این پیشرانههای مشهور نیروبخش چرخ برخی از مشهورترین خودروهای جهان بودهاند.
با وجود اینکه پیشرانههای ۶ سیلندر در شکلدادن به صنعت خودرو نقشی اساسی داشتهاند اما همیشه زیر سایه نمونههای بزرگتر V8 و V12 زندگی کردهاند. این نیروگاههای کوچک، قلب تپنده برخی از مشهورترین و تاثیرگذارترین خودروهای تاریخ صنعت بوده است. موتور ۶ سیلندر که امروزه هم هنوز بخشی جدانشدنی از خودروها به شمار میرود، موفق شده تا به آرامترین شکل ممکن به یکی از پایدارترین انتخابها در صنعت خودرو تبدیل شود. به همین دلیل در این مطلب به بهترین نمونههای آن نگاه خواهیم داشت.
برترین پیشرانه های ۶ سیلندر اروپا
قلب تپنده پورشه ۹۱۱ یکی از اصلیترین ارکان تبدیل کردن آن به یکی از مشهورترین و بهترین کوپههای اسپرت به شمار میرود. پورشه در تولید این خودرو از انواع گوناگونی از موتورهای ۶ سیلندر استفاده کرد اما با تولید ۹۹۱ GT2RS، کار خود را به اوج رساند. موتور ۳.۸ لیتری توربوشارژ این خودرو ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد و تا دور ۷ هزار rpm هم دور میگرفت.
پس از این پیشرانه میتوان به موتور مدرن B58 بیامو اشاره کرد که در محصول مشترک این برند آلمانی و تویوتا یعنی کوپههای Z4 و سوپرا یافت میشود. در کنار این پیشرانه، نمونه V6 آلفارومئو هم بهخوبی میدرخشد؛ چون یکی از خوشصداترین پیشرانههای تاریخ موتورسازی ایتالیا به شمار میرود.
برترین پیشرانه های ۶ سیلندر ژاپن
برای یافتن این پیشرانه باید به عصر طلایی خودروهای اسپرت ژاپنی برویم، زمانی که نیسان از پیشرانه RB26DETT برای نیروبخشیدن به کوپه اسکایلاین GT-R R34 استفاده کرد. این پیشرانه با وجود قدرت نهچندان تحسین برانگیز ۲۷۶ اسب بخار، ظرفیت استخراج بیش از ۱,۰۰۰ اسب بخار را داشت و از این جهت، بسیار موردتوجه تیونرها قرار گرفت.
اما اسکایلاین در این رقابت تنها بود؛ تویوتا هم با معرفی پیشرانه 2JZ با ویژگیهای مشابه RB26DETT به الماسی درخشان در قلب تیونرها تبدیل شد. حتی پیشرانه کوپه کوچکتر 350Z هم موردتوجه بسیار قرار گرفت.
برترین پیشرانه های ۶ سیلندر آمریکایی
یکی از اصلیترین دلایل استفاده از پیشرانههای ۶ سیلندر، اقتصادیتر بودن آنها در مقایسه با نمونههای ۱۲ سیلندر بزرگ بود. پس عجیب نیست اگر ببینیم که وقتی یکی از شرکتهای تولیدکننده محصولات اقتصادی، سوپراسپرت میسازد، همچنان از این پیشرانه استفاده میکند. خودروسازی آمریکایی فورد در سال ۲۰۱۶ و برای بازگشت به میدان رقابت ۲۴ ساعتی لمان از نسل تازه فورد GT با یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 رونمایی کرد. این موتور ۶۴۷ اسب بخار در نسخه تولیدمحدود و مخصوص پیست مارک ۴، ۸۰۰ اسب بخار تولید میکرد. برای آشنایی بیشتر با این سوپراسپرت مطلب «بررسی فورد GT مارک ۴: سریعترین سوپراسپرت لوکس فورد» را مطالعه کنید.
اما در سوی دیگر این میدان که تماما در مشت سوپراسپرتها قرار گرفته، پیشرانه ۶ سیلندر خودروی آفرودی شرکت جیپ به چشم میخورد. این موتور ۴ لیتری از یک هوندای مدرن هاچبک هم قدرت کمتری تولید میکرد اما یکی از نامیراترینها بود. به نظر شما دیگر کدام پیشرانهها در تاریخ صنعت خودروسازی موفق بودهاند؟
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳به محض اینکه تیتر بالای صفحه رو خوندم اول موتور ۶۰۰ اسبی نیسان جی تی ار اومد تو ذهنم بعد فورد جی تی و پورشه ۹۱۱
اصلا امکان نداره بحث بهترین پیشرانه های ۶ سیلندر باشه و یهو یاد این سه تا افسانه نیوفتی
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳و یه فکت جالبی هم بگم که چرا خودرو های دهه ۹۰ ژاپنی قدرتشون از ۲۸۰ اسب بیشتر نبود 🇯🇵
چون اواخر دهه ۷۰ بخاطر درگیری بین مافیا های ژاپنی و بالا رفتن نرخ تصادفات ، کمپانی های ژاپنی یه توافق با هم کردن که قدرت ماشین هارو از ۲۸۰ اسب بالاتر نبرن
اونا مجبور بودن روی کاغذ مشخصات ماشین رو پایین نگه دارن ولی در عوض اینقدر پتانسیل تقویت و تیونینگ بالایی داشتن که همه فهمیدن با یکم دستکاری میشه قدرت واقعی شون (گاهی تا چند هزار اسب بخار) رو آزاد کرد
در اصل موقع تولید این ماشین هارو جوری محدود میکردن که از توافقی که با هم کردن پیروی کنن ولی در عوض دست ملت رو برای تقویت حسابی باز گذاشتن و مردم جهان هم اینو به خوبی متوجه شدن که خودرو های ژاپنی پتانسیل تقویت بالایی دارن
Nr
۱۵ دی ۱۴۰۳قرار داد جنتملن
ممد ژانگولر
۱۵ دی ۱۴۰۳آیا دیگر به پیچیدگیهای موتورهای سوخت فسیلی در خودروها نیاز است ؟
جواب خیر و خداحافظ انجینهای دوست داشتنی آخرشم ی چهارلیتری و فندک زیپو تمام
فورد
۱۵ دی ۱۴۰۳بنزینی فورد اندازه 100 تا اسباب بازی برقی می ارزه
Ahmad
۱۵ دی ۱۴۰۳بهترین موتور جهان موتور نیسان جی تی ار هست مخصوصا ار۳۵
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳نه اتفاقا بهترین موتور جهان موتور اروپاآمریکایی هستش مثل اینا که میکنم
👑🥇 هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی هایی مثل Porsche و BMW B58 و و FORD و jeep و …
🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه هنوزم انجین های ۶ سیلندر خیلی جدید تر زیادی هم دارن که بازم نزاشتن تولیست البته اصل موتور از ۸ سیلندر به بالا هستش که بازم از همیناست تازه اصل کارش از اینا شرع میشه
انجین ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی جیپ هم انجین نامیرا و بدون مرگی هستش سنگی که از کوه اومده بود رو جاده که از خود جیپ چروکی بزرگتر بود رو این ماشین مثل سگ و گربه جون میکشیدش چندین تن وزنش بود تو لیست مطمئن ترین و بادوام ترین انجین های جهان هم هستش تو یه ویدیوی دیگه دیدم کارتل این موتور کنده بود و موتور عملا بیروغن کار میکرد ولی آخ نمیگفت مثل ساعت کار میکرد
کلا پرفورمنس بالا مثل پورشه این جیپ از نوع دوام و آفرودیش بوده یا موتور وی ۶ فورد جی تی که رکورد قوی ترین پیشرانه ۶ سیلندر جهان رو در اختیار داره و کلا بهترین موتور پیشرانه از کلا هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
انجین تک
Dariush
۱۷ دی ۱۴۰۳باز این شروع کرد
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳کلا همشون ناب هستن بخصوص
👑🥇 هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی هابی مثل Porsche و BMW B58 و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه هنوزم انجین های ۶ سیلندر خیلی جدید تر زیادی هم دارن که بازم نزاشتن تولیست البته اصل موتور از ۸ سیلندر به بالا هستش
این انجین ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی جیپ انجین نامیرا و بدون مرگی هستش سنگی که از کوه اومده بود رو جاده که از خود جیپ چروکی بزرگتر بود رو این ماشین مثل سگ و گربه جون میکشیدش چندین تن وزنش بود تو لیست مطمئن ترین و بادوام ترین انجین های جهان هم هستش تو یه ویدیوی دیگه دیدم کارتل این موتور کنده بود و موتور عملا بیروغن کار میکرد ولی آخ نمیگفت مثل ساعت کار میکرد
کلا پرفورمنس بالا مثل پورشه این جیپ از نوع دوام و آفرودیش بوده یا موتور وی ۶ فورد جی تی که رکورد قوی ترین پیشرانه ۶ سیلندر جهان رو در اختیار داره
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳نه هرچیزی اول ژاپنی و امریکایی و بعد اروپایی
راستی از دوام حرف زدی آیا ژاپن برات شوخیه؟
آفرود هم که فقط ژاپن و امریکا حرف اول رو میزنن🇯🇵🇺🇸
آلمان و کلا اروپا توی افرود هیچ حرفی واسه گفتن ندارن😂
حسين خوانساري
۱۵ دی ۱۴۰۳دوست عزیز کاملا بلعکس گفتی.
حرف اول خودروسازی آلمان میزنه
دوم آمریکا هست البته تو قسمت فنی انصافا آمریکایی ها اختلاف زیادی با آلمانی ها ندارند ولی تو بحث طراحی واقعا آمریکا از آلمان عقب تره….. مابقی که دیگه نگم بهتره….. البته یه نکته ای هست که نباید فراموش کنیم هر کشوری و هر کمپانی خودروهای خاص خودشو تولید میکنه و سبک خاص خودشون رو دارن شما نمیتونی تویوتا رو با بی ام و تو زمینه اسپرتی مقایسه کنی….. هر کدوم مختص کسانی هستند که این سبک کمپانی رو دوست داره…. کسی که تویوتا سواره یا لکسوس سواره هیچوقت نمیتونه اون آرامش رو تو مثلا بنز یا آئودی پیدا کنه و بلعکس کسی که دنبال ماشین اسپرت با بهترین هندلینگ هست میره سراغ بی ام و نه که بره تویوتا بخره یا هر چی دیگه……. هر کدوم مشتری خاص خودشون رو دادند و سبک خاص خودشون
مثل ما نیستند که کلا تمام سبد انتخابی که داریم از ۱۰ مدل تجاوز نمیکنه که این ده تا
از دوتا ماشین به وجود آمدن فقط از نظر چراغ ها و آینه ها و ظاهری با هم متفاوت هستند مثل پراید که ازش تیبا تیبا۲ ساینا کوئیک اطلس و اینا تولید شد که در باطن یکی هستند و اون طرف پژو ۴۰۵ بود که پرشیا سمند سورن دنا تارا ساخته شد که هر کدوم باز چند مدل داره کلا انتخاب تو مملکت ما همینه
Iman 007
۱۵ دی ۱۴۰۳داداش g class و رنجرور آفرودی نیستن؟؟؟
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳نه اتفاقاً 👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 و
بعد اسیایی راستی از دوام هم حرف زدم آیا انجین آمریکایی تو این لیستو نمیبینی شوخیه؟ تنها انجین با دوام و مطمئن که تو لیست بهترین ۶ سیلندر ها هم هستش از درو دیوار این اون بالا نرید بیخود
آفرود هم که فقط امریکا اروپا هم مثل اون اثبات کرده حرف هرچیزاول۱ رو میزنن🇺🇸🇩🇪🇪🇺
آلمان و کلا اروپا و آمریکا توی آفرود دقیقا مثل آمریکا مثل همه هرچیزاول۱ هستن حرف واسه کردن دارن😝
Siyavash
۱۵ دی ۱۴۰۳دقیقا👌👍
JaMsHiD-B
۱۵ دی ۱۴۰۳VR38DETT هم خاص تره هم جدید تر و بهتر و دستساز بودنش هم خاصش کرده
بنظرم باید لیست رو سه تایی میکردید تا اسطوره های بیشتری جا بشن
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳بهترین 6 سیلندر جهان همون VR38DETT جی تی آر هستت🎌
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳بهترین 6 سیلندر جهان همون
👑🥇 هرچیز اول۱ اروپایی و آمریکایی هابی مثل Porsche و BMW B58 و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره
Nismo
۱۵ دی ۱۴۰۳بهترین 6 سیلندر جهان همون
👑🥇 هرچیز اول۱ ژاپنی و آمریکایی هابی مثل Nissan و Toyota و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که ژاپنی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
این انجین های ژاپنی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره
در آخر هم اروپایی ها خدای استهلاک هستن
حمیدرضا
۱۵ دی ۱۴۰۳خوب بود😂😂😂
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳اتفاقاً اکه دقت کنی متوجه میشه که افتضاح بود با این سوتی هایی که داد نیسمو باید گفت اسکی سواری با سوتی های بیخود هیچیش به هیچیش نمیخوره
در ادامه تو بعدی توضیح دادم
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳داداش گفتی اول ژاپن و امریکا بعد حواست نبوده پرچم آلمان گذاشتی
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳بابا این همش سوتیه من دستشو رو کردم کلا از فیکای مشخصیه که میدونم
میدونیم چیکارست
NAVID@@98
۱۶ دی ۱۴۰۳باز که از رو من اسکی رفتی نیسمو اسکی رو
فقط درستش اینه که من گفتم
بهترین 6 سیلندر جهان همون خدایی خوب
👑🥇 هرچیز اول۱ اروپاآمریکایی هایی مثل Porsche و benz و و FORD و jeep و …
🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که
اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه اصل انجین ۸ سیلندر به بالاست که بازم از همیناست خدایی خوب
در ادامه هم اروپایی ها و آمریکایی ها خدای پرفورمنس و دوام و اطمینان و تیونینگ هستن
ببین نیسمو چقدر سوتی دادی تابلو تر از این حرکت ندیدم متن خودمو کپی کردی حتی به معانی و پرچماش هم توجه نکردی سوتی یای متعصبانه کلا آبروی خودتو بردی نیسمو الان هم اطلاعتت غلط دادی هم سوتی دادی و هم نمیدونی چی گفتی اینجوریاست که گیرت میندازم دستتو رو میکنم تازه با اینکه وقتشو نمیزارم ولی همین فرصت سریع راحت میگم چقد سوتی دادی
فقط اینجاش 😂 متن منو کپی کردی بعد میگی انجینای قهرمانی لمانز !!!!!! از کدوم زاپنی این لیست؟!!!!!!! اونی هم که تو لمانز بوده اصلا تو این لیست نیست از انجینای تو این لیست فقط آمریکاییا و اروپایی هستن که قهرمانی استقامت جهانی لمانز رو کسب کردن
اونایی که من گفتم غیر یکی شون که آفرودیه و برای کاربردای دیگست یعنی آفرود همشون تو لیست قهرمان لمانز استقامت جهانی هستن. اینجاست که دستت رو میشه
سوتی دادی بد نبسمو بد سوتی دادی
و حرفای من درست از آب درمیاد که !!!!!!!!!!! ۱۱ بزن یازده
آی پدال الان این کامنت چی داره مارو کاشتی
دوباره نوشتم اصلاحشم کردم
چیکاره ای بزار دیگه
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳باز که از رو من اسکی رفتی اسکی رو
فقط درستش اینه که من گفتم
بهترین 6 سیلندر جهان همون خدایی خوب
👑🥇 هرچیز اول۱ اروپاآمریکایی هابی مثل Porsche و benz و و FORD و jeep و …🇪🇺🇩🇪🇺🇸 از پرفورمنس تا تیونینگ و دوام بالا مطمئن ترین بادوام ترین تا آفرود که اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن 🥇👑
این انجین های اروپایی و آمریکایی همشون تو مسابقات استقامت جهانی لمانز هم قهرمانی داشتن و دیگران رو شکست دادن. یا ۶ سیلندر فورد barra با رکورد ۴ هزار اسب تیونینگ تولیست نزاشتن چون انجینای جدیدش بهتر بودن ولی همین قدیمش هم برتره تازه اصل انجین ۸ سیلندر به بالاست که بازم از همیناست خدایی خوب
در ادامه هم اروپایی ها و آمریکایی ها خدای پرفورمنس و دوام و اطمینان و تیونینگ هستن
ضمنا دخودت نگاه کن ببین چقدر سوتی میدی ناشیانه تر از این حرکت ندیدم متن خودمو کپی کردی حتی به معانی و پرچماش هم توجه نکردی ناشیانه یا متعصبانه کلا آبروی خودتو بردی نیسمو الان هم اطلاعتت غلط دادی هم سوتی دادی و هم نمیدونی چی گفتی اینجوریاست که گیرت میندازم تازه با اینکه وقتشو نمیزارم ولی همین فرصت سریع راحت میگم چقد سوتی دادی
فقط اینجاش 😂 متن منو کپی کردی بعد میگی انجینای قهرمانی لمانز !!!!!! از کدوم زاپنی این لیست؟!!!!!!! اونی هم که تو لمانز بوده اصلا تو این لیست نیست از انجینای تو این لیست فقط آمریکاییا و اروپایی هستن که قهرمانی استقامت حهانی لمانز رو کسب کردن
اونایی که من گفتم غیر یکی همشون تو لیست قهرمان لمانز استقامت جهانی هستن. اینحاست که دستت رو میشه
سوتی دادی بد نبسمو بد سوتی دادی
Nismo
۱۶ دی ۱۴۰۳فاقد اهمیت
Galant.VR4(JDM)
۱۵ دی ۱۴۰۳نوید
بابت کامنت اونموقع ازت معذرت میخوام نظرت برای من محترم و با ارزشه امیدوارم ازم به دل نگرفته باشی🙏🏻
NAVID@@98
۱۶ دی ۱۴۰۳شاد باشی داداش من چیزی از کسی به دل نمیگیریم
ولی همینکه متوجه باشید خوبه
کریسیدای۶ سیلندر حس جالبی داره چون یه مدت داشتم دیدمش حس نرمی موتورش رو
انجین وی ۸ تو یو زد رو هم دیدم روی لندروور معروف به گلایاتور هم ویدیوهاش هس این بلوک موتورش چدنه ولی
ولی وان یو زد رو نمیزارن برای آفرود همون تو یو زد فتو فراوونه گشتاور بیشتر رو تو دور کمتری داره
کلا من از فن های ژاپنی که اینجا میبینی هم تجربه ژاپنی بیشتری داشتم هم ( اطلاعات بیشتر رو نمیگم یه وقت فکر نکنید چسی میام)
همون که در عمل در مقایسه با این فن های متعصبش من بیشتر ژاپنی داشتمو هستم
ولی وقتی چیزی میگیم دلیلش همون فن های متعصبیه که الان نه تجربه ژاپنی دارن نه اطلاعاتشو فقط نظر تعصبی بیخود میگن چسی میان
وقتی همه هرجانبه نگاه کنید تعصبی عقده ای بازی هم نباشه میبینید که مثلا انجینای وحشی آمریکایی مثلا برتری دارن یا پرفورمنس برتری اروپایی اینا همه سنده هااااااا یه جا میان فلان نظر تعصبیو میدن منم عکسشو میگم چون میدونم طرف دنبال چه هدف اشتباهیه چیه با دلیل یه چیزیو میگم بیراهم نمیگم جوری نمیگم که بیرا بره
Galant.VR4(JDM)
۱۶ دی ۱۴۰۳این بزرگیت رو میرسونه 🙏🏻
ماشین بازی با همین کلکل ها و رو کردن اطلاعات شکل میگره
و مهمتر اینه که در تجربه شما شکی نیست و کاملا قبولدارم شما رو
🔥
nissan skyline
۱۵ دی ۱۴۰۳این نسل چروکی خیلی خوبه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Cherokee-1984-wallpaper-1024×576-1.webp
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳حس نوستالژی داره
JDM سابق
۱۵ دی ۱۴۰۳برترین موتور های شیش ژاپن:
نیسان RB26DETT و تویوتا 2JZ GTE
برترین موتور های شیش آلمان:
پورشه H و بی ام و S54
برترین موتور های آمریکایی:
GM vortec 4300 و Ford Ecoboost
Arash2009
۱۵ دی ۱۴۰۳موتور 2jz تویوتا سوپرا خدای تیونر هاست
کلا ماشین های ژاپنی برای تیونینگ خیلی مناسب تر هستن. چراکه دربرابر فشار و حرارت مقاومت بالایی دارن.
همین تویوتا هایلوکس رو ببینید. اکثر نیرو هایی نظامی خاور میانه ازش استفاده می کنند
چون بلوک سیلندرش تیر میخوره. ولی موتورش راحت کار میکنه
مردم ماشینای ژاپنی رو به کیفیت و دوام بالاشون می شناسن
حمیدرضا
۱۵ دی ۱۴۰۳همچین مقاله ای بدون حضور f163 و vr38dett فاقد ارزش و اهمیت هست
زیزیگولو
۱۵ دی ۱۴۰۳انگار نیسان GTR هیچوقت نمیخواد تموم بشه
nima.jdm
۱۵ دی ۱۴۰۳نیسان ۲۰ سال پیش چی ساخت لامصب که هنوز سعی میکنن باهاش رقابت کنن😂
Cehx
۱۵ دی ۱۴۰۳بله نکته همینه 20 سال پیش ساخته شده و هنوزم پتانسیل داره حالا شما فرض کن 20 سال دیگه بیان از ایونیک N5 بگن اصلا حتی تصورشم برای من سخته همین الانم اگه تعصبو بزاری کنار تسلا گزینه ی بهتریه
Taha Ayoobi
۱۶ دی ۱۴۰۳همهعالی
من خودم از سری پنتااستار کرایسلر هم خوشم میاد ولی اسطوره نیستن به اون شدت.
2jz و دیگر هیچ…
علی صادقی نسب
۱۶ دی ۱۴۰۳سلام مقام اول نامیراترین پیشرانه به پیشرانه نیسان آبی میرسه و بعد پیکان😆
عارف رضائیان
۱۷ دی ۱۴۰۳همینکه موتور فراری در این مقاله بررسی نشده یعنی خفنترینه👌👑🇮🇹
حجت اله براهنی
۱۷ دی ۱۴۰۳این که دیگه قرار نیست شاهد توسعه و تولد موتورهای احتراق داخلی درست حسابی مثل اینا باشیم واقعا غم انگیزه! نمیدونم این خودروهای برقی که اتفاقا در بعضی از کاربردها واقعا بهتر هستن، چرا پا تو کفش این موتورها هم کردن و دارن نابودشون میکنن