شاسی بلندهای بسیار بزرگ و لوکس مورد علاقه همه نیستند اما زمانی که بحث حداکثر راحتی، فضای کابین و آرامش باشد این کشتیهای چهار چرخ را به سختی میتوان شکست داد.
دو رقیب قدرتمند در این کلاس که بهطور سنتی با یکدیگر سرشاخ میشوند کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هستند. هیولاهای کرومی که از دو دهه پیش تاکنون تلاش دارند یکدیگر را شکست دهند.
کادیلاک چند سال پیش یک بازطراحی را تجربه کرده اما اکنون اندکی گرد پیری بر چهره آن نشسته است؛ اما لینکلن برای سال ۲۰۱۸ یک تحول کامل در طراحی را داشته است اما جدید بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست! کدامیک از این شاسی بلندهای لوکس فول سایز را ترجیح میدهید؟
نسل فعلی اسکالید که دارای جلوپنجره کرومی بزرگ است از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بلوک کوچک بهره میبرد. پیشرانه موردبحث قدرت ۴۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری دارد. اسکالید برای مدل سال ۲۰۱۸ از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
قطعاً طراحی کادیلاک اسکالید در هر جایی برجسته خواهد بود و توجهات را به خود جلب خواهد کرد. داخل کابین هنرمندانه طراحی شده و متریال واقعی چون چوب، چرم و فلز کار شده است.
اما پس از این تفاسیر به دیگر رقیب آمریکایی یعنی نویگیتور میرسیم. زیر کاپوت نویگیتور جدید پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست آشنایی قرار دارد. این پیشرانه توئین توربو برای سال ۲۰۱۸ تغییراتی داشته که در نتیجه آن قدرت و گشتاور بیشتری تولید میکند. قدرت ۴۵۰ اسبی و گشتاور ۶۹۱ نیوتون متری از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته به چرخها منتقل میشود. شایان ذکر است این گیربکس با همکاری جنرال موتورز و فورد ساخته شده است.
بدنه آلومینیومی جدید لینکلن نویگیتور باعث شده این خودرو در بحث مصرف سوخت بهتر از حریف عمل کند.
علاوه بر پیشرانه و طراحی جدید، نویگیتور همچنین دارای کابین لوکسی است که در برخی بخشها نشان از الهام گرفتن از دهه ۶۰ دارد. با سفارش فول ترین تریم این خودرو به کابینی دست مییابید که تقریباً تمامی بخشها را با چرم فوق لوکسی میپوشاند.
نویگیتورهای فول که لیبل مشکی نام دارند بهایی حدود ۹۴ هزار دلار دارند که قطعاً مبلغ زیادی است اما این قیمت با بهای کادیلاک اسکالید پلاتینیوم فول تقریباً برابری کرده و از این نظر هر دو رقیب در یک سطح هستند.
قطعاً اکثر ما چنین خودروهای بزرگ، لوکس و راحتی را دوست داریم؛ اما خب همیشه یک برنده وجود دارد! اسکالید پرتجربه یا نویگیتور نونوار شده؟!
البته شاهین جان باید بگم تو این مطلب عکس با طول محور بیشتر لینکن رو گذاشتن فک کنم باید لینکن اینو xl نامگذاری کرده باشه ولی کادیلاک نسخه معمولیشه و xl نیست بخاطر همین کادیلاک کوچیک تر دیده میشه اولین عکسی هم که تو این صفحه هست و به عنوان کامپاریسون گذاشتن مال نسل قبل کدیلاکه همچنین باید بگم که پیشرانه نویگیتور فک کنم شیش سیلندره نه هشت سیلندر
قطعا اسکالید با اختلاف بهترین شاسی بلند لوکس دنیا هست بقیه باید واسه دومی رقابت کنن. طراحی نمای جلو نویگیتور رو دوست دارم ولی المانهایی از ولوو توش میبینم که مناسب اصالت این برند نیست
من قفل کردم، آقا این ماشین آمریکایی ها عجب چیزایی هستن . البته همین چینی های ام وی ام و جک و جولز هم از سر ما ایرانیا زیاده….متاسفانه ما آدمای خوبی نیستیم و واسمون اتفاقای خوبی نمیوفته
دوستان عزیز شما شاید منو ترول صدا کنین و بگین با اکانت اصلیت بیا خدمت دوستان عرض کنم که من خدا شاهده فقط همین اکانت رو دارم و تازه اومدم پدال من بعضی از جاها فقط حقیقت رو گفتم و با واکنش تند بچه ها روبرو شدم و متاسفانه شاهد تعصب خیلی ها شدم خب اگه ایرادات ماشینا رو نگی نمیشه مثل این میمونه که یکی بیاد و از پراید تعریف و تمجید کنه حالا بگذریم اگه کسیو ناراحت کردم من شرمندم و این عین نامردی که برند مورد علاقه یکیو بکوب ی من امیدوارم که لحظات شاد و مفرح رو در کنار هم تو سایت پدال در آینده شاهد باشیم
من لینکلن میان امریکایی ها بسیار قبول دارم مدتی ایست که طراحی هاش جهانی شده و به کیفیت سواری و فنی ماشین هاش می خوره نویگیتور قدیم و جدید حقیقتا معنای پیشرفت هستند
انقدر انتخاب سخته که ترجیح میدم نظرات دوستان رو بخونم خودم فکر نکنم بتونم به یه انتخاب درست برسم هر دو بزرگ زیبا بسیار لوکس و خوراک سفرهای بسیار طولانی
انتخاب واقعا سختیه.از نظر پوشش داخلی بدون شک اسکالید و از نظر طراحی خارجی بدون شک نویگیتور. از لحاظ قدرت موتوری هم بدون شک نویگیتور با اینکه حجم کمتری داره ولی قدرت بیشتری داره و با اینکه از اسکالید خوشم اومده ولی باید بگم در این رقابت نویگیتور بهتره عمل کرده و تقریبا برنده این رقابت.
با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده وتشکر از مطلب ومقایسه فوق العاده عالی شما بین این دو اسطوره اتوموبیل سازی انتخاب بین دو شاهکار مهندسی طراحی و صنعت غیر ممکن غیر عملی است مثل اینکه بگویند بین چشم راست وچپ یکی را انتخاب کن باتشکر مرسده کاویانی
سلام دوستان.من عاشق لینکلن هستم اما یه چیز جالبی که هست اینه که دوستای من تو امریکا و کانادا ماشینایه ژاپنی مخصوصا تویوتا سوار میشن و میگن بیشتر مردم اونا رو میخرن.مثلا دوست من یه هایلندر خریده و خیلی راضیه اما من نمیدونم مثلا چرا ادم باید بجای یه ماستنگ بره کمری بخره اخه یا جای لینکلن بره هایلندر بخره
شاهین
۱۶ آذر ۱۳۹۶با احترام به اسکالید
احساس میکنم نویگیتور گولاخ تر هستش و خوراک مسافرت 1000کیلومتری با هیچگونه خستگیه
قطعا مصرف سوختشم کمتره چون اکوبوسته
F۲۲RAPTOR
۱۶ آذر ۱۳۹۶البته شاهین جان باید بگم تو این مطلب
عکس با طول محور بیشتر لینکن رو گذاشتن فک کنم باید لینکن اینو xl نامگذاری کرده باشه
ولی کادیلاک نسخه معمولیشه و xl نیست بخاطر همین کادیلاک کوچیک تر دیده میشه
اولین عکسی هم که تو این صفحه هست و به عنوان کامپاریسون گذاشتن مال نسل قبل کدیلاکه
همچنین باید بگم که پیشرانه نویگیتور فک کنم شیش سیلندره نه هشت سیلندر
BehNam
۱۶ آذر ۱۳۹۶ماشالله حضرات
انتخاب بینشون خیلی سخته
سامان اذری
۱۶ آذر ۱۳۹۶نویگیتور +++++
اسکلالید —–
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۶قطعا اسکالید با اختلاف بهترین شاسی بلند لوکس دنیا هست بقیه باید واسه دومی رقابت کنن. طراحی نمای جلو نویگیتور رو دوست دارم ولی المانهایی از ولوو توش میبینم که مناسب اصالت این برند نیست
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۱۶ آذر ۱۳۹۶صد در صد لینکلن نویگیتور
شاهين
۱۶ آذر ۱۳۹۶من قفل کردم، آقا این ماشین آمریکایی ها عجب چیزایی هستن . البته همین چینی های ام وی ام و جک و جولز هم از سر ما ایرانیا زیاده….متاسفانه ما آدمای خوبی نیستیم و واسمون اتفاقای خوبی نمیوفته
امیر
۱۶ آذر ۱۳۹۶دوستان عزیز شما شاید منو ترول صدا کنین و بگین با اکانت اصلیت بیا خدمت دوستان عرض کنم که من خدا شاهده فقط همین اکانت رو دارم و تازه اومدم پدال من بعضی از جاها فقط حقیقت رو گفتم و با واکنش تند بچه ها روبرو شدم و متاسفانه شاهد تعصب خیلی ها شدم خب اگه ایرادات ماشینا رو نگی نمیشه مثل این میمونه که یکی بیاد و از پراید تعریف و تمجید کنه حالا بگذریم اگه کسیو ناراحت کردم من شرمندم و این عین نامردی که برند مورد علاقه یکیو بکوب ی من امیدوارم که لحظات شاد و مفرح رو در کنار هم تو سایت پدال در آینده شاهد باشیم
کوروش
۱۶ آذر ۱۳۹۶احتمالا شما را اشتباه گرفتند چون ما یک دوستی به همین نام کاربری داریم
علی
۱۶ آذر ۱۳۹۶واقعا جون میده برای مردای عرب که چند تا همسر و بچه دارن . مبارکشون باشه . نوش جونشون .
التشکر
شاهين
۱۶ آذر ۱۳۹۶آفرین خوب گفتی :))
ابولفضل نصیری
۱۶ آذر ۱۳۹۶لینکلن جای هیچ حرفی نداشته واقعا معنای عظمت و شکوه برند لینکلن رو میشه تو همین محصولش دید
PaRHaM
۱۶ آذر ۱۳۹۶انتخاب سخته!
ولی من نظرم سمت اسکالیده???❤
واقعا زیبا و عالی و قویه??
#ali.m#
۱۶ آذر ۱۳۹۶“کادیللک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟”
سوالی ک دیشب کردی?
انگار هرچی ک در موردش زیاد حرف بزنیم رو پدال ازش مطلب میذاره .
من نویگیتور رو ترجیح میدم .
PaRHaM
۱۶ آذر ۱۳۹۶دقیقا?
کوروش
۱۶ آذر ۱۳۹۶من لینکلن میان امریکایی ها بسیار قبول دارم مدتی ایست که طراحی هاش جهانی شده و به کیفیت سواری و فنی ماشین هاش می خوره نویگیتور قدیم و جدید حقیقتا معنای پیشرفت هستند
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶هردوتا عالی هستن ولی بنظرم لینکلن بهتره.
اسکالید نیاز به یه فیس لیفت یا معرفی نسل جدید داره
Hemichan
۱۶ آذر ۱۳۹۶چقد سخت
طراحی لینلن خیره کننده ست
ولی موتور کادیلاک هم یه تنفس طبیعیه 6 لیتریه
ولی ازاونجایی که تو محصولات فورد طرفدار سوپر دیوتی هستم
پس کادیلاک
عرفان
۱۶ آذر ۱۳۹۶۹۰ هزار دلار ینی کمتر از پونصد میلیون،اونوقت اینجا با. ۷۰۰ میلیون e300 میگیرن :(
ایلیا
۱۶ آذر ۱۳۹۶90 هزار دلار یعنی 90 ملیون
اونجا با 90 ملیون(معادل دلاریش) این ماشین رو سوار میشن
کی گفته دلار باید 5 هزار تومن باشه؟
حمیدرضا
۱۶ آذر ۱۳۹۶انقدر انتخاب سخته که ترجیح میدم نظرات دوستان رو بخونم خودم فکر نکنم بتونم به یه انتخاب درست برسم هر دو بزرگ زیبا بسیار لوکس و خوراک سفرهای بسیار طولانی
mehran
۱۶ آذر ۱۳۹۶انتخاب من با فاصله بسیار کم اسکالید چون که حس میکنم ظاهرش یه خورده تحاجمی تره البته نا گفته نماند که نویگیتر هم چیزی کم نزاشته در نسل جدید خودش
M.us
۱۶ آذر ۱۳۹۶هر دوتاش ارزش خرید دارن اما کادیلاک ابهت خاصی داره خوش به حال لبنانی ها که میتونن سوارش بشن(:
بهنام
۱۶ آذر ۱۳۹۶عجبیه علی شوی نوا نیستش ?
فکر کنم بخاطر اینه خیلی شکه شد از این مقایسه نمیتونه دو تا امریکایی رو به روی هم ببینه !?
جواد
۱۶ آذر ۱۳۹۶انتخاب واقعا سختیه.از نظر پوشش داخلی بدون شک اسکالید و از نظر طراحی خارجی بدون شک نویگیتور. از لحاظ قدرت موتوری هم بدون شک نویگیتور با اینکه حجم کمتری داره ولی قدرت بیشتری داره و با اینکه از اسکالید خوشم اومده ولی باید بگم در این رقابت نویگیتور بهتره عمل کرده و تقریبا برنده این رقابت.
Mercede kaviani
۱۶ آذر ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
وتشکر از مطلب ومقایسه فوق العاده عالی شما بین این دو اسطوره اتوموبیل سازی
انتخاب بین دو شاهکار مهندسی طراحی و صنعت غیر ممکن غیر عملی است مثل اینکه بگویند بین چشم راست وچپ یکی را انتخاب کن
باتشکر مرسده کاویانی
Hamid.Hellcat
۱۶ آذر ۱۳۹۶نویگیتور با موتور 6.2 لیتری کادیلاک
mohammad_FM 480
۱۷ آذر ۱۳۹۶انتخاب سخته اما کادیلاک واقعا غول تر و خشن تره
و بیشتر این کلاس و آمریکایی بودنشو تعریف میکنه…
رضا
۱۷ آذر ۱۳۹۶سلام دوستان.من عاشق لینکلن هستم اما یه چیز جالبی که هست اینه که دوستای من تو امریکا و کانادا ماشینایه ژاپنی مخصوصا تویوتا سوار میشن و میگن بیشتر مردم اونا رو میخرن.مثلا دوست من یه هایلندر خریده و خیلی راضیه اما من نمیدونم مثلا چرا ادم باید بجای یه ماستنگ بره کمری بخره اخه یا جای لینکلن بره هایلندر بخره
محمد
۳۰ آذر ۱۳۹۶اگه پای اینا تو باز میشد دیگه کسی به لندکروز حضرت نمیگفت. چون اصلا کنار اینا به چشم نمیاد
حمید ع
۲۵ اسفند ۱۳۹۶دوستان موتور نویگیتور6سیلندر و 3.5لیتر دوال توربو هستش و موتور کادیلاک 8سیلندر 6.2لیتری تنفس طبیعی هست.
آرمین
۳۰ خرداد ۱۳۹۸فقط نویگیتور …..تمام …..
اون طراحی داخلی نویگیتور به صد تا کایلاک می ارزه