سام کاویانی: این روزها در بازار خودروی کشورمان، توجه بسیاری از مشتریان به خرید سدان هایی با بهای نزدیک به رقم ۱۵۰ میلیون تومان و یا کمتر از آن متمرکز شده است. عمده این سدانها را میتوان جایگزینی اقتصادی و ارزانتر برای آن دسته از نسخههای خارجی معروفی به شمار آورد که در این ایام دستکم بالای ۳۰۰ میلیون تومان و یا بالاتر از آن برچسب خوردهاند. در این میان، به نظر ۹ نمونه از مدل سدان اعم از داخلی و یا مونتاژی از اقبال بیشتری نزد آحاد مشتریان وطنی برخوردارند. ما هم در اینجا معایب و مزایای آنها را تیتروار برای شما خوانندگان عزیز تشریح نمودیم.
چری آریزو ۵ دندهای لاکچری (۱.۵ لیتری طبیعی)
حدود قیمت در بازار: ۱۵۴ میلیون تومان
نکات منفی: شتاب ضعیف، ضرایب سبک گیربکس، سامانه ابتدایی و پر سروصدای فنربندی، نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در دورهای بالا، سروصدای داشبورد در جادههای ناهموار، وفور پلاستیکهای کم کیفیت در داخل کابین، قیمت گران، افت قیمت در نسخههای دست دوم
بسترن B30
حدود قیمت در بازار: ۱۲۵ الی ۱۳۰ میلیون
نکات منفی: شتاب ضعیف، ترمزهای نهچندان قوی، طرح بسیار قدیمی داشبورد و وفور پلاستیکهای کم کیفیت در جایجای کابین، نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین، قیمت گران، خدمات پس از فروش نهچندان گسترده
دنا پلاس ساده (موتور EF7)
حدود قیمت در بازار: ۱۰۰ الی ۱۰۵ میلیون تومان
نکات منفی: تعویض نسبتاً سفت دسته دنده گیربکس، اشکالات برقی، نفوذ صدای باد و پیشرانه به داخل کابین در سرعتهای بالا، کیفیت ناهمگون متریال مصرفی در کابین
جک J4
حدود قیمت در بازار: ۹۸ الی ۱۰۵ میلیون تومان
نکات منفی: طراحی نهچندان عامهپسند بدنه، کمبود برخی از آپشن های رفاهی، فضای کم برای سرنشینان بلندقد در قسمت عقب، عرضه نامنظم خودرو
پژو ۲۰۷ صندوقدار
حدود قیمت در بازار: ۱۱۵ الی ۱۲۰ میلیون تومان
نکات منفی: تنش گیربکس خودکار در هوای گرم، شتاب اولیه نسبتاً کند، سروصدای داشبورد پس از مدتی کارکرد، پلاستیک کم کیفیت دور غربیلک فرمان، قیمت گران
رنو تندر ۹۰ پلاس (دنده اتوماتیک)
حدود قیمت در بازار: ۱۱۰ الی ۱۱۵ میلیون تومان
نکات منفی: طراحی نهچندان زیبا، کمبود آپشن های رفاهی، تخلیه روغن گیربکس از گردگیر پلوس، سواری نهچندان راحت در بخش عقب
برلیانس H230 (دنده دستی)
حدود قیمت در بازار: ۶۸ الی ۷۵ میلیون تومان
نکات منفی: طراحی نهچندان عامهپسند، داشبورد پلاستیکی و کم کیفیت، پایداری نامناسب خودرو در سرعتهای بالا، نفوذ صدای پیشرانه در دورهای بالا، آپشن های کم رفاهی، کمبود و گرانی برخی از لوازم یدکی، مونتاژ نهچندان مناسب
برلیانس H330 (پیشرانه ۱.۶۵ لیتری و دنده اتوماتیک)
حدود قیمت در بازار: ۱۱۵ الی ۱۲۰ میلیون تومان
نکات منفی: فنربندی نسبتاً ضعیف، دید کم بخش عقب، عملکرد ضعف جعبه دنده خودکار در حالت دستی، فضای نسبتاً کم برای سرنشینان بلندقد در عقب، کمبود و گرانی برخی از لوازم یدکی، مونتاژ نهچندان مناسب، سروصدای کابین پس از مدتی کارکرد
جیلی GC6 اکسلنت
حدود قیمت در بازار: ۹۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان
نکات منفی: طرح قدیمی و پیش پا افتاده قسمت عقب و بخشهای کناری خودرو، شتاب نسبتاً ضعیف، کمبود برخی از تجهیزات رفاهی، نفوذ صدای پیشرانه به کابین در دورهای بالا، تعداد بسیار کم نمایندگی در سطح کشور
UNAS
۲۱ دی ۱۳۹۷زارت …
- A M I R -
۲۱ دی ۱۳۹۷دقیقا زارت !
مسخرس که باید کلی کار کنی تا بتونی با 150 میلیون سرمایه همچین ماشینایی رو بگیری که جز هزینه هیچی ندارن ؛
مسخره تر اینه که تا همین پارسال با همین مقدار پول که معادل 34 هزار یورو میشد میتونستی تو آلمان یه بی ام و 640 مدل 2014 با کارکرد فقط 35 هزارتا بخری و الان با این مقدار پول تو همون آلمان میتونی یه سری 1 مدل 2014 با حداقل آپشن بخری …
Reza
۲۲ دی ۱۳۹۷از 9 تا 6 تاش چینیه ، بقیش هم آهن قراضه هستش.
علی
۲۲ دی ۱۳۹۷یک فشار دیگه امریکا بیاره اینها میشن 200 میلیون تومان ! یک فشار دیگه بده میشن 300 میلیون تومان !
امین
۲۲ دی ۱۳۹۷عزیز برادر هیچ ربطی به آمریکا نداره. وقتی مسوولین بی لیاقت بالای سر صنعت خودرو و البته یه عده مافیا که فقط به منافع شخصی خودشون فکر میکنن بهتر این این نباید انتظار داشت.
پژمان
۲۷ دی ۱۳۹۷شد 192. خخخ
Aston martin
۲۲ دی ۱۳۹۷با این پول چن سال پیش میشد آزرا خرید.با گذاشتن این لیست تطحیر میکنی این قیمتای نانشروع رو پدال
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۳۹۷بنظر من همشون آشغال و هزار بار هِیف پول ،.
اما جَک J4 خودرویی بهتر نسبت به بقیه به چشم میاد و از نزدیک دیده بودم ، بهتر از پژو ، دنا و باقی چینیها بود ، و جَک نشون داده که بهتر از باقی چینیها کار کرده .
مزدا
۲۱ دی ۱۳۹۷چقد سدان های متنوع و با کیفیت داریم !!
ما چقد خوشبختیم!!
سدان های به روز دنیا با قیمت مفت تو ایران !!!
اگه به اینا سدان میگید انتظار نداشته باشید دنیا بهمون نخندن??
علی
۲۱ دی ۱۳۹۷یه جی۵ کارکرده یا آریوS300 دستی رو به همه اینها ترجیح میدم
هرچند گزینه های قابل دفاعی نیستن ولی هرچه باشه ارزش خریدشون بیشتر از آریزو دستی ۱۵۰ تومنیه
با نصف قیمتش میشه آریو دستی خرید
و با دو سوم قیمتش یه جی۵ تمیز اتومات
بهراد
۲۱ دی ۱۳۹۷دسته دنده رو دیدم فک کردم دستکش بوکس بچس خخخخ
sina
۲۱ دی ۱۳۹۷اقا کسی اگه اطلاعات یا تجربه مالکیت این ماشین ها رو داره با ما هم در میون بذاره لطفا
خعلی ها از من می پرسن راجبشون ولی من هیچ اطلاعی ندارم متاسفانه :(
شاهین
۲۲ دی ۱۳۹۷همون خیلیا بدبختمون کردن و نمیزارن به حقمون برسیم
King918
۲۱ دی ۱۳۹۷همشون با هم 50 تومن نمی ارزن …
البته اون تندر 90 مجانی هم گرونه
Hassan
۲۲ دی ۱۳۹۷هیچکدوم به درد نمیخورن با این قیمتا و لی اگه من رو مجبور به انتخاب از بین اینا میکردن شاید ابتدا تندر و بعدش 207 روانتخاب میکردم .
تالشع خِردَن
۳۰ فروردین ۱۴۰۰آقایون شماها چی میخواید
میخواید براتون پورشه یا مازراتی بیارم مفت و مجانی؟
توی این رِنج قیمت همین ماشینا هست دیگه!
شما لیاقت همینا رو هم ندارید چون فرهنگ ندارید.
هیچکدوم از مردم ایران فرهنگ ندارن.
هزار بار مسئول عوض کنن بازم این وضع درست نمیشه.
توی آمریکا بجای اینهمه مقام توی یه استان یا ایالت،فقط یه فرماندار دارن و اگه اون فرماندار بخواد اینهمه کار کنه کم میاره
توی ایران هم همینطور.
نباید مسئولین هر روز بیان بگن که فلان قیمت هست
سالی یک بار اعلام میکنن باید همون باشه.
ولی چون ما فرهنگ نداریم خودمون قیمت رو میبریم بالا.
و این موضوع برای هر کالایی پیش اومده و متاسفم که همچین مردمی هستیم.
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷کیفیت کابین بسترنb30به شکل عجیبی پایین هستش. کاملاشکننده.ام جی360 نسبت به خودروهای این لیست قابل قبول تر بوداما خدمات پس از فروش خیلی ضعیفی داشت. برای یک خریدار چاره ای جز انتخاب نداره. یانخره بالین اینها انتخاب کنه کسی که ازسمندو405 و…. خسته شده
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/01/Toyota-Supra-.png
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/01/Toyota-Supra-4.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/01/Toyota-Supra-2.jpg
مهدی
۲۱ دی ۱۳۹۷عکس های جدیدترتویوتا سوپرا رو فرستادم دوستان
Mad.z.Max
۲۱ دی ۱۳۹۷جدی جدی به قیمته بالای صدمیلیون این خودروهای پوسیده ی قدیمی بنجل عادت کردیم…
چقدر بده که ماها انقد زود به هر نوع فشار و سختی عادت میکنیم…
محمدامین مقدم
۲۱ دی ۱۳۹۷و همچنان خودروسازان منتظر رفیق رفقای دیرینه ی دلال خود هستند !
af.1024
۲۱ دی ۱۳۹۷دلال ها خودشونن برادر من، نمایندگی رسمی ساپیا سراتو رو اون زمانی که 114 تومن بود قیمت کارخونش، 165 تومن میفروخت; دقیقا با قیمت بازار. خودشون عرضه رو کم کردن به نمایندگی ها دستور افزایش قیمت دادن از اون طرف به دولت فشار میارن که میبینید ما نمیتونیم تولید کنیم قیمتا رفته بالا اگر مجوز افزایش قیمت بدین میتونیم تولید رو دوباره شروع کنیم دولتم که میترسه یه تعداد کارگر بیکار بشن و تجمعی چیزی پیش بیاد مجوز افزایش قیمت رو میده اونم در حد 5 درصد زیر قیمت بازار. بازاری که قیمتشو خود خودروساز با شبکه توزیعش تعیین میکنه و خودش میتونه کم و زیاد کنه قیمتشو هر وقت که بخواد. من و شما هم سرکاریم تو اینترنت دنبال اخباریم که سلطان خودرو فلان و دلال ها به همان….
سامان
۲۱ دی ۱۳۹۷سال بعد پراید تو این رنج قیمته… اینا هم تو رده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون
Car Lover
۲۱ دی ۱۳۹۷چ گاریایی یکی از یکی گاری تر
AMANTE
۲۱ دی ۱۳۹۷یعنی چی بگم هر چی بگم کم گفتم.
ولی به این فکر کنید اکثر این ماشین ها، ماشین هایی هستن برای افرادی در جهان که ساده ترین کار و کمترین درآمد رو دارن و بعد یک سال یا دو سال می تونن بخرنش.
بعد تو ایران مثلا فردی که تو بانک کار می کنه با پنج شیش سال پول پیشش رو میده و میره تو قسط و آخر با هزار و یک منت ماشین رو تحویل میدن.
Think different
۲۱ دی ۱۳۹۷فقط اونجاش ک در مورد دنا پلاس گفته طراحی با ابهت وجذاب و فرم جذاب داشبورد اخه این اشغال به درد نخور تعریف داره ما خودمون این ماشینارو شاخ کردیم از ماس ک بر ماس دنا معمولی ک سمند بود گفتن چیکار کنیم چیکار نکنیم دادن یه بچه چند تا لگد بزنه بغلاش یکم بره تو واقعا انگار جای فرو رفتگی با دسته چیه این اخه
از انصافم نباید گذشت فقط چراغای جلوش خوبه تو نکات منفی ام به این اشاره شده ک همشون تقریبا اشغالن و جای اشغال اشغالیه نه تو خونه یه ایرانی حیف اسم با ابهت و با عظمت ایران که ب گند کشیدیمش اشغال جم کن شدیم
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۷باعث تاسفه واقعا…
اما با این حال بین این اشغالا معقول تر از همه اول تندر هس بعدش دنا بقیش مفتشم گرونه
شاهین
۲۲ دی ۱۳۹۷یکی از مسئولین شرکت سایپا هم گفته که پراید باید 120 میلیون بشود …
میدونم توان خرید همون پراید رو هم دارید ولی نکنید اینکارو
اگه الانم 30 تومن پول پراید میدین نشون دهنده اینه که مغزتون 30 ریال ارزش داره
یکم به خودتون احترام بزاریدو نزارید بهتون بخندن
ماکه حرص میخوریم و خندمون نمیگیره نزارید جوون مرگ بشیم
البته نا گفته نمونه امروز ملت رو میدیدم توی نمایشگاه خودرو اعتراض میکردن انقدرخوشحال شدم برای وضعیتشون که نگو. باشه که رستگار بشن حالا حالاها
مسعود
۲۶ دی ۱۳۹۷مزدا 3 مدل 88 یا ماکسیما مدل 84 رو ترجیح میدم
سیامک
۱ بهمن ۱۳۹۷من بعد از تجربه خیلی از اینا آخرش به یه اوانته۸۸ رسیدم درسته اپشن کمی داره ولی خرابی تو کارش نیست
امیر
۱۶ بهمن ۱۳۹۸با سلام …
این نکات منفی همه این ماشین های که نوشتید دو برابر نکات مثبت انهاست ….???
بعد میگین این ماشین ها مطرح و خوب است ??????
واقعا خنده دار و چرته ??