نشریه کانسومر ریپورتز خودروهای شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ و فورد F-150 هیبرید را به عنوان غیرقابلاعتمادترین وانت پیکاپ های سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است.
وانت پیکاپ ها فضای خاصی را در بازار آمریکا به خود اختصاص دادهاند. این خودروها از یک طرف باید به عنوان یک اسب کاری عمل کنند یعنی میبایست خودروهایی کاربردی، خشن و قابلاعتماد باشند؛ اما از طرف دیگر باید گفت وانت پیکاپ ها به خودروهایی لوکستر تبدیل شدهاند و به نظر میرسد قابلیت اطمینان و دوام اهمیت کمتری نسبت به پوشش چرم کابین و تجهیزات زیاد دارد. به همین خاطر است که ۳ وانت پیکاپ غیرقابلاعتماد بازار آمریکا به انتخاب کانسومر ریپورتز جزو محبوبترین خودروهای کلاس خود هستند. کانسومر ریپورتز در زمان رتبهبندی یک خودرو به تمامی جنبههای آن نگاه میکند. یکی از فاکتورهای مهم برای این نشریه، “قابلیتِ اطمینانِ پیشبینی شده” است. کانسومر ریپورتز اینگونه درباره معیارهای خود اظهارنظر میکند:
قابلیت اطمینان، نشان دهنده چگونگی عملکرد یک خودرو در گذشته است و تخمینی از عملکرد آن در سالهای پیش رو را ارائه میکند. چنین آمارهایی اطلاعات جامعی از قابلیت اطمینان یک خودرو را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. بر اساس اطلاعاتی که از نظرسنجی بیش از ۳۰۰ هزار خودرو به دست آوردهایم، آمار تاریخچه قابلیت اطمینان مجله ما نشان خواهد داد که خودروهای سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ دارای چه مشکلاتی در ۱۷ بخش مختلف، از پیشرانه، گیربکس و ترمز گرفته تا تجهیزات برقی و هیدرولیکی خواهند بود
با این تفاسیر، ۳ وانت پیکاپ غیرقابلاعتماد سال ۲۰۲۳ از نظر کانسومر ریپورتز خودروهای شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ و فورد F-150 هیبرید هستند. سه خودروی یاد شده را میتوان جزو محبوبترین و شناختهشدهترین خودروهای بازار آمریکا دانست اما سؤال مهم اینکه اگر ۳ وانت موردبحث تا این اندازه غیر قابلاطمینان هستند پس چرا خریداران زیادی دارند؟
بر اساس دادههای TFLtruck، آمار فروش وانتها در سال ۲۰۲۲ نشان میدهد وانت پیکاپ های رم، فورد سری F و شورولت سیلورادو رتبههای اول تا سوم فروش را به خود اختصاص دادهاند. وانتهای جنرال موتورز در حالت ترکیبی فروش ۷۵۴,۸۷۶ دستگاهی داشتهاند درحالیکه فروش فورد و شورولت به ترتیب ۶۵۳,۹۵۷ و ۵۱۳,۳۵۴ دستگاه بوده است. جی ام سی سیرا با فروش ۲۴۱,۵۲۲ دستگاه در جایگاه پنجم و پشت سر وانتهای رم قرار دارد. نمودار Venn غیر قابلاطمینانترین وانتها و محبوبترین آنها تقریباً یک دایره است و فهمیدن این موضوع سخت خواهد بود؛ اما باید دانست خریداران وانتها به برندی که انتخاب میکنند کاملاً وفادار هستند.
اما آیا وانتهای یاد شده بد هستند؟ اینکه کانسومر ریپورتز قابلیت اطمینان آن خودروها را ضعیف پیشبینی میکند به این معنی نیست که حتماً مشکلساز خواهند بود. واقعیت این است که مردم وانتهای پرطرفدار را بسته به بودجه خود انتخاب میکنند و برای بسیاری از خریداران، وانتهای موردبحث تمام نیازها را برآورده میسازند. همچنین برای برخی افراد پرداخت هزینههای بیشتر در زمان نگهداری از خودرو ارزش وفادار ماندن به آن برند را دارد. ذکر این نکته نیز مهم است که اگرچه خریداران وانتها میتوانند افراد عجیبی باشند اما این پدیده مختص کلاس وانت پیکاپ ها نیست. جگوارها نیز برای چندین دهه به غیر قابلاطمینان بودن مشهور شده بودند ولی مردم هنوز هم آنها را دوست دارند. مثال دیگر آلفارومئو است. همین نمونه ها ثابت میکنند که مردم همیشه به بهترینها اهمیت نمیدهند بلکه آن چیزی را که دوست دارند میخرند…
زیزیگولو
۳ اسفند ۱۴۰۱((3 وانت پیکاپ غیرقابلاعتماد سال 2023 از نظر کانسومر ریپورتز خودروهای شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا 1500 و فورد F-150 هیبرید هستند)) !!!!!! بنظرم کانسومر ریپورتز حالش خوب نیستش 🤦♂️🤦♂️
(Ali(chevynova
۳ اسفند ۱۴۰۱جونم هرچی وانت غیر اعتماده
فدای موتور 8 سیلندرشون
زیزیگولو
۳ اسفند ۱۴۰۱آفرین👏👏👏
net
۳ اسفند ۱۴۰۱در سال ۲۰۲۲ در بین وانتهای امریکایی زیباترین و لوکسترین (طراحی داخلی) یکپارچه مشکی وانت جی ام سی سیرا داشت
net
۳ اسفند ۱۴۰۱اصلاحیه
طراحی داخلی جی ام سی دنالی و جی ام سی سیرا مدل ۲۰۲۲ زیباترین و لوکسترین وانت امریکایی در سال ۲۰۲۲ بود
سهیل
۳ اسفند ۱۴۰۱آفرین بر مردم
مردم همیشه به بهترینها اهمیت نمیدهند بلکه آن چیزی را که دوست دارند میخرند…
مهرانیان
۳ اسفند ۱۴۰۱مثل نادانی که بجای ژاپنی، سانتافه میخره
sina
۳ اسفند ۱۴۰۱به نظرم موضوع خیلی پیچیده نیست.
تو یه بازار آزاد که ملت قدرت انتخاب بالا و توان مالی خوبی دارند این بازار فروش هست که تعیین میکنه چه خودرویی در دراز مدت ارزش بیشتری در هر کلاس داره.
کسی میخواد یه بخشی از سرمایه اش رو به خرید خودرو اختصاص بده حتما سبک سنگین میکنه.
R/T
۳ اسفند ۱۴۰۱GMC سیرا چه رخی داره
مهرانیان
۳ اسفند ۱۴۰۱همون سیلورادو هستش با بزک چراغ و سپر و تودوزی
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱البته در نظر بگیرید اینها قابل اعتماد هستند ، بلکه تویوتا اینقدر خوبه که سطح انتظارات اعتماد و اطمینان را بالا برده که اینها غیر قابل اعتماد به نظر میرسند !!!!!
Car love
۳ اسفند ۱۴۰۱دقیقا بعد از قضیه چرخ سطح انتظارات مشتری ها در سراسر دنیا کلا عوض شد دیگه
phonix
۳ اسفند ۱۴۰۱مشکل کیفیت در خودرو های امریکایی ربطی به تویوتا نداره از اول مشکل داشتند با ورود اروپایی ها وژاپنی ها این مشکل مشخص تر شد
ولی اصلا ربطی به فروش نداره چون این یه سبک امریکایی هست خریداراش از اینان که روز استقلال امریکا پرچم میبندن به ماشیناشون و…
تویوتا و نیسان و هوندا خودش رو بکشن هم نمیتونن مثلا به فورد برسن در این سگمنت شما ژاپنی فن نیستی فن متعصب تویوتایی
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱فونیکس جان
چرا باید برام اهمیت داشته باشه چه شما و دیگری چه فکری در مورد من میکنید !
فن ژاپن بودن یا تویوتا بودن مهم نیست !
من فن و خاکِ پایِ هر بیزینسی هستم که دزد شیاد کلاهبردار نباشه و صداقت را با عمل نشان بده نه حرف کشکی با ظواهر پوشالی عروسکی !
رامین
۳ اسفند ۱۴۰۱مومن خدا هنوز بعد پنجاه سال وانت سیلورادوی آمریکایی در حال کار و تردد هستند و طناب کشی هم میندازن با تویوتا لندکروزر که عین بچه مهد کودکی گوششو گرفت دنبال خودش کشید و برد این حرفها و طرز تفکراتتون از کجاهاتون سرچشمه میگیره نمیدونم بخدا
NAVID۰۰۹۸
۳ اسفند ۱۴۰۱رامین جان
– ۵ سال کار که هیچی ، حتی تا ۵۰ و بیشتر هم میشه از وانت کار کشید ، مُنتها با چه قابلیت اعتماد و خراب نشدن و خرج نکردنش !
– فلسفهی تنابکشی مرروط به علم فیزیک و وزن اجسام میشه که گفتنش خندهداره !!!
کسی نمیگه پیکاپ آمریکایی بده ، صحبت سر کیفیت و قابلیت اعتماد هست که این مختص ژاپنِ و سالهاست کسی نتوانسته حتی به ژاپنیها نزدیک بشه بخاطر صداقت این مردم نازنین .
phonix
۴ اسفند ۱۴۰۱کاربر رامین یه چیزی هست به نام اینترنت که خیلی استفاده های خوبی میشه ازش کرد
اگر سرچ کنید در این خصوص متوجه میشید که کیفیت ساخت محصولات اروپایی و ژاپنی همیشه بهتر بوده
اگر هم براتون خیلی مشکل در این خصوص پیش امده پیشنهاد من به شما و تمام دوستانی که با نظر شما موافق هستند گشتن دنبال مشکلات گرند چروکی و اسکلید هست دو خودروی فول سایز امریکایی که در بخش لوکس قرار میگیرن و مشکلات مونتاژ دارن ( کانال یوتیوب گاراژ بخردی هردو خودرو رو برسی کرده و در هردو به مشکل مونتاژ ماشین توجه داشته و از نظرش گرند چروکی با وجود مشکلات خیلی از اسکلید بهتر بوده )
(تسلا های تولید امریکا هم مشکل مونتاژ دارند)
رامین
۸ اسفند ۱۴۰۱آقا نوید عزیز اشاره بنده ب وانت چهل ساله سیلورادو بود در مقابل لندکروز مدل بالا که فقط سه چهار سالی در خدمت صاحبش بود و صد البته که لندکروزر حدود سیصد کیلو سنگینتر از سیرا هست انقدر سخته که اطلاعاتتون رو بروز کنید تویوتا تنها مزیتی که داره کم مصرف بودنش و دوام و کیفیتش در مدل هایلوکس هست نه در لندکروزر اگه شما اساتید عزیز یه سری نظرات رو خوندید یا از افرادی چیزی شنیدید نباید انقدر تعصب داشته باشید ببینید بنده بعنوان کسی که مجله ماسین در دهه شصت مطالعه نمودم و هیچ اثری از اینترنت نبود در آن دوران و اکثر خودروهای آمریکایی و ژاپنی رو داشتم هیچگاه نمیگم تویوتا ماشین خوبی نییت برعکس عالیه و شورولت و فورد هم عالین بیاید به همدیگه به خودمون احترام بزاریم کم تعصب الکی داشته باشیم آخه تویوتا و شورولت به ما چه از بس خوار شدیم که فقط باید به دیگر کشورهای همسایه نگاه کنیم و افسوس بخوریم که بالاترین مدلهای رولرویس یا لندکروزر یا کادیلاک در حال یونجه بردن وایه احشامشون هستن اینه که بغض راه گلوم رو میگیره در جوابتون چیزهایی مینویسم . پاینده باشید دوست عزیز
Ehsan
۳ اسفند ۱۴۰۱برای همین تو لیست قابلیت اعتماد جی دی پاور رتبه تویوتا هفتم بود 😂
net
۳ اسفند ۱۴۰۱نوید😃
corvette
۳ اسفند ۱۴۰۱نوید جان
۲ مطلب بالا تر
مقایسه تاندرا و سیلورادو هستش
بهت بگم
تو پیکاپ سازی
به گرد پا آمریکا هم نمیرسه دوست من
راستی از کیفیت ساخت تاندرا ایراد گرفت 🥸🤣🤣
رامین
۳ اسفند ۱۴۰۱🤣🤣 برو مشتی برو تو این سگمنت هیچ برندی نمیتونه حریف عضلانیهای آمریکایی بشه
Iman1199
۴ اسفند ۱۴۰۱نیاز نیست باهاش بحث کنید با کسی که اینقدر متعصبانه نظر میده بحث لازم نیست
بجاش ماهم با جملات جایگزینش رو استفاده میکنیم به روش خودش اون این نظرو داده ما هم نظرمون رو میگیم ( هرچند که ما سرخود و بی دلیل نمیگیم فقط به دلیل اینکه اون این حرفا رو زده ما هم در حوابش میکیم )
چون خداییش بحث کیفیت و قابلیت اعتماد مختص اروپا و امریکاست و سالهاست تا ابد حتی کسی نمیتواند به اروپایی ها و امریکایی ها نزدیک هم بشه یعنی در همه چیز هم بهترین و اول و پرچمدار هستن همه چیز هم از خودشونه پادشاه و شماره یک سطح بالا و بهترین از همه نظر در همه چیز و از هر لحاظ و در هر چیزی هستن خداییش تا ابد
R@min
۳ اسفند ۱۴۰۱این ها همگی مدل های 2021 و 2022 هستن یعنی تازه رو خط تولید رفتن یا تریم جدید اضافه شده و 99 درصد مشکلاتشون هم در مونتاژ هست که کاملا طبیعی هست و همه رو کمپانی ها به طور رایگان حل می کنن، برای مثال پارسال هم تاندرا جدید در این کلاس کلی عیب و ایراد مونتاژی داشت حتی سپر جلو هم در بعضی موارد درست نصب نشده بود یا چند نمونه کلا موتور از کار افتاد یا محور خراب شد.
بیشترین شکایت از F150 هیبریدی مشکل مربوط به اتصال اندروید اتو بوده !!!
هیچ وقت تصور نکنین تو بلاد کفر برندها ماشین هاشونو بعد فروش ول می کنن بره این مسائل رو فقط در ممالکی که ماشین رو با توسل به پروردگار و عزم جهادی در مشتری فرو می کنن می بینیم چون چیزی به اسم مسئولیت و خدمات پس از فروش وجود نداره و مسائل بعد فروش سپرده شده به دست حق تعالی، حالا شانست بزنه ماشین صفر کیلومترت سالم در میاد یا نه.
یاس ی
۳ اسفند ۱۴۰۱قابلیت اطمینان از نظر اونا شامل همه چی میشه، از مشکلات فنی گرفته تا مشکلاتی از قبیل نر افزار سیستم مالتی مدیا و مسائل جزیی. سال گذشته سیستم عامل کند تویوتا را جزء موارد ایراد در نظر گرفته بودن. مثل ما نیستن که ماشین صفر تحویل میگیریم میبریم کارشناسی مشخص میشه که کاپوت رنگش مشکل داره یا میبینی یدونه در رنگش نمیخونه با بقیه قسمتها. مشکلات فنی بماند. رفته بودم واسه تعویض شمع و وایر ماشینم که مدل 95 هستش تعمیرکار میگفت هفته گذشته چندتا ماشین صفر آوردن پیشش که وقتی کامپیوتر زده هر کدوم بین پنج تا پونزده تا خطا داشتن. داداشم پارس 1400 داره ماشین ریپ میزنه. ترمزاش کلا تعطیل بود، بعد فراخوان دادن برد نمایندگی نمیدونم چکار کردن الان 30 درصد بهتروک شده. ولی هنوز هم ترمز خوبی نداره.
Alan.r
۳ اسفند ۱۴۰۱کانسومر ریپورتز چند وقتیه حالش خوب نیست
❤BMW❤
۳ اسفند ۱۴۰۱اون جیامسی توی عکس تیتر چه رنگ و ابهتی داره
🤩
Sh
۳ اسفند ۱۴۰۱اینا وانت نیسان ما رو ندیدن😂😂
Hamilton1970
۴ اسفند ۱۴۰۱تا باشه از این بی اعتمادی ها…