در این مقاله پرفروش ترین وانت پیکاپ های بازار آمریکا در ششماهه اول سال ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان معرفی میکنیم.
بازار وانت پیکاپ های آمریکا بسیار رقابتی است و خودروسازان سعی دارند بهترین طراحی، مهندسی و تکنولوژی خود را در این کلاس به نمایش بگذارند. همین امر باعث شده وانتهای امروزی با نمونههای سرسخت و خشن سالهای قبل فرسنگها فاصله داشته باشند. در سالهای اخیر علاوه بر وانتهای فول سایز شاهد تولید مدلهای میان سایز متنوعی هستیم که از نظر تواناییهای عملکردی و مصرف سوخت در سطح بسیار خوبی قرار دارند. ما در این مقاله پرفروش ترین وانت پیکاپ های بازار آمریکا در ششماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ را معرفی خواهیم کرد. با اینکه سه خودروی بالای جدول باعث تعجب هیچکسی نمیشوند اما محصولات متنوعی وجود دارند که شاید شما را سورپرایز کنند. صرفنظر از وانت پیکاپ موردعلاقه شما، یک نتیجه بهصورت واضح وجود دارد و آن اینکه ما در عصر طلایی وانتهای مجهز، پرقدرت و کارا قرار داریم.
پرفروش ترین وانت پیکاپ های بازار آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴
-
جیپ گلادیاتور
میزان فروش: ۲۴,۴۷۸ دستگاه
گلادیاتور به عنوان تنها وانت روباز آمریکا جایگاه منحصربهفردی دارد. فروش این آفرودر شکل گرفته بر اساس رانگلر بیش از ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و از ۲۷,۳۲۶ به ۲۳,۴۷۸ دستگاه رسیده است. با این وجود گلادیاتور جزو معدود وانتهای صفرکیلومتری است که با گیربکس دستی عرضه میشود.
-
نیسان فرانتیر
میزان فروش: ۳۹,۹۶۳ دستگاه
نیسان فرانتیر چند سال پیش بهروزرسانی اساسی را تجربه کرد و مدل سال ۲۰۲۴ آن همچنان محصولی ارزانقیمت و مجهز با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار محسوب میشود. فروش خودروی موردبحث بیش از ۱۷ درصد رشد داشته و از ۳۴,۱۳۹ دستگاه نیمه اول سال قبل به ۳۹,۹۶۳ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است. فرانتیر جزو معدود وانتهای میان سایز بازار آمریکا با پیکربندیهای کابین و فضای بار متنوع است و بنابراین خریداران میتوانند بهترین گزینه خود را خریداری کنند.
-
شورولت کلرادو
میزان فروش: ۴۱,۸۲۳ دستگاه
شورولت کلرادو سال قبل کاملاً متحول شد و به نظر میرسد این کار جواب داده است. تا به اینجای سال ۲۰۲۴ فروش کلرادو بیش از ۲۶ درصد بیشتر شده است. قیمت این وانت آمریکایی از زیر ۳۰ هزار دلار شروع میشود. تنها نقطهضعف این خودرو به وجود تنها یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری توربو و بدنه چهار در مربوط میشود. البته پیشرانه موردبحث با خروجیهای متفاوتی در دسترس است.
-
تویوتا تاکوما
میزان فروش: ۶۹,۴۳۷ دستگاه
معمولاً جایگاه تاکوما در چنین لیستهایی بسیار بهتر است و ژاپنیها در نیمه اول سال قبل تعداد ۱۱۶,۸۴۵ دستگاه تاکوما را به فروش رسانده بودند اما فروش این خودرو در ششماهه ابتدایی ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ درصد افت داشته است. باید دانست تاکوما جدید اواخر بهار امسال راهی بازار شده و همین موضوع میتواند یکی از دلایل کاهش فروشش باشد. نسل جدید تاکوما بهبودهای زیادی در کابین و سواری داشته و هماکنون در ۱۱ تیپ عرضه میشود.
-
فورد ماوریک
میزان فروش: ۷۷,۱۱۳ دستگاه
فورد با ماوریک همه را متعجب کرد، وانتی جمعوجور که با سواری راحت و مصرف سوخت مشابه خودروهای سواری و همچنین استایل متمایز و کاربری بسیار خوب نظر افراد زیادی را جلب میکند. تا به اینجای سال ماوریک بیش از ۸۱ درصد رشد فروش را تجربه کرده است. خودروی موردبحث همچنین ارزانترین وانت در لیست ماست و قیمتش از حدود ۲۴ هزار دلار شروع میشود. حتی قیمت مدل فول لاریات ماوریک هم به حدود ۳۵ هزار دلار میرسد که رقم معقولی خواهد بود.
-
تویوتا توندرا
میزان فروش: ۷۸,۴۵۴ دستگاه
وانت پیکاپ فول سایز تویوتا نسبت تاکوما عملکرد بهتری داشته و میزان فروش آن بیش از ۳۱ درصد رشد را نشان میدهد. بازنگری اساسی توندرا باعث شده این خودرو با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو و تکنولوژیهای جدید عرضه شود. توندرا نیز همانند تاکوما با تیپهای گوناگونی عرضه میشود و بهای آن از حدود ۴۰ هزار دلار شروع شده و به حدود ۷۹ هزار دلار میرسد.
-
جی ام سی سیرا
میزان فروش: ۱۴۸,۷۸۵ دستگاه
احتمالاً شما نیز متوجه اختلاف زیاد فروش توندرا با سیرا شدهاید. چندین دهه است که وانتهای فول سایز محبوبیت بیشتری نسبت به مدلهای کامپکت و میان سایز دارند و همین موضوع امسال نیز تکرار میشود. فروش سیرا شامل نسخههای ۱۵۰۰ و هوی دیوتی بیش از ۱۴ درصد نسبت به ششماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. البته اگر فروش سیرا و پسرعموی آن یعنی شورولت سیلورادو را جمع کند میزان فروششان از فورد سری F بیشتر خواهد شد.
-
پیکاپ رم
میزان فروش: ۱۷۹,۵۲۶ دستگاه
بازار وانتهای فول سایز آمریکا معمولاً در اختیار سه برند بزرگ آمریکایی قرار دارد و در حال حاضر رم با فاصله ای سورپرایز کننده در رده سوم جا خوش کرده است. فروش این وانت پیکاپ در نیمه اول امسال حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل پایین آمده است. قرار است نسخه بهروز شده رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۵ عرضه شود و بیشک فروش این خودرو میتواند بهتر از قبل باشد.
-
شورولت سیلورادو
میزان فروش: ۲۷۷,۸۴۲ دستگاه
فروش این وانت نسبت به نیمه اول پارسال حدود ۵ درصد بیشتر شده است. امسال مدلهای هوی دیوتی سیلورادو با کابینی بهروز شده و تجهیزات بیشتر عرضه شدهاند و خریداران میتوانند از بین پیشرانههای ۴ سیلندر توربو، ۸ سیلندر بلوک کوچک و دیزلیهای لایت دیوتی یکی را برای مدل ۱۵۰۰ انتخاب کنند.
-
فورد سری F
میزان فروش: ۳۵۲,۴۰۶ دستگاه
سورپرایزی وجود ندارد! فورد سری F بیش از چهل سال است عنوان پرفروش ترین خودروی بازار آمریکا را یدک میکشد و این وانت نامآشنا همچنان پیشتاز بازار در سال جاری است. تا به اینجای سال، فروش سری F نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد کمتر شده اما هنوز هم فروش فراتر از ۳۵۲ هزار دستگاه باعث شده اختلاف زیادی بین فورد و دیگر رقبا وجود داشته باشد. اعضای خانواده سری F تنوع بالایی دارد و از نسخه برقی لایتنینگ تا رپتور R و مدلهای سوپر دیوتی را شامل میشود.
ممد ژانگولر
۶ مرداد ۱۴۰۳فورد ماوریک از همه نظر ی چیز دیگست . نه الکی گرونه نه الکی گنده نه الکی پر مصرف
گوسفندارو با خیال راحت پرت کن عقب ماشین برو تا مرکز شهر
NAVID۰۰۹۸
۶ مرداد ۱۴۰۳خود فورد ، فکرشم نمیکرد ماوریک موفق بشه و فقط اومد که زمینه خالی نباشه در این کلاس پیکاپ کوچک شهری!!!
ماوریک برای ما ایرانیها حکم مزدا وانت دو کابین رو داره و این کجاهو اون کجا!!!
آمار تاکوما برای نسل قبلیش هست و این جدیده تازه اومده تو بازار ، گفتم که بگم اون آمار برای اون عکس نیست!!!
دلیل خرید پیکاپ در آمریکا جدا از اینکه یه سنبل ملی هست طی ۱۰۰ سال گذشته در آمریکا اینه که این کلاس خودرویی حکم آچار فرانسه خودروها را هم داره که به درد همه کاری میخوره و تازه سواری خوبی هم دارند!!!
پیکاپهای بزرگ دقیقاً حکم همین جمله را دارند که قدیم به پاترول پارسخودرویی نسبتش میدادند((( عروس خیابان گرگ بیابان )))!!!
زیاد پیکاپهای مختلف سوار شدم ، به درد شهری مثل تهران نمیخورن ، ولی همین که پاتونو از تهران بیرون بذارید و به هر استان و شهری برید متوجه میشید که پیکاپ یه نعمت بزرگِ!!!
البته امروزه خیلی قطعات افترمارکتی هست با تنوع و قیمتهای متفاوت که بشه تجهیز کرد ولی اون قدیما از این خبرا نبود و هرچی بود محدود از دوبی میاوردن!!!
امروز رقابت شدیدی بین شرکتهای داخلی برای افترمارکتها شکل گرفته و الحق که کیفیتها درخورِ نمونههای معروفه خارِجکیه!!!
البته تو بحث فنی در ایران کسی کاری نکرده و همه کارها محدود به قطعات بدنه و کمپ هست!!!
یکی از مواردی هم که در ایران به تخصص رسیدن ، ساخت کانوپی و رولریدر در انواع مختلف که به جرئت میتونم بگم یکی از دلایلی که پیکاپی مثل جک T8 به دردنخور را در بازار تو بورس انداخته و خوب خرید فروش میشه ، همین شرکتهای تولید کنندهی تجهیزاتی هستند!!!
خدائیشم ارزش داره وقتی میشه با نزدیک ۱/۵ میلیارد پیکاپی خرید که به چشم میاد و به نظر من نسبت به تمام چینیها کیلویی هم بسنجیم ارزندست!!!
بگیر نیستم ولی اگرم بگیر بودم ، یه T8 میگرفتم یه موتور گیربکس پرادو ۶سیلندر میخوروندن روش ، عشششق دنیا را میکردم اونم دنده دستی!!!
حتماً دیدید که حتی موتور ۵/۷ لیتری ۸سیلندر لکسوس هم انداختند روش و جواب داده لاکردار!!!
البته همینا شیرابه ماشینو میکشن ، بعدشم دوباره همون موتور گیربکس فابریک به دردنخورشو میبندن روش و به اسم خونگی کمکار میکنند تو شکم یه بدبخت دیگه!!!
در کل ، داشتن پیکاپ همهجای دنیا ارزندست ولی در آمریکا به سبب گستردگی جغرافیایی و کار زیاد از واجباته!!!
GORR
۱۰ مهر ۱۴۰۳درستش اینه :
عروس خیابان،آهوی بیابان بود که برای مونتاژ جیپآهو(جیپ واگونیر) تو ایران به عنوان شعاری برای تبلیغِ کمپانی استفاده میشد.
dna
۶ مرداد ۱۴۰۳این موضوع برام سواله چرا وانت های آمریکایی تو کشور های عربی همسایه این قدر محبوب نیستن ؟
datsun
۶ مرداد ۱۴۰۳طرز رانندگشیون رو ببینی میفهمی چرا؟
datsun
۶ مرداد ۱۴۰۳طرز رانندگی شون رو ببینی میفهمی چرا؟
B
۶ مرداد ۱۴۰۳یدلیلش میتونه ماشین های دیگه هم باشه مثلا یارو لندکروز میخره میبینه چه ماشین خوبیه به تویوتا اعتماد میکنه و میگه پس پیکاپشم بدون مشکله که درستم هست این حرف
البته این فقط یه دلیله البته که هایلوکس خریدار رو پشیمون نمیکنه … و بعد اینکه پیکاپ های خیلی بزرگ بیشتر تو آمریکا و تا حدی کانادا طرفدار دارن
زنجیره تامین ، قیمت ، قابلیت اطمینان ، نمایندگی و گارانتی و … دخیله
فارس
۷ مرداد ۱۴۰۳وانت های امریکایی تو عربستان سعودی فروش خوبی دارن اما در بقیه کشورهای عربی فروش خوبی ندارن.
ـSaeid
۸ مرداد ۱۴۰۳تویوتا امسال با فراخوانی که برای پیکاپ های شیش سیلندرش بدلیل خرده براده در موتور که بسیار بسیار ایراد اساسی هست داده احتمال زیاد بزودی با افت فروش بسیار شدیدی مواجع میشه با توجه که رقیب اصلیش رم احتمالا یک ابتودیت بسیار قوی برای دوهزار بیست و پنج خواهد داشت ،من بنظرم بازنده اصلی تویوتا هست تو آمریکا ،،
Spooke
۶ مرداد ۱۴۰۳تعدادی از مدلهای جدید تویوتا توندرا و لکسوس LX600 مشکل بزرگی در انجین دارند . ظاهرا ایراد به ماشینکاری و فرایند تولید برمیگرده که قطعاتی در محفظه موتور باقی میمونه و باعث بروز مشکلات مختلف میشه . حتی گفته شده نمایندگیا زیر بار قبول این ۲ مدل نمیرن چون مشکل دارند و فروش نمیرند.
تویوتا بعد از متوجه شدن مشکل ، ۱۰۰ هزار دستگاه رو فراخوان کرده و راه حلی پیدا نکرده مگر تعویض کامل پیشرانه اون هم بصورت کاملا رایگان. آفرین به این تعهد و قبول مسئولیت این ضرر سنگین
( البته فکر نکنید فقط تویوتا به مشکل خورده . برای مثال همین فورد که ۴ دهه ست مقام اول فروش پیکاپ رو داره ، اعلام کرده روزانه ۲۵ میلیون دلار بخاطر فراخوان ها داره از دست میده و هزینهش از میلیاردها دلار فراتر رفته )
datsun
۶ مرداد ۱۴۰۳فورد اف شامل چندین مدل یا نسخه س به خاطر همین مجموع فروشش بالاست
B
۶ مرداد ۱۴۰۳همین مشتری مداری باعث شده انقدر پرفروش باشه در جهان دیگه …
(Ali(chevynova
۶ مرداد ۱۴۰۳ماشالاه امریکن پیک آپ که بعد ماسل کارز ، جذاب ترین کلاس خودرویی هست
ماشالاه فورد با ۴۸ سال رتبه داری
ماشالاه فورد که وانت رو برای اولین بار ساخت
ماشالاه فورد که مخترع خط تولیده
ماشالاه فورد f250 مدل ۷۲ با موتور ۳۵۱ کلیولند
ماشالاه کاربراتور
sinasvj
۶ مرداد ۱۴۰۳داش اولین پیک آپ دایملر لست واگن ۱۸۹۶ هستش
(Ali(chevynova
۶ مرداد ۱۴۰۳قبلا در موردش کلی صحبت شده بود
اون دایملر در حد یه کانسپت بود
فورد تولید وانت رو در حجم انبوه شروع کرد
sinasvj
۶ مرداد ۱۴۰۳از این منظر نگاه کنیم بله حق با شماست
Spooke
۶ مرداد ۱۴۰۳اوضاع در استلانتیس اصلا خوب نیست و همین RAM با مشکلات بدی رو به رو شده . مدیر استلانتیس اعتراف کرده مدل های RAM که از خط تولید خارج میشن ، بلافاصله باید راهی تعمیرگاه بشن بعدش برن نمایندگی. چون یه سری مشکلات دارند!
همچنین استلانتیس که قرار بود ۱۴ برند رو یک دهه تحت حمایت خودش قرار بگیره بعد از تنها ۳ سال اعلام کرده قراره برند هایی که سودآوری ندارند رو حذف کنه . ظاهرا مازراتی ، کرایسلر ، DS ، لانچیا و یه سری برند ها تو اولویت حذف هستند . باید ببینیم چه بلایی سرشون میاد
علیرضا
۶ مرداد ۱۴۰۳خیلی بی خاصیت این استالینس کرایسلر که نابود کردن جیپ هم کم کم دارن نابود میکنن ، شرکتی مثل جیپ باید مستقل بشه مدل های مثل رنگید و اونجر ابهت شرکت زیر سوال بردن اما بدلیل فروش بالا توقف تولید نمیشن
! i M α η δ υ α R
۶ مرداد ۱۴۰۳داداش مازراتی رو با اونها مقایسه نکن لطفا …
از لانسیا و کرایسلر ، امروز فقط یه اسم مونده …
دی اس خوبه اما نه اندازه قیمتش …
کسی برای سیتروئن بزک دوزک شده پر از پلاستیک خشک 60 هزار دلار پول نمی ده …
وکسهال و آبارث و اوپل و فیات و آلفا و داج و رم … رو دم بر بگذاری هم کسی نمی بره …
با جیپ و پژو و سیتروئن هم که نمیشه خرج 280000 تا کارمند و داد …
وقتی به دزدهایی مثل کالوس تاوارس هم ماهی 19 میلیون دلار هم حقوق بدی دیگه خودت حکم خر یت خودت رو امضا کردی …
واقعا دوست دارم هر چه زودتر ورشکسته بشن ، خیال ما هم راحت بشه …
بریم به زندگیمون برسیم …
! i M α η δ υ α R
۶ مرداد ۱۴۰۳سالی 19 میلیون دلار …
سوشیانت
۷ مرداد ۱۴۰۳یه کم فقط یه کوچولو فکر کن کرایسلر از لحاظ ارزش و اعتبار هیچی از مازراتی کم نداره کلی اختراعات داشته مثل فرمون هیدرولیک ترمز های دیسکی کروز کنترل و… تا همین یک سال پیش هم مدل ۳۰۰ سی srt با موتور قدرتمند ۶.۴ لیتری همی تولید میکرد
! i M α η δ υ α R
۷ مرداد ۱۴۰۳سوشیانت جان …
منظور من هم همون بود که از شکوه گذشته پر افتخار کرایسلر که زمانی شریک دایملر بود و …
متاسفانه ، امروز فقط یه اسم مونده …
در اثر سو مدیریت و نشناختن بازار و استراتژی های ضعیف …
کرایسار 300 عشق نوجونی ما بود …
تانک بود ، نه ماشین …
کرایسلر سبرینگ رو هم دوست داشتم …
car lover
۶ مرداد ۱۴۰۳این کلاس دست ژاپنی ها و آمریکایی هاست
Taha Ayoobi
۶ مرداد ۱۴۰۳فقط و فقط
datsun
۶ مرداد ۱۴۰۳از قدیم فول سایز دست آمریکای ها بوده و میان سایز دست ژاپنی ها،
johnmarston
۶ مرداد ۱۴۰۳از شماره ۴ به ۵ به بعد اختلاف فروش ها فضایی زیاد میشه و عملا هیچ راهی برای رسیدن به رقیب نیس
JaMsHiD_R1988
۶ مرداد ۱۴۰۳پیشتاز این بخش فقط و فقط و فقط ژاپن و آمریکا
درود بر هر چی پیکاپه که توسط آمریکا و ژاپن ساخته میشه
𝐀𝐥𝐢
۶ مرداد ۱۴۰۳دم سری f گرم بیش از چهل سال پرفروش بودن خیلی زیاده
زیزیگولو
۶ مرداد ۱۴۰۳بیشتر مردم آمریکا انتخابشون یا ماشین آمریکاییه یا ماشین ژاپنی
Matin
۷ مرداد ۱۴۰۳اوایل این ماوریک رو با سانتاکروز مقایسه میکردن
ولی این کجا و آن کجا
پیکاپ ساختن کار هر کسی نیست
گات
۷ مرداد ۱۴۰۳نیسان تایتان و میتسوبیشی رایدر چی؟
Taha Ayoobi
۸ مرداد ۱۴۰۳دیگه این لیست سلیقه ای نبود آمار فروش بود.
ارمان
۷ مرداد ۱۴۰۳واقعا حیف که زامیاد دیزلی تو امریکا عرضه نمیشه وگرنه همه ی شرکت های امریکایی و ژاپنی ورشکسته میشدن
froG-driVer
۷ مرداد ۱۴۰۳اف سری پدر
سیلورادو پدر
رم روحالقدس
قدرت طهماسبی
۷ مرداد ۱۴۰۳به ایران وارد نمی شوند ، خارجی ها کباب و ایرانی ها دود کباب