با انتشار لیست پردرآمدترین خودروسازان بازار چین در سال ۲۰۲۴ مشخص شده است کمپانیهای بی وای دی، مرسدس بنز و فولکسواگن رتبههای اول تا سوم را به خود اختصاص دادهاند.
به تازگی یک موسسه تحقیقاتی به نام سینا فاینانس لیستی از میزان درآمدهای حاصل از فروش خودروهای سواری خودروسازان فعال در چین طی سال ۲۰۲۴ را منتشر نموده است. بر اساس لیست پردرآمدترین خودروسازان بازار چین، شرکت بی وای دی بیشترین میزان درآمد از فروش خودروهای سواری بازار چین در سال قبل را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز شرکتهای مرسدس بنز و فولکسواگن قرار دارند. در جدول زیر ۱۵ برند برتر با بیشترین درآمد در سال ۲۰۲۴ را مشاهده میکنید:
ردیف | نام خودروساز | متوسط قیمت هر خودروی فروخته شده (دلار) | درآمد حاصل از فروش محصولات (میلیارد دلار) |
۱ | بی وای دی | ۱۶,۷۰۰ | ۵۸.۱ |
۲ | مرسدس بنز | ۵۹,۵۰۰ | ۴۲.۵ |
۳ | فولکسواگن | ۱۹,۷۰۰ | ۴۱.۹ |
۴ | تویوتا | ۲۳,۳۰۰ | ۳۶.۷ |
۵ | بی ام و | ۴۶,۹۰۰ | ۳۲.۷ |
۶ | تسلا | ۳۳,۸۰۰ | ۲۲.۳ |
۷ | آیتو | ۵۵,۵۰۰ | ۲۱.۴ |
۸ | لی اتو | ۴۲,۰۰۰ | ۲۱.۱ |
۹ | هوندا | ۲۰,۸۰۰ | ۱۷.۸ |
۱۰ | جیلی | ۱۲,۷۰۰ | ۱۳.۲ |
۱۱ | چری | ۱۴,۶۰۰ | ۱۰.۴ |
۱۲ | لندرور | ۱۴۰,۵۰۰ | ۱۰ |
۱۳ | بیوک | ۲۵,۴۰۰ | ۹.۹ |
۱۴ | نیو | ۴۷,۲۰۰ | ۹.۷ |
۱۵ | چانگان | ۱۱,۲۰۰ | ۹ |
متوسط قیمت خودروهای فروخته شده بی وای دی در سال قبل ۱۶.۷۰۰ دلار بوده و این برند توانسته ۳.۴۹ میلیون دستگاه خودرو را به فروش برساند که به معنی درآمد بیش از ۵۸ میلیارد دلاری است. از طرف دیگر با اینکه حجم فروش سالانه مرسدس بنز سه برابر کمتر از فولکسواگن بوده و فقط ۷۱۰ هزار دستگاه خودرو را به مشتریان چینی تحویل داده اما قیمت بالاتر محصولات باعث شده مرسدس بنز با درآمد ۴۲.۵ میلیارد دلاری بالاتر از فولکسواگن قرار گیرد. متوسط قیمت محصولات فروخته شده فولکسواگن در سال قبل ۱۹.۷۰۰ دلار بوده و این خودروساز با فروش سالانه ۲.۱۳ میلیون دستگاهی به درآمد ۴۱.۹ میلیارد دلاری رسیده است.
شایان ذکر است شرکتهای آیتو و لی اتو چین جزو ۱۰ برند اول از نظر درآمد حاصل از فروش در سال ۲۰۲۴ بودهاند و شرکتهای مشهور چینی از جمله جیلی، چری و چانگان را پشت سر گذاشتهاند. آیتو بخشی از اتحاد حملونقل هوشمند هارمونی یا HIMA بوده و حدود ۳۹۰ هزار دستگاه خودرو را با قیمت متوسط ۵۵.۵۰۰ دلار فروخته است. حجم فروش سال قبل لی اتو نیز به فراتر از ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده و با رشد فروش ۳۳ درصدی، این برند توانسته درآمد خوبی را کسب کند. در واقع لی اتو اولین برند انرژی جدید چینی است که فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاهی را در یک سال به ثبت میرساند.
Mr wrong
۱۳ بهمن ۱۴۰۳عکس تیتر چه مدلی از بی وای دیه ؟ قشنگه
شاهین
۱۳ بهمن ۱۴۰۳بی وای دی هان هست
Mr wrong
۱۳ بهمن ۱۴۰۳مرسی عزیزم
شاهین
۱۳ بهمن ۱۴۰۳♥️🌺🙏
یوسف
۱۳ بهمن ۱۴۰۳جالبه متوسط قیمت فروش هر لندرور توی چین 140 هزار دلار بوده……
مگه چی خریدن چینی ها……
مزدک
۱۳ بهمن ۱۴۰۳طبیعتا رنجرور می خرن! البته الان دیگه میانگین قیمت یه دیفندر، با آپشن های بالای متوسط (بخاطر علاقه ی خاص چینی ها به آپشن عرض می کنم)، به مرز صد هزار دلار رسیده.
به شکل خاص هم به دلایل سیاسی (از جمله مشکل تایوان و درگیری چین و بریتانیا)، تعرفه ی نسبتا سنگینی که هر دو طرف، از ماشین های وارداتی طرف مقابل دریافت می کنن، قیمت محصولاتشون رو نسبت به قیمت واقعی و اصلی شون، تا حد محسوسی افزایش می ده.
تعرفه ی خودروهای بریتانیا، در جداول گمرکی پنج سال گذشته ی چین (از ابتدای سال ۲۰۲۰، که بریتانیا از اتحادیه اروپا جدا شد، و کم کم تنش ها سر مسأله تایوان افزایش پیدا کرد)، بین کمتر از پانزده، تا، در مواردی بیش از بیست درصد، بالاتر از تعرفه های اتحادیه ی اروپاست.
تا قبل از اعلام جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، چینی ها مجبور بودن همین مراعات و تساهلی رو که امروز درباره ی تعرفه های تجاری اروپایی ها رعایت می کنن، ناخواسته؛ درباره ی بریتانیا هم که عضو اون مجمع بود، لحاظ کنن. اما دقیقا همون زمانی که جدا شد انگلستان از اتحادیه (۳۰ ژانویه ی ۲۰۲۰ رأی گیری جدایی انجام شد، و از یک فوریه، یعنی فردای اون روز، اجرایی شد)، وزیر تجارت چین (البته طبق دستور شی!)، به سرعت درخواست جلسه ی اضطراری کابینه رو داد، برای بازبینی تعرفه ی گمرکی بریتانیا، و بر خلاف روند زمانی استاندارد بروکراسی حزب حاکم چین، تمام این مسیر از درخواست وزیر، تا برگزاری جلسه ی کابینه، مشخص کردن تعرفه ی جدید و ارسال پیشنهاد به مجلس، برای طی کردن مسیر استاندارد تبدیل طرح به لایحه، و در نهایت به قانون، طی یک روز کاری انجام شد! تا با تأیید مجلس در اولین جلسه، ظرف یک هفته (قانونا از ابتدای مارس ۲۰۲۰)، تعرفه های جدید بر واردات محصولات بریتانیایی، تبدیل به قانون اجرایی گمرک چین شد، و شرایط رو به جایی رسوند، که در عمل امروز خریدن محصولات بریتانیایی در چین؛ به صرفه و معقول نیست.
خوراک، خودرو، ماشین آلات خطوط تولید مدولار، رنگ و رنگدانه، و نفت و مشتقاتش، مهمترین واردات بریتانیا به چین هستن.
مطمئن باش که اگه برندهای بزرگ خودرویی انگلستان، همچنان واقعا انگلیسی باقی مونده بودن (در واقعیت دنیای تجارت، آلمانی یا هندی! نبودن، و به همین خاطر، فشار دیپلماتیک آلمان و هند، افزایش تعرفه های وارداتشون به چین رو سخت نمی کرد!)، حداکثر تعرفه در موردشون لحاظ می شد، و اونوقت، به جای میانگین قیمت صد و چهل هزار دلاری محصولات لندرور، شاهد عددی بین صد و شصت، تا صد و هفتاد هزار دلار بودیم!
البته که این تعرفه های بالا (که بیشتر شبیه به پاک کردن صورت مسئله ی چین-تایوان-بریتانیا هست، تا تلاشی جهت حل اون) و ناصرفه و نامعقول شدن خرید محصولات انگلیسی، باز هم نتونسته جلوی علاقه ی مردم طبقه ی مرفه چین، به خرید اون ها رو سد کنه. مگه می شه جایگزینی برای رنجرور، جگوار، بنتلی و رولزرویس پیدا کرد؟ یکم دقیق تر؛ میتونید معادل یا رقیبی برای محصولات مورگان پیدا کنید؟ اصلا ممکنه که روزی چنین چیزی تولید بشه…؟
بهنام
۱۳ بهمن ۱۴۰۳چند مدل از بی وای دی در نمایشگاه حضور داشت که از نظر من هیچکدام طراحی زیبایی نداشتن. قیمت ها هم فضایی. یک مدل که مدعی شتاب ۳/۹ ثانیه ای بود با قیمت ۶/۸ میلیارد تومان دنبال مشتری میگشت. مدل توی عکس هم اگه اشتباه نکنم رنگ مشکیش بود که از روبرو خیلی طرح عجیب و ساده ای داشت و کاپوت بسیار بزرگ جلو خودنمایی میکرد تا جاییکه به شوخی به غرفه دار گفتم کی زورش میرسه این کاپوتو بلند کنه ؟
بهنام
۱۳ بهمن ۱۴۰۳جمعه رفتیم نمایشگاه خودرو که خودرو ببینیم تنها چیزی که کمتر دیدیم خودرو بود و بیشتر آدم دیدیدم.
جدا از پارکینگ که کیلومتر ها دروتر بود و باید نیم ساعت پیاده میرفتی نا برسی به نمایشگاه اونم تو اونهمه ازدحام جمعیت همیشه برام سواله که چرا استادیم ، نمایشگاه و غیره رو انقدر پرت میسازند و اونهمه زمین خالی و الکی مونده چیه اونجا که بازدید کننده باید انقدر پیادهروی کنه تا برسه به سالن نمایشگاه یا اسادیوم ؟
چرا بعضی ها بچه ی سه سال شونو توی همه ی ماشین های توی نمایشگاه میشوندن و اون بچه هم روی کنسول و داشبورد و صندلی ها رژه برهح؟
یک خانواده ی پنج شش نفره از کودک سه ساله تا یک خانم هفتاد و خردی ساله همگی میرفتن نوبتی سوار همه چی میشدن . همه ی ماشین ها . واقعا چیزایی ادم میبینه.
علی
۱۳ بهمن ۱۴۰۳علتش اون مسوولین باشرف و حلال زاده ای هستن که ماشینهای ارزان قیمت و معمولی و مصرفی دنیا رو برای مردم ایران تبدیل به موجوداتی شگفت انگیز و ناشناخته و محیرالعقول و دست نیافتنی کردن که احتمالا مردم و حتی فرزندان خردسال مردم در طول عمرشون فقط در چنین موقعیتهایی امکان سوار شدن به اونها رو پیدا میکنن
S
۱۳ بهمن ۱۴۰۳چینیام وضعشون خوبه ها
الان دقیقاً جامعه چین کجاشه که کمونیستی باقی مونده باشه میشه یه اهل مطالعه برام توضیح بده؟
مزدک
۱۳ بهمن ۱۴۰۳عاشق این هستم که نسل Z (مثلا…)، خیلی راحت نا آگاهی عمیق خودشون رو، با فرمول ساده ی لایک/دیسلایک، نه تنها نشون میدن، بلکه اونقدر به شکل عجیب و غریبی با ناآگاهی خو گرفتن (و گویا حماقت و ناآگاهی رو بر خلاف تمام مسیر تاریخ تا به امروز، یک نقطه ی قوت می دونن و به ندونستن خودشون هم می بالن)، که با افتخار نفهمیدن شون رو فریاد می زنن!
نیم ساعته دارم می خندم و اشک می ریزم، به حال طرف، که اومده به متن توضیحی بنده، بدون هیچ توجیهی (البته کاملا می دونم که بنده ی خدا در اندازه ی توجیه کردن ابتدائیات زندگی-حتی مثلا علت فیزیولوژیک قضای حاجت خودش هم آگاهی نداره)، دیسلایک داده!
خدایا ادعایی نداریم! نسل مون هم هیچ کار بزرگی در پرورش نسل های بعدش که امثال اینا باشن انجام نداده! ولی انصافا؛ پدرکشتگی ای، چیزی با نسل ما داری، که این جماعت … رو دنباله ی ما قرار دادی؟؟؟ آخه فردای تاریخ، میگن که اینا نتیجه ی نسل ما بودن! به بزرگی ت قسم، که حتی خودت هم حاضر نیستی اینا رو گردن بگیری! پس رفیق! چرا می خوای بندازیشون گردن ما؟
بابا من سالهاست دارم درس می دم به این جماعت توی مدرسه و دانشگاه! تا دو سه سال قبل، حداقل از صد تا دانش آموز و دانشجوی طول یک سال، یکی دو مورد استثنایی پیدا می شد (با اینکه قاعده ی منطق میگه: استثنا هرگز شامل قواعد نخواهد شد)، پیش خودم می گفتم: خدا رو شکر، من برای همین یکی دو نفر تلاش می کنم… الان دو ساله که حتی یک دانش آموز یا دانشجویی، که دورترین کورسوی امیدی درباره ش وجود داشته باشه، در هیچ کدوم از مراکزی که باهاشون همکاری می کنم، وجود نداشته! به کی بگم این مصیبتو؟؟؟
توبه کنیم از گناه کبیره ای که نمی دونیم چی بود، که عذابش شده این، بی خیال میشی؟ نمیشی؟ یعنی همینه؟ کنترلش از دست خودتم در رفته؟ پس قربونت؛ ما نمی تونیم با این نسلی که منتظر هوش مصنوعی نشستن، که به جاشون فکر کنه، که زمان مناسب رفتن به مستراح چه وقت هست، همنشین و همزمان باشیم! لطفا زودتر نوشته ی مبارک THE END رو نمایش بده برامون، چون واقعا متنبه شدیم، و کم اوردیم…
Hairy ...
۱۴ بهمن ۱۴۰۳استادجان به عنوان یه نسل زد میگم که دو تا دیسلایک ارزش اینهمه حرص خوردنو نداره
تو این سایت مث من از بس دیسلایک میخوری که دیگه عادت میکنی
شرط میبندم اون دو نفری که به شما منفی دادن، نه تنها کامت شمارو نخوندن، بلکه تنها دلیلشون چیزی جز «طولانی» بودن کامنت جنابعالی نبوده (فارغ از مفید یا توخالی بودن)
دیگه از وقتی که فضای مجازی از نسل هزاره افتاده دست نسل زد و آلفا، رنگ یه سری قواعدی رو هم به خودش گرفته، یه مثالش کوتاه و گنگ بودن کامنتها (برای اونایی که زیاد در جریان حواشی ها نیستن) هست و همچنین پاسخ داده شدن طومار ها با عبارت هایی مثل «تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود»
در این شرایط یا باید خود را همرنگ جماعت کرد (که بنده حاضر نیستم) یا دلمونو به میراث های باقی مونده از نسل خودمون خوش کنیم، یا این که بعضی چیزا رو کلا به کتفمون بگیریم
جسارت بنده رو خواهید بخشید
در پناه حق شبتون خوش
مزدک
۱۵ بهمن ۱۴۰۳درود بر شما عزیز دل
با اینکه قطعا از محتوای متن بنده هم مشخص هست؛ هیچ گلگی ای از جانب دیسلایک خوردن ندارم (که به عنوان ایرانی، دیسلایک خوردن از کل دنیا حالت دیفالت ماست)، چون سطح آگاهی اغلب دیسلایک دهنده ها (دارم بهشون درس می دم هر روز!) رو دقیقا می دونم. این رو به حساب اینکه نظر خودم رو (با وجود تمام وسواسی که توی ارائه ی همین محدود نظرات دارم)، بی نقص و غیر قابل رد می دونم نگذارید، که خوب اینطور اعتماد به نفسی معادله حماقته و من تصمیم گرفتم که حداقل احمق نباشم.
دلیل ناراحتی و به قول شما حرص خوردن بنده، جامعه ای هست که نسل به نسل و روز به روز، داره با نهایت سرعت، به تاریک ترین بخش های دره ی مخوف ناآگاهی سقوط می کنه، و این منو به شدت از آینده ی خودم و عزیزانم می ترسونه، به حدی که بعضی اوقات مجبور می شم که نسبت به این تهاجم دائمی به حریم فکر و تخصص و آگاهی، عکس العملی نشون بدم، که شاید به یاد لشکر مهاجم عظیم خصم بندازه؛ که سنگر مقابل هنوز کاملا خالی نشده (حتی اگر به جای یک سرباز واقعی، مترسک کاغذی چون بنده در اون سنگر ایستاده باشه)، چه بسا کمی از سرعت هجوم شون کاسته بشه.
ولی به هر حال نمی خوام با توضیح مفصل و بی فایده ی دلایل “حرص خوردنم”، حوصله تون رو سر ببرم و نتیجه ای هم جز ملال حاصل نشه! خواستم عرض کنم؛ باورش سخته که شما از نسلی باشید، که روی اعتراض بنده؛ به اکثر قریب به اتفاق اونهاست، اما اگر واقعا چنین باشه، خوشا به حال جامعه و بنده، که می تونیم به اندازه ی وجود یک انسان، نسبت به فردامون امیدوارتر باشیم.
ابراز لطف، همراهی و همدردی زیبایی بود، که هم منطق کلام درش جاری بود و ساختار داشت، هم پاکیزه و صحیح نوشته شده بود، و هم شرح مسئله در اون وجود داشت، هم راهنمایی و هم راهکار! سپاس از دقت و زمان و اندیشه ای، که خرج حال خراب و دقدقه های از سر وسواس میانسالی این بینوا کردید.
امیدوارم هرگز رنگ جماعت به خود نگیرید، و مام هستی اون توان رو در وجودتون پایدار بداره، که بتونید همیشه در خلاف جهت این جماعت شنا کنید.
بهروز و شاد باشید…
Mr Tiger
۱۴ بهمن ۱۴۰۳بی ام و خیلی خوبه لعنتی… تو آمریکا هم جز پر فروش هاست با وجود قیمت نسبتا بالا.. مشخصه که محصولات جدیدش هم فوق العاده با کیفیت هستن و هم بادوام که همه جا پرفروشه… فک کن فروشت از ابرشرکت بنز بیشتر باشه❤️❤️❤️