چشم اندازفراریهفته نامه

برندگان پیشرانه برتر سال 2019، آقایی فراری

فراری اکنون توانسته به‌عنوان بهترین سازنده پیشرانه در طول ۲۰ سال انتخاب عنوان برترین موتور سال دست یابد. پیشرانه V8 توئین توربوی ۳.۹ لیتری فراری، چهارمین عنوان موتور برگزیده سال را برای این برند خوش‌نام ایتالیایی به ارمغان آورده است.


این نیروگاه هشت سیلندر که در مجموع چهار جایزه را برای فراری کسب کرده را می‌توان درون سینه فراری ۴۸۸ پیستا، ۴۸۸ اسپایدر و 488GTB یافت. این پیشرانه با حجم دقیق ۳۹۰۲ سی‌سی حداکثر خروجی ۷۲۰ PS را ارائه می‌کند. از سویی می‌توان نسخه دیگری از این موتور با حجم دقیق ۳۸۵۵ سی‌سی را در GTC4 Lusso T و پورتوفینو با قدرت خروجی پایین‌تر یافت.


موتور الکتریکی جگوار آی پیس هم با در اختیار گرفتن سه جایزه در رتبه دوم قرار گرفت. تنها نام تجاری آمریکایی در این لیست، موتور مشهور اکوبوست و سه سیلندر فورد است که در مدل‌هایی چون فیستا، فوکوس و اکوبوست استفاده می‌شود.


مبنای حجم موتور در سالیان گذشته در این دوره به قدرت خروجی تغییر یافته که نشانگر رویکرد به قدرت و پرفورمنس به‌جای مهندسی حجم است. خروجی‌ها بر اساس اسب بخار متریک (PS) دسته‌بندی شده است. ۶۹ ژورنالیست خودرویی از ۳۱ کشور جهان، هیئت داوری انتخاب برترین پیشرانه سال ۲۰۱۹ را بر عهده داشتند.

در اینجا لیست کامل برندگان پیشرانه سال ۲۰۱۹ تقدیم می‌گردد:

پیشرانه برگزیده سال ۲۰۱۹: فراری V8 با توربوی دوقلو به حجم ۳.۹ لیتر

برترین پیشرانه پرفورمنس: آئودی ۴ سیلندر ۲ لیتری TFSI

برترین پیشرانه جدید: پیشرانه الکتریکی جگوار

برترین پیشرانه هیبریدی: ب‌ام‌و ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر همراه با موتور الکتریکی در ب‌ام‌و i8

برترین پیشرانه با قدرت زیر ۱۵۰ اسب بخار: موتور سه سیلندر یک لیتری فورد اکوبوست

برترین پیشرانه ۱۵۰ تا ۲۵۰ اسب بخار: موتور ۴ سیلندر آئودی ۲ لیتری TFSI

برترین پیشرانه ۲۵۰ تا ۳۵۰ اسب بخار: پورشه ۴ سیلندر توربوی ۲.۵ لیتری

برترین پیشرانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ اسب بخار: موتور الکتریکی جگوار

برترین پیشرانه ۴۵۰ تا ۵۵۰ اسب بخار: موتور مرسدس AMG هشت سیلندر با توربوی دوقلو و حجم ۴ لیتر

برترین پیشرانه ۵۵۰ تا ۶۵۰ اسب بخار: فراری V8 توئین توربو ۳.۹ لیتری (نسخه‌های مختلف)

برترین پیشرانه با قدرت بیش از ۶۵۰ اسب بخار: فراری V8 توئین توربوی ۳.۹ لیتری

برترین پیشرانه الکتریکی: موتور الکتریکی جگوار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (913 ديدگاه)

    به به
    سلطان بلامنازع فقط و فقط فراری
    چقدر خبرهای خوبی امروز و فردا قراره ببینیم از این اسم باشکوه?

    1. Ahmad..F12

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      چــیــــزی جز این انتظار نمیشه داشت….. ?

      حضرت عشق… ❤

      افتخار ، اصالت، ظرافت و زیبایی، قدرت و پویایی فورزا فرراری??

      1. Ferrari

        ۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        به به اقا احمد گل فراری فن اصیل???از دیدن کامنتت خیلی خوشحال شدم دوست عزیز امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشه ?

    2. یانکی

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      تا جایی که من میدونم هیچ کدکم از این پیشرانها جدید نیستن.موتور فراری چند ساله داره تولید میشه.همینطور فورد.زیاد سر این چیزا بحث نکنید همش تبلیغاته.وگرنه ماشین جگوار فقط جایزه میگیره و مشتری پیدا نمیکنه.از همونا بپرسی چرا موتور جگوار از تسلا بهتره نمیتونن جواب بدن

  2. AMIR / ARMI

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    برترین چیشرانه جدید ( جگوار )
    برترین پیشرانه الکتریکی ( جگوار )
    برترین پیشرانه 350 تا 450 اسب بخار . ( پیشرانه الکتریکی جگوار )
    این ماشین جگوار عملا یه ماشین شکست خورده
    بدون مشتری هستش . بعد سه تا جایزه اینجا دادن بهش
    کلی جایزه دادن ماشین سال کردنش .
    هر کاری میکنن تا به سود دهی برسه .
    زیر میزی حرف اول میزنه برای جایزه گرفتن
    مثل این میمونه بری مدرسه به مدیر یه چیزی بدی
    هدیه و تقدیر نامه هم بدی تا از پسرت تقدیر کنن جلو همه
    مسخرس

    1. me84

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      امیر میدونم چی میگی ولی همیشه هم اینطور نیست. یه مثال بزنم. سوزوکی کیزاشی رو یادته؟ اون سالی که اومد به بازار کلی جایزه برد و اون موقع که استانداردهای ایمنی رو 4 ستاره تنظیم شده بود کیزاشی 5 ستاره گرفت. تمام مجلات این ماشینو تحسین کردن. اما چی شد؟ با فروش خیلی پایین مواجه شد که آخرش جمعش کردن و نسل بعدیشم هرگز تولید نشد. مثالهای اینچنینی خیلی زیاده. فروش و راه و روشهای بازاریابی و فروش بنظر من مهمترین عامل موفقیت یه شرکته که اگه مدیریت اون شرکت تو این مورد ضعف داشته باشه حتی بهترین محصول هم رو دستشون میمونه. اما هممون دیدیم شرکتهایی مثل همین هیوندای که از نظر کیفیت و دوام به ژاپنیها نمیرسن اما از خیلیهاشون پرفروشتر و موفقتر عمل میکنن. یا رنو تو اروپا با اینکه خیلی ماشینای بادوامتر و بهتری از رنو هست اما همیشه تو فروش تو رده های بالاست. یا مثلا تو دنیای آی تی فیسبوک اولین شبکه اجتماعی نبود ولی تونست از همه پیشی بگیره. یاهو و جیمیل . گوگل و بینگ و …. . سیاستهای داخلی یه شرکت و تواناییهای مدیریتی عامل خیلی مهمیه. خیلی مهمتر از خود محصول.

      1. AMIR / ARMI

        ۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اقای me 84
        میدونم چی میگی
        ولی خب هر شرکتی روی یه توانایی محصولش مانور تبلیغاتی میده
        تا فروشش بیشتر شه
        این جگوار هیچ چیز مثبتی نداره
        هی داره جایزه میگیره هیچ کس جز مجلات هم بهش اهمیت نمیده
        کره ای ها ارزون هستن میفروشن
        رنو کم خرج هست میفروشه
        تویوتا با دوام هست میفروشه
        روی اینا تبلیغ هم بشه کسی شک نمیکنه
        ولی یه ماشین هیچی نداشته باشه هی جایزه بگیره
        خب این یعنی اون مجله یا انجمن یا هر چی
        مردم اسکل کرده

        1. دانیال_Surrey،England

          ۸ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          هیچ ویژگی مثبتی نداره؟
          مثلا تسلا مدل ایکس(پایه) چه ویژگی یا ویژگی های مثبتی نسبت به جگوار داره؟
          بهانه ی بیخودی نگیریم.
          جگوار تو 11 ماه چیزی حدود 10 هزارتا فروخته که این آمار بهتر هم خواهد شد.
          در مجموع 11.3 درصد(اگه درست یادم مونده باشه)از فروش کل جگوار مربوط به همین آی پیس هست.
          یه مدتی زمان میبره امثال جگوار جا بیوفتن با وجود تسلا.

        2. AMIR / ARMI

          ۸ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          بهتره در مورد تسلا حرف نزنیم
          همین بس که تسلا کاملا ترین و بهترین
          سیستم اطلاعات سرگرمی تاریخ رو به مشتری هاش میده
          همون کابین ساده و بی روح به قول خیلی ها
          یه تعریف جدید از دیزاین داخلی خدمت رسانی انلاین وافلاین
          رو ایجاد کرد
          همین کافیه برای برتری تسلا دیگه نیازی به بحث فنی نیست

        3. ..::Majidio Lamborghini::..

          ۸ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          امی آرمی
          این همه تعصب دیگه نوبرشه ، نه؟

    2. ارش

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ارزش سهامت تو بورس وال استریت سقوط کرده اینقدر ناراحتی شاید چون موتورهای آمریکایی تعریفی نیستن باعث شده ارزش سهامت نصف بشه اینطوری ناراحتی ؟!!ها درسته؟! خوب بفروش داداش هر روز خبرای بد نصف شدن شاسی آتیش سوزی قفل شدن درب … قابلیت اطمینان پایین .. بفروش آقا بفروش بیا سهام مرسدس و فراری بگیر.

      1. رنو 5 زرد قناری

        ۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (143 ديدگاه)

        آقا دوباره این بحثهای تکراری راه ندازین تمام برندهای که تو لیست بودن همشون شایسته و لایقش بودن در مورد تسلا همین بس که میتوان به عنوان پدر خودروهای الکتریکی دنیا دونست و تا ابد اسمش به عنوان خودروسازی که تونست این سبک از ماشینهای الکتریکی رو گسترش بده ، توجه داشته باشید که تسلا تونست موفقیتهای زیادی در نروژ و کشورهای دیگه بدست بیاره و در آینده دیگر خودروسازانی که دارن روی محصولات الکتریکی سرمایه گذاری میکنن به نوعی مدیون تسلا هستن چون پایه و اساس این سبک از خودروها استارتش به وسیله تسلا زده شده در مورد جگوار هم به همین صورت که زیر نظر مهندسی دقیق و درست آلمانیا ساخته و پرداخته شده پس بدون شک هر دو خودروساز عالی هستند .

    3. овsкиكMас

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (261 ديدگاه)

      حالا چون تسلا موز هم نبرد این جوایز شدن زیر میزی ها؟!! تسلا میتونه جایزه بهتری انجین با توانایی آتش سوزی رو بگیره ! این همه کارشناس دروغ میگن اما اصغر درست میگه که تا حالا !
      یاد مطلب سه هفته پیش پدال بیوفت: ضرر یک میلیارد دلاری تسلا بخاطر کم بودن فروشش در سال ۲۰۱۹ نسبت به اون چیزی که پیش بینی کرده بودن
      اتفاقا آی پیس یه خودروی خیلی موفق بوده واس جگوار

    4. ..Hossein

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (157 ديدگاه)

      همین دو سه روز پیش داشتم با یه سری متعصب آلمانی که به ماشینای آمریکایی میگفتن آشغال بحث میکردم اینجا
      حالا به یه متعصب آمریکایی که به خودروی کاملا موفق انگلیسی خرده میگیره باید بحث کنیم

      آقا اینگه یه خودرو کلی جایزه طراحی و پیشرانه و خودروی سال میگیره چه ارتباطی به فروشش داره آخه
      نه که کاملا بی ارتباط باشه
      اما بازاریابی و تبلیغات و پیشینه برند و ذهنیت خریدار و خدمات پس از فروش و هزار و یک دلیل دیگه هم تاثیر داره

      تو اکثر ارزیابی های امسال رم 1500 رتبه بالاتری نسبت به فورد اف 150 آورده ولی همچنان فروش فورد اف بیشتره، این یعنی داج زیرمیزی داده بهش رای بدن که فروشش بره بالا؟؟؟

      خاک بر سر اون شرکتی که بجای هزینه روی بازاریابی تبلیغات و تحقیقات و توسعه بخواد سرمایه شرکتشو رشوه بده

      آی پیس کاملا خودروی موفقی بوده
      جای تسلا رو نمیگیره اما برای شروع یه قدم مثبت و بزرگ بوده
      و در آخر هرکی بهتر باشه میمونه و این کاملا به نفع مصرف کنندس و مهم نیست تسلا باشه مرسدس باشه آئودی باشه یا یه شرکت چینی

    5. Elmiraj

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      والا ما هم نفهمیدیم این I-pace چی داره::::
      نه شتاب و هندلینگ خوب داره
      نه طراحی جدیدی داره
      نه بُرد قابل توجهی داره
      نه سیستم خودران قوی داره
      نه گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری داره
      نه قابلیت اطمینان بالایی داره…..
      .
      با این حال امسال هر چی جایزه بود برده و جالبتر این که در آمارهای فروش ماهانه همیشه در قعر لیسته و تا به امروز هیچ کمکی به بهبود وضعیت شرکت نکرده تا جایی که جگوار-لندروور هر فصل رکورد زیان دهی جدیدی در تاریخش ثبت می کنه…!!!!!!

    6. فرامرز

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      جگوار آی پیس اصلا هم شکست خورده نیست و خیلی هم زیاد ازش استقبال شده. فروش کمش هم بخاطر اینه که جگوار ظرفیت تولید انبوه و خدمات کافی (مثل شبکه شارژ) نداره وگرنه خود آی پیس جوایز زیادی برده و از همه تست و بررسی ها هم سربلند بیرون اومده. تو اروپا خودروسازها و نمایندگی هاشون خیلی زود به بازار واکنش نشون میدن و کافیه یه محصول فروشش کم بشه تا تخفیف و شرایط فروش عالی براش بذارن. ب ام و آی ۳ با اون فروش پایین و قیمت غیرقابل توجیهش هیچوقت اندازه سری ۳ (که پرفروش ترین محصول ب ام و هست) تخفیف نمیخوره چون خودروهای برقی اغلب پیش فروش شدن و به نمایندگی نرسیده تحویل مشتری میشن. الآن کیا مدل نیرو الکتریکی تا ۲ سال بعد رو پیش فروش کرده و شرایط بهتر نمیشه مگه اینکه تحولی تو بازار باتری ها بوجود بیاد

    7. such

      ۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (436 ديدگاه)

      من نمیفهمم بازده و قدرت موتور تسلا دوبرابر جگواره اونوقت جگوار برنده میشه؟!
      خنده دار نیس؟

  3. Ferrari

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    موتورهشت سیلندر فراری موتور پرفورمنس سال شده که به اشتباه نوشتین ائودی.و اینکه این موتور در مجموع ۱۵ جایزه گرفته.
    حالا باید ببینیم با اومدن موتور شش سیلندر و پیشرانه هایبرید ،فراری جوایز این بخش رو دریافت میکنه یا نه

  4. MAHDI

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تبریک به فراری دوستان.
    دوستانی تعداد جوایز در زمینه انجین سازی بین خودروسازان با حساب امثال چقدر شده برای هر خودروساز؟؟؟؟

    1. Ferrari

      ۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      بی ام و با ۶۳ جایزه اول فولکس_ائودی با ۳۷ جایزه دوم و فراری با ۳۰ جایزه سومه.اما فراری با دریافت ۴جایزه پیشرانه بین المللی سال بهترین انجین سازه همونطور که اول پست هم بهش اشاره شده

  5. ایمان

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    برای عاشقان فراری این جوایز و افتخارات عادی شده
    ❤❤ فراری همیشه در اوج ❤❤

  6. فرد

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظر من جگوار روی این مدل جدید واقعا سنگ تمام گذاشته واین منطقی نیست که با رشوه داره جایزه میبره خارج از این خبرها نیست برای امتیاز دادن به یک ماشین افراد متخصص واهل فن رای میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا