براساس یک مطالعه که توسط پلتفرم کار فایننس، «CarFinance 247»، برند آلمانی بامو محبوبترین خودروساز در اینستاگرام است. براساس دادههایی در هشتگها جستجو کردهاند، ۲۸ خودروساز مورد بررسی قرار گرفتهاند و نهایتا برند بامو با ۶۶.۷ میلیون پست به رتبه نخست دست یافت. این نتیجه از آنجا کمی تعجبآور است که بامو از برندهای سازنده ابرخودروها و سوپرخودروهایی چون فراری یا لامبورگینی پیشی گرفته است؛ این برندها حتی بعد از بامو دوم و سوم هم نشدند. بهجای سوپرخودروسازان، برندهای هوندا و فورد که بهترتیب ۵۱ و ۳۷ میلیون پست را به خود اختصاص داده بودند به مقامهای دوم و سوم رسیدند.
دومین سازنده خودروهای مجلل در لیست محبوبهای اینستاگرام، آئودی بود که ۳۱.۳ میلیون پست را به خود اختصاص داده بود. پس از آئودی برندهای فراری و پورشه بهترتیب ۲۵.۹ و ۲۵.۷ میلیون دفعه پست شدهاند. پس از کمپانی فورد نیز شرکت جیپ بهعنوان دومین خودروساز محبوب آمریکایی، ۲۰.۸ میلیون دفعه پست شده است. متاسفانه این مطالعه اشارهای نکرده است که این دادهها تنها به مردم بریتانیا مربوط میشود یا کشور انگلستان!
یکی از موسسهای مجموعه CarFinance 247، «لوییس ریکس»، میگوید:
دادههای ما پستشدهترین خودروها را در اینستاگرام مشخص میکند اما ما میتوانیم با استفاده از آنها استفاده کنیم تا محبوبترین برندهای بازار را مشخص کنیم؛ برای نمونه شوکهکنندهترین آنها هوندا است که ممکن است در نگاه اول کسی به آن بهعنوان یک برند محبوب در اینستاگرام نگاه نکند.
۱۰ برند محبوب در اینستاگرام به ترتیب زیر هستند:
- بامو: ۶۶.۷ میلیون پست
- هوندا: ۵۱ میلیون پست
- فورد: ۳۷ میلیون پست
- تویوتا: ۳۵.۲ میلیون پست
- آئودی: ۳۱.۳ میلیون پست
- فراری: ۲۵.۹ میلیون پست
- پورشه: ۲۵.۷ میلیون پست
- نیسان: ۲۴.۸ میلیون پست
- فولکسواگن: ۲۱.۳ میلیون پست
- جیپ: ۲۰.۸ میلیون پست
برندهای چون لامبورگینی با ۲۰.۴ میلیون پست، رولزرویس با ۵.۳ و آستونمارتین با ۴.۴ میلیون پست نیز نتوانستند جزو ۱۰ برند محبوب در این شبکه اجتماعی باشند. این شبکهها رشد بیسابقهای داشتهاند و این مسئله با حرکت کنونی جهان کاملا تطابق دارد. درست است که مجلههای چاپی معتبرترین و بهترین منابع برای خودرودوستان بوده و هستند اما شبکههای اجتماعی، وبلاگها و یوتیوب نیز هماکنون به منابع مهمی برای دوستداران تبدیل شدهاند؛ تا جایی که برای برخی از افراد جای مجلات را گرفتهاند. البته که دسترسی آسان و سریع به منابع باکیفیت یکی از اصلیترین دلایل این امر بوده است.
سازندگان، توسعهدهندگان و خودروسازان نیز از این تغییر استقبال کردهاند؛ چراکه از طریق این شبکهها میتوانند بهراحتی با طرفداران و مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و از بازخورد آنان استفاده کنند. بسیاری از روشهای دیجیتال و غیرحضوری توانستهاند هزینه تبلیغات و دریافت بازخورد را نسبتبه حالت آنالوگ و چاپی تا حد قابل ملاحظهای کاهش دهند. هرچند که رشد این روشها بیشتر بهنفع تبلیغکنندگان است اما این رشد همچنان ادامه دارد.
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱این درست نیست !
این زشته که رتبهی اول را به چهارم تبدیل کنند !
نه من ، نه شما ، همه میدانیم طویوطا اول لکثوث دوم شده و اینها میخواهند حق را بخورند و ناحقی را ترویج دهند ، لعنت بر شما و باعث و بانیشون !
خیر و خوشی نبینید الهی عامین !
عزرائیل
۱ مرداد ۱۴۰۱تویوتا نه طویوطا
لکسوس نه لکثوث
پس معلومه که تعصبی نظر دادی
دلیل اینکه بی ام و اول هستش خیلی منطقی هست
اونایی که می دونن چرا منطقی هست ماشین باز واقعی هستن!
علی
۲ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم تویوتا باهات چکار کرده که خیلی تحت فشاری و اینطوری نشون میدی ولی برات شفای عاجل میخوام !!!
علی
۲ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم تویوتا باهات چکار کرده که اینقدر تحت فشاری ! ولی برات شفای عاجل خواستارم
shirko
۳۱ تیر ۱۴۰۱مرسدس بنز بالاترین فالور دوم ب ام و سوم لامبورگینی
رضا
۳۱ تیر ۱۴۰۱به نظرم اکانت اینستا فراری باید بن بشه
GMA
۳۱ تیر ۱۴۰۱نظرتو بنداز تو صندوق نذورات
JDM lover
۳۱ تیر ۱۴۰۱خیلی خوب بود GMA 😂😂👍
Muty
۳۱ تیر ۱۴۰۱چرا ؟
♧Quark♧
۳۱ تیر ۱۴۰۱اینستاگرام پر است اکانت های فیک و پولی برای تبلیغ یکسری جریانات وتبلیغات و اگر بخوای پول بدی دو میلیون فالور برات اضافه میشه و بعد تو سایت های دیگه میان بولد خبری میکنن این شرکت ها که نمونه هاش فراوان دیده میشه یکیش پدال
محسن
۳۱ تیر ۱۴۰۱ولی لایک و ویوی پست های بیمر خیلی بیشتره
Reza Waffen SS
۳۱ تیر ۱۴۰۱از هر ۱۰ پست خودرو یک سومش مال سوپراسپرت های ایتالیایی هستش اونوقت جیپ جایگاهش از لامبورگینی بالاست
اعتقادی ندارم
پویا
۱ مرداد ۱۴۰۱عموم مردم چیزی رو که می تونن بخرن رو دنبال میکنن
رضا
۳۱ تیر ۱۴۰۱عکس آخر چه زشته فاجعه دیزاین شلوغ پلوغ فراری و نشان میده
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۱به نظرم بهتره جنگ برندها در همان سطح کره و ژاپن باقی بماند و بالاتر نگیرد تا حداقل کمتر شاهد نظرات گوهربار عزیزانی چون رضا باشیم !
عشقم ، رفیق ، شفیق ، عکس آخر با تمام شلوغپلوغیش تو حلق من !
خودِ رقبای فراری هم همچین ادعایی ندارند که شما دادید ولی باز هم نظر شما محترم چون هر کسی بلاخره نظری دارد دیگر !
كارevol
۳۱ تیر ۱۴۰۱امیدوارم چیزی که گفتی شوخی بوده باشه!
Amin
۳۱ تیر ۱۴۰۱معرفی میکنم ، آقا رضا …
فراری هیتر ترین فراری هیتر دنیا
RezaRs
۳۱ تیر ۱۴۰۱من نیستما
Clean energy (سلام فرمانده)
۳۱ تیر ۱۴۰۱شلوغ پلوغ ترین که لامبوعه🤣
با اون همه ازک بزک و اینجور چیزا نتونست به اس اف ۹۰ برسه
فراری سوار شدن برای تو نیست
و ارزش فراری هم برات قابل درک نیست
JDM lover
۳۱ تیر ۱۴۰۱هیکاش از نظر فالوور هم بررسی میکردند نه فقط هشتگ
Bmw
۳۱ تیر ۱۴۰۱دم شرکت خودرو سازی بی ام و گرم امید وارم تفاخر روهشون موفق باشن
Yasin
۳۱ تیر ۱۴۰۱البته برای لامبورگینی باید هشتگ #lambo هم حساب میشد
Yasin
۳۱ تیر ۱۴۰۱اگر هشتگ های #mercedes و #benz رو هم حساب کنیم مرسدس دومین برند محبوب اینستاگرامه
ارین صاحب جمعی
۳۱ تیر ۱۴۰۱هم اکنون دوستان مجله باز جی دی پاور : هیوندای ؟؟؟؟ جنسیس ؟؟؟ کیا؟؟؟؟
ایاس
۳۱ تیر ۱۴۰۱دروغه محضه مرسدس بنز اولینه
محمد هادی
۱ مرداد ۱۴۰۱داداش مرسدس توی ذهن تو برای همیشه اوله😄
شماها دیگه چه جرزنایی هستید
حالا وجدانا اگه میگفت فراری و تویوتا و مرسدس اولینا اینجا چه هنرنماییایی میکردید؟
داداش خب نیست دیگه
❤️بیمر❤️ رو لایک کن تو😂✌️
مجید
۳۱ تیر ۱۴۰۱اگه یوتیوب یا ردیت یا یه جایی بود که جو عمومی و تفننیش کمتر بود نتایج خیلی متفاوت میشد.
شاهین
۳۱ تیر ۱۴۰۱رو چه معیاری حساب کردن اخه
همین پیج های داخلی خودمون از گاری های وطنی پست میزارن و هشتگ بی ام و و مرسدس میزنن که بیشتر دیده بشن
اگر معیار فقط به هشتگ بی ام و باشه درست نیست این آمار
خدای ماشین
۲ مرداد ۱۴۰۱فقط تویوتا
علی
۲ مرداد ۱۴۰۱آقا navid ,,, نمیدونم تویوتا باهات چکار کرده که اینقدر تحت فشاری ولی از خدا برات شفای عاجل خواستارم