صنعت خودروسازی آمریکا طی دهههای گذشته فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده است و پس از بحران سال ۲۰۰۸ خیلیها فکر میکردند این صنعت دیگر نتواند کمر راست کند اما امروز میبینیم که خودروسازان آمریکایی رقبای خارجی را جا گذاشتهاند.
همیشه نشستن پشت فرمان یک بامو یا پورشهٔ اسپرت تجربهٔ خاص و منحصربهفردی بود که در دیگر خودروها مشابه آن پیدا نمیشد اما زمانه تغییر کرده و صنعت خودروسازی را هم با خود بروز کرده است. چه کسی بیست سال پیش تصور میکرد که فراری یک شاسیبلند تولید کند؟ چه کسی حتی جرأت میکرد تصور کند که یک سوپراسپرت درجهیک فراری مشتری نداشته باشد و تعداد زیادی SF90 در نمایندگیها منتظر خریدار بمانند؟ این در حالی است که هماکنون در بحران مالی نیستیم و درآمدها خیلی بیشتر شده ولی دیگر خودرویی مثل SF90 برای خیلیها جذابیتی ندارد. بازار خودروهای لوکس به معنای واقعی کلمه ظرف چند ماه متحول شده است.
آینده سخت اروپاییها
متأسفانه مشکل اروپاییها فقط کاهش تقاضا برای سوپراسپرتها نیست زیرا در حال حاضر، هم چین و هم آمریکا خودروهایی معادل نمونههای اروپایی را با قیمت مناسبتر تولید میکنند. چیزی که این دو کشور ابرقدرت جهان دارند و اروپا فاقد آن است، آزادیهای قانونی بیشتر و افراد ماهر با بودجه و فضای کافی برای خلاقیت است. بهعنوانمثال، برنامه گیگا پرس تسلا یکشبه شکل نگرفت و شرکت ایتالیایی ایدرا برای ایجاد انقلابی در فرایند تولید خودرو با تسلا همکاری کرد که باعث سادهسازی خط تولید شد. در اروپا اما اصلیترین دغدغهٔ خودروسازان مطابقت با قوانین آلایندگی است و اکثر برندهای اروپایی دوران سختی را سپری میکنند که باعث شده درونگرا شوند. بهعنوانمثال، رنو تنوع پیشرانههای خود را کاهش داده و در پاسخ به قوانین اتحادیهٔ اروپا اقدام به تولید خودروهای ارزانتری کرده است. از سوی دیگر، مرسدس و بامو هم پس از همهگیری کرونا اعلام کردند که قصد دارند خودروهای کمتر ولی گرانتری تولید کنند.
قانون سوم نیوتن
متأسفانه یا خوشبختانه بسته به اینکه طرفدار خودروسازی کدام قاره باشید، بازار آمریکای شمالی خودروسازان اروپایی را مجازات کرد. خریداران آمریکایی نشان دادند علاقهای به خودروهای گرانقیمت و بیاحساس اروپایی که پس از خروج از نمایندگی بشدت افت قیمت خواهند داشت ندارند. برخی خودروهای الکتریکی مثل مرسدس EQS و بامو iX از مصادیق این موضوع هستند. علاوه بر این، مدیران عامل خودروسازان اروپایی هم چشماندازی از نیازها و شرایط بازار خودروی آمریکا ندارند و به نظر میرسد هیچگاه از دفتر خود خارج نمیشوند تا جهان را ببینند. بهعنوانمثال، کارلوس تاوارس بخش آمریکایی استلانتیس را تقریباً نابود کرد زیرا متوجه نشد خریداران چه میخواهند.
تفاوت رویکردها
درحالیکه اروپاییها هنوز در پی یافتن راهی برای مطابقت با قوانین آلایندگی هستند، خودروسازان آمریکایی گامهای بزرگی در مسیر درست برداشتهاند. برخلاف نسل جدید بامو M5 که از فورد F150 سنگینتر شده یا مرسدس C63 که نیمی از سیلندرهای خود را از دست داده است، برندهای آمریکایی روی اصول پیش میروند. آنها یا یک خودروی تمام الکتریکی عالی میسازند یا خودروی بنزینی عالی؛ اما چرا اکثر خودروهای آمریکایی امروزی بهتر از چیزی هستند که اروپاییها تولید میکنند؟ پاسخ این سؤال در شیوهٔ تولید است. بهعنوانمثال، تسلا مدل Y را در نظر بگیرید که آمریکاییترین خودروی بازار است. این ماشین در کالیفرنیا طراحی شده و در تگزاس تولید میشود؛ بنابراین، آمریکاییها با خرید این خودرو نهتنها به حفظ محیطزیست کمک میکنند بلکه از کارگران آمریکایی هم حمایت کرده و پول خود را در ایالاتمتحده خرج میکنند که باعث میشود اقتصاد کشور قوی و قویتر شود.
علاوه بر این، جنرال موتورز هم با سرمایهگذاری در تولید باطری و استخراج لیتیوم، گامهای بلندی در زمینه کوتاه کردن زنجیرهٔ تأمین قطعات برداشته است. البته این کار خیلی پرهزینه است ولی طی چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید زیرا هماکنون در حال گذار از سوختهای فسیلی به انرژیهای تجدید پذیر هستیم. یکی دیگر از خودروهای آمریکایی عالی، لوسید ایر است. این سدان الکتریکی که توسط مهندس ارشد سابق تسلا ساخته شده است، با طراحی شیک، قوای محرکهٔ قدرتمند و کارآمد، کابین چشمگیر و ایمنی بالا، توجهات زیادی را جلب کرده است. در بخش امکانات نیز درحالیکه اروپاییها به آپشنهایی مثل تهویهٔ صندلیهای عقب حتی فکر هم نمیکردند و آپشنهایی مثل این صرفاً در برخی سدانهای گرانقیمت مثل مرسدس S کلاس آنهم بهصورت سفارشی ارائه میشود، در آمریکا چنین آپشنی را در خودروهای بسیار ارزانتری مثل شورلت تاهو میبینیم.
بنزین برای مخالفان باطری!
در آمریکا کسانی که علاقهای به خودروهای الکتریکی ندارند، انتخابهای زیادی پیش روی خود میبینند. بهعنوانمثال، رم ۱۵۰۰ رمشارژر جدید به یک پیشرانهٔ V6 بنزینی مجهز است که فقط بهعنوان ژنراتور عمل میکند و به شارژ باطریها میپردازد. با این کار، پیکاپ رم از مزیتهای خودروهای الکتریکی بدون نگرانی بابت شعاع حرکتی بهره میبرد. برای کسانی که هیچگونه الکتریکیسازی را در خودرو نمیخواهند نیز آمریکا چیزهایی دارد. فقط کافی است نگاهی به فورد موستانگ، شورلت کوروت، فورد برانکو رپتور، کادیلاک CT5 و حتی بیوک انکلیو بیندازید.
قانون کاهش تورم (قانونی که با هدف کاهش کسری بودجه دولت فدرال، سرمایهگذاری در تولید انرژی داخلی و ترویج انرژیهای پاک در آگوست ۲۰۲۲ توسط جو بایدن تصویب شد) و قانون تراشه و علم (قانونی که حدود ۲۸۰ میلیارد دلار بودجه برای تقویت تحقیقات داخلی و تولید نیمرساناها در ایالاتمتحده در نظر گرفته است) تنها دو نمونه از قوانینی هستند که باعث راهاندازی مجدد بسیاری از کسبوکارهای تولیدی و حفظ مشاغل مهم در آمریکا میشود.
مهران
۱۸ دی ۱۴۰۳پیشی گرفته🐈
(Ali(chevynova
۱۸ دی ۱۴۰۳چون صنعت خودروسازی امریکا پونتیاک استار چیف رو ساخته
اولدزموبیل دلتا رو ساخته
شوی الکامینو اس اس مدل ۷۱ رو ساخته
موتور ۴۵۵ بیگ بلاک ساخته
پلیموت والیانت ۶۹ رو ساخته
هادسون هورنت ساخته
پاکارد کلیپر ساخته
و….
محمد
۱۸ دی ۱۴۰۳سلام آقا ماشاالله برات لینکلن چینی آوردم اونجا یادت رفت ماشاالله ماشاالله کنی
https://www.pedal.ir/lincoln/lincoln-sales-figures-2024/
(Ali(chevynova
۱۸ دی ۱۴۰۳لینک خرید سهام بنز توسط جیلی رو نداری بفرستی برام تجدید خاطره بشه؟
۱۸ دی ۱۴۰۳ماشین به اون قشنگی چشه کجاش چینیه
مرسدس هم اولین خودروساز جهان بود
محمد
۱۸ دی ۱۴۰۳شما اول اون آرم جی ام ورشکسته ۲۰۰۸ که با وام بلاعوض ( صدقه و گدایی) از دولت آمریکا نجات پیدا کرد بردار بعد درباره ی بنز صحبت کن
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳همون ورشکست الان کابوس بقیه اس
۱۹ دی ۱۴۰۳از جردن علی خبری دارین؟
amir
۱۸ دی ۱۴۰۳ولی جدا گزینه هایی مثل پلیموث والیانت پسندم نیست خیلی بهتراش هستن
فرشید
۱۹ دی ۱۴۰۳این مقاله تمام پیچیدگی بازار خودرو رو محدود به نوع و قدرت موتور کرده که تک بعدی و ساده انگارانست. از اول هم خودروهای آمریکایی بازار آمریکا رو تحت سلطه داشتن و این چیزه جدیدی نیست همونطور که بازار اروپا توی دستای برندهای اروپایه (سال ها جنرال موتورز بزرگترین و فورد دومین خودروساز جهان بودن به لطف بازار بزرگ آمریکا). تلاش برای کوچیک کردن موتورها و الکتریکی سازی هم ناشی از نداشتن چشم انداز مدیران اروپایی نیست بلکه به خاطر قوانین اون کشورها و اجبار و جریمه هایی هست که وجود داره. کلن این مقاله یک نتیجه گیری سطحی بر مبنای یک سری اطلاعات محدود بود
Never
۱۸ دی ۱۴۰۳همون عکس اول نشون میده که هنوز پیشی نگرفته
M5 CS ….
718
۱۸ دی ۱۴۰۳نکته خوبیو گفتی. موتورترند ۲ سال پیش بین CT5 بلک وینگ و M5 CS مقایسه ای کرد و نتیجه رو خودتون ببینید. ضمنا مقاله مال ۲ سال پیشه . نه ۸ سال پیش و قبلتر :)
https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review/#مقام_اول_بامو_m5_cs
پیرمرد قدیمی
۱۸ دی ۱۴۰۳🤣
با این حساب دیگه حرف مجلات هم نباید ملاک قرار داد.
Taha Ayoobi
۱۸ دی ۱۴۰۳718،
توروخدا قبل از فرستادن لینک توشو بخون،
کادیلاک دیفرانسیل عقبه و بی ام و دو دیفرانسیل.
برا کادیلاک نوشته بهترین سدان دیفرانسیل عقب
718
۱۹ دی ۱۴۰۳خودت متنو خوندی که به من میگی ؟
اول خودت بخون بعد اظهار فضل کن
خود موتورترند عقلش میرسیده که این دف عقبه اون دودف اما با وجود هرتفاوتی مقایسه کرده که ببینه کدوم لایق بهترین سدان پرفورمنس میان سایزه. هرکدوم ازین ماشینا با نگرش خود سازنده ساخته شده اروپاییا معتقد بودن بهترین سدان باید دودف باشه و امریکا به فرمول سنتی خودش تکیه کرده یعنی پوشراد – سوپرشارژ – دف عقب. برنده هم نماینده اروپا اعلام شده. کادیلاک میتونست همینو دودف بزنه اما خودش به هر دلیلی خواسته که تک دف باشه و این تصمیم خود سازنده بوده و به خودش برمیگرده در متن هم گفته :
«کادیلاک برای ارائهٔ شخصیتی پویا در CT5-V بلکوینگ، تصمیم به عدم انتقال نیرو به چرخهای جلو گرفته و از مزیت بهبود پرفورمنس چشمپوشی کرده است»
همونطور که گفتم تصمیم خودشون بوده و عواقبش هم به خودشون مربوطه. در کل بعد از همه اینها ، میرسیم به نتیجه که تاج پادشاهی خیلی وقته بر سر بیمر بوده و هست… دیگه بهونه و گریه و اینا نداره
سوشیانت
۱۹ دی ۱۴۰۳فعلا که همون کادیلاک هم سرعت هم قدرت بیشتری داره فقط شتابش ضعیف تره
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳718، اصلا حوصله این بحث ها رو سر این مقاله ندارم، یه دور قبلا با یکی تا تهش رفتم.
همون توضیحاتی که برای کادیلاک بود ته داستانو میگه،
(این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است)
الان چون بی ام و اول شده یعنی بهتره؟
نه، اونا با دو دیفرانسیل بیشتر حال کردن، اگه بی ام و دیفرانسیل عقب بود اونوقت میشد نتیجه گرفت.
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳سوشی قدرت بیشتر رو نمیشه گفت، معلوم نیست بی ام و چقد ازش کم کرده اعلام کرده😂
اون شتاب کمتر هم به خاطر تک دف و دو دفه
Vette
۱۸ دی ۱۴۰۳البته ct5v bw . از m5 cs تو پیست سریعتره
وی
۱۸ دی ۱۴۰۳تیتر و متن بسیار اغراق آمیز بود
امریکا نسبت به یکی دوهه پیش خودش بهتر شده درحالی که اروپا نسبت به دهه قبل خودش در بعضی بخش ها کم فروغ تر شده که دلیلش هم سخت گیری های خود دولت های اروپایی هست
با اینحال در خیلی از کلاس ها اروپا با اختلاف جلوتره و به نظر نمیاد این جایگاه رو واگذار کنه مثل سوپراسپرت ها هایپر کارها هاچ بک های اسپرت و…
Taha Ayoobi
۱۸ دی ۱۴۰۳ام5 زمانی بهترین بود که فقط خودش با خودش رقابت میکرد
نویدی
۱۹ دی ۱۴۰۳ام 5 رو خواستی تایپ کنی دستت نلرزید؟😘
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳حوصله شو نداشتم انگلیسی شو تایپ کنم اصلا، همون فارسی گفتم
T.50
۱۸ دی ۱۴۰۳تمام متنی که خواندید نظر یک مجله بنام Auto Evolution بود که خودش توسط یک یا چندنفر خودرو نویس نوشته شده و عقاید اوناست. لزوما عقیده این مجله و نویسندگانش عین حقیقت نیست و حتی از انگیزه اصلی نوشتن چنین مقاله ای نمیشه مطمئن بود
چه بسا پشت سر خیلی ازین تحلیل ها چیزی نباشه جز ویو گرفتن بیشتر و تبلیغ و پول بیشتر .به همین سادگی . پس خیلی گنده نکنید اینارو
الف.ی
۱۸ دی ۱۴۰۳《در اروپا اما اصلیترین دغدغهٔ خودروسازان مطابقت با قوانین آلایندگی است》
سیاستمدارای احمق اروپایی
فقط مقاله پدال در مورد فولکس رو بخونید
آیا SF90 رو دست فراری مونده 🤔
فک میکنم متن کمی هم با جانبداری نوشته شده
همین امسال خبرای بد در مورد افت فروش آمریکایی ها و تسلا و فراخوان کم نخوندیم
به نقش کمک های مستقیم مالی دولت آمریکا اشارهای نشد
javad-bmw
۱۸ دی ۱۴۰۳خریداران آمریکایی نشان دادند علاقهای به خودروهای گرانقیمت و بیاحساس اروپایی که پس از خروج از نمایندگی بشدت افت قیمت خواهند داشت ندارند
من خودم خیلی ماشین آمریکایی دوس دارم ، ولی اینکه نویسنده میگه ماشین های اروپایی بی احساس هستن کاملاً ، حرف مفت حساب میشه
چون آمریکایی ها دوس ندارن همه ماشینای اوروپایی رو با یه چوب نزن
BMW E46 ,E39 , E21 , E12
Mercedes SLS , SLR ,AMG ONE
جگوار E TYPE
استون مارتین one 77
بوگاتی رویال ، ویرون ، شیرون
میورا ، کنتاش
آلفارومئو دیسکو وُلانته 🤤🤤
هزار تا ماشین دیگه هم هست ، اینا بی احساسَن.
نویسنده باید پارکشو عوض کنه.
90s culture
۱۸ دی ۱۴۰۳موضوع در خصوص بازار امروز آمریکا هست! نه بیست سال پیش!!!
همه این ماشین هایی نام بردی در زمان خوش بسیار خودرو های عالی و پرفروش بودند ولی حالا چیه؟ آیا خودرو ساز های اروپایی به سنت ها خودشون پایبند هستند حالا!؟
بخاطر قوانین سفت و سخت اروپا خودرو هاشون خیلی دگرگون شده و از زائقه بازار امریکا دور شده مانند خودروهای AMG مرسدس بنز که در این مقاله هم بهشون اشاره شده که چطور از موتور بی جون ، بزور موتور الکتریکی استفاده می کنند
و تازه حاضر به ساخت نسخه های سفارش مخصوص بازار امریکا مانند موتورهای حجیم با راندمان بالا که گذشته وجود داشت بخاطر کاهش هزینه های تولید خودشون نیستند.
Siyavash
۱۸ دی ۱۴۰۳عکس رو دیدم یه لحظه فکر کردم مقایسه کادیلاک و m5cs هست خوشحال شدم گفتم بزار برا بار هزارم بخونم…تازه فهمیدم چرا اروپا ار آمریکا پیشی گرفت😁😁
R@min
۱۸ دی ۱۴۰۳قوانین آلایندگی بی معنی و بی اساس و شتاب زدگی احمقانه برای برقی سازی کلا خودروسازی اروپا زمین زده، هر چی خوردن از خودی بود.
امیدوارم اتحادیه از قوانینش عقب بکشه تا اینا یه نفسی بکشن.
kh@sh@y@r
۱۸ دی ۱۴۰۳اگه احزاب راست توی اورپا به قدرت نرسن اوضاع برای کل صنعت اروپا وخیم میشه.
طبق چیزی که میبینم به نظرم اروپا وارد رکود و درگیری داخلی و رشد تروریسم در داخل خودش میشه که زمینه ساز اخراج گسترده مهاجران
و قدرت گیری احزاب راست میشه.
———————————
اگه ترامپ ترور نشه به نظرم آینده خوبی در انتظار آمریکا باشه.
R@min
۱۸ دی ۱۴۰۳رسوایی دیزل گیت برای جناح چپ اهرم فشار خیلی قدرتمندی شد که به بهونه این بیان بالا و آسیب بزرگی به فولکس زد و قدرت و نفوذش تو اتحادیه اروپا از بین برد.
شاید حرفم توهم توطئه یا خنده دار باشه ولی بنظرم جناح چپ اروپا داره از چین خط میگیره.
kh@sh@y@r
۱۹ دی ۱۴۰۳حتی اگر از چین هم خط نگیرن عملکرد و کارهایی که میکنن در خدمت منافع چینه. البته دولت بایدن هم دست کمی از اروپا نداشت.
JDM سابق
۱۸ دی ۱۴۰۳تیتر جنجال برانگیز
JaMsHiD-B
۱۸ دی ۱۴۰۳خیلی مقاله جنجالی بود
بیشتر برای ویو بود
لُب کلام رو نمیرسوند !
کلا مقایسه بازار آمریکا و اروپا خیلی بی پایه و اساسه
شما ماشین های پرفروش آمریکا رو با اروپا مقایسه کن ، از بازار هدف فوق متفاوت بفهم که این دو هیچ ربطی به هم ندارن
حالا میخوای دیسلایک بده ببینم این اصل عوض میشه یا نه
Scuderia Ferrari
۱۸ دی ۱۴۰۳پدال هم میتونه تیتر بزنه خودروسازان ایرانی از ژاپنی ها سبقت گرفتن
Nismo
۱۸ دی ۱۴۰۳فشار خوردن نداره که
توی سوپراسپرت که کوروت لامبو و فراری و پورشه رو پشت سر گذاشته
توی سدان که بلک وینگ بی ام و بنز و آئودی همه رو رنده کرده
توی suv که اسکالید هیچ همتایی نداره
توی پیکاپ که اروپا اصلا پیکاپ نداره
امیدتون به هاچبک ها باشه شاید فرجی شد😂😂
با تیتر تحقیرآمیز درگ هاچبک برقی فراری با آیونیک😂😂😂😂
Taha Ayoobi
۱۸ دی ۱۴۰۳تو هاچپک ها هم فورد فوکس نسخه بقیه رو میپیچه
مهران
۱۸ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review/#مقام_اول_بامو_m5_cs
تیتر اینقدر ناشیانه و خنده داره که جوابی نمیمونه برای یه عده.
ولی این لینکی که دوستمون اون بالا هم گذاشت لازم بود.
Taha Ayoobi
۱۸ دی ۱۴۰۳به همون دوستت هم گفتم که قبل از فرستادن لینک بخون ببین چی نوشته،
بی ام و دو دیفرانسیله و کادیلاک دیفرانسیل عقب،
برای کادیلاک نوشته بهترین سدان پرفورمنس دیقرانسیل عقب.
718
۱۹ دی ۱۴۰۳و باز هم تکرار میکنم که دف عقب بودنش به تصمیم خود کادیلاک برمیگرده . خودشون خواستند که دودف نباشه. دیگه به ما چه که تک دفه وقتی خود سازنده همینو خواسته
«کادیلاک برای ارائهٔ شخصیتی پویا در CT5-V بلکوینگ، تصمیم به عدم انتقال نیرو به چرخهای جلو گرفته و از مزیت بهبود پرفورمنس چشمپوشی کرده است»
نتیجه ش میشه برتری بیمر و تمام. بهونه مهونه موقوف
سوشیانت
۱۹ دی ۱۴۰۳محض اطلاع کادیلاک با وجود همون دف عقب حتی تو پیست هم از سی اس سریع تره چیزی که هر دفعه میگین😂
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳بی ام و هروقت جرعت رد دف عقب بزنه مثل کادیلاک اون موقع بیا اینجوری بگو.
محمد امین
۱۸ دی ۱۴۰۳چیشد که فکر کردید فروش بیشتر به معنای ماشین بهتره؟
احتمالا تا خود قیامت خودروساز های آسیایی و امریکایی نتونن به اروپایی ها تو سطوح بالا خودروسازی و موتوراسپرت برسن
نویدی
۱۸ دی ۱۴۰۳آمریکا فقط از نظر وانت سازی از اروپا پیشی 😸 گرفته.
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳پیشی نگرفته، پیش بود.
بهزاد
۱۸ دی ۱۴۰۳یکی از عجیب ترین مقاله ها بود و بیشتر شبیه یک تبلیغ یا رپورتاژ یا همچین چیزهای میشد حساب کرد!
درسته عملکرد شرکت ها در مقاطعی پستی و بلندی داره اما خودروسازان اروپایی یا حداقل آلمانی با توجه به شرایط خودشان را وقف خواهند داد و حداقل عملکردشان در آمریکا خوبه.
فکر کنم نگارنده نمیدونه مثلا آلمانی ها در آمریکا خطوط تولید دارند و کارگران و مهندسان بومی در آنجا فعالند و شاید از چشم ترامپ به صنعت نگاه میکنه.
مثال فراری را کجای دلمون بزاریم😄
ali
۱۸ دی ۱۴۰۳با سلام
من آقا بی سوادم یکی یه مثالی بزنه برا این قضیه که آپشن گرون قیمت عقب اس کلاس ،تو ارزون ترین ماشینهای آمریکایی هست؟؟؟مطمعننا نویسنده این خزعولات یه مست بوده در حالت مستی یا پا منقل نوشته
Iman 007
۱۸ دی ۱۴۰۳مردم ترجیح میدن یک کوروت بخرن که قیمت کمتر و پرفورمنس نزدیک (نه بالاتر)
نسبت به آلمانی دارن و همینطور بعضی اشتباهاتی هم مرتکب شدن مثل طراحی های نسبتا احمقانه بی ام و و تلاش های نافرجام برای برقی سازی
مازیار
۱۸ دی ۱۴۰۳همیشه میگم نویسندهها هم مثل خودمون هستن و اصولا هیچ دیدگاهی نباید دور از انتظار باشه
اما این عبارت “خودروهای بیاحساس اروپایی” توش جا نشد😄
حسین دهمرد
۱۸ دی ۱۴۰۳البته از اروپا بخاطر اهمیت به تغییرات آب و هوایی متشکریم ولی مثه اینه که تو ایران بخاطر اینکه یه نادون گفته ساخت پالایشگاه و نیروگاه باعث آلایندگی هوا میشه شاهد واردات بنزین و کمبود برق هستیم.
مهدی
۱۸ دی ۱۴۰۳در مورد فراری sf90 که باید بگم چند ماهه تولیدش متوقف شده و سال آخر هم از ژانویه تا اگوست ۲۰۲۴ تعداد ۱۱۶۲ فروخته که نسبت به سال قبل رشد داشته حتی در سال آخر تولیدش که خریدار میدونه مدل جدید جایگزین میشه! و همچنین هیچ محصولی هم بدون مشتری نمونده
ALI.A.NLANSR
۱۸ دی ۱۴۰۳موضوع امروز هم نیست بلکه آینده این دوتا صنعته فرمونی که اروپایی ها پیش گرفتند باعث افت فروششون میشه و بعداً هم ورشکستی به مرور زمان مسئله خیلی طولانی و آینده نگرانست
Mosafer
۱۸ دی ۱۴۰۳قوانین مسخره اتحادیه اروپا باعث نابودی صنعت خودرو در داخل اروپاست
ALI.A.NLANSR
۱۸ دی ۱۴۰۳اصن تو آمریکا کمتر کسی خودروی اروپایی میخره چون اگر کسی اون پول رو داشته باشه میره سراغ دوتا ژاپنی و یا کره ای نه آمریکایی یا اروپایی مشکل اینکه بازار برای مصرف کننده متوسط و قشر پایین جامعه خوب نیست قبلاً بازار خیلی متنوع تر بود همین bmw m5 که میگید تو نسل جدید گند زده رفته بعدشم اروپا روحیه ی خودش رو بد جوری باخته چونکه اصالت رو بد جوری از دست داد اونم به خاطر قوانین مسخرشه نیازی هم به توضیح نیست که قبلاً خریدار قدرت خرید بیشتری داشته نسبت به الان تنوع بیشتری بوده و اروپا تنوعش رو از دست داده واقعا خودرو های الان آمریکایی حس بهتری نسبت به خودرو های اروپایی میده… اگر هم احساس میکنید جایی اشتباه گفتم جوابمو بدین کوچیک همه دوستان🙏
علی
۱۸ دی ۱۴۰۳یادتون نره سلیقه مردم اروپا با امریکا متفاوته تو اروپا فیات ۵۰۰ با تعداد زیاد در حال حرکته ،اما تو امریکا شورلت تاهو و فورد f150
Taha Ayoobi
۱۸ دی ۱۴۰۳همیشه گفتم خودرو سازی آمریکا بالاتر از اروپاس.
دوران افول و بحران فرق داره.
الان که آمریکا سرپا شده داره بر میگرده به اوج، یعنی بالاتر از همه.
همه خودرو سازیها خوبن ولی زیر آمریکا قرار میگیرن
kh@sh@y@r
۱۹ دی ۱۴۰۳حالت خوبه دوست عزیز ؟؟؟؟؟؟؟
امریکا فقط تسلا رو داره. یکم اگر تعصب رو دور بندازی بجایی بر نمی خوره
یکم برو در مورد فورد تحقیق کن ببین چرا باید هر هفته صافی و فیلتر روغن موتورهای اکوبوست تعویض بشه. ؟؟
یا چرا کیفیت ساخت آنها اینقدر پایینه و بهشون میگن پلاستیکی ؟؟
چرا تویوتا فروش زیادی در آمریکا داره؟؟
چرا آمار کشته ها اینقدر زیاده و ایمنی ندارن ؟؟؟
و ……….
——————————————–
تو هم مثل دوست چند رگه عرب/ مغول/ روست فقط به به و چه چه میکنی . این نوع رفتار شایسته یک انسان نیست به نظرم ارزش تو بالاتره.
——————————————-
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳حالم خوبه خداروشکر
این همه خودرو سازی به جز تسلا چیکار میکنن پس؟
کدوم مدل های اکوبوست؟
تویوتا هم که خب دلیلش مشخصه.
والا من از چیز های بد به به و چه چه نمیکنم، هرچی خوب باشه خوبه.
خشایار دلم برات تنگ شده بود دیدم ریپلای زدی خیلی خوشحال شدم.
718
۱۹ دی ۱۴۰۳ایشون یکی از اعضای جدید فرقهی «ماشالائیسم» ئه
B
۱۹ دی ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
Nismo
۱۹ دی ۱۴۰۳خشایار: تسلا که جاروبرقی سازی بیش نیست و من اصلا جزو خودروسازها به حساب نمیارمش
ولی موتورهای اکوبوست فورد جزو با دوام ترین موتورهان علیرغم اینکه توربوئن به کارکرد های 300 400 هزارتایی رسیدن
فیلتر و روغن هم توی همه ماشینها یه چیز مصرفین و بسته به استفاده فرد باید عوض بشن
مسئله کیفیت ساخت پایین که کلا یه چیز من در آوردی هست وقتی ماشین اکونومی(شورلت مالیبو) میخری با 10 هزارتا
نباید انتظار چوب گردو و چرم آلکانترا هم داشته باشی. هرچند که تو همون ماشین هم متریال با کیفیت و نرم بکار رفته/
با یه نگاه به ماشین های یکم گرونتر مثل کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور خلافش رو میتونی ببینی
بحث ایمنی هم اونجا مثل ایران کشکی نیست که هرکی یه گاری درست کنه با چهارچرخ بیاد بفروشه به مردم
موسسات ایمنی ای مثل iihs همه رو تست میکنن
علت فروش بالای تویوتا هم دوامشه
mehran911
۱۹ دی ۱۴۰۳از پدال بعیده… انتظارم از آقای دهقان بیشتر بود…
.
دنیایی مثال نقض برای این متن وجود داره… پورشه این چندسال اخیر به شکل عجیبی GT3 فروخته… GT3 مدل ۹۹۲.۱ مجموع نسخه عادی و تورینگ طبق اعداد غیر رسمی بیش از ۱۵ هزارتا فروختن… در بدترین حالت این عدد برای نسخه rs بیش از ۵هزارتا خواهد بود… این عدد از فروش ی افزایش بی سابقه بوده…. خودروسازی نداریم به اندازه پورشه به تیم های خصوصی در موتوراسپورت ماشین فروخته باشه…
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳استثنا تو همه چیز وجود داره
mehran911
۱۹ دی ۱۴۰۳پسر جان اینجا اروپا رو با آمریکا مقایسه کرده…
متن پست پر از گزاره های چرته و پرته …. جمله ” خودروهای اورپایی بیاحساس” یعنی چرت و پرت
بالا گفتم دنیایی مثال نقض وجود داره…منظورم یکی دو تا نیست که بشه اسمش رو گذاشت استثنا کجا تعداد و تنوع اسپورت و سوپراسپرت با آمریکا قابل مقایسه است؟؟؟ اروپا یعنی مکلارن و لامبو و فراری و پورشه و آستون و بوگاتی و…خودت با آمریکا مقایسه کن خندهات نمیگیره ؟؟
محصولات فورد و GM کجا رقیب امثال بنتلی و رولزرویس میشن….
.
چی بگم دیگه انقدر ضایعاست که حوصله نوشتن ندارم
Nismo
۱۹ دی ۱۴۰۳مهران جان با تمام احتمالی که قائلم ولی اون زمانی که کادیلاک و لینکلن ماشین میزدن با چرم و چوب
رولز رویس و بنتلی هنوز توی پلاستیک بازیافتیش هم مونده بودن
mehran911
۱۹ دی ۱۴۰۳عزیزدلم
نمیدونم از کامنت من چه جوری تونستی همچین چیزی برداشت کنی… بله کادیلاک گذشته موفقی داشته بیشک
718
۱۹ دی ۱۴۰۳کلا بنظرم مقالاتی که عنوانها و تیترهای بزرگ دارند مثل مقایسه صنعت خودروی اروپا و امریکا یا برترین خودروها و کمپانی ها و هرچیز مشابه اگر بدون اطلاعات کامل و آمار معتبر باشند ، ذره ای اعتبار ندارند و کاملا زرد دسته بندی میشن. برای یه مقایسه عادلانه باید ده ها و صدها پارامتر رو دخیل میکردند..
کاملا مشخصه این مقاله در سایت اصلی برای چی بوده
mehran911
۱۹ دی ۱۴۰۳قبول دارم واقعا…
این رو هم باید در نظر بگیریم که اینجا هم فضا برای انتشار چیزی که به قول خودت پارامترهای زیادی رو دخیل کرده باشه نیست متاسفانه…
با این وجود توجیهی برای این پست مضحک نیست…
718
۱۹ دی ۱۴۰۳بنظرم برای توجیهش شاید همین بس باشه که این پست بیشتر از همه پست های چند وقت اخیر احتمالا دیده شده و کامنت گرفته… :)
تازه این آمار چند روز آینده بیشتر هم میشه.کامنت بیشتر هم طبیعتا یعنی برای مخاطب جذاب تر بوده و دوست داشته تعامل کنه و احتمالا خوانندگان بیشتری هم به خودش جذب کرده. این پُست رسالت خودشو با موفقیت انجام داد :)
mehran911
۱۹ دی ۱۴۰۳موافقم…😉😉
امیر دهقان
۱۹ دی ۱۴۰۳ارادت مهران عزیز
والا خود من هم با خیلی از چیزایی که گفته چندان موافق نیستم ولی همش هم بیخود نیست
این مطلب بیشتر به عجله اروپاییها برای حرکت به سمت الکتریکیسازی اشاره داره و برای همین مثال تسلا رو آورده
اون بخش خودروهای بیاحساس هم منظورش همون مدلای برقی گرونقیمتیه که مثال زده که عمدتا هم تو آمریکا ناموفق بودن، همون پورشه هم تو فروش مدلای برقی به مشکل خورده و برنامههای الکتریکیسازیشو تغییر داده
بطورکلی، چیزی که من از این متن دریافت کردم اینه که اروپا با قوانین دست و پا گیر، لطمه بزرگی به خودروسازیش زده و اگه این رویه ادامه داشته باشه اوضاع براشون بشدت سخت میشه، کما اینکه همین الان هم اوضاع نابسامان گروه فولکسواگن و برندهایی مثل آئودی رو میبینیم
با گسترش حضور چینیها شرایط سختتر هم خواهد شد درحالیکه تو آمریکا آزادی عمل برای خودروسازها به مراتب بیشتره و این همه خبر کاهش فروش و تعطیلی کارخانهها که این چند وقت از خودروسازهای اروپایی شنیدیم تو آمریکا اصلا دیده نمیشه و خودروسازهای آمریکایی تو بحث الکتریکیسازی هم خیلی با برنامهتر و بدون عجله دارن پیش میرن
بنظر من منظور این مطلب اساسأ این موضوعات بوده
mehran911
۱۹ دی ۱۴۰۳درود آقای دهقان
((( بطورکلی، چیزی که من از این متن دریافت کردم اینه که اروپا با قوانین دست و پا گیر، لطمه بزرگی به خودروسازیش زده و اگه این رویه ادامه داشته باشه اوضاع براشون بشدت سخت میشه…)))
قبول دارم این قسمتش رو واقعا… قبلا هم در موردش حرف زدیم تو سایت…
.
(((همون پورشه هم تو فروش مدلای برقی به مشکل خورده و برنامههای الکتریکیسازیشو تغییر داده)))
این رو من باش یکم مشکل دارم تایکان خودروی بدی نیست فیسلیفتش هم انقدر خوب بود که مشابه تغییر نسل بود از طرفی پورشه تو بازاریابی بسیار موفق عمل کرده به خصوص تو این چند سال اخیر، من دلیل کاهش فروش تایکان رو کاهش علاقه مردم به الکتریکی و استراتژی بد فولکس تو چین میدونم نه اینکه الزاما تایکان خودروی بدیه…
.
اینکه اروپا بخصوص آلمان در توسعه الکتریکی شتابزده عمل کرد هم در زمان خودش اجتناب ناپذیر بود… کلاس خودروهایی که آلمان تولید میکرد و اهمیت بیشترش به تکنولوژی در تولیداتش به نوعی ایجاب میکرد شتابزده عمل کنه… ببینید درست و غلط رو الان میشه راحت در موردش حرف زد نه زمانی که اتفاقا مردم به الکتریکی ها اقبال نشون میدادن و دولت با مشوق و قوانین خودروسازها رو به این سمت سوق میداد…
طبیعتا وقتی که میگفتن آینده با الکتریکی تعریف میشه و شما ادعا این رو دارید که محصولات با تکنولوژی بالاتری تولید میکنی… نرفتن به سمتش در اون زمان چندان عقلانی به نظر نمیرسید…
نمونهاش انتقاداتی که نسبت به تویوتا میکردن و صدالبته تغییراتی که در مدیریت به دلیل ترس از عقب افتادگی صورت گرفت…
.
من خودم مخالف این اتفاق بودم و درونسوزها رو طبیعتا بیشتر دوست دارم… با این وجود همون موقع خیلیها به من میگفتن دگم و عقب افتاده…
.
خیلی حرف در این مورد دارم بگذریم… ممنون بابت پاسخ
Bmw
۱۹ دی ۱۴۰۳مهران جان به نظرت اگه از خودروسازای آمریکایی کلاس وانت بگیرن چقدر می تونن به بقاشون ادامه بدن ؟ اصلا ممکنه ؟ 😁
محمد
۱۹ دی ۱۴۰۳من بار ها گفتم اروپا رو به افوله.
اروپا سیاست های سوسیالیستی داره.
البته آمریکا هم مثل گذشته نیست ولی این نشان دهند افت آمریکا نیست بلکه به دلیل ظهور رقبایی در آسیا است.
در کل در آینده قدرت در دست شرق هست.
آمریکا یک گوشه دنیا افتاده.
ولی در آسیا ابرقدرت های حال حاضر و آینده مثل چین،کره جنوبی،ژاپن،اندونزی،هند کنار هم هستند.
و این باعث میشه همکاری و مراودات تجاری این ها با هم ساده تر بشه و دیگه سمت سرزمین دوری به نام آمریکا نرن.
خب حالا آمریکا باید چی کار کنه؟
باید بین اینا جنگ راه بندازه.
از جنگ هم دوره واین یک مزیت هست.
البته به شرطی که جنگ اتمی نشه.
علی منصوری
۱۹ دی ۱۴۰۳بهمین دلیل ک چین داره پیشی میگیره….تمام
محمد
۱۹ دی ۱۴۰۳تو بحران مالی 2008 صنعت خودرو سازی آمریکا رو چین نجات داد جنرال موتورز با سایک جوین ونچر شد و فورد با چانگان تسلا هم بزرکترین خط تولیدشو در چین داره
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳چین با سرمایه گذاری آمریکا شد چین
shetab-car
۱۹ دی ۱۴۰۳سلیقه متفاوته کلا کشورهای اروپایی خیابون های عریضی مثل آمریکا ندارن و مردمش هم مجبورن مطابق جایی که توش زندگی می کنن ماشین بخرن پس طبیعیه یه فردی که تو فرانسه زندگی می کنه هیچ وقت نمی ره دوج چلنجر بخره که هر دقیقه به فکر جای پارکش باشه حتی اگه علاقه هم به این ماشین داشته باشه مجبوره یه ماشین جمع و جور انتخاب کنه اما آمریکا سرزمین وسیعیه بخاطر همین هم برا همه سلیقه ها ماشین هست خیابان های تنگ و باریک اروپا رو نداره کسی هم نگران جای پارک نیست
nima.jdm
۱۹ دی ۱۴۰۳چه جنگی راه افتاده اینجا