در این نوشتار پرفروش ترین برندهای بازار چین در آگوست سال ۲۰۲۲ (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۴۰۱) را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. همانطور که میدانید این کشور بزرگترین بازار خودروی دنیا را در اختیار دارد و خودروسازان مطرح زیادی برای موفقیت در آن تلاش میکنیم. ۱۰ برند پرفروش ماه آگوست در این کشور به ترتیب شرکتهای BYD، فاو–فولکس واگن، سایک– فولکسواگن، سایک-جنرال موتورز، چانگان، جیلی، دانگ فنگ–نیسان، گک–تویوتا، فاو-تویوتا و چری بودهاند. این دادهها را انجمن خودروهای سواری چین CPCA منتشر ساخته است.
پرفروش ترین برندهای بازار چین در آگوست ۲۰۲۲ (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۴۰۱) | ||||
ردیف | برند | میزان فروش (دستگاه) | افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش (درصد) | سهم از بازار (درصد) |
۱ | BYD | ۱۶۹۰۰۰ | ۱۵۳.۵ | ۹ |
۲ | فاو-فولکس واگن | ۱۶۴۰۰۰ | ۳۸.۱ | ۸.۷ |
۳ | سایک-فولکس واگن | ۱۱۸۰۰۰ | ۵.۶ | ۶.۳ |
۴ | سایک-جنرال موتورز | ۱۰۵۰۰۰ | ۲۴.۲ | ۵.۶ |
۵ | چانگان | ۱۰۴۰۰۰ | ۴۰ | ۵.۵ |
۶ | جیلی | ۱۰۳۰۰۰ | ۲۵.۴ | ۵.۵ |
۷ | دانگ فنگ-نیسان | ۸۸۰۰۰ | ۸- | ۴.۷ |
۸ | گک-تویوتا | ۸۴۰۰۰ | ۴۸.۶ | ۴.۵ |
۹ | فاو-تویوتا | ۸۱۰۰۰ | ۲۵.۴ | ۴.۳ |
۱۰ | چری | ۷۵۰۰۰ | ۶۵.۸ | ۴ |
به گزارش پدال و به نقل از کار نیوز چاینا، فاو-فولکس واگن بهترین عملکرد را بین برندهای جوینت ونچر داشته و به میزان فروش ۱۶۴ هزار دستگاه در ماه آگوست رسیده که افزایش فروش ۳۸.۱ درصدی را نشان میدهد؛ اما فاصله سومین برند با دو برند بالاتر از خود بیشتر بوده و جوینت ونچر سایک-فولکس واگن به فروش ۱۱۸ هزار دستگاهی رسیده که فقط ۵.۶ درصد رشد را تجربه میکند. چانگان، BYD، چری و جیلی رشد فروش را در بین برندهای چینی مستقل ثبت کردهاند. سهم بازار برندهای مستقل از بازار خودروی چین در این ماه به ۴۵.۸ درصد رسیده که حاکی از رشد ۳.۸ درصدی خواهد بود. این موضوع در فروش کلی ۸۵۰ هزار دستگاهی نیز که نشان دهنده رشد ۴۱ درصدی است منعکس میشود.
در مقابل باید گفت برندهای جوینت ونچر در کل تنها ۷۷۰ هزار دستگاه خودرو را در آگوست امسال به فروش رساندهاند که رشد ۱۸ درصدی را نشان میدهد اما سهم آنها از بازار چین به ۴۱.۱ درصد افت کرده است. در بین برندهای جوینت ونچر مطرح بازار چین، سهم آلمان، ژاپن و آمریکا به تدریج کاهش مییابد. سهم برندهای آلمانی از فروش ماه آگوست خودروها در چین ۲۱.۱ درصد بوده که افت ۱.۱ را نشان میدهد. سهم برندهای ژاپنی نیز با افت ۱.۲ درصدی به ۲۰.۷ درصد رسیده است. برندهای آمریکایی تنها ۸.۹ درصد بازار را دست داشتهاند که به معنی کاهش ۰.۴ درصدی خواهد بود.
اگر بخواهیم پرفروش ترین برندهای بازار چین بر اساس عمدهفروشی را ذکر کنیم باید به ترتیب BYD، فاو-فولکس واگن، چری، سایک-فولکس واگن، جیلی، سایک-جنرال موتورز، سایک-جنرال موتورز-وولینگ، دانگ فنگ-نیسان، گک-تویوتا و سایک را نام ببریم.
پرفروش ترین برندهای بازار چین در عمدهفروشی ماه آگوست ۲۰۲۲ (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۴۰۱) | ||||
ردیف | برند | میزان فروش (دستگاه) | افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش (درصد) | سهم از بازار (درصد) |
۱ | BYD | ۱۷۴۰۰۰ | ۱۵۵.۹ | ۸.۳ |
۲ | فاو-فولکس واگن | ۱۶۲۰۰۰ | ۴۶.۲ | ۷.۷ |
۳ | چری | ۱۳۲۰۰۰ | ۱۲۰.۷ | ۶.۳ |
۴ | سایک-فولکس واگن | ۱۲۸۰۰۰ | ۳.۸ | ۶.۱ |
۵ | جیلی | ۱۲۳۰۰۰ | ۳۸.۸ | ۵.۸ |
۶ | سایک-جنرال موتورز | ۱۲۰۰۰۰ | ۱۳.۳ | ۵.۷ |
۷ | سایک-جنرال موتورز-وولینگ | ۱۰۴۰۰۰ | ۱۳.۹ | ۴.۹ |
۸ | دانگ فنگ-نیسان | ۸۵۰۰۰ | ۲.۱- | ۴.۱ |
۹ | گک-تویوتا | ۸۵۰۰۰ | ۹۷.۶ | ۴ |
۱۰ | سایک | ۸۳۰۰۰ | ۲۷.۲ | ۴ |
همچنین در این ماه ۹۴۹ هزار دستگاه سدان در بازار خودروی چین فروخته شده که رشد ۲۹.۹ درصدی را نشان میدهد. از اول سال میلادی تا آگوست چینیها ۶.۴۳۸ میلیون دستگاه خودرو خریداری کردهاند که به معنی رشد ۲.۲ درصدی است. در ادامه پرفروش ترین سدان های بازار چین در آگوست ۲۰۲۲ را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم:
پرفروش ترین سدان های بازار چین در آگوست ۲۰۲۲ (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۴۰۱) | ||||
ردیف | برند و مدل | میزان فروش (دستگاه) | میزان فروش در آگوست سال پیش (دستگاه) | افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش (درصد) |
۱ | نیسان سلفی | ۴۳۸۱۰ | ۴۷۹۳۷ | ۸.۶- |
۲ | BYD Qin | ۳۷۵۱۱ | ۲۲۱۳۲ | ۶۹.۵ |
۳ | هونگ گوانگ مینی | ۳۳۸۶۶ | ۳۲۸۷۴ | ۳.۱ |
۴ | فولکسواگن لاویدا | ۲۹۷۷۵ | ۳۶۴۴۱ | ۱۸.۳- |
۵ | BYD هان | ۲۵۹۸۷ | ۹۰۵۳ | ۱۸۷.۱ |
۶ | تویوتا کرولا | ۲۵۱۶۸ | ۲۳۲۴۲ | ۸.۳ |
۷ | فولکسواگن بورا | ۲۳۹۳۱ | ۱۳۲۵۲ | ۸۰.۶ |
۸ | BYD دلفین | ۲۳۲۹۸ | ۳۰ | ۷۷۵۶۰ |
۹ | فولکسواگن ساگیتار | ۲۱۹۱۶ | ۱۳۰۵۰ | ۶۷.۹ |
۱۰ | هوندا آکورد | ۲۱۸۶۱ | ۱۲۴۶۱ | ۷۵.۴ |
۱۱ | تویوتا کمری | ۲۱۳۲۵ | ۱۳۹۵۵ | ۵۲.۸ |
۱۲ | فولکسواگن پاسات | ۱۸۳۸۰ | ۹۳۱۶ | ۹۷.۳ |
۱۳ | هوندا سیویک | ۱۶۹۴۷ | ۶۲۸۸ | ۱۶۹.۵ |
۱۴ | گک-تویوتا لوین | ۱۶۵۱۳ | ۱۳۱۹۵ | ۲۵.۱ |
۱۵ | بی ام و سری ۵ | ۱۶۰۳۹ | ۱۵۳۲۵ | ۴.۷ |
بد نیست بدانید آگوست ۲۰۲۲ یکی از داغترین ماههای تابستان در تاریخ کشور چین بوده است. گرمای شدید هوا باعث شد میزان بازدید خریداران از نمایندگیهای خودروسازان در این کشور افت شدیدی داشته باشد. خوشبختانه زنجیرههای تأمین خودروسازان به آرامی در حال بهبود نسبت به قبل بوده و این موضوع به افزایش تولید خودروها منجر خواهد شد.
ممد کادیلاک
۲۱ شهریور ۱۴۰۱چیزی که توی این گزارش جالب بود اینه که مردم چین بیشتر از قبل برندهای داخلیشون رو میخرن
که پیشرفت جیلی و چانگان و چری و BYD رو نشون میده
البته مردم ایران هم بیشتر برندهای داخلی رو میخرن:))
࿗
۲۱ شهریور ۱۴۰۱حس میکنم همون فولگس تویوتا جنرال موتورز همه جا دنیاست فقط با شرکت های بومی اتحاد دادن
کافر مقدس
۲۱ شهریور ۱۴۰۱از فروش یک ماه این تحلیل رو کردی که مردم چین برند داخلشیون رو میخرن! عجب
پس از آمار سالانه و فروش کلی محصولات بیوک و فولکس و.. بی خبری
OM.01
۲۱ شهریور ۱۴۰۱کافر مقدس
(از فروش یک ماه این تحلیل رو کردی که مردم چین برند داخلشیون رو میخرن! عجب.پس از آمار سالانه و فروش کلی محصولات بیوک و فولکس و.. بی خبری)
درود دوست عزیز،جدیدترین آمارفروش خودرو در چین در6ماه سال۲۰۲۲به لیست زیر خلاصه میشود. به ترتیب برندهای پرفروش عبارت اند از=
1=فولکس واگن 1.3میلیون دستگاه
2=تویوتا 1میلیون دستگاه
3=هوندا 840هزار دستگاه
4=BYD حدود800هزار دستگاه
5=چانگان 605هزار دستگاه
6=جیلی 556هزار دستگاه
7=وولینگ 531هزار دستگاه
8=نیسان506هزار دستگاه
9=چری 448هزار دستگاه
10=بیوک 375هزار دستگاه
این آمار فروش نصف سال 2022 میباشد و نشون میدهد مردم چین چه برندهایی میخرن.
باید اشاره کنم فولکس واگن 45 مدل و تویوتا 37 مدل در بازار چین عرضه میکنن برای همیشه میلیونی میفروشن و برندی مثل چانگان و جیلی کلا 14مدل بیشتر ندارن.گریت وال نیز کلی زیربرند دارد اگر زیرمجموعه های این شرکت ها هم اضافه کنیم راحت فروش چند برند چینی فراتر از فولکس و تویوتا میشه اما معمولا آمارفروش زیرمجموعه با برند مادر معمولا جدا اعلام میشه. لازم دونستم این نکته رو بگم.
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اونجا بازار ازاد
انتخاب ازاد
وقتی کشورشان خودروی با کیفیت تولید میکنه و قیمتش نصف مدل خارجی مگه خله تولید داخلش نخره تازه بعضیا که دوتا ماشین دارند صد در صد یکیش تولید داخل میخرند
ایران هر چی تولید داخل نخری کار درست کردی که متاسفانه این اتفاق نمیافته اگه می افتاد اوضاع این نبود
چون اولا بازار ازاد نیست
خودروی خارجی که فقط چینی هست اونم قیمتش دو سه برابر کردند که مردم مجبور شند تولید داخل بخرند
تولید داخل اصلا کیفیت نداره
تنها راه حل این داستانام خود مردم اند
که نخرند که متاسفانه میخرند
یه جای دنیا تولید داخل میشه کار درست،عاقلانه،حمایت
یه جای دنیا میشه حماقت،پر کردن جیب یک عده که برند خارج بهترین خانه و ماشین بخرند نمونه اش همین پول پنج هزار میلیون دلاری اخیر که گم شد
اونجا خرج جاده و رفاه مردم میشه چون مسیولانش از همان کشورند
Amir evolution
۲۱ شهریور ۱۴۰۱کاری به آمار داخلی چین ندارم
ولی چین تو صنعت خودرو با سرعت نور داره پیشرفت میکنه
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱نه فقط خودرو نیست
اتفاقا اینقدر که تو زمینه های دیگه بود تو خودرو نبود
مثل گوشی و تلویزیون و …
البته تو اونا راحت تره تا خودرو
یه خوبی داره یه بدی
من خودم پرچم دار شیامی خریدم و تا حالا جز سامسونگ گوشی دیگه ای مدتها بود نداشتم
هر چند تعداد کمی از گوشی که من خریدم وارد شد می ۱۱ و می ۱۱ اولترا پرچم داراش بودند می ۱۱ ۲۴ میلیون بود اولترا ۳۴ میلیون
یادم همه دوستام میگفتند اه چرا سری اس نخریدی وقتی گوشیم دست گرفتند یه گشتی توش زدند همه شان رفتند بخرند که متاسفانه دیگه وارد نمیشد
یه خوبی که داره قشنگ امکاناتی بت میده که ده پانزده تومن باید بیشتر هزینه میکردی
سامسونگ یه گوشی پلاستیک با کیفیت خوب میداد بت ولی این تماما فلز که خیلی خوش دست
بلندگوش هارمن کاردن که برای هر کی اهنگ میزارم چشاش چهارتا میشه خودم یه باند دارم باند خوب کیفیتش از اون بهتر
باطریش تو ۴۰ دقیقه صفر تا صد پر میشه
همه چیش عالیه تنها ضعفش نسبت به ایفون دوربینشه که کیفیت پایین تری داره ولی تو بقیه موارد بهتر یا برابر
ولی درمورد تجربه ای که از خودروش داشتم اصلا اینجوری نبود هر چند جیلی داشتم که اون موقع میگفتند بهترین چینی بازار البته اون موقع ۲۰ میلیون از ۲۰۶ گران تر بود که نسبت به قیمتش عالی بود ولی تجربه خوشایندی نبود برام و زود فروختمش
البته خودرو ساختن چم و خم بیشتری داره هر چند شاید اگه چینی درجه یک که البته تو ایران وارد نمیشه سوار شم نظرم نسبت به خودروهاش بهتر شه ولی الان با توجه به تجربه ام خودروهاش اصلا خوب نیس ولی صد در صد باز پیشرفت داشتند
ولی تو موبایل و تلویزیون و دوربین و …میشه مواردی که خیلی راضی کرد پیدا کرد
یه خوبیایی داره
مثلا کره ای ها اگه نبودند الان برای همان ژاپنی و المانی با اون امکانات رفاهی خیلی بیشتر باید پول میدادن خارج ایران چون کره کلی امکانات با قیمت پایین ارایه کرد رقبا مجبور شدند قیمت نبرند بالا و بیارند پایین
علت اینکه جنسیس تو مقاله قبلی بود یکیش دقیقا مثل همین گوشی که گفتم من با این مشخصات فقط میتونستم ایفون بخرم ولی الان گوشی دستم با قیمت ۳۵ میلیون پایین تر که فقط دوربینش ضعیف تر خب خیلی به صرفه اس شاید ایفون را هم میتونستم بخرم ولی صرفا جهت یه دوربین ۳۵ تومن دادن برای من اون کارایی نداره
جنسیسم احتمالا در حد خودروهایی مثل استون و … نیس صد هزار دلار ازش گرانترند ولی شاید تو یه موارد جزئی پایین تر که قابل چشم پوشی و وقتی سوارش میشی خیلی لذت میده بت که چقدر کیفیتش نسبت به هم قیمتاش بیشتر و نزدیک خودروهایی که چند هزار دلار ازش گرانترند
قاطر فروش
۲۱ شهریور ۱۴۰۱بسیار زیبا فرمایش کردید بخاطر همین انحصار شکنی هاهم ک شده باید یه تشکر از کره و چین کرد
وگرنه شاید مثلا یه گوشی موبایل هم دست نیافتنی میبود
Taha Malek
۲۲ شهریور ۱۴۰۱هر روز تعبیر جرمی کلارسون تو ویژه برنامه چین تاپ گر داره درست تر از آب در میاد
علی جردن
۲۱ شهریور ۱۴۰۱به لطف قانون غلط واردات خودرویی در کشور عزیزمون پر فروش ترین خودروهای بازار ایران🇮🇷 برندهای چینی هستن
اینا تو کشور خودشون هایما سوار نمی شن انوقت تو ایران بخاطر هایما قرعه کشی و پیش فروش می شه
متاسفم تمام.
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ای کاش حداقل چینی های درجه یک با قیمت درست وارد میشدند چینی هایی که تو ایران اند درجه ۳ اند
حداقل همین پرفروش ترین وارد میشد
شما برو لاماری بگرد تو جدول پیدا کن رتبه فروشش ببینی خنده ات میگیره
باز ۵ سال پیش واقعا ارزش داشت
یه جیلی امگرند میخریدی ۶۰ تومن بیست تومن از ۲۰۶ گرونتر بود یا پارس شاید خودرو خوبی نبود ولی نسبت به قیمتش می ارزید
الان قیمت چینی اصلا مثل اون موقع نیست که بگی حالا با این قیمت می ارزه صد در صد بهتر داخلی ها هستند همان جیلی با اینکه اصلا خوب نبود دو سال داشتم خیلی بهتر داخلیا بود ولی با اون اختلاف قیمت
الان اصلا به صرفه نیست با این قیمت
تازه فکر کن این همه پول بدی راضی نباشی باید فقط با یکم کارکرد کلی زیر قیمت بدی اگه کسی دست دو بخره ازت
کسی که کره ای و ژاپنی سوار شده باشه هم قطعا راضی نیس از این خودرو چینی با این قیمت
فکر کن بخری دوستت با یه مزدا قدیمی بیاد دنبالت سوار میسی بعد میبینی چقدر سواریش لذت بخش پشت فرمان میشینی هندلینگش چقدر بهتر
تازه یه مزدا قدیمی بعد میبینی از ماشین تو ۴۰۰ تومنم ارزان تر یه مزدا ۲۰۰۵ قدیمی تازه قیمت اونم مسخره اس ۶۰۰ تومن تمیزش
یا همین کیا سراتو مونتاژی خیلی کیفیت سواری بهتری داره
Avan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱البته چری تو ایران هم به وفور پیدا میشه
علی جردن
۲۱ شهریور ۱۴۰۱من اروپایی درجه ۲۰ رو به چینی درجه ۱ ترجیح می دم همون پژو یه برند درجه چندم هست که تو کشورهای جهان سونی مثل ایران عراق ترکیه بفروش می رسه برند پژو تو آمریکا نداره اصلا آمریکایی ها پژو نمی شناسن بحرحال همین پژو درجه ۲۰ از چینی درجه ۱ صد هیچ جلوعه
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱صد در صد هممان پژو را ترجیح میدیم ولی وارد نمیشه
وارد کنندم به این قیمت نمیکنند
مطمینا پژو با کله قبول میکنه چون شرکتیه که همیشه دنبال منافع خودشه و الانم تو امریکا نیس
ولی داستان اینه سودی که فروش چینی برای اینا داره پژو نداره وگرنه به حق انتخاب مردم بود صد در صد همه پژو را ترجیح میدادند شما یه نگاه به پژوهای جدید بندازند خیلی طزاحی و کیفیت خوبی دارند
aliHOZA
۲۲ شهریور ۱۴۰۱متاسفانه ما ایرانیا فکر میکنیم مرغ همسایه غازه.
کی گفته پژو درجه ۲۰ هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینکه در آمریکا فروش نمیره دلیل محکمی نیست. آمریکاییها هم در اروپا فروش چندانی ندارند.
مطمئن باش اگر پژو هرگز در ایران مونتاژ نشده بود، همین الان امثال شما آرزوشون بود که یه روز یه بار یه جایی یه پژو ۲۰۶ یا ۲۰۸ رو از نزدیک ببینن و سوارش بشن.
خلاصه دست بردارید از این حرفای صدمن یه غاز.
حسین
۷ مهر ۱۴۰۱راستش من هر دو رو داشتم و چینی (از برندهای لیست بالا) کاملا بهتر از پژوهای داخل ایران هست در قیمت یکسان.
محسن
۱۳ شهریور ۱۴۰۲پژو یکی از پر استهلاک ترین خودروها بوده که امریکایی ها اصلا وارد نکردند
Si
۲۱ شهریور ۱۴۰۱چینی ها تا 10 15 سال آینده 1 دنیا میشن اینایی که تو ایران هستن رو نگاه نکنید برید مدل های تولید خودشون رو نگاه کنید
قاطر فروش
۲۱ شهریور ۱۴۰۱قصد بی احترامی ندارم ولی چرا فکر کردید بازار چین برای کسی مهمه؟
اگه راست میگید امار همین عراق درپیت را بذارید
Mehdi
۲۱ شهریور ۱۴۰۱تو همان عراق برو شهرای خوبش کلی پرادو و لندکروز ماشینایی میبینی که تو ایران نمیبینی
فعلا درپیت ترین کشور دنیا از خیلی لحاظا ایران
تو پاکستان هم کلی پرادو هایی هست که اصلا تو ایران وارد نمیشه
نه تنها درپیت ترین کشور دنیا تو خودرو هستیم تو ارزش پولی کشور،تو جاده،تو فرهنگ درپیت ترین هستیم
و طی ۴ ۵ سال تبدیل به این شدیم و مطمین باش با همین فرمون بدتر هم میشیم
دلت خوشه عراق و افغانستان از ما بد بخت ترند
فقط یه بدخت از بدبخت تر بودن یکی دیگه دل خوشه و خدا رو شکر میکنه
و همین کشورایی که الان مسخره میکنی و میگی درپیت همینجوری اوضاع پیش بره ایران همان نقشی که افغانستان برای ما داره در برابر افغانستان و عراق و پاکستان پیدا میکنیم
مثلا افغانی میگه ای این ایرانیه
دقیقا همان نگاهی که ما بشون داشتیم
قدیما هند مسخره میکردیم الان همان هند وضعیتی پیدا کرده ایرتن میزاره تو جیبش
دلخوش به این مقدار نباشید.
قاطر فروش
۲۱ شهریور ۱۴۰۱عزیز منظور منم همین بود
دلخوش به این مقدار نباشیم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ شهریور ۱۴۰۱عراق نرفتی که به بینی که چقدر بد بختن جاده های بسیار باریک فاضلاب وست خونه زندگی شون وست کثافت زندگی می کنن تو میگی ما بدبختیم ؟ تو پاکستان هم تو شهر های حاشیه ماشین خیلی کم پیدا میشه دانشجو پاکستانی دارم میاد با پارس عکس می گیره
Taha Malek
۲۲ شهریور ۱۴۰۱حتی چراغ قرمز ندارن ولی وضعیت بازار خودرو کشورشون از ما بهتره اینه که آدم حرص میخوره
کیان
۲۱ شهریور ۱۴۰۱شما به بزرگترین بازار دنیا میگی در پیت ؟!
دقت نمیکنی همه دنیا دارن بخاطر بازار بزرگ چین طراحیاشون به سمت سلیقه اونها سوق میدن ؟!
صاحب کارخونه کار به فروش داره امریکا باشه، اروپا باشه یا چین
بازار چین 3 برابر بازار امریکا هست، پس حداقل حداقل ماشینهای خارجیش به همون اندازه ک بازار امریکا براشون مهم هست بازار چین هم براشون مهمه
OM.01
۲۱ شهریور ۱۴۰۱قاطر فروش(
اگه راست میگید امار همین عراق درپیت را بذارید)
درود دوست عزیز،جدیدترین آمارفروش خودرو در عراق در3ماه دوم سال2022به لیست زیر خلاصه میشود. به ترتیب برندهای پرفروش عبارت اند از1=کیا 2=تویوتا 3=هیوندای 4= ام جی 5= شورلت 6=چانگان 7=سوزوکی 8=جیپ 9=هاوال 10=جی ام سی
کمی به عقب برویم هم در 3ماه اول 2022 هم برندهای پرفروش عراق عبارت اند از 1=کیا 2=تویوتا 3=جیپ 4=هیوندای 5=ام جی 6=چانگان 7=نیسان 8=هاوال 9=جی ام سی 10=رنو
این آمار فروش خودرو ها در عراق 3ماه اول 2022 و 3ماه دوم 2022 هست. امیدوارم مفید بوده باشه.
قاطر فروش
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ممنون
و این نشانه هایی هست برای انان ک می اندیشند
Dian
۲۲ شهریور ۱۴۰۱ببین دوست من
بازار چین یه بازاریه که هر خودروسازی نمیتونه با اون جمعیت چین، اونو نادیده بگیردش!!
سال ۲۰۲۱ کل خودروساز های جهان+خودساز های چینی در مجموع ۲۶ میلیون خودرو تو خاک چین تولید کردن ، یعنی حدود ۳ برابر امریکا!!
بازار خودرو چین الان یکی از رقابتی ترین و پرسود ترین بازار های خودرویی جهانه و به همین دلیله که هر خودروسازی علاقه مند به سرمایه گذاری در چینه
برای مقال الان ب ام و ، فولکس واگن ، جنرال موتورز خطوط مونتاژی عظیمی تو چین دارن
علی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱دوستان میتونید با مراجعه به سایت Best selling cars blog پرفروش ترین خودرو های هر کشور در هر ماه رو ببینید.
Erfan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱کاش حداقل برای واردات ماشین یه قرارداد مستقیم با یه شرکت چینی می بستند و نمایندگی مستقیم داخل ایران میزدند.که هرچند فکر کنم برند های بزرگ چین به علت صادرات ماشین به اروپا و آمریکا حتی با ایران مذاکره هم نمیکنن چه برسه به زدن نمایندگی.
m
۲۲ شهریور ۱۴۰۱جالبه .خودشون تویوتا و محصولات با کیفیت مثل فولکس و نیسان سوار میشن بعد اشغالاشونو میفرستن برای ما.ما هم که اینجا بهشون میگیم به به و چه چه!!
احسان
۱۴ دی ۱۴۰۱جالب اینجاس که اکثره ماشینایی که اینجا واسشون صف میکشن اصلا تو ایست خوده مردمه چین هم نیستن !!!!
مثله Jac