هفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران

در یازده ماهه نخست سال ۱۳۹۶، بسیاری از خودروها توانسته‌اند معادلات بازار خودرویی ایران را برهم زنند. در این میان باید رنو را برنده بزرگ این رقابت دانست. رنو چه دریمان وارداتی‌ها و چه خودروهای تولیدی داخل، دست بالا را داشته و در آینده نیز با ورود مستقیم به عرصه تولید خودرو در ایران می‌تواند حتی تبدیل به بزرگترین قطب خودروسازی ایران شود.


در میان خودروهای وارداتی، دیگر خبری از تسلط بی چون‌وچرای کره‌ای‌ها نیست و رنو تالیسمان و کولئوس توانسته‌اند گوی رقابت را از محصولات هیوندای و کیا بربایند. شاید در آینده با ورود قوی فولکس، این بازی شکل دیگری به خود بگیرد اما می‌توان دریافت که عطش بازار برای خودروهای متنوع بیشتر است. هر دو خودروی تلیسمان و کولئوس از مزایای خوبی نسبت به رقبا ازجمله کیفیت مناسب، ویژگی‌های فنی خوب، قیمت‌گذاری بهتر و طراحی متمایز سود می‌برند.


از سویی کرمان موتور با در اختیار گرفتن بازار هیوندای، عرصه را بر آسان موتور تنگ نموده و البته شاید در آینده با فروش شرایطی خودروهای هیوندای و همچنین واردات محصولات جدیدی چون آزرا و کونا، بتواند به رتبه‌های بالاتری دست یابد.

Used 2016 Hyundai Santa Fe Sport
هیوندای سانتافه اکنون به رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی نزول کرده و اکنون باید توجیه‌گر قیمت بالای ۳۰۰ میلیونی خود نیز باشد.
چهارمین خودروی پرفروش وارداتی نیز سانگ یانگ تیوولی است. هیوندای توسان نیز در رتبه پنجم جای گرفته است.


اما در میان خودروهای داخلی همچنان پراید در حال یکه‌تازی است. خودرویی که مردم با شرایط فعلی مجبور و ناچارند تا به آن تن در دهند و جان و مال خود را با آن به مخاطره بیاندازند. پراید ۱۳۱ با هیچ استاندارد امروزی قابل دفاع نیست اما همه چیز در خدمت ادامه بقای آن و فروشان قرار دارد. هرچند این خودرو ارزان‌ترین خودروی بازار نیز محسوب می‌شود اما با لحاظ هزینه‌هایی که در طول زمان بر اثر تلفات و آسیب‌ها و ضعف‌های آن به انسان‌ها و محیط زیست و منابع ملی وارد می‌شود، چندان هم ارزان نخواهد بود!


تیبا توانسته با دو نسخه هاچ‌بک و سدان جایگاه دوم پرفروش‌ها را از آن خود نماید. پژو پارس نیز در جای سوم و پژو ۲۰۶ در جای چهارم قرار گرفته‌اند. پژوی ۴۰۵ پیر توانسته در جای پنجم قرار بگیرد. اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره نمود، مجموع فروش خودروهای برند رنو تندر و ساندرو است که توانسته‌اند به اندازه خودروهای تیبا فروش داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    رنو فروش خوبی تو بازار ایران داره با ورود مگان بیشتر هم میشه

    1. akrh78

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      وای نگو.چقدر مگان قشنگه.این طراحی عقب به مگان بیشتر از همه محصولات رنو میاد.متناسب و عضلانی

    2. - A M I R -

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      من خودم تلیسمان دارم ، قبلش هم اپتیما داشتم ،از شتاب معرکه ، سیستم صوتی عالی ، طراحی گیرا و… که بگذریم یه سری ایرادات داره که تاحدی برمیگرده به خوی اروپاییش ، مثلا توی ترافیک گیربکسش بخاطر کاهش مصرف سوخت خیلی خنگ میشه چون بین دنده 1 و 2 هی بازی میکنه
      که توی مود اسپرت بهتر میشه ، یا مثلا کولر کره ای هارو نداره .
      دوتا فاکتور مهم بود که اپتیما از تلیسمان بهتر اونا رو پوشش داده بود ، یکی جنس پلاستیک کابین و یکی سیستم تعلیق ، اما بازم اگر به عقب برگردم تلیسمانو برمیدارم هرچند خاطرات خوبی با اپتیما دارم

    3. MEHRAN

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      ضمن احترام به دیدگاه های مختلف
      در هیچ حالتی چشمم از ماشین های فرانسوی آب نمی خوره
      چه به لحاظ سیاسی و تغییر رویکردهای تجاری
      چه به لحاظ ساختار مهندسی و استهلاک و … اصلا انگار برای این منطقه از دنیا طراحی نشدن
      فقط یه بازار مفت گیر اوردن که در مقایسه با سایر گزینه ها محصولاتشون فروش میره( تو هر رنج قیمتی)
      توی همین منطقه اروند خودمون که انتخاباها بیشترن رنو جایگاه چندانی نداره

  2. amin

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    تالیسمان رو خیلی میپسندم

  3. پارسا

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف پول که بدی و ماشین فرانسوی سوار بشی واقعا این قیمت ها نمیارزه حق ملت ایران‌خیلی بیشتر از این اشغال ها هست که دولا پهنا بشون بفروشن میدونم‌الان دیس لایک میخورم چون بلاخره پدال خودش نقش موثر تو فروش این اشغالا داره ولی کاشکی یکم پولمونو برای این اشغال های فرانسوی که هیچ جایی تو دنیا حاضر به خریدش نمیشن نمیدادیم

    1. فرزام

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      بله شما درست میفرمایید فقط یه نکته که برا همینا که شما میگی اشغال تو دنیا در سال 2017 رنو موفق شد که برای پنجمین سال رشد فروش داشته و در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بتونه ۳.۷۶میلیون دستگاه ماشین بفروشه
      نیسان۵.۸۲ میلیون
      میتسوبیشی ۱.۰۳میلیون

    2. آرمان

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (24 ديدگاه)

      پارسا اول برو یکم اطلاعاتت رو در مورد خودرو های فرانسوی افزایش بده بعد بیا این *** رو بگو

    3. سعید

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش کاشکی همین اولین کامنت هم نمیذاشتی

    4. سورنا

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ببخشید داداش گفتی حق ملت ایران ؟

      میشه بگی ملت ایران دقیقا مگه چیشون بهتره ؟
      مگه غیر از اینه که خود مردم میخوان این وضعو ؟
      اون زمون که ملت ایران میتونستن به ایرانی بودنشون افتخار کنن دیگه تموم شد فدات شم

      الان *** … دور هم جمع شدیم با این توهم فرهنگ و تمدن چند هزار ساله داریم خودمونو گول میزنیم
      به قول معروف از فضل پدر تورا چه حاصل اصن ایران بهترین دنیا بود خب مهم اینه الان چی داریم ؟
      فرقون و پراید هم واس ایرانی جماعت زیادیه :)

    5. آریا

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      پارسای عزیز تلیسمان و 508 ؛ ال 90 و پارس نیستن که میگی آشغال فرانسوی…
      رنو هر چی باشه از کره ای که بهتره.

      1. Mohammadreza

        ۴ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        امار فروش و لیست های استهلاک و رضایت مشتری و موسسه های تست ایمنی و… چیز دیگه ای میگن اریا جان

    6. ahmad

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اشغالترین ماشینها ماشینهای انگیلیسیه که توی دهه 60 70 و 80 میلادی درشون تخته شد این چهارتا کمپانی هم که براشون مونده از مینی کوپر بنتلی جگوار و غیره همشون طراحی موترهاشون یا مال المانه یا مال ژاپن طراحی ظاهرشم یا مال ایتالیاست یا مال فرانسه فقط دلشون خوشه که تو انگلیس تولید میشه در ضمن اونهایی که میگن ماشین فرانسوی اشغاله بدونن که بوگاتی که گرونترین وبهترین ماشین دنیاست فرانسویه هواپیمای ایرباس هم فرانسویه بهترین قطارهای دنیا هم مال فرانسست .

  4. پرسپولیس

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تمام اینهابرمیگرده به نیمچه روابط ایران وفرانسه بجزپرایدکه ازمزدا121شروع وازفوردبه کیاوپرایدرسیده بقیه فرانسوی تولیدمیشوندپیکان هم نماندخوب معلومه ازتولیدلگن داخل وازواردات بایدفرانسه صدرجدول باشه درکشورخودمان بلی آیادردیگرکشورهای آزادهم اینجوره خیرمن هنوز خودروی فرانسه راندیدم به همین غرب ایران یعنی عراق وارد بشه جایی که تازه گی جمع وجورشده ازهمه نوع خودرو دیدم الا فرانسه ایران ومصررومانی وبعدهم خودشو چسبانده به نیسان که بگه پرفروش ترینم نگاهی به تویوتا بندازه بعدخودشوبالابکشه دریک رقابت وبازاری آزاد آن موقع پرفروش باشه درکشور بعدقبوله هرچنداین آمارالان هم قبوله چون بازارخودرودر استعمارفرانسه هست

  5. امید

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    پژو پارس در رتبه سوم و بالاتر از ساندرو!!!!!فهم خودرویی ملت رو هم دست کم نگیرید!

  6. محسن

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    ما ملت همیشه در صحنه حالا حالاها به فرانسه بدهکاریم و بابت لطف فرانسویها در نوفل لوشاتو و ایرفرانس باید تا ابد مستعمره این کشور بمونیم و آمار فروش آشغالهاشون رو تو دنیا افزایش بدیم با تولید خانواده ۴۰۵ وقتی یارو میگه بنز هم باید برای استاندارد ما لنگ بندازه تا آخرش رو میشه خوند ما لیاقت کادیلاک و شورولت رو نداشتیم الان فرهنگ ما در حد وانت آریسان و نیسان گاویه و اگه فکر میکنید روزی روزگاری این شرایط درست بشه از خواب بیدار بشید اگر هم زیاده خواهی کنید جواب شما آرپی جی خواهد بود متاسفانه خود کرده را تدبیر نیست

    1. علی

      ۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یه جوری حرف میزنین انگار اونا بزور کردن تو حلق ما
      همش کار خودمونه چکار به اونا داره
      مسئول شرکت رنو میگه به ایرانیا گفتیم با توجه به خودرو هایی مثل پژو ۲۰۶ در بازار ایران بهتر نسخه جدید ساندرو رو تو ایران تولید کنیم خود ایران گفته قدیمی رو میخام چه ربطی به اونا داره
      فقط بلدیم مشکلاتو بندازیم گردن دیگران بگیم دارن استسمارمون می کنن اسلحه رو شقیقه ایران نزاشته بگه بیا تولید کن خود ایران رفته دمبالشون هیچکی جز اینا هم با ایران کار نمیکنه

  7. Hamid.Hellcat

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    تو شهر کورها آدم یک چشمی پادشاهه. تو مملکتی که در به روی همه برندها بسته است، هر ماشینی که وارد بشه یکه تازی میکنه. هیچ کشور دیگه ای نیست که اینقدر محدودیت در این زمینه قائل شده باشه. فقط ما هستیم که باید اینقدر پول بابت این ماشینها بدیم. لیاقت ما همینه.

    1. بهراد

      ۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      مخالفم : البته با بخش دوم کامنتت
      ماشین های کشور کوبا رو ببین تحقیق کن بعد
      تا تاریخ تاریخه تاریخهههه
      پراید هم با صنعت خودروی ما پیوند خورده
      و همچنین پژو
      صد سال دیگه هم بیای میبینی دارن فرت فرت تولیدش می کنن بچه های کنترل کیفی و کارکنان نمایندگی ها هم به خط تولید ملحق شدن، ماشین هارو نمایندگی تحویل نمیدن از بس مردم مشتاق شدن نمیزارن کار به نمایندگی و تحویل فوری 10 روزه که یکساله هم بهش میگن بکشه از چند سال قبل ثبت نام کردن جلو کارخونه صف بستن برای پراید و پژو هر روز تلفات میدیم تازه کسیم که بخواد تحویل بگیره یه 4 لیتری میزنه زیر بغلش با 4 تا تایر

  8. محمدرضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (804 ديدگاه)

    چطوری بدون آمار فروش رتبه اعلام میکنین

  9. sunmartin

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بدهکاری ایران به فرانسه بیش ازین هاست البته الان تبدیل به مستعمره چین شدیم

  10. Alirezaasg5

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (283 ديدگاه)

    نخرید جان عزیزتون یمدت ماشین نخرید بلکه این *** یه تشری بهشون بخوره

  11. کیوان

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    من شک دارم که کولیوس تلیسمان فروش بالاتر از سانتافه توسان داشته باشند آمار میدن اما ما تو خیابونها فرانسوی کم میبینیم حالا چطوری اونها بر تر ند نمیدونم در ضمن امروزه کره ای ها در دنیا از فرانسوی ها خیلی بالاترند

  12. behroozty

    ۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    رنو و پژو فقط به خاطر سرمایه گذاری توتال تو میدان های گازی و نفتی جنوب تو ایران میتازونن ….
    —-یادتون باشه ماشینی که تو آمریکا فروش بالا نداشته باشه ماشین نیست —-

  13. Amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تالیسمان بهترین تو هم رده های خودش بدون شک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا