شاسیبلندها امروزه به یکی از رایجترین خودروهای جادهها تبدیل شدهاند و دلیل آن هم روشن است. ترکیب فضای جادار، کاربردی بودن و گاهی اوقات عملکرد بالا، آنها را به گزینهای محبوب در بین خریداران تبدیل کرده است. این ترکیب برنده باعث شده است که برندهای بیشتری وارد این بازار شوند، از جمله نامهای لوکسی مانند آستون مارتین و فراری، در کنار خودروسازانی مانند مرسدس، بیامو و هیوندای.
با افزایش تعداد مدلها، انتخابها هم متنوعتر شدهاند. ما تمامی شاسیبلندهای موجود در بازار انگلستان را آزمایش کردهایم و بهترین گزینهها را بدون در نظر گرفتن نوع قوای محرکه انتخاب کردهایم. از گزینههای هیبریدی مانند هیوندای سانتافه گرفته تا مدلهای پرقدرت بنزینی مانند فراری پوروسانگوئه، این فهرست نهایی ما از بهترین شاسیبلندهای ۲۰۲۵ است.
بهترین شاسیبلندهای ۲۰۲۵ در یک نگاه
ردهبندی | مدل پیشنهادی | ویژگیهای برتر | گزینه جایگزین پیشنهادی |
---|---|---|---|
بهترین شاسیبلند اقتصادی | داچیا داستر | قیمت مقرونبهصرفه، کاربردی | MG ZS |
بهترین شاسیبلند با طراحی رترو (کلاسیک مدرن) | هیوندای سانتافه | طراحی متمایز، کابین جادار | کیا سورنتو |
بهترین شاسیبلند آفرود | لندرور دیفندر V8 | توانایی بالا در مسیرهای ناهموار، موتور قوی | فورد برانکو |
بهترین شاسیبلند اسپرت | فراری پوروسانگوئه | موتور V12، عملکرد فوقالعاده | لامبورگینی اوروس |
بهترین شاسیبلند لوکس و اسپرت | آستون مارتین DBX | طراحی خاص، موتور قدرتمند | بنتلی بنتایگا |
بهترین شاسیبلند کلاسیک لوکس | رنجروور | کیفیت سواری بالا، فناوری پیشرفته | مرسدس GLS |
بهترین شاسیبلند لاکچری نمادین | مرسدس G-Class | حضور پرقدرت در جاده، طراحی نمادین | لکسوس LX600 |
بهترین شاسیبلند خانوادگی | هیوندای سانتافه | فضای داخلی بزرگ، سواری راحت | تویوتا هایلندر |
بهترین شاسیبلند اقتصادی و کاربردی | اشکودا کامیک | جادار، سواری نرم، قیمت مناسب | فولکسواگن T-Cross |
بهترین شاسیبلند هیبریدی قدرتمند | پورشه کاین E-Hybrid | هندلینگ اسپرت، قدرت بالا | بیامو X5 xDrive50e |
بهترین شاسیبلند برقی اسپرت | آبارث 600e | عملکرد بالا، طراحی جذاب | آلفارومئو Junior Veloce |
بهترین شاسیبلند برقی لوکس | رنو سنیک E-Tech | مصرف بهینه، برد خوب | تسلا مدل Y |
بررسی جزئی مدلهای منتخب
۱. آستون مارتین DBX: ترکیب عملکرد و لوکس بودن
- مزایا: اسپرت، فضای داخلی لوکس، طراحی جذاب
- معایب: تکنولوژی کمی قدیمی به نظر میرسد
- مشخصات فنی:
- موتور: ۴.۰ لیتری V8 توئینتوربو (AMG)
- قدرت: ۵۵۰ اسب بخار
- شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۴.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت
- قابلیت آفرود: عمق آبگذر ۵۰۰ میلیمتر، کشش تا ۲.۷ تن
گزینه جایگزین: بنتلی بنتایگا برای لوکسپسندان
۲. رنجروور: استاندارد طلایی در کلاس SUV لوکس
- مزایا: سواری نرم، طیف گستردهای از پیشرانهها، طراحی شیک
- معایب: SUVهای پورشه و بنتلی فرمانپذیری بهتری دارند
- مشخصات فنی:
- موتورها: پلاگین هیبرید، دیزل، بنزینی، الکتریکی در آینده
- ساختار بدنه: ۳۵٪ محکمتر از نسل قبل
- سیستم تعلیق: پنجاتصالی عقب، فرمانپذیری چرخهای عقب
گزینه جایگزین: مرسدس GLS
۳. مرسدس G-Class: ترکیبی از لوکس بودن و توانایی آفرود
- مزایا: حضور نمادین در جاده، عملکرد خوب، خاص بودن
- معایب: فضای داخلی کمتر از انتظار، جلب توجه زیاد
- مشخصات فنی:
- مدلهای بنزینی: G500 (۴۴۲ اسب بخار)، G450 d (دیزل)
- مدل الکتریکی: مرسدس EQG (منتشر میشود)
- شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۵.۴ ثانیه (G500)
گزینه جایگزین: تویوتا لندکروزر برای آفرودبازها
۴. پورشه کاین E-Hybrid: ترکیب قدرت و پرفورمنس
- مزایا: طراحی زیبا، سرعت بالا، نسخههای متنوع
- معایب: آپشنهای گرانقیمت
- مشخصات فنی:
- نسخه Turbo E-Hybrid: قدرت ۷۲۹ اسب بخار
- سیستم تعلیق جدید، امکانات لوکس بیشتر
- قابلیت حرکت بیصدا در حالت برقی
گزینه جایگزین: بیامو X5 xDrive50e
۵. فراری پوروسانگوئه: SUV با DNA فراری
- مزایا: کابین لوکس، هندلینگ بینظیر، موتور V12
- معایب: صندوق عقب کوچک، درهای عقب خاص
- مشخصات فنی:
- موتور: V12 با ۷۱۵ اسب بخار
- شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۳ ثانیه
- طراحی داخلی خاص با متریالهای لوکس
گزینه جایگزین: لامبورگینی اوروس
۶. داچیا داستر: بهترین گزینه اقتصادی
چرا بخریم؟ داستر یکی از مقرونبهصرفهترین شاسیبلندهای بازار است که در عین قیمت پایین، فضای کافی، توانایی مناسب در مسیرهای خارج از جاده و استهلاک کم دارد.
گزینه جایگزین: MG ZS که امکانات بیشتری ارائه میدهد.
۷. هیوندای سانتافه: طراحی رترو و کابین جادار
چرا بخریم؟ سانتافه جدید با طراحی کاملاً متفاوت وارد بازار شده است. فضای داخلی مدرن و جادار، موتورهای اقتصادی و تکنولوژیهای جدید از مزایای آن هستند.
گزینه جایگزین: کیا سورنتو که امکانات مشابهی دارد.
۸. لندرور دیفندر V8: پادشاه آفرود
چرا بخریم؟ دیفندر V8 ترکیبی از عملکرد فوقالعاده در مسیرهای ناهموار، کابین لوکس و موتور قدرتمند ۵۲۵ اسب بخاری است.
گزینه جایگزین: فورد برانکو که آفرود ارزانتری است.
۹. اشکودا کامیک: شاسیبلند اقتصادی و شهری
چرا بخریم؟ کوچک اما جادار، مصرف سوخت بهینه، امکانات مناسب و کیفیت ساخت خوب از نقاط قوت کامیک هستند.
گزینه جایگزین: فولکسواگن T-Cross که برند معتبرتری دارد.
۱۰. آبارث 600e: شاسیبلند برقی جوانپسند
چرا بخریم؟ طراحی جذاب، ابعاد جمعوجور، موتور برقی پرشتاب و هندلینگ تیز از ویژگیهای این مدل هستند.
گزینه جایگزین: آلفارومئو Junior Veloce که طراحی متفاوتی دارد.
۱۱. رنو سنیک E-Tech: بهترین SUV برقی لوکس
چرا بخریم؟ طراحی آیندهنگر، فضای داخلی فناورانه، برد مناسب و مصرف کم از مزایای آن هستند.
گزینه جایگزین: تسلا مدل Y که تکنولوژی پیشرفتهتری دارد.
نتیجهگیری
سال ۲۰۲۵ شاهد طیف گستردهای از شاسیبلندهای جدید در بازار خواهد بود. اگر به دنبال گزینهای اقتصادی هستید، داچیا داستر بهترین انتخاب است. اگر شاسیبلندی با طراحی رترو و خانوادگی میخواهید، هیوندای سانتافه عالی است. برای آفرود، لندرور دیفندر V8 یک انتخاب بینظیر محسوب میشود. علاقهمندان به سرعت و لوکس بودن میتوانند سراغ فراری پوروسانگوئه بروند، در حالی که طرفداران شاسیبلندهای نمادین باید مرسدس G-Class را در نظر بگیرند. شما کدام مدل را میپسندید؟
Taha Ayoobi
۲۱ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/asian/daewoo-matiz-v6/
یادش بخیر
نیو کار
۲۱ اسفند ۱۴۰۳یعنی یه امریکا یی تو این لیست نباید باشه جالبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هراکلیوس
۲۱ اسفند ۱۴۰۳جای کادیلاک تویوتا وحتی بی وای دی تو لیست خالی البته که اونا بهتر از من میدونن
شهروند ایرانی
۲۱ اسفند ۱۴۰۳چندتا کلاس بدنی از خودشون اختراع کردن تا خودرو کره ای بعضی از انگلیسی جا جا بدن هیوندای سافته یکی از بی ریخت ترین خودرو تولیدی در حد پونتاک ازتک چیه اون فقط با محصولات سانگ یانگ میشه مقایسه کرد در مورد استون مارتین و فراری هم بیشتر یه هاچبک کراس تا شاسی بلند در حالی که اوروس ابهت یه شاسی بلند داره در مورد جی کلاس سلیقه ای خودم نمیپسندم همون لکسوس بهتر شباهت هم با رنجروور داره
Mr.negative
۲۲ اسفند ۱۴۰۳این مقایسه تو انگلیس بوده اگه دقت کنید نوشته تمام خودرو هایی که در انگلیس حضور دارند
پس هدف افرادی که این تست و انجام دادن اول از همه مردم انگلیس بوده و اروپاییها در کل
چرا آمریکایی ها نیستند؟؟ خب جوابش خیلی سادست اروپاییها ماشین آمریکایی دوست ندارن چون هم معمولا سایز خیلی بزرگی دارند هم مسئله زیست محیطی شون استاندارد های اروپا رو نداره
در مورد سانتافه هم شاید طراحی همه پسندی نداره ولی آماره فروشش اونقدر خوب هست که حضورش تو این لیست رو نشون بده
فراری هم که جای صحبت نداره یه کراس اور که روح فراری داره اما اوروس یه فولکس واگنه که لباس جدید تنش کرده
Cadillac-V
۲۱ اسفند ۱۴۰۳اینا شاسی بلند نیستن کراس اورن
سوشیانت
۲۱ اسفند ۱۴۰۳دقیقا به جای رنجرور هم باید اسکالید قرار میگرفت که علاوه بر لوکس بودن مشکل کمبود فضا در ردیف سوم هم نداره
Cadillac-V
۲۱ اسفند ۱۴۰۳دقیقا اصلا دلیلی نمی بینم برا رنجرور
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۳عزیزان دقیقا
استاندار آفرودر لوکس یعنی بهترین تلفیق آفرود و لوکس
به همین سادگی
ضمنا کراس اوور هم میتونه شاسی بلند باشه
Cadillac-V
۱ فروردین ۱۴۰۴مازیار کراس اور دقیقا چجوری میتونه شاسی بلند باشه؟
چجوری یه چیزی میشه ساخت که همزمان هم CUV باشه هم SUV؟
هرچی فک میکنم میبینم چجوری ممکنه یه خودرو با شاسی یکپارچه مستقل هم باشه!!؟؟
دکتر استاپ
۲۱ اسفند ۱۴۰۳نمی دانم چجوری پوروسانگوئه بی ریخت توی این لیست قرار داره اوروس خیلی بهتره
Cadillac-V
۲۱ اسفند ۱۴۰۳هرکی اینا رو انتخاب کرده از ریشه با آمریکایی مشکل داشته
الان یعنی سانتافه جادار تر از کادیلاک اسکالید و شورولت سابرین و جیپ گرند واگنیره؟ پشمکم حساب نمیشه در برابر اینا هم از نظر راحتی هم از نظر جادار و خانوادگی بودن و هم آپشن و لوکس بودن بعد جالبه جایگزینش نوشته کیا!!!!
بعد شاسی بلند لاکچری لکسوس LX؟؟
اینکه کمبود امکانات یه شاسی بلند لوکس رو داره بعدم با اون قیمت بالای افتضاحی که داره چجوری انتخاب شده؟ اصلا معیار انتخاب اینا چی بوده؟ کی اینا رو انتخاب کرده؟
بهترین شاسی بلند لوکس رنجرور؟ دقیقا از چه نظر رنجرور بهتر از کادیلاک اسکالیده؟ مشخصاتش؟ دوامش؟
احتمالا برای اروپا اینا رو انتخاب کردن وگرنه هیچ جوره از سانتافه نمیشه گذشت
JaMsHiD-B
۲۱ اسفند ۱۴۰۳خیلی فشار اومده که ژاپن تونسته با تکنولوژی از سنتی بازیای آمریکایی جماعت جلو بزنه
نه؟
Cadillac-V
۲۱ اسفند ۱۴۰۳آخه استاد ژاپنی فن یکم فک کن بعد کامنت بزار ، این آمار حتی ژاپنم به کتفش گرفته الان رنجرور و سانتافه رو ببین ، دیفندر شده بهترین آفرودی پس تویوتا لندکروز کجاست؟
خودت یکم فک کن این لیست رسماً امرکیا و ژاپن رو که بهترین شاسی بلندا رو تو دنیا میسازن به یه ورش گرفته ، از امرکیا که هیچی نگفته از ژاپنم به عنوان جایگزین بعضی جاها یه گوشه اشاره ای کرده ، به خودت فشار اومده دوست عزیز نه بنده
هم من میدونم هم بقیه بهترین SUV فول سایز لوکس دنیا در اختیار کادیلاک اسکالیده هم تو درگ مرسدس و رنجرور رو زده هم از نظر آپشن و لوکس بودن چیزی کمتر از اونا نداره تازه جادارترم هست
سهیل گل آزاد
۲۱ اسفند ۱۴۰۳فراری پوروسنگوئه به شکل عجیب و غریبی خاصه واقعا فراری در معرفی اس یو وی مورد نظر خود سنگ تموم گذاشت اگه واقعا محدودیت مالی وجود نداشته باشه اصلا نباید تو خرید این خودرو تردید کرد با اختلاف خیلی زیاد نسبت به اوروس ترجیحش میدم اصلا قابل قیاس با اون نیست البته ما که تو ایرانیم همون داچیا داسترشم که یه اس یو وی اقتصادی بازار اروپاست و تو همین لیستم به عنوان برترین اس یو وی اقتصادی انتخاب شده پاش به ایران بازشه لیبل قیمتی عجیب و غریب به خودش میگیره و پولدارا فقط میتونن سوارش شن
BMW is GOD
۲۱ اسفند ۱۴۰۳فراری پروسانگوئه آشغالترین شاسی بلند جهانه
انقدر ارتفاعش پایینه انگار هاچ بکه
پروسنگوئه رو به لامبورگینی اوروس ترجیح میدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه اوروس یه حالت قابلیت آفرود هم داره که بعضی جاها رو میتونه بره ولی نه همه جا رو
تو قیافه و رخ هم اوروس ۱۰۰ هیچ پروسانگوئه رو میزنه از لحاظ فنی هم که اوروس با اینکه ۸ سیلندره پروسانگوئه رو عین آب خوردن لوله میکنه
تو فروش هم پروسانگوئه خیلی ضعیفه و اوروس برعکس اون عالیه تو فروش
Ferrari
۲۱ اسفند ۱۴۰۳مجلاتی که فراری پورسانگوئه رو تست کردن بخون بعد به مضحک بودن نظرت پی ببر.
از اولین تست رانندگی این ماشین تا امروز مرتب ازش تعریف و تمجید شده حالا ارزش کار فراری زمانی بیشتر میشه که بدونی تمام مراحل توسعه این پلتفرم کاملا با فراری بوده و برعکس اوروس یه توارگ ریدیزاین شده نیست
ضمنا ارتفاع پورسانگوئه از زمین با اوروس تقریبا برابره و بهتره بدونید که اصلا تو این کلاس افرود معنی نداره. افرودر میخوای ۶۰ هزارتا بده تویوتا فورانر بخر.
بحث فروش رو هم مطرح نکن چون فراری عمدا فروش این ماشین رو محدود کرده
سهیل گل آزاد
۲۱ اسفند ۱۴۰۳این توصیفات پوچت از یه ماشین هشتصد هزار دلاری بود 😂😂 آخه من چی به تو بگم آخه قابلیت آفرودی به چه درد یه اس یو وی اسپرت میخوره اصلا چه نیازی به این مدل آپشنا داره بعد طراحی پوروسنگوئه بده یه چیزی نگو که مضحکه عام و خاص بشی کلی مجلات خودرویی خفن و یوتوبرای مطرح خودرویی اون رو به عنوان زیباترین اس یو وی حال حاضر دنیا معرفی کردن اونا نمیدونن زیبایی چی هست تو میدونی حتما تا حالا تو ویدیوهای با محتوای درگ بین پوروسنگوئه و اوروس ندیدم اوروس اونو بزنه ما هر چی که دیدیم پوروسنگوئه اون رو میزد بعد کجا دیدی که آمار فروش بدی داره نکنه تو کار دلالی سوپرکارها هستی کلی پیچ های نمایشگاه های خاص دبی هست که همیشه چند تا چند تا تو هرکدومشون پوروسنگوئه دارن بعد یه سال و خورده ای که وارد مارکت جهانی شده افت قیمت محسوسی رو تجربه نکرده نسبت به باقی خودروهای یونیک
دکتر استاپ
۲۲ اسفند ۱۴۰۳زیبایی یه مبحث سلیقه ای هست و تو نمیتونی بخاطر اینکه یکی به چیزی که تو بهش میگی زیبا بهش بگه زشت اون رو بد سلیقه اعلام کنی
يوسف
۲۱ اسفند ۱۴۰۳در حالت معمولی…..
رنجرور رو میخرم. و شبها توش میخوابم
حالت یکم پول دار….
رنجرور و دیفندر رو انتخاب میکنم و داستر رو هم برای دم دستی میخرم…..
حالت پول دارتر……
رنجرور و دیفندر رو میخرم و به تمام اعضای خانواده و دوستام یک عدد داستر یا سانتافه میدم…..
حالت خیلی مایه دار……
هیچ کدوم رو نمیخرم و با مترو میرم این و اونور…..
حتلت بیداری…..
به اقساط چند ساله خرید یک خودروی ایرانی فکر میکنم…… 😂😂😂😂
آریا
۲۱ اسفند ۱۴۰۳Aston DBX یعنی 500 اسبه ؟
4.5 ثانیه؟ سریعتره که
Siyavash
۲۱ اسفند ۱۴۰۳پست جالبی بود
Sina_carshow
۲۱ اسفند ۱۴۰۳یه چندتا ایراد تو این نظرات وجود داره یکی راجب
رنجروور استاندارد طلایی در کلاس SUV لوکس؟ بعد اونوقت رولزرویس کولینان چی؟ یا حتی کادیلاک اسکلید
رنج روور حتی هزینه های نگه داری کمر شکن هم داره جوری که بنز و بی ام و جلوش حکم تویوتا رو دارن
بعد انتخاب جایگزینش جی کلاس هم اصن لوکس نیس هیچی نداره برا ردیف عقبی ها
سانتافه خیلی زشته از نمای عقب دیدمش اصن وایب یه شاسی بلند رترو رو بهم نمیده داخلش بوی سنگین پلاستیک میده به نظرم به شدت overprice هستش ارزش خریدش زیر صفره با توجه به بازار و تقاضای ضعیفش من تویوتا راو 4 و هایلندر و نیسان ایکس تریل رو 100 هیچ بهش ترجیح میدم
درباره دو رتبه آخر خودرو های EV هم چیزی نگم بهتره کلا تو این لیست بهترینای برقی در واقعیت بی چون چرا متعلق به چینی هاش هم رنج شاهکاری دارن هم طراحی های حرفه ای تر و مدرن تر چه خبره قیمت رنو سنیک 45 هزار یورو بعد 170 اسب بخار برقی قدرت و 420 کیلومتر رنج هم اصن عددی حساب نمیشه مقابل 700 و 800 و 1000 کیلومتر چینی ها خیلی زورم میاد این جایگاه هارو با قدرت رسانه مفت مفت بهشون میدن هیچ تلاشی هم مثکه قرار نیس برا بهبود بکنن حداقل اختلاف رنجشون کمتر از نصف بشه با چینی ها
اصن کسی پول نمیده 45 هزارتا به رنو برقی وقتی بنز gla وجود داره با 43 هزارتا یا با 53 هزارتا بنز glc بهت میدن
مازیار
۲۱ اسفند ۱۴۰۳دیدگاهتون راجع به کالینن بسیار سطحی هست
استاندارد در کلاس اس یو وی لوکس؟ چرا چون خیلی لوکسه؟!!
دوست عزیز کالینن یه محصول فرعی برند رولزرویس هست که صرفا بخاطر بازار داغ اس یو وی ها تولید شد و البته که مثل بقیه اس یو وی های تازه وارد موفق بود اما اگه بهش نگاه کنیم اصلا جایگاه خاصی تو اس یو وی ها نداره که بخواد استاندارد اونها باشه. صرفا یه رولزرویس که فاصلهاش از زمین زیادتره
اصلا بجز اس یو وی اسپرت که کلاس جدیدی هست و لاجرم از بین همونها باید انتخاب بشه، نمیتونیم بگیم خودرویی تازه وارد بشه استاندارد کلاس خودش
Cadillac-V
۲۱ اسفند ۱۴۰۳داداش اصلا کالینان اس یو وی نیست کراس اوره
اصلا خیلی مسخرست این دسته بندی و اینایی که معرفی کرده چون با عقل هیچ آدمی جور در نمیاد
من نمیدونم منبع پدال از کدوم سایته؟
Sina_carshow
۲۲ اسفند ۱۴۰۳اسمش روشه suv کلاس لوکس و رولز رویس هم همیشه معیار هستش وقتی اسم لاکچری میاد وسط منظورت چیه جایگاه خاصی نداره؟ خودت میگی موفق بود پس قطعا جایگاه داره بین اس یو وی ها
و این ماشینم تو دسته luxury suv ها قرار میگیره
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۳موفقیت در فروش کمترین ارتباطی با استاندارد کلاس خود بودن نداره
Cadillac-V
۲۱ اسفند ۱۴۰۳اصلا مسخرست اینایی که معرفی کرده ، اصلا هیچ دلیلی دیده نمیشه بجای کادیلاک اسکالید بری رنجروور بخری اسکالید هم مشخصات فنیش بهتره رنجرووره هم از نظر لوکس بودن و راحتی هیچی کمتر از اون ندارع تازه جادارترم هست!!! یا برای آفرود اصلا دلیلی وجود نداره وقتی لندکروز و پاترول با دوام ژاپنی هستن بری سراغ دیفندر!!! ، بعد اون سانتافه خانوادگی تر و جادارتره یا شاسی بلندای امرکیایی مث دوج دورانگو یا جیپ گرند واگنیر یا شورولت تاهو؟
سهیل
۲۱ اسفند ۱۴۰۳بهترین شاسیبلند با طراحی رترو
به طور خلاصه یعنی طراحیش توسطیه سری فسیل انجام شده و مورد پسند نسل جدید نیست.
صامورایی
۲۱ اسفند ۱۴۰۳ماشینی که مسخره میکردی، ۲ جا انتخاب شد😁
البته معلومه که پول دادن مجله خریدن. صد درصد حق با توئه.
سهیل
۲۲ اسفند ۱۴۰۳ممنون که تایید کردی
Khosrow
۲۱ اسفند ۱۴۰۳پورسانگوئه مشکی تماام ..
امیرعلی
۲۱ اسفند ۱۴۰۳جای لیفان ایکس ۶۰ واقعاً خالیه تو این لیست
Iman 007
۲۱ اسفند ۱۴۰۳هایما s8
صامورایی
۲۱ اسفند ۱۴۰۳شاسی بلند کلاسیک؟! نمادین؟!
بنظرم دسته بندی هاشون اصلا منطقی نیست.
باید طبق همون سگمنت ها انتخاب میکردند کامپکت و میدسایز و فول. اقتصادی و لوکس و …
مازیار
۲۱ اسفند ۱۴۰۳احتمالا این مقاله از یک مجله اروپایی ترجمه شده، به همین دلیل ماشین های آمریکایی و یا ژاپنی داخل لیست نیستن، منظورشون بهترینها تو قاره اروپا بوده
P1
۲۳ اسفند ۱۴۰۳از یه مقاله انگلیسی هست چون گفته همه ماشین ها در انگلیس تست شدن و احتمالا اولویت اول خود بریتانیایی ها و اروپایی ها هستن
nima.jdm
۲۱ اسفند ۱۴۰۳جایگزین ها عالی و دقیق
samurai
۲۱ اسفند ۱۴۰۳لیست فاقد اهمیت و مزخرف
کارماگازین قیافه کسی که این مفاله رو نوشته هم کاش میزاشت ….. :))
صامورایی
۲۱ اسفند ۱۴۰۳کارماگازین ؟ 😂
کمر انگلیسی زبانان خورد شد😂
Cadillac-V
۲۲ اسفند ۱۴۰۳هرکی این لیستو درست کرده میخواسته بگه نه ببین شاسی بلندای اروپایی و کره ای از امرکیایی ها و ژاپنی ها بهترن😂
مسعود
۲۱ اسفند ۱۴۰۳پس رتبه Audi Rsq8 performance کجاست؟
640 اسب قدرت قیمت 180 هزار دلار
حسام الدین
۲۲ اسفند ۱۴۰۳حرکت افکار عمومی به سمت بی سلیقگی با شتاب بالایی ادامه داره که به سانتافه(مجسمه بلاهت) میگن خوب! واقعاً اگر جای لوگوی بنز ، لوگوی کمپانی چینی رو جی کلاس میخورد باز میگفتیم زیبا؟!؟! در این نظرسنجی هم افکارات ناسیونالیستی که آنگله ساکسون ها دارند کاملاً مشهوده! فقط میتونم بگم باید تأسف خورد به چنین دنیایی!
Taha Ayoobi
۲۲ اسفند ۱۴۰۳مزخرف ترین لیست دنیا
محسن
۲۳ اسفند ۱۴۰۳ممنون از همه گزینه هاتون هرچی فکر مکنم فقط میتونم پراید بگیرم دلمون خوش کنم که این بهتر ازاونه .همون خودروهای گزینه نامناسبه سالی یکبار از جلومون رد نمیشن
M power
۲۴ اسفند ۱۴۰۳کاری به منبع و اعتبارش ندارم
انتخابم قطعن و حتمن فراریه
Ali
۲۴ اسفند ۱۴۰۳جالبه نوشته لندروور دیفندر V8 پادشاه آفرود ، انگار جیپ رانگلر روبیکن V8 یادشون رفته ، لندروور تو افراد خیلی خوبه شکی در این نیست ولی دیگه در حد جیپ که پادشاه آفرود و تولید کننده اولین خودرو آفرود هست در جهان است نباید این جور فاز بردارند .