واقعیت این است که معیار تمام سدانهای اسپرت دنیا هنوز هم آلمانیها هستند. هندلینگ فوقالعادهٔ محصولات بامو M، قدرت عظیم مدلهای AMG مرسدس و سامانهٔ چهارچرخ محرک بینظیر کواتروی آئودی ازجمله دلایلی هستند که خودروهای آلمانی را به انتخاب پیشفرض برای کسانی تبدیل کردهاند که خواهان یک سدان اسپرت سریع، راحت و شیک هستند. بااینحال، این مطمئناً بدان معنا نیست که خودروهایی مثل آئودی RS7، بامو M5 یا مرسدس E63 AMG تنها سدانهای اسپرت عالی در بازار هستند زیرا مدلهایی که در لیست زیر خواهید دید هم شایستگی توجه در هنگام خرید یک سدان اسپرت را خواهند داشت.
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
جولیا کوادریفولیو مثل بامو M3 سدان فوقالعاده جذابی است ولی درعینحال از احساس خاصی برخوردار است که در مدلهای M باواریاییها دیده نمیشود. سدان اسپرت آلفا از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی هیجانانگیز و قدرتمند استفاده میکند که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت، خودرو را در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. همچنین تنظیم شاسی عالی این ماشین نیز چسبندگی و هندلینگ بینقصی را فراهم میکند.
کادیلاک CT5-V بلکوینگ
CT5-V بلکوینگ رقیب مستقیمی برای بامو M5 و مرسدس E63 محسوب میشود اما از هردوی آنها قدرت بسیار بیشتری دارد. زیر کاپوت این سوپر سدان آمریکایی یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب تحویل میدهد. CT5-V در رانندگیهای روزمره خودروی رام و راحتی است اما زمانش که برسد آن روی خود را نشان میدهد. از دید ما، بلکوینگ پاسخ جدی آمریکا به AMG است.
جنسیس G70
جنسیس در بازار سدانهای اسپرت یک تازهوارد محسوب میشود اما مدل G70 آن واقعاً خیرهکننده است. پیشرانهٔ V6 توربوشارژ این خودرو ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که شاید خیلی چشمگیر به نظر نرسد اما جنسیس بسیار روی کیفیت متریال و ساخت کابین سدان کامپکت خود کار کرده است. این سدانی با ظاهر جذاب، مناسب برای رانندگیهای تهاجمی، مجهز به تکنولوژیهای مفید و بسیار مناسب برای پیمایشهای طولانی یا رانندگیهای شهری است. البته صندلیهای عقب G70 کمی تنگ هستند و صندوق بار آن کوچک است اما هیچکدام از اینها برای کسانی که میخواهند از رانندگی با یک سدان اسپرت لذت ببرند مهم نخواهند بود.
کیا استینگر
بله یک برند اقتصادی کرهای را در این لیست قرار دادهایم که میتواند با خودروهای لوکس آلمانی رقابت کند. این خودرو حتی با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب میفرستد، همچنان قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار دارد و درعینحال از تمام تجهیزات لوکس و رفاهی که از یک سدان اسپرت انتظار میرود هم برخوردار است. این قیمت برای یک سدان محرک عقب با تجهیزات و کیفیت پریمیوم که میتواند جادههای کوهستانی را با اطمینان طی کند واقعاً جذاب است.
دوج چارجر هلکت
هرچند چارجر R/T با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی خیلی حس اسپرتی ندارد اما هلکت نسخهٔ کاملاً متفاوتی است. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ با ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور به همراه سیستم تعلیق تطبیقی و تجهیزات استاندارد فراوانی بهره میبرد. همچنین در نسخهٔ ردآی این قدرت به رقم چشمگیر ۷۹۷ اسب بخار میرسد. البته با چارجر هلکت در پیچها یا خط مستقیم نمیتوان یک بامو M را گرفت زیرا این سدان آمریکایی محرک عقب است اما با قیمت زیر صد هزار دلار، سدانی با جذابیت و قدرت چارجر هلکت پیدا نخواهید کرد.
آکورا TLX تایپ S
آکورا در نسل دوم TLX پس از سالها سری اسپرت تایپ S خود را دوباره احیا کرد. این سدان اسپرت جدید که برای رقابت مستقیم با ژرمنها در نظر گرفته شده است، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ کاملاً جدید استفاده میکند که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. TLX تایپ S بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک آکورا بنام SH-AWD یا سوپر هندلینگ هم مجهز است که میتواند تا ۷۰ درصد از نیرو را به چرخهای عقب منتقل کند. ترکیب شاسی فوقالعاده متعادل، سامانهٔ چهارچرخ محرک بازیگوش، فرمان دقیق و کابین لوکس، TLX تایپ S را به یک سدان اسپرت جذاب و راحت تبدیل کردهاند.
لکسس IS500
IS500 بهعنوان یک سدان اسپرت مدرن از سوی لکسس معرفی شد. این خودرو با وجود برخورداری از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور، سدان آرام و راحتی در رانندگیهای شهری است. این موضوع بیشتر به خاطر تنظیم گیربکس اتوماتیک است که در حالت عادی خوب عمل میکند اما ظاهراً در حالت اسپرت همچنان برای کاهش مصرف سوخت تنظیم شده است. همچنین برای لذت بردن از حداکثر توان پیشرانه باید با استفاده از پدالهای تعویض دندهٔ دستی، دور موتور را تا ردلاین ۷,۲۰۰ rpm بالا برد. شاسی متعادل IS500 آن را به خودروی جذابی برای رانندگیهای عادی در جادهها تبدیل کردهاند اما سیستم تعلیق نرم، آن را از دستیابی به هیجان کامل یک سدان اسپرت بازمیدارند.
کارما GS6-6
قطعاً خیلی از خریداران تاکنون حتی نام کارما GS-6 را هم نشنیدهاند اما این سدانی است که در گزینههای خرید نباید از قلم بیفتد زیرا رانندگی بسیار هیجانانگیزی دارد و از ظاهر جذابی بهره میبرد. این خودرو یک سدان پلاگینهیبریدی ژنراتوری است که یعنی دو موتور الکتریکی با ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور آن را به حرکت درمیآورند اما از یک پیشرانهٔ سه سیلندر بنزینی که از بامو i8 گرفته شده هم بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها بهره میبرد. هرچند کابین GS-6 کمی تنگ است اما صندلیهای عقب آن راحت هستند. این سدانی است که خیلیها به آن توجهی ندارند اما کسانی که پشت فرمانش بنشینند عاشق آن خواهند شد.
GMA
۷ تیر ۱۴۰۱در تمام این لیست اول با اختلاف زیاد کادیلاک
دوم آلفارومئو
اون کارما هم یه کبریت و تمام… :))
TML BN
۷ تیر ۱۴۰۱چرا مگه کارما چیه من چند بار دیده بودمش و به نظرم ظاهر باحال و مفهومی داره
GMA
۷ تیر ۱۴۰۱بررسی اش در همین پدال هست حتما بخون
https://www.pedal.ir/american/2021-karma-gs-6-first-test-review/
ممد ژانگولر
۷ تیر ۱۴۰۱خداییش همشون خوبن
اماااااا آکورا بدجوری با اون رنگ طلایی خاصش دلبری میکنه و خاصه
من آکورا ترجیح میدم و بقیه با ارفاق یک چهارلیتری و فندک تمام 😂
Kf
۷ تیر ۱۴۰۱حالا میگم همه رو اتیش نزن شاید ما هم یه انتخابی داشته باشیم با این ک پولی نداریم
منم انتخابم جنسیس
لنتی از وقتی راهش جدا شده خوب پیشرفت کرده
Reza Waffen SS
۸ تیر ۱۴۰۱کارما برند قابل احترامیه فقط بازاریابی درستی نمردن واسش
یوسفی
۸ تیر ۱۴۰۱کادیلاک و چارجر
Reza Waffen SS
۸ تیر ۱۴۰۱اول جولیا بعدش هلکت چیز دیگه ای نمیخوام
ایلیا
۸ تیر ۱۴۰۱جگوار پروژه ۸ هم میتونید باشه
حسین
۷ تیر ۱۴۰۱جنسیس پله پله در راه رسیدن به بزرگان که در چندین سگمنت هم رسیده . سیاست درست قیمتی طراحی های بی نظیر در کنار کیفیت خیره کننده و ارزش خرید بالا در مقابل پول پرداختی.
لکسس هم که حرف نداره بت کیفیت
HamiD
۷ تیر ۱۴۰۱واقعا لکسس و جنسیس و همینطور آکورا اینجا طراحی های بهتری دارن …
ولی اینجا انتخابم کادیلاک هست … (رونالدینیویی!!!)
Phonix
۷ تیر ۱۴۰۱دلت میاد جلو پنجره الفا رو حساب نکنی دلمو شکستی
Alan.r
۷ تیر ۱۴۰۱از بین اینا انتخابم اول کادیلاکه و بعد از اون چارجر و لکسوس
ولی در کل
1:E63
2:M5
3:CT5 Black Ving
meysam
۷ تیر ۱۴۰۱کادیلاک CT5-V بلکوینگ
همه چی تموم
Carlover
۷ تیر ۱۴۰۱ماشینایی خیلی خوبی تو لیستن، کادیلاک جنسیس،IS،استینگرم که عالیه ولی خب برندش لوکس نیست.اما لامصب آلمانیا بدجور سلطه دارن تو این کلاس
Enayat
۷ تیر ۱۴۰۱برید تست مقایسه بین CT5 و M5 و E63 amg رو توی همین سایت پدال بخوانید و بعد ببینید سلطنت دست کیه!!؟
آلمانی ها شاید توی اروپا و چین خواهان داشت داشته ولی توی آمریکا ، نمی توانند توی رقابت پیروز باشند
سوشیانت
۱۰ تیر ۱۴۰۱فعلا که آمریکایی ها سلطه دارن تو این کلاس
Amir Machine
۷ تیر ۱۴۰۱طبق بررسیهایی که خوندم، لکسس IS500 فقط یه سدان لوکس و راحته که یه موتو قوی گذاشتن روش، یعنی خیلی حس و حال اسپرتی نداره و بیشتر روی راحتی تمرکز کرده
از طرف دیگه، کادیلاک CT4-V بلکوینگ با اینکه دقیقا مثل لکسس 472 اسب قدرت داره اما حس و حال اسپرتیش خیلی بیشتره و اونم شایسته حضور تو این لیست بود
SRT
۷ تیر ۱۴۰۱اول چارجر
بعدش یا کادیلاک یا لکسس
محسن
۷ تیر ۱۴۰۱من از بین اینا مرسدس رو انتخاب میکنم😂😂😂
حسین
۷ تیر ۱۴۰۱سلام خدمت تیم خوب پدال
میدونم ربطی به پست نداره
ولی چند روز پیش کانال carwow
مت واتسون
هنسی ونوم f5 رو بررسی کرد
خواستم در خواستی داشته باشم
از طرف همه ی دوستان
که اگر امکانش هست
میدونم دردسر های خودش رو داره
ولی واقعا بررسی هاش ارزش دوبله کردن رو داره
یا حداقل زیرنویس شدن
اگر دوستان موافق هستند و
اگر زحمتی نیست این درخواست کوچیک رو
قبول کنید
مطمئنم با استقبال خوبی روبه رو میشه
به عنوان یه کاربر معمولی اگر امکانش هست
دوستان اگر موافقند لایک کنند
تشکر❤
JDM lover
۷ تیر ۱۴۰۱اول کادیلاک ct5 v بلک وینگ بعدش چاجر SRT و بعدش هم IS500
CT5-V بلک وینگ واقعا شاهکاری از کادیلاکه ، بی نظیره
Aboalfazl demon
۷ تیر ۱۴۰۱انصافا ct5 v bv تنها سدان اسپورتی هست که وارد قلمرو آلمانی ها شده
به طوری که تو پیست از m5 سریعتره
ارین صاحب جمعی
۷ تیر ۱۴۰۱واقعا نمیشه m5 کامپتیشن و مرسدس رو در نظر نگرفت و پادشاه های این کلاسن ولی به غیر اونا کادیلاک و جنسیس فقط بقیه در حد همن
ارین صاحب جمعی
۷ تیر ۱۴۰۱واقعا نمیشه مثلا به جای آئودی rs7 با اون رخ عقب به چیزی مثل اکورا یا آلفا یا حتی جنسیس فکر کرد
احمدرضا
۷ تیر ۱۴۰۱الان یکی میاد میگه از نزدیک جولیا کوادری فولیو رو دیدم
خیلی بی کیفیته مخصوصن کابینش 😐
misha
۹ تیر ۱۴۰۱👌😂
AMIN (M.A.S)
۷ تیر ۱۴۰۱چارجر هلکت واقعا فوق العادس
شاید هندلینگش در حد نباشه و یه خاطر هندلینگ بگین ماشین کاملی نباشه ولی با شخصیت و سبکی که داره اگه داشته باشینش میبینین که نیازی به هیچ سدان دیگه ای ندارین
هرچند که حداقل من حتی صداشم از نزدیک نشنیدم
اگرم مهارت رانندگیتونو زیاد کنید میتونید توی مسیر مستقیم خیلی کارا بکنید (البته من به شخصه چلنجر هلکت رو ترجیح میدم)
چیز عجیب دربارش قیمتشه
تا همین چند ماه پیش میشد با 72000تا خریدش
اما الان شده 78000تا !!!!
فک کنم به خاطر نیمه هادیا و کمبود قطعه ها اینطوری شده چون بعضی شرکتایی که توی سایت قیمتشون زیاد نشده هم میگن تو نمایندگی قیمت بالاتریو میگن
لکسوسم لعنتی بد چشمک میزنه
اون V8 خوش صداش اخ اخ نمای عقبش چقدر خوش تیپه
واقعا دوس داشتنیه
البته بقیه هم خیلی خوبن
شاهین
۸ تیر ۱۴۰۱اصلا خوراک ماشین بازیه این چارجر
https://www.instagram.com/reel/Ceq8n9ksRnX/?utm_source=ig_web_copy_link
این ساده ترین کاریه که باهاش میکنن
راننده دیدم توی جاده کوهستانی مسیر صاف رو نمیره فقط دریفت میزنه باهاش تا جایی که لاستیکاش میترکه
MNM
۷ تیر ۱۴۰۱هیچ کدوم درحد M5CS نیست
Enayat
۷ تیر ۱۴۰۱درست واقعی عالی…ولی تا وقتی
که بلک وینگ وارد پیست نشه!
samurai
۷ تیر ۱۴۰۱بجز ژاپنیا بقیه در حد المان نیستن مخصوصا کپی کارای بی کیفیت کرره که باید با چینیا مقایسه بشه
در این لیستم فقط لکسوس رنگ سفید مرمری :))
Iman99
۸ تیر ۱۴۰۱بجز کادیلاک ct5-v امریکایی بقیه در حد آلمانی ها نیستن واقعیت همینه ولی حرف تو مثل تمام گفته های متعصبانه قبلی خودت بود
برو تو بررسی ها ببین تنها گزینه ای که تونسته تو مقایسه ها و تست و برررسی ها با آلمانی ها رقابت کنه و در حد آلمانی ها باشه همین کادیلاک بوده یا نهایتا آلفا جولیا بقیه در حد آلمانی ها نیستن بخصوص کره ای ها که اصلا متن توضیحش رو هم نخوندم
javadhy
۷ تیر ۱۴۰۱شخصا توی سدان های پرفورمنس انتخابم gt63eهست ولی بین اینا از آلفارومئو و دوج خیلی خوشم اومده
آلفارومئو چون حس رانندگی کاملا متمایزی نسبت به خودروهای دیگه داره
در مورد دوجم دیگه اگه حتی هندلینگشم در حد بقیه نباشه مهم نیست واقعا جز با ارزش ترین خودرو ها برای خریدنه
۷۹۷ اسب بخار
صدای سوپرشارژر
قیمت زیر ۸۰ تا
و ظاهرشم که از ماسل کار های دودر جذاب تر نباشه کمترم نیست
سوشیانت
۷ تیر ۱۴۰۱کادیلاک ct5 v بلک وینگ و دوج چارجر جیل بریک عالی هستن از آلمانی ها هم بهترن
mahdi-es17
۷ تیر ۱۴۰۱کادیلاک CT5-V بلکوینگ ودوج چارجر هلکت
ماشین که روح دارن❤️
Enayat
۷ تیر ۱۴۰۱کادیلاک می تونست که قید تولید سدان ها بزنه….ولی دید که آلمانی ها ، القابی مثل سوپر سدان و قوی ترین سدان رو خودشون می زاره که انگار کاره اوناست فقط !….وارد میدان شد و نشون داد کت تنه کیه
Ali-mg
۸ تیر ۱۴۰۱چقدر این آکورا خوبه
Hadi
۸ تیر ۱۴۰۱من جولیا و IS500 رو انتخاب میکنم 👌🏼…
...
۸ تیر ۱۴۰۱نویسنده یادت رفت ایرانخودرو تارا رو هم اضافه کنی 😂😂
3pehr
۸ تیر ۱۴۰۱داداشا خداوکیلی
دوج اول، قیافه جذاب، ۷۹۷ اسب تازه یه دوج با پیشرانه هلکت دیگه چی میخوای؟
بعد ۱۰۰ درصد کادیلاک که فوقعلاده جذاب و درجه یکه ۶۶۸ اسب! مگه میشه مگه داریم!
تازه با همچین قیافه جذابی
بعدشم که آلفا
میدونید حرفم حقه
ولی باید جگوار پروژکت ۸ هم اینجا صد درصد چونه اگه اون با اون قیافه جذاب و پیشرانهv8 5لیتری سوپرشاژ درجه یکه ۶۰۰ اسبیش اون تو انتخابم بالاتر از آلفا بود
Aliakbarkhoei
۸ تیر ۱۴۰۱همشونو دوست دارم اما کادیلاک یه چیز دیگست.
Muty
۱۰ تیر ۱۴۰۱همه اینا یه طرف
یه دونه m3 هم یه طرف