تماشای سوپرماشینها و هایپرکارهای میلیون دلاری چیزی است که واقعاً باعث میشود قلبها با سرعت بیشتری به تپش ادامه دهند. در ادامه میخواهیم برخی سوپرماشینهای منتخب در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۱۷ را بررسی کنیم.
مرسدسبنز SLS AMG بلک سریز ۲۰۱۴
مدل جدید مرسدس-اِیامجی GT R در حال حاضر توجهات زیادی را به سمت خود معطوف کرده، امّا نباید اجازه دهیم که این موضوع بر مدل قدیمیتر SLS سایه بیندازد. مدل SLS با دربهای گالوینگ برای چند سال به عنوان جذابترین خودرو برای فرار از آلمان مطرح بوده است؛ موضوعی که بهویژه در مورد نسخه «بلک سریز» صدق میکند.
آمادهترین نسخه SLS برای حضور در پیست، با نشان “Black Series” از قدرتی به میزان ۶۲۲ اسببخار برخوردار است و حداکثر گشتاورش به ۶۳۴ نیوتنمتر میرسد. در نتیجه، SLS بلک قادر است تا در عرض ۳.۵ ثانیه، سرعت ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت برسد. البته مطمئناً این ارتقای پیشرانه، به یک مجموعه سختافزاری متناسب، از جمله یک سیستم تعلیق انطباقی جدید، ترمزهای کربن سرامیکی و یک آئرودینامیک مناسب احتیاج خواهد داشت.
پاگانی هوآیرا BC
هیچچیز ثروتمندان را راضی نمیکند. هوآیرا با قدرت ۷۲۰ اسببخار، مطمئناً یک خودروی فوقالعاده سریع است، امّا این سرعت برای برخی افراد کافی نیست. از این رو، یک نسخه جدید BC از هوایرا برای راضیکردن این قشر از جامعه ارائه شده است؛ خودرویی که برای پیشرانه از یک موتور ۶ لیتری V-12 از AMG با خروجی ۷۴۰ اسببخار و ۱۰۹۸ نیوتنمتر استفاده میکند.
این در حالی است وزن BC نیز نسبت به نسخه معمولی هوآیرا سبکتر است. با استفاده از یک فرمول جدید فیبر کربن، طراحی داخلی اسپارتان، چرخهای سبکوزن و سیستم اگزوز سبک، به میزان ۱۳۲ کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته شده است. همچنین یک بازنگری جدّی در شرایط آئرودینامیک، و از جمله یک بال بزرگ در عقب باعث شده که پایداری خودرو در سرعتهای بالا حفظ شود.
لامبورگینی سنتناریو
احتمال اینکه هر کدام از ۴۰ مالک سنتناریو با این شدت، با آثار هنری موجود در پارکینگهایشان رانندگی کنند، بسیار کم است و از این رو، شنیدن صدای کامل موتورهای ۶.۵ لیتری V-12 بسیار هیجانانگیز است. این همان نسخهای که لامبورگینی برای بزرگداشت تولد مؤسسش ساخته است؛ کسی که میتوانست در سال ۲۰۱۶، صدمین سال تولد خود را جشن بگیرد.
با این وجود، میتوان گفت که تفاوت چندانی بین سنتناریو و اونتادور S نیست. در زیر پوسته باشکوه فیبرکربنی، از همان پلتفرم و همان پیشرانهای استفاده شده که در اونتادور وجود دارد؛ درست به مانند مدل با تولید بسیار محدود «ونِنو».
زنوو TSR
با وجود خودروسازان برجستهای چون پاگانی و کونیگزگ، شرایط برای حضور کمپانیهای کوچک تولید کننده هایپرکار، آن هم در فاز ارائه مدلهای کانسپت بسیار دشوار است. امّا زنوو موفق شده که تاکنون به مدت ۱۳ سال در این بازار دوام بیاورد. این خودروساز دانمارکی، اولین بار در سال ۲۰۰۹، نمونه اولیه ST1 را عرضه کرد.
اکنون، چند سال پس از ارائه ST1 و فروش نسبتاً خوب این مدل، زنوو به تولید یک سوپرماشین مخصوص پیست با عنوان TSR میپردازد. پیشرانه از جانب یک موتور ۶.۸ لیتری V-8 مجهز به توربوشارژرهای دوقلو تأمین میشود که خروجی آن معادل ۱۱۰۴ اسببخار و ۱۴۲۳ نیوتنمتر است. در نتیجه، زنوو TSR ظرف ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعتش برابر ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت است.
کونیگزنگ آگرا RS نارایا
علاوه بر CC8S که در محوطه چمن کارتیه قابلرؤیت بود، «نارایا»، مدل شگفتانگیز دیگری از سازنده هایپرکارهای سوئدی نیز در این گردهمایی حضور داشت. این اولین نسخه از آگرا RS است که برای حضور در بازارهای اروپایی آمده شده است و با وجود برخی تنظیمات سفارشی، میتواند به عنوان یکی از افراطیترین خودروهای حال حاضر جهان شناخته شود.
در کنار موتور ۵ لیتری دو توربوشارژر V8 با قدرت ۱۱۶۰ اسببخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتنمتر، این خودرو در لایهای از فیبر کربن آبیرنگ پوشیده شده است. البته پنلهای فیبر کربنی با رنگ آبی رنگآمیزی نشدهاند، بلکه از الیاف نیلی در بافت آنها استفاده شده است. طرحهای طلاییرنگ نیز واقعاً از جنس «طلا» هستند و برای انجام آنها، به یک متخصص و دو هفته زمان نیاز بوده است.
مکلارن 570S اسپایدر
مکلارن 570S یکی از دوستداشتنیترین هایپرکارهاست و مطمئناً وقتی که با سقف تارگا در جشنوارهای مانند گودوود حضور پیدا میکند، میتواند تمام نگاهها را به سمت خود جلب نماید.
برای خودرویی که قیمت آن فاصله اندکی با ۲۰۰ هزار دلار دارد، از مجموعهای جذاب برخوردار است. این در حالی است که برای پیشرانه، از همان موتور آشنای ۳.۸ لیتری دو توربوشارژر V-8 با شتاب ۳.۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت استفاده میشود. قیمت خودرو فاصله زیادی با یک پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت ندارد، امّا استایل بهتر، دینامیک رانندگی و صدای اگزوز هیجانانگیزتری نصیب راننده میشود.
لامبورگینی اوراکان پرفورمنته ۲۰۱۸
انتهای این لیست به سلطان کنونی نوربرگرینگ اختصاص دارد و بهترین گزینهای است که در حال حاضر، سنتآگاتا میتواند به شما پیشنهاد دهد. اوراکان پرفورمنته با پوشش سبزرنگ برّاق، دنبالهروی برادرانش، اونتادور S و سنتناریو است.
همانند دیگر مدلهای ویژه پیست مسابقات، نسخه پرفورمنته موجب ارتقای پیشرانه ۵.۲ لیتری V-10 به ۶۳۱ اسببخار و ۶۰۰ نیوتنمتر شده است. قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته به تمام چرخها منتقل میشود.
به لطف شتاب فوقالعاده، تنظیمات شاسی انطباقی و ویژگیهای هوشمند آئرودینامیک، پرفورمنته با زمان ۶:۵۲.۱، مدل همخانواده پورشه ۹۱۸ اسپایدر را پشتسر گذاشته است.
منبع: automobilemag
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۶اینا لیاقت نداشتن تو مطلب بالا باشن؟!
انزو FXX
599xx
لافراری FXX K
شیرون
ولکان
فورد GT
چند مدل ماشین فرمول یک
و. . .
جواد
۲۳ تیر ۱۳۹۶عکس دوم اونی که پشت پاگانی هستش فکر کنم استون مارتین ولکان باشه دماغه که خیلی شبیه هستش
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۶نسخه AMR ولکانه که برای من شدیدا جذابه
Amir Schumacher
۲۳ تیر ۱۳۹۶بله فرشاد جان منم خیلی دوستش دارم.
یه بار دیگه هم گفتم ، یه سایتی هست به اسم hdcarwallpapers… .
قشنگ ترین عکس های ماشین رو داره.
از کیفیت اچ دی تا 4K و حتی بالاتر !
الان رو صفحه ی اولش ۵ تا تصویر از همین وولکان AMR قرار گرفته که دهن هر عشق ماشینی رو آب میندازه !!!
فرشاد
۲۳ تیر ۱۳۹۶به نظر من ولکان شدیدا جذابتر از امثال شیرونه چون فقط و فقط ساخته شده برای لذت خالص رانندگی، نه پز دادن اعداد و ارقام.
Amir Schumacher
۲۳ تیر ۱۳۹۶.
به نظر من مهندسی شیرون بسیار برتر از وولکانه اما یقینا وولکان بسیار جذاب تر از شیرونه .
Amir Schumacher
۲۳ تیر ۱۳۹۶.
از بین این ۷ تا :
۱- لامبورگینی سنتناریو ❤❤❤
۲- لامبورگینی اوراکان پرفورمنته ❤❤❤
۳- پاگانی هوآیرا بیسی
۴- مکلارن ۵۷۰ اس
۵- مرسدس اس ال اس سری سیاه
میشه دنیای خودرو با این ۵ تا ماشین تعریف کرد.
الف.ی
۲۳ تیر ۱۳۹۶برای دوستی که می گفت مرسدس به زور از موتور 5.5 لیتری 600اسب میگیره : سال 2013 موتور 6.2 لیتری تنفس طبیعی 622 اسب بخار
اونوقت اگه من بگم شورلت به زور سوپر چارجر تو سال 2015 650 اسب میگیره کارم درسته؟ معلومه که درست نیست. آمریکایی باز ها اینقدر از آلمان متفر نباشید.
راستی طبق تست موتور ترند صفر تا صدش 3.2 ثانیه است.
Amir Schumacher
۲۳ تیر ۱۳۹۶.
دوست عزیز قدرتی که بنز کمتر گرفته واسه اینکه کیفیت و دوام براش مهمه. بنز آبرو و اعتبار داره. نمیخواد اعتبارش رو از دست بده.
داستانش با خودروسازانی که هیچ چیز برای از دست دادن ندارن خیلی فرق میکنه.
Amir Schumacher
۲۳ تیر ۱۳۹۶.
بنز خودروسازیه که ژاپنی ها به لکسوس ترجیحش میدن !
واقعا بنز چقدر باید به کمال مطلق نزدیک شده باشه که ژاپنی ها (با اون همه غیرت و تعصب روی کالای داخلی ) لکسوس رو بذارن کنار و مرسدس رو انتخاب کنن ؟؟؟
اکثرا هم ماشینای بنز از لکسوس و ب ام و و آئودی و کدیلاک گرون تر هستن.
اما حتی خریدار ژاپنی هم حاضره این پول اضافه رو به جیب آلمانی ها بریزه و بنز بخره !!!!
منم بودم حسادت میکردم …
Fit Demon
۲۳ تیر ۱۳۹۶داداش من
کامنت بی ربط نزار
الکی بحث درست نکن
الان زیر پست “۷ سوپرماشین محبوب در گودوود ۲۰۱۷” این کامنت چه خیری داره؟
به جای این، کامنت مرتبط بزارین
الکی هم به فکر آمار کامنت هاتون نباشید
ونوم اف ۵
۲۳ تیر ۱۳۹۶جناب الف .ی اگه نسبت قدرت و حجم موتور رو در بیاری میشه حدودا صد اسب برای هر لیتر اونم برا ماشینی با این قیمت در صورتی که فورد موستانگ gt 350 با قدرت ۵۵۰ اسب و حجم ۵ لیتر نسبت بهتری داره اگه بخوای مثال بزنی برای ما هم مثال زیاده ولی حرف خودت درسته که سازنده از ماشین چی میخواد منتها یه عزیزی میگفت بیوک نتونسته قدرت خوبی بکشه بیرون
ماکان
۲۳ تیر ۱۳۹۶آف ۵ هیچی از ماشین میدونی اصلا ؟
تو هندلینگ sls رو با موستانگ مقایسه میکنی ؟
همه چیز فقط نسبت اسب بخار به لیتره ؟
توی یه پیچ وارد شی با کدومش میتونی با سرعتی خارج بشی از پیچ که بیشتر از سرعت وارد شدنته ؟
من از بنز خوشم نمیاد اما این لامصب پدر خودروسازیه مگه میشه تمام دسترنجی که برای اس ال اس کشیده رو با موستانگ مقایسه کرد ؟
خجالت نمیکشین در حضور ما و بقیه اعضای سایت که کمتر حرف میزنیم اینقدر حرف مفت میزنی و باعث سردرد میشی
ونوم اف ۵
۲۳ تیر ۱۳۹۶آف پنج نه دادو اف ۵
Fit Demon
۲۳ تیر ۱۳۹۶وقتی که توی ایران نه میشه ماشین آلمانی سوار شد و نه آمریکایی (منظورم یکی دو ساعت نیست، منظورم مدت زمان طولانیه)
پس اظهار نظر نکن درباره هندلینگ خودروهای مختلف
اگر تا حالا سوار ماستانگ یا sls شدی
بعد درمورد هندلینگش حرف بزن
الف.ی
۲۳ تیر ۱۳۹۶به پدال دمت گرم همه کامنت ها رو حذف کر دی؟
آهاپس قضیه مثال زدنه؟ باشه
در مورد موتور 8.4 لیتری وایپر با 645 اسب که فقط 76 اسب از هر لیتر میگیره چی داری بگی؟
و در مورد 190اسب از هر لیتر تو موتور 4 سیلندر دو لیتری نظرت چیه؟ حتما موتور وایپر بهتره.
ونوم اف ۵
۲۳ تیر ۱۳۹۶وایپر توربو شارژ نداره گلم
الف.ی
۲۳ تیر ۱۳۹۶پس همین موتور اس ال اس بلک سریز چی اینکه توربو چارجر نداره تازه سه سال هم ازوایپر ای سی آر قدیمی تره.
Fit Demon
۲۳ تیر ۱۳۹۶سورن هم حجم موتورش 1650 سی سی هست
150 اسب بخار داره
موتورش هم 4 سیلندره
یعنی تقریبا از هر لیتر حجم موتور 91 اسب بخار قدرت گرفته!
اونم یه خودروساز که گاری تولید میکنه
اگه بخوای اینطوری حساب کنی موتور سورن از وایپر بهتره!
ولی توی واقعیت چی؟
اگه موتور وایپر خوب نبود، الان اسمش از یاد همه رفته بود
موتورش خوب بود که رکورد 13 تا پیست توی آمریکا رو شکست
همه چیز یه خودرو نسبت حجم به اسب بخار نیست
چیزای دیگه هم هستن که متاسفانه چشم ما روی اونا بسته شده
Amir Schumacher
۲۴ تیر ۱۳۹۶.
دوست عزیز وایپر به خاطر اون اسپویلر غول آسایی که پشتش بود در پیست ها رکورد میزد
.
اگر یک ذره شناخت از علم ایرودینامیک و دنیای ماشین داشته باشی رکورد پیست رو به بازدهی موتور ربط نمیدی !!!???
Fit Demon
۲۴ تیر ۱۳۹۶پس با این اوصاف و علم بی پایان شما
میتونید به صورت خودکفا پراید رو به خودروی پیست تبدیل کنید
چون رکورد زدن توی پیست ربطی به موتور نداره! فقط یه اسپویلر کافیه!
Fit Demon
۲۴ تیر ۱۳۹۶رکورد پیست به کنار
شتاب گیری دیمون رو چی میگی؟
اون که مربوط به بازدهی موتور میشه، تازه اسپویلر هم نداره!!!
Amir Schumacher
۲۴ تیر ۱۳۹۶.
دوست عزیز شما همینطوری فقط تَف میدی و آسمون و زمین رو به هم میبافی.
پراید یا سورن آخه چه ربطی به وایپر acr دارن ؟ ???
از هر کسی که ۲ کلام از دنیای خودرو سواد داشته باشه بپرسی بهت میگه وقتی موتور ۶.۳ لیتری لافراری ۸۴۸ اسب قدرت و ۷۴۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکنه ، ۶۴۰ اسب و ۸۱۳ نیوتن متر واسه موتور ۸.۴ لیتری بازدهی پایینی حساب میشه.
چلنجر دمون !!!
من اصلا کاری به بحث دمون ندارم ، اما چلنجر دمون وقتی میتونست شگفت انگیز باشه که در کنار شتاب ، هندلینگ بالایی هم داشته باشه و کلی مشخصات دیگه .
یک ذره فکر کنی میفهمی چرا پورشه ۹۱۸ با شتاب ۲.۴ ثانیه قیمتش ۸۷۸۰۰۰ دلاره و چلنجر دمون با ۲.۳ ثانیه قیمتش یک دهم پورشه هم نیست.
وایپر ACR ماشین پیسته و بهت قول میدم غیر از پیست به درد هیچ کار دیگه نمیخوره.
اسپویلر این ماشین از نظر اندازه رکورد داره.
اسپویلر بزرگ چسپندگی و رکورد پیست رو خیلی بهتر میکنه از اون طرف شتاب و سرعت رو به شدت کاهش میده.
وایپر فقط چسپندگی پیستش خوب بود. اون اسپویلر بزرگ باعث شده بود با ۶۴۰ اسب بخار قدرت سقف سرعتش فقط ۲۸۵ کیلو متر بر ساعت باشه !! و با بیش از ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور حتی به شتاب زیر ۴ ثانیه هم نرسه !!!
Fit Demon
۲۴ تیر ۱۳۹۶اون نیروی دان فورس 907 کیلوگرمی که اون اسپویلر به وایپر وارد میکنه
به نظرت روی هر ماشین دیگه ای بزاری، مثل همون لافراری، بازم میتونه اونطوری شتاب گیری کنه؟
در ضمن
بحث سر قیمت نبود
سر بازدهی موتور بود
آخه هندلینگ پورشه چه ربطی به بازدهی وایپر داره؟؟
اونجا منم بازدهی سورن رو حساب کردم
حداقل یه ربطی داشت
ولی قیمت و هندلینگ پورشه هیچ ربطی به بازدهی دیمون نداشت
شتاب صفر تا صد وایپر هم 3.8 ثانیه هست (انقد مبالغه نکنید خواهشا)
درضمن، این که یه ماشین مخصوص پیست باشه یا نه به من و شما ربط نداره، این مورد رو خود شرکت سازنده اعلام میکنه
الف.ی
۲۴ تیر ۱۳۹۶برو بچ چرا دیس میدید؟؟!!!!!!
مگه دارم دروغ میگم ؟؟؟؟؟!!!!!!!
اس ال اس بلک سریز
6.2 لیتری وی 8 تنفس طبیعی 622 اسب بخار – 100 اسب بخار به ازای هر لیتر سال 2013
وایپر ای سی آر
8.4 لیتر وی 10 تنفس طبیعی 645 اسب بخار – 76 اسب بخار به ازای هر لیتر
خودم میدونم قدرت موتور تنها ملاک برتری یه شرکت یا ماشین نسبت به دیگری نیست ولی چطور وقتی ونوم اف 5 به همین موضوع توجه میکنه و میگه آمریکایی ها از مرسدس بهترن به اون چیزی نمیگی؟فکر کنم پست دوئل این هفته بیوک بود.میتونید خودتون ببینید.
در ضمن اگه این ویدئو رو ببینید می بینید حتی از نظر لپتایم هم اس ال اس وایپر رو شکست میده.http://www.aparat.com/v/5yA4U
آمریکایی هم برتری هایی نسبت به آلمانی ها دارن ولی اعتقاد به برتری مطلق آمریکایی ها نسبت به آلمانی ها اعتقادیه بس پوچ و غلط
Amir Schumacher
۲۴ تیر ۱۳۹۶((( درضمن، این که یه ماشین مخصوص پیست باشه یا نه به من و شما ربط نداره، این مورد رو خود شرکت سازنده اعلام میکنه)))
??????
شوخی نکن !
دوست عزیز والله من اصلا نمیفهمم شما چی میگی !
تکلیفت با خودت معلوم نیست.
شما میگی ملاک بازدهی موتور نسبت قدرت به حجم نیست بلکه عملکرد پیست نشانگر بازدهی موتوره !!!! ???????
باز بعدش میای میگی هندلینگ چه ربطی به بازدهی داره؟؟ !!! ????
والا ما که نفهمیدیم چی شد !
این تمام شتاب های وایپره که از سایت fastestlaps آورده شده. مرجع اون سایت هم مشخصات رسمی و منتشر شده ی وایپر ARC مدل 2016 هست. حالا شما 3.8 رو از کجا پیدا کردی دیگه معمائیه واسه خودش ??????
Top speed 285 kph (177 mph)
0 – 50 = kph 2.1s
0 – 100 = kph 4.0 s
0 – 130= kph 5.6 s
0 – 160 = kph 7.9 s
0 – 180= kph 9.4 s
0 – 200 = kph 11.8 s
0 – 250 = kph 20.6 s
تمام دنیا بازدهی موتور رو بر حسب یک سری معادلات ریاضی میسنجن و بدون شک یکی از مهم ترین این معادلات نسبت قدرت به حجمه. نه عملکرد پیست هیچ ربطی یه بازدهی موتور نداره چون فاکتور های بسیاری ( از قبیل شاسی و … ) روش تاثیر میذارن. من اگر مثال 918 رو زدم واسه این بود که میخواستم بهت ثابت کنم تکلیفت با خودت مشخص نیست .
از نظر بازدهی موتور وایپر یکی از بیخود ترین موتور های تاریخ صنعت خودروسازیه.
از هر لیتر به زور 75 اسب میگیره در حالی که این عدد برای موتور های پربازده این کلاس تا 130 اسب بر لیتر هم میرسه ( تقریبا 2 برابر)
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۲۳ تیر ۱۳۹۶من بالامبو موافقم
ساسان
۲۳ تیر ۱۳۹۶لامبورگینی سنتناریوو&پرفورمانته….❤❤❤
امید
۲۳ تیر ۱۳۹۶چرا از فراری ،این برند افسانه ای و هنری توی لیست خبری نبود؟ خب البته نویسنده این خبر دیدگاه خودشو داشته و نباید هرچی میگه منطبق با نظرمن باشه.زنده باد ایتالیا
Khosrow
۲۳ تیر ۱۳۹۶پاگانی یک اثر هنریه / فقط نمیدونم چرا دو رنگ میکنن ماشین رو / انتخاب رینگهاش هم با عجله بوده / اس ال اس هم که اخر هرچی استایل ه / بقیه اینا از دی جی مون اومدن ..
Omid622
۲۳ تیر ۱۳۹۶زمانی ادم از مشخصات بنز بلک سریز ۲۰۱۴ به وجد میای که میفهمی تنفس طبیعیه یک اثر بی نظیر بنز البته به نمونه زرد رنگ هستش با قیمت ناقابل۸.۵ میلیاردتومان