اگر میخواهید بهترین ماشین بازار ایران تا قیمت ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۴ را بشناسید همراه ما باشید.
تورم چند ساله، افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی باعث شده است قیمت خودروها در سالهای اخیر به شدت افزایش یابد و به تبع آن نیز از قدرت خرید مردم کاسته شود. به همین دلیل بسیاری از خریداران به دنبال خرید بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۴ هستند و با اینکه یافتن خودروهای باکیفیت، ایمن و مطمئن در این بازه قیمتی بسیار دشوار است اما در صورتی که ناچار به خرید چنین محصولاتی باشید میتوانید خودروهای صفرکیلومتر و کارکرده متنوعی را بیابید. جدیدترین مقاله راهنمای خرید پدال سعی دارد بهترین ماشینهای صفرکیلومتر و دستدوم بازار کشور در سال ۱۴۰۴ با قیمت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان را به شما عزیزان معرفی کرده و مزایا، معایب و نکات خرید هریک از آنها را بیان کند.
بهترین ماشینهای صفر تا ۵۰۰-۶۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۴
با توجه به افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر یافتن بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۴ کار دشواری خواهد بود و تأسفبار اینکه خودروی صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۴ با این قیمت در بازار یافت نمیشود اما امکان خرید مدلهای صفرکیلومتر یک یا دو سال قبل با اندکی اغماض وجود دارد.
خانواده پراید
قیمت: ۴۳۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان
تولید پراید سواری در سال ۱۳۹۹ متوقف شده اما با جستوجو در پلتفرمهای آنلاین فروش خودرو میتوان معدود نمونههای صفرکیلومتر این خودرو را با قیمت قابلتوجه ۴۳۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان پیدا کرد. اگرچه خرید پراید صفرکیلومتر با این قیمت منطقی به نظر نمیرسد اما با توجه به افزایش قیمت شدید سایر خودروها، پراید هم از این موج افزایش قیمت در امان نمانده و خریداران چارهای جز خرید آن ندارند. در واقع پراید ارزانترین خودروی سواری صفرکیلومتر بازار است که البته چند سالی هم از توقف تولید آن میگذرد.
مزایا: مصرف سوخت و استهلاک پایین، طراحی داخلی بهتر از پراید، قطعات یدکی در دسترس، تعمیرات ساده
معایب: کیفیت ساخت پایین، عملکرد فنی ضعیف، ایمنی پایین
خانواده تیبا
قیمت: ۴۸۰ تا ۵۰۵ میلیون تومان
تیبا یکی از محصولات اقتصادی گروه خودروسازی سایپاست که نخستین بار در سال ۱۳۸۸ روانه بازار شد. این خودرو با هدف جایگزینی پراید طراحی شد و در دو نسخهی صندوقدار و هاچبک (تیبا ۲) به فروش رسید. تیبا را میتوان به عنوان یک خودرو ارزان و کمهزینه برای استفاده روزمره در شهر انتخاب کرد هرچند منطقیتر آن است که باتوجه به قیمت نزدیک به گزینههای صفر یا دست دوم کوییک و ساینا، به سراغ آنها رفت.
مزایا: مصرف سوخت و استهلاک نسبتاً پایین، قطعات یدکی زیاد و خدمات پس از فروش گسترده، هزینه نگهداری پایین
معایب: امکانات محدود، ایمنی ضعیف، کیفیت مونتاژ پایین، قیمت نزدیک به ساینا و کوییک
خانواده ساینا و کوییک
قیمت: ۴۹۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان
در حال حاضر سادهترین تیپهای ساینا S و کوییک S صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۴ در بازار قیمت بالای ۵۲۵ میلیون تومان دارند و بنابراین در لیست ما جای نمیگیرند اما با اندکی جستوجو میتوانید مدلهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ صفرکیلومتر و یا بسیار کم کارکرد این خودروها با قیمت نزدیک ۵۰۰ میلیون تومان را بیابید. بهتر است ساینا و کوییک را به عنوان نسخههای ارتقا یافته از تیبا در نظر بگیرید تا بهتر با مشکلات آنها کنار بیایید. البته که قیمت بیش از نیم میلیارد تومانی این خودروها نیز همانند اکثر خودروهای داخلی و مونتاژی ارزش خرید ندارد اما خریداران مجبور به انتخاب آنها هستند.
مزایا: مصرف سوخت و استهلاک نسبتاً پایین، قطعات یدکی زیاد و خدمات پس از فروش گسترده، هزینه نگهداری پایین، کابین نسبتاً جادار
معایب: آپشن های محدود، ایمنی ضعیف، کیفیت مونتاژ پایین
سایپا ۱۵۱
قیمت: ۴۱۵ میلیون تومان
برای افرادی که به دنبال جابجایی بار هستند سایپا ۱۵۱ به عنوان وانت پیکاپ شهری با ظرفیت حمل بار نسبتاً پایین میتواند گزینه مناسبی باشد. این وانت که بر پاید پراید شکل گرفته تقریباً همان نقاط قوت و ضعف این خودرو را به همراه دارد.
مزایا: وانت پیکاپ اقتصادی، مصرف سوخت نسبتاً پایین، تعمیرات آسان، استهلاک کم، قطعات یدکی فراوان
معایب: ظرفیت حمل بار محدود، بازار خرید و فروش فصلی و کم رونق، کیفیت مونتاژ ضعیف
با توجه به لیست بالا باید گفت خبری از انتخاب و آپشن برای خریداران نخواهد بود و اگر آنها به دنبال بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون در ۱۴۰۴ که صفرکیلومتر است باشند مجبور به انتخاب از بین خودروهای موردبحث خواهند بود. خریداران وانت پیکاپ تکلیف مشخصی دارند و اگر به دنبال جابجایی بارهای سبک با وسیله نقلیهای کم استهلاک باشند سایپا ۱۵۱ بهترین گزینه داخل شهری برای آنها خواهد بود؛ اما اگر یک خودروی سواری صفرکیلومتر با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان میخواهید به نظر میرسد نسخههای صفرکیلومتر ساینا و کوییک گزینه بهتری نسبت به پراید باشند چراکه هم از ایمنی بهتری برخوردار هستند و طراحی بهتر و امکانات بیشتری دارند. در واقع قیمت پراید صفرکیلومتر به خاطر عدم تولید و کمبود در بازار افزایش یافته و خرید آن منطقی به نظر نمیرسد.
بهترین ماشینهای کارکرده تا ۵۰۰ میلیون
پس از معرفی چند مدل صفرکیلومتر که حداکثر قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی دارند نوبت به معرفی نسخههای دستدوم میرسد که البته گزینههای بیشتری را شامل میشوند.
پژو ۲۰۶ SD
قیمت: ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
بسته به سال تولید، وضعیت فنی و بدنه و کارکرد میتوان نسخههای کارکرده پژو ۲۰۶ صندوقدار را با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کرد. این خودرو چند سالی است جای خود را به رانا پلاس داده اما همچنان بازار خرید و فروش پررونقی دارد و جزو سدان های محبوب ایرانخودروست.
مزایا: بازار دستدوم قوی، موتور کممصرف، شتاب مطلوب، طراحی مناسب، لوازمیدکی فراوان
معایب: استهلاک نسبتاً بالای قوای محرکه، فضای کابین محدود به ویژه در بخش عقب
تندر ۹۰
قیمت: ۴۷۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
تندر ۹۰ جزو پرطرفدارترین خودروهای داخلی بود که از سال ۹۷ راهی موزه شده اما همچنان خواهان زیادی در بازار دارد. با اینکه مدلهای جدیدتر تندر ۹۰ با قیمتهای بسیار بالایی آگهی شدهاند اما مدلهای ۸۹ تا ۹۱ را میتوان بسته به وضعیت فنی و بدنه و کارکرد با قیمت حوالی ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.
مزایا: فضای کابین و بار زیاد، دوام بالای قوای محرکه، مصرف سوخت مناسب، شتاب خوب
معایب: طراحی قدیمی، آپشن بسیار کم، قیمت بالای قطعات یدکی
پژو پارس
قیمت: ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
دیگر سدان بسیار محبوب ایرانخودرو که از چند سال پیش با بازار وداع کرده اما با قیمتهای نجومی در نسخههای صفرکیلومتر خرید و فروش میشود پژو پارس است. پارس حدود ربع قرن سابقه حضور در بازار را دارد و گزینه اول بسیاری از خانوادهها به شمار میرود. با بهای حدود ۵۰۰ میلیون تومان میتوان مدلهای کارکرده سال ۹۴ تا ۹۶ را خریداری کرد. شایان ذکر است سمند نیز در این لیست میتواند جای گیرد اما به دلیل اشتراکات فنی و ساختاری فراوان از ذکر آن خودداری کردهایم.
مزایا: فضای کابین و بار جادار، گزینه مناسب خانوادهها، قطعات یدکی فراوان، هزینه تعمیر نسبتاً پایین
معایب: مصرف سوخت زیاد، استهلاک بالای موتور
در لیست بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون در ۱۴۰۴ میتوانستیم نسخههای کارکرده دیگر را نیز قرار دهیم اما به نظر ما سه خودرویی که یاد شدند با در نظر گرفتن فاکتورهای گوناگون از جمله فضای بار و کابین، استهلاک، بازار خرید و فروش و… بهترینها بودند. پژو ۲۰۶ از موتوری نسبتاً پرقدرت و کممصرف سود میبرد اما فضای بسیار محدودی در بخش عقب کابین دارد و بیشتر میتواند گزینه انتخابی افراد جوانتر باشد. تندر ۹۰ خودرویی باکیفیت و جادار است که البته از نظر طراحی و آپشن بسیار ساده است و نمیتواند نظر جوانترها را جلب کند اما در عوض گزینهای مطلوب برای افراد میانسال و خانوادههاست. شاید مشکل اصلی تندر ۹۰ کارکرده به قیمت بالای قطعات و لوازمیدکی و همچنین دستمزد زیاد تعمیرکاران آن مربوط باشد و با توجه به اینکه در حال انتخاب خودرویی کارکرده و دستدوم هستید این موضوع میتواند تعیین کننده باشد.
شاید بهترین ماشین دستدوم تا ۵۰۰ میلیون در ۱۴۰۴ پژو پارس باشد که از طراحی قدیمی اما متناسب در مقایسه با دیگر رقبا، فضای کابین و بار خوب، موتور با گشتاور مطلوب در دورهای نسبتاً پایین، بازار خرید و فروش داغ، خدمات پس از فروش گسترده و لوازمیدکی با قیمت نسبتاً مناسب سود میبرد. تنها ایراد پارس را میتوان در استهلاک موتور و مصرف سوخت بالای آن دانست که البته اگر فردی دست به آچار باشید میتوانید تا حد زیادی مشکلات آن را رفع کنید. در نهایت باید گفت انتخاب در این محدوده قیمتی تا حد زیادی به اولویتها و انتظارات شما از خودرو بستگی دارد و قطعاً افراد جوانتر به سراغ خودروهای هاچبک همچون ۲۰۶ خواهند رفت درحالیکه اکثر خانوادهها خودروهای سدان را انتخاب میکنند.
مقایسه بهترین ماشینهای ۵۰۰ میلیونی
نام خودرو | قیمت (میلیون تومان) | مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | فضای بار (لیتر) | نقاط قوت | نقاط ضعف | تحلیل کلی |
پراید | حدود ۴۳۰ تا ۴۷۰ (مدل ۹۹ صفرکیلومتر) | ۶.۴ | ۷۱/۱۰۸ | ۳۶۰ | استهلاک کم، مصرف سوخت پایین، قطعات فراوان با قیمت مناسب | ایمنی ضعیف، کیفیت پایین ساخت | فاقد ارزش خرید در مدل صفرکیلومتر، گزینه مناسب افراد با بودجه محدود، بازار داغ مدلهای کارکرده، مناسب برای ترددهای درونشهری |
ساینا | حدود ۴۹۰ تا ۵۱۰ (مدل ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ صفرکیلومتر) | ۷.۲ | ۸۸/۱۲۸ | ۳۷۰ | استهلاک پایین، مصرف سوخت نسبتاً مناسب، خدمات پس از فروش گسترده | ایمنی ضعیف، کیفیت مونتاژ پایین، آپشن کم | مناسب خانوادههای کمجمعیت با عمده تردد درونشهری، بازار خرید و فروش داغ |
کوییک | حدود ۴۹۰ تا ۵۱۰ (مدل ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ صفرکیلومتر) | ۷.۲ | ۸۸/۱۲۸ | ۲۲۵ | استهلاک و مصرف سوخت پایین، لوازمیدکی فراوان | ایمنی ضعیف، کیفیت ساخت نه چندان خوب، فضای بار محدود | گزینه مناسب خریداران جوانتر |
سایپا ۱۵۱ | ۴۱۵ (مدل ۱۴۰۴ صفرکیلومتر) | ۶.۹ | ۷۳/۱۱۰ | – | استهلاک و مصرف سوخت نسبتاً کم، قطعات یدکی فراوان | ظرفیت حمل بار محدود، کیفیت ساخت پایین، آپشن کم | مناسب مغازهداران و صاحبان کسبوکار جهت حمل بارهای سبک درونشهری |
پژو ۲۰۶ SD | حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ (مدل ۹۳ تا ۹۵ دستدوم) | ۶.۶ | ۱۰۵/۱۴۲ | ۴۰۰ | مصرف سوخت مناسب، طراحی ظاهری و کابین نسبتاً خوب، موتور پرشتاب | استهلاک بالای موتور، فضای محدود عقب کابین | مناسب خانوادههای کمجمعیت که کمتر از بخش عقب کابین استفاده میکنند |
تندر ۹۰ | حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰ (مدل ۸۹ تا ۹۱ دستدوم) | ۶.۹ | ۱۰۵/۱۴۰ | ۵۱۰ | فضای کابین و بار زیاد، دوام بالای قوای محرکه | طراحی ساده، آپشن کم، قیمت بالای قطعات یدکی | مناسب خانوادههای پرجمعیت و میانسال که اولویت اصلی آنها قابلیت اطمینان خودروست |
پژو پارس | حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ (مدل ۹۴ تا ۹۶ دستدوم) | ۹.۱ | ۱۰۰/۱۵۳ | ۴۷۰ | طراحی نسبتاً خوب، فضای کابین و بار مناسب، لوازمیدکی فراوان، بازار پررونق | استهلاک بالای موتور، مصرف سوخت زیاد، کیفیت ساخت نه چندان خوب | مناسب خانوادههای پرجمعیت که اولویت اصلی آنها خدمات گسترده و هزینه تعمیرات نسبتاً پایین است |
نکات مهم برای خرید ماشین تا ۵۰۰ میلیون
در حال حاضر کیفیت خودروهای تولیدی به حدی نازل است که حتی قبل از تحویل گرفتن مدلهای صفرکیلومتر نیز میبایست دقت زیادی کرد؛ اما جدای از مدلهای صفرکیلومتر، آنچه ریسک بالایی دارد خرید خودروی کارکرده و دستدوم است. با توجه به محدود بودن گزینهها در این بازه قیمتی حتماً میبایست قبل از خرید نسبت به انتخاب خودرویی تمیز با شرایط فنی و بدنه مناسب اقدام کنید. بر همین اساس، قبل از خرید ضروری است کارشناسی بدنه و فنی خودرو را در مراکز معتبر انجام داده و از صحت عملکرد موتور، گیربکس، جلوبندی، اکسل و… اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید شاسیهای جلو و عقب خودرو فاقد ضربه هستند و خودرو مشکلی از بابت فرمان و تعلیق ندارد.
همچنین بخوانید: صفر تا صد راهنمای خرید خودرو دست دوم و کارکرده
در صورتی که خودرو را پسندید مدارک آن از جمله سند، بیمه شخص ثالث، معاینه فنی و… را بررسی کرده و از اصالت آنها مطمئن شوید. در زمان خرید خودرو هیجانزده نشده و اولویتهای خود را قبلاً مشخص نمایید. اگر خانوادههای کمجمعیت هستید و اولویت شما خودرویی کممصرف و کمخرج است، توصیه میشود به دنبال خرید خودرویی همچون ساینا باشید. اگر علاقهای به محصولات سایپا ندارید و میخواهید سدانی بزرگتر و قویتر بخرید شاید پارس گزینه مطلوب شما باشد. در صورتی که صاحب کسبوکاری در شهر هستید و به دنبال یک وانت کمخرج برای حمل بارهای سبک هستید، انتخاب اول شما میتواند سایپا ۱۵۱ باشد.
هزینههای نگهداری و تعمیرات ماشینهای ۵۰۰ میلیونی
در ادامه به برخی از هزینههای سرویس و نگهداری بهترین ماشینهای ۵۰۰ میلیونی بازار میپردازیم. قیمتها به هزار تومان و میانگین چندین برند گوناگون است.
نام خودرو | تعویض روغن | قیمت لنت ترمز | قیمت دیسک و صفحه |
پراید | حدود ۴۵۰ | حدود ۴۰۰ | حدود ۳ میلیون |
ساینا و کوییک | حدود ۶۵۰ | حدود ۴۵۰ | حدود ۴.۵ میلیون |
پژو ۲۰۶ SD | حدود ۷۰۰ | حدود ۷۰۰ | حدود ۵.۵ میلیون |
تندر ۹۰ | حدود ۷۰۰ | حدود ۸۰۰ | حدود ۷ میلیون |
پژو پارس | حدود ۶۵۰ | حدود ۵۰۰ | حدود ۵ میلیون |
همانطور که قبلاً گفتهایم و در جدول نیز مشخص است، قیمت قطعات و لوازمیدکی و دستمزد و اجرت تعمیر و تعویض قطعات خودروهای پراید، ساینا و کوییک کمتر از محصولات ایرانخودروست و در این میان قیمت قطعات و دستمزد تعویض آنها در خودروی تندر ۹۰ بیش از سایرین خواهد بود. با توجه به اینکه در بازه قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان اکثراً خودروهای دستدوم حضور دارند بنابراین توجه به هزینههای نگهداری و قیمت قطعات آنها ضروری است.
بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیر پراید، ساینا، کوییک، پژو ۲۰۶، تندر ۹۰ و پژو پارس
آیا با ۵۰۰-۶۰۰ میلیون میشود ماشین خارجی خرید؟
از آنجایی که با این بودجه فقط میتوان خودروهایی همچون پارس و تندر ۹۰ حدود ده سال پیش را خریداری نمود بنابراین طبیعی است که امکان خرید خودروهای خارجی با این مبلغ وجود نخواهد داشت و اگر به دنبال چنین گزینههایی باشید باید مدلهای قدیمی و کلاسیک را انتخاب نمایید که مشکلات خاص خود همچون استهلاک بالا، کمبود قطعات یدکی و… را دارند.
خرید خودروهای با کارکرد بالا
با جستجو در آگهیهای فروش خودرو و نمایشگاهها، می توان خودروهای با طول عمر بالاتر و کارکرد بالا را هم پیدا کرد. نمونهای از این خودروها با این بودجه، پژو ۲۰۶ اتوماتیک V9 مدل ۹۰ با کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتر و قیمت حدود ۴۸۰ میلیون یا کیا ریو مدل ۱۳۸۶ با کارکرد ۱۳۰ هزار کیلومتر و قیمت حدود ۴۵۰ میلیون یا رنو مگان ۱۳۸۸ دندهای با کارکرد حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر و قیمت ۴۸۰ میلیون تومانی هستند. طبیعی است که برای خرید چنین خودروهایی باید به عوامل مهمی چون سلامت فنی، ادوات الکتریکی، شاسی و بدنه هم توجه کرد. این نکته که چنین خودروهایی، عمر بهینه خود را طی کردهاند و حتی در سلامت کامل باز خودرویی فرسوده محسوب میشوند که میتوانند در آینده هزینههای هنگفتی بر دوش شما بگذارند را نیز در نظر داشته باشید.
سؤالات متداول درباره بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون
- با ۵۰۰ میلیون صفر بخریم یا کارکرده؟
پاسخ این سؤال به انتظارات و اولویتهای شما از خودروی انتخابی بستگی دارد. اگر حوصله مراجعه به تعمیرگاهها را ندارید و نمیخواهید پشت فرمان خودرویی با چند سال کارکرد بنشینید بیشک خودروی صفرکیلومتر گزینه بهتری خواهد بود هرچند ساینا، کوییک و پراید صفرکیلومتر هم کیفیت ساخت بالایی ندارند و بسیاری از آنها حتی در مدلهای صفرکیلومتر نیز با ایرادات مونتاژی دستوپنجه نرم میکنند.
- بهترین ماشین خانوادگی زیر ۵۰۰-۶۰۰ میلیون چیست؟
با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مدنظر یک خانواده، خودروی ساینا به عنوان مدل صفرکیلومتر و پژو پارس به عنوان سدانی کارکرده میتوانند بهترین ماشین خانوادگی زیر ۵۰۰ میلیون تومان باشند. خودروهای سمند و سورن نیز به شرط سلامت کامل میتوانند گزینه مود توجه شما باشند.
- آیا گزینههای اقتصادی هنوز ارزش خرید دارند؟
واقعیت آن است که بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو خبر از محدودیتهای مالی میدهد و به همین خاطر اکثر خریداران به دنبال خرید خودرویی کم استهلاک هستند. با این تفاسیر بهتر است خودرویی انتخاب کنید که استهلاک و قیمت قطعات و لوازمیدکی پایینتری دارد و در این زمینه گزینههای اقتصادی بازار همچنان ارزش خرید خواهند داشت اما توصیه میشود بجای خرید ساینا، کوییک و پراید صفرکیلومتر نسخههای کم کارکرد آنها را انتخاب کنید. اگر تنها در همین حد بودجه دارید به سراغ خودروهای کارکرد بالا یا مدل قدیمی مثلا پاترول، تویوتا، میتسوبیشی و هوندا و هیونداهای دهه ۹۰ میلادی نروید.
نتیجهگیری
افزایش قیمت خودرو قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده و با بودجه نیم میلیارد تومانی نیز خودروهای صفرکیلومتر و دستدوم زیادی در دسترس نیستند. اگر به دنبال بهترین ماشین تا ۵۰۰ میلیون در ۱۴۰۴ هستید میتوانید به فکر مدلهای صفرکیلومتر پراید، ساینا و کوییک (مدل ۱۴۰۳ به پایینتر) باشید، خودروهایی که استهلاک و مصرف سوخت کمی دارند و قیمت قطعات آنها نیز کمتر است هرچند باید با مشکلاتی همچون کیفیت ساخت پایین و آپشن های محدود کنار بیایید. بهترین گزینههای دستدوم نیز شامل ۲۰۶ صندوقدار، تندر ۹۰ و پارس هستند که در این میان پارس میتواند گزینه بهتری باشد زیرا هم طراحی پذیرفتنی و فضای کابین و بار خوبی دارد و هم از خدمات پس از فروش گسترده و بازار داغی سود میبرد. مهمترین مشکل پارس را میتوان استهلاک بالای موتور و مصرف سوخت زیاد دانست. اکثر این سدان ها مناسب خانوادههای کمجمعیت هستند و اگر جوانتر هستید میتوانید کوییک و یا ۲۰۶ هاچبک کارکرده را انتخاب کنید. نهایتاً هم سایپا ۱۵۱ گزینه مناسب مغازهداران و صاحبان کسبوکار برای حمل بارهای سبک درونشهری خواهد بود. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم اولویتهای اصلی خود درباره خرید خودرو را بیان کرده و تجربیات خود از مالکیت این خودروها را به ما و دیگر کاربران انتقال دهید.
Nismo
۲۰ فروردین ۱۴۰۴یه زمانی با 500 میلیون لندکروز میشد خرید
الان پراید
ناشناس
۲۰ فروردین ۱۴۰۴با کدوم دلیل منطقی باید ۴۳۰ میلیون داد به پراید و تیبا مدل ۹۹؟ از لحاظ عقلانی کاملا اشتباهه، حاضرم ۴۳۰ میلیون بدم کیا ریو سالم و سرحال مدل ۸۹ یا پژو ۲۰۶SD مدل ۹۲ بگیرم ولی حداقل از لحاظ فنی و راحتی خیالم راحت باشه، اگر هم خدایی نکرده تصادف شد صدمه ای به جسمم وارد نشه.
Sadegh
۲۰ فروردین ۱۴۰۴شما مختار هستی هرچی دوست داری بخری، ولی . . .، یک ساینا مدل بالا قطعاً از نظر فنی و قابلیت اطمینان بهتر از ۲۰۶ سال ۹۲ هست، همچنین از نظر راحتی فضای عقب هم باز بهتره، لطفاً انتخاب خودت رو به عقل و خرد ربط نده، هر کس به اندازه خودش قدرت تعقل داره
شایان
۲۰ فروردین ۱۴۰۴بدرد نمیخورن
۲۰ فروردین ۱۴۰۴از کجا ۶۰۰ میلیون اینهمه پول میارید ماشین مدل بالا میخرید
boost10
۲۰ فروردین ۱۴۰۴سال ۱۴۰۱ دنا پلاس ۵۳۰ میلیون بود
MPH
۲۰ فروردین ۱۴۰۴مطلب رو نخوندم اما میخوام نظرم رو بگم.
به نظرم در این رنج قیمت بهترین گزینه خانواده تیبا هستند،تیبا یک پراید اصلاح شده است و کوئیک/ساینا تیبای فیس لیفت ، گزینه های پژو و تندر هم برای کسی که میخواد پونصد تومن هزینه کنه هزینه نگهداری بالایی خواهند داشت
.
سال فکر کنم نود و یک یه مجله خریدم تیتر زده بود «آزرای صد میلیونی؟!؟»چون آزرا فیس لیفت اومده بود قیمتش از هفتاد هشتاد تومن شده بود صد تومن نویسنده میگفت این که همونه چرا اینقدر گرون شده
…..
ناشناس
۲۰ فروردین ۱۴۰۴راه حل مشکلات و گرانی ها دست خود مردم هست اگر کارخانه ها و نمایندگی های فروش به مدت فقط ۶ ماه نهایت ۸ ماه از طرف مردم ایران تحریم سراسری شن و کسی ثبت نام نکنه ورشکست میشن
تنها چیزی که لازم هست اتحاده
شایان
۲۰ فروردین ۱۴۰۴منی که با این پول سال ۱۴۰۰ جک s5 خریدم💪
به ما نمیخوری!
Puriya
۲۰ فروردین ۱۴۰۴مقاله ناقص و ضعیف بود ماشینای کارکرده بهتری باید میگذاشتید مثل ۴۰۵ و سمند
شاهین
۲۰ فروردین ۱۴۰۴سلام پارس و ۴۰۵ و سمند همشون یکین و با توجه به همه فاکتورها پارس از اونا بهتره. به همین موضوع در مقاله هم اشاره شده.
۲۰ فروردین ۱۴۰۴سمند خیلی بهتره
فکت
۲۰ فروردین ۱۴۰۴یه اسکرین شات از همین مقاله بگیرید چند سال بعد ببینید ارزش پول میلی کجاست!!
KAIZEN
۲۰ فروردین ۱۴۰۴کار به چند سال بعد نمیرسه
تاریخ مصرفشون سر اومده
boost10
۲۰ فروردین ۱۴۰۴انشاالله
محمد
۲۰ فروردین ۱۴۰۴با ۵۰۰۰ دلار تو بازار جهانی گاری هم بهت نمیدن.
تو ایران دیگه تولید صرف نداره.
KAIZEN
۲۰ فروردین ۱۴۰۴با 5000 دلار در بازار هند از برندهای سوزوکی، هیوندای، کیا، هوندا، نیسان، رنو، فورد، تاتا، ماهیندرا میتونی بگیری
در بازار چین با 5 هزار دلار میتونی انواع ماشین برقی و هیبریدی و بنزینی بخری
شایان
۲۰ فروردین ۱۴۰۴منی که میخوام تیگو ۸ بخرم و یه عده حسود میخوان منو پشیمون کنن
محمد
۲۱ فروردین ۱۴۰۴اونا اسمش خودرو نیست.
یک آشغال ۵۰ اسبی.
و خواهشاً چند مورد فورد،کیا، هیوندای و هوندای زیر ۵۰۰۰ دلار با لینک یا اصلاً اسم بفرستید.
Gforce
۲۱ فروردین ۱۴۰۴پرایدم به زور ۶۰ اسبه
Saeed
۲۱ فروردین ۱۴۰۴شرمنده با پنج هزار دلار انتظار خرید سوپر اسپورت ۱۰۰۰ اسبی داشتیم
سید محمد حسینی
۲۲ فروردین ۱۴۰۴سلام دوستان من ساینا ۹۶ دارم راستش راضی هم هستم، به نظرتون ۲۵۰ بزارم روش برلیانس ۲۳۰ بگیرم میارزه؟ یا از چاله میرم تو چاه؟
Xerxes99
۲۲ فروردین ۱۴۰۴برلیانس ماشین با کیفیتیه نسبت به داخلی ها ولی قیمت قطعاتش خیلی بالاس من خودم ۳۲۰ دارم الان یه جعبه فرمون اش خراب شده بخوام عوض کنم با دستمزد راحت بالای ۲۰ تومن فی میخوره