یکی از اصلیترین چالشهای پیشروی خریداران خودروهای برقی، قیمت آنها است. این خودروها برای بسیاری از مردم قابل دسترسی نیستند. برای رفع این مشکل، برخی کشورها نظیر ایالاتمتحده آمریکا به مردم برای سهولت بیشتر خرید این دسته از خودروها، تخفیفهای مالیاتی میدهد. این مسئله، یک وبسایت را باز داشت تا با انجام یک جستجو و بررسی، ارزانترین و گرانترین مکانها برای مالکیت یک خودروی برقی یا بایبد.
ارزاتترین کشورها برای مالکیت خودروهای برقی
در یک مطالعه که توسط confused.com انجام شده، به بررسی گرانترین و ارزانترین کشورها برای مالکیت یک خودروی برقی پرداخته شده است. برای انجام این مطالعه، محققان به سراغ یک خودروی برقی محبوب رفتند که در بیشتر کشورها در دسترس خریداران باشد، سپس قیمت آن را در آن کشورها با یکدیگر مقایسه کردند. هرچند ممکن است کمی خطا نیز بهخاطر محل عرضه محصول در این فرایند تحقیقاتی ایجاد شود، اما نتیجه کلی یکسان خواهد ماند.
تسلا مدل ۳ در میان خودروهای تمام برقی بهعنوان خودروی تحت بررسی انتخاب شد. مشخص شد که ماکائو ارزانترین مکان برای خرید این خودرو است. مدل ۳ در این مکان تنها ۴۰,۳۸۲ دلار قیمت داشت. پس از آن بهترتیب کشورهای چین، رومانی، ژاپن و فرانسه بهترین مکانها برای مالیکت تسلا مدل ۳ بودند. در این مقایسه ایالاتمتحده (در کنار پورتوریکو) رتبه هشتم را کسب کرد. براساس این مطالعه، قیمت مدل ۳ در این کشور ۴۴,۹۹۰ دلار است.
گرانترین کشورها برای خرید خودروهای برقی
نرخ خودروهای برقی در کشورهای مشهور دیگری نظیر بریتانیا که بهطور متوسط گرانتر از ایالاتمتحده است، چندان دلخوشکننده نبود و خریداران اهل این کشور مجبورند مبلغی معادل ۵۸,۳۷۹ دلار را برای تسلا مدل ۳ بپردازند. البته در بریتانیا خودروهای ارزانتری هم برای خرید وجود دارند؛ خودروهایی مانند فولکسواگن ID.3 که قیمتش از معادل ۴۳,۵۳۰ دلار شروع میشود.
در آن سوی ورق، سنگاپور گرانترین مکانی است که در آن میتوان برای خرید تسلا مدل ۳ اقدام کرد. بهخاطر هزینه سنگین مالیاتهای این کشور، قیمت تسلا مدل ۳ معادل ۸۳,۴۸۹ دلار میشود که از دومین کشور گرانقیمت این لیست یعنی اسرائیل، ۲۰ هزار دلار بیشتر است. پس از این دو کشور، سوئد، جمهوری چک و دانمارک گرانترین و قاعدتا بدترین کشورها برای مالکیت مدل ۳ هستند. در ادامه میتوانید نگاهی به نتیجه این تست برای سه خودروی محبوب فورد ماستنگ، تویوتا راو ۴ و فولکسواگن گلف بیاندازید.
Aran+Milan
۲۶ بهمن ۱۴۰۰میدونستین تو دانمارک ماشین خریدن خیلی گرون در میاد? کلا این کشور با ماشین مشکل داره حتی یه طرحی دارن میخوان کاری کنن تو پایتختشون دیگه ماشین شخصی وجود نداشته باشه!
ممد ژانگولر
۲۶ بهمن ۱۴۰۰نکته جالب اینجاست به امارات اصلا نیمچه اشاره ایی نشده !!!
بهرامی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰درسته تقریبا 3 برابر قیمت واقعی ماشین قیمت می خوره که گرونتر از ایرانه ولی دلیل گرونی ماشین مالیاتشه نه دلالی و اون مالیات صرف حمل و نقل عمومی میشه که کسی نیاز چندانی به استفاده از اتوموبیل شخصی پیدا نکنه.
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۰کشوری که زیرساختهای این کار رو نداره نباید به فکر ترویج استفاده مردم از ماشینای برقی باشه ….. اول باید زیرساخت ایجاد بشه و بعد استفاده از این ماشینا تو جامعه ترویج بشه
محمد
۲۶ بهمن ۱۴۰۰من نمیدونم الان تو یه کشورى مثله سنگاپور که منابع زیر زمینى آنچنانى نداره عوض اینکه مردم رو تشویق کنند کمتر از خودروهاى بنزینى استفاده کنند چرا باید قیمت تسلا ۳ ۸۳ هزار دلار باشه.چه فکرى پشت این قانون بوده؟گفتن مالیات بگیر بله از قشر مرفه و خودروهاى آنچنانى باید مالیات گرفت دیگه نه واسه خودروى برقى.
آرم@ن
۲۶ بهمن ۱۴۰۰بعید میدونم سنگاپور کار اشتباهی کنه! مدیرانش با سرعت برق دارن کشور رو پیشرفت میدن
فرامرز
۲۶ بهمن ۱۴۰۰کلا ماشین تو سنگاپور خیلی گرونه و تقریبا ۳ برابر بازار آزاد (یا کشورهایی مثل امارات یا امریکا) هست. مشکلشون هم اینه که کل کشور از شهر تهران کوچیکتره. حتی املاک هم کاملا در کنترل دولت هست و مالکیت بی معنیه
charger
۲۶ بهمن ۱۴۰۰جدولای بالا رو ببین
فولکس گلف 135 هزار دلار
حسین دهمرد
۲۶ بهمن ۱۴۰۰از همین مالیاتها حقوقهای بیشتری هم به مردمش میده واسه همین یر به یر میشه.
FARIMANICO
۲۶ بهمن ۱۴۰۰عرض ادب و احترام
در تایید نداشتن زیر ساخت در کشورهایی نظیر کشور ما
عرض کنم که
با امکانات موجود هم میشود کم مصرف ترین خودروی هایبرید دنیا رو داشته باشیم
جایگاههای زیاد گازوئیل رو خدا رو شکر داریم
کافی یه خودرو و ماشین آلات کم مصرف هایبریدی رو ترویج بدیم
دوستان گرامی بازم صرفا جهت اطلاع:
قبلا در سوشال مدیا به طرق مختلف اعلام کردم اما توجهی نشد
بنده پشرانه ای هایبریدی طراحی و ساختم که روی یک پراید قرضی حتی تست کردم
این پیشرانه با قدرت ۱۰۰ اسب بخار در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۲ لیتر گازوئیل میسوزونه
قابلیت نصب روی هرماشینی رو داره یعنی عملا روی تراکتور یا اتوبوس یا قایق و کشتی و غیره
حداقل ۵۰٪ از مصرف سوخت ( هر پیشرانه ای ) رو میشه پایین آورد
بر همین اساس
در آینده خودروهایی که باطریهای زیادی دارند عملا از دور خارج میشن یا لآقل نیاز نیست که باشند خصوصا با آلودگیهای بسیاری که از زمان استخراج متریال باطری تااا ساخت و تحویل ایجاد میکنند
الان کم مصرف ترین خودرو هایبرید دنیا تویوتا پریوس پرایم هستش که بگفته سازنده گان 3/3 لیتر میسوزونه اما در عمل 4/7 میسوزونه ( با شارژ کامل و باک پر ۹۰۰ کیلومتر در شرایط آرمانی که میشه 4/7 در ۱۰۰ کیلومتر ) کم مصرف ترین خودروی برقی دنیا هم تسلا مدل 3 که 14/7 کیلووات برق مصرف داره
خب بیائیم از دانش بومی و متریالهای بومی خودرو و ماشین آلات لازم رو بسازیم و مصرف کنیم
اونم با کمترین ضرر ممکن
ابوالفضل
۲۶ بهمن ۱۴۰۰من نمیدونم چرا به این بنده خدا دیس دادید مگه اختراع کردن جرم داره؟؟؟همین شماهایید که امثال ایشون میرن از کشور دیگه من اگر سرمایه کافی داشتم روی پروژشون سرمایه گذاری میکردم
FARIMANICO
۲۶ بهمن ۱۴۰۰در خودرو هایبریدم
موتور خودرو کاملا تخلیه شده
باطری هایبریدی مرسوم اصلا وجود نداره
تنها باطری موجود در خودرو صرفا جهت استارت سیستم مکاترونیکی می باشد
در اینستاگرام میتونید خلاصه ای از نمونه رو ملاحظه بفرمایید
Farhaad_imani
بازم صرفا جهت اطلاع
یک
۲۶ بهمن ۱۴۰۰چرا ایران نیست! خودروی ۴۰۰ میلیونی توی ایران ، ۱.۵ میلیارد تومان هست.
الان خودروی وولینگ چینی ۴ نفره ،۱۲۰ میلیون تومان ، خودروی یوز ایرانی ۶۰۰ میلزون تومان ،یعنی ۵ برابر
F15 Eagle
۲۷ بهمن ۱۴۰۰داداش گفته تو دنیا نه تو آخرین طبقه جهنم…
من^_^
۲۶ بهمن ۱۴۰۰اسرائیل دیگه چه جهنم دره ایه؟😐😁
جاست فلسطین اشغالی
رام
۲۶ بهمن ۱۴۰۰افتخار میکنم بالاخره یک رده بندی مطرح شد که نام ما توش نیست😁😁😁
بهرامی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰بگو ماشالله به مسئولین زحمت کش و توانمند :)
امیرسالار
۲۷ بهمن ۱۴۰۰آلمان چی پس؟
صفا
۲۷ بهمن ۱۴۰۰تا وقتی ایران خودرو و سایپا هستند ، اختراعات،فن آوری بومی و… معنایی نداره. مگه میان رانت خودرو سازی رو با ماشینهای بی کیفیت که تولید میکنند از دست بدن.
امین
۱ اسفند ۱۴۰۰اینا که چیزی نیست ایران ۱۰ برابر میشه 🗿🗿