این روزها که به دلیل کاهش تولید خودرو و کمبود مدلهای صفرکیلومتر در بازار قیمت خودروهای کارکرده به بالاترین حد خود رسیده است، یافتن مدلهای قدرتمند با قیمت مناسب دشوارتر شده است. بااینحال، این کار غیرممکن نیست و در ادامه خودروهای ۳۰۰ اسب بخاری را خواهید دید که میتوان با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار پیدا کرد. خودروهایی که در اینجا معرفی شدهاند حولوحوش مدل ۲۰۱۰ هستند و کارکرد آنها بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ کیلومتر است. همچنین همهٔ این خودروها کارشناسی شده و در وضعیت خوب و بدون مشکلی قرار دارند. پس بیایید ببینیم با حدود ۳۰۰ میلیون تومان یعنی پولی که در ایران میتوان با آن پژو ۴۰۵ یا ۲۰۶ نو خرید، در ایالاتمتحده چه خودروهای کارکردهای میتوان سوار شد.
بامو 335i مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۳۳۶ دلار
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۶ ثانیه |
لیست را با بامو سری ۳ مدل ۲۰۱۱ آغاز میکنیم که آخرین مدل از نسل E93 محسوب میشود. این انتخابی عالی خواهد بود زیرا در این مدل، بامو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی 335i که با کد N54 شناخته میشود را با موتور N55 جایگزین کرد. البته ساختار این پیشرانهها یکسان است اما موتور جدیدتر بجای دو توربوشارژر از یک توربوشارژر توئین اسکرول استفاده میکند. قدرت این موتور همان ۳۰۰ اسب بخار قبل است ولی اوج گشتاور خود را چند صد rpm زودتر از موتور N54 ارائه میکند. پیشرانهٔ N55 همچنین سادهتر و قابلاعتمادتر از N54 است.
جگوار XJ8 مدل ۲۰۰۹
قیمت: ۸,۸۷۲ دلار
پیشرانه | ۴.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه |
جگوار XJ خودرویی عالی برای داشتن اسب بخار زیاد با قیمت کم است زیرا ارزش خود را در نمونههای کارکرد به شکل وحشتناکی از دست میدهد. بااینحال، مدل ۲۰۰۹ این خودرو میتواند انتخاب خوبی باشد زیرا این آخرین مدل تا پیش از معرفی نسل جدید بود. XJ8 مدل ۲۰۰۹ به یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که هرچند از پیشرانهٔ سوپرشارژ ۴۰۰ اسب بخاری نسخهٔ XJR برخوردار نیست اما زیر ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. البته قیمت XJR هم خیلی بیشتر از ۱۰ هزار دلار نیست.
رنجروور اسپرت مدل ۲۰۰۹
قیمت: ۸,۸۶۵ دلار
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه |
اولین شاسیبلند این لیست رنجروور اسپرت مدل ۲۰۰۹ است که بهصورت استاندارد با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی ۳۰۰ اسب بخاری عرضه میشد. البته از این خودرو نباید انتظار پرفورمنس چشمگیری را داشت زیرا وزن بسیار سنگین ۲۵۸۵ کیلوگرمی دارد. بااینحال، با خرید این خودرو میتوان با کمتر از ۱۰ هزار دلار مالک یک شاسیبلند لوکس با موتور V8 شد. البته به لطف قابلیت اطمینان افسانهای محصولات لندروور، باید مقداری پول برای تعمیرات آن کنار گذاشت!
ساب ۵-۹ آئرو مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۸,۸۳۰ دلار
پیشرانه | ۲.۸ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۷ ثانیه |
این خودرو متعلق به سالهای پایانی فعالیت ساب است. نسل دوم ۵-۹ که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، برای آن زمان طراحی کاملاً جدیدی داشت که آن را به خودروی منحصربهفردی تبدیل میکرد. هماکنون اگر بتوان نسخهٔ پرچمدار این خودرو بنام آئرو را پیدا کرد، میتوان پشت فرمان یک سدان لوکس سوئدی با ظاهر عالی و پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری V6 توربوشارژ منحصربهفرد با ۳۰۰ اسب بخار قدرت نشست. این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز بود که آن را به گزینهٔ مناسبی برای مناطق سردسیری تبدیل میکند. بااینحال، ازآنجاییکه ساب دیگر وجود ندارد، ممکن است یافتن قطعات ۵-۹ کمی مشکل باشد اما این هزینهٔ کمی برای داشتن خودروی واقعاً منحصربهفردی مثل این سدان سوئدی خواهد بود.
ولوو S60 T6 مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۱۴ دلار
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
خودروی بعدی لیست هم سوئدی و یک جواهر مطلق است. ولوو S60 T6 مدل ۲۰۱۱ در این لیست خودرویی غیرمعمول محسوب میشود زیرا سال ۲۰۱۱ بجای پایان این نسل، دوران آغازین آن بود. یک سال قبل یعنی در سال ۲۰۱۰ نسل دوم S60 با ظاهر جدید شیک و پویایی رانندگی چابک معرفی شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. ازآنجاییکه این نسل نزدیک به ۹ سال بدون تغییر بزرگی در طراحی تولید شد، حتی مدلهای اولیهٔ آنهم هنوز مدرن و تازه به نظر میرسند.
بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۳
قیمت: ۹,۰۵۹ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۳ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه |
نسل دوم بیوک لاکراس پلتفرم مشترکی با ساب ۵-۹ داشت اما از پیشرانهٔ متفاوتی استفاده میکرد. قویترین موتوری که زیر کاپوت این سدان آمریکایی قرار میگرفت یک ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۳ اسب بخار قدرت بود. این نیرو به چرخهای جلو منتقل میشد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود داشت. علاوه بر این، با حدود ۳ هزار دلار کمتر از قیمت لاکراس مدل ۲۰۱۳ میتوان یک لاکراس سوپر مدل ۲۰۰۹ از نسل قبلی را خرید که آنهم محرک جلو است و ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت را از یک موتور ۵.۳ لیتری V8 میگیرد.
شورلت ایمپالا SS مدل ۲۰۰۹
قیمت: ۶,۰۹۱ دلار
پیشرانه | ۵.۳ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار |
گیربکس | ۴ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه |
شورلت ایمپالا SS مدل ۲۰۰۹ در اصل پسرعموی بیوک لاکراس سوپر مذکور محسوب میشود زیرا این خودرو هم به همان پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 بلوک کوچک LS4 مجهز است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد. البته نام ایمپالا SS جذابیت و سابقهٔ بیشتری نسبت به لاکراس دارد. همچنین یک سدان محرک جلو با پیشرانهٔ V8 هم چیزی است که این روزها هرگز در بازار نمیبینیم. همهٔ اینها در کنار قیمت تنها ۶ هزار دلاری، ایمپالا SS را به گزینهٔ جذابی تبدیل میکنند.
کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۳۴۳ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۴ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۲ ثانیه |
یکی از جذابترین خودروهای این لیست همین است. کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۱ یک سدان لوکس عالی با هندلینگ مناسب بود که حالا میتوان یک نمونه از آن را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خرید. این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آشنای جنرال موتورز مجهز است که ۳۰۴ اسب بخار قدرت دارد و آن را به چرخهای عقب انتقال میدهد. این نسل از CTS همچنین بهترین طراحی را در تاریخ این خودرو داشت و در ظاهر واقعاً خیرهکننده به نظر میرسد. علاوه بر این، اگر یک مدل به عقب برگردیم حتی میتوان نسخهٔ استیشن این خودرو را هم خرید که البته قیمت آن کمی بیشتر از ۱۰ هزار دلار است.
فورد موستانگ V6 مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۰۴۲ دلار
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۵ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۱ ثانیه |
قبلاً میشد یک موستانگ GT هشت سیلندر با مدلی حولوحوش ۲۰۱۰ را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خرید اما افزایش قیمت خودروهای کارکرده طی یکی دو سال اخیر موجب شده در حال حاضر با این پول فقط بتوان نسخهٔ V6 موستانگ را خرید. بااینحال مشکلی نیست زیرا موستانگ V6 مدل ۲۰۱۱ هنوز هم ماسل کار قدرتمندی با ۳۰۵ اسب بخار قدرت است. البته اکثر نمونههای کارکردهٔ این خودرو اتوماتیک هستند اما با کمی جستجو میتوان نمونهٔ دستی تمیز آن را هم پیدا کرد.
هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۰۶ دلار
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 |
قدرت | ۳۰۶ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
شاید فراموش کرده باشید اما یک دهه پیش هیوندای هم ماسل کار تولید میکرد. این خودرو جنسیس کوپه با پیشرانهٔ شش سیلندر ۳۰۶ اسب بخاری بود. هرچند جنسیس کوپه در زمان تولید هیچگاه به فروش زیادی دست پیدا نکرد اما امروز راهی عالی برای متمایز شدن در دریایی از موستانگها، کاماروها و چلنجرها محسوب میشود.
شورلت کامارو RS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۲۷۲ دلار
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 |
قدرت | ۳۱۲ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه |
دقیقاً مثل موستانگ، قبلاً میشد یک شورلت کامارو کارکرده V8 را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خرید اما حالا با این پول باید به مدل V6 اکتفا کرد. بااینحال حداقل خریداران کامارو میتوانند به دارندگان موستانگ فخر بفروشند زیرا پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری جنرال موتورز ۳۱۲ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه موتور فورد ۳۰۵ اسب بخار قدرت تولید میکند.
اینفینیتی G37 مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۹,۵۸۸ دلار
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
اینفینیتی G37 پیشرانهٔ مشترکی با نیسان 370Z دارد که یک ۳.۷ لیتری V6 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت است. این خودرو اما علاوه بر برخورداری از پیشرانهٔ قدرتمند، ظاهر فوقالعادهای هم دارد که جذاب و عالی به نظر میرسد. G37 مدل ۲۰۱۰ در دو نسخهٔ سدان و کوپه با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار قابل خریداری است. البته انتخاب نمونههای چهارچرخ محرک ممکن است قیمت را به بیش از ۱۰ هزار دلار افزایش دهد و بنابراین بهتر است سراغ نسخهٔ محرک عقب رفت که حال و هوای اسپرتتری هم دارند.
لینکلن MKS مدل ۲۰۱۱
قیمت: ۹,۶۴۵ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۵۵ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه |
MKS سدان پرچمدار لینکلن بود که در سال ۲۰۰۹ بهعنوان نسخهٔ لوکستر فورد تاروس متولد شد. این خودرو یکی از اولین استفادهکنندهها از پیشرانههای V6 اکوبوست جدید فورد بود. در سینهٔ MKS یک موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته بود و بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشد. البته MKS هرچند خودروی سریعی بود اما ابعاد بزرگ و وزن بسیار سنگینی داشت و به همین دلیل از پویایی رانندگی چندانی برخوردار نبود. بااینحال، MKS با قدرت بالای خود در نیمهٔ اول این لیست قرار میگیرد.
جیپ کُماندر مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۷,۹۵۰ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۵ ثانیه |
کُماندر یک شاسیبلند سه ردیفه با عمری کوتاه از جیپ بود که با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی ۳۵۷ اسب بخاری قابل خریداری بود. کُماندر در ظاهر به معنای واقعی کلمه یک جعبهٔ چرخدار بود و هرچند بههیچوجه خودروی سریعی نبود اما تواناییهای آفرود واقعی داشت و شورلت سابربن را اذیت میکرد. البته به خاطر موتور V8 بزرگ و آئرودینامیک بسیار ضعیف، کُماندر مصرف سوخت بالایی داشت و طبق اعلام EPA در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۱۵.۷ لیتر بنزین مصرف میکرد.
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۸,۱۶۵ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۷ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۴ ثانیه |
جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۰ پیشرانهٔ مشترکی با کماندر داشت اما سبکتر، توانمندتر و از هر لحاظ خودروی بهتری بود. مدل ۲۰۱۰ آخرین سال عمر نسل سوم گرند چروکی بود و طراحی آن هنوز تیز و جعبهای شکل بود. این خودرو با برخورداری از تواناییهای آفرود افسانهای جیپ و پیشرانهٔ V8 قدرتمند، گزینهٔ ایدهآلی برای خرید محسوب میشود.
بامو 550i مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۸,۷۱۷ دلار
پیشرانه | ۴.۸ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۸ ثانیه |
چه کسی فکر میکرد بتوان یک بامو آنهم با پیشرانهٔ V8 را با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار خرید؟ خب این نسل از سری ۵ به خاطر طراحی بیرونی که محبوبیت جهانی ندارد، از ارزش کمتری برخوردار است و به همین دلیل امکان دسترسی به پیشرانهٔ بزرگ ۴.۸ لیتری V8 با ۳۶۰ اسب بخار قدرت را با قیمتی کمتر از ۹ هزار دلار فراهم میکند. حتی امکان پیدا کردن نسخهٔ دستی 550i بجای اتوماتیک هم وجود دارد. شاید این زیباترین محصول باواریاییها نباشد اما حداقل مثل مدلهای امروزی یک جلوپنجرهٔ عظیم ندارد.
کرایسلر 300C مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۱۰۵ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۳ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه |
کسانی که سدان هشت سیلندر محرک عقبی میخواهند که جدیدتر از سری ۵ باشد میتوانند کرایسلر 300C مدل ۲۰۱۲ را انتخاب کنند. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی مشهور با ۳۶۳ اسب بخار قدرت مجهز بود. در سال ۲۰۱۲ فقط یک سال از معرفی نسل جدید 300C میگذشت که با ارتقاءهایی مثل نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی محبوب Uconnect به بازار آمد. هرچند یک دهه از عمر این خودرو میگذرد اما تکنولوژیهای آن در زمان خودش پیشرفته بودند و حتی با استانداردهای امروزی هم خودروی مدرنی محسوب میشود.
فورد تاروس SHO مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۱۰۹ دلار
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
کسانی که خواهان پرفورمنس هستند ممکن است هیچگاه فورد تاروس را در نظر نگیرند اما نسخهٔ SHO این خودرو سدان واقعاً اسپرت و قدرتمندی بود. تاروس SHO از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی لینکلن MKZ استفاده میکرد اما ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری داشت. برای این خودرو پکیج پرفورمنس هم ارائه میشد که ویژگیهایی مثل ترمزهای بهتر، حالت اسپرت برای سیستم کنترل پایداری، لاستیکهای تابستانی و حذف چرخ زاپاس برای کاهش وزن را به همراه داشت. بله تاروس هنوز هم خودروی سنگینی بود اما ۳۶۵ اسب بخار قدرت و دو توربوشارژر میتوانستند این اضافهوزن را جبران کنند.
دوج چارجر R/T مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۸,۷۴۸ دلار
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۶۸ اسب بخار |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه |
دقیقاً مثل فورد تاروس که نسخهای ارزانتر از لینکلن MKS محسوب میشود، دوج چارجر هم همین رابطه را با کرایسلر 300C دارد. مثل تاروس SHO، چارجر R/T هم پیشرانهٔ مشترکی با 300C دارد که کمی قدرت بیشتری تولید میکند. این موتور ۵.۷ لیتری V8 در اینجا ۳۶۸ اسب بخار قدرت دارد. تفاوت مهم اما در اینجا است که برای پیدا کردن یک چارجر R/T با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار باید سراغ مدلهای ۲۰۱۰ رفت که این یعنی نمیتوان نسل جدید آن که با مدل ۲۰۱۱ به بازار آمد را خرید.
هیوندای جنسیس مدل ۲۰۱۲
قیمت: ۹,۷۳۱ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۳۰ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
هیوندای جنسیس با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد و تا سال ۲۰۱۲ با یک پیشرانهٔ عظیم ۵ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت به فروش رسید. این قدرت ۳۰ اسب بخار از توان اولین نسل دوج وایپر بیشتر است و حالا میتوان با کمتر از ۱۰ هزار دلار آن را در اختیار گرفت! جنسیس یک سدان لوکس قدرتمند با هندلینگ خوب و تکنولوژیهای مدرن است که گزینهٔ جذابی با این قیمت محسوب میشود.
جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۱۰
قیمت: ۹,۰۳۳ دلار
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه |
عنوان قویترین خودرویی که در سال ۲۰۲۲ میتوان با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خرید به جگوار XF سوپرشارژ مدل ۲۰۱۰ میرسد. این سدان بریتانیایی یک موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته XF در زمان تولید خودروی قابلاعتمادی نبود ولی میتوان سراغ نمونههایی رفت که سابقهٔ تعمیر و نگهداری آنها بهطور کامل ثبت شده است و از قدرت فوقالعادهٔ آن لذت برد.
amir-iranpour
۲۴ بهمن ۱۴۰۰از این جنسیس ها توی ایران داریم؟
MOHAMMAD.n.r
۲۴ بهمن ۱۴۰۰اره
از ۶۰۰ میلیون که تمام رنگ و شاسی خورده و موتور داغون هست تا 1300 و بالاتر.
slatanat JDM
۲۴ بهمن ۱۴۰۰من باشم سه تا امریکایی مروف رو انتخاب میکنم
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۴۰۰نکته را از جا نندازید ، توجه کردید !!!
هرچی خودروی پُراِستهلاک بوده جمعش کردند در این فهرست !
۱۰ هزار دلار میخرید اما بیش از ۱۰هزار دلار خرجش میکنید که تازه بشه سوارش شد !
یه سری به سایتهای فروش کارکردهها در آمریکا بزنید و ببینید ! این عکسها برای وقتی بوده که رونمایی شده بودند که میتوانید در سایت net car show ببینید !
کافر مقدس
۲۴ بهمن ۱۴۰۰نکته اینجاست که ماشین های از اینا پر کارکرد تر رو تو ایران باید چندصد میلیون پول بدی . مردم دارن 120تومن میدن شورولت نوا !
تو همون سایت ها که میگی تمیزشون هم هست 2-3هزار دلار گرونتر ن . اینارو هم آدمای دست به آچار میخرن
Navid_A.J
۲۴ بهمن ۱۴۰۰آره دقیقا. مثلا هرکدوم رو بخری همون 10000 دلار، اگر خوشبینانه فکر کنیم، باید 5000 دلار خرجش کنی که یکم سر پا بشه برات. برای همینه کسی دیگه این ریسکو نمیکنه و میره یه ماشین کم کارکرد یا نو رو فایننس میکنه.
🔥A.H MOTORS🔥
۲۴ بهمن ۱۴۰۰حال و هوام بهتر شد!
.
.
.
.
.
اون موقع ها ماشین باز بودن بیشتر بیشتر حال میداد!
TOM KRISTENSEN
۲۴ بهمن ۱۴۰۰بهترین مطلب این ماه
خیلی ممنون از جناب دهقان❤❤❤❤🙏🙏🙏🙏🙏
amiur
۲۴ بهمن ۱۴۰۰عاشق ساب ۵-۹ هستم، یکی از ماشینایی که حاضرم داشته باشم تا آخر عمر و به هیچ ماشین دیگه ای نگاه نکنم، بس که خوش چهره و خوش طرح هستش این ساب.
آرین
۲۴ بهمن ۱۴۰۰همین حس شما رو به ساب، ماستنگ، جگوار و رنجرور دارم ولی اگر میخواستم انتخاب کنم ساب بهترین گزینه هست به خاطر چهارچرخ بودن.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ بهمن ۱۴۰۰من هم ساب را دوست دارم اما به نکتهای که در مقاله اشاره شد توجه کنید در مورد پیدا کردن قطعات آن هم برای کشورهایی که خرید قطعات راحت هست !
در ایران خودمان خودروهایی هستند که ارزش خرید بالایی از نظر لذت رانندگی دارند اما خریدشان اشتباه هست مثل ولوو یا آلفارومئو !
دوستان ، همیشه خودرویی بخرید که خدماتش قابل ارائه در کشور باشه و اگر نه بهترین خودرو هم که بخرید به دردسر و مکافاتش نمیَرزَد و فقط میشه غذاب برای شما !
البته بحث کلاسیکها فرق میکنه و کسی که به سمت خرید کلاسیک میره یعنی همهی جوانب را در نظر گرفته !
خودروی ارزشمند این مقاله هم به نظر من کرایسلر ۳۰۰ و جنسیس سدان هست .
MOHAMMAD.n.r
۲۴ بهمن ۱۴۰۰جنسیس سدان سیستم تعلیق خیلی خیلی پر خرجی داره، تو ایران تا پارسال حداقل ۵۰ تومن خرج سرویس زیربندی میشد.
ولی سواری خوبی داره، هر که یچیز خوبی که یادم نمیاد چی بود خواهد جور هندوستان کشد.
افشار
۲۴ بهمن ۱۴۰۰هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد
MOHAMMAD.n.r
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ارادت جناب افشار🙏🏻🌹🌹
هر چی فکر کردم یادم نیومد😂
من^_^
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ارذانی فراوان برای مردم ایران
مسعود
۲۴ بهمن ۱۴۰۰به به چه گزینه های جذابی جلو روشون دارن
همون کارگر سادشم با حقوق دو یا سه ماهش میتونه هر کدوم از اینا رو بخره😭😭😭
abdi_mahdi
۲۴ بهمن ۱۴۰۰به شرطی که چیزی نخوره
بهرامی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰با حقوق 3 ماه به شرطی که هیچی نخوره وگرنه همین هم باید کلی پس انداز بکنه یا قسطی بخره.
در ضمن هیچ کارگری احمق نیست ماشینی بخره که سالی بیشتر از قیمت خود ماشین خرجش بکنه. هزینه این ماشین ها بالاس و دست مزد مکانیک هم بالاست مثلا یه دینام عوض بکنی ممکنه 700 دلار پولش بشه و حالا حساب کن این ماشین رو می خری هر ماه باید تعمیرگاه باشی یه بار برای دینام یه بار لنت یه بار دیسک ترمز یه بار خود ترمز یه بار موتور برف پاک کن و بقیه ی قطعات که دوره ای خراب میشن.
بیمه هم باید حساب بکنی و عوارض و مالیات سالیانه که هر چی قدیمی تر و ماشین حجیم تر باشه خب بیشتر هم میشه.
کارگر میره یه کیا ریو یا هیوندای هم رده یا نو یا یکی دو ساله می خره نه این پول خوره ها رو.
GMA
۲۴ بهمن ۱۴۰۰عجیبترین ولوو بود، به ظاهرش نمیخوره سیصد اسب داشته باشه، گزینه های بسیار جذابی در لیست بودن، مخصوصا بی ام و
شهاب
۲۴ بهمن ۱۴۰۰با دلار بیست و هشت هزار تومانی هم که حساب کنیم میشه ۲۸۰ میلیون تومان یعنی از گاریهای سایپا و ویرانخودرو هم ارزانتر
ماکسیمیلیان
۲۴ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
از دیدگاه این حقیر بهترین های این فهرست ، کادیلاک cts ، جیپ ها ، ب ام و ها و جنسیس هستند ، اگر رنجرور قابل اطمینان بالایی داشت از انتخاب های من در این لیست بود.
این خودرو ها در خارج ارزان و در داخل لوکس هستند ، اگر با دلار ۳۰ هزار تومان قیمت آنها را محاسبه کنیم+”۲۰۰۰ دلار قیمت تعمیر” باز هم از دنا پلاس به صرفه تر هستند.
خدا لعنت کند آن فرد را که کالاهای خارجی را لوکس تلقی کرد(چین و روسیه ک ا فر ا ن مسلمان هستند 😶)
یا علی مدد🌷
Mad.z.Max
۲۴ بهمن ۱۴۰۰سلام ماکسیمیلیان جان. دو سه روز پیش دیدم زیر یکی از مقاله ها انگار خداحافظی کرده بودی… درسته؟
اما الان که دیدم هستی توی سایت خوشحالم.
اینکه همگی با عقاید و نظرات متفاوت بتونیم کنار هم بدون اینکه همدیگه رو برنجونیم، فعالیت داشته باشیم خیلی قشنک میشه
ماکسیمیلیان
۲۴ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود بزرگوار!
در پدال کم نیستند کاربرانی با (۱۳ الی ۱۷) سال ،خدایی نکرده کسی نتواند خود را کنترل کند دیگر نابود شده است.
این مقالات نامناسب بر روی رفتار تاثیر میگذارند برای مثال امروز خبری منتشر شود مبنی بر ورشکست شدن فراری یا آتش زدن مکلارن، بالاخره تا مدتی افسردگی رهایتان نمیکند.
هر فرد آلوده میتواند تا ۱۰ نفر انسان را نابود کند.
به هر حال بنده بایستی آرام تر رفتار میکردم تا بهانه ای در دست بهانه جوئی نباشد!
مرا حلال کنید.
یا علی🌷
Sina10
۲۴ بهمن ۱۴۰۰خیلی ارزونن
شاید پرخرج باشن ولی واسه یه عشق ماشین گزینه مناسبین
جای دادن ۳۰ هزار دلار واسه یه کراس اوور زشت میشه یکی از اینا رو خرید و بقیه پول رو صرف هزینه هاش و تعمیرش کرد
اینا گزینه های جانشین خیلی خوبی واسه لیست قبلی که درباره نوجوانان بود هستن
من اینا رو خیلی بیشتر میپسندم
جالب اینه که یه آدم عادی با درآمد معمولی بعد از چند وقت کار میتونه یه ماشین ۳۰۰ اسب بخاری بخره!
new RAMIN
۲۴ بهمن ۱۴۰۰اگر هریک از این خودروها کاکرد زیر30هزار کیلومتر هرجای کره خاکی پیداکردید حتما بخرید خودمم اگه پیدا کردم حتما میخرم!(🙂)چون مشکل و هزینه نگهداری دیرتر سراغتون میاد. اما هریک از این ها اگه کاکرد بالا بخرید به خیالتون بگید ماشینم خفنه فلانه و…شک نکنید بعد 2 سال باید 2یا3برابر همون پولو براش هزینه کنید.
ماشین کلاسیک یا قدیمی،کاکرد حتما حتما باید پایین باشه و حسابی مورد برسی قرار بگیره بعدا خریداری بشه. کاکرد بالا و بدون برسی آنچنانی بعدا چنان براتون آب میخوره که درآن زمان پشیمانی دیگر سودی نداره. البته به ماشینی مثل جیپ مرگ نداره کاکرد بالا زیاد مشکل نداره ولی مجموعا هزینه و استهلاک جیپ صحرا مدل 1970 کاکرد 75هزار خیلی کمتر از جیپ صحرا مدل 1970 کاکرد 200هزار هست…
خودم با 10هزار دلار یه لیکلن کانتینانتال 1982 یا لینکلن town car سیگنتوری مدل 1981میگیرم واقعا خودرو های خوبی هستن.چندهفته پیش تو آگهی فروش یه سایتی دیدم لیکلن تاون کار 1981 با کاکرد 25هزار کیلومتر رو گذاشته 12هزار دلار.خیلی خیلی تمیز بود داخلش و موتورش هم حسابی بازسازی شده بود. از اون ور بحث شتاب و قدرت باشه تو همین رنج قیمت هم مرکوری کوگار هم هست من خیلی دوسش دارم(کلا عاشق فورد و زیر مجموعه هاش هستم😁) البته برای کوگارباید یه کمی بیشتر هزینه کنید.همچنین میشه رفت سراغ کامارو نسل دوم.
طرفدارهای ژاپنی هم تو این رنج قیمت 10هزار دلاری فکر کنم بتونن گالانت لنسر وr34و یا لکسسLS مدل1990پیدا کنن.درکل زیر10هزار دلار در دنیا خودرو خیلی ها میتونن عشقاشونو پیدا کنن و بخرنش و بزارن پارکینگشون و به رویاشون برسن همچنین با 20k یا25k یه خودرو با استفاده روزانه بگیرن از شرق تا غرب…فرقی هم نداره.
البته تو ایرانم میشه به جای یه مشت گاری فاقد هرگونه ستاره ایمنی و ایربک و قدرت بجاش رفت کلاسیک خرید و عشق کرد مثل بیوک اسکای لارک شورلت نوا کادیلاک سویل کامارو جیپ صحرا یا آهو شورلت بلیز میتسوبیشی گالانت لنسر و دوو اسپرو و…ولی خب پیداکردن قطعات و تعمیرکار خبره که از تکنولوژی اینا سردربیاره(!) کار حضرت نوحه.
پارسا
۲۴ بهمن ۱۴۰۰کرایسلر
محمد
۲۴ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا من به شدت به ماشین های دست دوم اروپایی و آمریکایی اعتقاد دارم بنزین مرغوب ،روغن و فیلتر اصل ،جاده های صاف و مهندسی ساز ، تعمیرات و سرویس توسط نماینده اصلی ،تاریخچه ماشین هم که برای فروش معلومه از موارد تو این لیست من خودم تاروس مدل ۲۰۱۳ دارم با اینکه بنزین معمولی بهش میزنم و تو جاده های نه چندان خوب باهاش رانندگی میکنم غیر از قطعات مصرفی خرج دیگه ای برام نداشته
AMANTE
۲۴ بهمن ۱۴۰۰به شخصه اگه یک ماشین زیر 10 هزار دلار بخرم میرم سراغ ماشین های دیگه ولی اگه بخوام بین این ماشین ها انتخاب کنم صددرصد میرم سراغ کامارو.
فرزاد
۲۴ بهمن ۱۴۰۰مدیران کوردل دو غول صنعت خودروسازی مثلا داخلی همین آشغالها رو میگفتن اجازه واردات ندارند چون کیفیت پایینی دارن و باعث ایجاد هزینههای اضافی برای مردم میشه البت اینا که راست میگن ولی اون کامارو دروغ میگه
Jdm باز
۲۴ بهمن ۱۴۰۰موستانگ و کامارو و دوتا بی ام و انتخاب منه اون دوستانی هم که میگن هزینه داره و فلانه
خب عزیز من داری با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار میخریشون نباید انتظار یه ماشین بدون دردسر داشته باشی
ولی این کامارو بدجور چشمو گرفته
اونوقت فک کن میانگین حقوق تو امریکا از ۵ هزار دلار شروع میشه یعنی با حقوق دو ماه میتونن یه کامارو یا…. بخرن
اونوقت اینجا با دو ماه حقوق میتونی یدونه کامارو رو اجاره بکنی :\\\\\\
هععععععععی
علی
۲۶ بهمن ۱۴۰۰کامارو پلاک ملی و نمیتونی با دوماه حقوق اجاره بکنی
با دوماه یه کارگر ایرانی میتونی یه بنز E کلاس یا C کلاس 2016 اجاره بکنی
بهرامی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰کی میگه میانگین حقوق در آمریکا 5 هزار دلاره؟!!! اولا کمتره بعد داری میگی میانگین پس خیلی ها یا اکثرا کمتر هستن چون در نظام سرمایه داری افرادی هستن که پول خیلی زیادی در میارن و میانگین رو میارن بالا. ایران هم یه نظام سرمایه داری ناقصی داره و میانگین حقوق رسمی هم که اعلام می کنن کم نیست ولی مطمئنن خیلی ها رو می بینی که زیر میانگین حقوق ، دریافتی دارن که نشون میده یه عده بیش از حد دریافتی دارن و عده ی زیادی کمتر از میانگین.
رام
۲۴ بهمن ۱۴۰۰بگین که این مقاله یه شوخیه🥺🥺🥺🥺🥺
ljdk
۲۴ بهمن ۱۴۰۰کرایسلر
ابوالفضل
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ما ایرانیا فقط لایق ماشینای ایرانی هستیم مثل دنا وپژوهای آشغالی ایناچیه اینا لیاقت میخواد که متاسفانه ما نداریم فقط داریم زندگیو برای بچه ها وایندگانمون بدتر وتاریک تر میکنیم😑😑😑
مسعود
۲۴ بهمن ۱۴۰۰وای e60 550 9000$ عالیه
Enayat
۲۵ بهمن ۱۴۰۰خدایا پناه میبریم به تو از دست این امریکایی های قلچماغ…!😂
طرف یه ماه تو سوپری شاگردی میکنه و میگه با حقوق این ماهم برم ماشین امریکایی V8 بخرم و صبح زود ، یه استار مهیب بزنم و همسایه های مزاحم رو از خواب بپرونم..😱
زندگی کردن توی بلاد کفر با این جور ماشین ها (دمه دستی!) باید جالب باشه 🤩
Kato
۲۵ بهمن ۱۴۰۰به پول ما از ۱۵۰ میلیون تا ۲۵۰ چه ماشین هایی میتونن سوار شن
خدااااااااااااااااااااا
The man in black
۲۵ بهمن ۱۴۰۰جالب بود
امیر
۲۵ بهمن ۱۴۰۰برای من کرایسلر 300 خیلی جذاب بود چون شبیه ماشین دومی والتر وایته و بریکینگ بد هم سریال مورد علاقم هست
بعد از اون فورد تاروس به نظرم ماشین قابل اطمینان و مدرنی میاد
علی
۲۶ بهمن ۱۴۰۰بعد ما اینجا سانتافه و تیگو 8 پرو تک دف و چند میخریدیم؟ آها 60 هزار دلار؟ اوکیه!!
و اونجا ماشینای 300 اسب بخاری و چند میخرن؟ 10 هزار دلار؟ پس حله
چقدر قیمتها در اینجا (ایران)منصفانه و مناسب است!!🗿🔥
آرمین
۱ اسفند ۱۴۰۰عکس هر کدوم از این خودروها به کل شرکت های خودروسازی داخلی می ارزه.