خرید خودرویی ایمن، قابلاطمینان و مقرونبهصرفه برای نوجوانانی که تازه گواهینامه گرفتهاند میتواند یکی از دغدغههای والدین باشد. انتخاب چنین خودرویی میتواند دشوار یا گیجکننده باشد زیرا گزینههای زیادی در بازار وجود دارد که هرکدام ممکن است خوب به نظر برسند. سازمان IIHS آمریکا اما با همکاری کانسومر ریپورتز لیستی از خودروهایی که هم ایمن و هم قابلاعتماد هستند را منتشر کرده است. این دو مرجع همچنین انتخابهای خود را با دادههای آزمونهای تصادف NHTSA هم تطبیق دادهاند تا همهٔ خودروهای لیست چهار یا پنج ستارهٔ ایمنی داشته باشند. در این لیست ۴۵ خودروی مختلف معرفی شدهاند که ما از بین آنها ۹ خودرو را بر اساس چیزی که برای والدین نوجوانان اهمیت دارد انتخاب کردهایم. اینها بهترین خودروهای بازار برای نوجوانان با بودجهٔ معقول ۲۰ هزار دلاری محسوب میشوند.
مزدا ۳ مدلهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸
در بسیاری از لیستهای خودروهای مناسب برای نوجوانان نام تویوتا کرولا دیده میشود که دلیل خوبی هم دارد. کرولا یکی از قابلاعتمادترین خودروهایی است که طی چند دههٔ اخیر در آمریکا به فروش رسیده، قیمت مقرونبهصرفهای دارد و در بازار خودروهای کارکرد نمونههای کمکار زیادی از آن پیدا میشود؛ اما والدینی که به رانندگی علاقه دارند و فکر میکنند فرزندانشان هم همین علاقه را خواهند داشت، بهتر است بجای کرولا مزدا ۳ را در نظر بگیرند زیرا این خودرو با سواری و هندلینگی که به سمت اسپرتی تمایل دارد، از رانندگی بسیار جذابتری نسبت به کرولا و یا حتی هوندا سیویک برخوردار است. برای داشتن بیشترین تجهیزات ایمنی و زیباترین طراحی، مدلهای ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ مزدا ۳ بهترین انتخاب خواهند بود.
تویوتا پریوس پرایم مدلهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹
بله قطعاً تویوتا پریوس خودروی زشتی است و رانندگی چندان جذابی هم ندارد تا جایی که شورلت ولت را به آن ترجیح میدهیم اما این خودروی هیبریدی ژاپنی واقعاً کممصرف است و بنابراین برای والدینی که به هزینهٔ سوخت خودروی فرزندان خود اهمیت زیادی میدهند، پریوس پرایم میتواند بهترین گزینه باشد. در این لیست هیچ خودروی الکتریکی وجود ندارد اما پریوس پرایم دوشاخهٔ برق برای شارژ دارد که این یعنی حداقل باطریهای آن میتوانند امکان پیمودن مسافت اندکی را بهصورت تمام الکتریکی فراهم کنند. این مسافت با هر بار شارژ کامل باطریها حدود ۴۰ کیلومتر است که برای بسیاری از ترددهای معمول روزانه کافی خواهد بود.
سوبارو کراسترک مدلهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
برای فرزندان نوجوان کسانی که در مناطق سردسیر با آبوهوای عمدتاً برفی و بارانی زندگی میکنند، سوبارو کراسترک میتواند گزینهٔ مناسبی باشد زیرا این خودرو بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است، فاصلهٔ زیادی از زمین دارد و دید خوبی را ارائه میکند. البته کراسترک بهاندازهٔ رقبای خود کممصرف نیست که این یعنی تواناییهای آفرود آن بدون هزینه به دست نمیآید. نسل جدید این خودرو برای مدل ۲۰۱۸ با شاسی کاملاً جدید، تکنولوژیهای ایمنی بیشتر و کابین زیباتر به بازار آمد و ما همین مدل یا یک سال جدیدتر را توصیه میکنیم اما مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ کراسترک هم گزینههای خوبی هستند.
سوبارو اوتبک مدلهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹
کسانی که به همان ویژگیهایی که برای کراسترک برشمردیم نیاز دارند اما خواهان خودروی بزرگتری هستند میتوانند سوبارو اوتبک را در نظر بگیرند. نسل پنجم این کراس استیشن محبوب و دوستداشتنی با مدل ۲۰۱۴ به بازار آمد و تا سال ۲۰۱۹ تولید شد. برخلاف خودروهای کوچکتر این لیست، اوتبک با پیشرانههای مختلف ارائه میشد اما موتور پایهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر آن احتمالاً برای نوجوانان کافی خواهد بود. بااینحال، نسخهٔ ۳.۶ لیتری V6 آن نیز در بازار وجود دارد.
فولکسواگن پاسات مدلهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹
فولکسواگن پاسات یکی از جادارترین سدانهای بازار آمریکا محسوب میشود. درواقع این خودرو در مرز بین سدانهای میان سایز و فول سایز قرار میگیرد و فضای صندلیهای عقب آن همسطح خودروهایی با اندازهٔ بسیار بزرگتر است. کسانی که پاسات را خودروی مناسبی برای نوجوان خود میدانند، بهتر است دنبال مدل ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ آن با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو و گیربکس شش سرعته اتوماتیک باشند. نسخههای قدیمیتر این موتور که بین آئودی و فولکسواگن مشترک بود، مشکلاتی داشتند اما در نسل سوم این موتور که در پاسات موردنظر ما ارائه شد، این مشکلات برطرف شدند.
هوندا آکورد مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷
به نظر میرسد هیچ لیستی از خودروهای پیشنهادی برای خرید در آمریکا بدون هوندا آکورد کامل نباشد. دلیل این موضوع ساده است. آکورد با برخورداری از ویژگیهایی مثل قابلیت اطمینان، افت قیمت کم، ایمنی بالا و پویایی رانندگی، یکی از پرفروشترین سدانهای بازار آمریکا محسوب میشود. همهٔ مدلهای این خودرو میتوانند مناسب باشند ولی ما مدلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را توصیه میکنیم. این نسل نهم آکورد است که برای مدل ۲۰۱۶ فیسلیفت و از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار شد. این نسل از آکورد همچنین در دو نسخهٔ سدان و کوپه تولید میشد و تنها خودروی دودر در این لیست بهحساب میآید.
هیوندای کُنا مدلهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰
سدانها و هاچبکها به دلیل قابلیت مانور مناسب، پیشرانههای کممصرف و قیمت مقرونبهصرفه، خودروهای بسیار خوبی برای نوجوانان محسوب میشوند اما این روزها کراساوورها پادشاه بازار خودرو هستند و کسانی که برای نوجوانان خود چنین خودروهایی میخواهند میتوانند هیوندای کنا را انتخاب کنند. این کراساوور کرهای با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که یکی از آنها توربوشارژ و قدرتمند است. برای این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهصورت سفارشی ارائه میشود که میتوانند برای ساکنین مناطق سردسیری و بارانی مطلوب باشد. برخلاف بسیاری از خودروهای بازار آمریکا، کنا ظاهری منحصربهفرد و رنگهای جذابی دارد که هردوی این ویژگیها میتواند برای نوجوانان جذاب باشد.
کیا سورنتو مدلهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸
کیا سورنتو به دلیل برخورداری از صندلیهای ردیف سوم و فضای بار بزرگ، کارایی بیشتری نسبت به کراساوورهای کوچکتر بازار دارد اما آنقدر هم بزرگ نیست که رانندگی با آن خصوصاً در شهرهای شلوغ مثل اسیوویهای مبتنی بر پیکاپ سخت باشد. البته سورنتو به دلیل برخورداری از ظرفیت حمل هفت نفر، میتواند برای خانوادهها هم گزینهٔ مناسبی باشد. IIHS مدلهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این کراساوور کرهای را برای خرید توصیه میکند که بسیار خوب هستند ولی اگر بتوان نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مدل ۲۰۱۹ ن را با قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار پیدا کرد خیلی بهتر خواهد بود.
فورد اج مدل ۲۰۱۸
تا اینجا تمام خودروهایی که برای خرید توصیه کردهایم غیر آمریکایی بودهاند که البته این موضوع برای بسیاری از خریداران مشکلی ندارد ولی برای کسانی که به خودروسازان آمریکایی علاقه دارند، فورد اج را پیشنهاد میکنیم. این خودرویی شیک، اسپرت و نسبتاً جادار است که نمونههای کارکردهٔ آن فراوان پیدا میشود. نسل دوم اج با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمد و برای سال ۲۰۱۹ فیسلیفت شد. بعید است که بتوان با بودجهای کمتر از ۲۰ هزار دلار نسخهٔ فیسلیفت این خودرو را پیدا کرد اما مدل ۲۰۱۸ آنهم گزینهٔ مناسبی خواهد بود. این مدل با پیشرانههای چهار سیلندر توربو و V6 تنفس طبیعی تولید میشد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش بود.
شاهرخ
۲۲ بهمن ۱۴۰۰این لیست به سلیقه من نبود
یه کلاسیک خوب بخری بهتره
تازه با بیست هزار دلار میشه یه هوندا s2000 تقریبا تمیز هم خرید که سلطانه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۰شاهرخ جان
در تیتر مقاله هم آمده ( خودرو برای نوجوانان ) !!!
نوجوان یا باید بابای پولدار داشته باشه با عموی فنیکار تا بتونه کلاسیک سوار بشه یا باید اینقدر عاشق کلاسیک باشه که با علم به دانستن مشکلات کلاسیکها وارد به دنیای کلاسیکها بشه !
در کل بهترین خودرو به نظر من برای نوجوانان خودرویی هست که حجم موتور پائینی داشته باشه که پس از مدتی که دستش راه افتاد و رانندگی را درک کرد ، یک خودروی خوب و عالی بخرد و در این مقاله بهترین گزینه مزدا3 هست که هم جذابه و هم کماستهلاک و هم آپشنال و هم خوشبازار در نمونههای کارکرده !
باقی گزینهها خوب هستند اما به جوانپسندی و شیکی مزدا نیستند !
یادم به دوران ۱۸ سالگی خودم افتاد که عاشق مزدا ۳۲۳ بودم و آن زمان با ۱۸ میلیون میشد یک نمونهی سالم و بیرنگش را خرید و حتی بیوک ایران حدود ۴ میلیون تمیزش بود که در آخر هیچکدام را نخریدم و خودرویی خریدم عجیب که گفتنش اینجا جایز نیست ( نمک برخی دوستان گُل میکنه ) اما به شدت مجذوبش شدم در گذر زمان تا جایی که هنوز هم دارمش و به سبب خاطراتم و دنیایی که با او ساختم ، عضوی از زندگیم شده و جزوی از وجودم که با اینکه خودروهای با ارزش متفاوتی داشتم و فروختم اما این خودروی ارزشمند و ارزان قیمت را نگه داشتم و هنوز هم ماهی یکبار هم شده پشتش میشنم و از بودنش لذت میبرم و همه جای ایران را با این خودرو گشتم و بدانید این خودرو ژاپنی هست و تا امروز یکبار هم خراب نشده و کوچکترین مشکلی پیدا نکرده با اینکه کیلومتر بالایی دارد و البته به خدمات دورهایش میرسم !
دوستان یه نکته بگم در مورد نگهداری از خودروها و حتی موتور سیکلت که هیچ بار علمی و تحقیق نداره و از تجربهی شخصی خودم برای خودروهای مختلف میگویم ( ژاپنی کرهای ایرانی ) و (موتورسیکلت هندی ) سعی کنید روغن موتور خودرو را هر ۵ هزار تا عوض کنید توسط تعویض روغنی شناخته شده قدیمی و کاردرست که روغن تقلبی نندازه به شما و موتور سیکلت هم هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر عوض کنید ( روغن ایرانی استفاده کنید برای موتور سیکلت ) !
نکته دوم ، دنده مرده به خودرو ندهید و همیشه حواستان به دور موتور و ضریب دنده باشه ( خودروهای دنده اتوماتیک مراقبت حساسی دارند و گفتنش طولانی هست و اینکه به شخصه عاشق دندهای هستم حتی در ترافیک با اینکه اتومات دارم اما لذتی ندارد جز آسایش و راحتی ) !
نکته سوم ، حتماً مراقب زیر بندی خودرو باشید و هر چند ماه چِکاپ کنید و اگر مشکل پیدا کرد از جنس اورجینال استفاده کنید حتی اگر گران باشد اما طولانی مدت کار میدهد و جنس خوب حداقل ۱۰ سال کار میدهد حتی در سختترین شرایط !
نکتهی سوم ، تسمه تایم خودرو را هر ۶۰ هزارتا تعویض کنید و جنس مالزی یا کرهای استفاده کنید که به نظر من مهم نیست حتماً اورجینال باشد و اگر در ۶۰ هزار کیلومتر یا دوسال عوض کنید هیچ اتفاقی نمیوفتد و تسمه کولر و دینام را هر ۱۰ سال عوض کنید از جنس کرهای چون قیمت واقعاً مناسبی به نسبت کیفیت خوبش داره .
نکته سوم ، مورد بحث من بیشتر برای ژاپنیهاست و خودروهای کرهای از نظر مهندسی و آلیاژ مشکل دارند که آنهایی که از خودروی کرهای به مدت دو سال و هروز استفاده میکنند میتوانند درک کنند که چه میگویم و نه آنهایی که خودرو را میخرند و سالی ۱۰ تا نهایت ۲۰ هزار کیلومتر کار میکنند مِلاک نیست !
من در سال حدود ۵۰ هزار کیلومتر با خودرو سفر شهری و جادهای میروم به خاطر کارم و در این سالها تجربهی به من میگه یک خودرو اول باید قابل اعتماد و با کیفیت خوب متریال باشد و سپس سواری خوب و با آرامش به همراه تهویه عالی و … داشته باشد !
آنهایی که خودرو میخواهند برای دور دور یا چشم فامیل و همسایه را کور کنند ، بحثشان فرق میکنه و هر چه بگویند درست است و مبارکشان باد !
شاهرخ
۲۲ بهمن ۱۴۰۰آره خب درسته خیلی خوب توضیح دادید نوید جان
ولی چون ماشین های کلاسیک پیچیدگی موتور وآپشن های زیادی ندارن اونقدراهم خرجشون بالانیست البته در صورتی که به درستی نگه داری شده باشن یا درست بازسازی شده باشن
Philipp
۲۲ بهمن ۱۴۰۰اگه تا ماشینو خریدی کل موتورو سیستم تعلیقو ریختی پایین و همه چیش رو نو کردی
بعدا تنها هزینه که میاد رو دستت بحث مصرف سوختشونه
ولی اگه با این تفکر ماشین راه میره پس سالمه رفتی جلو ماشین پدرتو در میاره
Navid_A.J
۲۳ بهمن ۱۴۰۰عالی گفتی آقانوید
کامیاب
۲۲ بهمن ۱۴۰۰چقد تنفربرانگیزه زندگی تو مملکتی که نگا کنی ببینی بقیه با بیست هزار دلار برا نوجووناشون ماشین انتخاب میکنن و تو یه خودروی 5هزار دلاریو چهارسال تمام وقت کار کنی تا بتونی یه دست دومشو بخری
ایران جهنم ماشین بازان
Navid_A.J
۲۳ بهمن ۱۴۰۰به اینم دقت کن که داشتن همین ماشین، فقط هزینه هست نه سرمایه گذاری. جوونا ماشین کارکرده میخرن که در ساعت فراغتشون، بتونن اوبر یا دلیوری غذا کارکنن که هزینه دانشگاه و کالجشون در بیاد. بعد از سه سال هم اون ماشین یک سوم قیمت قبلش رو نداره.
اون روی دیگه سکه رو هم ببینیم.
slatanat JDM
۲۲ بهمن ۱۴۰۰خیلی دوس دارم اس دو هزار رو ولی برای تقویت و ایناش خیلی باید خرج کنی
اینو منی میگم که از هفده سالگی علاوه بر دانشگاه توی یه گاراژ تیونینگ تو نیویورک کار میکردم
اون موقع کی واس ما ماشین میخرید ؟؟هیچکس
باید خود درمیاوردی تا بتونی بخری اولین ماشینی که خریدم یه فریم بیشتر نبود یه سوبارو ایمپرزا برای رالی بود از اوراقی گرفته بودمش
شروع کردم ماهی 1200 دلار جم کردن 200 دلارشو میزاشتم برای تقویت و قطعاتش بعد یه سال حقوقم بیشتر شد و آخر سال 5000 دلار در اورده بودم هر 5 هزار دلار رو صرف یه موتور rb26 دست دوم تقویت کردم البته خود محفظه جا نداشت بریدم بزرگ ترش کردم اینم یکی از کله شقی های دوران جوونی…..موتور خیلی قدرتمند بود یادش بخیر چه روزگاری بود……
دکتر
۲۲ بهمن ۱۴۰۰عنوان پست فقط حسرت برای ماست!
جناب ایکس
۲۲ بهمن ۱۴۰۰دقیقا. اشک تو چشام جمع شد که خودرو های نوجواناشون باید خودرو های پولدارای ما باشه
Amir evolution
۲۲ بهمن ۱۴۰۰این ماشینا تو ایران مناسب مایه داراس
جونای ایرانی ک هیچ
HamiD
۲۲ بهمن ۱۴۰۰دقیقا …
جوونای ایرانی نهایتا یه پراید مدل 90 که باهاش برن اسنپ کار کنن …
البته که یه عده بچه مایه دار هم هستن که طرف وقتی دانشگاه آزاد رشته دامپزشکی قبول میشه ددی واسش یه ماشین صفر میگیره … اونم از نوع شاسی بلندش!
slatanat JDM
۲۲ بهمن ۱۴۰۰اون موقع ها ددی جون و مامی جونی نداشتم که حساب ارزیم رو ماهی 10000 دلار شارژ کنه
خودم کار داشتم
وایی یه جای کار میکردم بهشت بود
اسکای لاین و موستانگ دهه 70 و کامارو ماشین های مختلف توش بود تقویت و تیون میکردیم
بهشت واقعی بود
تا وقتی رفتم خط تولید نیسان سال 1387 نمیدونی چه بهشتی بود جی تی آر های 2007 از اون بالا آویزون میشدن میبردنشون روی ماشین بر خیلی جای جذابی بود بعد من بی تجربه کله شقو بردن توی بهشت……کارگاه تیونیگ نیسمو ژاپنیا بد مخمو زدن
سرم گیج میرف ماشینا با پرچم ژاپن ردیبف شده همونجا اصن یه وضعی …. اسکایلاین های دریفت و درگ و استریت میومدن با خرج 70 هزار دلار پول یه هیولا هایی برا خودشون میساختن که دو نداشت
ولی اون نیویورک بازم عالی بود … صاحب کارم یه مرد میان سال 43 ساله بود که خیلی ب تیونینگ و مکانیک خودرو وارد بود و یه کارایی میکرد با ماشین که خودمم دارم بهش فک میکنم گیج میشم که اقا این جادوگری چیزیه اسمش تام بود…سال 2019 به خاطر بیماری فوت کرد الانم این نظرو دارم با اشک فراوان مینویسم چون اون چیزایی یادم داد که وقتی میرم ی جایی فک میکنن مکانیکی چیزیم ولی یه برنامه نویس معمولیم …. دلم براش تنگ شده مرد خلی خوبی بود راستی عامل ازدواجمم شد البته 6 سال بعد یعنی 2013 … خلاصه این مرد باعث شد اطلاعات زیادی از ماشینا پیدا کنم و همیشه ازم میخواست که برم کله امو بکنم تو موتور نه ه جا وایسم به تکنولوژی نیگا کنم با کامپیوتر تعمیرات کنم و ان برام با ارزشه
امیدوارم لذت برده باشید از خوندن این مطلب
محمد
۲۳ بهمن ۱۴۰۰حاجی کمتر سریع و خشن ببین
BENZ
۲۳ بهمن ۱۴۰۰فهمیدیم خارجی
slatanat JDM
۲۳ بهمن ۱۴۰۰خارج نیسم دلم واس صاحب کارم تنگ شده داش من اصالتن آبادانیم
slatanat JDM
۲۳ بهمن ۱۴۰۰سریع خشن؟
خیلی وقته ندیدم از وقت 9 اکران شد
آریامنش
۲۷ بهمن ۱۴۰۰شو آف
سلمان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰نوجوانان دهه های شصت و هفتاد و حالا هم هشتاد در ایران باید چی بگن 🤦🤦🤦
ارش
۲۲ بهمن ۱۴۰۰مناسبترینها سوبارو بودن .
Arman
۲۲ بهمن ۱۴۰۰سورنتو و اج رو پایم واقعا
Mad.z.Max
۲۲ بهمن ۱۴۰۰مناسب نوجوانها…
خدای من :(
Taha Malek
۲۲ بهمن ۱۴۰۰لیست یطوریه نوجوونا دنبال ماشین فانن نه اینا
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۲ بهمن ۱۴۰۰جوانان وطن توی ایران خیلی پولدار باشن یه دنا پلاس بتونن بخرن!:|
پس مثل همیشه ما از این لیستم دور هستیم و برامون حرامه
به نظرم این بین تویوتا پریوس، مزدا سه، هیوندای کنا و سورنتو بهترین ها بودن
ماکسیمیلیان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰حرام همان مکانیست که به نام حسینیه ، کاخ بنا کرده اند.
بردیا
۲۲ بهمن ۱۴۰۰GT86 کجاست ؟؟
slatanat JDM
۲۲ بهمن ۱۴۰۰گرونه داش گرونه
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۲۲ بهمن ۱۴۰۰برا ایرانیا چی …
یا ننویسین یا از این به بعد این مقاله هارو با زبان انگلیسی بنویسین
1123
۲۲ بهمن ۱۴۰۰جالبه توی ایران برخی عزیزان این خودرو هارو “لوکس” تلقی میکنند و باهاش شوآف میکنند و …
ماکسیمیلیان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰سطح توقع را پایین آورده و خودرو های متوسط را لوکس تلقی میکنندتا به راحتی کلکسیون تاریخ دزدی در ایران کامل شود.
و برای حفاظت از خود ب ام و سوار میشوند ، با کمی تحقیق منظور مرا متوجه میشوید!
یا علی 🌷
ماکسیمیلیان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰این حجم مخالفت برای کنایه و طعنه به آقایون انقلابی؟؟؟کینه توز روباهیست که با تله منتظر شکار توست! مراقب سخنانتان باشید شاید مکاری در حال مکر کردن است…
جالب است دیکتاتوری را به اعتراض تشبیه میکنند در صورتی که روشنفکران تحقیر را عملی مناسب میپندارند.
محمدرضا شاه کجایید که فضایی دور از این روشنفکران فراهم کنید.
جز کینه توز از مولا علی علیه السلام تنفر ندارد!
یا علی🌷
Sina10
۲۲ بهمن ۱۴۰۰همین ماشینای مسخره رو برا بچه هاشون میخرن که تهش هیچکس دیگه ماشین دوست نداره
یه GT86 دست دوم نباید توی این لیست می بود؟
به بازار ماشین های دست دوم خارجی یه نگاهی که بندازین پر از ماشینای خیلی ارزون تر و سریع و جذابه که
فقط خرج بعضیاشون بالاست ،
اگه مشکل ایمنیه خیلی ماشینای دیگه هم هست که سنشون فقط کمی از اینا بیشتره ، مثلا اون سوبارو مدل ۲۰۱۴ ، اگه خوب بگردین ماشینای خیلی جالب تری متعلق به همون دوره میشه گیر اورد (البته واسه خارجیا)
ول خب عبارت ماشین برای نوجوان رو تا حالا نشنیده بودم😂
این چندتا موردی که خیلی هیجان انگیز ترن واسه یه بچه ، البته اگه از هزینه هاش ورشکست نشه😂:
۱. سدان های آلمانی قدیمی :سری ۵ نسل قبل و E کلاس نسل قبل نسخه قبل فیس لیفتش ارزونه ولی خب پرهزینه هستن ، واسه کسی که مشکل مالی نداره خوبه ، نسخه های M و AMG هم با قیمت عالی موجوده البته قدیمی و پرخرج
۲.مسال کار های دست دوم از نسخه های پایه عضلانی های دهه ۹۰ که خیلی مفت هستن تا همین نسل قبلشون
البته به ایمنیشون و ترمزاشون نمیشه اعتماد زیادی کرد ، باید خیلی حرفه باشه که بتونه موستانگ نسل قبل رو نگه داره ، بتونه ماشین فوق العادیه
۳. ماشینای انگلیسی قدیمی دست دوم مثل جگوار های پرفورمنس سوپرشارژ ارزون هرچند هزینه و استهلاک وحشتناکه
۴. ژاپنی های قدیمی مثل GT86 که اشاره کردم و مزدا های قدیمی از جمله RX-8 که خب ارزون ولی پرخرجه
مزدا MX-5 های قدیمی هم با قیمت ارزون هست ولی خب فکر نکنم به راحتی پیدا بشه ،سوبارو های سریع قدیمی هم هست
اما بهترین انتخاب به نظر من فقط مزدا ۳ هست که توی لیست هم اسمش اومده ، حرف نداره ، ماشین همه کاره
فقط نسبت بعضی از اینایی که گفتم گرونتره
ماکسیمیلیان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰احسنت بر این کلام!
Philipp
۲۲ بهمن ۱۴۰۰بحث دست دوم شد و باز من وارد می شوم😆
برای بخش اول: بهترین مثالی که می تونم بزنم ب ام و M5 E60 هستش با یه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و یه قیافه بشدت زیبا و خوشگل قیمتشم بین ۲۰ تا ۳۵ هزاردلاره معمولا
بخش دوم هم که اگه مشکلتون با ماسلکارها فقط ترمزشونه و مصرف سوخت و این چیزا مهم نیست کاری نداره نهایتا ۵ هزاردلار میدی دو جفت ترمز مشتی میخری
بخش سوم: به نظر من به هزینه و اعصاب خوردیش نمیصرفه اون جگوار و استون مارتین ها کلی حوصله می خوان که ماشین رو همون جور سرپا و با ابهت نگه داری که برای یه جوون سخته
بخش چهارم: تنها ماشینی که هیچ وقت نباید منتظر به حراج گذاشته شدنش بمونی مزدا MX-5 هستش معمولا هم ۳-۴ تا برای فروشه و میتونی با دست باز انتخاب کنی
Taha Malek
۲۲ بهمن ۱۴۰۰m5 e60 هزینه نگهداریش واقعا مناسب یه نوجوون نیست با اون استهلاک
Taha Malek
۲۲ بهمن ۱۴۰۰من چرا همینو گفتم 6 تا دیس لایک خوردم._.
ولی بگذریم
gt86 هست
350z هست اگه تر تمیزش باشه خوبه
حتی اگه یکم سر کیسه رو شل کنی 370z هم میشه خرید
rx8 هم نام بردید واقعا ماشین خوبیه موتور وانکلش ممکنه مشکل ساز بشه
هوندا s2000 با اون موتور فوق العاده و سقف کروکش هم جذابه
چرا باید برا یه نوجوون پریوس خرید تو این لیست یه ماشین خوبه اونم مزدا 3 عه
رضا
۲۲ بهمن ۱۴۰۰برا ما میشه تیبا ۲، ۱۱۱ ، تیپ ۲
آرم@ن
۲۲ بهمن ۱۴۰۰اونوقت ماشین های جوانان ما!!!
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۲ بهمن ۱۴۰۰عوامل پدال جدیدا به جایی وصل شدین که ای خودرو ها رو برای نوجووناتون میخرین ؟ 😂
کافر مقدس
۲۲ بهمن ۱۴۰۰تو ایران باید تو طبقه ثروتمند باشی اینارو بخری . تازه با 200 هزار تا کارکرد
الان دیگه تو ایران چه فقیر باشی چه غنی هیچ انتخابی جز چینی نداره
پولدار اماراتی مکلارن سوار میشه . پول دار ایرنی دیگینیتی
یعنی پول داشتن تو ایران به کیفیت زندگی ما کمکی نمیکنه وقتی همه مصرف کننده زباله های صنعت چین هستیم
کوبیده
۲۲ بهمن ۱۴۰۰بنظر من مزدا ۳ از همه بهتر بود ولی جدای از اون تک و توک چنتا پاسات مشکی تو شهر میبینم لامصبا یک ابهتی دارند FH جلوشون جفت میکنه
رام
۲۲ بهمن ۱۴۰۰سورنتووووو
نوجوانان
چقدر ما بدبختیم
ماکسیمیلیان
۲۲ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
نام مزدا نشان از آفتاب تابان دارد!
نام مزدا نشان از کیفیت دارد!
نام مزدا نشان از زیبایی دارد!
نام مزدا نشان از فن و فناوری ژاپن دارد!
یا علی🌷
Philipp
۲۲ بهمن ۱۴۰۰به نظر من فولکس واگن گلف بهترین انتخاب توی این رنج قیمتیه
زیباست هندلینگ خوبی داره مصرف سوختش پایینه تیونخور خوبیم برا وقتی بزرگ شد و ماهر داره
Jdm باز
۲۲ بهمن ۱۴۰۰بنظرم gt86/brz و فلوکسواگن گلف گزینه های خوبی هستن هر چند که اسمشون تو لیست نبود
مزدا ۳ همگزینه نسبتا خوبیه
بنظرم ماشینایی باید میبودن که حداقل یذره حال و هوای اسپرت داشته باشن چون تو اون زمان نوجوان نیاز به این داره که هیجانشو تخلیه بکنه ( منظورم کارای خطرناک با ماشین نیس) و ایمنی خوبی هم داشته باشه
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۲۲ بهمن ۱۴۰۰مزدا عشقه
ماکسیمیلیان
۲۳ بهمن ۱۴۰۰پاینده باشید آقا سید.
ماشین باز
۲۲ بهمن ۱۴۰۰در ایران 4ماشین برای جوونا خوبه
اول 206برای دختر بازا
دوم پراید واسه کم پولا
سوم 405برای عشق رخ ماشین ها
و چهارم پارس برای اونایی که هم پول دارن وهم عشق به سرعت و هم عاشق رخ ها
ADAK
۲۲ بهمن ۱۴۰۰مزدا 3
خلاص
MOHAMMAD.n.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۰مزدا ۳ خوبه، هندلینگ عالی و اسپورت.
اکورد و فورد اج هم خوبن چون موتور ۶ سیلندر دارن.
پریوس هم بدرد کسی میخوره که وضع مالی خوبی نداشته باشه.
بقیه چندان باب میل نیستن
MOHAMMAD.n.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۰پاسات هم خیلی خوبه
با اینکه ۲ لیتری هست ولی چون المانیه معمولا پرفورمنس خوبی ارائه میکنه و باب میله.
شکیل و سنگین هست.
ماکسیمیلیان
۲۳ بهمن ۱۴۰۰صحیح احسنت دقیقاً همینطور است که فرمودید.
معلوم است در دنیای خودرو مو سفید کرده اید ماشاالله ، ما فرسنگ ها با شما فاصله داریم.
کنایه نبود بزرگوار بعضی دوستان گمان میکنند کار بنده طعنه سازیست به همین علت فرمودم 😅!
یا علی🌷
MOHAMMAD.n.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ارادت داریم🙏🏻🌹🌹🌹
...
۲۳ بهمن ۱۴۰۰سورنتوی ۲۰۱۷ :
برای خارجیا : پدر : بیا پسرم اینم کادوی تولد ۱۹ سالگیت! حالا میتونی راحتتر با دوستات بری عشق و حال!😎 پسر : پدرجان ول کن من ماشین دست دوم نمیخوام! (وقتی تو ناز و نعمت باشی همین اتفاق هم میفته!)
برای ایرانیا (معمولا پولداراش) : بچه با احتیاط برونا خرجش زیاده بعدشم مالیاتش زیاده باید بفروشیم یه لگن داخلی بگیریم! ضمنا گفته باشم من تورو رفیق باز و با نامحرم بگرد تربیت نکردم همش تو کوچه ها ولو باشی ها!😥 (و هزاران طعنهکنایه ، نصیحت و متلک دیگه😭)
امیر
۲۵ بهمن ۱۴۰۰اونوقت اینجا اگر از طبقه رو به بالا باشی میتونی یه 206 تیپ دو سفید بخری و باهاش به فساد بپردازی
اگر هم متوسط تیبا دو و پراید هاچبک