اگر در بین طرفداران خودروهای اروپایی زمانی را سپری کرده باشید، احتمالاً شنیدهاید که میگویند خودروهای آمریکایی فقط به درد مسیر مستقیم میخورند. این ادعا در سالهای دور درست بود زیرا آمریکا کشور وسیعی است که مناطق مختلف آن با آزادراهها و جادههای طولانی به هم متصل شدهاند؛ بنابراین، در خودروهای ساخت این کشور معمولاً راحتی نسبت به هندلینگ در اولویت قرار داشت. بااینحال، جنگ جهانی دوم سربازان آمریکایی را با خودروهای اسپرتی که برای جادههای کوچک و پرپیچوخم اروپا ساخته شده بودند آشنا کرد. بدین ترتیب، با گذشت سالها خودروسازان آمریکایی قدمبهقدم پیش رفتند و نه یکبار بلکه چند بار سازندگان دیگر نقاط جهان را چه در خط مستقیم و چه در پیچها غافلگیر کردند. خودروهایی که در ادامه خواهید دید شش مرتبهای را نشان میدهند که آمریکاییها امکان رجزخوانی در برابر رقبای اروپایی پیدا کردند.
۱-دوزنبرگ مدل J
وقتی حرف از خودروهای فوق لوکس میشود نام رولزرویس به ذهن میآید اما در اوایل قرن بیستم، دوزنبرگ خودروهایی میساخت که همسطح رولزرویس و حتی در مواردی بهتر بودند. یکی از این خودروهای مدل J است. این پیشرفتهترین، سریعترین و زیباترین خودرویی بود که میشد آن زمان خرید و به همین دلیل برخی مدل J را بهترین خودروی آمریکایی تاریخ میدانند. پیشرانهٔ استاندارد این ماشین که بر اساس موتورهای مسابقهای دوزنبرگ در دههٔ ۲۰ ساخته شده بود، ۲۶۵ اسب بخار قدرت داشت و در آن زمان قویترین موتور جادهای محسوب میشد. در سال ۱۹۲۱ نیز یک دوزنبرگ برندهٔ اولین گرند پری فرانسه شد. متأسفانه، رکود بزرگ دههٔ ۳۰ منجر به نابودی دوزنبرگ برای همیشه شد.
۲-شورلت کبالت SS
وقتی صحبت از خودروهای اسپرت جمعوجور میشود، اروپاییها قطعاً بهتر هستند ولی در مدت کوتاهی، شورلت خودروی اسپرت کامپکتی داشت که میتوانست یک دور پیست نوربرگرینگ را ظرف ۸ دقیقه و ۲۲.۸ ثانیه طی کند. این زمان تنها ۰.۹ ثانیه از بامو M3 نسل E46 کندتر بود. شورلت کبالت SS در سال ۲۰۰۷ رکورد خودروهای محرک جلوی نوربرگرینگ را با اختلاف ۱۳ ثانیه شکست. در زمانی که هاچبکهای فوقالعادهای مثل فولکسواگن گلف GTI و هوندا سیویک تایپ R وجود داشتند این افتخار واقعاً بزرگی بود. البته تنها چند ماه بعد رنو با هاچبکی که در حد یک خودروی مسابقهای بود، این رکورد را شکست اما شورلت توانسته بود نام خود را بر سر زبانها بیندازد. کبالت SS برای مدل ۲۰۰۸ پیشرانهٔ چهار سیلندر سوپرشارژ قبلی خود را با یک نمونهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جایگزین کرد که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور داشت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵.۵ ثانیهای را فراهم میکرد. متأسفانه کابین کبالت SS تعریفی نداشت ولی وقتی یک خودروی کامپکت آمریکایی چنین پرفورمنسی را ارائه میکرد کسی به این مشکل اهمیتی نمیداد.
۳-کادیلاک ATS-V
صحبت از بامو M3 شد. آمریکا با کادیلاک ATS-V پاسخ کوبندهای به این آلمانی پرافتخار داد. برای زمانی بسیار طولانی، کادیلاک با بامو فاصله داشت تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۶ کادیلاک ATS-V با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو و سیستم تعلیق و ترمز بشدت اصلاحشده روی خط تولید رفت. این خودرو از M3 شتاب بیشتری داشت، در پیچها بهتر عمل میکرد و ارزانتر بود. ATS-V استاندارد با ۴۶۴ اسب بخار قدرت و ۵۹۶ نیوتن متر گشتاور حتی از M3 با پکیج ۵,۵۰۰ دلاری کامپتیشن که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت هم قویتر بود. همچنین این ماشین آمریکایی از M3 نسل F80 احساس فرمان بهتری داشت و سریعتر میپیچید. علاوه بر این، سیستم کنترل سواری کادیلاک هم تنظیمات وسیعی داشت و درنتیجه از تعلیق تطبیقی M بامو برای رانندگیهای معمولی راحتتر و برای پیست سفتتر بود. بهطورکلی، بهجز در داخل، کادیلاک ماشین اسپرت بهتری نسبت به بامو ساخته بود.
۴-دوج دورانگو هلکت
آستونمارتین باافتخار DBX707 را قویترین شاسیبلند دنیا میداند اما دوج با بازگرداندن دورانگو هلکت برای مدل ۲۰۲۳، برنامههای شرکت بریتانیایی را خراب کرد زیرا پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این خودرو ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. هرچند DBX707 با قیمتی نزدیک به ۲۴۰ هزار دلار، ۰.۴ ثانیه زودتر از دوج از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما دورانگو با قیمت تنها ۸۰ هزار دلاری، ادعا میکند که در ۴۰۰ متر سریعتر است. البته، DBX707 شاسیبلند راحتتری است و میتواند مثل یک خودروی اسپرت به پیچها حمله کند اما حالا باید آن را قویترین شاسیبلند لوکس جهان دانست چون این عنوان بدون کلمهٔ لوکس به دورانگو هلکت میرسد.
۵-شورلت کوروت C8
احتمالاً همه میدانند که کوروت C8 چقدر خوب است حتی اگر قیمت فوقالعادهٔ آن را در نظر نگیریم. این ماشین با قیمت ۶۴,۲۰۰ دلار برای یک سوپرکار V8 موتور وسط، ارزش دیوانهواری دارد حتی اگر در خط مستقیم نتواند حریف سوپرکارهای بسیار گرانتری مثل مکلارن 570S (با قیمت ۱۹۱,۱۰۰ دلار) و آکورا NSX (با قیمت ۱۶۹,۵۰۰ دلار) شود. کوروت در نسخهٔ Z51 با قیمت ۷۱,۹۴۰ دلاری، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را زیر ۳ ثانیه ثبت میکند که از بسیاری از سوپرکارهای گرانتر مثل آئودی R8 سریعتر است. این در حالی است که نسخههای Z06 و ZR1 کوروت C8 هنوز به بازار نیامدهاند و وقتی آنها از را برسند، هم در قیمت و هم در پیست سوپرکارهای چشمگیرتری را مغلوب خواهند کرد.
۶-تسلا مدل S
درحالیکه بیش از یک قرن پیش فورد مدل T چهرهٔ صنعت خودرو را تغییر داد، تسلا مدل S هم در دوران امروزی این کار را انجام داد. این ماشین وجود خود را مدیون دو آمریکایی بنام «مارتین ابرهارد» و «مارک تارپنینگ» است. آنها شرکتی را راهاندازی کردند که علاوه بر تولیدکنندهٔ خودرو، یک شرکت تکنولوژی هم باشد. این دو نفر، با کمک سرمایهگذاران و یک مدیرعامل رؤیایی، توانستند تسلا را به جایگاه امروزی برسانند. زمانی که مدل S بهعنوان یک سدان لوکس الکتریکی به بازار آمد، خیلی زود در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به پرفروشترین خودروی برقی در سراسر جهان تبدیل شد. مدل S تغییر عظیمی در صنعت خودرو ایجاد کرد و بدون آن ممکن بود انقلاب الکتریکی چندین دهه دیرتر رخ دهد. در حال حاضر، همه، ازجمله خودروسازان بزرگ اروپایی همچنان در آمار فروش در پس تسلا قرار دارند و تعداد بسیار کمی از خودروهای الکتریکی اروپایی میتوانند در پرفورمنس حریف محصولات این شرکت آمریکایی شوند.
AMD
۵ شهریور ۱۴۰۱مطلبی بسیار خوب و عالی
آمریکایی ها از اولش خودروهایی فراتر از زمان میساختند و همیشه تنها رقیب خطرناک آلمانی ها بودن .
Mustang shelby gt 350
۶ شهریور ۱۴۰۱نمیشه این حرف رو با قطعیت گفت، ژاپن و انگلیس رو نباید فراموش کرد،
بهراد
۷ شهریور ۱۴۰۱اینم حرفیه ولی ژاپن و انگلیسی برای المانی ها همیشه تهدیدای خیلی جدی نبودن
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱دوج دورانگو هلکت رو میشه گفت سریع ترین شاسی بلند سه ردیفه جهان و رقیب اصلیش بنز gls 63 amg هست که از اون هم قوی تره هم شتاب بهتری و هم تاپ اسپید بیشتر کادیلاک ct5 v بلک وینگ و دوج چارجر هلکت جیل بریک هم میتونستن تو این لیست باشن
Dian
۵ شهریور ۱۴۰۱راستشو بخواین واقعا بعضی موقعه ها به امریکا حسودیم میشه
که تو همه زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن دارن
خودروسازی ، هوافضا ، سخت افزار و…
پارسا
۵ شهریور ۱۴۰۱تا به حال از روزنبرگ نشنیده بودم به نظر عالی میاد
بین اینا کوروت مورد علاقم هست واقعا رقیب قیمتی نداره
اما بدون شک تاثیر گذارترین شون تسلا هست درسته خیلی ها برقی میساختن قبل تسلا ولی انصافا تا تسلا قوی نشد هیچکس به برقی اهمیت نمیداد اما الان حتی کل کل و دعوا هم سرش میشه
Si
۵ شهریور ۱۴۰۱آمریکا رو الان اینجوری نبینین
برید تحقیق کنید چون در قرن 20 آمریکا و انگلیس چیز های میساختند که برای آلمان و ژاپن آرزو به حساب می اومد
کیان
۵ شهریور ۱۴۰۱میشه یه چندتایی شو بفرمایید
حداقل اینو میدونم تو بحث نظامی دنیا خصوصا تو اون سالها جلوی آلمان تعظیم میکرد
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ شهریور ۱۴۰۱آمریکا جلو آلمان تعظیم میکرد؟مرد حسابی وقتی آمریکا به جنگ دوم ورود کرد همزمان پوست ژاپن و آلمان رو در دو نقطه جهان کند.برو فیلم حمله به پرهاربر رو ببین.وقتی یکی از وزیران ژاپن تو جلسه میگه به آمریکا حمله نکنید این اشتباه بزرگیه کسی گوش نداد وقتی حمله کردن همون وزیر میگه غول رو از خواب بیدار کردید.همین الان که مینویسم مو به تنم سیخ میشه.برو بخون وقتی جیپ ها وارد اروپا میشن چجوری سرنوشت جنگ عوض شد.آمریکا آقای دنیاست.
Reza Waffen SS
۵ شهریور ۱۴۰۱مثل اینکه فیلم تخیلی پریل هلربر رو زیاد دیدین
ارین صاحب جمعی
۵ شهریور ۱۴۰۱یادمه چجوری تانکهای تایگر شرمن رو مورد لطف قرار میدادن
دانیال_Surrey،England
۵ شهریور ۱۴۰۱((برو بخون وقتی جیپ ها وارد اروپا میشن چجوری سرنوشت جنگ عوض شد.آمریکا آقای دنیاست.))
کلا جواب خاصی ندارم برات چون با این سن و سال نشون دادی کمدین خوبی میتونی باشی.
عجب،پس جیپ بود که سرنوشت جنگ رو عوض کرد؟؟!
یکی به این بنده خدا یه موتور پوشراد بده کلا رد داده.
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱اولا ژاپن اون سال از نظر ناو و دریایی فرسوده خالص بود
در ضمن در پرل هاربر آمریکا به خودش هم زخم زد و رسما چند ده تا ناوگانش رو به باد داد
در مورد جیپ هم فقط میتونم بگم عقل هم خوب چیزیه
Kublewagen های آلمانی بدون نیاز به آب و هوا خنک بودن خیلی کار آمد تر از جیپ ها بودن
آقای دنیا هم مشخص شد چه آقایی هست که با ۵۰ هزار تا شرمن حریف ۱۳۴۶ تا تایگر نشدن و همشون نابود شدن😉
کیان
۵ شهریور ۱۴۰۱وقتی نقطه اتکای شما برای واقعیت های تاریخی فیلمی هست از هالیوود امریکا دیگه جایی برای صحبت باقی نیست.
s.h
۵ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز حتما در ابره دزدی مغز های المانی توسط امریکا تحقیق کن
چندتا نوجوون با فیلم استناد میکنند برای خودشون !!
هدایت پاشایی
۶ شهریور ۱۴۰۱همینطوره،حتی وقتی جنگ آمریکا با ویتنام را نگاه میکنی میفهمی جنگ یعنی چی.بقیه کشورها اصلا جنگیدن بلد نیستن فقط آمریکا هست که حدود شصت سال پیش با فاصله هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خودش در آلمان و ژاپن پیروز میشه
زنده باد دوازده سیلندر
۶ شهریور ۱۴۰۱المانی که چند سال با انگلیس و فرانسه جنگیده بود و فرسوده شده بود رو با انریکا تازه نفس که تو هیچ جنگی نبود مقایسه میکنی؟ منتغیه
فرشاد
۵ اسفند ۱۴۰۱استخونای هیتلر لرزید
ارتش نازی بزرگ ترین ارتش جهان بود اون زمان امریکا که هیچ نصف دنیا به زور خوابوندنش تاخود مسکو رفته بود به خاطر سرما کار گره خورد چی میگی چه غولی
Si
۵ شهریور ۱۴۰۱اولین ماشین لوکس جهان
اولین دنده اتومات جهان
اولین w16 جهان
بهترین v8 جهان
اولین خودروی اتاق متصل به شاسی
و تاثیرگذارترین خودروی تاریخ یعنی فورد T به انتخاب کارشناسان
تنها گوشه ای از افتخارات آمریکا در قرن 20
کافر مقدس
۵ شهریور ۱۴۰۱جوری روس ها نابود کردن آلمان رو که نیاز به آمریکا نبود :) از پس روسیه بر نیومدن بعد میای میبافی اینجا :)
آلمان همین الان هم از ترس روسیه میره میلیاردها دلار اف35میخره از آمریکا
فرشاد
۵ اسفند ۱۴۰۱هیتلر تا مسکو پیش رفته بود روس ها المان و نابود کردن؟
سرمای روسیه جلوی نازی هارو گرفت وگرنه هیتلر با نصف دنیا داشت میجنگید
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱آمریکا الان مگه چجوریه؟؟؟
هنوز هم خیلی حرف ها برای گفتن داره در برابر اروپایی ها
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۱در ماشین خای اقتصادی از ژاپن عقب تره
از ماشین های لوکس از انگلیس
در ماشین های خانوادگی لوکس و یا اسپرت هم از المان
در ماشین های سوپر اسپرت هم که دیگه همه میدونن اروپا حریف نداره
دعوت میکنم قبل از ریپلای زدن به انار فروش این سگمنت ها در آمریکا نگاه کنی آمار دروغ نمیگه
viper2
۵ شهریور ۱۴۰۱در ساخت موتور ماشین چی؟ در ساخت ماشین افرود چی؟ در ماشین کلاسیک چی؟ در قدرت موتور دوام موتور چی؟ در پیکاپ چی؟ اها بگو ببینم .
برند اروپایی رو ولش کن وقتی امریکایی و ژاپنی با قیمت کمتر استهلاک کمتر کارت رو راه میندازه دیگه چرا بخوای پول بیشتر بدی به اروپایی که اویل پمپ قوی نداره در جا یاتاقان میزنه؟ ها؟ .
اقا عرب جماعت خیلی خر پوله ماشین اشغالم سوار نمیشن . اگر ماشین امریکایی بد بود اینقدر عربا سوار نمیشدن . وسلام
usa and japan .
همین نیسان فتک یا همون پاترول سوپر سافاری ۴۸۰۰. تقویتش کردن پورشه ۹۱۸ رو زد . فرض کن. المان اصلا موتور تقویت پذیر داره؟؟؟؟ اصلا ماشین افرود داره؟ اصلا موتور ارزون داره؟ اصلا ماشن ارزون داره .
ماشین عزیزان باید ارزون پر قدرت و پر دوام باشه . چرا الکی پول ماشین المانی بدی که هیچ کدوم از اینا رو نداره . برین اینستا نگاه کنید عربا با همین نیسان و تویوتا و شورلت و جمس چه کارایی میکنن . البته بعضی وقتا ترکیبی کار میکنن مثلا شاسی تویوتا موتور gm زیربند نیسان . ولی در هر صورت اصلا برندای اروپایی جواب نمیدن . یکی مثل عربا بخواد به ماشین فشار بیاره تو دو دقه اروپایی از بین میره چون اصلا دوامی نداره .
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱آمار فروش هم فقط سلیقه ی مردم رو نشون میده تو لوکس بودن از انگلیس عقب تره!!! اصن تاحالا کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور و جیپ گرند واگنیر شنیدی؟؟؟ حالا بزار آپشن هاشون رو بگم اسکالید اولین شاسی بلندی بود که نمایشگر oled داشت و سیستم تاوبری واقعیت افزوده و دوربین دید در شب داره ولی این ها رو تو نسخه سه ردیفه رنجرور نمیبینی تو بحث صندلی هم که هیچ ماشینی حریف صندلی های ۳۰ جهته لینکلن نمیشه تو بحث تعداد نمایشگر هم جیپ گرند واگنیر با ۷ تا نمایشگر رقیبی نداره تو بحث پروفومنس هم کادیلاک ct5 v بلک وینگ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و تاپ اسپید ۳۲۱ کیلومتر در ساعت از تمامی آلمانی ها جلوتره هیچ آلمانی فابریکی نیست که تونسته باشه به سرعت ۳۲۰ تا برسه و بالای ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشته باشه تازه چارجر هلکت جیل بریک با تاپ اسپید ۳۲۷ و قدرت موتور فوق العاده ۸۰۷ اسب بخار اختلاف رو بیشتر هم میکنه
viper2
۵ شهریور ۱۴۰۱بعدشم همین الان موتور کامینز داره حرف اول رو میزنه . ماشین سنگینی که المان ژاپن داره میزنه موتورش کامینز یا همون کومنز امریکاس . بعدشم شما برید بزنید تو اینترنت سلیم سرپولکی . مستندی که بیتران درست کرده بود . بهش میگن اسطوره افرود ارتش تک نفره . در این حد . بعد خبرنگاره ازش پرسید اقا چرا موتوراتون فقط gm فقط امریکاییه؟ گفت اقا موتور فقط باید امریکایی باشه بقیه رو ولش کن . دقیقه ۴.۳۰ هست برید ببینید اینو دیگه من نمیگم کسی که چندین سال قهرمان بوده میگه . کسی که از سال ۱۳۶۰ تا الان فقط به فقط داشته رو ماشین و تقویت کار میکرده . هممه موتور از پاترول و فولوکس تا ۴۵۴ . طرف میگه موتور فقط امریکا . بعد دو تا بچه تو پدال نشستن میگن امریکایی کیفیت نداره فلانه …
عزیز من شما یه بار بهتره بری تو مکانیکی کار کنی یه موتور در بیاری تا بفهمی کار امریکا چیش خوبه . من که دارم این حرفو میزنم خودم هفته ای ۳ روزش کلا تو مکانیکی ام موتور باز و بسته میکنم . الکی از خودم حرف در نمیارم . ماشین امریکایی همین بزرگ بودن کاپوتش خیلی خوبه چون شما پوسته فنشو در میاره بعدشم رادیاتش . که سر جمع ۱۰ تا پیچ نمیشه بعدش میشینی توی کاپوت همه چیو باز میکنی واقعا خیلی ساده . خیلی کاربردی خیلی جا اچار بازه . همین پاترول هم همینطور . قشنگ بلند ساختتش شاسی تیر اهن ۲۴ . شما کافیه رادیاتشو در بیاری بعدش سر حوصله همه چیشو باز کنی حالا شما فرض کن بخوای موتور بی ام و کوپه رو از کنی واییی خدا فکرشم ترسناکه
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱این رو هم اضافه کنم تو بحث پیکاپ هم هیچ پیکاپی تو لوکس بودن به جی ام سی سیرا دنالی اولتیمیت نمیرسه کدوم پیکاپ غیر آمریکایی رو دیدی صندلی های جلوش ماساژور داشته باشه یا ۱۶ جهت تنظیم بشه یا سیستم رانندگی هندز فری داشته باشه؟؟؟
در ضمن اسکالید با ۳۶ تا اسپیکر بیشترین تعداد اسپیکر رو تو شاسی بلند ها داره رنجرور ۳۵ تا داره
viper2
۵ شهریور ۱۴۰۱احسنت به سوشیانت . علی بخری هم تو فیلم بررسی گرند واگنییر با اینکه خودش المانی باز هست گفت کیفیتش از بنز هم بیشتره اقا باور ندارید هنوز ویدیوش هست برید ببینید اینو هم من نمیگم
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۱اینارو باش میگم ماشین لوکس طرف میره ماشین دهه های حجر رو میاره
چی بودم چی بودم حساب نیست بگو ببینم الان چی هستی
من میگم ماشین ظرف میره کامیون میاره
اخه چی بگم به تو ؟کدوم کامیون اروپایی موتور های گودزیلا آمریکایی می بنده شاید گیربکس و دنده استفاده کنن شاید برای سفارش آمریکا استفاده کنن ولی کلشون با موتور امریکایی نیستن
ضمنا در بحث خودروی اقتصادی بیشتر تا سلیقه ملاک باشه استهلاک و بیمه ملاکه برو سرچ بزن بخردی ببین درباره آمریکا ها چی میگه اون که من نیستم دیگه طرف تو خود آمریکا اینارو میگه
الان دیدم اسم بخردی رو اوردی تو ودیو خیلی مستقیم گفت کیفیتش از بقیه امریکایی ها بیشتره تو همون ودیو زنگ روی چرم در پوسته پوسته شده بود
فیلم هارو با تقطیع نگاه میکنی؟
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱فقط میخوام بدونم با کدوم عقل سالمی میگین موتور های مرسدس بنز ها و مان ها ساخت آمریکاست
یه ضد آمریکا بزن فشار خونتون بیاد پایین😂😂😂😂😂
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱اقا عرب جماعت خیلی خر پوله ماشین اشغالم سوار نمیشن . اگر ماشین امریکایی بد بود اینقدر عربا سوار نمیشدن . وسلام
usa and japan
همینکه بازاری رو که درصدی اطلاعات راجع به ماشین نداره و فقط صرفا بخاطر داشتن سرمایه میخرن ملاک قرار میدی انتظار داشتن اطلاعات از امثال شکا پوچ محضه
از کی تا حالا عرب شده ملاک زندگی و خرید مردم دیگه؟!
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱نظر لطفتونه جناب viper 2
تو بررسی کادیلاک اسکالید توسط موتور ترند گفته شده تزئیناتش در حد خودرو های دست ساز با دو سه برابر قیمت هست
viper2
۵ شهریور ۱۴۰۱دقیقا درسته اروپایی بازا خودشونم میدونن .
در جواب شما اقای پورشه . عرب ملاک نیست . عرب ها اول که واقعا خوب و تمیز تقویت میکنن . ماشیناشون رو ببینید متوجه میشید . دوم عرب ها رو میگم به خاطر اینکه اگه کشور ما هم ازاد بود و مدیریت داشت و اینقدر دشمن کسی نبود الان همون ماشینای عربی تو ایران بود چون اب و هوامون یکیه مخصوصا ما جنوبیا
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱متوجهم منظورت چیه قبلا هم گفتی
مثال اگه یه ب ام و M3 بیاد ایران صاحب رو بیچاره میکنه به چند دلیل محیطی
یک سوخت مزخرف ایران که روی ماشینای آشغال خودشون هم جواب نمیده
دو آب و هوای خشک و مرطوب مثل شهر های بندر جنوب
محل سکونت خودت در اون حد نیست فکر کنم
حالا همین هارو با همون اعراب مقایسه کن
کیفیت بنزین بشدت بهتر
ولی باز خم اینا دلیل نمیشه که بگیم بازار مهمیه
بازار های مهم مثل آمریکای شمالی و چین هستن و بعد اروپا و در رتبه آخر مکان های دیگه
محسن
۵ شهریور ۱۴۰۱تا حدودی درسته اما گذر زمان چیزایی رو تغییر میده
amirmohammad
۵ شهریور ۱۴۰۱دورانگو و c8 واقعا شاهکار بودن بخصوص c8 که با این قیمت پایین چنین پکیجی رو میده
کادیلاک هم به دوران اوج برگشته بنظر من
corvette
۵ شهریور ۱۴۰۱به جای کادیلاک ats کادیلاک ct5 رو میگذاشتین بهتر بود
راستی اولین کوروت z06به دست خریدار رسید
در یک خیابون ساده یک لانچ محشر و فوق العاده داشت
منتظرم برسه دست مت واتسون تا با z06 تایم ۰ تا ۶۰ بالی ۴ ثانیه ثبت کنه
seyedjavad.mercedesbenz
۵ شهریور ۱۴۰۱پدال کاری به اینکه مغلوب کردن یا نه ندارم ولی این مطلب کاملا برای ایجاد بحثه و اینکه تعداد کامنتا برن بالا
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۱این مطلب ترجمه شدس
یادم نمیاد ولی فکر کنم تو صفحه اصلی گوگل ماله سی ان ان بود
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱پدال براش مهم نیست
داداش سیاست معظم زومیت حکم میکنه فقط کلیک و کامنت بگیری
بحث و فحاشی اهمیتش صفره
نبینید پاک میکنن یعنی براشون مهمه اگه براشون مهم بود قبل از انتشار حذف میشد
نه اینکه سود کامنت و کلیکو بگیرن بعد پاک کنن…
miladzm
۵ شهریور ۱۴۰۱قبلا هم گفتم شما در حد و جایگاهی نیستید که از معتبرترین سایت خودرویی ایران ایراد بگیرید ! اگر فضای سایت برایتان ناخوشایند هست میتوانید با یک بای بای دل من و بسیاری دیگر را در سایت خوش کرده و امید را به ساختن سایتی با ترول های کمتر و کیفیت بالاتر افزایش دهید !
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ شهریور ۱۴۰۱جناب پورشه قبلاً از نویسندگان بودند کسی که بره اون نیست شمایید
miladzm
۵ شهریور ۱۴۰۱من خدا رو شکر خیلی راحتم !
بشین تا برم ! 😂🤦
اره از سطح سواد خودرویی و دانششون معلومه چه نویسنده ای بودن !
توی عمرش یه دونه مطلب فراری روما نوشته که اونم کار خیلی شاقی نیست و به سواد و درک خودرویی ربطی ندارد و صرفا ترجمه یه مقاله از پیش نوشته شده به فارسی هست که از عهده خاله من هم بر می آید !😂🤦
پ.ن : اصلا هم نفهمیدیم که شما فیک همون پورشه هستی !😂🤦
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ شهریور ۱۴۰۱من فیک جناب پورشه م 😂😂 چرا هر کس از یکی دفاع کنه میشه فیک اون 😶😶 آمریکایی فن منطقی تو سایت بجز یکی دو نفر پیدا نمی کنی
R@min
۵ شهریور ۱۴۰۱تخمه بیار بشکنیم این بچه ها بزنن تو سرشون بخندیم 😄
MC20
۵ شهریور ۱۴۰۱تخمه جاپونی :))
phonix
۵ شهریور ۱۴۰۱ترول نکن برادر
شانس آوردیم تخمه کره ای نداریم وگرنه تو شکممون منفجر میشدن(صرفا برا شوخی)
احمدرضا
۵ شهریور ۱۴۰۱این مقاله با پیروزی فورد در مقابل فراری کامل میشد
من طرفدار هردوتاشونم الکی جبهه نگیرید 😂 دارم درباره تکمیل مقاله حرف میزنم
Mr Naftalin az roghan abad
۵ شهریور ۱۴۰۱کبالت اس اس خیلی دوست داشتنی بود
Elmiraj
۵ شهریور ۱۴۰۱اثر Model S بر صنعت خودروسازی بیشتر از هر خودرویی هست که تاکنون ساخته شده…..
GMA
۵ شهریور ۱۴۰۱به همین راحتی تأثیر گذار ترین خودروی تاریخ هم زدید به نام تسلا؟! عجب!
یه نگاه به این سه تا بنداز بعد لطیفه بگو:
بنز پتنت_موتور واگن
فولکس واگن بیتل
فورد مدل T
Elmiraj
۵ شهریور ۱۴۰۱در نتیجه لابی گری و ثروت عظیم جان راکفلر این سه تایی که نام بردی تونستن بر الکتریکی های وقت پیروز بشن…
اگر این صفحه تاریک در تاریخ ثبت نمیشد امروز خبری از گرمایش جهانی نبود و این سه ماکت هنوز تو موزه بودن….
MC20
۵ شهریور ۱۴۰۱المیراج جان … در نتیجه لابی گری و ثروت عظیم ماسون ها این تسلای خاطری که نام بردی تونست بر احتراق داخلی های وقت پیروز بشه …
اگر این صفحه تاریک در تاریخ ثبت نمیشد امروز خبری از نویز پنکه های 4 چرخ خودران نبود و این سه ماکت (ریویان و تسلای خاطر و خیلی لوسید ) تو موزه بودن … خیلی نگران گرم شدن زمین هستی ، بگو آمریکا جونت و چین جون اینا و خود اینا و هند و روسیه و بقیه عقب مونده ها … تولید ناخالص ملی شون رو کم کنن و سوخت فسیلی نسوزونن … هرکسی بهت یاد داده ، ماشین ها باعث گرم شدن زمین هستن ، سرکارت گذاشته … سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سال ۲۰۰۶ با انتشار گزارشی با نام سایه بلند احشام عنوان نمود که پرورش دامها جهت استفاده بشر ، عامل ایجاد ۱۸٪ از مجموع آلایندهها و گازهای گلخانهای است . درصد مزبور ، رقمی بیش از سهم وسایل نقلیه در سرتاسر جهان در تولید آلایندهها و گازهای گلخانهای را به خود اختصاص میدهد .
الان سال 2022 معلوم نیست صنعت دامپروری چه میکنه !!! اون آمریکایی های خیکیه برگر خور هر روز دارن بیشتر برگر می خورن … و زمین رو گرم تر می کنن … بعد از روی باد معده میان دستور می دن که همه خودرو ها باید برقی بشن … ولی مرگ بر سیلیکان ولی … یعنی ، ماسونری و ما ادراک ما ماسونری …
Elmiraj
۵ شهریور ۱۴۰۱تو یکی اول برو تحقیق کن ببین چه کسانی باعث ترغیب جهان به استفاده از سوخت های فسیلی و در صدر شون تولید خودروهای درون سوز شدن…!!!
برو ببین ایده ها و اختراعات ارزشمند چه نابغه هایی به خاطر لابی گری یه تعداد انگشت شمار به صفحات تاریخ پیوستن و اگر این زالو ها نبودن چطور کل انرژی دنیا توسط منابع پاک تامین میشد….
( البته که این موضوعات خیلی سنگینن و درکش برای دانش آموزان سخته….
همون بهتر که چیزی ندونی و با عکسای mc20 حال کنی )
MC20
۶ شهریور ۱۴۰۱من با 38 سال سن دانش آموزم !!! اون موقع که من عاشق ونتوری کوپه بودم ، تو احتمالا به دنیا نیومده بودی … در ضمن با عکس MC20 حال کنم ، بهتر از اینه که فن جاروبرقی یا پنکه ، باشم … در دوره نوجوانی ، نوجوانان ، دنیا را دنیای نوجوانی و همه را چون خود و دوستانشان ، نوجوان می بینند که این اقتضای دنیای نوجوانی هست … نک و نال گرمایش زمین رو کردی و ربطش دادی به تولید موتور درون سوز ، که بهت نشون دادم صنایع آلاینده تری هم هست برای اینکه بری برای تعطیل شدنشون ، رگ گردن کلفت کنی و یقه جر بدی و پوز روشن فکری بگیری … البته توقع بحث منطقی و مستدل از نوجوانان احساساتی بعید هست خصوصا ، زمانی که حتی منظور کامنت من رو هم به روشنی متوجه نشدی و حرف های خود من رو به باز خود من !!! گوشزد کردی !!! … جای تعجبم اینجاست که حتی نمی فهمی ، همون چند نفری که ازشون بدت میاد ، به ایلان جان گفتن ماسک نبوغ بزن و وانمود کن داری زمین رو 2 درجه سرد تر می کنی … و بهش سرمایه و چراغ سبز دادن که وارد بازی بشه ، بازی رو عوض کنه و فقط خودش در بازی بمونه … بماند … این رو هم بگم ، خودت رو پرت ننداز ، وقتی که جوابی برای گفتن نداری … در بحث از این شاخه به اون شاخه پریدن کار آدم های شکست خورده است … به روش علت و معلولی بحث کن و ثابت کن که خودرو ها آلایندگی و گرمایش بیشتری نسبت به دیگر صنایع ، تولید می کنن … اگر نمی تونی ثابت کنی ، برو با جاروبرقیت بازی کن و با پنکه خوش باش … هنوز تعطیلات تابستانی مدارس و فصل گرما تموم نشده و یک ماه تا باز شدن مدارس و شروع تکالیف فرصت داری … پیشاپیش در سال تحصیلی جدید برات آرزوی موفقیت و بهترین ها رو دارم ، عمو جان …
Porsche
۵ شهریور ۱۴۰۱اثر اون ماشین پروفایلت هم خیلی زیاد بوده در حدی که خیلی ها فهمیدن تسلا جز وعده پوچ چیزی نیست
نه خبری از رودستر و سایبرتراک و سمی و پلد پلاس هست نه چیزی
Elmiraj
۶ شهریور ۱۴۰۱فعلا سالها طول میکشه که اثر plaid فعلی رو خنثی کنند….
وقتی از پس یه سدان ۵ نفره بر نمیان برای شماها همون بهتر که رودستر شیش بار دیگرم به تاخیر بیوفته .
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۸ شهریور ۱۴۰۱قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری وسه موتور الکتریکی
رو بگو گشتاور آنی خودرو های الکتریکی
A.a
۵ شهریور ۱۴۰۱دوزنبرگ عجب ماشینیه!
خیلی خاصه
ARMAN سابق
۵ شهریور ۱۴۰۱دوستان همیشه یادتون باشه که هر کشوری که خودرو سازی داره سبک مخصوص خودشم داره.
و نمیشه به این دلیل خودرو های ساخت کشور های مختلف رو مورد تمسخر قرار داد
من خودم به حدی آمریکایی بازم که حاضرم یه چلنجر هلکت رو به تمام اون ۳۰۰ تا شیرونی که تولید شده ترجیح بدم بدون شوخی
ولی همیشه به خودرو سازی آلمان و انگلستان و ایتالیا و ژاپن و کره و بقیه جا ها احترام گذاشتم چون هر کدوم سبک مختص خودشونو دارن.
به نظر من بیاین دیگه به خاطر تعصبات بچه گانه هیچ صنعت خودرو سازیی رو مسخره نکنیم و الکی جو پدالو متشنج نکنیم.
Alan.r
۵ شهریور ۱۴۰۱جناب آقای viper2 آمریکایی ها در زمینه پیکاپ واقعا خوبن و هیچ کشوری نمیتونه باهاشون رقابت کنه ولی در سایر زمینه های برتری بی چون و چرا با اروپایی ها و ژاپنی هاست
ماشین های آفرود غیر آمریکایی: جیکلاس ، دیفندر ، رنجرور ، یونیماگ ، زتروس ، لندکروزر ، پرادو ، هایلندر ، پاترول ، تاکوما و………
در زمینه ماشین های کلاسیک هم که دیگه مرسدس بنز ، فراری ، بوگاتی و ….. حرفی برای گفتن باقی نمیذارن
از نظر دوام هم که هیچ شرکتی نمیتونه با تویوتا رقابت کنه
باقی عرصه ها رو هم دوستان نام بردن لطفاً متعصب نباشید
viper2
۵ شهریور ۱۴۰۱مگه من میگم ژاپن بده؟
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱نه عزیزم به غیر از پیکاپ تو شاسی بلند های فول سایز لوکس و شاسی بلند سه ردیفه اسپرت و سدان اسپرت برتری با آمریکاست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ شهریور ۱۴۰۱سدان اسپرت 😶😂😂😂 فقط یه کادیلاک اونم زیر m5cs و بنز
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱برعکس گفتی m5 و بنز زیر کادیلاکن هر دو تو قدرت و تاپ اسپید ضعیف ترن
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ شهریور ۱۴۰۱چند بار هم یه دوست برات توضیح داد که تاپ اسپید بجز تو هایپر کار مهم نیست شتاب مهمه که نداره AMG GT63 S E-Performance
همه زیر این قرار دارن
Alan.r
۵ شهریور ۱۴۰۱GLS , X7 , range rover,gt63 E performance,m5 و غیره سلام دارن خدمتتون
سوشیانت
۵ شهریور ۱۴۰۱کادیلاک ct5 v بلک وینگ و دوج چارجر هلکت جیل بریک و لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالید و جیپ گرند واگنیر هم سلام دارن خدمتتون
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۶ شهریور ۱۴۰۱آقا سوشیانت هعی الفارومئو جولیا تاپ اسپیدش از همه سدان های آمریکایی بیشتره با اینکه فکر کنم قدرتش هم کمتره و سریع ترین سدان جهان ماله بنتلی هست بعد بی ام و آلپینا بی ۷ بعدش هم جولیا بحث اگه بحث لوکسی باشه بنتلی و مایباخ و رولزرویس رقیب ندارن و بالاترین سطح لوکسی رو ارائه می کنند تو بحث مسابقات هم اروپایی ها بالاترن نگاه کن تو لمانز پورشه بیشترین قهرمانی و آئودی هم بعدش
تو اسپرت و سوپراسپورت هایپر کار هم اروپا حرف اول رو می زنه
تو درگ ها هم مشخصه چطور هم کادیلاک سی تی ۵ بلک وینگ و دوج چارجر هلکت چطور از ام ۵ سی اس خوردن قوی ترین سدان جهان هم بنز جی تی ۶۳ اس ای هست سریع ترین شاسی بلند جهان هم استون دی بی ایکس ۷۰۷ با موتور ا ام جی هست
تو بحث اختراعات هم نگار کنید بنز چقدر اختراع داشته اولین خودرو جهان ماله بنزه
آقا وایپر ماشین ها اروپایی پیچدگی بالا دارن سازگار نیستن زیاد با اینجا ماشین های آمریکایی و ژاپنی پیچیدگی کمی دارن و سازگار هستن با اینجا
بعد شما می گید چیپ گرند چروکی از بنز کیفیتش بیشتره😂😂😂
بعدش تو بحث ایمنی هم ولوو که دیگه نیاز به تعریف و حرف نداره
دارید در باره ماساژور حرف می زنید خوده بنز ماساژور رو اختراع کرده😂
صندلی های جدید بنتلی رو نگاه کنید که می خواد درست کنه که اصلا معلومه چه غولب هست و پدال خبرش رو گذاشت همین سوپررشارژر هم بنز اختراع کرده فقط تو بحث برقی ها و پیکاپ جلوترید که برقی ها هم بخاطر تسلا هست الان هم که ماشین برقی بنز مثل ای کیو ایکس و … به عنوان اولین تجربه بنز تو برقی چطور خوب هستن و کیفیت دارن و پورشه تایکان که حرف نداره هرچند واس برقی ها هم فعلا زوده مقایسه کردن
دوست ندارم توهین بکنم ولی انگار بعضی از دوستان نمی زارن
بهنام
۵ شهریور ۱۴۰۱خب پس نتیجه شد صد_شش
آقا شوخی کردم
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۵ شهریور ۱۴۰۱تنها تسلا و ats و دورانگو
M83
۵ شهریور ۱۴۰۱آمریکا همیشه صنعت خودروسازیو تو مقیاس بزرگتری پیش برده این صحیح
اما تقابل با اروپا همیشه براش هزینه بر بوده
به نوعی اروپا برادر بزرگتری بوده ک امریکا سعی داشته مدام خودشه بهش برسونه
پدرام
۵ شهریور ۱۴۰۱در خصوص تسلا مگه دو نفر نبودن که سهامشون رو گرفتن و ایلان ماسک اونا رو کنار گذاشت این دو نفری که اشاره کردید همان ها بودند یا خیر؟ و اگر بله آنها معتقد بودند ماشین های بنزینی را برقی کنند اما ایلان ماسک معتقد بود صفر تا صد ماشین توسط تسلا باشد
JDM lover
۵ شهریور ۱۴۰۱این مطلب فقط جهت بحث و جدل هست
از وقتی پدال به ز.ومیت پیوست خیلی مطالب گوهربار زیاد شده
عاشق پدال
۶ شهریور ۱۴۰۱عجب کامنتایی
علنا با زبون خودشون خودشونو نوکر خطاب میکنن
نه امریکا اقای دنیاست. نه ما نوکر کسی. نه المان و ژاپن
امریکا تضمین صلح دنیاست
همین.
اینقدر چرت و پرت ننویسین . دارین تاریخو عوض میکنین.
به خدا خیلی خوشین. خوشی زده زیر دلتون.
یا اینکه واقعا روانی هستین.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ شهریور ۱۴۰۱بحث رو از خودرو سازی به چی می کشونه متاسفم برات
علی
۶ شهریور ۱۴۰۱بحث فنی را بذارین کنار ، اگه آمریکا نبود آلمان غربی تحت نفوذ شوروی میشد مثل آلمان شرقی !!! بدون تکنولوژی آمریکا که از جامعه آزادش و موسسات تحقیقاتی اش و دانشگاههای برترش نشآت میگرفت ، ما شاهد اینهمه رشد علم و تکنولوژی های امروزی نبودیم ، بدون سرمایه ها و کمکهای آمریکا ، نه بنز امروزی داشتیم نه بی ام و ،، آقایون آلمان فن برید تاریخ را بخونید بخصوص بعد از جنگ جهانی دوم ، اون چیزی هم که میگن فرار مغزهای آلمانی ، اغراقه و بدونین بدون یه جامعه آزاد با نظام سرمایه داری مثل آمریکا هیچ مغزی پخی نمیشه!!! اروپا بدون حمایتهای آمریکا امکان نداشت به پیشرفت امروزی برسد . والسلام
🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺
۶ شهریور ۱۴۰۱باشه
Elemento
۷ شهریور ۱۴۰۱بعد از اف 90 سری 3 بی ام و مدام در حال افته. از همون روزی که کادیلاک ماشین بهتری از بی ام و ساخت باید میفهمیدن در حال حرکت به عقب هستن