هفته نامه

۱۰ خودروی تولیدی با سریعترین زمان‌ها در نوربرگ‌رینگ

در گذشته معیارهایی چون شتاب صفر تا صد، زمان یک‌چهارم مایل و حداکثر سرعت، برای سنجش چابکیِ خودروها مطرح بوده‌اند. با اینکه این معیارها هنوز هم اهمیت خاص خود را دارند، امّا زمان یک دور در پیست نوربرگ‌رینگ به عنوان یک «معیار نهایی» در این زمینه مطرح است؛ شاید به این دلیل که این پیست آلمانی به عنوان مشکل‌ترین مسیر مسابقه در دنیا شناخته می‌شود. در ادامه، بر اساس ویدیوهای رسمی و معتبر، ۱۰ نمونه از سریعترین خودروهایی را بررسی می‌کنیم که تاکنون در نوربرگ‌رینگ حاضر بوده‌اند.

لامبورگینی اوراکان پرفورمنته
۶:۵۲.۰۱

به لطف یک سیستم جدید آئرودینامیک هوشمند و پیشرانه ۶۴۰ اسب‌بخار، لامبورگینی اوراکان پرفورمنته تبدیل به سریعترین خودروی تولیدی در نوربرگ‌رینگ شده است. زمان ثبت‌شده توسط این مدل به اندازه ۲۸ ثانیه کمتر از مدل استاندارد «اوراکان» است. لامبورگینی در عین حال، داده‌های مربوط به این زمان فوق‌العاده را در اختیار قرار داده است.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر 

۶:۵۷.۰۰
2015 Porsche 918 Spyder
تا قبل از اینکه رکورد نوربرگ‌رینگ توسط اوراکان پرفورمنته شکسته شود، پورشه ۹۱۸ اسپایدر به مدت ۴ سال رکورد خودروهای تولیدی را در این پیست در اختیار داشت. ۹۱۸ با استفاده از یک پیشرانه هیبریدی ۸۸۷ اسب‌بخاری متشکل از یک موتور الکتریکی در آکسل جلو که چسبندگی فوق‌العاده‌ای را برایش به همراه داشته، موفق به ثبت این زمان شده است.

لامبورگینی اونتادور LP 750-4 SV 
۶:۵۹.۷۳
2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV
اونتادور LP 750-4 SV یک نسخه‌ سبک‌تر و گستاخ‌تر از مدل استاندارد اونتادور است؛ خودرویی که در حالت استاندارد نیز می‌تواند زمانی معادل ۷:۲۵.۰۰ را در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. اصلاحات بیشتر در زمینه آئرودینامیک بدنه باعث شده‌اند تا مقاومت هوا در برابر حرکت خودرو باز هم کمتر شود، و البته افزایش سطح قدرت موتور ۶.۵ لیتری V12 نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است. بسیار شگفت‌انگیز است که یک وسیله نقلیه با این ابعاد، به این اندازه سریع باشد.

نیسان GT-R نیسمو
۷:۰۸.۶۸
2016 Nissan GT-R
GT-R شاید پا به سن گذاشته باشد، امّا نمی‌توان عملکرد دیوانه‌کننده نسخه با قدرت نزدیک به  ۶۰۰ اسب‌بخار نیسمو را از یاد برد. این خودرو علاوه بر داشتن سطح قدرت بالاتر نسبت به مدل استاندارد GT-R، مجموعه‌ای از آپگریدهای شاسی و تایرها را به همراه دارد و مسلماً‌ بهبود قابل‌توجهی نسبت به GT-R مدل ۲۰۱۵ با زمان ۷:۱۹.۱۰ پیدا کرده است.

مرسدس-‌اِی‌ام‌جی GT R 
۷:۱۰.۹۲

در تستی که اخیراً توسط مجله آلمانی Sport Auto صورت گرفته، مرسدس-‌اِی‌ام‌جی GT R چیزی بیشتر از لقب «هیولای جهنم سبز» نشان داده است. مطمئناً پتانسیل GT R بیشتر از این است؛ چرا که این تست کاملاً تحت‌نظر کارخانه صورت نگرفته و برخی خودروهای دیگر نیز در هنگام تست در پیست حضور داشته‌اند. این در حالی است که مرسدس‌-اِی‌ام‌جی بر روی یک هایپرکار با پیشرانه فرمول یک نیز کار می‌کند که گفته می‌شود تمام رکوردهای نوربرگ‌رینگ را از «لامبورگینی» خواهد گرفت.

داج وایپر SRT10 ACR
۷:۱۲.۱۳

وایپر SRT10 ACR که بیشتر یک خودروی پیست است تا یک خودروی جاده‌ای، مجهز به یک موتور ۸.۴ لیتری V10 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار است. یک اسپلیتر مسابقه‌ای در جلو از جنس فیبر کربن، بال عقب و شوک‌های مسابقه‌ای قابل‌تنظیم، همگی به قدرت این خودرو در میدان مسابقه افزوده‌اند. در نتیجه، SRT10 ACR تبدیل به سریعترین خودروی تولیدی امریکا در نوربرگ‌رینگ شده است.

پورشه ۹۱۱ GT3
7:۱۲.۱۷

آخرین مدل پورشه ۹۱۱ GT3 درست در میانه جدول برترین‌ها قرار دارد. اما نباد فراموش کرد که این خودرو قدرت کمتری نسبت به این رقبا دارد و البته نسبت به نسل پیشین خود نیز توانسته ۱۲.۳ ثانیه رکورد بهتری را ثبت نماید. هرچند قدرت آن تنها ۲۵ اسب بخار افزایش یافته است.

لکسس LFA نوربرگ‌رینگ ادیشن
۷:۱۴.۶۴

همانند GT-R نیسمو، LFA نوربرگ‌رینگ پکیج نیز به عنوان یک نسخه ویژه و با تمرکز بر پیست ارائه شده است. از جمله تغییرات این مدل می‌توان به ۱۰ اسب‌بخار اضافه برای پیشرانه و رساندن قدرت V10 به ۵۶۲ اسب‌بخار، یک اسپلیتر جلو با ابعاد بزرگتر، یک اسپویلر بزرگتر و باله‌های کوچک در کنار بدنه اشاره کرد. این خودرو شاید سریعترین خودروی خیابانی در نوربرگ‌رینگ نباشد، امّا شاید بهترین صدا را در بین آنها تولید می‌کند.

شورولت کامارو ZL1 1LE 
۷:۱۶.۰۴

نسخه معمولی! کامارو ZL1 در زمانی برابر ۷:۲۹.۶ یک دور پیست در نوربرگ‌رینگ را کامل می‌کند، امّا مدل‌ آماده‌تر ZL1 1LE عملکردی برجسته‌تر در «نوردش‌لایفه» دارد. با هدایت مهندس سواری و هندلینگ کامارو، بیل وایز (Bill Wise)، مدل ZL1 1LE می‌تواند زمانی برابر ۷:۱۶.۰۴ را ثبت کند. در نتیجه، این خودرو تبدیل به سریعترین کاماروی ساخته‌شده تاکنون و یکی از سریعترین مدل‌های با گیربکس دستی در دنیا شده است.

شورولت کوروت ZR1 (C6) 
۷:۱۹.۶۳

آخرین نسل کوروت ZR1، یک خودروی امریکایی است که از نظر قیمت، نسبت به رقبای با کیفیت اروپایی‌اش برتری دارد. وقتی جیم مِرو (Jim Mero) در پشت فرمان کوروت می‌نشیند،  ZR1 یک زمان قابل‌توجه از خود به جای می‌گذارد که نسبت به ۷:۲۲.۶۸ در C6 Z06 بهبود پیدا کرده است. باید منتظر ماند و دید که مدل جدید ZR1 چه عملکردی در نوربرگ‌رینگ خواهد داشت.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. mohammadreza

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    چرا خبری از ماشینای فراری نیست؟
    میدونم لافراری رکوردشو اعلام نکرده ولی آیا f12 tdf و 488 هم در حدی نبودن که بیان تو لیست؟

    1. mohammadreza

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      یه نکته دیگه هم که هست اینه که نسل گذشته gt3 rs تقریبا 5 ثانیه تو پیست از gt3 سریع تر بود و نسل جدید که بیاد به همراه gt2 در این لیست تغییر ایجاد خواهند کرد

    2. بنزما

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      پورشه 911gt3و 911gt2 که امسال معرفی میشن
      میتونن رکوردهای خیلی خوبه از خودشون
      به جا بذارن امسال پانامرا توربو اس
      جدید رکوردخوبی زد دومین سدان بود
      رقایت سر رکورد زنی تو نورنبرگ رینگ خیلی جذابه
      واسه منی که عاشق پورشم دومی پورشه
      بد نیست ولی راضی کننده هم نیست امیدوارم برگرده به صدر جدول

    3. Ferrari

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      فراری در نوربرگ رینگ رکورد نمیزنه

    4. بنزما

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      کامارو و کوروت و نیسان جی تی ار کمترین قیمت بین ده تا دارن و ارزش خرید بالایی دارن البته بقیه اعضای گرروه هم اسپرتن هم به شدت لوکس
      ولی خدایی کامل ترین ماشین برای استفاده روزمره
      و رانندگی پیستی پورشه911 غول بزرگ

    5. KING 918 (محمدرضا)

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اصلا دلم نمیخواد باور کنم لامبو همچین کاری کرده ولی ………….
      چاره چیه منتظر جواب پورشه ام

    6. نوید جهرمی

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      توقع داشتم هم از فراری نماینده باشه هم از مک لارن.

  2. ?Chalenger?

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    عههههههه هوندا سیویک تایپ R کو پس؟؟؟؟؟؟ مکلارن پی وان کو پسسسس؟؟؟؟؟؟ ????????????????????????????????

    1. mohammadreza

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      P1 هم مثل لافراری رکوردشو اعلام نکرد
      سیویک هم که بالای 7:40 دور میزنه
      سیویک تو دیفرانسل جلوهاست که اوله

      1. بنزما

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        بنز سالیان زیادی بود تو نورنبرگ رکورد
        درخور نامش نداشت ولی این جی تی رو سفیدش کرد

        1. فرشاد سجادیان

          ۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          هایپر کارش که بیاد، قطعا رکورد رو به نام خودش ثبت می‌کنه.

    2. Amir amini

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      پی وان چند وقت پیش رکوردو شکوند نمیدونم چرا نیستش بین اینا

      1. Mohammadreza

        ۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        اون تیون شده بود

  3. Amir

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (175 ديدگاه)

    به نظر من فوق العاده ترین ماشین اوراکان پرفورمنته س
    اخه چطوری واقعا؟؟از برادر بزرگترش سریعتر درصورتی که قدرتش کمتر هرچند که برادر بزرگترشم به اتیش کشید نوربرگ رینگو
    از یه هایپر کار فوق العاده ساخت پورشه!!! سریعتر اونم نه یکی دو ثانیه….5 ثانیه!!! واقعا ماشین فوق العاده ی این پرفورمنته

    1. ALI-SPEED

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون سیستم آیرودینامیک فعال داره داداش . ماشین یعنی لامبورگینی

  4. ACR VIPER

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    فقطو فقط
    Dodge viper srt 10 acr

    1. Hemichan

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      البته این رکورد مال نسل قبلِ
      یعنی 2010

  5. ایلیا

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان من یه سوال دارم:
    سوالم اینه که این تایم ها واقعا اوپتیمم هستن؟ یعنی مثلا از کجا میفهمن که هوراکان یه ثانیه دیگه نمیتونه رکوردش رو بهتر کنه؟ چون عوامل زیادی توی رکورد گیری تاثیر داره مثل دمای هوا دقت راننده وزش باد و…
    من که تجربه ی این مدل رانندگی رو ندارم ولی حس میکنم اگه خودم راننده ی تایم گیری باشم بعد از هربار تایم گیری میگم این تایم رو ثبت نکنید تا دوباره برم چون احساس میکنم اینبار سرفلان پیچ میتونم بهتر بپیچم یا قبل فلان پیچ دیرتر ترمز کنم تا چند صدم تایم رو بهتر کنم!!
    و اینکه اگه راننده ی هوراکان ،اونتادور یا ۹۱۸ رو دستش بدی نمیتونه رکورد بهتری بزنه؟ میشه با اطمینان گفت نمیتونه؟

    واینکه ظاهرا ۹۱۸ رو یبار دیگه به نوربرگ بردن نتایجش نیومد؟ یا اصلا همچین چیزی نبود؟

    1. hosseinhp4

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      فکر کنم چند بار تست میکنن و بهترین عملکرد گزارش میدن.و از راننده های سطح بالایی استفاده میکنن که به پیست کاملا اشنا هستن و عملکردشون نزدیک هم هستن و میدونن بهترین حالت گذراندن پیست به چه صورت هست.و نکته اخر اینا حتما سعی میکنن روزی تست بگیرن که ایده ال ترین شرایط حاکم باشه

    2. بهزاد

      ۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      تایم گیری در این پیست به دو شکل انجام میگیره!
      اولین روش و رایج ترینش البته تا چند سال گذشته تایم گیری توسط مجلات بود که توسط یک راننده ی خبره انجام میگرفت و مشخصات فنی خودرو دقیقا همانی بود که در نمایندگی عرضه میشد و دستکاری های متعدد فنی در کار نبود!
      روش دوم تایم گیری توسط شرکت سازنده که معمولا در این اواخر با بهینه سازی هایی همراه شده که احتمال زیاد اون تغییرات و تنظیمات در نمونه ی تولیدی یافت نخواهد شد.
      در زمان تایم گیری 918 سه راننده ده ها یا صدها دور زدند که بهترینش ثبت شد و اون سه راننده در مسابقات موتوراسپرت حضور داشته و دا رند.

  6. sadegh

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    منتظر دوج دمون هستیم…..البته نمیدونم یه خودرو درگ،تو پیست چجوری ظاهر میشه…

    1. فرشاد سجادیان

      ۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تو خط مستقیم عالیه، شاید بهترین باشه، اما تو مسیرهای پر پیچ و خم پیست، نمیتونه به خوبی مسیر مستقیم ظاهر بشه.

  7. (ali(CHEVY NOVA

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    دىمون ىه درگستر قدرتمند و مخصوص پىست نىست

  8. کارال

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    لامصب بنز ?. تو هر سکمنتی یا تست و مسابقه و کلا هر چی ک ب خودرو مربوط میشه حرفایی واسه گفتن داره . دمش گرم ?

  9. حمیدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی جالب بود همیشه میخاستم بدونم بهترینا تو پیست کیا بودن

  10. BMW

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    من خیلی دوست دارم هوآیرا رکورد بزنه….. ایرو دینامیک خفن تر و پیشرفته تری از پرفورمانته داره….
    اگه هایبرید می بود یا کلا شتاب بهتری داشت چه میکرد فکرکنم میتونست حتی با پروجکت وان و والکری هم رقابت کنه با همین طول عمرش…نسخه ۹۱۸ و لافراری و p1 رو هم راحت میپیچوند.

  11. #ali.m#

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    گودزیلا رو عشق است????

  12. hamed

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    الفارومئو جولیا QV با موتور 2.9 لیتری رکورد 7 دقیقه و 32 ثانیه رو داره

  13. Porsche Stuttgart

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بزارین بهتون یادآوری کنم که هنوزم سریعترین ماشین تو نوردشلافه پورشه ۹۵۶ است که رکوردش ۶:۱۱ هست…مونده تا بقیه برسن ?

  14. شاهین پسر

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    کینگ آف نوربرگرینگ لامبورگینی
    تنفس طبیعی اومده وارد جهنم سبز شده و سرافراز برگشته اونم فقط بخاطر مهندسی آیرودینامیک پیشرفته!
    لامبورگینی تقریبا 20سال بعد از رقباش به عرصه خودرو سازی وارد شد و الان شده اینی که هست و مهم تر از همه اینکه هنوزم از موتورای تنفس طبیعی داره استفاده میکنه.
    ایمان بیارید برادران.ایمان رو دو دستی بیارید تقدیم غول سوپر اسپرت سازی کنید

  15. محمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا چرا مک لارن نیست اصلا این مقاله اعتبار نداره سریع ترین خودرو رو نیاوردین خوبه سایت خودتون نوشته بود

  16. علیرصا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بیایید واقعیت رو قبول کنید لامبو یکی از بهترین هاس حتی اگه اینجا اولم نشه نسبت به قیمت و طراحی از مکلارن سر تره برید انواع تست های مدل های لامبو و مکلارن رو ببیند به این نتیجه میرسید اون آقایی که میگه مجله بی اساس داداش همه سایتا این رو میگن و کی گفته مکلارن p1 سریعترینه
    لافراری ازون تند تره ولی این پیست برای سنجش کل عملکرد هس نه سرعت که مثلا لافرای اول شه

  17. علیرصا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر دو خودرو یعنی لافراری و p1 اینجا تست دادن ولی حاضر به ثبت نشدن پس نگید چرا تو. رده بندی نیستن آمریکایی ها باید بدون که صنعت خورو سازی دست سه کشوره آلمان ایتالیا و ژاپن هس و بس
    آمریکایی ها یه ماشین میزنن مثل شورلت کامارو
    تند تند تبلیغ تو فیلم ولی هیچن. اونوقت پاگانی هوایرا بدون هیچ مانوری میاد حتی لافراری رو شکست میده باید به امریکایی ها گفت دوغ تو بنوش تو رو چه به ماشین زدن

  18. علیرصا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تازه لافراری و p1این پیست تست دادن ولی حاضر به ثبت نشدن پس حرف بی ربط نزنید آمریکایی ها باید بدونن که صنعت خودروسازی دست سه کشور آلمان و ایتالیا و ژاپن هس این امریکایی ها. برن دوغ بنوشن بابا . با قیمت های کلان ماشینون. به جی تی ار
    100دلاری میبازه آمریکایی ها. فقط با تبلیغات گسترده الان تو کورسن و گرنه هیچ نه این که ماشناشون خوب نیستا ولی در سطح سه کشور مذکور هم نیست

  19. علیرصا

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تازه لافراری و p1این پیست تست دادن ولی حاضر به ثبت نشدن پس حرف بی ربط نزنید آمریکایی ها باید بدونن که صنعت خودروسازی دست سه کشور آلمان و ایتالیا و ژاپن هس اینا با این قیمت های کلان به ژاپنی ها میبازن جی تی آر خدای دریفت ایتالیا خدای طراحی و سرعت آلمان خدای قدرت و ظرافت میشه بگید آمریکایی ها تو چه چیزی اولن آها فقط تو تبلیغات و قیمت های کلانه ماشین

  20. ali lambo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر دو خودرو یعنی لافراری و p1. تست دادن ولی حاضر به ثبت نشدن پس حرف بی ربط نزنید آمریکایی ها باید بدون که صنعت خودروسازی دست سه کشور آلمان و ایتالیا و ژاپن هس. مثلا جی تی آر خدای دریفت لامبو یا فراری خدای شتاب گیری و قدرت رو تو بنز و ..سرعت فقط شیغو و کوینگزز میشه بگید آمریکایی ها تو چه چیزی سر ترند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا