طبیعی است که همه خریداران به دنبال خرید کممصرفترین شاسیبلندهای بازار باشند و ما لیست سال ۲۰۲۴ از این خودروها را برای شما عزیزان تدارک دیدهایم.
به نظر میرسد هیچکسی توانایی متوقف کردن شاسیبلندها را ندارد. این خودروها در سراسر جهان محبوب هستند و تقریباً ۵۰ درصد فروش خودرو در سراسر جهان به کلاس شاسیبلندها اختصاص داشته است. فضای کابین و بار مطلوب، تواناییهای تردد در مسیرهای مختلف و ظاهر عضلانی و با ابهت باعث شده شاسیبلندها انتخاب پیشفرض افراد زیادی باشند. البته این خودروها نقاط ضعف مهمی هم دارند که شاید یکی از برجستهترین آنها مصرف سوخت بیشتر در مقایسه با خودروهای کوچکتر و آیرودینامیک تر باشد. البته برخی شاسیبلندها از نظر مصرف سوخت بهتر از بقیه عمل میکنند و خودروسازان نیز نسخههای هیبریدی از قدبلندهای خود را ارائه کردهاند تا هزینههای کمتری را به مالکان تحمیل کنند. ما در این مقاله کممصرفترین شاسیبلندهای ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان معرفی کردهایم اما برای مقایسهای منصفانه باید گفت مدلهای پلاگین هیبریدی از لیست حذف شدهاند زیرا میزان مصرف سوخت آنها به میزان زیادی به استفاده از حالت تمام برقی توسط راننده بستگی دارد.
کممصرفترین شاسیبلندهای ۲۰۲۴
تویوتا کراون سیگنیا
مصرف سوخت: ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر
کراون سیگنیا ۲۰۲۵ عضو هیبریدی از این خانواده است که جدیداً معرفی شده و فضای بار بیشتری را نسبت به کراون استاندارد ارائه میکند. این خودرو از پوزه نسبتاً کوتاهی بهره میبرد و شاید دلیل اصلی آن هم به پلتفرم مشترک با کراون سدان مربوط باشد. قوای محرکه هیبریدی کراون سیگنیا نیز با کراون استاندارد مشابه است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبریدی این خودرو در حالت ترکیبی ۶.۱ لیتر سوخت مصرف میکند که با توجه به وجود سیستم چهار چرخ محرک بسیار خوب به نظر میرسد.
تویوتا ونزا
مصرف سوخت: ۶ لیتر در صد کیلومتر
ونزا نیز از قوای محرکه مشابه کراون سیگنیا استفاده میکند اما اندکی کممصرفتر است. این خودرو در سیکل ترکیبی ۶ لیتر سوخت مصرف میکند اما مصرف سوخت شهری/بزرگراهی آن به ترتیب ۵.۸ و ۶.۳ لیتر است. ونزا نیز بهصورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و مصرف سوخت تمامی تیپهای آن مشابه یکدیگر است. نکته مهم اینکه ونزا آخرین سال حضور خود در بازار را تجربه میکند چراکه کراون سیگنیا جایگزین آن میشود.
لکسوس NX 350h
مصرف سوخت: ۶ لیتر در صد کیلومتر
بر اساس گزارش EPA، کراس اور هیبریدی لکسوس در صد کیلومتر ۶ لیتر سوخت مصرف میکند. NX 350h هم به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است. این خودرو توازن مطلوبی بین قابلیت کاربری روزانه و مصرف سوخت کم ایجاد کرده و محصولی راحت به شمار میرود. البته NX 350h را نمیتوان کممصرفترین خودروی هیبریدی لکسوس دانست چراکه این عنوان به مدل کوچکتر UX تعلق دارد.
تویوتا راو ۴ هیبرید
مصرف سوخت: ۶ لیتر در صد کیلومتر
با فروش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۲۳، راو ۴ هیبرید در آمریکا محبوبیت بسیار زیادی دارد. این خودرو از فضای کابین و بار زیاد، تجهیزات مناسب، قیمت رقابتی و مصرف سوخت پایین سود میبرد. راو ۴ هیبرید بر اساس تخمینها مصرف سوخت ۶ لیتری در صد کیلومتر دارد و بنابراین جزو بهترینهای کلاس خود است. با انتخاب راو ۴ هیبرید میتوان در ۵ سال صرفهجویی حدود ۲۵۰۰ دلاری در مقایسه با یک خودروی صفرکیلومتر دیگر داشت.
فورد اسکیپ
مصرف سوخت: ۶ لیتر در صد کیلومتر
کممصرفترین شاسیبلند آمریکایی بازار فورد اسکیپ است که در سیکل ترکیبی ۶ لیتر سوخت میسوزاند. این خودرو جزو ارزانترین قدبلندهای فورد بوده و بهای نسخه پایه آن از حدود ۳۰ هزار دلار شروع میشود. با این قیمت میتوان اسکیپ را رقیبی قابلاعتنا برای محصولات تویوتا، کیا و هیوندای دانست. اسکیپ نیز همانند اکثر رقبا بهصورت بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در دسترس است و بیشک نسخه هیبریدی را میتوان مطلوبترین راه برای لذت بردن از قوای محرکه برقی شده دانست.
هوندا CR-V
مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر
با اینکه میزان فروش هوندا CR-V در آمریکا به اندازه راو ۴ نیست اما همچنان پرفروشترین خودروی این شرکت در دنیا به شمار میرود. همانند رقیب هموطن خود، جذابیت CR-V به فضای کابین و بار مطلوب، قیمت مناسب و هزینههای نگهداری پایین مربوط میشود. EPA میگوید شاسیبلند هوندا در صد کیلومتر حدود ۵.۸ لیتر سوخت مصرف میکند. در حقیقت خودروی موردبحث با یک باک بنزین میتواند مسافت حدود ۹۰۰ کیلومتری را طی کند. البته در صورت انتخاب سیستم چهار چرخ محرک مصرف خودرو اندکی بیشتر خواهد شد.
تویوتا کرولا کراس هیبرید
مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در صد کیلومتر
کوچکترین شاسیبلند هیبریدی خفیف تویوتا کممصرفترین آنهاست. کرولا کراس هیبرید جزو محصولات ارزانقیمت این شرکت بوده و بهصورت استاندارد از تجهیزات زیاد و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است. این خودرو در صد کیلومتر ۵.۶ لیتر سوخت مصرف میکند که بسیار بهتر از مصرف سوخت متوسط خودروهای صفرکیلومتر است. پریوس هم میتواند جایگزینی مطلوب برای کرولا کراس هیبرید باشد زیرا هم کابین جاداری دارد و هم کممصرفتر است؛ اما افرادی که فقط به دنبال شاسیبلند هستند، این محصول را گزینهای مطلوب خواهند یافت.
کیا اسپرتیج هیبرید
مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر
اسپرتیج هیبرید در کلاسی بسیار رقابتی حضور دارد هرچند از نظر قیمت، تجهیزات، استایل و مصرف سوخت بسیار قوی عمل کرده است. کراس اور خانوادگی کیا در سیکل ترکیبی ۵.۴ لیتر سوخت مصرف میکند. خریداران همچنین میتوانند نسخه پلاگین هیبریدی را نیز انتخاب کنند که مصرف کمتری دارد. این مدل در حالت برقی مسافت ۵۵ کیلومتری را طی میکند هرچند قیمت بالاتری دارد. در واقع قیمت اسپرتیج هیبرید از حدود ۲۹ هزار دلار شروع میشود اما مدل پلاگین هیبریدی حدود ۱۱ هزار دلار گرانتر است. به این ترتیب اسپرتیج هیبرید گزینه بهتری خواهد بود.
لکسوس UX 300h
مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر
ارزانترین لکسوس هیبریدی بازار کممصرفترین شاسیبلند این برند است. قیمت UX 300h از زیر ۴۰ هزار دلار شروع میشود و نسخه دیفرانسیل جلوی آن مصرف سوخت ۵.۴ لیتری دارد. شاید با محصول پایه لکسوس روبرو باشیم اما UX 300h تجهیزات لوکس متنوعی دارد که از جمله آنها میتوان به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و صندلیهای جلوی گرمکن و سردکن دار مدلهای فول تر اشاره کرد. افرادی که خواهان شاسیبلندی جادارتر از لکسوس هستند میتوانند NX را انتخاب کنند که آن هم محصولی کممصرف است.
کیا نیرو هیبرید
مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر
اما برسیم به گل سرسبد لیست کممصرفترین شاسیبلندهای ۲۰۲۴ که کیا نیرو هیبرید نام دارد. این خودرو کممصرفترین شاسیبلند هیبریدی بازار آمریکاست و مصرف سوخت استثنایی ۴.۴ لیتری دارد. شاید کیا در بین گزینههای این لیست کمترین شباهت را به یک شاسیبلند داشته باشد و بیشتر به یک هاچبک اروپایی شباهت دارد اما در هر صورت به عنوان یک شاسیبلند طبقه بندی شده و به همین خاطر در این لیست جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. نیرو هیبرید با یک باک سوخت مسافت ۹۴۶ کیلومتری را طی میکند و در بازه زمانی ۵ ساله میتواند صرفهجویی بیش از ۴ هزار دلاری نسبت به یک خودروی صفرکیلومتر متوسط داشته باشد. نیرو علاوه بر مصرف سوخت احساسبرانگیز از فضای کابین جادار و تجهیزات ایمنی زیاد سود میبرد. ترکیب قیمت مناسب، هزینههای نگهداری پایین و تجهیزات مطلوب باعث شدهاند کیا نیرو گزینهای ایده آل برای افرادی باشد که به دنبال خودروهای اقتصادی و کممصرف هستند.
امیرحسین
۵ آذر ۱۴۰۳2023 Ford Escape ST-Line Select AWD
2.0 Liter Turbocharged DOHC 16-Valve VVT EcoBoost 4 Cylinder
8 Speed Automatic
$ 38,472.50
امیرحسین
۵ آذر ۱۴۰۳نام خودرو:
Ford Escape ST-Line Select AWD
سال ساخت خودرو:
2023 میلادی
حجم موتور:
2.0 Liter Turbocharged DOHC 16-Valve VVT EcoBoost 4 Cylinder
نوع دنده اتومات:
Speed Automatic 8
قیمت دلار آمریکا:
$ 38,472.50
کشور سازنده: آمریکا
شهرام
۵ آذر ۱۴۰۳Cross over مثلاً Suv برای استفاده شهری فرقی با Sedan نداره، شاسی بلند باید
دو دف باشه
شاسی مستقل باشه
میل گاردون گردن کردن کلف داشته باشه
فنر تخت پهن 8 لا داشته باشه
بیشتر قدرتی باشه تا سرعتی، کامیونت رو راحت بکسل کنه و شیب 80 درجه رو بره بالا.
با این شرایط من با مصرف سوخت 25 لیتر صدی هم کنار میام.
عشقم شورولت بلیزر 1975
Sina_carshow
۵ آذر ۱۴۰۳وقتی بنزین لیتری ۶۰ هزار تومن باشه ببینم بازم به همین کامنت معتقدی یا نه
شرط میبندم میبندم مفت میخوای بفروشی فقط نباشه تو زندگیت ولی آخر سر مشتری هم براشون پیدا نمیشه
اینا مثل امبر هرد فقط از دور قشنگن
فقط بحث بنزینش نیس خرجای اضافه و سنگینی هم دارن ناشی از استهلاک سنگین
شهرام
۵ آذر ۱۴۰۳کی گفته میخوام بفروشم (:
نوش جونش بنزین سه برابر قیمت جهانی هم بشه این حلالشه، پولشو خودم میدم!
Sina_carshow
۶ آذر ۱۴۰۳پس نمیدونی پول در آوردن چه قدر سخته که اینو میگی
مث من دوبار رفتی مکانیکی دیگه تمام طرز فکر الانت یهویی عوض میشه
ماشین بازی به شرطی قشنگه که باعث اذیت شدن یا آسیب زدن بهت نشه
منم داستان دارم با ماشین خودم امیدوارم خریدار پیدا شه فقط بره رد شه
سوشیانت
۵ آذر ۱۴۰۳راست میگی کراس اوور های چینی خوبن!!! اس یو وی ها شاید مصرف سوخت بالایی داشته باشن ولی اون با پول حل میشه ولی مشکل فضای تنگ کراس اوور ها رو چجوری میخوای حل کنی؟!
Sina_carshow
۶ آذر ۱۴۰۳تا جایی که خبر دارم کراس اور هام سایز بندی دارن و خودرو هایی مثل بنز gls هم کراس اور حساب میشن فکر نکنم فضای تنگی داشته باشن!
اتفاقا کلی suv داریم که مصرف سوخت کمی دارن فقط چین نیستا منظورم اروپا و انگلیس یا حتی ژاپن هم هس
حالا اینکه آمریکا تو این مورد یکمی خراب کرده دلیل نمیشه suv ها پر مصرف باشن
سوشیانت
۶ آذر ۱۴۰۳اتفاقا بررسی هاش هست که ردیف سوم جی ال اس هم تنگه هر چقدر تلاش کنی نمیتونی واقعیت رو انکار کنه که اس یو وی ها مخصوصا آمریکایی ها بهترین فضا رو دارن
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/lincoln/%25D8%25A7%25D8%25B3%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2584%25DB%258C%25D8%25AF-%25D9%2586%25D9%2588%25DB%258C%25DA%25AF%25DB%258C%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AF%25D8%25B3-gls-%25D8%25A8%25E2%2580%258C%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D9%2588-x7/&ved=2ahUKEwjRkO7es_mJAxWIm_0HHYjsJSUQFnoECCYQAQ&usg=AOvVaw2jkZfIE0phHlkk3e8W_l2w
Taha Ayoobi
۵ آذر ۱۴۰۳یعنی دوست دارم بدونم کی گفته اینا خرج های بالا دارن
کلا یه کلمه اس افتادهتو دهن همه آره اینا خرج داره خرج داره
Sina_carshow
۶ آذر ۱۴۰۳خود من الان بنز اس کلاس ۲۰۱۴ مدل s550 دارم
یه جاهاییش خراب میشه که قفله تو ذهن ملت
ولی شده
همین دیروز رفتم بابت تعویض فن های کولرش ۱۸۰۰ درهم خرج رو دستم گذاشت
تازه بازو های تعلیق جلو هم ۶ ماه پیش عوض کردم ۶۰۰۰ درهم
تازه دوتا ارور جدید مربوط به ازکار افتادن رادار بین خطوط و محدود شدن رادار های ایمنی داره که پرسیدم گفتن چون یه سال پیش باتری دومش رو عوض کردیم حالا باید برنامه نویسیش آپدیت شه که حداقل ۱۰۰۰ درهم خرج همین داره
۴۰۰۰ درهم بابت تعویض دیسک و پد ترمز خرج کردم آخه دیسک؟ یا حتی فن کولر؟؟
علتش اینه تو نمیدونی صاحب یا صاحبان قبلی باهاش چیکار کردن برا همین هیچوقت قابل اعتماد اینجور ماشینا نیستن
برا همه اینا عکس دارم حتی از فاکتور هاش
یه دوستی دارم لکسوس ls از سال ۲۰۰۷ خریده یه ۸ هزار درهم با خودت واو یه ls با این قیمت؟ شاید باورت نشه ولی ۱۶ هزار درهم خرج ۶ ماه نگه داریش شد یه روز گیربکسش خراب شد یه روز تعلیق عقب یه روز تایر های جلو و…
تازه این لکسوس هستش جنس اصیل ژاپنی اصن نمیخوام به آلمانی اون دوران فکر کنم چه هزینه هایی رو دستش صاحبش میزاره
دیگه از تجربه من نمیخوای استفاده کنی حرفی ندارم
پویا فروغی
۶ آذر ۱۴۰۳سینا ردش کن بره یه کمری یا راو4 جایگزینش کن.
تنها ماشین هایی که از لحاظ خرج و نگهداری بدرد دوبی میخورن تویوتا و برقی ها هستن، البته من از زیرساخت های دوبی برای ماشین های برقی خبری ندارم منتهی من یکی از آشناهام که اونجا زندگی میکنه تا الان 6 تا ماشین عوض کرده و همشونم تویوتا بوده به گفته خودش یاریس و راو4 و 3 تای آخر کمری، با شناختی که من ازش دارم تو ایران میدیدم این حتی آب رادیاتور ماشین رو هم چک نمیکنه.
ببین کمری دیگه چیه که زیر دست این اونم تو اون گرما دوام میاره.
منتهی من خودم به لندکروز علاقه مندم.
Sina_carshow
۶ آذر ۱۴۰۳دمت گرم بابت پیشنهادت
با برقی ها که دفعه گفتم اینجا مشکل شارژ داره تو دبی متاسفانه شارژ های سریع بسیار کم یاب هستن
کمری و راو ۴ هم خوب به معنای واقعی کیفیت افتضاحی دارن فقط هزینه نگه داری پایینی دارن وگرنه نه شتاب دارن نه لذت رانندگی و سواری نه تکنولوژی نه هیچی خلاصه
قیمتشون اونقدر بالاس که نگو
الان کمری ۱۳۰ هزار درهم هستش راو۴ هم ۱۵۰ هزار درهم صندلی هاشون مخمل هستش حتی چرمم نیس
آره کمری در کل خیلی با دوامه
ولی خوب الان چینی های جدید بی وای دی واقعا وسوسه کننده هستش مخصوصا اینکه ۶ سال گارانتی میدن
برخلاف تویوتا که شاید باورت نشه سه ساله هستش
قیمتشون هم پایین تره
حالا ببینم چی میشه بخوام بخرم ۱۰۰ درصد صفر میخرم اونم نمایندگی باشه
حالا جتور تی ۲ هم نظرمو جلب کرده بدجوری محبوب هستش بین اماراتی ها
هراکلیوس
۵ آذر ۱۴۰۳نمی دونم چرا تویوتا کروان نمای جلوش ادم یاد فراری Purosangueمی اندازه
هراکلیوس
۵ آذر ۱۴۰۳همه اینا خوراک واردات به ایرانه
Sina_carshow
۵ آذر ۱۴۰۳خیلی خوبن ولی صرفا جهت اطلاع هست این کامنت
بی وای دی سیل ۰۶ و بی وای دی کین ال هر باک بنزین ۲۱۰۰ کیلومتر میرن و مصرف سوختشون حوالی ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتره تازه awd هم میتونن باشن
🇰🇷
۵ آذر ۱۴۰۳عالی بود . اسپورتیج واقعا بی نظیر عمل کرد
حتی اگر نیرو رو کنار بزاریم و همون هاچبک حسابش کنیم ، مصرف سوخت اسپورتیج واقعا چشم گیره
یه زمان میگفتن خودروهای کره ای ، به ظاهر و آپشن توجه میکنن و در بحث فنی حرف خاصی در مقابل رقبا ندارن اما امروز میبینیم کمپانی ۵۷ ساله هیوندای چطور شانه ب شانه رقبای ژاپنی ۸۰ – ۹۰ ساله پیش میره و بعضا عملکرد بهتری هم داره .
GM حق داره قرارداد همکاری با هیوندای ببنده …
Nismo
۵ آذر ۱۴۰۳هنوز هم همونن هیچ فرقی نکرده. قوی ترین خودروی بنزینی کره جنوبی حتی 500 اسب هم نیست
پرمدعا ترینشون که تازه برقی هم هست به زور شتاب 3.5 ثانیه ای داره
الکی سر خودتون رو شیره نمالید
کره توی خودروسازی هیچی نیست
توی برقی سازی از چین عقبه توی درنسوز هم از ژاپن
AliMOPAR
۵ آذر ۱۴۰۳کم مصرف فقط جیپ ترکهاوک 1200 اسبی با سوپر شارژ 3 لیتری
Nismo
۵ آذر ۱۴۰۳ادم میگه هرچی بنزین میخواد مصرف کنه نوش جونش تازه یه مکمل هم بریز توش جیگرش حال بیاد
🇰🇷
۵ آذر ۱۴۰۳یه کاربر ترولی بود که سواد خودرویی خاصی هم نداشت و فقط کوهی از ادعا بود . طرفدار نیسان هم بود و میگفت نیسان و میتسوبیشی از پیشگامان هیبریدن . حالا کجاست ببینه جفتشون با هم حتی یک نماینده در لیست ندارن …
hosen
۵ آذر ۱۴۰۳تو بحث هایبرید هم ژاپن هم کره واقعا پیشگامن الکی بحث راه نندازین
NAVID@@98
۵ آذر ۱۴۰۳تو هایبرید پیشرفته ترین و پیشگامش در خودروهای هایپرکار هیبریدی هستش
اول ۱ که تو اینها هم مثل هرچیز ازوپا و آمریکا پیشگام اول هستن ۱ مثل هرچیز!!!!!!!!!!!
حتی هایبرید با تکنلوژی فرمولا ۱ هم ساختن
ولی هایبرید خودروهای اکونومی اقتصادی تکنولوژی آنچنانی یُخ چی همون هه !!!!!!
Sina_carshow
۵ آذر ۱۴۰۳تو بحث خروجی و بازدهی و مصرف هیبریدی نه کره نه ژاپن حتی نزدیک بی وای دی و جیلی هم نشدن این لیست هم مربوط به خودرو های موجود آمریکاست
یاس ی
۶ آذر ۱۴۰۳سینا جان شما قبلا برنامه کار شو توی mbc را داشتین درسته ؟
Nismo
۵ آذر ۱۴۰۳مگه هر لیستی میاد همه باید توش نماینده باشن؟ میتسوبیشی اوتلندر مدل هیبریدی هست
نیسان روگ هم همینطور
JaMsHiD-B
۶ آذر ۱۴۰۳باشه اون کوهی از ادعا بود
ولی پیام جان ، شما که قله ای از ادعایی ….
اشکودا عشق مردم ترکیه
۵ آذر ۱۴۰۳ماشین هیبرید؟
بندازش تو سطل
Kiarash
۵ آذر ۱۴۰۳کیا نیرو واقعا جزو ماشین های خوب هیبرید یا سه گانه سوز هست و این نسل نیرو جزو پروژه های خوب کیا هست .
در مورد بقیه خودرو ها که اکثرا ژاپنی هستن و جالبیش اینه که تویوتا هستن و دم تویوتا ، کیا ، فورد گرم
داوود
۵ آذر ۱۴۰۳هوندا عجب خوش رنگ زیباست
KAIZEN
۵ آذر ۱۴۰۳هوندا crv خیلی عالیه
Toyota
۶ آذر ۱۴۰۳هوندا عشقه