برای تخمین پرترافیکترین شهرهای جهان ما از دادههای برگرفته از شاخص ترافیک Tom Tom در سال ۲۰۱۶ استفاده نمودهایم تا ۱۰ شهر را برای شما معرفی نماییم. شاید بار بعدی که در ترافیک معطل شدید با به یادآوردن این مقاله از اینکه در این شهرها زندگی نمیکنید خوشحال شوید!
- لسآنجلس، کالیفرنیا
جای تعجبی ندارد که تنها شهر آمریکا در این لیست لسآنجلس، کالیفرنیا است. در طی شلوغترین ساعات رانندگان وسایل نقلیه میتوانند انتظار داشته باشند که برای گذر از خیابانهای L.A. باید ۴۱ درصد نسبت به ساعاتی که ترافیک روان است وقت بیشتری را بگذرانند.
- چنگدو، چین
صنعت خودروسازی در چین در حال انفجار است و این موضوع کمکی به جادههای این کشور نمیکند. شهر چنگدو جمعیتی ۱۴ میلیون نفری دارد و در حال حاضر سه میلیون خودروی ثبت شده در راههای آن در حال تردد هستند. این شهر در نظرسنجی جهانی Tom Tom بالاتر از ۱۲ شهر دیگر چین قرار داشته اما به نظر میرسد که با افزایش جمعیت این شهر به ۲۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۷ اوضاع به مراتب بدتر شود.
- رسیفه، برزیل
بهطور متوسط رانندهها در این شهر همهساله ۹۴ ساعت را در ترافیک از دست میدهند. شرقیترین شهر برزیل به خاطر مشکلات ترافیکی خود مشهور بوده و این موضوع در زمان جام جهانی ۲۰۱۴ به عینه دیده شد. حتی برخی مدیران اعتراف کردهاند تا زمانی که رانندگان دربارهی برخی جرائم مشکلی ندارند، ترافیک به همین منوال ادامه داشته و وضع بدتر هم خواهد شد.
- سالوادور، برزیل
دیگر شهر برزیلی این لیست سالوادور است که در ساعات اوج ترافیک ۴۳ درصد زمان بیشتری را در آن میمانند. گفته شده که این شهر گیجکنندهترین راهها و بدترین رانندههای برزیل را دارد.
- بخارست، رومانی
بخارست رومانی تراکم ترافیکی بدتری از شهرهایی چون لندن و پاریس دارد. یک مطالعهی جابجایی شهری به این نتیجه رسیده که شهروندان بخارستی به این دلیل رانندگی را انتخاب میکنند که همهی پارکینگهای شهر از پرداخت هزینه معافاند. به علاوه بخارست سیستم حملونقل عمومی سؤالبرانگیزی دارد. همین مطالعه دریافته که دریافت هزینهی ۱.۲۳ دلاری بهطور بالقوه ۵۶ درصد ترافیک این شهر را کم میکند.
- مسکو، روسیه
این شهر که در مطالعات پیشین در ردهی اول بوده جمعیت بیش از ۱۲ میلیون نفری داشته و ۴ میلیون خودرو در آن تردد میکنند که مسکو را به یکی از پرترافیکترین شهرهای جهان بدل میکند. رانندگان تمایل دارند تا هرجایی که دوست دارند پارک کرده و در ماههای سرد و برفی زمستان، صرف زمان ۱.۵ ساعته عادی تلقی میشود.
- ریودوژانیرو، برزیل
از شهری که میزبان المپیک تابستانی است خبرهای چندان مثبتی به گوش نمیرسد. رانندگان در ریو بهطور متوسط سالانه ۱۶۵ ساعت را در ترافیک از دست میدهند درحالیکه یک مطالعهی فدرال در سال ۲۰۱۴ معلوم کرد که تراکم ترافیکی در ریو و سائوپائولو به علت از دست دادن تولید و اتلاف سوخت موجب از دست رفتن ۴۳ میلیون دلار در اقتصاد میشود. در نظر داشته باشید که ۴۳ میلیون دلار برابر با ۲ درصد تولید ناخالص ملی برزیل است.
- استانبول، ترکیه
بدترین شهر در اروپا از نظر ترافیکی شهر استانبول است. این شهر بین دو بخش قاره و چندین پل گسترده شده که کمکی به بهبود جریان ترافیک نمیکنند. از سویی تمرکز زندگی شبانه، جاذبههای گردشگری و مناطق تجاری در مرکز شهر به بدتر شدن اوضاع انجامیدهاند. برخی رانندگان گزارش کردهاند که ترافیک ۵ لاینه در خیابانها میتواند تشکیل شود و رانندههای ناامید نیز از صدای آژیر پلیس ترسی ندارند.
- بانکوک، تایلند
این شهر شاید یکی از توریستیترین شهریهای جهان باشد اما پایتخت تایلند یک کابوس مطلق برای رانندهها است. با بیش از ۵ میلیون وسیله نقلیه ثبت شده در شهری که با گذشت زمان توسعه یافته، بانکوک فاقد ساختار سازمانیافته برای شبکه جادهای است. بارانهای موسمی متعدد و سیستم حملونقل عمومی ناکافی به بدتر شدن اوضاع منجر شدهاند. ازآنجاییکه احتمال زایمان یک خانم در ترافیک و نرسیدن او به بیمارستان بالا است، افسران پلیس آموزشهای پایهای مامایی را گذراندهاند.
- مکزیکوسیتی، مکزیک
پرترافیکترین شهر دنیا مکزیکوسیتی است. با بیش از ۲۲ میلیون جمعیت، رانندهها ۵۹ درصد زمان بیشتری را در اوج ترافیک و نسبت به زمان غیر شلوغ به سر میبرند. بهطور متوسط رانندهها در مکزیکوسیتی ۲۱۹ ساعت خود را در سال در ترافیک از دست میدهند که کمی بیش از ۹ روز است.
PlymouthBarracuda
۱۰ مرداد ۱۳۹۵شما یه یار صبح زود یه بار هم وقتی که ادارات تعطیل میشه بنداز توو اتوبان همت تا معنی واقعی ترافیکو با تمام وجود حس کنی….!!!!!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اتوبان همت و حکیم و شیخ فضل الله نوری واقعا دیوونه میکنه ادمو.
"فقط انگلستان"
۱۰ مرداد ۱۳۹۵یه بار توی یه ساندوچی نشسته بودم که صاحب ساندویچی عکس چندتا لامبورگینیو اینا رو چسبونده بود به دیوار ازش پرسیدم ماشین بازی آره گفت بدجور بعد از چند سوال اومد کنارم نشست منم گفتم واقعا خیلی تلخه اینقدر عاشق ماشین باشی ولی نداشته باشیش می گفت یکی از آشناهاشون دوسال پیش رفته بوده آمریکا و کارگر یه کارخونه شده با پس انداز اول سالش یه بی ام و 750Li مدل 2009خریده بود و با پس انداز امسالش هم یه خونه خوب با تمام وسایل زندگی رو خریده ولی حالا ببین یه کارگر کارخونه ایرانی با اضافه کار ماهی 1400000 تومان درامدشه که باید 500000 تومنشوشو مستقیم بده بابت اجاره خونش 700000تومنشو بده برای خرج زندگی خود وهمسرش و ماهی اگه زیاد بتونه پس انداز کنه 200000تومان می تونه پس انداز کنه که در دوسال می شه 4800000 که باهاش می تونه یه پیکان مدل 2000 یا همون 79 بخره و با پس انداز پنجاه سال کار کردن می تونه یه خونه 80متری تو حاشیه شهر بخره تازه اگه پس انداز داشته باشه می تونه اینارو بخره چون درصد زیادی از مردم بالای ده میلیون بدهکارن وهی بدهیشون بیشتر می شه منم گفتم خودم یکی از اونام که ده میلیون بدهکاره جونیمونو ببین که با یه سمند داغون تلف شد نصف عمرمو جلوی تعمیرگاه بودم تو این حرفا بودیم که دیگه طاقت نیاوردم ازش خداحافظی کردمو بیرون اومدم.
Developer
۱۰ مرداد ۱۳۹۵یعنی مطمئنا رتبه اول حرف بی ربط زدن و بی معنی تو کل فضای مجازی متعلق به خودته! این الان چه ربطی به ترافیک و اینا داشت آخه ؟ مجبورت نکردن که کامنت بذاری
"فقط انگلستان"
۱۰ مرداد ۱۳۹۵واقعا دلت خوشه.
محمدرضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۵نکته ای که در تمام 10 تصویر بود نظم خودروها در هنگام حرکت بود ! احسنت بهشون واقعا حسودیم شد.
(کافیه در یکی از تعطیلات به جاده های خارج از تهران برید ،حتی از شانه های خاکی مثل … حرکت میکنن و خاکی بپا میکنن که فقط نفرین و لعن دنبالش هست ..)
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵دقیقا همین که گفتی.افرین
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵والا تهران هم افتضاح
audi sq7
۱۰ مرداد ۱۳۹۵چه ترافیک های با نظمی،همه توی یک لاین و به رعایت فاصله
توی مشهد بعضی وقتها راننده ها علاوه بر شانه خاکی از دنده هوایی هم استفاده می کنند.
رانندگی توی ایران مثل بازی GTI می مونه ،خیلی وحشتناکه
GHOST
۱۰ مرداد ۱۳۹۵gtA
سعید
۱۰ مرداد ۱۳۹۵قدر ایرانو بدونید…
الکی مثلا من بچه LA ام
آرش آمریکایی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵تهران جایی تو این تو این لیست نداشت عایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
me84
۱۰ مرداد ۱۳۹۵درود
مسیری رو که روز جمعه تو 30 دقیقه رفتم، فرداش یعنی شنبه صبح اول وقت تقریبا تو دو ساعت و بیست دقیقه رفتم. این میشه چند درصد اتلاف وقت تو ترافیک؟
تقریبا 460 درصد.
تو بدترین ها اولیم و تو بهترین ها آخر.
اینجا ایرانه ……….
احسان(احسان سابق)
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اون اتوبان تو چین چند باند داره؟
بهنام
۱۰ مرداد ۱۳۹۵چهارده تاشو که من شمردم ولی فکر کنم بیشتره
behzad power active
۱۰ مرداد ۱۳۹۵واااااییی متنفرم از ترافیک :-(
کاوه آهنگر
۱۰ مرداد ۱۳۹۵آفرین به ژاپن که با وسعت کم و جمعیت زیاد ، در این لیست جایی ندارد چون همه کارهای ژاپنی ها با حساب و کتاب هست. حالا چون اسم ژاپن رو آوردم به من منفی بدین !!!!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ مرداد ۱۳۹۵دمت گرم که حرفتو زدی.
ژاپن خیلی پیشرفته است
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مرداد ۱۳۹۵کلا صنعت خیلی پیشرفته ای داره.
مترو فوق العاده حرفه ای داره
ماسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۵بیا اینجام به حسابمون نیاوردن.به جهنم
مهمان
۱۲ مرداد ۱۳۹۵اول مقاله ذکر کرده بر چه اساسی هست
مگه تو ایران چند درصد خودروها از تام تام استفاده میکنن که بشه بر اساسش امار گرفت
احمد باقری
۱۰ مرداد ۱۳۹۵اینجا که بدتره.
سجاد
۱۰ مرداد ۱۳۹۵حالا خوده ترافیک زیاد اذیت نمیکنه اگه روان باشه و همه توی لاین خودشون حرکت کنن ولی اینجا اگه یه ثانیه دیر راه بیفتی ، ماشین بغلی خودشو میچپونه جلوت که یه متر بیفته جلو ?
ماشین دنده دستی ، سر و صدا و بوق و خراب بودن کولر توی گرما دیگه راننده رو به مرز انفجار میرسونه
آرمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خدا رو باید شکر کنیم که توی تحریم بودیم و تهران رو به حساب نیاوردن وگرنه از نظر روانی خرابمون میکرد.
م. ر
۱۱ مرداد ۱۳۹۵توجه جدی به وسعت شهری و جمعیت شهری بسیار مهمه. تهران بزرگ با داشتن 11.7 میلیون نفر و با وجود 3.5 میلیون اتومبیل. مطمئنا شهر شلوغیست تراکم شهری در تهران 10.555 نفر در متر مربعه و جالبه مسکو هم 11.5 میلیون نفر جمعیت و تراکم 10.6 دو ثبت کرده . در صورتی که شهری مثل برلین با وسعت تقریبا 60% تهران جمعیتی کمتر از نصف رو داره و تراکم 5.8 رو نشون داده و در کنار اینها سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کار آمد که شامل خطوط گسترده مترو در تمام شهر و نیز اتوبوسها با زمان دقیق حرکت و….. و قابلیت اطمینان بالا که باعث اعتماد عامه به سیستم حمل و نقل عمومی شده ترافیک رو به کمترین حد رسونده. شما در برلین تنها در مرکز شهر آسمون خراش ها رو مشاهده میکنین و در اطراف شهر شهرکها با ساختمانهای بیشتر از 3 طبقه در بقیه شهر تراکم پایینه. در نقطه مقابل تهران با سیستم حمل و نقل. عمومی بسیار ضعیف و فرسوده که اقبال عمومی رو نمیتونه همراه کنه و تراکم شدید جمعیت باعث میشه تمام زمان مفید در ساعاتی که باید صرف تولید بشه و استرس شدید تحمیلی از ترافیک و فرهنگ پایین رانندگی ,حتی از کارایی افراد بکاهد. کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبود هماهنگی و برنامه جامع برای پیشرفت تنها در یک یا چند زمینه شاهد رشد هستن و متأسفانه از جوانب دیگر که ضمانت رشد جامعه و اقتصاد اند مثل حمل و نقل که باید نقش شریان یک کشور رو داشته باشه غافل و معمولا بسیار کاهلند. تعداد زیاد شهرهای کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته اسمی در این لیست نشان دهنده این مهم است
وایییی
۱۱ مرداد ۱۳۹۵هر چی میخونم یه جاش میلنگه فکر کنم جهان سومی هارو حساب نکرده مثل کشور های افریقایی یا تهران خودمون یا همین بقل خودمون که هر کی رفته باشه هند میفهمه ترافیک یعنی چی ولی هیچ کدوم رو ذکر نکرده