سال ۲۰۱۶ بدون شک سالی پر سر و صدا برای صنعت خودرو بوده است.
هیوندای برند لوکس خود با نام جنسیس را راه انداخت. تویوتا برند سایون را به محاق برد. بوگاتی از شیرون به عنوان جانشین ویرون و شروع عصر جدیدی از این کمپانی رونمایی کرد؛ اما هدف این نوشته چیزی دیگری است: جابجاییهای مدیران عامل کمپانیهای سوپراسپورت ساز.
البته موضوع تنها به مدیران عامل خلاصه نمیشود. سال گذشته شاهد جابجایی چندین مهندس ارشد کمپانیهای خودروسازی نیز بودیم؛ و البته چندین طراح کاربلد نیز جابجا شدند.
البته شرکتهای کوچکی چون کونیخزگ و پاگانی هنوز هم توسط مؤسسان خود اداره میشوند؛ اما ۴ شرکتی که از نامآوران این صنعت هستند و خودروهای گرانبهایی تولید میکنند شاهد آویختن نام جدیدی بر سر در اتاق مدیرعامل بودند. با ما همراه باشید تا از چندوچون این جابجاییها مطلع شوید.
- فراری
بزرگترین تغییر بدون هیچ شکی در فراری رخ داد. موضوع از اواخر سال ۲۰۱۴ شروع شد، زمانی که مدیرعامل فیات کرایسلر سرجیو مارکیونه رئیس فراری Luca di Montezemolo را کنار گذاشته و خود بر مسند قدرت نشست؛ اما قدرت گیری مارکیونه در مارانللو تا سال گذشته که Amedeo Felisa بازنشسته نشده بود تکمیل نمیشد. فلیسا بیش از ۲۵ سال در فراری و نزدیک نیم قرن بود که در گروه فیات خدمت میکرد و البته موقعیت خود را به مارکیونه واگذار کرد.
- لامبورگینی
فراری تنها سوپراسپورت ساز ایتالیایی نبود که امسال مدیرعامل جدیدی را پذیرفت. رهبری این شرکت را به مدت بیش از یک دهه استفان وینکلمن بر عهده داشت؛ اما فوریهی سال گذشته کمپانی مادر یعنی آئودی وینکلمن را از سنت آگاتا کنار گذاشت و او را در بخش اسپورت آئودی به کار گرفت. هماکنون استفانو دومنیکالی که قبلاً برای فراری کار کرده مدیرعامل لامبورگینی است.
- مزراتی
انتقال قدرت در مارانللو تنها تغییر بزرگ مارکیونه نبوده است. او همچنین مدیرعامل آلفارومئو و مزراتی را نیز عوض کرد. این شغل به هارالد وستر تعلق داشت اما ماه می سال پیش فیات کرایسلر اعلام کرد که مدیر اسبق برندهای روج و رم یعنی رید بیگ لند جای او را گرفته است؛ اما مارکیونه که هیچ رقمه راضی نمیشود بیگ لند را به عنوان مدیرکل فروش فیات کرایسلر در آمریکا و کانادا منصوب کرد و وستر نیز مدیر ارشد تکنولوژی گروه شد.
- مک لارن
پس از نزاعی طولانیمدت با سایر سهامداران، ران دنیس همین ماه پیش از مدیرعاملی گروه کنار گذاشته شد. هنوز جایگزین دنیس معرفی نشده اما تا زمان معرفی، زاک براون در این سمت انجام وظیفه خواهد کرد و البته انتظار میرود قرارداد جاست کاپیتو را به عنوان مدیرعامل بخش مسابقه لغو کند. البته مایک فلوویت، رئیس بخش خودرویی جایی نخواهد رفت.
- دربارهی دیگران چه؟
اما اوضاع در سایر شرکتها چگونه بوده است؟ به دلیل اینکه افراد زیر به تازگی سمت خود را به دست آوردهاند انتظار نمیرود تغییر ناگهانی داشته باشیم. اندی پالمر (استون مارتین)، جان مارک گیلز (لوتوس) و ولفگانگ دورهایمر (بوگاتی/بنتلی) همگی در سال ۲۰۱۴ به سمت مدیرعاملی دست یافتهاند. به همین ترتیب اولیور بلوم در اواخر سال ۲۰۱۵ سکان هدایت پورشه را در دست گرفته و احتمالاً در سال آینده نیز به صندلی خود با خیال راحت تکیه خواهد زد.
منبع: carscoops
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۶ دی ۱۳۹۵سلطان بین ایتالیایی ها :D
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵.
البته محدوده ی حکمرانی این سلطان همون جزیره ی کوچیک در شمال اروپاست !!.
بقیه ی جاها باید پیش اساتید بزرگی مثل فراری ، لامبورگینی، پورشه، آئودی ، بوگاتی ، مزراتی ، بنز ، BMW ، نیسان، فورد ، و …. شاگردی و پیش خدمتی کنه و زانو بزنه تا بزرگ و با سواد بشه.
تا فراری و پاگانی و بنز و لامبورگینی و پورشه و… هستند ، مکلارن برای رسیدن به سلطنت باید تو صف منتظر بمونه که بعید میدونم حالا حالا ها نوبتش بشه
فعلا محدوده ی سلطنت سلطان شما، همون جزیره ی فسقلی هست
البته بازم خوبه. کافیه براش.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵شوخی کردم
یک وقت ناراحت نشی.
ولی باز هم میگم… مکلارن در بین خودروهای انگلیسی سلطانه.
البته تا معرفی هایپرکار استون مارتین.
پورشه در آلمان سلطانه. (البته در سگمنت اسپورت ها)
در ایتالیا هم 2 رقیب اسطوره ای سلطنت میکنند.
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۷ دی ۱۳۹۵لابد این دیسلایک ها هم مکلارنه از انگلستان وارد میشن :(
X6
۱۶ دی ۱۳۹۵لایک ?
X6
۱۷ دی ۱۳۹۵البته لایکمو به کامنت اولیت دادم
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ دی ۱۳۹۵.
بیا لایکت رو پس بگیر…
لایکت مال خودت…
خخخخخخ.
😂😂😂
با 4 تا دیسلایک ترسیدی
اصلا و ابدا منظورم شخص خاصی نیست. (( انگلستان= سلطان مکلارن)) که اصلا منظورم نیست. چون میدونم مثل خودم لایک و دیسلایک براش مهم نیست. از طرفی بزرگتر از این حرفاست.
ولی برام خیلی جالبه.
احتمال میدم کار یکی از دوستان شیطون باشه.
اون کامنت من تا به 20 لایک رسید، 2 تا دیسلایک داشت.
یک دفعه در طرف 30 دقیقه، 33 تا دیسلایک خورد.!!!
به قول یکی از همین دوستان بزرگوار دیسلایک های پدال دیگه هرز شده.
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۷ دی ۱۳۹۵واقعا هم واسم مهم نیست چون بخاطر اسمم هم شده دیسلایک رو میزنن دوستان که اصلا و ابدا برام مهم نیست….
به قول خوده شما اگر میزان دیسلایک هات دیدی بیشتر از لایک هات هست باید توی رفتارت و کامنت گذاشتنت بیشتر دقت کنی…
الان وقتشه که به گفته خودت عمل کنی مجید جان.
:v :v
بله قبلا گفتم این دیسلایک ها هرز شده
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۶ دی ۱۳۹۵مکلارن همه جا سلطانه و مثل 80 درصد اینایی که نام بردی زیر مجموعه فیات و فولکس واگن و … نیست.
پس هیچوقت مکلارن رو با اینا مقایسه نکنین حساب مکلارن و کونیگزگ از بقیه جدا کنین کلاسشون به اینا نمیخوره هرچقدرم اینایی که نام بردی پر طرفدار و غول باشن.
زانو که نزده هیچ…خوب اشک اینایی رو که نام بردی درآورده و از این بابت خیلی خوشحالم در حد کامنت نیست و ویدیو هاشو هممون دیدیم…
قدرت یک کمپانی به فروش و داراییش نیست من قدرت رو سلطنت رو توی شرکت هایی امثال کونیگزگ و مکلارن میبینم نه اینایی که دارن از شرکت های بزرگتر تغذیه میکنن و آویزونن…
ببخشید یجوری گفتی فسقلی فک کردم کشوری به وسعت روسیه اسمش به ایتالیا و آلمان تغییر پیدا کرده!!! چون اگر انگلستان فسقلی هست اینام فسقلی های مرکز و جنوب غربی اروپان.
و البته من این رو به شوخی نگفتم :v حقیقته محضه.
پس با مکلارن شوخی نکنین -___-
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۷ دی ۱۳۹۵من قدرت رو اصلا در چیز هایی که شما میگی نمیبینم.
وگرنه، اگر بخوام اینطوری فکر کنم، قدرت و سلطنت در دنیای خودرو فقط برازنده ی دایملر ، BMW و فولکس واگنه
دایملر نه تنها مثل مکلارن از کسی تغذیه نمیکنه، بلکه به چندین شرکت هم غذا میده !!
فولکس واگن همینطور.
بیمر هم همینطور.
اگر مکلارن 40 ساله روی پای خودش هست ، دایملر 133 ساله که روی پای خودشه.
تازه نخستین کارخونه های خودروسازی انگلیس و فرانسه هم در واقع بنگاه های مونتاژ و فروش دایملر بودند.
باز هم میگم، مکلارن در حدی نیست که بر دیگر خودروسازان تسلط داشته باشه(((((( مگر در نظر شما)))))))) .
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۷ دی ۱۳۹۵مکلارن سلطانه سلطان
به سن و سال نیست به حریف کشی هست که داره انجام میده.
و برعکس این نظر شخصی شماست که داستان میسازی در مورد مکلارن که حقیرش کنی…ولی خب همین حقیر خیلی بزرگتر از لامبورگینی زیر سلطه آلمانی ها و فراری زیر مجوعه فیاته و رو پا خودش وایساده و داره شخم میزنه. :v
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۷ دی ۱۳۹۵چی میگی مجید جون همینطور برای خودت؟؟؟!!!!
داری کلا یه جوری حرف میزنی که انگار اگه دایملر نبود خودروسازی انگلیس نابود میشد.
حالا خوبه سیستم حمل و نقل پیشرفته و انقالاب صنعتی از بریتانیا شروع شد و پایه گذار خیلی چیزا اونا بودن.
خوبه من بگم کله صنعت حمل و نقل آلمان مدیون بریتیش هاست؟؟
مک لارن از کی تغذیه میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من هزار بار از تکنولوژ های مک لارن و اینکه کجاها استفاده میشه گفتم.
باز میگی مک لارن تغذیه میکنه؟
مثلا که چی پژو هم خیلی قدمت داره.مثلا الان در حده مک لارنه؟؟؟
اصلا میتونه باشه؟؟؟؟؟؟
من گفتم اولین خودرویه اسپرت جهان ساخت مهندسه انگلیسی بود.
نیومدی بگی تو درست میگی.
عزیزم اولین هایپرکار دنیا اف 1 بود.
افتخار کانتاش این بود که با 748 اسب بخار به 333 کیلموتر برساعت رسیده بود اصلا بگیم 360 تا یا 370 تا در بهترین حالت.اونم با یه موتور 12 سیلندر توئین توربو.
مک لارن اف 1 افتخارش این بود که با یه موتور 12 سلیلندر تنفس طبیعی به 391 کیلومتر بر ساعت رسید.
البته گفته شده با تغییراتی در گیربکس و لاسیتک ها سرعتش به 410 کیلومتر بر ساعت میرسه!!!!!!!!!!!!!!
اونم تازه بدون اسپویلر عقبی که برای هر خودروسازی تقریبا مثل آرزو میمونه.وزنشم فقط 1138 کیلو.
مجید دیگه من اینارو نباید بهت بگم که.
هنوز که هنوزه بازم برای خیلی از سوپر اسپرت سازا آرزوعه ساخته همچین ماشینی.
اگه بگی موتورش ساخت ام پاور وبوده من میگم باشه.
اما آئروداینامیکش چی؟
شاسیش چی؟
گیربکسش چی؟
صدها مورده دیگه که حس و حالشو ندارم بگم.
عزیزم حالا حالاها مونده ایتالیای فسقلی ماشینی در حد اف1 بسازه که 7 سال پادشاهی کنه.
اسپرت سازی ایتالیا باید جلویه اسپرت سازی بریتانیا تا زیر زمین خم بشه.?
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۷ دی ۱۳۹۵ما کسی رو تحقیر نمیکنم.
این که شما میگی
سلطان بین ایتالیایی ها
یعنی فراری ، لامبورگینی، مزراتی کمتر از مکلارن هستند.
چیزی که اگر خدا هزار سال هم به امثال من عمر بده، در ثانیه ی آخر زندگیمون بعد از 999 سال و 364 روز و 23 ساعت و 59 دقیقه و 59 ثانیه هم نمیتونیم قبولش کنیم !
در اون ثانیه ی آخر اگر کسی به ما بگه مکلارن از فراری و لامبورگینی بهتره، از شدت خنده رهسپار اون دنیا خواهیم شد !!
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۷ دی ۱۳۹۵مکلارن شما هم 70 درصد سهامش متعلق به اعراب هست
60 درصد متعلق به شیوخ بحرین
10 درصد هم متعلق به منصور اوجه. یک میلیاردر سعــودی با اصالت فرانسوی.
باز آلمانی ها 130 ساله ماشین سازن. جوانی آنیلی 100 سال پیش فیات رو تاسیس کرد.
سهامداران مکلارن چی؟؟ تا 40 سال پیش…………………. .
.
نمیدونم با چه رویی میگی مکلارن روی پای خودش ایستاده.
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۷ دی ۱۳۹۵شک نکن مجید جان هر سه تاشون از مکلارن کمترن خیلی هم کمترن.
مکلارن همونیه که یه سوپر اسپرت ساخت 15 سال بقیه دنبالش آی بدو آی بدو بودن…اون موقع فراری چی داشت؟ لامبورگینی چی ساخت؟ مازراتی که دیگه صحبتش نباشه اصلا
فراری خودشو کشت رفت تمام آپشن های فراری اف ایکس ایکس رو برداشت حتی صندلی هم نذاشت بمونه فکر کنم راننده رو بالش نشسته بود :V نشسته بود تونست رکورد 390 بزنه اونم غیر رسمی ولی اف 1 با تمام آپشن هاش اون رکورد رو زد…
پس اگر اصلا تعجب نکن چرا بهش میگیم سلطان.
سلطان ینی شیر و ببر که گاو و اسب رو هم شکار میکنن :D
سلطان یدونست :P
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۷ دی ۱۳۹۵.
صبح ساعت 9 من تو این صفحه کامنت گذاشتم.
تا 10 دقیقه قبل 2 تا دیسلایک خورده بود یک لایک.
کامنتی که 1 ساعت قبل گذاشتم الان 8 تا دیسلایک خورده !!!!
به حق چیز های ندیده.
Madjid R8 V12 TDI le Mans
۱۷ دی ۱۳۹۵.
بنز در سال 1930 ماشینی ساخت که تا 730 کیلومتر بر ساعت سرعت میگرفت.
یعنی 2 برابر مکلارن در 63 سال قبل.
پس بنز هزار برابر مکلارن در تکنولوژی جلوست.
.
اینقدر هم F1 ، F1 نکنید.
ما که از ماشین سر در میاریم میدونیم F1 چی بود.
F1 در ضریب G یکی از بیخود ترین ماشین های دنیا بود با هندلینگ در حد تراکتور های لامبورگینی.
ABS و کیسه ی هوا نداشت که بعدا با هزار اصرار ABS رو گذاشتن.
اسم F1 برای کسی گندست که چیزی از ماشین ندونه.
سقف سرعت اهمیت خودش رو برای ماشین ساز ها دهه ی 80 از دست داد
برای همین F1 چندین سال این رتبه رو حفظ کرد.
چون برای کسی مهم نبود رقابت در این زمینه.
بیشتر بر شتاب تمرکز کردن.
چون احساس کردن هیچ جا نمیشه از سرعت بالای 330 استفاده کرد.
الان هم رکورد پیست خیلی مهم شده.
.
.
همین که شما اینقدر به سلطان بودن مکلارن اصرار مکنید معلوم میشه که نمیشه با شما بحث کرد.
همین که من در این صفحه در عرض 3 دقیقه 8 تا دیسلایک خوردم نشون میده کسی روی حرف های من فکر نمیکنه.
پس کافیه.
Ferrari Huayra SV
۱۶ دی ۱۳۹۵یکی از مطالبی که توی این یکی دو هفته که من کامنتام نمیومدن(دلیلشو نمیدونم).
گذاشته شده بود شایعه درمورد فروش آلفا و مازراتی……
بی ربط به این مطلب نیست::::
فرراری همیشه یه ایدئولوژی داشته و آون مستقل بودنش هست… همه ما میدونیم که یه اسپرت ساز باید درآمدش از سگمنت های دیگه بالا باشه درحالی که فرراری معتقده که این به وجهه فرراری آسیب میزنه.
پس جناب سرجیو ماریکونه با ایجاد این تغییرات میخواد مازراتی و آلفا رو به عقد فرراری دربیاره و قدرت فرراری رو بیشتر و بیشتر بکنه.
فرراری احتمالا توانایی خرید یکی از این دوتارو داره.
خودشم که مدتی پیش مستقل شد.
و احتمالا از آون جایی که فیات جولانگه فرراری هست با قیمت خوبی در آینده شاید نزدیک فرراری اونارو از چنگ فیات درخواهد آورد.
reza-a
۱۶ دی ۱۳۹۵وقتی مدیریت و مالکیت یک شرکت از موقعی که تاسیس شده عوض بشه دیگه میشه گفت شرکت هویتش رو از دست داده و فقط برای درآمد بیشتر کار میکنن ( به جز تعدادی)
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۶ دی ۱۳۹۵شما نگران نباش رضا جان مک لارن بیدی نیست که با این بادا بلرزه.
به زودی جایگزین دنیس هم معرفی میشه.
راستی دوست عزیز من نفهمیدم مشکل شما با مک لارن چیه جدیدا خیلی گیر میدید.
reza-a
۱۷ دی ۱۳۹۵تو این دیدگاه منظورم مک لارن نبود ولی مشکلم با مک لارن رو تو یک خبر مربوط به مک لارن میگم
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۷ دی ۱۳۹۵پهلوان جان دلیل دشمنی با مکلارن بر میگرده به این که مکلارن داره توی درگ ها و تکنولوژی و قدرت خیلی از برندها رو کنار میزنه و شکست میشه و باعث دلخوری بعضی ها میشه که طاقت شکست ندارن و کاملا طبیعیه
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵.
دوست گرامی مدیر که مالک یک شرکت نیست !!!
باید فرصت به دیگران هم داده بشه تا از تجربه و افکار نو استفاده کنیم.
نظرت خیلی جالب بود!!
reza-a
۱۶ دی ۱۳۹۵مدیر و مالک جدا هستن ولی به هم ربط دارن منظورم این بود که وقتی صاحب یک شرکت مدیر انتخاب میکنه برای هدف شرکتش هست فرق میکنه با انتخاب سهام دار چون سهام دار برای درآمد که تصمیم میگیره
بنتلی
۱۶ دی ۱۳۹۵ب نظرم برکناری ران دنیس کار اشتباهی بود… خوبه هنوز ب عنوان هیئت مدیره حضور داره و مکلارن میتونه هموزم از تواناییش بهره ببره…حیییف ک دنیس نتونس سهام بقیه رو بخره و اونارو بیرون بندازه…البته الان تصمیم داره با سرمایه ای ک برا خرید سهام یقیه داره یه گروه تکنولوژی جدید احداث کنه…
kurdishlambo
۱۶ دی ۱۳۹۵وینکلمن واقعا محبوب بود و هست…
در رونمایی ها عالی ظاهر میشد. مخصوصا رونمایی سستو المنتو و اونتادور سوپر ولوچه
sasan
۱۷ دی ۱۳۹۵وینکلمن……دلم برای رو استیج اومدنش ومعرفی گاونر جدید تنگ شده ومیشه….مرد دوست داشتنی وخوشفکر……