در بازار آلمان میزان فروش خودروهای مسافری جدید از ماه ژانویه تا ژوئن ۷.۱ درصد افزایش یافته است. در این مدت تعداد ۱،۷۳۳،۸۳۹ دستگاه انواع خودرو به فروش رسیده است. فولکسواگن پرفروشترین برند و گلف پرفروشترین خودروی بازار آلمان بودهاند.
در سال ۲۰۱۶ بازار خودروهای جدید به گسترش خود ادامه داده و تنها در ماه ژوئن افزایش ۸ درصدی در امر فروش را شاهد هستیم.
- بازار خودروی آلمان در شش ماهه اول سال
بازار وسایل نقلیهی موتوری آلمان در نیمه اول سال ۷ درصد رشد داشته و فروش وسایل نقلیه به ۲،۰۳۵،۷۳۹ دستگاه رسیده است. بزرگترین بخش این وسایل را خودروهای مسافری با فروش ۱،۷۳۳،۸۳۹ دستگاهی تشکیل میدهند.
به عنوان یک نشانهی مثبت از اقتصاد آلمان، خودروهای تجاری نیز شاهد رشد فروش بوده و میزان فروش این دسته از خودروها با افزایش ۱۱ درصدی مواجه شده است. اتوبوسها نیز نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۵ رشد فروش ۱۶ درصدی داشتهاند.
خودروهای بنزینی سهمی ۵۱.۵ درصدی (+۹.۸ درصد) از بازار جدید را به خود اختصاص دادهاند درحالیکه خودروهای دیزل نیز سهم ۴۶.۹ درصدی از این بازار داشتهاند. خودروهای هیبریدی نیز ۱.۲ درصد از بازار را تشکیل داده درحالیکه خودروهای الکتریکی تنها با فروش ۴۳۵۷ دستگاهی سهمی ناچیز از این بازار را به خود اختصاص دادهاند.
- پرفروشترین خودروسازان بازار آلمان در نیمه اول سال
طبق دادههای منتشر شده توسط KBA، پرفروشترین برندهای خودرویی بازار آلمان در شش ماهه اول سال به ترتیب عبارتاند از:
برند | فروش خودرو | سهم بازار | درصد تغییر | |
مجموع فروش خودرو در آلمان | ۱,۷۳۳,۸۳۹ | ۱۰۰ | ۷.۱ | |
۱ | فولکس واگن | ۳۴۶,۱۸۸ | ۲۰ | -۱.۴ |
۲ | آئودی | ۱۵۹,۵۰۱ | ۹.۲ | ۱۳ |
۳ | مرسدس | ۱۵۶,۸۶۹ | ۹ | ۱۰.۱ |
۴ | BMW | ۱۳۵,۱۲۸ | ۷.۸ | ۹.۸ |
۵ | اوپل | ۱۲۸,۵۲۴ | ۷.۴ | ۱۲.۹ |
۶ | فورد | ۱۲۳,۱۴۰ | ۷.۱ | ۱۰.۷ |
۷ | اشکودا | ۹۶,۴۷۵ | ۵.۶ | ۵.۶ |
۸ | رنو | ۶۰,۸۴۹ | ۳.۵ | ۱۵ |
۹ | هیوندای | ۵۲,۸۸۸ | ۳.۱ | ۵.۳ |
۱۰ | سئات | ۴۷,۴۲۱ | ۲.۷ | -۱.۳ |
۱۱ | فیات | ۴۰,۷۶۱ | ۲.۴ | ۶.۳ |
۱۲ | نیسان | ۳۷,۴۹۵ | ۲.۲ | ۵.۹ |
۱۳ | مزدا | ۳۳,۱۵۶ | ۱.۹ | ۱۷.۲ |
۱۴ | تویوتا | ۳۲,۹۳۹ | ۱.۹ | ۰.۷ |
۱۵ | کیا | ۳۰,۰۵۶ | ۱.۷ | ۱۱.۱ |
۱۶ | پژو | ۲۹,۷۵۹ | ۱.۷ | ۶.۲ |
۱۷ | سیتروئن | ۲۶,۱۶۵ | ۱.۵ | ۸.۴ |
۱۸ | داچیا | ۲۴,۷۵۱ | ۱.۴ | ۴.۲ |
۱۹ | مینی | ۲۲,۱۴۸ | ۱.۳ | ۱۰.۴ |
۲۰ | میتسوبیشی | ۲۰,۸۶۸ | ۱.۲ | ۱۲.۶ |
۲۱ | ولوو | ۱۹,۳۸۸ | ۱.۱ | ۱۳.۳ |
۲۲ | اسمارت | ۱۸,۸۸۱ | ۱.۱ | -۴.۷ |
۲۳ | پورشه | ۱۶,۱۲۸ | ۰.۹ | ۴.۷ |
۲۴ | سوزوکی | ۱۵,۵۴۸ | ۰.۹ | -۶.۴ |
۲۵ | هوندا | ۱۴,۸۱۶ | ۰.۹ | ۴۹.۹ |
۲۶ | لندروور | ۱۲,۳۷۷ | ۰.۷ | ۲۹.۸ |
۲۷ | جیپ | ۶,۹۸۴ | ۰.۴ | -۱ |
۲۸ | جگوار | ۴,۴۱۵ | ۰.۳ | ۹۹.۵ |
۲۹ | سوبارو | ۳,۷۵۸ | ۰.۲ | ۱۱.۱ |
۳۰ | DS | ۲,۴۹۶ | ۰.۱ | -۱۵.۴ |
۳۱ | آلفارومئو | ۱,۸۸۴ | ۰.۱ | ۲۹.۳ |
۳۲ | سانگ یانگ | ۱,۷۵۲ | ۰.۱ | ۶۱.۸ |
۳۳ | لکسس | ۹۹۱ | ۰.۱ | ۲۴.۷ |
۳۴ | تسلا | ۷۷۸ | ۰ | ۱۱.۸ |
سایرین | ۸,۵۶۲ | ۰.۵ |
در نیمه اول سال ۲۰۱۶ تقریباً همهی برندهای خودرویی در بازار آلمان با رشد فروش مواجه بودهاند. استثنای بزرگ این موضوع پیشروی بازار یعنی فولکسواگن است که کاهش فروش ۱.۴ درصدی را مشاهده کرده، اگرچه که این موضوع تنها دربردارندهی فروش کمتر تنها ۵ هزار خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل است. ابهام در کیفیت خودروهای فولکسواگن و مخصوصاً نارضایتی از تفاوت خودروهای فروخته شده در بازار آمریکا و آلمان سایهی سنگینی را روی این گروه خودروسازی افکنده است.
در مقابل آئودی که زیرمجموعه فولکس است رشد قابلتوجه فروش را در این بازهی زمانی داشته است. میزان فروش این برند ۱۳ درصد افزایش یافته که آن را به دومین برند قوی آلمانی تبدیل کرده است.
دیگر برند زیرمجموعهی فولکس یعنی اشکودا علیرغم اینکه بازار محدودتری داشته اما به عنوان پرفروشترین برند خارجی بازار خودرویی آلمان عمل کرده است. در مقابل گروه خودروسازی رنو افزایش فروش ۱۵ درصدی داشته است.
تنها ۶ برند خودروسازی فروش ضعیفی داشتهاند که DS، سوزوکی، اسمارت و فولکسواگن بدترین آنها بودهاند.
برندهایی که بیشترین بهبود عملکرد را داشتهاند عبارتاند از جگوار، سانگ یانگ و هوندا. برندهای لندروور، آلفارومئو و لکسوس نیز از رشد فروش خود خرسند بودهاند. نیسان عنوان پرفروشترین برند ژاپنی در بازار آلمان را حفظ نموده اما عملکرد قوی مزدا در این بازار تویوتا را مجبور کرده تا به رتبه سوم فروش کوچ نماید.
فولکسواگن گلف نیز به آسانی و طبق یک سنت دیرینه که از سال ۱۹۸۱ اینگونه بوده به عنوان پرفروشترین خودروی بازار آلمان باقی مانده است.
منبع: best-selling-cars
sunmartin
۱۴ مرداد ۱۳۹۵با تشکر از نگارنده مقاله لطفا نیاید و برندهای آسیایی بکوبید همونطور که شاهد هستید در آلمان مهد خودروی جهان کیا و هیوندا بعضا بالاتر از برندهای مطرح نه بواسطه قیمت بلکه کیفیت که قبلا در گزارش کانسومر سرویس و ریپورتز و جی دی پاور به تفصیل نقل شد دارن میفروشن متاسفانه این تفکر که تویوتا end کیفیت هست و یا هوندا برترین آسیایی تولید شده هست در میان جوانان وجود داره الان بازار رقابتی شده و خیلی از برندهای مطرح باید خطر آسیایی های نوظهور کره ای را جدی بگیرند همین سانگ یانگ ببینید چه جهشی داشته دنیا درحال تغییر و پیشرفت هست و ما برسر کدام برند برتر هست هنوز باهم بحث میکنیم
Madjid
۱۴ مرداد ۱۳۹۵دوست عزیز عملکرد کره ای ها قابل تحسینه ولی ژاپن خیلی خیلی زودتر از کره دست به کار شده و با حداکثر سرعت هم داره جلو میره و بازار ها رو فتح میکنه. از طرفی هم اشتباهی مرتکب نشده که بگی خوب حالا کره به ژاپن رسیده. درسته کره ی جنوبی خیلی عالیه ولی در حد ژاپن نیست.
البته قرار نیست همه از یک شرکت و یک کشور ماشین بخرن… نظرات متفاوته و صد البته پول در اختیارهمه یکسان نیست… قیمت محصولات ژاپن بالاتر از کره هست و خیلی ها به سمت هیوندای و کیا گرایش پیدا میکنن.
تنها اتومبیل هایی که در گرمای وحشتناک عراق و سوریه با بنزین و روغن افتضاح (به نظر من هیچ ماشینی نمیتونه تحملشون کنه) چند صدهزار کیلومتر بدون مشکل کار میکنن همین تویوتا و نیسان و مزدا و … هستن. چون ژاپنی ها دقت بینهایت بالایی در محکم کاری دارن. و به نظر من هیچ وقت سانگ یانگ در بحث کیفیت قابل قیاس با مثلا سوبارو نیست.
فقط انگلستان
۱۴ مرداد ۱۳۹۵دیگه ماشین های ژاپنی اینطوریم که تو می گی نیستن یعنی چی که فقط ماشین های ژاپنی می تونن توی گرمای عراق دوام بیارن لابد ماشین های آمریکایی و آلمانی اونجا برگ چغندرن و جلوی نور خورشید خشک می شن.
فقط انگلستان
۱۴ مرداد ۱۳۹۵مجید جان دیگه اصرار نکن منظورت این بود خشک می شن همه هم شنیدن چرا اصرار داری بگی منظورت این نبوده.
کاوه آهنگر
۱۴ مرداد ۱۳۹۵فقط انگلستان گرامی خشک میشن دیگه چیه خخخخخخخ ، ایشون درست گفتن ماشین های ژاپنی میتونن تو گرمای شدید و با بنزین و روغن آشغال و وضعیت افتضاح آسفالت و مسیر پر از چاله و دست انداز بیشترین دوام و عمر رو داشته باشن
ali
۱۴ مرداد ۱۳۹۵جناب کاوه اهنگر فقط ژاپنی اینطور نیستن 40 ساله ماشین های امریکایی در تمام نقاط مختلف ایران با روغن و بنزین مزخرف ما دارن مثل یه مرد ازشون کار میکشن
المانی هارو نمیدونم چون تجربش رو ندارم اما اوناهم کم نمیارن
محسن
۱۵ مرداد ۱۳۹۵من اواخر سال 93 عراق بودم اگه اشتباه نکنم از همه بیشتر خودروهای کره ای و امریکایی میدیدم به خصوص کره ای
من هیچ تعصبی روی برند خودروها ندارم به جز چینیها و اشغالهای وطنی
ارش
۱۴ مرداد ۱۳۹۵خوش به حال المانیا بهترین خودرو سازان رو دارن.دستشون تووخرید خودرو هم خیلی بازه.مثل ماها نیستن که بغضی خانوادا تو حسرت خرید پراید موندن
امیرحسین
۱۴ مرداد ۱۳۹۵عجب؟؟؟؟؟؟؟شما کمپانی رنو رو که بالاتر از هیوندای شماست ندیدی؟؟؟مشاهده نفرمودین؟؟؟؟شما همون کسی هستی که ماشین های رنو رو در برابر کیا و هیوندای فاقد ارزش میدونستی.اگر ملاک شما این جدول هست که صد البته خرید فلوئنس نسبت به النترا مزخرف و سفران 6 سیلندر نسبت به اپتیما ارزش خرید بالاتری داره
خداییش هم فلوئنس اگر برای خانواده باشه از النترا از هر نظر سرتر هست.گیربکس نرم,سیستم کنترل پایداری(النترا فاقد اش هست) و نرمی و راحتی فلوئنس برتر از النتراست و فقط تو شتاب 3 ثانیه کندتر از النترا ست
رامتین
۱۴ مرداد ۱۳۹۵حرفتون درسته اما هیچگاه برندی آسیایی به آلمان نخواهد رسید. کره و ژاپن هر دو آسیایی هستند و جنگ بین این دو اهمیتی نداره.
اصولا دانش علم مهندسی مکانیک در آسیا به نسبت آمریکا و آلمان پایینه و اگر میبینی کمی رشد کردند کره ایها ، بواسطه استخدام افراد تاپ علمی در راس کارهاشونه.
در نهایت جای بسیار احترام داره کار این کشور و نهایت تواناییش همینه. هیچگاه انتظار نداریم ما کره بیاد مثلا قهرمان جام جهانی فوتبال بشه. سالها سرمایه گذاری میلیاردی هم کنند فوقش همون چهارم خواهند شد. رسیدن به صدر کار غیرممکنی برای آنهاست.
بهزاد
۱۴ مرداد ۱۳۹۵رامتین جان نمیدونم علم مهندسی مکانیک در حال حاضر چیزی غیر از ساخت خودرو سبک و سنگین ، تجهیزات ساخت، رباتیک ، ادوات به کار گرفته در معادن، کشتی سازی، هوا فضا، نظامی، قطار، صنایع سنگین و… هست یا نه؟
ده ها یا صدها شرکت بزرگ در کار ساخت همین ادوات مکانیکی در شرق آسیا به خصوص ژاپن وجود دارند که اتفاقا بسیاری از اونها بواسطه ی نیروی های محلی ،بومی اداره میشوند و حتی پیشگام این صنایع هستند و محصولاتشون در سراسر دنیا استفاده میشه پس چطور نتیجه میگیرید که در این علم به پای اروپا و آمریکا نمیرسند!
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۴ مرداد ۱۳۹۵همه ی تعصب ها و تند روی ها با یک کلمه ی خاص شروع میشه. در بعضی کامنت ها به این دسته کلمات که میرسم دیگه به خوندن ادامه نمیدم.
هیچ وقت…اصلا…هرگز نمیتونه..همیشه…تا ابد
کی گفته کره نمیتونه قهرمان جام جهانی بشه؟ مگه برزیل از اول قهرمان به دنیا اومده. مگه کریس رونالدو از شکم مادر با جام قهرمانی بیرون اومده؟ این چه تفکراتیه شما داری؟ هر ملتی برای هر جایگاهی اگه تلاش و برنامه ریزی کنه بهش میرسه و اگه به خودش مغرور بشه جایگاهشو از دست میده.
حرفتون در مورد جایگاه علمی و مکانیک آسیا واقعا خنده داره. ژاپن بزرگترین و اولین تولید کننده ی انبوه خودرو در آسیاست. اسلحه و ادوات جنگی ژاپن در آسیا و اختراعاتی که مهندسان ژاپنی کردن چندین صفحه جای بحث داره. بهزاد هم بیشتر توضیح داده.
من خودم بیشتر خودروهای آلمانی رو میپسندم…ولی این نظر منه…دلیل نداره حتما حرف من دیگه 100% درست باشه. لکسوز و تویوتا و نیسان و مزدا و … غول های بزرگی هستن.
رامتین
۱۵ مرداد ۱۳۹۵به عنوان مزاح میگم:! شاید کره بتونه یه روز قهرمان جام جهانی بشه اما احتمالش 0.5 درصد هم نیست. یعنی بطور میانگین باید 200 دوره مسابقه برقرار باشه تا یکیشو قهرمان بشه. هر دوره هم 4سال به 4 ساله. پس از نظر آماری حدود 800سال طول میکشه. منتظر باشید تا اون موقع.
volvo fh
۱۴ مرداد ۱۳۹۵قبلا تو یکی از کامنتها,یه نفر نوشته بود که هیوندای پرفروشترین ماشین توآلمان بوده.هرکسی به یک برند ماشین سازی تعصب داره,اشکالی هم نداره ولی خواهشأ آمار الکی ندین.
erfan
۱۴ مرداد ۱۳۹۵رتبه هیوندای جالبه…:)
من کره ای دوست نیستم اما به شدت از تلاش کره حمایت میکنم آفرین به این پشتکارون
uss zumwalt DDG-1000
۱۴ مرداد ۱۳۹۵دوستان این لیست فقط برحسب میزان فروش محاسبه شده.
ولی در لیست بهترین برندها لکسوس و تویوتا و ائودی جز بهترین برندها هستن
البته لیست ها منتشر شده همه فرق دارن.
سعید
۱۴ مرداد ۱۳۹۵نکات جالب زیادی وجود داره اول اینکه مرسدس فروشش از بی ام دبلیو بیشتره درست برعکس بازار آمریکا! و این نشون دهنده تفاوت سلیقه مردم این دو کشوره، دیگه اینکه آئودی بالاتر از هردو اینا توی آلمان میفروشه، بعد اینکه پنج برند اول داخلی هستن که معلومه آلمانیا به ماشیناشون تعصب دارد و اینو قبلن شنیده بودم…
امیر
۱۴ مرداد ۱۳۹۵تو آمریکا هم بنز بیشتر میفروشه goodcarbadcar.netبرو قشنگ آمار هست چندین ساله بنز بیشتره من خودم از 2012 بررسی کردم همیشه بنز تولوکسا اول بوده
کاوه آهنگر
۱۴ مرداد ۱۳۹۵امیر جان ، فکر میکنم لکسس و ب ام و در بازار آمریکا فروش بیشتری دارن. در سال گذشته یعنی 2015 از نظر فروش لکسس رتبه اول بوده ، ب ام و رتبه دوم و بنز رتبه سوم و آئودی و اینفینیتی و آکورا و کادیلاک و پورشه و… رتبه های بعدی
مهدی
۱۴ مرداد ۱۳۹۵البته باید گفت که مرسدس حدود سه تا چهار سال هست که بالاتر از لکسوس رهبر بازار خودروهای لوکس آمریکا هم هست.
فریبرز
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ائودی تا چند دهه قبل ماشین زیاد مطرحی نبوده ولی الان به چنان پیشرفتی رسیده که از بنز هم فروشش بیشتر شده و این پیشرفت روز به روز داره بیشتر میشه ولی تو کشور ما خیلی کم ازش استقبال میشه
فرامرز
۱۴ مرداد ۱۳۹۵علت اینکه ب ام و کمتر از بنز میفروشه اینه که مرسدس تو خیلی از سگمنت هایی که ب ام و حضور نداره یعنی تاکسی ها، ون ها و خودروهای باری خوب فروش میکنه (البته ب ام و هم خیلی ماشین به پلیس میفروشه). وگرنه تو کلاس هایی که هر دو خودرو حضور دارن ب ام و بطور محسوس تری فراوان تر از بنز تو بازار آلمان به نظر میاد.
احسان(احسان سابق)
۱۴ مرداد ۱۳۹۵کلا اروپایی ها با برندهای شرقی حال نمی کنن
Madjid
۱۴ مرداد ۱۳۹۵دلمون خوش بود برند لوکس وارد شده و نمایندگی رسمی میخواد تاسیس بشه که پاسخگوی مشتری باشن. دیگه نمیخواد نگران خراب شدن قطعات و قطعات بنجل و بی کیفیت و صرفا یک سری وارد کننده که اسم نمایندگی رو یدک میکشن باشیم.منظورم همون DS . چند وقتی دنبال خبر هاشو میگیرم. بدبخت همه جا با هر کی مقایسه بشه آخر میشه! مثل اینکه بدرد نمیخوره. آخه وقتی آئودی، جگوار، پورشه، بنتلی، آکورا، اینفینیتی، سوبارو، کادیلاک، هستن دی اس واسه چی؟؟
عام پوری
۱۴ مرداد ۱۳۹۵این GOLF GTI چرا دلبره ♥
خسته شده
۱۴ مرداد ۱۳۹۵برندهای آلمانی بایدم رتبه های نخست و داشته باشن ولی کره ای ها رتبه نخست آسیایی هارو وگرفتن آفرین
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ای ول به مزدا اون هم که سیزدهمه به خاطر این که تولید خود کمپانی کم هستش.
sunmartin
۱۴ مرداد ۱۳۹۵من که به کیفیت آلمانی ها ذره ای شک ندارم همین پیشرفت کیا هیوندا مرهون زحمت و دید سرطراحان مشهور آلمانی هست که جناب شرایر با بدست آوردن فرمان طلایی درسال 2014 به این مقام نائل شد من شخصا audi خیلی دوست دارم تمامی مدل هاش بخصوص r8 و tt و همینطور a4 و بی ام دبیلو که هرچی از طراحی و موتور های بی نظیرش بگم کم گفتم بلحاظ سیستم مکانیکی و انجین و..برندهای مطرح آسیایی ژاپنی و کره ای تا بحال که ننونستن به پای آلمانی ها برسن چون یک شاخص لذت رانندگی و شتاب بهتر دارن اما در سایر مولفه ها آسیایی ها و بخصوص دو برند کیا هیوندا خوب خودشون نشون دادن طوریکه مشتری آلمانی میره سمتشون این خیلی مهمه
کاوه آهنگر
۱۴ مرداد ۱۳۹۵جناب سانمارتین چرا اینقدر دوست دارید بحث آلمان و ژاپن و بحث کره و ژاپن راه بندازید ؟!!! میخوای یدفعه بگو ژاپنی ها رقیب لادا و ویران خودرو و سایپا مطمعن هستند !!!!!! والا
Developer
۱۴ مرداد ۱۳۹۵واضحه دوست عزیز ، این دوستمون سانمارتین چون خودش سایپا سراتو داره (طبق گفته های خودش!) احساس میکنه که رسالت داره تو همه ی سایتای خودرویی بچرخه و ژاپنیا + ام جی رو بکوبه و کره ای ها رو در حد پرستش ازشون تعریف کنه!
امیدوارم بابت گفتن حقیقت ناراحت نشده باشه!
سیاوش
۱۵ مرداد ۱۳۹۵از سلیقه آلمانی ها خوشم اومد ماشین شناست
این اشکودا خیلی خوبه قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا
احمد باقری
۱۵ مرداد ۱۳۹۵مهم اینه که خیلی ها دارن پیشرفت می کنن.
BMW
۱۵ مرداد ۱۳۹۵لکسوس ووووو :))))))))
saeid
۱۵ مرداد ۱۳۹۵همیشه علاقه خاصی تو برندهای آلمانی به اوپل داشتم . ماشینی با کیفیت و طراحی عالی برای قشر متوسط
parham
۱۵ مرداد ۱۳۹۵هیوندا خیلی کم سود میکنه الان می خواد یواش یواش قیمتارو بالا کنه.