در مقاله پیش رو شما را با بهترین شاسیبلندهای شاسی مستقل یا بدنه روی فریم دنیا در سال ۲۰۲۴ آشنا خواهیم کرد.
شاسیبلندهای شاسی مستقل یا بدنه روی فریم (نردبانی) خودروهایی سرسخت و خشن با تواناییهای آفرود بالا هستند و درعینحال از فضایی مطلوب برای حمل تمامی اعضای خانواده و وسایل آنها سود میبرند. شاید گفتن این جمله اغراق باشد اما هیچکدام از کراس اورهای فعلی بازار نمیتوانند همه این ویژگیها را یکجا ارائه کنند چراکه ساختار یکپارچه کراس اورها بیشتر مناسب مسیرهای جادهای و هموار است و به همین خاطر در بخش آفرود و یدک کشی قافیه را به مدلهای شاسی مستقل واگذار خواهند کرد. در این مقاله میخواهیم شما را با بهترین شاسیبلندهای شاسی مستقل حال حاضر دنیا آشنا کنیم.
بهترین شاسیبلندهای شاسی مستقل دنیا
شورولت تاهو و سابربن ۲۰۲۵
اگر خانوادهای پرجمعیت دارید و یا میخواهید وسایل زیادی همچون تریلر یا قایق را حمل کنید شاسیبلندهای بدنه روی فریم شورولت جزو بهترینها خواهند بود. با وجود سه ردیف صندلی، تاهو و سابربن فضای کافی برای یک سفر راحت را دارند. سابربن گزینه جادارتری است و از فاصله بین محوری و بدنه طویلتری سود میبرد و به همین خاطر فضای بار بیشتری هم دارد. این دو خودرو از نظر تکنولوژی نیز در سطح بالایی قرار دارند به گونهای که همه تریم های آنها بهصورت استاندارد با نمایشگر ۱۷.۷ اینچی و پشت آمپرهای ۱۱ اینچی عرضه میشوند. پیشرانههای ۸ سیلندر ۵.۳ و ۶.۲ لیتری با ۳۵۵ و ۴۲۰ اسب بخار قدرت در دسترس هستند و نمونه ۶ سیلندر توربودیزل ۳۰۵ اسب بخاری نیز وجود دارد. همه مدلها از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکنند.
جی ام سی یوکان و یوکان XL مدل ۲۰۲۵
باید دانست یوکان نیز اساساً از زیرساخت مشترکی با تاهو و سابربن سود میبرد و به شاسی نردبانی، پیشرانهها و سیستم تعلیق پسرعموهای خود مجهز است. البته کابین محصولات جی ام سی به ویژه در مدلهای دنالی و دنالی اولتیمیت لوکستر است. کابین این مدلها پر از بهترین متریال و ویژگیهاست و میتوانید از صندلیهای جلو با تنظیم در ۱۶ جهت لذت ببرید. سواری نرم یوکان و یوکان XL کاملاً جلبتوجه میکند و پیشرانهها نیز سر و صدای کمی دارند.
کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵
اسکالید از همان پلتفرم تاهو، سابربن و یوکان سود میبرد اما از نظر لوکس بودن در سطح دیگری است. به منظور نمایش تعهد کادیلاک به کلاسی لوکستر، اسکالید فاقد پیشرانه توربودیزل و نسخه بنزینی ۸ سیلندر کوچکتر بوده و نسخه پایه آن از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکند. از طرفی امکان سفارش پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۶۸۲ اسب بخار و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیهای نیز وجود دارد. این خودرو از نمایشگر ۵۵ اینچی استفاده میکند و بنابراین فرصتی بینظیر برای تماشای فیلم و سریال در داخل کابین خودرو مهیاست. لیست تجهیزات خودرو نیز بسیار بلند بالاست و شامل هر چیزی که تصور کنید میشود.
فورد اکسپدیشن و اکسپدیشن مکس ۲۰۲۵
پاسخ فورد به شاسیبلندهای شاسی مستقل جنرال موتورز مدل اکسپدیشن است که برای مدل ۲۰۲۵ خود بهروز شده و از در پشتی جدا سود میبرد. همانطور که انتظار میرود نسخه مکس این خودرو از فضای بار و کابین زیادی سود میبرد و یکی از شاخصترین ویژگیهای آن را میتوان ظرفیت یدک کشی بالایی دانست که اکسپدیشن را وارد محدوده وانت پیکاپ ها میکند. اگرچه خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست اما نمونه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربو با قدرت ۴۰۰ یا ۴۴۰ اسب بخار در دسترس است. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را روانه چرخها میکند.
تویوتا سکویا ۲۰۲۵
جدیدترین شاسیبلند فول سایز تویوتا باعث شده برخی افراد با خود فکر کنند چرا مردم به دنبال خرید این شاسیبلندهای شاسی مستقل و بزرگ هستند. سکویا ۲۰۲۵ خودرویی بزرگ است اما کابین آن به اندازه رقبا جادار به نظر نمیرسد. اگرچه فضای داخلی خودرو پذیرفتنی طراحی شده اما ما انتظار بیشتری از آن به ویژه در ردیف سوم صندلیها و فضای بار داشتیم. البته سکویا جدید تمرکز ویژهای روی لذت و هیجان دارد و بهصورت استاندارد از پیشرانه ۳.۴ لیتری توربوی هیبریدی با ۴۳۷ اسب بخار قدرت استفاده میکند. سکویا به پیشرانه ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهز است هرچند کمی تشنه بنزین به نظر میرسد.
اینفینیتی GX80 مدل ۲۰۲۵
شاید جدیدترین نسل GX80 خیلی سر و صدا نکرده باشد اما جزو بهترین محصولات اینفینیتی است. با استفاده از پلتفرم کاملاً جدید، شاسیبلند فول سایز این برند کاملاً مدرن شده و بجای پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی پذیرای یک نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدید با ۴۵۰ اسب بخار قدرت شده است. طراحی ظاهری خودرو نیز ظریف و درعینحال کاربردی بوده و کابین نیز لوکس کار شده است. از نظر تجهیزات و تکنولوژی نیز کمبودی وجود ندارد. QX80 کابین و فضای باری جادار دارد و سواری نرمی را ارائه میکند.
لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۵
یکی دیگر از شاسیبلندهای شاسی مستقل برجسته بازار لکسوس GX550 است که روی آفرود تمرکز ویژهای داشته است. با استفاده از پلتفرم جدیدترین نسل لندکروزر و ۴ رانر، لکسوس GX از نظر قابلیتهای خارج از جاده فوقالعاده عمل میکند. البته این خودرو در جاده نیز سواری خوبی دارد و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربوی جدید با ۳۴۹ اسب بخار قدرت کار خود را به راحتی انجام میدهد. البته فضای کابین خودرو به اندازه رقبا جادار نیست و ردیف سوم آن تنگ است. هرچند از نظر کیفیت کابین و تجهیزات بکار رفته جای بحثی وجود ندارد.
تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۵
اگر خواهان قابلیت آفرود لکسوس GX550 هستید اما بودجه کمتری دارید میتوانید تویوتا لندکروزر پرادو را با حدود ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر بخرید. البته پرادو ۲۰۲۵ منحصراً با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی که ۳۲۶ اسب بخار قدرت دارد عرضه میشود اما همین پیشرانه میتواند صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۷ ثانیهای را مهیا کند. با وجود سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، دندهسنگین ۲ سرعته، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، دیفرانسیل عقب قفل شونده و ارتفاع قابلتوجه از سطح زمین، لندکروزر پرادو جدید در آفرود بسیار توانا ظاهر میشود. البته تکانهای بدنه پرادو در جاده کمی بیشتر از لکسوس است هرچند به لطف گشتاور موتورهای برقی، خودرو در ترافیکهای شهری سریعتر از واقعیت حس میشود.
تویوتا ۴ رانر ۲۰۲۵
نسل جدید ۴ رانر به پلتفرم مشترک با پرادو مجهز است اما تأکید بیشتری روی آفرود دارد. خودروی موردبحث بهصورت استاندارد دیفرانسیل عقب است اما سیستم چهار چرخ محرک را میتوان سفارش داد که باید دستی فعال شود. با بررسی ۴ رانر ۲۰۲۵ میتوان فهمید که این خودرو گزینه ارزان تویوتا برای آفرود است و حدود ۱۵ هزار دلار ارزانتر از لندکروزر پرادوست. در مجموع ۴ رانر گزینهای مطلوب برای افرادی با بودجه محدودتر خواهد بود.
جیپ رانگلر ۲۰۲۵
چندین دهه است که جیپ روشی سنتی را برای تولید یکی از محبوبترین خودروهای خود در پیش گرفته و متأسفانه همین موضوع باعث شده سواری رانگلر در جاده درخشان نباشد؛ اما مشتریان به این موارد آگاه هستند و درعینحال میدانند که سیستمهای سنتی رانگلر در محیطهای خشن و چالشبرانگیز فوقالعاده عمل میکنند. در اینجاست که فرمان و اکسل جلو توانایی باورنکردنی خود را به نمایش میگذارند. در واقع رانگلر جزو بهترین آفرودرها بین شاسیبلندهای شاسی مستقل دنیاست.
فورد برانکو ۲۰۲۵
اگر خواهان رقیبی مدرنتر برای رانگلر هستید فورد برانکو را انتخاب کنید که ترکیب موفقتری از پرفورمنس جادهای و آفرود را فراهم میسازد. با اینکه برانکو طراحی رترویی دارد اما زیر پوست خود مدرن شده و از اکسل جلوی مستقل بهره میبرد. نسخه پایه پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربوی برانکو ۳۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما در مدل رپتور ۴۱۸ اسب بخار قدرت را ارائه میکند. با وجود گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، برانکو رپتور در عرض ۵.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. برانکو در آفرود هم میدرخشد و به همین خاطر تجهیزات متنوعی را ارائه میکند.
مرسدس بنز G کلاس ۲۰۲۵
اگر به دنبال یک شاسیبلند بدنه روی فریم سنتی هستید اما میخواهید کابینی لوکس داشته باشد، باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. جدیدترین نسل مرسدس بنز G کلاس با قیمت قابلتوجه ۱۴۹ هزار دلار در دسترس است و بجای پیشرانه ۸ سیلندر از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی با ۴۴۳ اسب بخار قدرت استفاده میکند. حتی نسخه تمام برقی G کلاس با قدرت ۵۷۹ اسب بخار نیز تولید شده است. البته میتوان AMG G63 با پیشرانه ۸ سیلندر ۵۷۷ اسبی را نیز سفارش داد. G کلاس لوکستر از اکثر شاسیبلندهای این لیست است و فضای کابین و بار خوبی نیز دارد.
محمدرضا
۱۲ دی ۱۴۰۳با سلام واحترام خدمت آقای احمد زاده سحر خیز…
آقا همه چیز عالی
با واردات این خودروهاموافقت میشود!
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۳ن
آرین
۱۲ دی ۱۴۰۳همشون خداااااااان
رحیم
۱۲ دی ۱۴۰۳به ترتیب اسکالید، یوکانXL، اکسپدیشن ، تاهو سابربن از ژاپنیها اینفنیتی و پاترول جدید
Rahman
۱۲ دی ۱۴۰۳سلام تا دعواها شروع نشده بگم هر کدومو به من بدن با جان دل میخام ولی شاسی مستقل واسه شهر و ترافیک خسته کننده است
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۳مشکل همینه سوار کدوم شدی که شاسی مستقل را خوب نمیدونی
من سوار سابربن بلیزر لندکروز2014 شدم سواری نرم و بسیار عالی دران
تو تجربه های دیگران اسکالید انقد نرم و راحته که قبولش سخته این هیکل این سواری را ارائه بده
بخر اصلا نگران نباش
Engineer
۱۲ دی ۱۴۰۳حرفاتون تا حدی درسته سابرین مدل 2023ـ2024 رو سوار شدم خیلی بزرگه و واسه رانندگی توی شهر مثل مینی بوس میمونه یه مقدار واسه پارک و دورزدن.. اذیت میکنه مخصوصا اگه جاده هم تنگ باشه فقط نمیدونم چرا فضای راننده رو واسش کوچیک ساختن اون مدلی که سوار شدم اینجور بود دقیقا یه فضای کوچیک واسه راننده و یهو که پشتت رو نگاه میکنی با یه کابین خیلی بزرگ مواجه میشی فضای سرنشینا هم اوکیه
IRI
۱۲ دی ۱۴۰۳یوکان از نزدیک از همشون بزرگتره
(Ali(chevynova
۱۲ دی ۱۴۰۳ماشالاه امریکاییها
ناسلامتی اولین شاسی بلند دنیا که سابربن باشه با شاسی مستقل رو در ۱۹۳۵ ساختن
اولین افرود جهان هم که جیپ بود امریکا معرفی کرد و برنده جنگ جهانی هم شد با اون جیپ ها
ماشالاه ویلیز ۱۹۴۲
ماشالاه سابربن ۱۹۳۵
ماشالاه بلیزر ۱۹۶۹
ماشالاه رمچارجر ۱۹۷۸
ماشالاه تریل داستر ۱۹۷۴
boost10
۱۲ دی ۱۴۰۳آقای علی نوا به نظرتون تو کلاسیک های آمریکایی تو ایران بیوک B3 بهتره یا نوا ؟
خودتون تجربه کدومش رو داشتین ؟
(Ali(chevynova
۱۲ دی ۱۴۰۳جفتش رو روندم
هر۲ خوبن
نوا برای رانندگی اروم و بیوک برای وحشی بازیه
برمیگرده به استفاده خودتون
فیات مولتیپلا
۱۲ دی ۱۴۰۳اگر کسی بخواد کلاسیک سدان آمریکایی بگیره کاپریس های دهه ۸۰ بهتره یا ایمپالا های اول دهه ۷۰؟
boost10
۱۲ دی ۱۴۰۳الان دیگه باید ماشالا گفت واقعا
Arash2009
۱۲ دی ۱۴۰۳رنجرور شاسی یکپارچه است
کمال
۱۲ دی ۱۴۰۳پس رنجرور کو؟؟ ناقصه
(Ali(chevynova
۱۲ دی ۱۴۰۳رنجرور😂
همونی که اساس شکل گیری کمپانیش از ویلیزmb امریکاست؟
دانیال_Surrey،England
۱۲ دی ۱۴۰۳دوست عزیز قبل از کامنت تیتر رو بخونید.
همایون
۱۲ دی ۱۴۰۳شاسی نردبانی نداره
BlackWing
۱۲ دی ۱۴۰۳اسکالید V 💎
سهیل
۱۲ دی ۱۴۰۳لندکروز به چه روزی افتاده🥲🥲🥲
JaMsHiD-B
۱۲ دی ۱۴۰۳پرادوعه
اتاق سیصد بود GR بود خیلی خوب میشد
ولی صادقانه من انتخابم پاتروله
𝐀𝐥𝐢
۱۲ دی ۱۴۰۳سلاطین ابهت
مازیار
۱۲ دی ۱۴۰۳یوکان اصل شاسیبلند امریکایی
Siyavash
۱۲ دی ۱۴۰۳اصلا نمیشه بین اینا انتخابی داشت خیلی خیلی سخت هست همشون بینهایت عالی هستن..
Taha Ayoobi
۱۲ دی ۱۴۰۳همه عالی
انتخابم آمریکایی ها چون کامل ترین ها هستن.
Taha Ayoobi
۱۲ دی ۱۴۰۳گل شاسی بلند های جهان اسکالید
Titanium
۱۲ دی ۱۴۰۳انتخابم یوکان
مهران
۱۲ دی ۱۴۰۳بنظرم تویوتا میخواد لندکروزر رو یه برند مستقل کنه مثل لکسوس و شاید سال بعد شاهد ارم لندکروزر روی پرادو باشیم
آریا
۱۲ دی ۱۴۰۳من خودم اسکلید v رو به همه ترجیح میدم
اما یوکان xl 2025 خیلی خوب شده تازه داخلشم از بیرونش قشنگتره
یوسف
۱۲ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/toyota/off-road-battle-toyoya-land-cruiser/
نردبان بی مصرف
😂😂😂😂😑
JaMsHiD-B
۱۳ دی ۱۴۰۳همین نردبان بی مصرف رو میتونی کلی تغییرات اعمال کنی و کشش بسیار خوبی برای آفرود داره به طوری که بدون هیچ سیستم کمکی فقط با قفل دیفرانسیل همه جا برات میره
درحالی که دیفندر آب به تنش بخوره فیوز از عقلش میپره و اونوقته که هیچ فرقی با راوفور دو دیفرانسیل نداره !
بعدش ته تیونینگی که بتونی رو دیفندر بزنی اینه که برچسب کمل بچسبونی به یادبود پدر بزرگش توی مسابقات آفرود
RAM1500TRX
۱۲ دی ۱۴۰۳ب تعبیر من اینا مثه فاتحان جنگ میمونن ک هرکدومشون افتخارات زیادی رو کسب کردن
پشت فرمون هرکدومشون باشی پرچمت بالاست.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ دی ۱۴۰۳جیپ گرند واگونیر و واگونیر به همراه لینکلن نویگیتور و پاترل چرا نیست مخصوصا واگونیر که پدر این کلاس حساب میشه تو لوکس سازها مخصوصا.
فیات مولتیپلا
۱۲ دی ۱۴۰۳واگونیر شاسی مستقل نیست
یوسف
۱۲ دی ۱۴۰۳خدا رو شکر که خانواده رنجرور و لندرور توی این لیست چپق و چلاق نیستن. 😂😂😂😂
نردبان بی مصرف یادتون نره.
Taha Ayoobi
۱۳ دی ۱۴۰۳چپق و چلاق لیستیه که اونا باشن
JaMsHiD-B
۱۳ دی ۱۴۰۳پلتفرم چری😂😂😂
عثالط عنگلیصی رنجرور😂
RAM1500TRX
۱۲ دی ۱۴۰۳چرا نیسان پاترول نذاشتی؟🤨
احسان
۱۲ دی ۱۴۰۳همه عالی و بی نظیر
هر کدوم بهتر از اون یکی
راستی چرا لند کروزر اصلی نبود توی لیست ؟!
الان بخوام انتخاب کنم….
یوکان دنالی
همایون
۱۲ دی ۱۴۰۳یعنی محصولات لندرور اعم از دیفندر و رنجرور چون شاسی نردبانی ندارند نمیتونن تو آفرود حریف هیچکدوم از این خودروها بشن؟؟؟؟بعید میدونم اینجوری باشه حداقل دیفندر توانایی خوبی داره تو آفرود
در مورد این لیستم اگه قصدت فقط آفرود باشه به نظرم برانکو رپتور بهترین گزینه هستش.بقیه هم تو گرونها بنز رو ترجیح میدم هرچند کادیلاک هم خوبه اما مدل قبل از فیس لیفت از این مدل جدید که سرتاسرش نمایشگره خوشم نمیاد.تو رده متوسط لکسوس عالیه،و تو ارزونها هم مدلهای پایه برانکو یا فوررانر چهارچرخ خوب هستن
علی
۱۲ دی ۱۴۰۳دلیل نبودن لندکروزر اینه که توی امریکا وجود نداره و بجای اون تویوتا سکویا و لکسوس lx استفاده میشه و این مطلب از نشریات امریکایی ترجمه شده و بعضی از اتومبیلهای لیست اصلا به سلیقه مردم اروپا خوشایند نیست.
nima.jdm
۱۲ دی ۱۴۰۳ماشاالله همه عالی
اما جای لکسوس lx600 اینجا خالیه