چشم اندازهفته نامه

بهترین پیشرانه‌های 6 سیلندر تاریخ؛ از نیسان GT-R تا پورشه 911 و فراری

این پیشرانه‌های مشهور نیروبخش چرخ برخی از مشهورترین خودروهای جهان بوده‌اند.

با وجود اینکه پیشرانه‌های ۶ سیلندر در شکل‌دادن به صنعت خودرو نقشی اساسی داشته‌اند اما همیشه زیر سایه نمونه‌های بزرگ‌تر V8 و V12 زندگی کرده‌اند. این نیروگاه‌های کوچک، قلب تپنده برخی از مشهورترین و تاثیرگذارترین خودروهای تاریخ صنعت بوده است. موتور ۶ سیلندر که امروزه هم هنوز بخشی جدانشدنی از خودروها به شمار می‌رود، موفق شده تا به‌ آرام‌ترین شکل ممکن به یکی از پایدارترین انتخاب‌ها در صنعت خودرو تبدیل شود. به همین دلیل در این مطلب به بهترین‌ نمونه‌های آن نگاه خواهیم داشت.

برترین پیشرانه های ۶ سیلندر اروپا

قلب تپنده پورشه ۹۱۱ یکی از اصلی‌ترین ارکان تبدیل کردن آن به یکی از مشهورترین و بهترین کوپه‌های اسپرت به شمار می‌‌رود. پورشه در تولید این خودرو از انواع گوناگونی از موتورهای ۶ سیلندر استفاده کرد اما با تولید ۹۹۱ GT2RS، کار خود را به اوج رساند. موتور ۳.۸ لیتری توربوشارژ این خودرو ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد و تا دور ۷ هزار rpm هم دور می‌گرفت.

BMW B58 3.0 liter turbocharged engine

پس از این پیشرانه می‌توان به موتور مدرن B58 بی‌ام‌و اشاره کرد که در محصول مشترک این برند آلمانی و تویوتا یعنی کوپه‌های Z4 و سوپرا یافت می‌شود. در کنار این پیشرانه، نمونه V6 آلفارومئو هم به‌خوبی می‌درخشد؛ چون یکی از خوش‌صداترین پیشرانه‌های تاریخ موتورسازی ایتالیا به شمار می‌رود.

برترین پیشرانه های ۶ سیلندر ژاپن

برای یافتن این پیشرانه باید به عصر طلایی خودروهای اسپرت ژاپنی برویم، زمانی که نیسان از پیشرانه RB26DETT برای نیروبخشیدن به کوپه اسکای‌لاین GT-R R34 استفاده کرد. این پیشرانه با وجود قدرت نه‌چندان تحسین برانگیز ۲۷۶ اسب بخار، ظرفیت استخراج بیش از ۱,۰۰۰ اسب بخار را داشت و از این جهت، بسیار موردتوجه تیونرها قرار گرفت.

اما اسکای‌لاین در این رقابت تنها بود؛ تویوتا هم با معرفی پیشرانه 2JZ با ویژگی‌های مشابه RB26DETT به الماسی درخشان در قلب تیونرها تبدیل شد. حتی پیشرانه کوپه کوچک‌تر 350Z هم موردتوجه بسیار قرار گرفت.

برترین پیشرانه های ۶ سیلندر آمریکایی

یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از پیشرانه‌های ۶ سیلندر، اقتصادی‌تر بودن آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های ۱۲ سیلندر بزرگ بود. پس عجیب نیست اگر ببینیم که وقتی یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات اقتصادی، سوپراسپرت می‌سازد، همچنان از این پیشرانه استفاده می‌کند. خودروسازی آمریکایی فورد در سال ۲۰۱۶ و برای بازگشت به میدان رقابت‌ ۲۴ ساعتی لمان از نسل تازه فورد GT با یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 رونمایی کرد. این موتور ۶۴۷ اسب بخار در نسخه تولیدمحدود و مخصوص پیست مارک ۴، ۸۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد. برای آشنایی بیشتر با این سوپراسپرت مطلب «بررسی فورد GT مارک ۴: سریع‌ترین سوپراسپرت لوکس فورد» را مطالعه کنید.

اما در سوی دیگر این میدان که تماما در مشت سوپراسپرت‌ها قرار گرفته، پیشرانه ۶ سیلندر خودروی آفرودی شرکت جیپ به چشم می‌خورد. این موتور ۴ لیتری از یک هوندای مدرن هاچ‌بک هم قدرت کمتری تولید می‌کرد اما یکی از نامیراترین‌ها بود. به نظر شما دیگر کدام پیشرانه‌ها در تاریخ صنعت خودروسازی موفق بوده‌اند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    به محض اینکه تیتر بالای صفحه رو خوندم اول موتور ۶۰۰ اسبی نیسان جی تی ار اومد تو ذهنم بعد فورد جی تی و پورشه ۹۱۱
    اصلا امکان نداره بحث بهترین پیشرانه های ۶ سیلندر باشه و یهو یاد این سه تا افسانه نیوفتی

    موافقم 46
    مخالفم 5
    1. nima.jdm

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      و یه فکت جالبی هم بگم که چرا خودرو های دهه ۹۰ ژاپنی قدرتشون از ۲۸۰ اسب بیشتر نبود 🇯🇵
      چون اواخر دهه ۷۰ بخاطر درگیری بین مافیا های ژاپنی و بالا رفتن نرخ تصادفات ، کمپانی های ژاپنی یه توافق با هم کردن که قدرت ماشین هارو از ۲۸۰ اسب بالاتر نبرن
      اونا مجبور بودن روی کاغذ مشخصات ماشین رو پایین نگه دارن ولی در عوض اینقدر پتانسیل تقویت و تیونینگ بالایی داشتن که همه فهمیدن با یکم دستکاری میشه قدرت واقعی شون (گاهی تا چند هزار اسب بخار) رو آزاد کرد
      در اصل موقع تولید این ماشین هارو جوری محدود میکردن که از توافقی که با هم کردن پیروی کنن ولی در عوض دست ملت رو برای تقویت حسابی باز گذاشتن و مردم جهان هم اینو به خوبی متوجه شدن که خودرو های ژاپنی پتانسیل تقویت بالایی دارن

      موافقم 37
      مخالفم 7
      1. Nr

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        قرار داد جنتملن

        موافقم 13
        مخالفم 3
    2. ممد ژانگولر

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4225 ديدگاه)

      آیا دیگر به پیچیدگیهای موتورهای سوخت فسیلی در خودروها نیاز است ؟
      جواب خیر و خداحافظ انجینهای دوست داشتنی آخرشم ی چهارلیتری و فندک زیپو تمام

      موافقم 1
      مخالفم 31
      1. فورد

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        بنزینی فورد اندازه 100 تا اسباب بازی برقی می ارزه

        موافقم 13
        مخالفم 2
    3. Ahmad

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      بهترین موتور جهان موتور نیسان جی تی ار هست مخصوصا ار۳۵

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. NAVID@@98

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (945 ديدگاه)

        نه اتفاقا بهترین موتور جهان موتور اروپاآمریکایی هستش مثل اینا که میکنم
        👑🥇 هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی هایی مثل Porsche و BMW B58 و و FORD و jeep و …
        🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
        این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه هنوزم انجین های ۶ سیلندر خیلی جدید تر زیادی هم دارن که بازم نزاشتن تولیست البته اصل موتور از ۸ سیلندر به بالا هستش که بازم از همیناست تازه اصل کارش از اینا شر‌ع میشه
        انجین ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی جیپ هم انجین نامیرا و بدون مرگی هستش سنگی که از کوه اومده بود رو جاده که از خود جیپ چروکی بزرگتر بود رو این ماشین مثل سگ و گربه جون میکشیدش چندین تن وزنش بود تو لیست مطمئن ترین و بادوام ترین انجین های جهان هم هستش تو یه ویدیوی دیگه دیدم کارتل این موتور کنده بود و موتور عملا بیروغن کار میکرد ولی آخ نمیگفت مثل ساعت کار میکرد
        کلا پرفورمنس بالا مثل پورشه این جیپ از نوع دوام و آفرودیش بوده یا موتور وی ۶ فورد جی تی که رکورد قوی ترین پیشرانه ۶ سیلندر جهان رو در اختیار داره و کلا بهترین موتور پیشرانه از کلا هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
        انجین تک

        موافقم 7
        مخالفم 20
        1. Dariush

          ۱۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (183 ديدگاه)

          باز این شروع کرد

    4. NAVID@@98

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (945 ديدگاه)

      کلا همشون ناب هستن بخصوص
      👑🥇 هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی هابی مثل Porsche و BMW B58 و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
      این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه هنوزم انجین های ۶ سیلندر خیلی جدید تر زیادی هم دارن که بازم نزاشتن تولیست البته اصل موتور از ۸ سیلندر به بالا هستش
      این انجین ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی جیپ انجین نامیرا و بدون مرگی هستش سنگی که از کوه اومده بود رو جاده که از خود جیپ چروکی بزرگتر بود رو این ماشین مثل سگ و گربه جون میکشیدش چندین تن وزنش بود تو لیست مطمئن ترین و بادوام ترین انجین های جهان هم هستش تو یه ویدیوی دیگه دیدم کارتل این موتور کنده بود و موتور عملا بیروغن کار میکرد ولی آخ نمیگفت مثل ساعت کار میکرد
      کلا پرفورمنس بالا مثل پورشه این جیپ از نوع دوام و آفرودیش بوده یا موتور وی ۶ فورد جی تی که رکورد قوی ترین پیشرانه ۶ سیلندر جهان رو در اختیار داره

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. nima.jdm

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (433 ديدگاه)

        نه هرچیزی اول ژاپنی و امریکایی و بعد اروپایی
        راستی از دوام حرف زدی آیا ژاپن برات شوخیه؟
        آفرود هم که فقط ژاپن و امریکا حرف اول رو میزنن🇯🇵🇺🇸
        آلمان و کلا اروپا توی افرود هیچ حرفی واسه گفتن ندارن😂

        موافقم 10
        مخالفم 15
        1. حسين خوانساري

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          دوست عزیز کاملا بلعکس گفتی.
          حرف اول خودروسازی آلمان میزنه
          دوم آمریکا هست البته تو قسمت فنی انصافا آمریکایی ها اختلاف زیادی با آلمانی ها ندارند ولی تو بحث طراحی واقعا آمریکا از آلمان عقب تره….. مابقی که دیگه نگم بهتره….. البته یه نکته ای هست که نباید فراموش کنیم هر کشوری و هر کمپانی خودروهای خاص خودشو تولید میکنه و سبک خاص خودشون رو دارن شما نمیتونی تویوتا رو با بی ام و تو زمینه اسپرتی مقایسه کنی….. هر کدوم مختص کسانی هستند که این سبک کمپانی رو دوست داره…. کسی که تویوتا سواره یا لکسوس سواره هیچوقت نمیتونه اون آرامش رو تو مثلا بنز یا آئودی پیدا کنه و بلعکس کسی که دنبال ماشین اسپرت با بهترین هندلینگ هست میره سراغ بی ام و نه که بره تویوتا بخره یا هر چی دیگه……. هر کدوم مشتری خاص خودشون رو دادند و سبک خاص خودشون
          مثل ما نیستند که کلا تمام سبد انتخابی که داریم از ۱۰ مدل تجاوز نمیکنه که این ده تا
          از دوتا ماشین به وجود آمدن فقط از نظر چراغ ها و آینه ها و ظاهری با هم متفاوت هستند مثل پراید که ازش تیبا تیبا۲ ساینا کوئیک اطلس و اینا تولید شد که در باطن یکی هستند و اون طرف پژو ۴۰۵ بود که پرشیا سمند سورن دنا تارا ساخته شد که هر کدوم باز چند مدل داره کلا انتخاب تو مملکت ما همینه

          موافقم 7
          مخالفم 15
        2. Iman 007

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (28 ديدگاه)

          داداش g class و رنجرور آفرودی نیستن؟؟؟

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. NAVID@@98

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (945 ديدگاه)

        نه اتفاقاً 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 و

        بعد اسیایی راستی از دوام هم حرف زدم آیا انجین آمریکایی تو این لیستو نمیبینی شوخیه؟ تنها انجین با دوام و مطمئن که تو لیست بهترین ۶ سیلندر ها هم هستش از درو دیوار این اون بالا نرید بیخود
        آفرود هم که فقط امریکا اروپا هم مثل اون اثبات کرده حرف هرچیزاول۱ رو میزنن🇺🇸🇩🇪🇪🇺
        آلمان و کلا اروپا و آمریکا توی آفرود دقیقا مثل آمریکا مثل همه هرچیزاول۱ هستن حرف واسه کردن دارن😝

        موافقم 4
        مخالفم 11
    5. Siyavash

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (933 ديدگاه)

      دقیقا👌👍

  2. JaMsHiD-B

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3095 ديدگاه)

    VR38DETT هم خاص تره هم جدید تر و بهتر و دست‌ساز بودنش هم خاصش کرده
    بنظرم باید لیست رو سه تایی می‌کردید تا اسطوره های بیشتری جا بشن

    موافقم 10
    مخالفم 5
  3. Nismo

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    بهترین 6 سیلندر جهان همون VR38DETT جی تی آر هستت🎌

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. NAVID@@98

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (945 ديدگاه)

      بهترین 6 سیلندر جهان همون
      👑🥇 هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی هابی مثل Porsche و BMW B58 و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
      این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. Nismo

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1614 ديدگاه)

        بهترین 6 سیلندر جهان همون
        👑🥇 هرچیز اول۱ ژاپنی و آمریکایی هابی مثل Nissan و Toyota و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که ژاپنی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
        این انجین های ژاپنی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره
        در آخر هم اروپایی ها خدای استهلاک هستن

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. حمیدرضا

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (363 ديدگاه)

          خوب بود😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. NAVID@@98

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (945 ديدگاه)

          اتفاقاً اکه دقت کنی متوجه میشه که افتضاح بود با این سوتی هایی که داد نیسمو باید گفت اسکی سواری با سوتی های بیخود هیچیش به هیچیش نمیخوره
          در ادامه تو بعدی توضیح دادم

          موافقم 1
          مخالفم 9
        3. nima.jdm

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          داداش گفتی اول ژاپن و امریکا بعد حواست نبوده پرچم آلمان گذاشتی

        4. NAVID@@98

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (945 ديدگاه)

          بابا این همش سوتیه من دستشو رو کردم کلا از فیکای مشخصیه که میدونم
          میدونیم چیکارست

          موافقم 2
          مخالفم 4
        5. NAVID@@98

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (945 ديدگاه)

          باز که از رو من اسکی رفتی نیسمو اسکی رو
          فقط درستش اینه که من گفتم
          بهترین 6 سیلندر جهان همون خدایی خوب
          👑🥇 هرچیز اول۱ اروپاآمریکایی هایی مثل Porsche و benz و و FORD و jeep و …
          🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که
          اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
          این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه اصل انجین ۸ سیلندر به بالاست که بازم از همیناست خدایی خوب
          در ادامه هم اروپایی ها و آمریکایی ها خدای پرفورمنس و دوام و اطمینان و تیونینگ هستن

          ببین نیسمو چقدر سوتی دادی تابلو تر از این حرکت ندیدم متن خودمو کپی کردی حتی به معانی و پرچماش هم توجه نکردی سوتی یای متعصبانه کلا آبروی خودتو بردی نیسمو الان هم اطلاعتت غلط دادی هم سوتی دادی و هم نمیدونی چی گفتی اینجوریاست که گیرت میندازم دستتو رو میکنم تازه با اینکه وقتشو نمیزارم ولی همین فرصت سریع راحت میگم چقد سوتی دادی

          فقط اینجاش 😂 متن منو کپی کردی بعد میگی انجینای قهرمانی لمانز !!!!!! از کدوم زاپنی این لیست؟!!!!!!! اونی هم که تو لمانز بوده اصلا تو این لیست نیست از انجینای تو این لیست فقط آمریکاییا و اروپایی هستن که قهرمانی استقامت جهانی لمانز رو کسب کردن
          اونایی که من گفتم غیر یکی شون که آفرودیه و برای کاربردای دیگست یعنی آفرود همشون تو لیست قهرمان لمانز استقامت جهانی هستن. اینجاست که دستت رو میشه

          سوتی دادی بد نبسمو بد سوتی دادی

          و حرفای من درست از آب درمیاد که !!!!!!!!!!! ۱۱ بزن یازده

          آی پدال الان این کامنت چی داره مارو کاشتی
          دوباره نوشتم اصلاحشم کردم
          چیکاره ای بزار دیگه

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. NAVID@@98

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (945 ديدگاه)

        باز که از رو من اسکی رفتی اسکی رو
        فقط درستش اینه که من گفتم
        بهترین 6 سیلندر جهان همون خدایی خوب
        👑🥇 هرچیز اول۱ اروپاآمریکایی هابی مثل Porsche و benz و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
        این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه اصل انجین ۸ سیلندر به بالاست که بازم از همیناست خدایی خوب
        در ادامه هم اروپایی ها و آمریکایی ها خدای پرفورمنس و دوام و اطمینان و تیونینگ هستن

        ضمنا دخودت نگاه کن ببین چقدر سوتی میدی ناشیانه تر از این حرکت ندیدم متن خودمو کپی کردی حتی به معانی و پرچماش هم توجه نکردی ناشیانه یا متعصبانه کلا آبروی خودتو بردی نیسمو الان هم اطلاعتت غلط دادی هم سوتی دادی و هم نمیدونی چی گفتی اینجوریاست که گیرت میندازم تازه با اینکه وقتشو نمیزارم ولی همین فرصت سریع راحت میگم چقد سوتی دادی

        فقط اینجاش 😂 متن منو کپی کردی بعد میگی انجینای قهرمانی لمانز !!!!!! از کدوم زاپنی این لیست؟!!!!!!! اونی هم که تو لمانز بوده اصلا تو این لیست نیست از انجینای تو این لیست فقط آمریکاییا و اروپایی هستن که قهرمانی استقامت حهانی لمانز رو کسب کردن
        اونایی که من گفتم غیر یکی همشون تو لیست قهرمان لمانز استقامت جهانی هستن. اینحاست که دستت رو میشه

        سوتی دادی بد نبسمو بد سوتی دادی

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Nismo

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1614 ديدگاه)

          فاقد اهمیت

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. Galant.VR4(JDM)

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1362 ديدگاه)

        نوید
        بابت کامنت اونموقع ازت معذرت میخوام نظرت برای من محترم و با ارزشه امیدوارم ازم به دل نگرفته باشی🙏🏻

        1. NAVID@@98

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (945 ديدگاه)

          شاد باشی داداش من چیزی از کسی به دل نمی‌گیریم
          ولی همینکه متوجه باشید خوبه
          کریسیدای۶ سیلندر حس جالبی داره چون یه مدت داشتم دیدمش حس نرمی موتورش رو
          انجین وی ۸ تو یو زد رو هم دیدم روی لندروور معروف به گلایاتور هم ویدیوهاش هس این بلوک موتورش چدنه ولی
          ولی وان یو زد رو نمیزارن برای آفرود همون تو یو زد فتو فراوونه گشتاور بیشتر رو تو دور کمتری داره
          کلا من از فن های ژاپنی که اینجا میبینی هم تجربه ژاپنی بیشتری داشتم هم ( اطلاعات بیشتر رو نمیگم یه وقت فکر نکنید چسی میام)
          همون که در عمل در مقایسه با این فن های متعصبش من بیشتر ژاپنی داشتمو هستم
          ولی وقتی چیزی میگیم دلیلش همون فن های متعصبیه که الان نه تجربه ژاپنی دارن نه اطلاعاتشو فقط نظر تعصبی بیخود میگن چسی میان
          وقتی همه هرجانبه نگاه کنید تعصبی عقده ای بازی هم نباشه می‌بینید که مثلا انجینای وحشی آمریکایی مثلا برتری دارن یا پرفورمنس برتری اروپایی اینا همه سنده هااااااا یه جا میان فلان نظر تعصبیو میدن منم عکسشو میگم چون میدونم طرف دنبال چه هدف اشتباهیه چیه با دلیل یه چیزیو میگم بیراهم نمیگم جوری نمیگم که بیرا بره

          موافقم 4
          مخالفم 3
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1362 ديدگاه)

          این بزرگیت رو میرسونه 🙏🏻
          ماشین بازی با همین کل‌کل ها و رو کردن اطلاعات شکل میگره
          و مهم‌تر اینه که در تجربه شما شکی نیست و کاملا قبول‌دارم شما رو
          🔥

          موافقم 1
          مخالفم 2
  4. nissan skyline

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)
    1. Taha Ayoobi

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4884 ديدگاه)

      حس نوستالژی داره

  5. JDM سابق

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (807 ديدگاه)

    برترین موتور های شیش ژاپن:
    نیسان RB26DETT و تویوتا 2JZ GTE

    برترین موتور های شیش آلمان:
    پورشه H و بی ام و S54

    برترین موتور های آمریکایی:
    GM vortec 4300 و Ford Ecoboost

    موافقم 11
    مخالفم 2
  6. Arash2009

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    موتور 2jz تویوتا سوپرا خدای تیونر هاست

    کلا ماشین های ژاپنی برای تیونینگ خیلی مناسب تر هستن. چراکه دربرابر فشار و حرارت مقاومت بالایی دارن.

    همین تویوتا هایلوکس رو ببینید. اکثر نیرو هایی نظامی خاور میانه ازش استفاده می کنند
    چون بلوک سیلندرش تیر میخوره. ولی موتورش راحت کار می‌کنه

    مردم ماشینای ژاپنی رو به کیفیت و دوام بالاشون می شناسن

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. حمیدرضا

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (363 ديدگاه)

    همچین مقاله ای بدون حضور f163 و vr38dett فاقد ارزش و اهمیت هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. زیزیگولو

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6052 ديدگاه)

    انگار نیسان GTR هیچوقت نمیخواد تموم بشه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. nima.jdm

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      نیسان ۲۰ سال پیش چی ساخت لامصب که هنوز سعی میکنن باهاش رقابت کنن😂

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Cehx

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (157 ديدگاه)

        بله نکته همینه 20 سال پیش ساخته شده و هنوزم پتانسیل داره حالا شما فرض کن 20 سال دیگه بیان از ایونیک N5 بگن اصلا حتی تصورشم برای من سخته همین الانم اگه تعصبو بزاری کنار تسلا گزینه ی بهتریه

        موافقم 1
        مخالفم 6
  9. Taha Ayoobi

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4884 ديدگاه)

    همه‌عالی
    من خودم از سری پنتااستار کرایسلر هم خوشم میاد ولی اسطوره نیستن به اون شدت.
    2jz و دیگر هیچ…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. علی صادقی نسب

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام مقام اول نامیراترین پیشرانه به پیشرانه نیسان آبی میرسه و بعد پیکان😆

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. عارف رضائیان

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    همینکه موتور فراری در این مقاله بررسی نشده یعنی خفنترینه👌👑🇮🇹

    موافقم 1
    مخالفم 2
  12. حجت اله براهنی

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    این که دیگه قرار نیست شاهد توسعه و تولد موتورهای احتراق داخلی درست حسابی مثل اینا باشیم واقعا غم انگیزه! نمی‌دونم این خودروهای برقی که اتفاقا در بعضی از کاربردها واقعا بهتر هستن،‌ چرا پا تو کفش این موتورها هم کردن و دارن نابودشون می‌کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا