هفته نامه

5 آفرودر جایگزین برای فورد برانکو 2021

سرانجام فورد برانکو جدید برای رقابتی هیجان‌انگیز با جیپ رانگلر معرفی شد. همه می‌دانیم که رانگلر مدت‌های زیادی بدون رقیب مستقیم در بازار یکه‌تازی کرده اما حالا وضعیت متفاوت است. فورد دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری و ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو را برای برانکو جدید در نظر گرفته است. هر دو پیشرانه به خاطر حالت‌های خاص رانندگی توانایی آفرود بالایی را ارائه می‌کنند.

قیمت‌گذاری کامل این خودرو فعلاً منتشر نشده اما می‌دانیم بهای مدل پایه دو درب از ۲۹,۹۹۵ دلار شروع خواهد شد. اگر شما بودجه کافی برای این خودرو را نداشته و یا نمی‌خواهید چنین مبلغی را صرف خریدش بکنید مشکلی نیست! در ادامه ۵ جایگزین آفرودر و ارزان تر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • جیپ رانگلر مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸

جیپ رانگلر جدید

رقیب اصلی برانکو جیپ رانگلر است که هم‌اکنون در نسل JL خود قرار دارد؛ اما اگر به دنبال صرف هزینه کمتر بوده و نیازی به نسل جدید ندارید می‌توانید نسل قبلی رانگلر با کد JK را انتخاب کنید که بسیار ارزان‌تر است. رانگلرها ارزش خود را بهتر از سایر خودروها حفظ می‌کنند اما با کمی جست‌وجو به راحتی می‌توان این خودرو را بین بازه قیمتی ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار پیدا کرد. تریم های زیادی در دسترس بوده و مشتریان با آزادی عمل می‌توانند گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند.

  • تویوتا ۴ رانر مدل‌های ۲۰۰۹ تاکنون

تا زمانی که نیازی به تجربه روباز رانگلر یا برانکو نداشته باشید تویوتا ۴ رانر گزینه‌ای عالی خواهد بود. این خودرو یک اسب کاری توانا و قابل‌اعتماد است که در آفرود نیز می‌درخشد. این خودرو در بازار کارکرده‌ها با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار در دسترس است اما احتمالاً نمی‌توانید مدل TRD Pro را پیدا کنید زیرا گران‌تر است.

  • لکسس GX 460 مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷

لکسس GX 460 بر پایه همان پلتفرم ۴ رانر بنا شده اما خب لباس لوکس‌تری به تن کرده است. شاید این خودرو پیشرفته‌ترین گزینه لیست نباشد اما جزو بهترین‌ها از نظر تجربه سفری خانوادگی است. لکسس نه تنها محصولی آرام و با رفاه خوب در جاده است بلکه از صندلی‌های ردیف سوم سود برده است. GX هم همانند ۴ رانر به خراب نشدن و قابلیت آفرود خوب شناخته شده است.

  • نیسان ایکس ترا مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵

nissan-xterra

ایکس ترا که تنها به مدت دو نسل تولید شد پاسخ ساده اما خشن نیسان به تویوتا ۴ رانر بود. این خودرو همان وضعیت مطلوب ۴ رانر را نداشته اما قیمتش بسیار پایین‌تر است. شما می‌توانید نسخه‌های با کارکرد بالای ایکس ترا نسل دوم را با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار پیدا کنید.

  • تویوتا FJ کروزر مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴

همانند نسل اول برانکو، تویوتا FJ لندکروزر جزو نمادین‌ترین آفرودرهای تاریخ بوده است. تویوتا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ نسخه‌ای مدرن و الهام گرفته از این خودرو با نام FJ کروزر را تولید کرد. این خودرو ارزش خود را به صورتی استثنایی حفظ کرده و هم‌اکنون می‌توان آن را گزینه‌ای ایده آل برای کلکسیونی شدن محسوب کرد. قیمت این خودرو در بازار کارکرده‌ها از حدود ۸ هزار دلار شروع می‌شود اما برای نمونه‌های خوبش باید ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار پرداخت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    هر گُلی یه بویی داره و به نظرم فعلاً تا برانکو هست باید دنبال خریدش بود .

  2. آرمان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (147 ديدگاه)

    برانکو فقط الکی جو خفن بودن درست کرد
    یکسال دیگه که همه دوباره رفتن جیپ و دیفندر خریدن معلوم میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Mad.z.Max

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      یواش دیفندرو چسبوندی به جیپ هااا ناقلا..

  3. ارشیاsvj

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ۴رانر

  4. امیر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    بهترین گزینه قطعا رانگلره بازم
    قابلیت ارقای بسیار بالا و افرودری توانا

  5. Enzo

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    رانگلر. فوررانر

  6. Elmiraj

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    ترکیب شاسی نردبانی و اکسل های سولید در جلو و عقب یعنی بیشترین انعطاف ممکن و چسبیدن هر چهار چرخ روی ناهموار ترین مانع ها….
    چیزی که فقط در رانگلر وجود داره……اگر روبیکان هم باشه که دیگه وای بحال بقیه…

  7. MOHAMAD.n.r

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    ایکس ترا پلتفرم مشترک با رونیز داره ولی امکانات و طراحی خارجی و داشبورد فرق میکنه.
    در سیاره ایران 5هزار دلار میشه ۱۲۰ میلیون که فقط پاترول قدیمی میشه گرفت و اگر بخوای رونیز بگیری باید ۳۰۰-۴۰۰میلیون پول بدی ، حداقل درامد کارگر امریکایی و ایرانی رو هم حساب کنید…

    1. datsun

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      رونیز نسل اول اکسترا هست البته نسخه بازار چین این نسل دومه
      و جایگزین فعلی اکسترا نیسان ترا که تولید میشه.

    2. ارشیاsvj

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      سیاره ایرانو!!!!!!!!خیلی خوب گفتی??????

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. حسن

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    تویوتا fj

  9. PERSEPOLIS

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چه جایگزین های خوبی ، اما بهترین جایگزین جیپه

  10. OMID

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    اگه من این قدر بودجه داشتم همون برانکو رو بر می داشتم
    اگر هم پول بیشتر داشتم یه رانگلر می‌خریدم تیون میکردم واسه آفرود

  11. رامین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (918 ديدگاه)

    لیستی که توش FJ رو آفرودر هم سطح رانگلر و 4 رانر بدونه مفت نمیرزه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. SRT

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (625 ديدگاه)

      من بعد دیدن این اسم (افجی)تو لیست شوکه شدم!!

  12. AMIR_REZA

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (330 ديدگاه)

    بهترین جایگزین واسه برانکو خود برانکویه……..

  13. (Saeed(peugeot

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خداوکیلی تو خشن بودن …. با کلاس بودن ….خوشتیپ بودن هیچ کدوم حتی دیفندر و برانکو هم به رانگلر نمیرسن …..

    فوق العاده هستش جیپ

  14. مهرداد كمال

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    شما می‌توانید نسخه‌های با کارکرد بالای ایکس ترا نسل دوم را با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار پیدا کنید.من دیگه حرفی ندارم فقط از خدا خواهان نابودی کسانی که باعث محرومیت و فقر در مردم هستن رو خواهانم

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      الاهی آمین
      البته به نظر من یه چیز دیگه هم هست و اون هم اینه که یه لکسوس gx بخری و تا خرخره آفرودیش کنی ، چون حداقل اینه که وقتی داخلش نشستی حال میکنی از متریالش و ۱۰۰ برابر شرف داره به تمام پلاستیک‌های خشک و طراحی داخلی خشن رقبا .

  15. آریا ماشین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اگه دنبال متریال داخلی لوکس هستی اصلا چرا بین آفرود ها انتخاب کنی؟
    میری قشنگ یه ماشین لوکس میخری
    ولی برای آفرود این چیزا لازم نیست فقط باید بتونه بره تو‌ گِل و کوه و صحرا
    به نظرم همون برانکو از همشون بهتره ولی بعد از اون جیپ بعد هم فور رانر

    1. behnam1012

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (994 ديدگاه)

      وقتی میتونه هم لوکس باشه هم بره تو گل و صحرا چرا ، نه !؟
      مثل اینه که شما بگی خودروی لوکس نیاز نیست فقط کافیه که بشه با خودرو جا به جا شد

  16. زیزیگولو

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    من لکسوس رو ترجیح میدم

  17. AMG///

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    حالت عادی جیپ
    اگه بخوام کم خرج کنم یه ۴رانر ((زیر ۲۰۰۹)) می خرم تیونش می کنم……..
    ((میگن زیر ۵۰۰۰ دلار پیدا میشه))

  18. مهرداد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این مدل لکسوس ربطی به 4رانر نداره ولی پلتفرمش شباهت هایی داره بهرحال. این دقیقا تویوتا پرادو هست که کمی متریال داخلیش کیفیت بهتری داره و موتور 8 سیلندر داره. در بعضی از بازار ها مثل امریکا این مدل عرضه میشه و در بعضی دیگه مثل بریتانیا و استرالیا پرادو عرضه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا