی جیپ کپی کرده تا باور کنیم از **** حرف نمیزنی ؟!
Mohammad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بماند ?
ژان وال ژان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷بیش از این هم انتظار نمیرفت !!!
ماتئوس
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷امان از جنس خوب !!!!.. چه میکنه با مردم …
اون زمان که بنز ماشین میساخت جیپ هنوز موز هم نبود … شما توهمات این دوستمونو جدی نگیر
Elmiraj
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ماتئوس @
اول از همه جیپ خودروسازی هست تخصصش ساخت SUV هست نه سدان لوکس !!!
.
و دوم این که تمامی SUV های آفرودی و لوکس جهان از جیپ ولیز و جیپ واگنیر کپی شدن که Gکلاس و GLS هم شاملش میشن !!!
کریمی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷من واقعا عاشقشم هم یه ماشین شهریه هم افرود
جی کلاس برا من خیلی گرون در میاد و ناچارم عاشق جیپ بشم و جیپ پشیمونم نمیکنه
بعد یه چیزی در مورد جی کلاس بگم که اکثرا به صورت وارونه متوجه شدن
اون خدابیامرز که جی کلاسو سفارش داد دستور طراحیشو نداد
مرسدس بنز یه طرح نظامی داشت که به ارتشای کشورایی مثل اتریش و المان و سوئد و بریتانیا و ایران فرستاد و هیچکدوم به جز اتریش و سوئد و ایران اینو قبول نکردن و ایران بیشترین سفارشو برا این ماشین داد. چون ارتش ایران در مقابل ارتشای اتریش و سوئد تقریبا ده بیست برابر بزرگتره و قطعا تعدادی که نیاز دارم به همین نسبت بیشتره.
در واقع اون خدابیامرز با سفارش این مدل باعث شد رو خط تولید بره و طرح شکست نخوره. چون اگه یه مدل کمتر از مورد انتظار سفارش داشته باشه قیمتش یا بالاتر میره و یا اینکه کلا طرحو عوض میکنن تا ارزونتر در بیاد.
اون خدا بیامرز با سالی دو میلیارد دلار درامد نفتی چه کارا که نکرد
خیلیا به اشتباه فکر میکنن یکی از داخل کشور این ماشینو طراحی کرد و فرستاد مرسدس بنز بسازه.
ایمان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷چه مانعی در آفرود میتواند این اسطوره آفرود رو متوقف کنه
جواب کاملاً روشنه ؛ هیچ مانعی نمیتونه جلوشو بگیره
مثل همیشه باید گفت عشق یعنی جیپ و فورد
net
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷امریکا عجب کشور پیشرفته ای هست.رانگلر۲۰۱۸ دودرب و چهردرب خیلی زیباست مخصوصا رنگ مشکی.صندلیهای چرمی مشکی زیبایی داره اگر صندلیها بجای دوخت قرمز از دوخت رنگ مشکی استفاده زیباتر میشد.اگر برای سال ۲۰۱۹ جیپ بیاد رانگلر رو سقف اهنی خودکار جمع شونده براش بزاره خیلی عالی میشه تا این سقف برزنتی که بخواد با دست جمع بشه مثل خودروهای روباز.زیباترین محصول جیپ همین رانگلر هست و گرند چروکی بقیه محصولات جیپ طراحی بیرونی زیبایی نداره
net
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷اگر رانگلر برای سال اینده تکنولوژیهای بروز بیشتری براش در نظر بگیره و سیستم صوتی حرفه ای با امپلی و ساب برای رانگلر بزاره عالی میشه و سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو جالب میشه
ali a
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷عاشقش شدم…
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا ماشین وسط راه کلا از کار افتاد؟؟
net
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷کاشکی من تو امریکا دنیا اومده بودم.واقعا رانگلر دو درب و چهار درب خیلی زیباست .جیپ قدرت و تکنولوژی و سنت رو با هم ادغام کرده و این محصول زیبا تولید کرده.اگر داشبورد قرمز نبود و از دوخت قرمز برای صندلیها استفاده نمیکرد و طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود خیلی قشنگتر از این میشد
net
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷من متن رو درست نخوندم الان متوجه شدم نوشته از اپل کار پلی واندرید اتو پشتیبانی میکنه.حواسم نبود
net
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷چهارتا درب که ازش جدا میشه خیلی زیبا میشه
رها
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ماشینی که تازه و صفر باشه وسط راه از کار بیفته مفتش گرونه.
لندکروزر سری 70 هارد تاپ از این بهتره. تویوتا ندیدم بی کیفیت باشه مخصوصا سری 70 و لندکروزر سری 100
طرف یک قرنه ماشین می سازه از خط تولید بیرون نیامده ماشینش خراب میشه این که از ایران خودرو بدتره
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷جاهایی که رانگلر میره بقیه آفرودر ها خوابشم نمی تونن ببینم !!! واسه همین کسی که رانگلر زیر پاشه انتظار زیادی ازش داره ، پس مطمئن باش بلایی که سر این رانگلر آوردن اگه سر هر آفرودر دیگری میآوردن بجای قطع سیستم برق تکه تکه می شد!!!
Elmiraj
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷جاهایی که امروز Gکلاس ، دیفندر ، لندکروز و پاترول به سختی تمام رد می کنن و کلی هم بهش افتخار می کنن ، جیپ ۷۷ سال قبل با ولیز تو جبهههای جنگ میرفت !!!!!
.
.
حالا رانگلر با صخره نوردی بی رقیبش بماند !!!!
ژان وال ژان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷.
چون کسی دلش به حال جیپ نمیسوزه از هر جایی ردش میکنن … خراب نشد که هیچ خرابم شد به درک
جیپ ۳۰ هزار دلاری با بنز ۲۵۰ هزار دلاری خیلی فرق داره
Elmiraj
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ژان وال ژان @
مطمئن باش اون جیپ 30 هزار دلاری خیلی تواناتر از اون بنز 250 هزار دلاری هست ، اگر غیر از این بود با اون بنز ۲۵۰ هزار دلاری هم صخره نوردی میکردن ، چون برا بعضیا ۲۵۰ هزار دلار پول تو جیبیه !!!!
.
نکنه یادت رفته با فانتوم ۴۵۰ هزار دلاری علوفه شتر جابهجا میکردن !!!!!!!