چریکیاهفته نامه

دوراهی: چری آریزو 5 توربو یا کیا سراتو اتوماتیک؟

اگرچه اکثر افراد هم‌اکنون به دنبال خودروهای شاسی‌بلند هستند اما اگر به دنبال لذت رانندگی به همراه فضای کابین مناسب باشید هنوز هم سدان ها گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند. در بازه قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هیچ خودروی تولید داخلی وجود ندارد که بتواند رقیبی قدر برای سایر مدل‌ها محسوب شوند بنابراین اکثر خودروهای حاضر در این بازه قیمتی از نوع چینی و مونتاژی هستند.


یکی از خودروهای چینی که البته متمایزتر از برخی هم‌وطنان خود نشان می‌دهد چری آریزو ۵ است. آریزو ۵ اگرچه از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد اما یکی از عمده‌ترین نقاط ضعف آن پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بود که نمی‌توانست شتاب خوبی را به این سدان اعطا کند.


چری برای برطرف کردن این مشکل هم‌اکنون نسخه توربو آریزو ۵ را به میدان فرستاده که همان نمونه بکار رفته در شاسی‌بلند تیگو ۷ می‌باشد. پیشرانه مورد بحث قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته CVT که قابلیت تعویض دستی نیز دارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آریزو ۵ توربو حدود ۹.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اما یکی دیگر از سدان های بازار ایران که قبلاً نیز به‌صورت وارداتی عرضه می‌شده کیا سراتو است. درحالی‌که نسل‌های جدید این خودرو هم‌اکنون در خیابان‌ها جولان می‌دهند بازهم خودروسازان داخلی همچون همیشه سراغ نسل‌های قدیمی رفته‌اند. سراتو اگرچه همچنان طراحی هماهنگ خود را نشان می‌دهد اما گرد پیری بر چهره آن نشسته و البته طبق گفته اکثر مشتریان کیفیت آن در حد نمونه‌های وارداتی نمی‌باشد.

کیا سراتو
سراتو در دو تیپ دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود که ما به دلیل اتوماتیک بودن آریزو ۵ تصمیم گرفتیم تا نمونه اتوماتیک سراتو را در این مقایسه حاضر کنیم. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری استفاده می‌کند که قدرت ۱۵۶ اسبی و گشتاور ۱۹۴ نیوتون متری دارد. اگرچه قدرت سراتو بیشتر از رقیب چینی است اما از نظر گشتاور در پس آن قرار می‌گیرد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سراتو اتوماتیک حدود ۱۰.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

اما خریداران این‌گونه خودروها که اکثراً خانواده‌ها هستند به مصرف سوخت خرید خود اهمیت فراوانی می‌دهند. چری آریزو ۵ تنفس طبیعی در هر صد کیلومتر مصرف ترکیبی حدود ۷.۵ لیتری داشت و به نظر می‌رسد مصرف نمونه توربو بیشتر از این میزان و در حدود ۹ لیتر باشد؛ اما آنچه توسط سایپا برای مصرف سراتو اتوماتیک اعلام شده ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است که به نظر ما در شرایط واقعی بیشتر از این میزان خواهد بود.

کیا سراتو
نهایتاً به بحث قیمت‌گذاری می‌رسیم. چری آریزو ۵ توربو در ابتدا فاصله قیمتی کمی با مدل تنفس طبیعی خود داشت اما هم‌اکنون با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت نمونه صفرکیلومتر آن حدود ۸۶ میلیون تومان است. باید به این نکته اشاره کنیم که آریزو ۵ توربو دارای ۵ سال گارانتی بوده و ۲ سال یا ۶ سرویس رایگان دارد که این موضوع می‌تواند روی تصمیم خریدار تأثیر بگذارد. از طرف دیگر نمونه‌های صفرکیلومتر کیا سراتو اتوماتیک بهایی در حدود ۱۰۵ میلیون تومان می‌باشد بنابراین از این نظر چری آریزو ۵ مزیت قیمتی غیرقابل‌انکاری دارد. نظر شما چیست؟ چری آریزو ۵ توربوی زیبا و مدعی را انتخاب می‌کنید یا کیا سراتوی مونتاژ سایپا که اعتبار کره‌ای‌ها را یدک می‌کشد؟

مقایسه مشخصات فنی

  کیا سراتو اتوماتیک

چری آریزو ۵ توربو

موتور

۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت  ۱۵۶

۱۴۷

گشتاور

 ۱۹۴ ۲۱۰
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک

۷ سرعته اتوماتیک CVT

طول

 ۴۵۳۰  ۴۵۳۲
عرض  ۱۷۷۵

 ۱۸۱۴

ارتفاع

 ۱۴۶۰  ۱۴۸۷
فاصله بین دو محور  ۲۵۶۰

 ۲۶۵۰

وزن

 ۱۳۱۰  ۱۳۷۲
مصرف سوخت ۷.۱

۹

حجم صندوق بار

 ۴۸۲  ۴۳۰
شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه

۹.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

 ۱۹۰ ۱۸۰
قیمت حدود ۱۰۵

حدود ۸۶

[polldaddy poll=9913449]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. E 36

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (917 ديدگاه)

    درسته چری چینیه ولی این سراتو هم ایران مونتاژ میکنه ! آریزو مشخصات بهتری داره

    1. morteza

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      تا جایی که من میدونم سراتو همون سراتو هه فقط اقایون رنگشو میریزن روش.همین.کیفیت رنگش میگن خوب نیست ولی کلا مونتاژه.

    2. شایان

      ۲۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      چینی و مونتاژ و ام وی ام نگم دیگه

    3. رضا

      ۲۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کلا قیاس مسخرهای است کره با چین

    4. فواد

      ۲۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (291 ديدگاه)

      بدون تعصب میگم. یک سال هست سراتو 2000 آپشنال خریدم واقعا ازش راضیم به شنیده ها بسنده نکنید.

  2. m.m

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    از کیفیت کابین و ایمنی هم بگین انگار داریم بروشور تبلیغاتیشون رو میخونیم

    1. charger

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      کیفیت کابین صفر و ایمنی ………….. اونم صفر

  3. پوریا

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدام

    1. شاهين

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      90 تومن میدم یه سوناتا ۲۰۱۰ یا مزدا ۳ مدل ۹۰ میگیرم.در هر صورت از این دوتا خیلی بهترن

  4. PooriyA.BMW.GERMANY

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با اینکه کیا سراتو بهتر و با اصالت تر هست ولی مونتاژ سایپا هست انتخاب نمی کنم
    انتخاب بین این دو از نظر من چری اریزو انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. سامان

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگر اسم کیا را در نظر نگیریم أریزو5 به نظر بهتر میاد به خصوص اینکه 20 تومنی هم ارزونتره

    1. شایان

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      اگه بحث ارزون بودن که لیفان 820 با مشخصات شبیه به کمری حدود 120 تومن ارزونتره پس انتخاب بهتریه!!!!!!

  6. سروش

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (228 ديدگاه)

    درسته که شاید مشخصات چری آریزو کمی بهتر باشه! اما چون صحبت از بازار ایرانه موتور تنفس طبیعی قطعا خیلی بهتر از توربو هست! از طرفی با وجود ۵۰۰ سی سی اختلاف حجم مصرف سوخت سراتو کمتره و این کاملا برتری سراتو رو میرسونه! قیمت قطعات چری هم که با مرسدس رقابت میکنه و صاحب خودرو خارج گارانتی رو بیچاره می کنه!
    درسته که یکی چینیه و دیگیری ایرانیزه شده ولی سراتو انتخاب منطقی تریه

    1. شایان

      ۲۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی همین سراتو یه نمونه توربو هم داره که حدودا 245 اسب تولید میکنه کلا کیا و هیونداری شنخات خوبی از بازار ایران داره برای همینم اکثر ماشیناش تنفس طبیعیه این چری چینی هم عقب موندگی تکنولوژیشو با توربو اومده پوشش بده ولی بعد 1 یا 2 سال داستان شروع میشه

  7. amin

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    شرایط اقساطی با پیش پرداخت کم مدیران خودرو را هم باید در نظر گرفت
    انتخاب من
    اگر اقساطی بخوام خرید کنم آریزو
    اگر نقدی بخوام خرید کنم سراتو

  8. سروش

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان محترم
    با توجه به اینکه تلگرام فیلتر شده و استفاده از فیلتر شکن ممنوعه ی دلم میگه از دنیای تلگرام خداحافظی کنم و به سروش بپیوندم . ی دل دیگه‌م میگه بیخیال بابا رییس جمهور و وزیرش چندین ساله با فیلتر شکن میرن تو توییتر و واسه ملت توییت میکنن ‌. اخه رطب خورده منع رطب کی کند
    دوستان بنظرتون چکار کنم ؟

    1. amin

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      اگر از پیام رسان های داخلی استفاده کنید اونوقت پیامهاتون ۳ تا تیک میخوره به جای ۲ تا!!!!!

      1. morteza

        ۱۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (286 ديدگاه)

        نفر سوم کین بعد؟

        1. amin

          ۲۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          برادران گمنام!!!

    2. بهراد

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      با روش سرخپوستی پیام بده ولی سمت ایرانیا نرو.حتما یه دلیلی داره که تلویزیون ازش تعریف می کنه،ماشالا قبلا اخبار داشتیم الان یه ساعت راهپیمایی داریم با معرفی پیام رسان سروش + 5 دیقه اخبار جهان.
      موندم فیلتر شدن ۴ ثانیه طول میکشه ولی رفع فیلتر ۴ سال
      خدایا شکرت.

  9. Pooriya, Germany

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    یه نمونه از دزدی های سایپا در سراتو ماشین با موتور ۲لیتری و ۱۱۰ میلیون قیمت ترمز عقبش کاسه ای هست !!!!
    نمونه های دیگر
    حذف دی لایت
    حذف سراگزوز
    جالبه تو نمونه به اصطلاح آپشنال با روکش صندلی چرم
    رو دری ها پارچه ای هست!!!!!!
    مانیتور نصبی روی مدل به اصطلاح آپشنال از نمونه های چینی هست نه نمونه اصلی و فابریک تازه ماشین که استارت میزنی لوگو پر افتخار سایپا روی مانیتور نقش می‌بندد
    مورد آزار دهنده دیگر اینه که ماشین ۱۱۰ میلیونی تو ببری نمایندگی سایپا در کنار دریای از پراید برای سرویس و خدمات
    من ترجیح میدم ۱۵ تومن بیشتر بدم مزدا ۳ صفر کیلومتر سوار شوم
    البته ببن چینی های هم قیمت جک اس ۵ اتومات گزینه خوبی هست
    از پژو ۲۰۰۸ هم نمیشه گذشت با موتور توربو ۱۶۵ اسبی با قیمت ۱۲۵ تومان

    1. Arian

      ۱۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فکر کنم شما اطلاعات زیادى در باره سراتو نداشته باشین . سایپا نسخه لو اپشن سراتو وارد کرده که بدون ترمز دیسکى عقب هست حتى در نسخه وارداتى
      دیلایت و سر اگزوز و دفیوز حذف شده براى به صرفه تر شدن قیمیت ماشین .
      مانیتور نصبى رو که باز کنین ساخت کره روش حک شده و کاملا فابریک کیا هست
      براى خدمات هم نیازى نیست شما برى سایپا زنگ میزنى خودشون میان و با استفاده از گارانتى ۵ سالت ماشینتو سرویس میکنن ( لازم به ذکر است که موتور پراید هم مانند اریزو ۱۵۰۰ سى سى هست و براى سرویس اریزو نیز باید ماشین کنار ام و ام ۱۱۰ سه سیلندر پارک کنین ) در رنج قیمتى سراتو ۱۱۵ میلیون فعلا بهترین گزینه هست و بعد از مزدا سه ۱۳۰ تومنى و گرند ویتارا ۱۴۰ تومنى بهترین ایمنى ( ۴ از ۵ ستاره ) داره

      1. amin

        ۲۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        موتور پراید ۱۵۰۰ نیست
        ۱۳۰۰ هستش!!!

    2. احمد

      ۲۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مزدا 3 هم بخری باید در نمایندگی همراه با مزدا باری و بسترن سرویس کنی پژو 2008 هم همراه با آریسان و پیکان بار

      1. بهراد

        ۲۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        هر ماشینی تو ایران بخری باید کنار نسخه پیکاپش سرویس کنی???
        نمایندگیه خب پورشه نخریدین که کنار ماکان و کاین و ۹۱۱ سرویس کنین

  10. Madjid

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    هیچ کدوم به دلم نمیشینه

  11. morteza

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (286 ديدگاه)

    واقعا تو این نظر سنجی ها شرکت میکنید من تا حالا تو هیچ کدوم اینا شرکت نکردم.آخه چی؟ چند وقت دیگه ” دوراهی مرگ یا زندگی”

  12. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    سراتو شیفتر پشت فرمون داره اما آریزو ۵ نداره

  13. حمیدرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پولمو آتیش میزنم باهاش چری میخرم ولی تو جیب سایپا نمیریزم

  14. سام

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سراتو رو لطفا با کلاس خودش مقایسه کنید ، چری در حد پرشیا هم نیست خودم با پرشیا تو جاده رشت تو سربالایی چنان گرفتمش که صاحبش بعد از رسیدن به مقصد صد در صد فروختتش.

    1. توسن

      ۲۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با این حساب جنابعالی از هر کی سبقت بگیری باید بره ماشینش رو بفروشه،در ضمن این مدل توربوشه که خیلی قویتره،من که با 530 تو گردنه ها همه خودروهای ایرانی را جا میزارم این چند اسب از اون هم قویتره.

  15. رافال

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خودرو کیا سراتو 2010 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی با بیشترین نقاط سبز ایمن شده است و در قیاس با سری قبلی خود از سطح ایمنی بالاتری برخوردارست و از این حیث در دسته خودروهای ایمن قرار می گیرد.
    همچنین سراتو 2010 از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا موفق به کسب امتیاز TBC که حاکی از ایمنی برتر آنست شده است.
    چری چی؟

  16. حمیدرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    مقایسه این دوخودرواشتباه است چون نه ازنظرقیمت نه کیفیت تویک رده نیستند.ازقدیم میگویندکه هرارزانی بی دلیل وهرگرانی بی حکمت نیست .هیچکس منکرپیشرفت چینی هاتوخودرونیست ولی هنوزازنظرکیفیت وایمنی سالهاازکره ای ها عقب هستند.بایدبعدازچندسال دیدکه اریزو چه عملکردی دارد.سراتوسایپانیزفقط لاستیک وروکش صندلی وباتری ایرانیست که میشودبانمونه بهترخارجی تعویض کردمن خودم 2سال سراتودارم وتاحالاهیچگونه مشکلی باماشین نداشتم گاهابا6سرنشین بزرگسال مسافرت طولانی رفتم ومصرفش درحد7بوده وشتاب عالی کم صداوبی دردسرازتوصیفات سراتواست .اریزوراهم بایددرحدخودش دیدنه بیشترونه کمتر

  17. sunmartin

    ۲۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    شما فقط مینوسید و کامنت میدین درصورتیکه تست نکردین اصلا چری با قدیمی ترین مدل کیا هم قابل قیاس نیست چری آریزو یکی از همکاران خرید بعد از دوهفته تنها بایک تصادف کوچک خودرو از پشت شبیه آکاردئون شد کیفیت پلاستیک بازیافتی کابین طلق چراغ های بسیار شکننده بدنه بسیار ضعیف و مستعد تو رفتگی و کیفیت کلی غیرقابل تصور بلحاظ پایین بودن
    در مقابل سراتو طراحی که در سال 2012 برنده جایزه رد.دات شد موتور ساخت پژو یکی از پربازده ترین موتورهای ساخته شده 2 لیتری گیرباکس بسیار هماهنگ و بی وقفه شتاب مثال زدنی و طراحی کابین عالی و جادار صندوق بار مناسب با تین حال ایران فقط لاستیک و رنگ و صندلی ایرانیزه کرده که این 3 قلم میشه با نوع کره ای تعویض کرد چری آریزو 5 هیچ صحبتی در مقابل سراتو نداره بعنوان کسیکه تا بحال 3 مدل سراتو داشتم دارم این صحبت میکنم و واقعا از بحث دوراهی انتخاب بین چری و کیا خندم گرفت

    1. Vahid

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      موتورساخت پژو?

      دیگه بقیه ی حرفاتون پیشکش

  18. Kasra

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مطمئنی دو راهیه ؟!

  19. ذالی

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من اریزو داشتم، مدل اکسلنتشو، خوب بود راحت بود و خوب هم برو بود، فروختم یه سراتو خریدم الان سه ماهیه دارمش، اینم خوبه ولی پایداری اریزو را نداره، دوستانی که سوار شدن حتما میدونن من چی میگم، بعد صدای موتور سراتو توی اتاق از اریزو بیشتره، تهویه ضعیف تری داره، مصرفشم بیشتره
    نمایندگی های مدیران خودرو برخوردشون مناسب تره، البته سراتو هم ماشین خوبیه

    1. شایان

      ۲۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      منم یه E200 داشتم فروختم یه لیفان 820 خریدم باید بگم تایرای بنز خوب به زمین نمیچسبید خدا رو شکر از وقتی لیفان خریدم این مشکلو ندارم البته بنزم ماشین خوبیه:))))))))))))

  20. كوروش

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چری من دارم خیلی ماشین فوق العاده ای هست دیگه یواش یواش نزدیکای کره ای ها شدن چینی ها !!!!

  21. Ahura mazda MIATA

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه چری اریزو یه زباله بدرد نخوره اصلا قابل قیاس با سراتو نیس

    1. Vahid

      ۲۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تو ایران و صنعت خودرو حداقل نه

  22. رضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چری آریزو ماشین محشری هست اما کیا هم عالی هست اما دیگه قدیمی شده!

  23. امیرمحمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اریزو ۵ خودروی قابل قبولیه واقعا هم از نظر طراحی و هم فنی و ابشن .

  24. Mehdi

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باید بگم هیچ وقت نباید تکنولوژی کیا موتور رو با چری بی اصل و ریشه مقایسه کرد .کیا برند محسوب میشه و چری یه محصول جدید و با تکنولوژی کشوری هستش که فقط تبحرش توی کپی کردنه و تمام محصولاتش رو بررسی کنید طراحی سرقت شده از برند هاست.نکته دوم اینکه باید توی جامعه دید که‌چه قشری سراغ ماشین های چینی میرن .بعد از کمی بررسی می فهمید قشر باکلاس و با پرستیژ دنبال ماشین چینی نیستن .چون اگه ماشین در حد بوگاتی هم تولید کنه بازم برند نیست و هیچ کلاس و ابهتی نداره.خدایش من که روم نمیشه به کسی بگم جیلی دارم یا جک یا چانگان یا بسترن و….حاضرم پژو سوار شم ولی ماشین چینی هرگز.بازم هرکس یه سلیقه ای داره و یه روحیه متفاوت من شاید اشتباه می کنم ولی خودم به این نتیجه رسیدم .

    1. داریوش

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      شما فک میکنی اون پژویی ک سوار میشی اصل فرانسه اس؟؟??
      باز چینی ها خوبن ک حداقل مشخصه ساخت کجان نه این تولیدات اشغال داخل ک قطعاتشون هند و ایران میزنه

      1. ریحانه

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از ما اصل فرانسس مدل ۸۳ :))

  25. Jahan

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باید بگم هیچ وقت نباید تکنولوژی کیا موتور رو با چری بی اصل و ریشه مقایسه کرد .کیا برند محسوب میشه و چری یه محصول جدید و با تکنولوژی کشوری هستش که فقط تبحرش توی کپی کردنه و تمام محصولاتش رو بررسی کنید طراحی سرقت شده از برند هاست.نکته دوم اینکه باید توی جامعه دید که‌چه قشری سراغ ماشین های چینی میرن .بعد از کمی بررسی می فهمید قشر باکلاس و با پرستیژ دنبال ماشین چینی نیستن .چون اگه ماشین در حد بوگاتی هم تولید کنه بازم برند نیست و هیچ کلاس و ابهتی نداره.خدایش من که روم نمیشه به کسی بگم جیلی دارم یا جک یا چانگان یا بسترن و….حاضرم پژو سوار شم ولی ماشین چینی هرگز.بازم هرکس یه سلیقه ای داره و یه روحیه متفاوت من شاید اشتباه می کنم ولی خودم به این نتیجه رسیدم .

  26. Pouya

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    لطفا خودرو های جا افتاده را با وسایل چینی که تمام ایرانی ها ذهنیت منفی از آنها دارند،مقایسه نکید. مثلا ؛
    مقایسه هایلوکس با وینگل ۵پیکاپ؟؟؟

  27. sunmartin

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    چینی دوستان بر به قباشون خرده و این دوراهی انتخاب نیست و یک تبلیغ تو زرده که کاملا بطور نا مطلوبی بصورت دوراهی انتخاب درج شده حتی افراد ناآگاه که تخصصی در خودرو ندارند هم میدونن که شرکتی مقل کیا که در آمریکا خوددوهتش در بین 10 خودروبالای جدول کیفیت اطمینان و فروش قرار میگیره با صنعت فیک و بنجل ساز چین که حتی اسمش مشمئز کننده است قابل قیاس نیست امیدوارم ملت ایران بفهمند که با خربد هر خودروی چینی دارن آب به آسیاب چینی های میندازن که در تقلب از هیچ ترفندی فروگذار نیستند

  28. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    راه سوم مزدا۳

  29. امین

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چری اریزو ماشین خوبی هست به عنوان کسی که کارش ماشین هست وقتی‌با مدل توربو رانندگی کردم شوکه شدم

  30. علیرضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکدام،یه آزرا 2009 یا یه سوناتا 2012 میخرم یه لاستیکش به هردوتای اینها می ارزه،ولی اگر بحث خرید خودروی صفر کیلومتر هستش به نظرم دلیلی نداره برم یه خودروی از رده خارج که تازه تو سایپا مونتاژ شده رو بخرم تا سود هنگفتی رو عاید سایپا کنم به نظرم آریزو 5 انتخواب بهتری هستش با توجه به سواری و امکانات و مشخصات موتوری که دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا