اگر با بودجهای تا ۲ میلیارد تومان به دنبال خرید خودرو هستید، در این مطلب پدال بهترین گزینههای صفر و کارکرده را معرفی خواهیم کرد.
متاسفانه قیمت محصولات در بازههای متعدد روبه افزایش است و کمتر کسی هم توان مقاومت در برابر خرید را دارد. با افت ارزش پول ملی و گرانتر شدن تولیدات، واردات و… قیمت تمام اجناس ازجمله خودروها افزایش پیدا کرده است و کسی هم نمیتواند منکر این رخداد مهم باشد. بسیاری به خرید خودرو بهعنوان یک سرمایهگذاری نگاه میکنند؛ هر چند ما در مقاله «آیا خرید خودرو واقعا سرمایهگذاری به شمار میرود؟» دلیلمان را برای مخالفت با این مسئله شرح دادهایم اما همچنان دلایل بسیاری دیگری برای خرید یک خودرو وجود دارد. به این ترتیب بر این شدیم که در مطلب پیش رو، بهترین خودروهای زیر ۲ میلیارد تومان (بر اساس قیمت کمپانی) را به شما معرفی کنیم و ببینیم که کدام یک از آنها میتواند انتخاب مناسبتری برایمان باشد؟!
پیش از نگاه به گزینههای پیش رو، باید بدانیم که چند سال پیش این بازه قیمتی میزبان محصولات بالارده بود اما امروزه تنها محصولات میانرده آن را پر کردهاند. این مسئله شاید کمی برای خریدار چالش ایجاد کند اما خوشبختانه بهدلیل وجود تعداد بیشتری از انتخابها در این بازه، میتوان به پیدا کردن گزینهای مناسب، دلخوش بود. پس بهتر است بدون معطلی، بهترین انتخابهای زیر ۲ میلیارد تومان سال ۱۴۰۴ را بررسی کنیم و ببینیم هر یک با چه مزایا و معایبی به دست خریداران میرسند؟
بهترین ماشین های صفر تا ۲ میلیارد در ۱۴۰۴
فونیکس آریزو ۶ GT
آریزو ۶ GT که درحقیقت همان نسخه بهروزشده آریزو ۵ GT به شمار میرود، یک سدان خانوادگی با بهرهمندی از گستره مناسبی از امکانات و قیمت مناسب در میان خودروهای حدود ۲ میلیارد تومان است. این سدان با تکیهبر کروز کنترل تطبیقی، کنترل پایداری و کشش، ۳ حالت رانندگی، رادارهای کمکی، فرمان برقی، پدال شیفتر و… خود را به گزینهای گیرا و جذاب تبدیل کرده است.
۱۹۷ اسب بخار قدرت پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۴ سیلندر این خودرو از طریق یک جعبهدنده ۷ سرعتی دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود و آن را درعرض ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. هرچند این پیشرانه قدرت خوبی دارد اما به سوخت دریافتی هم حساس است. برای آشنایی دقیقتر با آریزو ۶ GT مقاله «آریزو ۶ جی تی: بررسی مشخصات، ارزش خرید و تجربه رانندگی» را مطالعه کنید.
فونیکس آریزو ۶ GT | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۶۹۹,۴۳۵,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS55 پلاس ۲۰۲۴
CS55 پلاس نخستینبار در سال ۱۴۰۲ و بهعنوان نسخه بالاردهتر CS35 پلاس به بازار رونمایی شد. این شاسیبلند زیبا که هماکنون در نسخههای جدیدتر ۲۰۲۴ هم به دست مشتریان ایرانی میرسد، با بهرهمندی از گستره مناسبی از امکانات رفاهی مانند فرمان برقی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، ۶ کیسه هوا، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری و… بهره میبرد.
قدرت این کراساوور چینی از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ تامین میشود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق یک حعبهدنده ۷ سرعتی خودکار به چرخهای جلو منتقل میکند. این خودرو با بازار مناسب خود یکی از بهترین گزینههای نو زیر ۲ میلیارد تومان است؛ هرچند که معایب خود را هم دارد. برای مطالعه بررسی دقیق این شاسیبلند مقاله «چانگان CS55 پلاس؛ بررسی تخصصی و مشخصات شاسی بلند وارداتی سایپا» را مطالعه کنید.
چانگان CS55 پلاس ۲۰۲۴ | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۷۵۸,۱۲۲,۰۰۰ | ۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS35 پلاس
نسخه بهروزرسانیشده کراساوور نهچندان بزرگ چانگان که نخستین محصول این برند چینی در ایران بود، حال با تجدید قوا و ظاهری تازه به بازار بازگشته است. این کراساوور که در جایگاهی پایینتر و صدالبته ارزانتر از CS55 پلاس قرار میگیرد، میتواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که هزینه لازم برای خریدار مدل بزرگ و بهتر را ندارند. این چهره بهروزشده امکانات محدودی چون کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، ۳ حالت رانندگی، فرمان برقی، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی و ۶ کیسه هوا را در اختیار مالک قرار میدهد.
۱۶۰ اسب بخار قدرت CS35 پلاس از یک واحد ۱.۴ لیتری توربوشارژ استخراج شده و سپس ازطریق یک جعبهدنده ۷ سرعتی دوکلاچه به چرخهای جلو میرسد. CS35 پلاس در برابر نسخه قدیمی خود پیشرفتهای چشمگیری داشته و گزینه اقتصادی خوبی است اما برای کسی که میتواند تا سقف ۲ میلیارد تومان هزینه کند، بهترین گزینه محسوب نمیشود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «نقد و بررسی چانگان cs35 پلاس، مزایا، معایب و ارزش خرید» را مطالعه کنید.
پانگان CS35 پلاس | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۴۱۱,۸۲۰,۰۰۰ | ۲,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
شاین مکس
سدان وارداتی مجوعه ایساکوکیش، از نظر فنی شباهت زیادی به کراساوور لاماری ایما دارد. این خودرو که امروزه در دو نسخه بنزینی و هیبریدی دردسترس مردم قرار گرفته است، محصولی از برند چینی دانگفنگ به شمار میرود که ظاهر قابلقبولی دارد. شاین مکس برای راضی نگه داشتن خریداران خود از امکانات ایمنی متعدد مانند کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، انواع رادارهای ایمنی، فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، صندلیهای چرمی، ۶ کیسه هوا و… بهرهمند شده است که در بازه قیمتی زیر ۲ میلیارد تومان بهوفور دیده شده اما لازم تلقی میشوند.
شاین مکس نیروی خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱۹۰ اسب بخاری میگیرد که با همراهی یک جعبهدنده ۷ سرعتی دوکلاچه کار خود را انجام میدهد. این خودرو سواری نرم، کابین جادار و امکانات خوبی دارد و میتواند یکی از بهترین گزینهها برای علاقهمندان به سدانهای خانوادگی باشد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو و نمونه هیبریدی آن، مقاله «دانگ فنگ شاین مکس (shine max) وارداتی؛ مشخصات و بررسی کامل» را مطالعه کنید.
دانگ فنگ شاین مکس بنزینی / هیبریدی | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۷۹۱,۹۷۱,۰۰۰ / ۱,۸۲۴,۵۲۶,۰۰۰ | ۲,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ / ۲,۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو ۷ پرو مکس
با گسترش محبوبیت مدلهای یبلندقامت چارهای نداریم تا سومین جایگاه این مقاله را هم به یک کراساوور اختصاص دهیم. فونیکس تیگو ۷ پرو مکس که یکی از محبوبترین و پرامکاناتترین مدلهای کنونی تیگو در بازار ایران به شمار میرود، با بهرهوری از فضای مناسب، امکانات ایمنی درخور مانند کروزکنترل و…، فرمان برقی، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، صندلیهای چرمی و… خود بهعنوان گزینهای خوشفروش مطرح کرده است.
تیگو ۷ پرو مکس از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ نیروی میگیرد که ۱۹۷ اسب بخار را در اختیار جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه آن قرار میدهد. این خودرو گزینهای مناسب برای سفرهای برونشهری و گذرهای درونشهری یک خانواده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «بررسی فونیکس تیگو ۷ پرو مکس: مشخصات، مزایا و معایب» را مطالعه کنید.
فونیکس تیگو ۷ پرو مکس | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۲,۰۰۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
فیدلیتی الیت
نمیتوان از گروه خودروهای میانرده صحبت کرد و حرفی از فیدلیتی به میان نیاورد. محصول نسبتا خوشآتیه این شرکت که بهتازگی با پسوند الیت بهروزرسانی شده، همان ویژگیهای مشتریپسند موردنیاز یک خودروی ۲ میلیاردی را در قالب بلندقامت فیدلیتی پرایم دردسترس عموم قرار میدهد. این خودرو که در دو نمونه ۵ و ۷ نفره ساخته شده از امکاناتی چون کنترل کشش و پایداری، دوربینهای متعدد پایش وضعیت، سه حالت رانندگی، صندلیهای برقی، رادارهای ایمنی و… بهرهمند شده است که رویهمرفته آن را در جایگاهی بالاتر از پرایم قرار میدهد.
نیروی حرکتی فیدلیتی الیت از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تامین میشود که توان تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت را دارد. قدرت یادشده از طریق یک جعبهدنده دوکلاچه ۶ سرعتی به چرخهای جلو منتقل میشود و بدنه ۱,۵۷۵ کیلوگرمی الیت را جابهجا میکند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «فیدلیتی الیت بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت مدل جدید» را مطالعه کنید.
فیدلیتی الیت ۵ و ۷ نفره | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۷۲۴,۷۰۰,۰۰۰ / ۱,۷۵۷,۴۰۰,۰۰۰ | *** |
هایما 7X
مینیون یا همان MPV هایما 7X، تلاش این شرکت چینی برای ورود به بازاری خاص بود که با توجه به نیاز خاص مشتریان طراحی شده بود. این محصول نهچندان فراگیر در بازار ما با قیمت مناسب خود، طراحی مدرن و بهرهمندی از امکاناتی نظیر انواع سیستمهای کنترل حرکتی، چند رادار ایمنی، ترمزهای اضطراری هوشمند، فرمان برقی، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی، ۶ کیسه هوا و… خود را در قالب یک خودروی ارزشمند نشان داده است.
هایما 7X برای حرکت به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تکیه میکند که ۱۹۲ اسب بخار قدرت ناکافی خود را ازطریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی خودکار به چرخهای جلو میرساند. این مینیون خاص، خریدار خاص خود را دارد اما در ازای آن امکانات خوب، طراحی زیبا و فضای زیادی را در اختیارش قرار میدهد؛ اما رویهمرفته 7X هم بینقص نیست! برای آشنایی بیشتر با این مینیون مقاله «ون هایما 7X: مشخصات، مزایا، معایب و ارزش خرید» مطالعه کنید.
هایما 7X (مینیون) | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۵۴۷,۰۲۰,۰۰۰ | ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما 8S
نسخه بهروزرشده و زیباتر کراساوور هایما که متاسفانه بهصورت محدود به بازار عرضه شد، یکی از بهترین انتخابها در میان کراساوورها و شاسیبلندهای زیر ۲ میلیارد تومان است. 8S با بهرهوری از گستره مناسبی از امکانات داخلی موردنیاز برای یک محصول ۲ میلیارد تومانی چون انواع سیستمهای کنترلی رانندگی، رادارهای ایمنی، فرمان برقی، نمیاشگر ۱۰ اینچی لمسی، ۶ کیسه هوا و… انتظارات خریداران را برآورده میکند.
هایما 8S با تکیهبر پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ خود توان تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت را دارد که از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی خودکار به چرخهای جلو منتقل میشود. پیشرانه 8S قابلاتکا ارزیابی میشود و میتواند همراه خوبی برای مالک باشد اما این خودرو با محدودیت عرضه مواجه شده که ممکن چالشهای دیگری را با خود بههمراه داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «هایما ۸ اس؛ بررسی مشخصات، امکانات و ارزش خرید» را مطالعه کنید.
هایما 8S | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۳۹۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی EJ7 پلاس
شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که به استفاده از فناوری مدرن علاقهمند باشند؛ اگر اینطور است، پس کیامسی EJ7 پلاس یکی از انتخایهای شما خواهد بود. این سدان خانوادگی درحقیقت همان نسخه بهروزرسانیشده سدان J7 از کرمانموتور محسوب میشود، با تکیهبر گستره محدودی از امکانات داخلی مانند کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای باران و فشار باد تایر، فرمان برقی و نمایشگر ۱۰ اینچ لمسی یک پکیج حداقلی را در اختیار خریدار قرار میدهد.
نیروی محرک EJ7 پلاس از یک الکتروموتور ۵۰.۱ کیلوواتی تامین میشود که توان تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت را دارد و در عرض ۸.۵ ساعت شارژ میشود. این خودرو با تکیهبر ویژگی شارژ سریع، ۸۰ درصد باتری خود را در عرض ۴۸ دقیقه پر میکند. مشخصا خرید این محصول برای همه نیست و بستگی به اولویتهای شما دارد که در بخشهای بعدی درباره آن صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «کی ام سیeJ7 پلاس؛ معرفی، مشخصات فنی و قیمت عرضه» را مطالعه کنید.
کی ام سی EJ7 پلاس | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | *** |
رووی eRX5
اگر نوآوری بخواهید، علاقهای به خودروی سدان نداشته باشید و بخواهید محصولی را خریداری کنید که تا بهحال کسی نامش را نشنیده باشد، رووی eRX5 انتخاب اصلی شما خواهد بود. این کراساوور چینی که اتفاقا از طراحی خوبی هم سود میبرد، امکاناتی چون کابین بهروز و زیبا، داشبورد و صندلیهای چرمی، انواع سیستمهای کمک رانندگی، رادارهای ایمنی، نمایشگر دوگانه یکپارچه، گرمکن صندلیهای جلو و… را دارد و میتواند خریدارش را راضی نگه دارد.
۲۴۱ اسب بخار قدرت حرکتی این خودرو از طریق یک جعبهدنده ۱۰ سرعتی خودکار به چرخهای جلو میرسد که در این بازه، بالاتر از سایر رقبا قرار میگیرد. همه اینها بهلطف پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو میسر شده که بهکمک یک الکتروموتور، گشتاور ۵۷۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار میدهد. بیشک رووی eRX5 محصولی شاخص اما نو ورود است. برای آشنایی با این خودرو مقاله «رووی eRX5 پارس خودرو، مشخصات و قیمت شاسی بلند پلاگین هیبرید» را مطالعه کنید.
(پارس خودرو) رووی eRX5 | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | *** |
لاماری ایما
لاماری ایما دیگر نامی تازه در بازار نیست و هر چند حاشیههای متعدد خود را پشت سر گذاشته اما همچنان یکی از بهترینها در بازه قیمتی زیر ۲ میلیارد تومان به شمار میرود؛ البته که بهترین نیست! ایما با بهرهمندی از طراحی مناسب و کابین زیبا میتواند به انتخابی مناسب برای بسیاری از خانوادهها تبدیل شود که زیبایی را ملاک قرار داده و شاید انتظار خیلی زیادی از کراساوور خود ندارند. این خودرو از امکاناتی چون کنترل کشش و پایداری، برخی از سنسورهای لازم، فرمان برقی، نمایشگر ۱۰ اینچی و… را در اختیار راننده میگذارد.
لاماری ایما برای حرکت وابسته به یک پیشرانه ۱۹۵ اسب بخاری ۴ سیلندر توربوشارژ است که قدرت خود را ازطریق یک جعبهدنده ۷ سرعتی دوکلاچه به چرخ/های جلو منتقل میکند. این خودروی مدرن و قدرتمند معایب خاص خود مانند سواری خشک را هم دارد. برای آشنایی بیشتر با ایما مقاله «لاماری ایما زیر ذرهبین؛ مشخصات، بررسی و قیمت + نظرات کاربران» را مطالعه کنید.
لاماری ایما | |
قیمت کارخانه | قیمت بازار |
۱,۷۰۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
انتخاب ما؛ چانگان CS55 پلاس
با نظر به این مهم که بیشتر خودروهای خانوادگی در بازار داخلی با نگاه به سهولت رفتوآمدهای شهری و سفرهای چندنفره، امکانات رفاهی خوب، طراحی زیبا و قیمت مناسب انتخاب میشوند، از دید نگارنده چانگان CS55 پلاس میتواند بهترین انتخاب صفرکیلومتر در میان محصولات زیر ۲ میلیارد تومان (به شرط خرید از کمپانی) باشد. این خودرو گستره امکانات مناسبی دارد، بهروز و زیبا طراحی شده، در بازار هم با تفاوت قیمتی بالایی معامله میشود و دردسرهای یک خودروی کاملا جدید را هم ندارد که میتواند به نفع خریدار آن باشد.
بهترین خودروهای کارکرده تا ۲ میلیارد تومان
میتسوبیشی ASX 2014 اتوماتیک و لنسر
نسل پیشین ASX آن را به یک محصول همهکاره برای گذر شهری و حتی سفرهای برون شهری تبدیل میکند که در با وجود ارائه امکانات داخلی نهچندان زیاد و درخور، نیازهای پایه را برطرف میکند. برخلاف تصور، طراحی کابین ASX هم در مقابل رقبای چینی حرف چندانی برای گفتن ندارد اما زمانی که حرف از کیفیت سواری، راحتی صندلیها، فضای سرنشینان و عملکرد مناسب پیشرانه باشد، میتوان بهخوبی روی آن حساب باز کرد. نسخههای نسبتا قدیمیتر از کراساوور در زمان نگارش این مطلب قیمتی زیر ۲ میلیارد تومان دارد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مقاله «میتسوبیشی ASX 2014 – بررسی فنی + قیمت» را مطالعه کنید.
در نقطه مقابل، اگر به کراساوورها علاقهمند نباشید میتوانید نسخه تازهتر سدان لنسر ۲۰۱۸ را تهیه کنید که همان گستره امکانات ASX بهروزشده در قالبی متفاوت به شما ارائه میدهد.
پژو ۲۰۰۸ ۱۳۹۶ اتوماتیک
نخستین نسل از کراساوور پژو ۲۰۰۸ که به داخل کشور وارد شد تواناییهایش را در زمینه ارائه راندمان مناسب، سواری باکیفیت، امکانات درخور در زمان خود و پیشرانهای مطمئن به اثبات رساند. هر چند که نسخههای وارداتی این محصول که با امکانات پایه و اصلی شرکت پژو عرضه شده بودند هماکنون نزدیک به ۸ سال عمر دارند اما میتوانند همراهی مناسب برای سفرهای شهری و برون شهری خانوادههای کوچک در بازه کمتر از ۲ میلیارد تومان باشند.
تویوتا یاریس صندوق دار ۲۰۱۶ اتوماتیک
یاریس یکی از ارزانترین محصولات شرکت تویوتا به شمار میرود که با بهرهوری از گستره نهچندان جذابی از امکانات داخلی و طراحی نهچندان دلچسب، بسیاری را از خود دور میکند. اما اگر طراحی برایتان اولویت نداشته باشد و در نقطه مقابل بهدنبال محصولی کارراهانداز با استهلاک پایین از برندی معتبر باشید، یاریس صندوق دار ۲۰۱۶ به یکی از اصلیترین انتخابهای شما برای جابهجایی اعضای خانواده تبدیل میشود. قیمت نسخه دستدوم این خودرو در زمان نگارش این مطلب حدود ۲ میلیارد تومان است.
انتخاب ما؛ میتسوبیشی ASX
هرچند ASX هم مانند تمام خودروهای دیگر در این لیست و در مقایسه با خودروهای صفر ۲ میلیاردی، هزینه نگهداری بالاتری دارد اما کیفیت بالاتر آن میتواند کسانی که را بهدنبال محصولی باعمر میگردند راضی کند.
بهترین خودروهای ۲ میلیاردی
چانگان CS55 پلاس | بهترین انتخاب کلی تا ۲ میلیارد تومان |
فونیکس آریزو ۶ GT | بهترین سدان صفر |
تیگو ۷ پرومکس | بهترین انتخاب با بازار دست دوم مناسب |
میتسوبیشی ASX | بهترین انتخاب ژاپنی |
تویوتا یاریس صندوق دار | بهترین انتخاب کم استهلاک |
نکات کلیدی برای خرید ماشین تا ۲ میلیارد تومان
بازه قیمتی خودروهای زیر ۲ میلیارد تومان با توجه به نرخ تورم و فاکتورهای دیگر اقتصادی به محصولات میانرده بازار خودرو اختصاص پیدا کرده است. با نظر به این نکته مهم میتوان بهخوبی دید که تقریبا تمام محصولات موجود در این بخش از بازار، چه از صفر گرفته تا دستدوم، خوبی و بدیهای خود را دارند و هیچ محصول همهچیز تمامی را نمیتوان پیدا کرد.
با نظر به نکته اول به نکته بعدی میرسیم که میبایست مهمترین فاکتور در خرید شما باشد؛ اولویتبندی. بهتر است پیش از خرید، نیازهایتان از خودرو را مشخص کنید تا هرچه بهتر به مجموعه کوچکتری از انتخابها رسیده و بهترین گزینهها را پیش پای خود ببینید.
مسئله دیگری که باید در خرید خودروهای ۲ میلیاردی در نظر داشته باشید، هزینه نگهداری، سرویسهای دورهای و تعمیرات احتمالی بیشتر آنها در مقایسه با محصولات پایینرده و ارزان بازار است. پس پیش از خرید خود، این فاکتورها را هم در نظر داشته باشید و درصورت تهیه محصولی دستدوم، حتما از مشکلات رایج آن مدل بپرسید یا بخش «بررسی فنی و تخصصی پدال» را برای آشنایی بیشتر با آن مطالعه کنید.
هزینه نگهداری ماشین های ۲ میلیاردی
اگر تصمیم به خرید یک محصول میانرده ۲ میلیاردی داشته باشید، بیشک به فکر استفاده از روغنموتور مرغوب، لاستیک خوب و… خواهید بود تا عمر مفید دستگاهتان کاهش پیدا نکند. بهتر است پیش از خرید خودرو با «لیست سرویس های دوره ای برای انواع ماشین» آشنا باشید.
آنچه در این قسمت روشن است، هزینه نگهداری کمتر خودروهای صفر در برابر محصولات کارکردهای است که عمر مفید بسیاری از قطعات خود را از دست دادهاند و خرید آنها ممکن است با هزینههای اضافه دیگری هم همراه شود. اگر بهدنبال صرفهجویی هستید و روی کشور سازنده خودروی خود تعصب خاصی ندارید، بهتر است به فکر خرید محصولات نو باشید.
سوالات متداول درباره خرید ماشین ۲ میلیاردی
با ۲ میلیارد خودروی صفر بخرم یا کارکرده؟
اگر تصمیم شما خرید محصولات چینی با امکانات بهتر و ظاهر آراسته است، توصیه میکنیم به فکر خرید محصولات نو باشید. هماکنون هم میتوانید مدلهای خوب زیادی را تا ۲ میلیارد تومان خریداری کنید که درکنار نو بودن، هزینههای کمتر و بازار بهتری را هم در اختیار شما قرار خواهند داد؛ ولو که در میان محصولات چینی این گستره قیمتی و حتی بالاتر، تفاوت محسوسی به چشم نمیخورد.
اما اگر تصمیم شما خریداری محصولی از برندهای معتبر تویوتا، میتسوبیشی و… است، قاعدتا چارهای جز روی آوردن به مدلهای دستدوم ندارید؛ مدلهایی که حس رضایت خرید بالایی دارند اما هزینههای جانبی خاص خود را هم به همراه خواهند آورد.
بهترین ماشین خانوادگی زیر ۲ میلیارد تومان چیست؟
اگر فاکتورهای لازم برای یک خودروی خانوادگی را فضای خوب، پیشرانه بیدردسر، امکانات درخور و راحتی سواری درنظر بگیریم، بهترین انتخاب در این زمینه یک محصول تازه و صفرکیلومتر از برندهای چینی یا ژاپنی خواهد بود. محصولات متعدد یادشده در این مقاله یا سدانهای ساده دیگری از برند سوزوکی میتوانند به گزینهای مناسب تبدیل شوند. بهطور کلی اما از دید ما، بهترین انتخاب کراساوور CS55 پلاس خواهد بود.
آیا گزینههای اقتصادی هنوز ارزش خرید دارند؟
پاسخ به این سوال بسته به اولویتبندی شما دارد. اگر هزینههای جانبی میتواند موردی آزاردهنده برای شما باشد یا دلیلی برای هزینه اضافه روی طراحی، امکانات و نام گرانقیمتتر ندارید، بیشک منطقی خواهد بود که بهسراغ گزینههای اقتصادی یا حتی ارزانقیمتتر بروید. برای آشنایی بیشتر میتوانید مقاله «چه خودرویی برای شما مناسب است؟» را مطالعه کنید. به نظر شما، کدام محصولات کنونی بازار انتخابهایی مناسب و شایسته برای پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومانی هستند؟
مقالات مرتبط:
- با بودجه ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی در سال ۱۴۰۴ میتوان خرید؟
- بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون در ۱۴۰۴: با ۶۰۰-۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم؟
- بهترین ماشین تا ۱.۵ میلیارد در ۱۴۰۴: راهنمای جامع خرید صفر و کارکرده
امیر حسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۴Roewe erx5
______________
۲۳ فروردین ۱۴۰۴نمیدونم بر چه اساسی میگید اینا بهترین ها هستن
اکثر ماشینایی که گفتین بازار فروش بسیار بدی دارن و خیلی هاشون تولید محدود بودن یا اصلا عرضه نشدن
تنها گزینه خوبی که گفتین لاماری و شاید بشه اریزو 6 جی تی
ولی از ماشینای خیلی خوبی رد شدین
برای مثال به جای تیگو 7 پرومکس بهتره تیگو 7 پلاگین هیبرید بخریم با دو نوع سوخت کار میکنه قدرت زیادی داره و هماهنگ هست همه چیش تازه موتورش 326 اسب داره
یا مثلا جی سون برقی اصلا گزینه خوبی نیست بازار بسیار بدی داره و از اونجایی که برقی هست و زمینه برقی در ایران هنوز جا نیفتاده
بسیار بد هست از اون طرف جی سون اصلی یا همون بنزینی گزینه بهتری هست توی بازار ثابت شده و قدرت و تناسب خوبی داره همچنین ظاهر خوبی هم داره
خیلی از هایما حمایت کردید هایما 7X که اصلا خرید و فروش نمیشه تولیدش هم محدود بوده و منطقی نیست خریدش
به خودروی شاین مکس اشاره کردید که توی اون بازه قیمتی اریزو 8 صد در صد تو همه چیز یه سر و گردن از شاین مکس بالاتره
یا مثلا فیدلتی الیت ، اگه میخواستید حداقل بگید از بهمن موتور چرا خود فیدلیتی رو نگفتید ؟ فیدلیتی الیت هیچ تغییر فنی نداشته فقط ظاهرش یذره عوض شده و قیمتش بالاتر هست پس خود فیدلیتی پرایم نسبت به این که الکی گرون تره بهتره
چانگان CS55 پلاس گزینه نسبتا خوبیه ولی چانگان CS35 پلاس چرا ؟ دلیل خاصی برای حضور این یکی نیست و خوبه اشاره کردید بهترین نیست همچنین رووی اصلا تابحال عرضه نشده بهتره اول عرضه بشه و بعد تصمیم در موردش گرفته شه
امیرحسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۴میتسوبیشی
کاربر
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مشخصات تیگو ۷ پرومکس رو اشتباه موشنید فکر کنم منظورتون تیگو ۷ پرو هست.تیگو ۷ پرومکس پیشرانه ۱.۶ لیتری و گیربکس دو کلاچه داره و خیلی نیست که اومده به بازار.
شهروند ایرانی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴همه گزینه که اعلام کردید یه جایشون میلنگه مثلا چینی که اکثرا توربو و کم حجم هستن کارکرده که اسم بردید میتسوبیشی درست کم استهلاک اما خیلی هم پرشتاب نیس و در ثانی دیگه میشه گفت کم کارش گیر نمیاد طرف دوراش زده حالا جنازه ماشین اورده بفروش
مارون
۲۳ فروردین ۱۴۰۴نمی فهمم چرا باید 650م آریزو6 بالاتر از کارخونه باشه؟ مدیران خودرو جوگیر با این تحویلاش گند زده تو قیمتا
نهایت همون قیمت کارخونه ارزش خرید داره محصولاتش چند جی تی و آریزو 8 رو دوس دارم ولی منظقی نیس
الان همین جی تی در مقایسه با J7 آپشناش ناقصه (نبود سقف پاناروما ، صندوق برقی، سیستم صوتی)
تعلیق عقبشم مولتی لین نیست، تکراری بودن عقب ماشینم بماند حداقل چراغو یکدست میکردی! آریزو 8م رفته بالای 3 تو بازار!
تا 2 میلیارد بنظرم سدان J7 با قیمت کمتر ، کراس لاماری ، درسته کمبود آپشن داره ولی با 60م میشه صندوق برقی دوربین 360 رو اضافه کرد حداقل موتور میتسوبیشی ظاهرشم 3 هیچ همه کراس اوررا رو میزنه
۲۳ فروردین ۱۴۰۴90 درصد ماشین ها که بالای 2 تومن هستن
راستی دوستان اس 7 پرو تو بازار با گارانتی 2500 و بی گارانتی 2250 و اس7 پلاس با گارانتی 2250 و بی گارانتی 2100 هست پس چطور اس 8 قیمتش 2050 هست ؟ اس 8 حدود 2400 یا 2500 قیمتشه در ضمن 7x هم حدود 2500 فکرکنم قیمتش
اون رووی هم باحال بنظر میاد
لاماری گیربکسش باید عوض کنن
۲۳ فروردین ۱۴۰۴90 درصد ماشین ها که بالای 2 تومن هستن
راستی دوستان اس 7 پرو تو بازار با گارانتی 2500 و بی گارانتی 2250 و اس7 پلاس با گارانتی 2250 و بی گارانتی 2100 هست پس چطور اس 8 قیمتش 2050 هست ؟ اس 8 حدود 2400 یا 2500 قیمتشه در ضمن 7x هم حدود 2500 فکرکنم قیمتش
اون رووی هم باحال بنظر میاد
لاماری گیربکسش باید عوض کنن بنظرم
Parham
۲۳ فروردین ۱۴۰۴نکته اول اینکه از بین تمام ماشین های چینی که چندوقتی دستم بوده،جذاب ترینشون kmc j7 بود که واقعا سواری نرم و قدرت کافی و بالا و امکانات و کیفیت ساخت مناسب بود فقط حساسیت بالا به بنزین داشت
نکته دوم،در صورتی سراغ ماشین غیر چینی دست دو برید که از پس خرجش بربیاید چون خرجشون بشدت بالاست
رفیقم یه میتسوبیشی asx داشت که سیستم تعلیقش مشکل پیدا کرد ۱۵۰ تومن براش آب خورد
رامین صفایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دو میلیارد تومان پرداخت کنم و آشغال چینی
بخرم ؟!
آخه چرا ، مگه عقلم را از دست داده ام ؟!
سپهر
۲۳ فروردین ۱۴۰۴عده ای کلا همیشه یه حرفایی رو از چندسال پیش فقط تکرار میکنن و دریغ از فکر کردن…
Amiiir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴من اکثر این خودروها رو تست کردم، بازار رو بزاریم کنار انصافا راحتی و نرمی دانگ فنگ شاین مکس یچیز دیگه س کسایی که دارن میدونن ، الکی دیسلایک ندین 🥸، هم جاداره هم امکاناتش فوله و هم وارداتیه، ظاهرش هم جذابه، البته همه اینا تو بازار مریض ایران گفته میشه ها
یزدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴گریبکس تیگو هفت پرومکس دو کلاجس تو مقاله اشتباه خورده . به نظر من هم چانگان سی اس 55 بهترین میان رده بازاره
Saeedfarshchian
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چانگان بخرین
زیاد ندیدم ازش بد بگن
خودرو ساز قدری هست
نویدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴انتخاب من پژو 2008
نیما
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یک مگان فنی سالم با خرج حدود 200 تا 300 میلیون میشه با حدود یک میلیارد جمع کرد که خیلی بهتر از 207 صفر و همه چینی ها خواهد بود. قطعاتش هم که هست.