در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جیدی پاور سال ۲۰۲۴، رانندگان از مشکلات اتصال گوشی هوشمند و هشدارهای آزاردهندهٔ سیستمهای ایمنی بهعنوان ایرادات اصلی خودروها یاد کردهاند.
در جدیدترین نظرسنجی کیفیت اولیهٔ جیدی پاور، رم و شورلت بهترین عملکرد را داشتهاند. این مطالعه به تعداد مشکلات گزارششده به ازای هر صد دستگاه خودرو در ۹۰ روز اول مالکیت میپردازد و خریداران رم با گزارش ۱۴۹ مشکل در هر صد خودرو، بیشترین رضایت را داشتهاند. پسازاین، شورلت، هیوندای، کیا، بیوک و نیسان هم رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادهاند. در بین برندهای لوکس، پورشه بهترین عملکرد را داشته و با ۱۷۲ مشکل در جایگاه هفتم قرار گرفته است. پسازاین برند آلمانی هم لکسوس دیده میشود اما دیگر برندهای لوکس یعنی بامو، مرسدس، کادیلاک، لندروور و لینکلن همگی در نیمهٔ پایینی جدول قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ مشکل در صد دستگاه داشتهاند.
دوج بدترین عملکرد را در بین همهٔ برندها داشته و با ۳۰۱ مشکل در قعر جدول قرار گرفته است. عجیب اینکه سال گذشته دوج در همین مطالعه با ۱۴۰ مشکل رتبهٔ اول را در اختیار داشت. آلفارومئو هم که رتبهٔ دوم سال گذشته بود، امسال با سقوطی آزاد به رتبهٔ ۲۷ نزول کرده است. سه برند تسلا، ریویان و پولستار هم مطابق با معیارهای این مطالعه نبوده و به همین دلیل در جدول بهصورت مجزا ذکر شدهاند. این مطالعه با استفاده از دادههای تعمیرات خودروهای مختلف و همینطور پاسخ مالکین به ۲۲۷ سؤال در ۱۰ دستهٔ مختلف مثل صندلیها، پیشرانه، تجربهٔ رانندگی، سیستمهای کمکراننده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی انجام میشود. در مطالعۀ سال ۲۰۲۴ بسیاری از مشکلات از دو مورد آخر گزارش شده است.
برخی از مالکین از مشکلات اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو ابراز نارضایتی کردهاند و برخی دیگر از حساسیت بیشازحد سیستمهای کمکراننده مثل هشدار ترافیک عقب گلایه داشتهاند. البته برخی از شکایات هم ناشی از عدم آشنایی خریداران با تکنولوژیهای جدید بوده است. بهعنوانمثال، خیلیها نمیدانستند صدای بوق هشداری که برای چک کردن صندلیهای عقب و جلوگیری از فراموشی کودکان یا حیوانات خانگی به صدا درمیآید چه دلیلی دارد. برخی مشکلات دیگر هم به خاطر ایرادات طراحی بوده است مثل تصمیم اخیر تسلا که دستهراهنما را با دکمههای روی فرمان جایگزین کرده است.
خودروهای الکتریکی و پلاگینهیبریدی که نسبت به خودروهای بنزینی سادهتر تکنولوژیهای بیشتری دارند نیز در ۹۰ روز اول، مالکین را بسیار بیشتر راهی نمایندگیها کردهاند. میانگین مشکلات خودروهای درونسوز در هر صد دستگاه ۱۸۰ مورد بوده درحالیکه این رقم برای خودروهای الکتریکی ۲۶۶ گزارش شده است. یکی از مشکلاتی که در مطالعهٔ امسال زیاد گزارش شده، بوی نامطبوع داخل خودرو است. درحالیکه بسیاری از ما بوی خودروی نو را دوست داریم ولی بسیاری از مالکین، این بو را بهعنوان مشکل گزارش کردهاند.
در بخش ردهبندی خودروها، در سگمنت پیکاپهای بزرگ سبک، رم ۱۵۰۰ بالاترین جایگاه را کسب کرده درحالیکه در بخش پیکاپهای سنگین این عنوان به شورلت سیلورادو HD رسیده است. علاوه بر این، جنرال موتورز با کادیلاک XT5 و XT6 در بخش شاسیبلندهای میان سایز لوکس، شورلت اکوئناکس در بخش شاسیبلندهای کامپکت، شورلت تراورس در بخش شاسیبلندهای میان سایز و شورلت تاهو در بخش شاسیبلندهای بزرگ، حضور بسیار پررنگی داشته است. گروه هیوندای نیز با جنسیس در بخش خودروهای لوکس میان سایز، هیوندای سانتا کروز در بخش پیکاپ کامپکت، کیا کارنیوال در بخش مینیون و کیا فورته (سراتو) در بخش خودروهای کامپکت، عملکرد خوبی داشته است.
بااینحال، برندهٔ واقعی در این قسمت تویوتا است. این شرکت نهتنها با لکسوس IS در بخش خودروهای کامپکت لوکس، لکسوس LC در بخش کوپهٔ لوکس و لکسوس UX در بخش شاسیبلند سابکامپکت لوکس جایگاه نخست را در اختیار گرفته، بلکه لکسوس LC با تنها ۱۰۶ مشکل در صد دستگاه، بالاترین رتبه را در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ ۲۰۲۴ جیای پاور کسب کرده است.
khashayartehrani
۱۲ تیر ۱۴۰۳چرا این جایگاه ها همش تغییر می کنه یعنی مثلا کمپانی ها یه ماه ادوات خوب استفاده می کنند یه ماه دیگه نه ؟
NAVID@@98
۱۲ تیر ۱۴۰۳خوب الان 🥇👑اول از هرچیز گفته 🥇👑جایگاه اول شرکتها اول رم و شورلت که آمریکایی هستن و همچنین از برند های لوکس هم پورشه آلمانی که اروپایی هست اول هست خوب درود به شرف همشون خوب دوستشون دارم شدییییییییید به مدت مدید همیشه کلا هرچیز🥇👑✌️
بین خودروها هم یه مدل لکسوس رو گفته که اینم دوست دارم چیز ردیفیه
اگه مزدا میاتا هم میاوردن تو لیست که دیگه این راست کار خودمه ماشین خودمه😍
Anti BTS
۱۲ تیر ۱۴۰۳اگه این جدول رو در کنار جدول های ۲ سال گذشته مقایسه کنید نکات جالبی داره و وضعیت ۳ سال اخیر رو نشون میده
مثلا امسال ژاپنیا به ثبات خوبی رسیدن و ۸ برند از ۹ برندشون بالای میانگینه در حالیکه سالهای قبل ۵ برند زیر میانگین داشتند
بیوک و شورولت بی سر و صدا ، سه سال متوالیه که جزو ۵ تای اولن !
برعکس اونا ، ولوو – آئودی – فولکس – کرایسلر ، ۳ ساله سر اینکه کدومشون آخر بشه دعوا دارن . من همیشه فکر میکردم ولوو برند مطمئن و کم اشتباهیه اما اوضاع عوض شده . کرایسلر هم امسال تو جدول نیست کلا . شاید سقوط کرد دسته پایین تر . کرایسلر و مازراتی امسال تو جدول نبودند
Anti BTS
۱۲ تیر ۱۴۰۳J.D.Power هر سال مطالعات متفاوتی انجام میده . یه نمونه ش همین بود که دیدید تحت عنوان «کیفیت اولیه» . اما مطالعات دیگه ای هم هست شامل قابلیت اطمینان ، سرویس خدمات مشتریان ، حتی بررسی رضایت مشتریان از وبسایت خودروسازان !
یکی از مهمترینا همون قابلیت اطمینانه که امسال هم لکسوس و تویوتا صدر رو در اختیار گرفتند . تویوتا حتی رکورد جالبی رو زده که از ۲۰۱۷ بی سابقه بوده . خانواده تویوتا در ۹ سگمنت مختلف به عنوان خودرویی با قابلیت اطمینان بالا تونسته حضور داشته باشه که نشون از کیفیت بالای خودروهاش داره . از خودروهای لوکس تا پیکاپ میشه اسم تویوتا و لکسوس رو دید
جالبه که ۲۰۱۷ هم رکورد دست تویوتا بود . اون سال در ۱۰ سگمنت حضور داشت !
اینم جدول :
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/large/public/image/2024-02/2024008a.JPG?itok=hzo9dZ-Z
NAVID@@98
۱۲ تیر ۱۴۰۳الان کره فن ها میان همین آمار مال سال ۲۰۲۲ اش رو میزارند مگن دبیا ادعاشونم میشه 😂
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/large/public/image/2022-02/2022010a.JPG?itok=NJIBP9i_🤦
کیا کره تو همین آمار سال ۲۰۲۲ کیا رتبه اورده 😱
ولی کلا اینو گفتم چون در اصل خواستم بگم خیلی از این آمار ها بیخود هستن و بکار نمیان 🙅
چون مهم جواپ پس داده بودن برند ها هستن 👏
که اونایی که ماقبولشون داریمو میگم که چی برتره و البته ملاک های برتری چیزایی اند که ما در نگاه نمیکنیم🧐
در اصل که✌️🥇👑 کلا خدایی خوب همیشه هر چیز اول اروپا و آمریکا بودن و هستن خدایی خوب همیشه هر چیز اول هستن در اصل 🥇👑✌️
تو اسیا هم من که
به بد چین نگاهم نمیکنم ولی ژاپن رومیپسندم وکره بد رو هم بد به اون صورت قبول ندارم و خیلی بد نیست
به قول معروف میگن کار هر عنتر نیست خرمن کوفتن مرد نر میخواهد و مال کهن😱😜
چون کار هر برند و کشوری نی و باید طی سالیان به مرور جوابشون رو پس بدن و بعد از بزرگان که گفتم همون بعدشم که گفتم 🤩
انتخاب خود منم مزدا میاتا عه 🤩
Anti BTS
۱۲ تیر ۱۴۰۳اون کره فنا خودشون هر وقت گیر میکنن میگن داشتم داشتم مهم نیست . دارم دارم مهمه
الان هم به سادگی میشه گفت ۲۰۲۲ گذشته . مهم امساله که اول و دوم مشخصه ☺️
کره ای ها مثل یویو هستند . یه سال بالا یه سال پایین . اما اصل کاریا اثبات شده و معتبرند
Car love
۱۲ تیر ۱۴۰۳با این خبر خیلی ناراحت شدی؟ من معذرت میخوام 😞😂
ناخدا
۱۲ تیر ۱۴۰۳سوز آورترین قسمت اینجاست که تویوتا و لکسوس رتبه اول رو کسب کردن 💪💪💪 پیام جان آرزو داشتی که بزرگ بشی که شدی اما تا دلت بخواد آرزوهای دست نیافتنیت باهات قد کشیدن یک جوری که بعضیهاشون خیلی بلندتر از قَدِت شد ولی زندگی همینه پس فدای سرت اگر نتونستی به آرزوت که نشستن پشت فرمان یک ماشین ژاپنی هست برسی 😢 عزیزم مُشت آرزوهات رو باز کن و بگذار اونایی که باید برن ، برن تا بیشتر از این بهت صدمه نزدن و با همون دوچرخه ای که داری حال کن 😛😜🤪
نويد
۱۲ تیر ۱۴۰۳شماها چقدر کل کلاتون باحاله خدایی.رتبه ها تو جدول نوشته شده بعد تو کل کل میاین زیر همین مطلبی که عکس رتبه ها هست عوضش میکنین؟
Ram
Chevrolet
Hyundai
Kia
Buick
Nissan
Porsche
Lexus
این ۸ تای اول،لکسوس و تویوتا اول هستن توش؟ کدوم رتبه اول رو میگی اخه؟
ناخدا
۱۲ تیر ۱۴۰۳بااینحال، برندهٔ واقعی در این قسمت تویوتا است. این شرکت نهتنها با لکسوس IS در بخش خودروهای کامپکت لوکس، لکسوس LC در بخش کوپهٔ لوکس و لکسوس UX در بخش شاسیبلند سابکامپکت لوکس جایگاه نخست را در اختیار گرفته، بلکه لکسوس LC با تنها ۱۰۶ مشکل در صد دستگاه، بالاترین رتبه را در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ ۲۰۲۴ جیای پاور کسب کرده است
نوید
۱۲ تیر ۱۴۰۳قبل از اینکه برسی به این متن یه جدول به اون بزرگی هست که داری میبینیش،منم باز نوشتم چندتاشو
این متن هم فقط برای بخش لوکس اونم توی چند کلاس کوپه و کامپکت و سابکامپکت هست و کل برند لکسوس همونطور که میبینی “هشتم” شده،تویوتا هم هفدهم شده با همه اینا
رتبه ها رو نمیتونی بشماری یعنی؟
ناخدا
۱۲ تیر ۱۴۰۳نوید پیام کارلاو پول مشخصه که پول دادن 🤭
Car love
۱۲ تیر ۱۴۰۳بنده خدا دوست داشت ۳چرخ سازان رتبه اول رو کسب کنن 😂😂😂😂
لکزوز که رتبه ۸ شد،دودوتا هم رتبه ۱۷ بعد میگی سوز آور؟😂😂😂😂😂رتبه ها واضحن
خود حساب کن چندتا زیر هیوندای که رتبه۳ شده هستن،بلدی جمع و تفریق؟ 😂😂😂
ناخدا
۱۲ تیر ۱۴۰۳این پاراگراف آخر خبر هست استاد پیام !!! بخون
“بااینحال، برندهٔ واقعی در این قسمت تویوتا است. این شرکت نهتنها با لکسوس IS در بخش خودروهای کامپکت لوکس، لکسوس LC در بخش کوپهٔ لوکس و لکسوس UX در بخش شاسیبلند سابکامپکت لوکس جایگاه نخست را در اختیار گرفته، بلکه لکسوس LC با تنها ۱۰۶ مشکل در صد دستگاه، بالاترین رتبه را در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ ۲۰۲۴ جیای پاور کسب کرده است”
سوز آوره دیگه 🤪
Car love
۱۲ تیر ۱۴۰۳سوز آور:
1Ram
2Chevrolet
3Hyundai
4Kia
رتبه ۸ و ۱۷ هم مبارک ۳ چرخ فنا 😂😂😂😂😂😂😂
پاراگراف آخر فقط مربوط به ۳ بخشه کلا،اینقدر هول شدی اصلا نتونستی بخونی کامل 😂😂اخیییی. ۸ و ۱۷ 😂😂😂
3 چرخه
۱۲ تیر ۱۴۰۳اگه کرولا منفجر نمیرفت و bz4x چرخش در نمیرفت و لکسوس LX یاتاقان نمیزد الان رتبه های جاپونیا اینقدر داغون نبود 😆
اینه تفاوت
Killer
۱۲ تیر ۱۴۰۳نتیجه تقلب در تست های ایمنی و انفجار میشه اینکه رتبت پایین باشه :))
(Ali(chevynova
۱۲ تیر ۱۴۰۳ماشالاه
اصالت دوج ۱۹۱۴ هست و شوی ۱۹۱۱
ماشالاه ۲ تا اسطوره که تو کارنامشون کلی افتخارن
دوج که با مدلهای پولارا ۳۳۰ مدل ۶۳ و ۶۴ در NHRA خدایی میکرد و با انجین ۴۱۳ مکس ودج با ۴۱۰ اسب رکورد پشت رکورد میزد و شوی هم با بلر مدل ۶۱و ۶۲ با موتور ۴۰۹ با ۴۲۰ اسب شاخ و شونه میکشید برای بقیه
امریکن کارز ثابت کردن اصالت و کیفیت با قیمت مناسب هم میشه
(Ali(chevynova
۱۲ تیر ۱۴۰۳الان ممکنه یکی بیاد بگه رم از دوج جدا هست
بهتر بگم که رم و دوج بااونکه الان ۲ برند جداگونه هستن اما همچنان دوج رم هست که در کل دنیا صداش میزنن و تمام قسمتهای فنی رم رو دوج تولید میکنه پس این صدر نشینی افتخارش برای سازنده چلنجر ۷۰ و چارجر ۷۳ هست یعنی دوج
جایگاه بیوک و فورد هم بعنوان ۲ تا از اصیل ترین های این صنعت قابل ستایشه
بیوک که تو کارنامش رودمستر ۴۹ و الکترا۲۲۵ مدل ۱۹۷۲ رو داره طبیعی که جایگاهش در این لیست باشه
فورد هم بعنوان فاتح لمانز قابل بحث دیگه نیست
علیرضا
۱۲ تیر ۱۴۰۳خریداران رم با گزارش ۱۴۹ مشکل در هر صد خودرو، بیشترین رضایت را داشتهاند.
یعنی چی هرچی بدتر بهتر ؟
Amiro
۱۲ تیر ۱۴۰۳اول متنو کامل بخون بعد نظر بده گفته 149 مشکل جزو کمترین مشکل دارا بوده
علیرضا
۱۲ تیر ۱۴۰۳متن کامل خوندم مشکل جمله بندی باید مینوشت رم با گزارش ۱۴۹ مشکل بهترین عملکرد داشت یا کم ترین نارضایتی
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳تویوتا تو این زمینه ها واقعا خوبه ، لکسوس آی اس هم قشنگه هم اسپرت
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳دلم برا دوج سوخت
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۳چرا حالا دوج؟! پولستار بدترین هست
Amiro
۱۲ تیر ۱۴۰۳سطح دغدغه ها رو توروخدا
آخه بوی نویی ماشین هم شد ایراد
واقعا شهر(جهان) عجیبه 🙃
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ تیر ۱۴۰۳دلیل افت عجیب دوج اینه که مجبور شده یه آلفا رو ریبیج کنه و محصول دیگه ای هم که ندارن یه تعداد محدودی هم دوج دورانگو تولید میکنه پس تمام ایرادهای آلفا سرازیر شده به دوج.
بهنام
۱۲ تیر ۱۴۰۳بی تی اس فن ها فکر کنم پاراگراف آخرو نخوندن . شما که اصلاً تو سرشماری نبستین چی میگین این وسط ؟ 😂
3 چرخه
۱۲ تیر ۱۴۰۳رتبه ۳ کیه ؟ 😆
JaMsHiD-R1988
۱۲ تیر ۱۴۰۳قبل از دعوا اینو بخونید کودکان
بااینحال، برندهٔ واقعی در این قسمت تویوتا است. این شرکت نهتنها با لکسوس IS در بخش خودروهای کامپکت لوکس، لکسوس LC در بخش کوپهٔ لوکس و لکسوس UX در بخش شاسیبلند سابکامپکت لوکس جایگاه نخست را در اختیار گرفته، بلکه لکسوس LC با تنها ۱۰۶ مشکل در صد دستگاه، بالاترین رتبه را در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ ۲۰۲۴ جیای پاور کسب کرده است.
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۴۰۳این جمله از مقاله خیلی عجیب و تعجب برانگیزه : ((دوج بدترین عملکرد را در بین همهٔ برندها داشته و با ۳۰۱ مشکل در قعر جدول قرار گرفته است)) !!!!!!
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۳چه خوب که آمریکایی ها تو صدر بودن ولی من کلا این آمار های جی دی پاور رو نمیفهمم.
خیلی مبهم آمار میده، الان یعنی مثلا طرف تو دوج رمش با 140 ارور رو به رو شده؟
احساس میکنم بعضی آمار هاش الکیه.
EHSAN2007
۱۲ تیر ۱۴۰۳بنازم کیفیت آمریکایی و ژاپنی و آلمانی👌
Ehsan
۱۲ تیر ۱۴۰۳👏🏻👏🏻👏🏻
Anti BTS
۱۲ تیر ۱۴۰۳چه جالب . کیفیت ساخت اینفینتی QX80 از اسکالید و رنج رور بالاتر بوده . لکسوس IS و LC هم عالی بودند . من فکر میکردم لکسوس اینا رو ول کرده به حال خودشون تا روزی نسل جدیدش رو بده اما نه حواس جمع تر از این حرفاست
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۳دقیقا کجای متن اسمی از اسکالید و کیفیت بالاتر اینفینیتی qx80 نسبت به اون اومده؟!
Anti BTS
۱۲ تیر ۱۴۰۳در این جدول . سگمنت Large Premium SUV واقع در گوشه پایین سمت راست صفحه ☺️
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/JD-Power-4.jpg
وهب معمارباشی
۱۲ تیر ۱۴۰۳چرا خبری از ایران خودرو و سایپا و خصوصا گروه بهمن نیست🥺🥺😔
NISSAN
۱۲ تیر ۱۴۰۳نیسان رو نگا چقدر رشد کرده دمش گرم بابا خیلی خوشحال شدم ایوللللل……
#_تا ابد با نیسان_