چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل حال حاضر دنیا

در مقاله پیش رو شما را با بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل یا بدنه روی فریم دنیا در سال ۲۰۲۴ آشنا خواهیم کرد.


شاسی‌بلندهای شاسی مستقل یا بدنه روی فریم (نردبانی) خودروهایی سرسخت و خشن با توانایی‌های آفرود بالا هستند و درعین‌حال از فضایی مطلوب برای حمل تمامی اعضای خانواده و وسایل آن‌ها سود می‌برند. شاید گفتن این جمله اغراق باشد اما هیچ‌کدام از کراس اورهای فعلی بازار نمی‌توانند همه این ویژگی‌ها را یکجا ارائه کنند چراکه ساختار یکپارچه کراس اورها بیشتر مناسب مسیرهای جاده‌ای و هموار است و به همین خاطر در بخش آفرود و یدک کشی قافیه را به مدل‌های شاسی مستقل واگذار خواهند کرد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل حال حاضر دنیا آشنا کنیم.

بهترین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل دنیا

شورولت تاهو و سابربن ۲۰۲۵

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید و یا می‌خواهید وسایل زیادی همچون تریلر یا قایق را حمل کنید شاسی‌بلندهای بدنه روی فریم شورولت جزو بهترین‌ها خواهند بود. با وجود سه ردیف صندلی، تاهو و سابربن فضای کافی برای یک سفر راحت را دارند. سابربن گزینه جادارتری است و از فاصله بین محوری و بدنه طویل‌تری سود می‌برد و به همین خاطر فضای بار بیشتری هم دارد. این دو خودرو از نظر تکنولوژی نیز در سطح بالایی قرار دارند به گونه‌ای که همه تریم های آن‌ها به‌صورت استاندارد با نمایشگر ۱۷.۷ اینچی و پشت آمپرهای ۱۱ اینچی عرضه می‌شوند. پیشرانه‌های ۸ سیلندر ۵.۳ و ۶.۲ لیتری با ۳۵۵ و ۴۲۰ اسب بخار قدرت در دسترس هستند و نمونه ۶ سیلندر توربودیزل ۳۰۵ اسب بخاری نیز وجود دارد. همه مدل‌ها از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند.

جی ام سی یوکان و یوکان XL مدل ۲۰۲۵

باید دانست یوکان نیز اساساً از زیرساخت مشترکی با تاهو و سابربن سود می‌برد و به شاسی نردبانی، پیشرانه‌ها و سیستم تعلیق پسرعموهای خود مجهز است. البته کابین محصولات جی ام سی به ویژه در مدل‌های دنالی و دنالی اولتیمیت لوکس‌تر است. کابین این مدل‌ها پر از بهترین متریال و ویژگی‌هاست و می‌توانید از صندلی‌های جلو با تنظیم در ۱۶ جهت لذت ببرید. سواری نرم یوکان و یوکان XL کاملاً جلب‌توجه می‌کند و پیشرانه‌ها نیز سر و صدای کمی دارند.

کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵

اسکالید از همان پلتفرم تاهو، سابربن و یوکان سود می‌برد اما از نظر لوکس بودن در سطح دیگری است. به منظور نمایش تعهد کادیلاک به کلاسی لوکس‌تر، اسکالید فاقد پیشرانه توربودیزل و نسخه بنزینی ۸ سیلندر کوچک‌تر بوده و نسخه پایه آن از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. از طرفی امکان سفارش پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۶۸۲ اسب بخار و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای نیز وجود دارد. این خودرو از نمایشگر ۵۵ اینچی استفاده می‌کند و بنابراین فرصتی بی‌نظیر برای تماشای فیلم و سریال در داخل کابین خودرو مهیاست. لیست تجهیزات خودرو نیز بسیار بلند بالاست و شامل هر چیزی که تصور کنید می‌شود.

فورد اکسپدیشن و اکسپدیشن مکس ۲۰۲۵

پاسخ فورد به شاسی‌بلندهای شاسی مستقل جنرال موتورز مدل اکسپدیشن است که برای مدل ۲۰۲۵ خود به‌روز شده و از در پشتی جدا سود می‌برد. همان‌طور که انتظار می‌رود نسخه مکس این خودرو از فضای بار و کابین زیادی سود می‌برد و یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن را می‌توان ظرفیت یدک کشی بالایی دانست که اکسپدیشن را وارد محدوده وانت پیکاپ ها می‌کند. اگرچه خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست اما نمونه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو با قدرت ۴۰۰ یا ۴۴۰ اسب بخار در دسترس است. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را روانه چرخ‌ها می‌کند.

تویوتا سکویا ۲۰۲۵

جدیدترین شاسی‌بلند فول سایز تویوتا باعث شده برخی افراد با خود فکر کنند چرا مردم به دنبال خرید این شاسی‌بلندهای شاسی مستقل و بزرگ هستند. سکویا ۲۰۲۵ خودرویی بزرگ است اما کابین آن به اندازه رقبا جادار به نظر نمی‌رسد. اگرچه فضای داخلی خودرو پذیرفتنی طراحی شده اما ما انتظار بیشتری از آن به ویژه در ردیف سوم صندلی‌ها و فضای بار داشتیم. البته سکویا جدید تمرکز ویژه‌ای روی لذت و هیجان دارد و به‌صورت استاندارد از پیشرانه ۳.۴ لیتری توربوی هیبریدی با ۴۳۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. سکویا به پیشرانه ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهز است هرچند کمی تشنه بنزین به نظر می‌رسد.

اینفینیتی GX80 مدل ۲۰۲۵

شاید جدیدترین نسل GX80 خیلی سر و صدا نکرده باشد اما جزو بهترین محصولات اینفینیتی است. با استفاده از پلتفرم کاملاً جدید، شاسی‌بلند فول سایز این برند کاملاً مدرن شده و بجای پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی پذیرای یک نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدید با ۴۵۰ اسب بخار قدرت شده است. طراحی ظاهری خودرو نیز ظریف و درعین‌حال کاربردی بوده و کابین نیز لوکس کار شده است. از نظر تجهیزات و تکنولوژی نیز کمبودی وجود ندارد. QX80 کابین و فضای باری جادار دارد و سواری نرمی را ارائه می‌کند.

لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۵

یکی دیگر از شاسی‌بلندهای شاسی مستقل برجسته بازار لکسوس GX550 است که روی آفرود تمرکز ویژه‌ای داشته است. با استفاده از پلتفرم جدیدترین نسل لندکروزر و ۴ رانر، لکسوس GX از نظر قابلیت‌های خارج از جاده فوق‌العاده عمل می‌کند. البته این خودرو در جاده نیز سواری خوبی دارد و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربوی جدید با ۳۴۹ اسب بخار قدرت کار خود را به راحتی انجام می‌دهد. البته فضای کابین خودرو به اندازه رقبا جادار نیست و ردیف سوم آن تنگ است. هرچند از نظر کیفیت کابین و تجهیزات بکار رفته جای بحثی وجود ندارد.

تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۵

اگر خواهان قابلیت آفرود لکسوس GX550 هستید اما بودجه کمتری دارید می‌توانید تویوتا لندکروزر پرادو را با حدود ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر بخرید. البته پرادو ۲۰۲۵ منحصراً با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی که ۳۲۶ اسب بخار قدرت دارد عرضه می‌شود اما همین پیشرانه می‌تواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۷ ثانیه‌ای را مهیا کند. با وجود سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، دنده‌سنگین ۲ سرعته، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، دیفرانسیل عقب قفل شونده و ارتفاع قابل‌توجه از سطح زمین، لندکروزر پرادو جدید در آفرود بسیار توانا ظاهر می‌شود. البته تکان‌های بدنه پرادو در جاده کمی بیشتر از لکسوس است هرچند به لطف گشتاور موتورهای برقی، خودرو در ترافیک‌های شهری سریع‌تر از واقعیت حس می‌شود.

تویوتا ۴ رانر ۲۰۲۵

نسل جدید ۴ رانر به پلتفرم مشترک با پرادو مجهز است اما تأکید بیشتری روی آفرود دارد. خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است اما سیستم چهار چرخ محرک را می‌توان سفارش داد که باید دستی فعال شود. با بررسی ۴ رانر ۲۰۲۵ می‌توان فهمید که این خودرو گزینه ارزان تویوتا برای آفرود است و حدود ۱۵ هزار دلار ارزان‌تر از لندکروزر پرادوست. در مجموع ۴ رانر گزینه‌ای مطلوب برای افرادی با بودجه محدودتر خواهد بود.

جیپ رانگلر ۲۰۲۵

چندین دهه است که جیپ روشی سنتی را برای تولید یکی از محبوب‌ترین خودروهای خود در پیش گرفته و متأسفانه همین موضوع باعث شده سواری رانگلر در جاده درخشان نباشد؛ اما مشتریان به این موارد آگاه هستند و درعین‌حال می‌دانند که سیستم‌های سنتی رانگلر در محیط‌های خشن و چالش‌برانگیز فوق‌العاده عمل می‌کنند. در اینجاست که فرمان و اکسل جلو توانایی باورنکردنی خود را به نمایش می‌گذارند. در واقع رانگلر جزو بهترین آفرودرها بین شاسی‌بلندهای شاسی مستقل دنیاست.

فورد برانکو ۲۰۲۵

اگر خواهان رقیبی مدرن‌تر برای رانگلر هستید فورد برانکو را انتخاب کنید که ترکیب موفق‌تری از پرفورمنس جاده‌ای و آفرود را فراهم می‌سازد. با اینکه برانکو طراحی رترویی دارد اما زیر پوست خود مدرن شده و از اکسل جلوی مستقل بهره می‌برد. نسخه پایه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربوی برانکو ۳۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما در مدل رپتور ۴۱۸ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. با وجود گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، برانکو رپتور در عرض ۵.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برانکو در آفرود هم می‌درخشد و به همین خاطر تجهیزات متنوعی را ارائه می‌کند.

مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۵

اگر به دنبال یک شاسی‌بلند بدنه روی فریم سنتی هستید اما می‌خواهید کابینی لوکس داشته باشد، باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. جدیدترین نسل مرسدس بنز G کلاس با قیمت قابل‌توجه ۱۴۹ هزار دلار در دسترس است و بجای پیشرانه ۸ سیلندر از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی با ۴۴۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. حتی نسخه تمام برقی G کلاس با قدرت ۵۷۹ اسب بخار نیز تولید شده است. البته می‌توان AMG G63 با پیشرانه ۸ سیلندر ۵۷۷ اسبی را نیز سفارش داد. G کلاس لوکس‌تر از اکثر شاسی‌بلندهای این لیست است و فضای کابین و بار خوبی نیز دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با سلام واحترام خدمت آقای احمد زاده سحر خیز…
    آقا همه چیز عالی
    با واردات این خودروهاموافقت میشود!

    موافقم 47
    مخالفم 7
    1. حسن

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2145 ديدگاه)

      ن

      موافقم 10
      مخالفم 2
  2. آرین

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (388 ديدگاه)

    همشون خداااااااان

    موافقم 50
    مخالفم 9
  3. رحیم

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به ترتیب اسکالید، یوکانXL، اکسپدیشن ، تاهو سابربن از ژاپنیها اینفنیتی و پاترول جدید

    موافقم 38
    مخالفم 29
  4. Rahman

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    سلام تا دعواها شروع نشده بگم هر کدومو به من بدن با جان دل میخام ولی شاسی مستقل واسه شهر و ترافیک خسته کننده است

    موافقم 45
    مخالفم 8
    1. حسن

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2145 ديدگاه)

      مشکل همینه سوار کدوم شدی که شاسی مستقل را خوب نمیدونی
      من سوار سابربن بلیزر لندکروز2014 شدم سواری نرم و بسیار عالی دران
      تو تجربه های دیگران اسکالید انقد نرم و راحته که قبولش سخته این هیکل این سواری را ارائه بده
      بخر اصلا نگران نباش

      موافقم 28
      مخالفم 7
    2. Engineer

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      حرفاتون تا حدی درسته سابرین مدل 2023ـ2024 رو سوار شدم خیلی بزرگه و واسه رانندگی توی شهر مثل مینی بوس میمونه یه مقدار واسه پارک و دورزدن.. اذیت می‌کنه مخصوصا اگه جاده هم تنگ باشه فقط نمی‌دونم چرا فضای راننده رو واسش کوچیک ساختن اون مدلی که سوار شدم اینجور بود دقیقا یه فضای کوچیک واسه راننده و یهو که پشتت رو نگاه می‌کنی با یه کابین خیلی بزرگ مواجه میشی فضای سرنشینا هم اوکیه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  5. IRI

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یوکان از نزدیک از همشون بزرگتره

    موافقم 26
    مخالفم 7
  6. (Ali(chevynova

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7438 ديدگاه)

    ماشالاه امریکاییها
    ناسلامتی اولین شاسی بلند دنیا که سابربن باشه با شاسی مستقل رو در ۱۹۳۵ ساختن

    اولین افرود جهان هم که جیپ بود امریکا معرفی کرد و برنده جنگ جهانی هم شد با اون جیپ ها

    ماشالاه ویلیز ۱۹۴۲
    ماشالاه سابربن ۱۹۳۵
    ماشالاه بلیزر ۱۹۶۹
    ماشالاه رمچارجر ۱۹۷۸
    ماشالاه تریل داستر ۱۹۷۴

    موافقم 51
    مخالفم 40
    1. boost10

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      آقای علی نوا به نظرتون تو کلاسیک های آمریکایی تو ایران بیوک B3 بهتره یا نوا ؟
      خودتون تجربه کدومش رو داشتین ؟

      موافقم 20
      مخالفم 4
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (7438 ديدگاه)

        جفتش رو روندم
        هر۲ خوبن
        نوا برای رانندگی اروم و بیوک برای وحشی بازیه
        برمیگرده به استفاده خودتون

        موافقم 34
        مخالفم 11
        1. فیات مولتیپلا

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (42 ديدگاه)

          اگر کسی بخواد کلاسیک سدان آمریکایی بگیره کاپریس های دهه ۸۰ بهتره یا ایمپالا های اول دهه ۷۰؟

          موافقم 6
          مخالفم 2
  7. boost10

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    الان دیگه باید ماشالا گفت واقعا

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. Arash2009

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      رنجرور شاسی یکپارچه است

      موافقم 4
      مخالفم 3
  8. کمال

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس رنجرور کو؟؟ ناقصه

    موافقم 14
    مخالفم 13
    1. (Ali(chevynova

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (7438 ديدگاه)

      رنجرور😂
      همونی که اساس شکل گیری کمپانیش از ویلیزmb امریکاست؟

      موافقم 21
      مخالفم 34
    2. دانیال_Surrey،England

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2866 ديدگاه)

      دوست عزیز قبل از کامنت تیتر رو بخونید.

      موافقم 12
      مخالفم 2
    3. همایون

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      شاسی نردبانی نداره

  9. BlackWing

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1331 ديدگاه)

    اسکالید V 💎

    موافقم 28
    مخالفم 3
  10. سهیل

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    لندکروز به چه روزی افتاده🥲🥲🥲

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD-B

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3090 ديدگاه)

      پرادوعه
      اتاق سیصد بود GR بود خیلی خوب میشد
      ولی صادقانه من انتخابم پاتروله

      موافقم 5
      مخالفم 1
  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1618 ديدگاه)

    سلاطین ابهت

    موافقم 15
    مخالفم 1
  12. مازیار

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    یوکان اصل شاسی‌بلند امریکایی

    موافقم 22
    مخالفم 1
  13. Siyavash

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (923 ديدگاه)

    اصلا نمیشه بین اینا انتخابی داشت خیلی خیلی سخت هست همشون بینهایت عالی هستن..

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. Taha Ayoobi

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4858 ديدگاه)

    همه عالی
    انتخابم آمریکایی ها چون کامل ترین ها هستن.

    موافقم 18
    مخالفم 19
  15. Taha Ayoobi

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4858 ديدگاه)

    گل شاسی بلند های جهان اسکالید

    موافقم 26
    مخالفم 16
  16. Titanium

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    انتخابم یوکان

    موافقم 17
    مخالفم 2
  17. مهران

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    بنظرم تویوتا میخواد لندکروزر رو یه برند مستقل کنه مثل لکسوس و شاید سال بعد شاهد ارم لندکروزر روی پرادو باشیم

    موافقم 5
    مخالفم 6
  18. آریا

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    من خودم اسکلید v رو به همه ترجیح میدم
    اما یوکان xl 2025 خیلی خوب شده تازه داخلشم از بیرونش قشنگتره

    موافقم 19
    مخالفم 1
  19. یوسف

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/toyota/off-road-battle-toyoya-land-cruiser/
    نردبان بی مصرف
    😂😂😂😂😑

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD-B

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3090 ديدگاه)

      همین نردبان بی مصرف رو میتونی کلی تغییرات اعمال کنی و کشش بسیار خوبی برای آفرود داره به طوری که بدون هیچ سیستم کمکی فقط با قفل دیفرانسیل همه جا برات می‌ره
      درحالی که دیفندر آب به تنش بخوره فیوز از عقلش می‌پره و اونوقته که هیچ فرقی با راوفور دو دیفرانسیل نداره !
      بعدش ته تیونینگی که بتونی رو دیفندر بزنی اینه که برچسب کمل بچسبونی به یادبود پدر بزرگش توی مسابقات آفرود

      موافقم 1
      مخالفم 2
  20. RAM1500TRX

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (220 ديدگاه)

    ب تعبیر من اینا مثه فاتحان جنگ میمونن ک هرکدومشون افتخارات زیادی رو کسب کردن
    پشت فرمون هرکدومشون باشی پرچمت بالاست.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  21. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (364 ديدگاه)

    جیپ گرند واگونیر و واگونیر به همراه لینکلن نویگیتور و پاترل چرا نیست مخصوصا واگونیر که پدر این کلاس حساب میشه تو لوکس سازها مخصوصا.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. فیات مولتیپلا

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      واگونیر شاسی مستقل نیست

      موافقم 3
      مخالفم 4
  22. یوسف

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    خدا رو شکر که خانواده رنجرور و لندرور توی این لیست چپق و چلاق نیستن. 😂😂😂😂
    نردبان بی مصرف یادتون نره.

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4858 ديدگاه)

      چپق و چلاق لیستیه که اونا باشن

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. JaMsHiD-B

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3090 ديدگاه)

      پلتفرم چری😂😂😂
      عثالط عنگلیصی رنجرور😂

      موافقم 2
      مخالفم 3
  23. RAM1500TRX

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (220 ديدگاه)

    چرا نیسان پاترول نذاشتی؟🤨

    موافقم 7
    مخالفم 3
  24. احسان

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    همه عالی و بی نظیر
    هر کدوم بهتر از اون یکی
    راستی چرا لند کروزر اصلی نبود توی لیست ؟!
    الان بخوام انتخاب کنم….
    یوکان دنالی

    موافقم 1
    مخالفم 3
  25. همایون

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    یعنی محصولات لندرور اعم از دیفندر و رنجرور چون شاسی نردبانی ندارند نمیتونن تو آفرود حریف هیچکدوم از این خودروها بشن؟؟؟؟بعید میدونم اینجوری باشه حداقل دیفندر توانایی خوبی داره تو آفرود
    در مورد این لیستم اگه قصدت فقط آفرود باشه به نظرم برانکو رپتور بهترین گزینه هستش.بقیه هم تو گرونها بنز رو ترجیح میدم هرچند کادیلاک هم خوبه اما مدل قبل از فیس لیفت از این مدل جدید که سرتاسرش نمایشگره خوشم نمیاد.تو رده متوسط لکسوس عالیه،و تو ارزونها هم مدلهای پایه برانکو یا فوررانر چهارچرخ خوب هستن

    موافقم 1
    مخالفم 5
  26. علی

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    دلیل نبودن لندکروزر اینه که توی امریکا وجود نداره و بجای اون تویوتا سکویا و لکسوس lx استفاده میشه و این مطلب از نشریات امریکایی ترجمه شده و بعضی از اتومبیلهای لیست اصلا به سلیقه مردم اروپا خوشایند نیست.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  27. nima.jdm

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    ماشاالله همه عالی
    اما جای لکسوس lx600 اینجا خالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا