هفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در نیمه نخست سال 2017

اروپا به‌حق قلب تپنده و چشمه جوشان خودروسازی در دنیاست و جای‌جای این قاره سبز و مرطوب را ساخته‌هایی جذاب و دلربا از هر رنگ و نامی پر و لبریز نموده‌اند. ساخته‌های گرانی چون بنز، ب‌ام‌و، پورشه و…و ارزان‌ترهایی مثل فولکس، اپل، پژو و رنو و… و در کنار تمامی این‌ها سوپراسپرت هایی که عقل و هوش را از کله آدمی می‌ربایند. ازجمله بوگاتی، لامبورگینی، فراری، مازراتی و کونیگ زگ و…


اروپایی‌ها سلایق خاصی دارند و برندهای جدید و کم‌سابقه را کمتر می‌پسندند. برخلاف آمریکایی‌ها، خودروهای بزرگ و عظیم‌الجثه را چندان خوش نمی‌دارند و به هندلینگ، مصرف بهینه و صدالبته کیفیت خودرو سخت اهتمام دارند و زیبایی را بیشتر در اصالت می‌جویند و نه طرح‌های رادیکال و پرهیاهو، آن‌سان که در برخی از سازندگان شرقی شاهدش هستیم.

در شش ماه نخست سال جاری، برندهایی بسیاری در پهنه این قاره به فروش رفته‌اند ولی در میان تمامی آنها طنین آوای گلف این ساخته دیرپای فولکس از تمامی آنها بلندتر است. گرچه فروشش در امسال کمی کاستی یافته ولی هنوز هم در تارک قله رقابت سخت می‌درخشد.

در کنارش نیز، برادر کوچکترش پولو و همچنین رنو کلیو، فورد فیستا و… هم توانسته‌اند بی‌شمار از اروپاییان را مجذوب و مفتون خود نمایند. البته در اینجا باید به نیسان هم آفرین گفت که با بلندقامت جذابی چون قشقایی توانسته چنین در دل مردمان حسابگر و مقتصد این قاره نفوذ نماید.


در جدول زیر نام پرفروش‌ترین خودروهای قاره اروپا در فصل نخست سال ۲۰۱۷ درج شده است.

رتبه فروش نام خودرو میزان فروش درصد رشد سالانه
۱ فولکس‌واگن گلف ۲۷۹,۳۷۰ -۱۱.۴
۲ فولکس‌واگن پولو ۲۰۵,۲۱۳ +۱.۱
۳ رنو کلیو ۱۹۵,۹۰۳ +۷.۵
۴ فورد فیستا ۱۶۵,۴۶۹ +۰.۴
۵ نیسان قشقایی ۱۵۳,۷۰۹ +۷.۹
۶ اپل کورسا ۱۴۱,۸۵۲ -۷.۶
۷ اپل آسترا ۱۴۰,۰۱۴ +۵.۲
۸ پژو ۲۰۸ ۱۳۷,۲۷۴ -۱.۹
۹ فولکس‌واگن تیگوآن ۱۳۶,۲۷۹ +۶۸.۲
۱۰ فورد فوکوس ۱۳۵,۹۶۳ +۴.۷
۱۱ اشکودا اکتاویا ۱۳۵,۳۸۹ -۰.۳
۱۲ رنو کپچر ۱۱۵,۴۰۰ +۲.۴
۱۳ فولکس‌واگن پاسات ۱۱۳,۴۱۷ -۱۲.۲
۱۴ فیات پاندا ۱۱۳,۰۳۸ +۲.۵
۱۵ داچیا ساندرو ۱۰۸,۱۹۰ +۱۲.۷
۱۶ رنو مگان ۱۰۸,۱۰۸ +۵۰.۲
۱۷ تویوتا یاریس ۱۰۷,۶۵۵ +۳.۸
۱۸ سیتروئن C3 ۱۰۷,۳۱۳ +۳۱.۲
۱۹ بنز کلاس C ۱۰۵,۳۶۴ +۱۰.۶
۲۰ پژو ۲۰۰۸ ۱۰۲,۸۲۹ +۱۱.۲

منبع: Focus2move.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    بیشتر این لیستو حاچ بکها بعدش کراس اورها
    بعدشم سدانهای کامپکت تشکیل میدن
    یعنی مردم اروپا میونه خوبی با ماشینای بزرگ ندارن

    1. رامتین

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3251 ديدگاه)

      کار خوبی میکنن. ملت ایران، عشق شاسی هستند.

      1. مهدی

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        اروپا قیمت بنزین اصلا اجازه شاسی بلند سواری را نمیده و از طرفی اروپاییها دنبال چشم و هم چشمی و به رخ کشیدن ثروتشون نیستن برا همین دنبال ماشینای بی دردسر و با هزینه کم هستند

      2. ياسر

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ربطش چیه میشه توضیح بدین رابطه تازه به دوران رسیده ها و شاسی بلند چیه
        امریکاییها که اینهمه شاسی غول پیکر سوار میشن تازه به دوران رسیده ان

  2. حامد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    به حق که کره ای ها در آمار فروش ، کولاک کردند!!!!!!!!!!!!!!
    مردم اروپا هم مانند خودروسازی هایشان ، آوانگارد هستند و پول و سرمایه خود را صرف خودروهای بنجل و بزک دوزک شده پوچ کره ای نمی کنند و هرچه هیوندای و کیا ، زور میزنند و با صدهزار ترفند مشتری پسند ، نمی توانند به آن ، آنچنانکه در بین اعراب و کشورهای آسیایی نفوذ کرده اند ، راه یابند..

    1. ACR VIPER

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      اینجوری که شما میگی وبه این شدت هم بد نیستن این کره ای ها درسته مثه ژاپن و ارو پا نیستن ولی ماشینای خوبی میسازن
      مثه اسپورتیج که تو سگمنت خودش بهترین ماشین شده بود

    2. حسین

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (420 ديدگاه)

      به دلیل مالیات های سنگین هست و هزینه های جانبی .
      داخل اروپا هر سی سی از حجم موتور مالیات داره . میزان آلایندگی مالیات داره .
      قیمت اولیه هرچقدر گرون تر باشه ، تصاعدی مالیات داره .
      هزینه سوخت گرونه .
      بیمه گرونه .
      همه ی اینا نسبت به آمریکا و خاورمیانه و چین و بازار های دیگه هست
      توقع فروش نداشته باش . کلا اروپایی ها به ماشین کوچیک و کم هزینه علاقه دارن
      و برند های اروپایی و خرید از اونا تصحیلات ویژه هم داره براشون . بحث کره و آمریکا و ژاپن نیست .
      ی زمانی میگفتن فقط سونی بخر و سامسونگ و ال جی نخر .. ولی الان بازار و کیفیت و نو آوری دست کره ای هاست
      خودرو هم همینجوریه . اینم بگم که هیوندای_کیا رابطه و شریک کاری و صنعتی برای طراحی موتور وبدنه و تست و غیره با جنرال موتور و فورد دارن

    3. محمد رضا

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      پر فروش ترین خودرو دنیا کورولا هست تویو تا هم با اختلاف پر فروش ترین برند جهانه
      چون توی این لیست نیست بزک دوزک وپوچه
      بیت اعراب هم ژاپنی ها با اختلاف از کره ای ها پرفروش ترن البته بین آمریکایی ها از اعراب محبوب تر و پر فروش تر هستند

  3. تیاگو

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بنز بینشون خیلی تعجب آوره

  4. مانی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دمه C-class گرم بینِ اینهمه ماشینه اقتصادی سدان کامپکتِ لوکس چیکار می‌کنه؟

  5. FERRUCCIO LAMBORGHINI

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تیگوان عجب رشد فروشی داشته ( 68/5درصد)
    از اون طرف گلف دوست داشتنی با دنیایی از جذابیت 11 درصد کاهش فروش داشته
    این نشون میده محبوبیت کراس اوور ها فعلا افسارگسیخته داره افزایش پیدا میکنه
    فولکس باید تا میتونه سبد کراس‌اوور هاش رو گسترش بده ?
    از رو آرتئون هم باید کراس اوور بسازه. ?

  6. MAHDI . TUNING

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    بین آمریکایی ها فقط فورد هست و فروش هاچبک هاش خیلی خوبه و برای همین فوکوس(اگه اشتباه نکنم فیستا هم باشه) تو آلمان ساخته میشن و تو آمریکا ساختنش متوقف شده
    آمریکایی ها بزرگ میسازن و اروپایی ها کوچیک میخوان
    فورد به این موضوع توجه کرد ولی جنرال کلا از اونجا کشید بیرون

    چرا کامنتم همش غیب میشه
    مجبور شدم یه ترفند بزنم تا ثبت بشه

  7. حمیدرضا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فولکس ،فورد ، اشکودا ، اوپل ، رنو بیشترین خودرو رو دارن بعد پژو و بنز و تویوتا نیسان و فیات ولی این برای من عجیبه چرا جنرال موتور اوپل رو با این همه فروش به پژو سیتروئن واگذار کرد نمی فهمم چرا

  8. yodord

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (149 ديدگاه)

    اروپائیها بسیار آگاهانه و هوشمندانه خرید میکنند ، میدونن چی بدردشون میخوره . بخاطر چشم و هم چشمی پول دور نمیریزند ، چون روی هرپنی از پول پرداختی شون برای خرید حساب میکنند .
    اغلب انتخابهاشون درست و منطقیه ، احساساتی و دیمی خرید نمیکنند .

    1. مهدی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      قدرت خرید اروپاییها در حد امریکا و کشورهای عربی نیست و از طرفی مالیات ها به شدت بالاست دانمارک حدود ۱۰۰ تا ۱۸۰ درصد مالیات بابت خرید خودرو دارن و ایسلند از اون هم بدتره و از طرفی هزینه نگهداری ماشین وحشتناکه بنزین هم تا لیتری ۷ هزار تومن تو برخی کشورها هزینه های زندگی هم از آمریکا بالاتره در کل مردم اروپا مردمی اقتصادی و قانع هستن اگه ما بودیم صد باره خودکشی میکردیم

  9. kamran cooper

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    جناب کاویانی عزیز واژه آرایی هاتون بسیار زیبا بود ولی بنظر بنده برای یک سایت تخصصی خودرو خیلی مناسب نیست.
    استفاده از آرایه و استعاره های متن بیشتر به کار وبسایت های ادبی میاد.این ترجمه حس نقد مرزبان نامه با چاشنی گلف و بوگاتی رو منتقل میکرد.
    یک دنیا سپاس موفق باشید

  10. کامران

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اروپاییها چی میخرن و غیره ذالک به ما چه ارتباطی داره ؟ هر جایی شرایط خودشو داره

    1. yodord

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (149 ديدگاه)

      بگو چی بهت ارتباط داره تا راجع بهمون برات بگیم عزیز برادر ! حرص نخور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا