اگر به خودروی دیفرانسیل عقب هیجانانگیز که قیمت مناسبی دارد علاقهمند هستید این مقاله برای شماست!
افراد زیادی در دنیا به خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک علاقه دارند اما از نظر جذابیت و هیجان نمیتوان چشم را روی خودروهای دیفرانسیل عقب بست. جدا بودن چرخهای محرک و سیستم فرمان باعث ارائه دینامیکی میشود که سواری هیجانانگیز را در پی داشته و درعینحال نیازمند مهارت خاص راننده برای بهره بردن از این نوع طراحی است. همچنین هیچچیزی لذتبخشتر از بازی کردن با عقب خودرو و حفظ کنترل آن نیست؛ اما مشکل خودروهای دیفرانسیل عقب به قیمت آنها مربوط میشود چراکه یافتن خودروی دیفرانسیل عقب جذاب با قیمت مناسب کار سختی خواهد بود.
خودروهای دیفرانسیل جلو هزینه ساخت کمتری دارند زیرا پیشرانه و چرخهای محرک در یک بخش و نزدیک به گیربکس قرار دارند اما در خودروهای دیفرانسیل عقب باید ارتباط بین چرخهای محرک و پیشرانه در طول شاسی برقرار شود که به معنی مهندسی بیشتر و پیچیدهتر است. البته اگر پیشرانه در بخش پشتی یا میانی خودرو نصب شود داستان کاملاً متفاوتی وجود خواهد داشت. با تمامی این تفاسیر میخواهیم ۸ خودروی دیفرانسیل عقب جذاب و ارزانقیمت صفرکیلومتر یا دستدوم را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
مزدا MX-5 میاتا
مزدا میاتا همیشه پاسخی به این سؤال بوده است: بهترین خودروی دیفرانسیل عقبی که در بازار آمریکا میتوان خرید کدام است؟ اگرچه MX-5 میاتا خودروی بسیار سریعی نیست اما اگر نیازمند پیشرانهای قدرتمند هستید باید رانندگی با این محصول مزدا را یاد بگیرید چراکه تواناییهای زیاد و سواری لذتبخش را ارائه میکند. شاسی خودرو بسیار خوب بالانس شده و فرمان نیز دقیق است. همین موضوع درباره گیربکس هم صدق میکند. قیمت مدل صفرکیلومتر میاتا حدود ۲۹ هزار دلار است اما مدلهای دستدوم بسته به میزان کارکرد، شرایط ظاهری و فنی و سال ساخت قیمتهای کمتری دارند. در دل میاتا پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۸۱ اسب بخاری قرار دارد.
مزدا RX-8
این محصول جذاب مزدا را میتوان یک اسباببازی هیجانانگیز برای آخر هفته دانست و البته باید دانست RX-8 یکی از گرانترین خودروهای دیفرانسیل عقب دستدوم بازار است. نکته مهم این است که نباید به سراغ برخی نمونههای این خودرو با پیشرانه روتاری رفت چراکه مشکلات خاص خود را دارند. RX-8 کمی عجیب به نظر میرسد اما یک خودروی دیفرانسیل عقب متوازن با سواری لذتبخش و پیشرانهای ۲۳۲ اسب بخاری با ردلاین ۹ هزار است.
فورد موستانگ اکوبوست
این تصور که طرفداران فورد موستانگ فقط باید نسخه ۸ سیلندر آن را بخرند از دور خارج شده و هر فردی که تواناییاش را داشته باشد گزینه مدنظر خود را خریداری خواهد کرد. این موضوع به ویژه درباره نسخه دیفرانسیل عقب موستانگ اکوبوست با قیمت پایه حدود ۳۲ هزار دلار صدق میکند. این خودرو ۳۱۵ اسب بخار قدرت دارد که بیشتر از خروجی اکثر خودروهای رده میانی بازار است و درعینحال قیمت مناسبی هم دارد. موستانگ در حال حاضر تواناییهای زیادی در عبور از پیچها نشان میدهد.
نیسان 370Z
به دلیل دریفت ها و تیونینگ های سنگین، نسخههای دستدوم نیسان 370Z وضعیت جالبی ندارند مگر اینکه بتوانید نسخههای بسیار خوب را پیدا کنید. با قیمت حدود ۱۲ هزار دلار میتوان این خودروی ژاپنی کارکرده با کیلومتر حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر را خریداری کرد. همچنین نسخههای کانورتیبل 370Z نیز وجود دارند اما اکثر طرفداران نسخه سقف ثابت را میخواهند. پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو ۳۳۲ اسب بخار قدرت تولید میکند هرچند بهتر است از نمونههایی با کارکرد بالا دوری کرد. البته اگر خواهان کمی کابین لوکستر هستید میتوانید اینفینیتی G37 کوپه با سواری مشابه را خریداری کنید. همچنین 370Z نیسمو نیز وجود دارد که کمی گرانتر و البته جذابتر است.
بی ام و 330i E46
شاید آخرین نسل از بی ام و سری ۳ که ابعاد مناسب و سواری واقعاً لذتبخش داشت نسل E46 بود. یکی از برجستهترین اعضای این خانواده 330i ZHP است که با پیشرانه ۶ سیلندر ۲۳۵ اسب بخاری عرضه شد و اولین سری ۳ غیر M با گیربکس ۶ سرعته دستی به شمار میرفت. این خودرو در عین قوی بودن سواری راحتی را ارائه میکرد هرچند فضای صندلی عقب آن کاملاً متوسط بود. هماکنون میتوان نسخههای بسیار خوب آن را با قیمت فراتر از ۳۰ هزار دلار خریداری کرد.
تویوتا GR86/سوبارو BRZ
اگر علاقهای به میاتا ندارید میتوانید هموطنهای آن یعنی تویوتا GR86 و سوبارو BRZ را انتخاب کنید که از نظر قیمتی تقریباً در بازه مشابه میاتا قرار دارند. با مبلغ حدود ۳۰ هزار دلار پشت فرمان خودرویی با پیشرانه ۲۲۸ اسب بخاری مجهز به گیربکس دستی مینشینید. برخلاف MX-5 میتوان از فضای بیشتر صندلیهای عقب نیز استفاده کرد.
لکسوس IS 300
یکی دیگر از خودروهای دیفرانسیل عقب جذاب و ارزانقیمت اولین نسل لکسوس IS است که قابلیت اطمینان بالایی دارد. با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار میتوان IS 300 با کارکرد کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر را خریداری نمود. البته نگرانیهایی از نظر قطعات مربوط به سیستم تعلیق وجود دارد اما پیشرانه ۶ سیلندر خانواده JZ تویوتا قابلیت اطمینان بالایی دارد. با کمی جستوجو میتوان خودروهای دیگر لکسوس همچون ES 2014 با پیشرانه ۸ سیلندر را یافت که حدود ۲۳ هزار دلار قیمت دارد و کارکردش نیز زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر است. IS 300 از پیشرانه ۳ لیتری با قدرت ۲۱۵ اسب بخار استفاده میکند.
پورشه باکستر
همانند مزدا RX-8، مردم از پورشه باکستر ارزانقیمت فراری هستند و مشکل اصلی به نشان پورشه و طراحی پیشرانه وسط آن مربوط میشود. همانطور که گفتیم خودروهای لوکس افت قیمت بالایی دارند و هزینههای نگهداری آنها نیز زیاد است اما یکی از خودروهای دیفرانسیل عقب جذابی که میتواند مدنظر قرار گیرد پورشه باکستر است. با قیمت حدود ۱۶ هزار دلار میتوانید نسخههای کم کارکرد باکستر را پیدا کنید. این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۲۰۱ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
۲۲ آذر ۱۴۰۳پژو آردی و پیکان هم ارزون ترین دف عقبایی هستن که زیر ۲۰۰۰ دلار در ایران هستن
ارزون ترین دف عقب های سال ساخت ۱۹۹۸ به بعد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/10-5.jpeg
البته این لکسوس عجب ماشین خوشگله کاش تو ایران میشد با این قیمت ۱۰ هزار دلاری یدونه تمیزشو گرفتش😭😭
NAVID@@98
۲۲ آذر ۱۴۰۳انتخاب مزدا میاتا با اینکه فورد موستانگ
پادشاهه و از فورد موستانگ و پورشه و بی ام و هم پادشاهن همینطور اینا حتی یکیشون پرفروش ترین جهانه اون یکی هم بیشتر حفظ ارزش قیمت رو داره ولی ما دسترسی ناریم بهشون
پس همون مزدا میاتا ردیفه چهار سیلندر ۱.۱۱۱۱ لیتری دنده دستیش
انتخاب مزدا میاتا اوفففففففف
Doom
۲۲ آذر ۱۴۰۳مزدا بخصوص با روتور اصلا اطمینان خوبی نداره
پورشه هم بسیار هزینه های سنگینی داره
به این لیست میشه انبوهی کامارو و چلنجر هم اضافه کرد که با قیمت های زیر ۳۰ هزار دلار در دسترسن
سهیل گل آزاد
۲۲ آذر ۱۴۰۳نیسان ۳۷۰ زد میشه گفت جذاب ترین خودروی این لیست هست از سلاطین دریفت درسته که ۱۲ هزار دلار قیمت نسخه کارکردش تو بازار جهانیه و قطعا خیلیا توانایی خریدش رو میتونن داشته باشن ولی خب کمتر کسی هست سراغ همچین خودروهایی میره این مدل خودروها هزینه های نگهداری خیلی بالایی دارن تو ایرانشم همینطوره یه ب ام و ۳۲۰ مدل ۲۰۰۶ هم قیمت یه ۲۰۷ اتومات صفره ولی خب هزینه نگهداری اون ب ام و ده برابر ۲۰۷ و ایناست و مخاطبای خاص خودش رو داره هر کسی طرفش نمیره
Doom
۲۲ آذر ۱۴۰۳در کل خودروی دست دوم داستانهای خودشو داره و ممکنه ایراداتی رو نشون بده که آدم روز اول فکرشو نمیکنه. اخیرا یه آقایی تو امریکا از دست سوباروی کارکرده خودش خسته شده بود بس که مشکلات مختلف داشت و با ماشین کوبید تو نمایندگی که خرید کرده بود 😅 …
بنظرم مطمئن ترین گزینه همون GR86 و میاتاست چون میشه کم کار و در حد نو خرید و قطعات ارزونی هم داره . همینطور چون وزن کم و ابعاد کوچکی داره کنترل و هندلینگش بهتره
Cehx
۲۲ آذر ۱۴۰۳سوبارو به این علت که برخی مدل هاش موتور تخت هستن تعمیرشون سخت و پیچیده هست
SMS
۲۲ آذر ۱۴۰۳همه عالی ولی درود بر موستانگ عزیز که برای هر صدیقه و توان مالی یه جور ماشین ارائه میکنه
از ۳۲ هزار دلار تا ۳۲۵ هزار دلار
از ۳۱۵ اسب بخار تا ۸۵۰ اسب بخار (تیونینگ هنسی )
Doom
۲۲ آذر ۱۴۰۳خوشبحال صدیقه که فورد براش ماشین ارائه میکنه
Cehx
۲۲ آذر ۱۴۰۳E46 رو با قیمت زیر 30 هزارتا بخری باید یه چادر مسافرتی هم کنارش بخری بری تو مکانیکی زندگی کنی
hosen
۲۲ آذر ۱۴۰۳ماستنگ و میاتا واقعا خیلی ارزش خرید دارن
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳GR86،اکوبوست و نیسان 370z به شدت ارزش خرید بالایی دارن حتی میشه 350z رو هم اضافه کرد
مزدا RX8 که خدای خرجه
میاتا هم که کلا تعطیله
بقیه هم باید با هزینه هاشون کنار بیای وگرنه عالی هستن