هفته نامه

آمار فروش سال 2024 خودروسازان ژاپنی در آمریکا؛ استقبال مطلوب از تمامی برندها

رشد فروش میتسوبیشی در سال ۲۰۲۴ از اکثر خودروسازان ژاپنی به ویژه تویوتا بهتر بوده است.


آمار فروش سال ۲۰۲۴ اکثر برندهای ژاپنی حاضر در بازار آمریکا شامل تویوتا، هوندا، نیسان، میتسوبیشی، سوبارو و مزدا منتشر شده و به جز برندهای لوکس این خودروسازان، تمامی کمپانی‌ها رشد فروش را نسبت به سال ۲۰۲۳ تجربه کرده‌اند. البته آنچه بیش از پیش جلب‌توجه می‌کند رشد فروش میتسوبیشی در سال قبل است که به ۲۵.۷۷ درصد می‌رسد. این اتفاق در حالی رخ داده که فروش میتسوبیشی در سال گذشته کمترین میزان بین برندهای یاد شده بوده هرچند رشد قابل‌توجه آن به دلیل استقبال خوب مشتریان از شاسی‌بلند اوت لندر ثبت شده است. انتظار می‌رود با ورود نسخه ارتقا یافته این شاسی‌بلند به بازار در سال جاری، فروش اوت لندر بالاتر هم برود.

سه برند پرفروش ژاپنی در سال ۲۰۲۴ به ترتیب تویوتا، هوندا و نیسان بوده‌اند هرچند علیرغم این موضوع، میتسوبیشی توانسته تویوتا را از نظر رشد فروش سالانه شکست دهد. در واقع رشد فروش تویوتا در بازار آمریکا تنها ۳ درصد بوده و مزدا و هوندا نیز به ترتیب رشد ۱۶ و ۱۱.۱ درصدی را تجربه کرده‌اند. نیسان هم با وجود مشکلات فعلی خود و اخبار منتشر شده درباره ادغام با هوندا توانسته به افزایش فروش ۳.۸ درصدی دست یابد. در ادامه آمار فروش برندهای ژاپنی در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید.

تویوتا هوندا نیسان سوبارو مزدا میتسوبیشی
آمار فروش خودروهای سواری ۶۲۱,۶۹۶ ۴۰۴,۷۲۸ ۳۲۴,۷۴۵ ۷۲,۸۸۹ ۴۶,۹۸۰ ۲۹,۷۶۶
آمار فروش خودروهای وانت/شاسی‌بلند ۱,۳۶۵,۲۵۸ ۸۸۶,۷۶۲ ۵۴۱,۱۹۳ ۵۹۴,۸۳۶ ۳۷۷,۴۰۲ ۸۰,۰۷۷
آمار فروش کل ۱,۹۸۶,۹۵۴ ۱,۲۹۱,۴۹۰ ۸۶۵,۹۳۸ ۶۶۷,۷۲۵ ۴۲۴,۳۸۲ ۱۰۹,۸۴۳
درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۳ ۳ ۱۱.۱ ۳.۸ ۵.۶ ۱۶ ۲۵.۷۷

با دقت در آمار فروش خودروسازان ژاپنی می‌فهمیم که به‌طورکلی محصولات آن‌ها همچنان محبوبیت بالایی دارند. تنها میرای و سوپرا خودروهای نه چندان محبوب تویوتا بوده‌اند. همچنین افت فروش هوندا آکورد توسط سیویک خنثی شده درحالی‌که محصولات ارزان قیمت نیسان یعنی ورسا و سنترا جزو پرفروش‌ترین‌های کلاس‌های خود بوده‌اند و توانسته رشد فروش ۲ رقمی را بر جای بگذارند. میراژ شاید امسال بازنشسته شود اما میزان فروش آن در سال ۲۰۲۴ حدود ۲ برابر شده و از ۱۳,۲۱۹ دستگاه دو سال قبل به ۲۹,۷۶۶ دستگاه رسیده است.

البته اوضاع مزدا و سوبارو متفاوت بوده و همه خودروهای سوبارو در سال قبل با افت فروش مواجه شده‌اند و BRZ، لگاسی و WRX بدترین عملکرد را نشان داده‌اند. مزدا ۳ سدان و هاچبک فروش خوبی داشته اما MX-5 میاتا از کاهش فروش ۹.۷ درصدی رنج برده است. مشخص نیست که عرضه مدل سفارشی سالگرد ۳۵ سالگی میاتا بتواند این نقیصه را در سال جدید جبران کند یا خیر. خودروسازان ژاپنی از نظر فروش خودروهای برقی شده (هیبریدی و تمام برقی) نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. تویوتا در این بین پیشتاز ژاپنی‌ها بوده و ۸۸۳,۴۲۶ دستگاه خودروی هیبریدی و برقی را به فروش رسانده که حاکی از رشد فروش ۵۵.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است. دلیل اصلی چنین رشدی را می‌توان استقبال مشتریان از راو ۴ هیبرید و پریوس دانست.

هوندا نیز توانسته ۳۴۹,۰۲۰ دستگاه از چنین محصولاتی را به فروش برساند که نشان دهنده افزایش فروش ۱۰.۶ درصدی است. به همین منوال مزدا هم خودروی CX-50 هیبرید را به سبد محصولات خود افزوده تا جایگاه بهتری در بازار داشته باشد. سوبارو هنوز خودرویی هیبریدی برای عرضه ندارد اما امسال وضعیت خود را تغییر خواهد داد. حتی خودروهای برقی ژاپنی نیز کم‌کم موقعیت خوبی را به دست می‌آورند. آمار فروش تویوتا bZ4X در سال ۲۰۲۴ حدود دو برابر سال قبل از آن بوده و از ۹,۳۲۹ به ۱۸,۵۷۰ دستگاه رسیده است. هوندا نیز ۳۳,۰۱۷ دستگاه از پرولوگ را فروخته است. نیسان لیف و آریا هم در سال قبل محبوب‌تر بوده‌اند و فروش آن‌ها حداقل ۴۷ درصد رشد کرده است. حتی سوبارو سولترا که امسال با تخفیف قابل‌توجهی عرضه می‌شود فروش بیش از ۱۲ هزار دستگاهی را تجربه کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Yaghoob

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    برای یه سامورایی همه جا ژاپنه

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5261 ديدگاه)

      🥰🥰🥰کاش رفاقتا هم با دخترای ژاپنی بود…
      #adisas
      #explore
      #lati

      موافقم 10
      مخالفم 5
  2. حسین

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (416 ديدگاه)

    در مجموع پنج ملیون و دویست هزار دستگاه فقط برند های اقتصادی فروختن و محصولات لوکس مثل لکسوس و آکورا و اینفنیتی و غیره تو لیست نیستن ..
    میانگین اگه هر خودرو ۳۰ هزارتا قیمت خورده باشه با احتساب برند های لوکس که مسانگین ۵۰ هزارتا هستن یعنی مبلغ کل
    200 ملیارد دلار …
    باز از نظر مبلغی از آلمانی ها و آمریکایی ها پایین تر هست و از کره و چین بالاتر
    دمشون گرم

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. net

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      تویوتا و نیسان نیمه لوکس اقتصادی هستند و در حد امریکا نیستند

      موافقم 4
      مخالفم 33
      1. net

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3504 ديدگاه)

        کلا ماشین های ژاپنی به غیر از لکسوس نیمه لوکس اقتصادی هستند

        موافقم 16
        مخالفم 7
        1. Nismo

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1631 ديدگاه)

          اینفینیتی و آکورا و مزدا هم پشم؟

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5261 ديدگاه)

          رولزرویس چی؟
          مزدا چی ؟؟؟!!!!!

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. nima.jdm

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (445 ديدگاه)

          واکنش سنچوری و اینفینیتی و اکورا

          موافقم 9
          مخالفم 2
        4. net

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3504 ديدگاه)

          اکورا و اینفینیتی از نیمه لوکس کمی بالاتر هستند ولی مثل لکسوس لوکس کامل نیستند. وسط نیمه لوکس و لوکس قرار دارند

          موافقم 2
          مخالفم 6
  3. Kiarash

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    ژاپن دوباره داره اوج میگیره تو اوج بود ولی بیشتر هم شد .

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. افشار

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (765 ديدگاه)

      در اوج بود و هست

      موافقم 17
      مخالفم 5
  4. زیزیگولو

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6062 ديدگاه)

    همیشمه همینجوره …… اکثریت آمریکاییا یا ماشین آمریکایی میخرن یا ماشین ژاپنی

    موافقم 22
    مخالفم 2
  5. مهران میرابوالقاسمی

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چه می کنه مزدا

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. nima.jdm

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    این خبر خوبیه اول صبحی حالم جا اومد
    ماشالله ژاپن
    ماشالله توکیو شهر ماشینبازا
    ماشالله سامورایی
    🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    موافقم 15
    مخالفم 3
  7. JaMsHiD-B

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    WRX قوس گلگیر دایره ای با فلاپ های رنگی استفاده کنه و اون مانیتور بزرگ رو یذره کوچیک تر کنه و طراحی داخلی رو یذره از این حالت خشکی در بیاره فروشش خیلی می‌ره بالاتر
    البته نبود نسخه STI هم تاثیر گذار هست

  8. BlackWing

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1337 ديدگاه)

    برای یه ژاپنی همه جا ساموراعه 🙏🏼

  9. Galant.VR4(JDM)

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1368 ديدگاه)

    خبر خوشحال‌کننده‌ای هست مخصوصا رشد قابل توجه میتسوبیشی
    امیدوارم این روند روبه‌رشد رو حفظ کنن و در آینده نزدیک چندین مدل خاص رو احیا کنن که میتونه کمک شایانی برای محبوبیت بیشتر برندا بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا