ظاهرا خودروهای برقی هنوز هم آن جذابیتی را که خودروسازان انتظارش را داشتند، ندارند!
تبلیغات برای خودروهای برقی بیشاز حد تصور بالا گرفت و خودروسازان هم از آن حمایت کردند درحالیکه در پشت پرده این غوغا، شرکتهای خودروسازی هستند که برای تطبیق خود با هزینه بالای ساخت خودروهای برقی و باتریهایشان دست و پا میزدند. تنها چند هفته پیش، فورد تولید وانت F-150 لایتنینگ را بهطور موقت متوقف کرد و گفت که تمرکز خود را روی نسخه هیبریدی میگذارد. جنرالموتورز هم تعویق تولید چند وانت برقیاش تا سال آینده را رسمی کرد.
حتی برندی تازهکار چون لوسید که در سالهای اخیر موفق شدند نامی خوش برای خود دستوپا کند هم اعلام کرد که درامدی کمتر از انتظار داشته و برخی از محصولاتش در کارخانه و منتظر خریدار نشستهاند. حال با فزونی سازندگان در این بخش از صنعت خودرو، خریداران گزینههای متفاوتی پیش روی خود دارند. خودروسازان و تحلیلگران بسیاری انتظار داشتند با افزایش تنوع بازار، یک نقطه عطف برای این صنعت ایجاد شده و مشتریان بیشتری به سوی محصولات برقی جذب شوند اما با به واقعیت پیوستن این رویداد، خلاف آن ثابت شد.
ذخیره خودروهای برقی نمایندگیها در حال پر شدن است زمان فروش هر دستگاه هم طولانیتر از قبل و تخفیف فروش دایمی شده؛ با این همه برخی خودروسازان معتقدند که این شرایط برای یک خودروی تازه قابل پیشبینی بوده است. یک مالک نمایندگی خودرو در واشنگتن در مصاحبه با رسانه اینسایدر گفته بود که استراتژی صنعت همیشه ساختن و بعد پیدا کردن مشتری بوده است اما واقعیت خلاف انتظارات است. این فروشنده که محصولات جنرالموتورز، فورد، فولکسواگن، GMC و هیوندای را به فروش میرساند تاکید کرده که خودروهای برقی دیرفروشترین محصولات سبد او هستند.
بازار تازه این خودروها با وجود سهم پایینی که در فروش شرکتهای مشهور دارد همچنان در حال افزایش با نرخ تصاعدی است. درست است که خودروهای برقی تا چند سال گذشته کمتر از ۱ درصد بازار را به خود اختصاص داده بودند اما بهلطف تلاشهای بیوقفه و عظیم حکومتی و شرکتی بهحدی از موفقیت رسیدهاند که تنها در ماه سپتامبر در ایالاتمتحده نزدیک به ۳۰۰ هزار دستگاه از آنها به فروش رسیده؛ بنابر گزارش «JD پاور» سهم خودروهای برقی از صنعت خودرو به ۹ درصد افزایش یافته است.
هرچند که رشد این محصولات همچنان تداوم دارد اما نرخ صعود آن کاهش یافته است. این رخداد باعث طرح این مسئله میشود که آیا خودروسازان کمی زودتر از آنچه که باید به خودروهای برقی روی آوردند؟ آیا زمان مناسب برای تغییر سوخت صنعت فرا رسیده بود؟ مدیرعامل یک گروه نمایندگی فروشنده خودروهای آمریکایی، «کمرون جانسون»، میگوید:
این خبر لزوما هم بد نیست؛ تنها بیشانگاری آنها را نشان میدهد. مشتری و فروشنده عملا گفتهاند «امکات دارد کمی شیر آب را ببندید تا ورودی کمتری داشته باشیم؟»؛ چراکه سرعت ورودشان زیاد است. نمیتوانیم صندلی همه خودروها را پر کنیم.
با ورود مدلهای برقی تازه، موج بزرگی از تغییر وارد صنعت شده است که قیمت نهایی را برای مشتری معمولی با سرمایه معمولی بالا میبرد. روی آوردن به روشهایی چون تخفیف و استفاده از برنامههای دولت فدرال، کاهش قیمت متوسط خودروهای برقی به زیر ۵۰ هزار دلار را در پی داشته است؛ رقمی که سال گذشته برابر ۶۵ هزار دلار اندازهگیری شده بود. توجه به این مسئله که پرداخت ۵۰ هزار دلار برای یک خودرو، آن هم بدون در نظر گرفتن سایر هزینههای حانبیاش همچنان خرید این محصولات را برای بسیاری غیرقابل دسترس میکند؛ درنتیجه برخی شرکتها مانند فورد روی خودروهایی که بهسختی سودآور هستند هم تخفیف گذاشتهاند.
در بازار مدلهای لوکس اما داستان متفاوت است و قیمت نهایی نسخه درونسوز و برقی به یکدیگر نزدیک شده است؛ در حالیکه متوسط اختلاف قیمت خودروهای درونسوز و برقی پایینرده چیزی بیشاز هزار دلار است.
بنابراین میتوان نتیجه گرفت که خودروهای برقی و حتی هیبریدی فعلا تناسب بیشتری با بازار خودروهای لوکس دارند و برای رسیدن به بازار خودروهای بهصرفه هنوز به چند سالی زمان نیاز دارند. مجموعه JD پاور همچنان رشد این محصولات را تصاعدی میبیند اما نرخ این رشد به فاکتورهای خارجی چون بهبود وضعیت شارژ، افزایش زیرساخت شارژ و نزدیکی مدلهای برقی به نمونههای بنزینی با عملکرد بهتر و قیمت کمتر بستگی دارد.
حال تقابل هم در این بازار متلاطم بیشتر به چشم میآید. درحالیکه برخی نمایندگیها در فروش خودرویی چون موستانگ مک-ای به مشکل برخوردهاند و نمیتوانند مشتری را به پرداخت هزینه گزاف آن تشویق کنند، تسلا قیمت مدلهایش را کاهش داده و کار فورد را بیشازپیش دشوار میکند. برخی از نمایندگیداران معتقدند که تغییر پیشرانههای درونسوز به برقی درحال رخ دادن است اما هنوز تا تکمیل این فرایند فاصله داریم؛ چون صنعت در جذاب و کاربردی نشان دادن خودروهای برقی کاملا موفق نبوده است. «مارتین فرنچ»، یکی از این مالکان نمایندگی خودرو، میگوید:
آینده مشخصا برقی خواهد بود اما تا سال ۲۰۳۰ اتفاق نخواهد افتاد.
آیا شما هم با فرنچ همنظر هستید؟ آیا خودروهای برقی بیشاز آنچه استحقاقش را داشته باشند تبلیغ شدهاند؟
ARIAN
۷ آبان ۱۴۰۲از دیشب حالم خرابه. حتی بهترین خبر خودرویی هم خوشحالم نمیکنه. تسلیت به خانواده گراوند😞😓
کیان
۷ آبان ۱۴۰۲تاز این صحبتها برای بازار امریکا هست که زیرساختهای خودرو برقیش بسیار مطلوب هست و …
تنها چیزی ک میشه گفت : چقدر این تویوتا و ژاپنیها حساب شده تر حرکت کردن و درت هم بوده حرفشون .
Killer
۷ آبان ۱۴۰۲برای همین هفته ای یه مدیر عامل عوض میکنن و التماس فورد و ال جی و چین میکنن برای کمک در ساخت الکتریکی پس.
آکیو تویودا چرا اخراج شد پس؟
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲«این فروشنده که محصولات جنرالموتورز، فورد، فولکسواگن، GMC و هیوندای را به فروش میرساند تاکید کرده که خودروهای برقی دیرفروشترین محصولات سبد او هستند.»
باز هم دنیای حقیقی و واقعیت ، ضربه ی خودشو زد 😂.
Killer
۷ آبان ۱۴۰۲خدایی منتظر بودم ریپلای کنی تا ۲ تا لینک خوششششگل از وضعیت سود و فروش الکتریکی کره تو دنیای بقول خودت واقعی بفرستم واست 😂
تقدیم به تو
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-10-26/hyundai-s-profit-beats-estimates-on-luxury-car-and-ev-growth
https://insideevs.com/news/693556/hyundai-record-q3-profit-ev-plans-on-track/
https://www.cnbc.com/2023/07/07/ev-sales-hyundai-overtakes-gm-but-teslas-us-dominance-continues.html
Killer
۷ آبان ۱۴۰۲خیلی دوست دارم ببینم چطور میخوای ضربه این لینکارو رو ماست مالی کنی،واقعا کنجکاوم 😂هیچ جوره نمیشه جمعشون کرد
Car love
۷ آبان ۱۴۰۲هیچکس اندازه این بنده خدا از لینک ضربه نخورد 🤣🤣🤣🤣
حسین
۷ آبان ۱۴۰۲قرار بر این بود کامنت های ترول سانسور بشن اما عامل اصلی به هم ریختن فضای سایت همچنان با چهار اکانت کیلر و کارلاو و پیام و احسان در حال ارسال کامنت و خزعبل گویی هست.
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲هر ۳ تا لینک رو دیدم . هیچ چیز خاصی هم نبود . یه چند تا عدد و آمار کوچیک . کلا همش ۳۸ هزار تا برقی در یکسال تو امریکا فروخته و تو هم خوشحالی . همین .
همین ۳۸ هزارتا هم روزی که کمپانیای بزرگ دنیا و همچینن ژاپنیا ، با دست پر وارد بازار برقیا بشن به باد میره :)
اینم یه لینک ساده از رویترز که تا سال ۲۰۲۶ ، ۱۰ مدل برقی تویوتا به بازار میاد و تخمین فروش ۱/۲ میلیونی تویوتا توسط کارشناسای واقعی و با سواد :)
خیلی دوس دارم در آینده نزدیک آمار فروش اینا رو تطبیقی (!) مقایسه کنم ببینیم فروش یعنی چی . کدوم واگعی یا کیکه .
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-launch-10-new-battery-ev-models-by-2026-cto-2023-04-07/
A.m.A
۹ آبان ۱۴۰۲منتظر جواب های خیلی منطقی کاربر تسلا هستیم🙂
حسین
۷ آبان ۱۴۰۲تعداد اکانت های فیک این …. علاف طی این چند سال از پنجاه عدد هم عبور کرده اما همچنان کامنت هاش منتشر میشه. بالاخره سایت نیاز به افزایش تعداد کامنت داره!!!
amir
۷ آبان ۱۴۰۲بعد من بدبختو میزنن
amir
۷ آبان ۱۴۰۲دوست دارم بدونم اون وقت من گناهم چی بود اونطوری شد
amir
۷ آبان ۱۴۰۲فقط یه چیزی اون حاج آقا در اصل اگه اشتباه نکنم اخراج نشد منصبش عوض شد
Killer
۷ آبان ۱۴۰۲لینکارو دوست داشتی خدایی؟ آماده بودن فقط منتظر بودم ریپلای کنی! فقط اونجا که تو تیتر زده بود رکورد سود و فروش خودشو زد😂 یعنی تیترشون هم کافی بود اصلا نیازی به بقیه متن نبود در این حد قوی بودن 😂
چند بار باید سر لینک ضربه بخوری؟ تا کی ؟
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲دست پیش میگیری پس نیفتی ؟
همین دیروز راجع به آمار هوندا ادیسه ، ۲ تا عدد ساده رو نتونستی جمع کنی بعد من ضربه خوردم ؟ :)
مدت هاست ثابت شده واقعا حرفی برای گفتن نداری و فقط ترول و هیت میکنی .
بارها و بارها هم جوابتو گرفتی و تو کامنتا هم ثبت شده چه با لینک چه با آمار و … .
بعید میدونم سن و سال بالایی هم داشته باشی . حیف فضای سایت که مسموم شده .
ترجیح میدم ازین به بعد با چهار نفر که سواد واقعی دارن و نظرای منطقی و سنجیده میدن بحث کنم و وقتم رو الکی با چهار تا ترول فیک تلف نکنم .
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲دقیقا . حالا شما در نظر بگیر بعضی کشورهای آفریقایی ، آسیای شرقی و خاورمیانه ، آمریکای جنوبی ، کشورهای اروپایی نسبتا ضعیف و … این همه کشور هست که مردمش توان خرید خودروهای برقی رو به علت قیمت تمام شده بالا ندارن .
زیر ساخت ها و جایگاه شارژ و خدماتش هم که به جای خود .
کشورهایی مثل امریکا و چین و اروپایی های تراز اول ، به علت تکنولوژی بالا ، صنعتی شدن ، شرایط اقتصاد مناسب و … امکان استفاده از برقیا رو دارن اما یه شکاف صنعتی و اقتصادی بزرگ تو دنیا وجود داره و الان زمان استفاده عمومی از برقیا نیست .
همه گیری برقیا واقعا زودتر از موعد اتفاق افتاد .
امین
۸ آبان ۱۴۰۲تمام حرفهات درسته بجز میزان و توسعه جایگاه شارژ در اروپا غربی و آمریکا.
خیر هنوز خیلی تعداد جایگاه های شارژ کمه. حتی به نسبت تعداد خودرو برقی موجود در بازار که بسیار کمتر از عمولی ها هستند. مخصوصا سوپر شارژر خیلی کمه و اگر هست ایراد فنی دارند و بازدهی لازم را ندارند.
اینقدر کمه که در بعضی اتوبانها حداکثر یکساعت امکان استفاده از شارژ وجود داره چون صف طولانی میشه و مشکلات ترافیکی ایجاد میکنه.
آمریکا به اون بزرگی در ایالتها میانه جایگاهها خیلی کمه و بجز چندین ایالت مثل کالیفرنیا نیوجرسی و … بقیه در تعداد جایگاه خیلی کم هستند.
جواب گو تعداد خیلی پایین تعداد برقی های حال حاضر نیستند چه برسه به اینکه تعدادشون زیاد بشه.
پیام
۷ آبان ۱۴۰۲پس تویوتا برای ساخت باتری حامد و ۱۰ میلیارد دلار هزینه زر مفت زده درسته؟ 😂😂😂😂
ناخدا
۷ آبان ۱۴۰۲بس کنید دیگه این لوس بازیها رو
پیام
۷ آبان ۱۴۰۲بله ناخدا اوووووووووو
حسین
۷ آبان ۱۴۰۲هیوندا چه گلی خورده تو ساخت الکتریکی؟ لینکش رو که *** تو نروژ زیر همه بود
پیام
۷ آبان ۱۴۰۲ازون گلایی که تویوتا نخورده! برو جوایز و ماشین برتر شان اروپا رو ببین!
حسین
۷ آبان ۱۴۰۲فعلا که byd هیوندا رو قورت داده همونطور که تو ساخت خودروی درون سوز هیچ ** نشد تو الکتریکی هم هیچ ** نیست.
تو هم هر وقت واسه قیاس تطبیقی فرغون سازی هیوندا با تویوتا توی آمار فروش و افتخارات و قهرمانی ها و ابداعات و غیره جواب داشتی اونوقت میتونی ریپلای کنی تا اون موقع فقط میتونی فشار بخوری و بین اکانت هات سوئیچ کنی
پیام
۸ آبان ۱۴۰۲حسین Byd همون برندیه که دو سه روز پیش تو بیست تا ماشین ته جدول نبود. برو با این جملم حال کن.
Car love
۷ آبان ۱۴۰۲حرکت حساب شدشون bz4x بود خدا میدونه حساب نشدشون چیه 😂😂
حسین
۷ آبان ۱۴۰۲حرکت حساب شدنشون همونی بود که***
Anti BTS
۷ آبان ۱۴۰۲داداش اینطور نگو .
الان یه فراخوان میلیونی هم صادر میشه برای ریسک آتیش سوزی ….
شبا باید برن بیرون از خونه بخوابن 😂
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲خیلی جالبه . فوق تخصصان حوزه خودرو که میگفتن نه داش دنیا برقی شده و تموم شد رفت و بعضی برند ها مثل ژاپنیا جا موندن و مثل نوکیا عقب موندن و … بیان تحویل بگیرن .
به قول متن آینده برقیه اما پاندمی برقیا تا ۲۰۳۰ اتفاق نمیفته
خود فورد و جی ام موقت تعطیل کردن برقیا رو .
هیبرید گزینه خیلی بهتری بود .
خوشم میاد زمونه خوبی شده والا . به روز نمیکشه که حقیقت و دروغ مشخص میشه .
ساموايي
۷ آبان ۱۴۰۲درسته فقط اینو فراموش کردی که اون پاندمی برای برندهایی اتفاق میوفته که تو چند سال قبلش توی برقی موفق بودن و جا پاشونو سفت کردن نه اونایی که یه برقی ساختن چرخش در رفت.برای چنین برندایی ماندمی پاندمی باندمی معنایی نداره دیگه
محمدرضا
۷ آبان ۱۴۰۲بیشتریرن ضرر برای مرسدس بنز هست.
۱۰مدل خودروی الکتریکی تولید میکنه
که فروش کمی دارن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۲آئودی برقی هم فروش خیلی کمی داشته
سالار جان خان جان فصل
۷ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری میشه بفرمایید کدام کمپانی برقی جز تسلا به سود دهی رسیدن؟ آیا کره ای ها تونستن؟ فولکس واپن که آمارش خیلی زیاد هست ولی آیا سودده هست؟
Ehsan
۷ آبان ۱۴۰۲خیلی ها
کره ای ها رکورد سود فروش الکتریکی خودشون رو زدن نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین ۳۳ درصد افزایش فروش داشتن
مقالش رو Bloomberg کار کرد میتونی بری ببینی
abbas1
۷ آبان ۱۴۰۲درسته جناب اشتری ولی متاسفانه بنز قافله رو تو طراحی هم باخته … دیگ اون انقلاب های طراحی که از بنز ما سراغ داشتیم انگار مرده
الان اون آرم بنزو از محصولات جدیدش شما بر دارید با ماشین چینی فرقی نداره
انگار داره رقابت میکنه سر ماشین زشت ساختن
کجا محصولاتش اینقدر بی ریشه بوده تو طراحی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آبان ۱۴۰۲یکمقاله هم امروز منتشر کردیم برای افول مرسدس
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/mercede-brand-image-heavily-diluted/
امین
۸ آبان ۱۴۰۲ایضا بی ام و جدید
X1 جدید باید ببینید از فاصله و در شب با اون را
چراغ های LED خوشگلش خیلی چینی میزنه
همون اتفاق واسه سری ۵ و سری ۲ افتاده
X4 x6 از عقب یه باریکه شبیه نئون پشت ویترین
امیدوارم یه رحمی به بقیه مدلها بکنند .
X5 x3 x7 و سری ۳ فعلی هنوز زیبا مونده اند
amir
۷ آبان ۱۴۰۲حالا که اینطوری شد منم از فردا با ده تا اک فضای سایت رو به فنا میدم
amir
۷ آبان ۱۴۰۲حالا که صحبتش شد اکانتای ترول رو ببندید
مرده و حرفش
Ehsan
۷ آبان ۱۴۰۲خبرها و امار ها متناقضن،چند روز پیش یک مقاله کار کرده بودین راجع به کاهش فروش محصولات برقی برند ها بعد تو جدولی که گذاشته بودین فقط ۱ برند کاهش فروش داشت و بقیه افزایش فروش بالای ۳۰ درصد داشتن
وانت برقی واقعا گزینه مناسبی نیست ولی باقی کلاس ها داستانشون فرق داره و فروش خوبی دارن،بحثی هم که هست مهم تر از ساخت برقی،هنر و سیاست برند تو فروش و محاسبه سود هست که هر برند الکتریکی سازی ظاهرا این رو بلد نیست
در هر صورت الکتریکی شدن خواست دولت ها هست و برند ها و بعد مردم مجبور میشن به سمتش برن
سالار جان خان جان فصل
۷ آبان ۱۴۰۲داخل متن نوشته هر ماه رشد فروش داره کند تر میشه بلاخره یکجایی احتمالا فیکس میشه و بعد از افتادن کامل تب و تاب فروکش میکنه ، درود بر صنعت ژاپن که خیلی حساب شده داره حرکت میکنه به سمت زمانی که واقعا مشکلات برقی ها برطرف بشه و بعد ورود کنه به بازار ، احتمالا زمانی که باطری های جامد توسعه داده بشه
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲درسته . کاملا واضح هم هست . ژاپنیا بعد از اون باتریهای حالت جامد ، انبوهی از مدلها رو روانه بازار میکنن و رقابت بسیار سختی هم رقم میزنه برای بقیه کمپاینا .
Ehsan
۷ آبان ۱۴۰۲صنعت ژاپن الان بیشتر از همه در تکاپو هست برای رسیدن به الکتریکی،اینقدر هول کرد برای رسیدن بهش که اونطور سر Bz4X شکست خورد و بعد هم لکسوس به همین بلا دچار شد سر محصول برقیش.الان هم بخاطر هدف رسیدن به برقی بالاترین مقام برندشون رو عوض کردن چون بنظرشون اون طور که میخواستن نتونست تو برقی موفق باشه و سرعت ببخشه بهش،بیشتر از همه برند ها هم با بقیه برند های برقی در تعامل هستن برای رسیدن به یک محصول برقی،همه اینا مشخص میکنه اینکه هنوز نتونستن مثل بقیه به موفقیت برسن نتونستن بوده نه نخواستن وگرنه مدیرعاملو عوض نمیکردن
نوکیا هم میخواست مشکل صفحه تاچ برطرف بشه بعد کامل ورود کنه چون اونم مثل تویوتا فکر میکرد بقیه برند های برای صفحه تاچ مشکل دارن در حالی که فقط خودش تو ساختش مشکل داشت!
AMANTE
۷ آبان ۱۴۰۲از سال ۲۰۲۰ یکهو موج برقی شدن شدت گرفت و در سال ۲۰۲۳ تقریبا به اوج رسیده و بیشتر کمپانی ها در تکاپو هستن که حداقل چند محصول الکتریکی داشته باشن. یکی از این دلایل تکاپو کمپانی تسلاست که تو برقی ها فعلا برترین گزینه است. چون نسبت به قیمت امکانات، کیفیت، زمان شارژ و برد خوبی میده.
ولی همینطور که تو متن گفته شد یکی از مشکلات قیمته که اگه ماشین برقی با قیمت ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار باشه و امکانات و برد خوب و زمان شارژ مناسب داشته باشه مردم بیشتر جذب میشن ولی حداقل فعلا غیرممکن بنظر میاد. بجز محصولات چینی.
Tesla
۷ آبان ۱۴۰۲در حال پرفروش ترین خودرو جهان تسلا مدل y هست و تسلا کبیر هم با ارزش ترین کمپانی جهان ! تا اینجا سال ۲۰۲۳ بیش تر از ۵۷ درصد خودرو های فروخته شده در چین الکتریکی بودن و تو آمریکا و اروپا هم که بر طبق گفته سایت های معتبر دارن هر روز رکورد فروش میشکنن تا حدی که چین و کل کشور های اسکاندیناوی تصمیم گرفتن از ۲۰۲۵ به بعد فروش همه درونسوز ها حتی هایبرید ها هم ممنوع کنن قانونی که برای آمریکا و اتحادیه اروپا هم در سال ۲۰۳۵ اجرا میشه هر چند با این رشد وحشتناک فروش الکتریکی ها عملا از ۲۰۲۸ تا حداکثر ۲۰۳۰ پرونده فسیلی ها برای همیشه بسته میشه !! همه این چیز هایی که گفتم رو میتونید تو هر سایت معتبری که خودتون هم قطعا میشناسید برید و ببینید! ⚡️⚡️⚡️💪💪💪🇺🇸🇺🇸
امین
۸ آبان ۱۴۰۲چرا توان یک سرچ ساده نداری تا بفهمی پرفروشترین خودرو فروخته شده چیه؟؟؟؟؟؟
عجیبه واقعا!
آمار ۲۰۲۲ موجوده آمار ۲۰۲۳ تا ابتدای سپتامبر موجوده
سالار جان خان جان فصل
۷ آبان ۱۴۰۲سوال رو توجه کنید:
چرا وقتی ماشین هایی با باطری های بسیار سبک و کوچک دارن تولید میشن که نیازی به برق برای شارژ شدن ندارن و در هر 100 کیلومتر تنها 2 لیتر مصرف بنزین دارن (تویوتا پریوس) باید رفت سمت خودرو برقی که نیازمند سرمایه گزاری وسیع در خصوص استیشن هست و آسیب شدید به منابع طبیعی برای استخراج فلزات و پیچیدکی و الودکی زیاد بازیافت باطری های سنکین و بزرک و ….
بنظر از اول اخمقانه بود قبلا هم نوشتم که بازی بازی بزرگان هست و ما هرچی اونا دوست دارن استغفاده میکنیم معمولا
sina
۷ آبان ۱۴۰۲همه جا زیر ساخت های لازم برای انبوه خودروی برقی رو نداره هنوز
شاید پنج سال آینده وقت مناسبی باشه.
الان تمرکز رو هیبرید بهتره بنظرم
Amirmohammad
۷ آبان ۱۴۰۲اگر بگیم الان بهترین موقع برای برقی ها هست که ژاپنی ها عقب موندن از قافله اما اگر بگیر پاندمی برقی از ۲۰۳۰ شروع میشه بازم به ضرر ژاپنی ها هست چون اگر بر فرض پاندمی از اون موقع شروع بشه بازم دست بالا با برند هایی هست که تجربه و کارنامه بالاتر و بازاریابی بهتر و محصولات قابل تری دادن و خطا و آزمون ها رو رد کردن و آمادن که از پاندمی استفاده کنن
همین الان طبق متن برقی ها در بازار اول و دوم دنیا (چین و امریکا) به سرعت در حال فراگیر شدن هستن و همین ۲ بازار برای سود دهی هر برندی عالی و کافیه فعلا.هیچوقت هیچ تکنولوژی همزمان در کل دنیا فراگیر نمیشه قطعا اول از بازار های بزرگ و پیشرفته شروع میشه و این ذهنیت بعضی دوستان اشتباه که میگن نه چون هنوز افریقا و امریکا لاتین از لحاظ زیرساخت ضعیفن پس برقی بدرد نمیخوره و بهتر که مثلا ژاپن توش دستی نداره
اون شرکتی به موفقیت میرسه که هر چیزی رو موقعی که تو بازار های مهم در حال رشده بدست بگیره نه بزاره بعد ۲۰ سال که کل دنیا بهش رسیدن حالا بگه بسم الله!
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲خیلی جالبه . چقد تناقض داره حرفاتون !
من از حرفای خودت مثال میزنم . نوکیا اون همه سابقه داشت و به قول خودت آزمون و خطاهاشو کرده بود و جای پاشو محکم کرده بود و محصولات خوبی هم داشت . اما چی شد ؟ بازیو به اپل تازه وارد باخت .
حالا خودت میای برعکسشو میگی !
میگی چون یه سری کمپانیا زودتر برقی تولید کردن پس در آینده هم پادشاهی میکنن و کمپانیای تازه وارد هیچ شانسی نخواهند داشت !
تو میتونی تضمین کنی تا ۲۰۳۰ هیچ فناوری جدیدی معرفی نشه ؟ هیچ تکامل و جهشی تو برقیا صورت نگیره ؟
اگر همین باتری حالت جامد به مرحله استفاده برسه ، آیا وضع تغییر نمیکنه ؟
ژاپن و یا حتی کشورای صنعتی دیگه مثل چین ، آلمان ، آمریکا و … این توان رو دارن کاری که اپل کرد رو تا ۲۰۳۰ تکرار کنن . دنیای خودروی برقیا تازه اول راهه و انبوهی از مشکلات حل نشده وجود داره . حداقل متن همین خبر رو یه بار بخون . ضرر ، تعویق تولید و …
خب صد در صد در آینده فناوریای جدیدی میاد که نقاط ضعف خودروهای فعلی رو از بین میبره . و کشوری مثل ژاپن هم برای همین مشکلات فعلی برنامه های متعدد داره .
نمیدونم چرا پذیرش این موضوع برای یه عده سخته .
دوما ؛ ژاپن هم قرار نیس ۲۰ سال دیگه بیاد برقی بزنه .
نیسان لیف سالها پیش وقتی کره و خیلی کشورای دیگه محصول برقی نداشتن ، تولید شد و توجه جهان رو به خودش جلب کرد و جوایز خودشم گرفت .
سالهاست ژاپنیا نه تنها رو نیرو محرکه برقی ، بلکه هیدروژنی و … دارن کار میکنن . چیزی که برا خیلیا قفله :)
abbas1
۷ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز نوکیا اگر قافله رو باخت بخاطر توهم و اعتماد بیش از حد بیخود به برندش بود
نوکیا اون دوران که اندروید و ویندوز و ios داشتن میتاختن دست از سیستم عامل سیمبین بر نداشت و کور کورانه حمایت کرد … بعدم ی اشتباه بزرگ تر کرد و سر لج لجبازی با گوگل ب نظر من باز نرفت سمت اندروید و با سیستم ویندوز خواست تا باز بازار رو دست اش بگیره که گند زد
بعدم رفت سمت اندروید که دیگ خیییلی دیر شده بود و بازار اون دوران به اپل و هواوی و سامسونگ باخته بود
مشکل سونی و نوکیا و الجی و htc و …. به روز نبودن و نادیده گرفتن خواست بازار و مشتری بود
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲بله درسته . چندین عامل بود مثلا به قول شما دیر خودشون رو تغییر دادن و به فکر افتادن . زمانی به فکر افتادن که بازار از دست رفته بود و کار از کار گذشته بود . من اون یه مورد رو طبق گفته ی قبلی خود اون کاربر گفتم .
اما نکته اینجاست که بازار خودروهای برقی الان اول راهه و به کمال خودش نرسیده و خیلی جا برای پیشرفت دارن.
مثلا خودروهای برقی در حال حاضر قیمتای نسبتا بالایی دارن و پیمایش اکثر اونها به نسبت بنزینیا بالا نیست ، هزینه تعمیر و نگهداری برقیا هم بطور کامل مشخص نیست و بعیده به ارزانی بعضی درون سوز ها باشه .
اگر روزی خودروهای برقی ارزان به تعداد و تنوع بسیار بالا ، باتری های جدید با امکان پیمایش بالای هزار کیلومتر ، سیستم های خودران کامل ، شارژر های فوق سریع و خیلی چیزای دیگه وارد بازی بشن بطور کامل نظم بازار عوض میشه .
Amirmohammad
۷ آبان ۱۴۰۲TRD
منکه قبلا گفتم نمیخونم کامنتاتو چرای هی الکی خودتو خسته میکنی و این همه مینویسی برای تلاش بیهوده جهت نقض واقعیت.آمار ها مشخصن در دنیای برقی برای هر برند با نوشتن های طومار طور واقعیتی تغییر نمیکنه.این همه نوشتی کدوم عدد تغییر کرد
TRD
۷ آبان ۱۴۰۲اتفاقا بهتر که نخونی . چون برای تو ننوشتم . تازه بماند که مشخصا کامنت منو نقد کردی . ۹۰ درصد حرفات جهت دار و متناقضه و به راحتی هر چه تمام نقد میشه .
اصلا هم معلوم نیس که تحلیل و نتیجه گیری نادرستی داشتی تو کامنتت :)
من اون کامنت رو برای کسی نوشتم که شاید اونم مثل تو فکر میکنه وگرنه با خودت کاری ندارم و امیدی بهت نیست . ذهن متعصب ارزش بحث نداره .
خدا رو شکر پدال اون قدر کاربر با دانش داره که دیگه توهم و خیال یه عده رو به عنوان واقعیت نپذیرند .
بهزاد
۷ آبان ۱۴۰۲کلا امیر محمد اطلاعاتش با فیلتر بدست میاد چون مشخصا برخی داده ها اصلا در جایی که مربوط به حافظه ست ذخیره نمیشه.
دانشمند لینکی تا سه سال دیگه اگر در مجموع حساب کنیم هر برند ژاپنی حداقل ۴ الی ۵ محصول برقی در سبد فروشش داره و اصلا هم قرار نیست این مدلها مثل تولیدات کنونی خودشون باشند و کاملا تفاوت دارند چه از نظر قیمت چه کارایی و بهره.
به نکته خوبی هم اشاره کردی و مواردی چون بازاریابی و محصول قابلتر و … را نام بردی که دقیقا برعکس ذهنیتت برندهای نوظهور در این موارد نمیتونن با بزرگان روبرو بشن و صنعت خودرو مثل صنایعی که میشناسی نیست که یک محصول یک شبه دچار تغییر و تحول بشه و هر تغییری هزینه ی زیادی داره و مشتری هم به همان برندها اعتماد کامل داره و دوباره به سمت خریدشون کشیده میشه.
اگر صحبت های سالهای قبل مارو کپی پیست میکردی دقیقا به همین موارد اشاره شده بود که برندهای برقی با تقاضای شدید رشد میکنند و بعد از فروکش کردن تقاضا و ورود بزرگان کم کم دچار برخی بحران ها خواهند شد و البته بحران اصلی زمانیست که تخیلات شما رنگ میبازه و شاید به اون آرزوی تخیلی دست پیدا نکنید.
ناخدا
۷ آبان ۱۴۰۲هنوز اکثریت مردم به خودروهای برقی اعتماد ندارن
Enzo Ferrari 2008
۷ آبان ۱۴۰۲همیشه تو ذهن من بود
حسین
۸ آبان ۱۴۰۲این مقاله اعتبار چندانی نداره، چون کل استدلالش بر اساس آمار فروش ضعیف خودروسازهای سنتی هست که اصلا کسی در بازار برقی روشون حسابی باز نمیکنه.
بازار برقی ها رو تسلا و بیوایدی رهبری میکنن و باقی صرفا تماشاچی هستن. بیوایدی خودروی برقی با قیمت ۱۰هزار دلار ساخته که با فروشش سود هم میکنه، این برای امثال فورد که با فروش هر خودروی برقی ضرر میکنه مثل آرزوعه!
به جز تسلا و بیوایدی، تمام خودروسازهای دیگه با ضرر برقی میفروشن.
F16
۸ آبان ۱۴۰۲منم شخصا معتقدم نقش اصلی آینده ی برقیا ، BYD خواهد بود .
حسین
۹ آبان ۱۴۰۲کلا به جز این دو تا بقیه قاطی باقالیا هستن بدون اغراق. فقط هیوندا/کیا کمی وضعشون بهتره.
تو این سایت چون کاربرا خیلی عشق برند هستن نمیتونن بپذیرن.
JaMsHiD
۸ آبان ۱۴۰۲این همه تبلیغات و تخفیف بازم ملت نمیخرن
چون میدونن برقی الان فعلا حکم سطل آشغال رو داره !
خیلی باید پیشرفت کنن که مثل فولکس واگن و تویوتا و جنرال موتورز نیومده به نمایندگی به فروش برن