معرفی 5 خودرویی که باید دیفرانسیل عقب می‌شدند!

سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 12:30
مطالعه 8 دقیقه
5 Cars That Should Be Rear-Wheel Drive
احتمالاً اکثر قریب به اتفاق طرفداران صنعت خودرو محصولات دیفرانسیل عقب را بیشتر دوست دارند. این نوع طراحی برای خودروهای اسپورت ایده آل است زیرا...
تبلیغات

احتمالاً اکثر قریب به اتفاق طرفداران صنعت خودرو محصولات دیفرانسیل عقب را بیشتر دوست دارند. این نوع طراحی برای خودروهای اسپورت ایده آل است زیرا باعث آزادتر بودن چرخ های جلو در فرمان پذیری شده و نیرو به چرخ های عقب منتقل می‌شود. دیفرانسیل عقب همچنین باعث برن اوت‌های جذابی می‌شود؛ اما مشکل این است که تولید خودروهای دیفرانسیل عقب پیچیدگی‌های بیشتری داشته و بنابراین این خودروها گران‌تر هستند. به همین دلیل است که اکثر خودروهای اقتصادی و بزرگ همچون مزدا 6 به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شوند.

مزدا 6 مثال جالبی است زیرا علیرغم دیفرانسیل جلو بودن سواری بسیار لذت بخشی در مقایسه با رقبا دارد. البته برخی شایعات درباره نسل آتی این خودرو منتشر شده و گفته می‌شود مزدا 6 جدید به‌صورت دیفرانسیل عقب تولید خواهد شد. این خبرها باعث ایجاد سؤالاتی در ذهن ما شده است: چه خودروهای دیفرانسیل جلوی دیگری می‌توانستند دیفرانسیل عقب باشند؟ ما در این مطلب 5 نمونه را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما مدت‌های زیادی است که به عنوان یک خودروی اسپورت چهار درب معرفی می‌شود و استایل آن نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد اما قوای محرکه آن حرف دیگری می‌زند. نسل فعلی ماکسیما از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری 300 اسبی استفاده کرده و یک گیربکس CVT این نیرو را به چرخ های جلو می‌رساند. در دنیای ایده آل خودمان دوست داشتیم ماکسیما از نیروگاه 3 لیتری اینفینیتی با قدرت بین 350 تا 400 اسب بخار استفاده می‌کرد و این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی جذاب به چرخ های عقب فرستاده می‌شد.

  • تویوتا آوالون

آوالون زمانی به عنوان خودروی پیرمردی شناخته می‌شد اما در جدیدترین نسل خود کاملاً دگرگون‌ شده است. این خودرو هم‌اکنون یک سدان داغ است که حتی نسخه TRD اسپورت آن با بدنه‌ای گیرا، هندلینگ بهتر و اگزوز پرطنین در دسترس می‌باشد. سواری نسل فعلی آوالون بسیار خوب است اما دوست داشتیم تویوتا رقیب دیفرانسیل عقب کیا استینگر را می‌ساخت.

  • شورولت بلیزر

بلیزر یکی از جذاب‌ترین طراحی‌ها را دارد. جدای از جیپ رانگلر و تویوتا 4 رانر، تعداد خودروهای بدنه روی فریم با ابعاد میان سایز چندان زیاد نیست. فورد دوباره با برانکو جدید وارد این بازار خواهد شد بنابراین دوست داشتیم ببینیم شورولت نیز همین کار را می‌کند. از آنجایی که نام های بلیزر و تریل بلیزر قبلاً انتخاب شده‌اند بنابراین شاید جنرال موتورز نام قدیمی دیگری را احیا کند. آوالانچ مثلاً...

  • محصولات مینی

سیستم دیفرانسیل عقب در اکثر خودروهای اسپورت مورد توافق عامه است اما هاچبک های داغ ارزان‌قیمت به سراغ سیستم دیفرانسیل جلو می‌روند. این خودروها معمولاً کاربردی‌تر از محصولات اسپورت بوده اما همچنان سواری هیجان‌انگیزی دارند. مینی نسخه‌های اسپورت محصولات خود را در بخش JCW تولید می‌کند اما هرگز خودرویی دیفرانسیل عقب نساخته است. دوست داشتیم یک مینی کوپه یا کانورتیبل دیفرانسیل عقب برای رقابت با مزدا میاتا تولید می‌شد.

  • لینکلن کانتیننتال

همچون اکثر محصولات سواری فورد، لینکلن کانتیننتال نیز پس از نسل فعلی خود بازنشسته خواهد شد. این خودرو یک سدان لوکس فول سایز با ارزش‌های فوق‌العاده است اما حتی نسخه سفارشی کوچ دور آن نیز نمی‌تواند از محبوبیت بالای شاسی بلندها جلوگیری کند. اگر لینکلن نسخه دیفرانسیل عقب کانتیننتال را می‌ساخت آیا تغییری در فروش آن ایجاد می‌شد؟ احتمالاً نه؛ اما هنوز هم به یک سدان فول سایز دیفرانسیل عقب با پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی 400 اسبی و درب‌های ویژه فکر می‌کنیم...

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.