برای بسیاری از کاربران پدال این دوراهی وجود دارد که خودرو وارداتی صفر بخرند یا کارکردههای بازار را! این مقاله به شما در انتخابی درست کمک خواهد کرد.
ممنوعیت چندین ساله واردات خودرو به کشور، درجا زدن خودروسازان داخلی و تولید محصولات قدیمی و بیکیفیت با طراحی چند دهه پیش و… باعث شدهاند خیل زیادی از مشتریان عطش زیادی به خرید خودروهای وارداتی صفرکیلومتر داشته باشند. احتمالاً شما نیز متوجه شدهاید که در ماههای اخیر انواع مختلفی از خودروهای وارداتی توسط شرکتهای مشهور و همچنین برخی شرکتهای بینامونشان معرفی شوند. تحویل بسیاری از این خودروهای وارداتی معرفی شده هنوز کلید نخورده اما برخی از آنها نیز در بازار حضور دارند. با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق این خودروها مونتاژ کشور چین هستند، بعضاً شاهد قیمتگذاری عجیب خودروهای وارداتی و کارکردههای بازار هستیم به گونهای که دیده شده قیمت یک مدل وارداتی صفرکیلومتر از نسخه کارکرده چند سال قبل آن کمتر است! همه این موارد باعث سردرگمی خریداران میشود. آنها بر سر دوراهی سخت خودرو وارداتی صفر یا کارکردههای بازار قرار دارند. هدف ما این است که شما را با مزایا و معایب هرکدام از این خودروها آشنا کنیم.
مزایای خودرو وارداتی صفرکیلومتر
خرید خودرو تجربهای هیجانانگیز است مخصوصاً اگر آن خودرو صفرکیلومتر و از نوع مدلهای روز دنیا باشد. هماکنون طیف وسیعی از خودروهای اروپایی و آسیایی مونتاژ چین وارد کشور شدهاند و با توجه به تکنولوژیهای روز بکار رفته در آنها، افراد زیادی مشتاق خرید چنین خودروهایی هستند. مهمترین مزایای خودروهای وارداتی صفرکیلومتر این است که شما از اصالت قطعات آن مطمئن هستید و میدانید که خودرو برای اولین بار توسط شما استفاده خواهد شد. خودروی صفر فاقد هرگونه استهلاکی بوده و طرز رفتار شما با آن میتواند در دوام و کیفیت درازمدتش تأثیرگذار باشد. ضمن اینکه خودروی وارداتی صفرکیلومتر از گارانتی شرکت وارد کننده برخوردار است و از بابت تعمیرات احتمالی هم تا چندین ماه و سال خیالتان راحت خواهد بود.
همچنین بخوانید: سود کدام خودروی وارداتی بیشتر است؟
مهمتر اینکه خودرو وارداتی صفرکیلومتر از جمله بهروزترین محصولات حاضر در بازار کشورمان است و تکنولوژیها، امکانات و تجهیزات و البته ایمنی آن یک سر و گردن بالاتر از تولیدات قدیمی داخلی است. بهطورکلی باید گفت خودرو وارداتی صفرکیلومتر هزینههای نگهداری کمتری داشته و از تکنولوژی بهروز و ایمنی بالایی برخوردار است. ضمن اینکه با انتخابی هوشمندانه میتوانید مدلهایی با کمترین فاصله قیمتی بین نمایندگی و بازار را خریداری کنید.
معایب خودرو وارداتی صفرکیلومتر
شاید یکی از اصلیترین معایب خودروهای وارداتی اخیر را محدودیت شدید در خدمات پس از فروش و تأمین قطعات دانست. با اینکه انواع و اقسام خودروهای مونتاژ چین در حال ورود به کشورمان هستند اما بسیاری از آنها توسط شرکتهای گمنام و کوچک و با شبکه نمایندگی بسیار محدود وارد شدهاند و درصورتیکه نیاز به یک قطعه خاص داشته باشید و یا خدای نکرده تصادف کنید، تأمین قطعات بسیار زمانبر خواهد بود و همچنین باید هزینه زیادی را متحمل شوید. نکته دیگر اینکه این خودروها فقط باید در نمایندگیها سرویس شوند تا گارانتی آنها لغو نشود. همچنین افت قیمت خودرو وارداتی صفرکیلومتر هم موضوع دیگری است که باید در نظر داشته باشید. با اینکه خودروهای وارداتی تکنولوژی بهروزی دارند اما همین تکنولوژی در حین تعمیرات میتواند هزینه بالایی داشته باشد. بهطور مثال، بسیاری از مکانیکها با سنسورها و رادارهای خودروهای مدرن آشنایی ندارند و همین موضوع تعمیر آنها را با محدودیت مواجه میکند.
جهت مطالعه بیشتر: ۱۰ خودروی وارداتی با بیشترین افت قیمت در ایران
مزایای خودروهای کارکرده بازار
همانطور که گفته شد در بازار خودروی کشورمان شاهد قیمتگذاری عجیب برخی خودروها هستیم. برای مثال قیمت کیا اپتیما وارداتی صفرکیلومتر کمتر از قیمت اپتیما وارداتی چند سال پیش است و دلیل آن هم به مونتاژ چین بودن اپتیما صفرکیلومتر برمیگردد. ما در این مقاله چنین موارد استثنا را در نظر نمیگیریم و قاعده کلی قیمت پایینتر خودروهای کارکرده نسبت به صفرکیلومتر را اعمال میکنیم. بر همین اساس، یکی از اصلیترین مزایای خودروهای کارکرده را میتوان قیمت پایینتر آنها دانست. این خودروها افت قیمت خود را تجربه کردهاند و شما با انتخاب خودرویی سالم و مناسب، افت قیمت مجددی نخواهید داشت. از طرف دیگر، برخی خودروهای کارکرده کیفیت بسیار بالایی دارند و اگر بتوانید مدلهای تمیز آن را پیدا کنید تا چندین سال دغدغهای نخواهید داشت. همچنین برخی مدلهای کارکرده وارداتی چندین سال است که در بازار حضور دارند و از نظر تعمیرات، مکانیک و تأمین قطعات مشکلات خودروهای وارداتی صفرکیلومتر را نخواهند داشت.
معایب خودروهای کارکرده بازار
صرفنظر از محل تولید خودروی کارکرده، انتخاب چنین مدلهایی همواره با ریسکهایی همراه است. شما با خرید خودروی کارکرده وارداتی اطلاعی از مالکان قبلی و طرز رفتار آنها با خودرو ندارید و شاید خودرویی با استهلاک بالا را بخرید. متأسفانه اکثر مدلهای وارداتی با معضل دستکاری کارکرد مواجه هستند و نمیتوان اطلاع دقیقی از میزان کارکرد آنها داشت. بسیاری از خودروهای کارکرده به دلیل وجود معایب و مشکلات فنی پیدا و پنهان به فروش میرسند و طبیعی است که با گذشت چندین سال از تولید آنها، عیوب بیشتری داشته باشند. از طرف دیگر این خودروها فاقد تکنولوژی روز خودروهای وارداتی صفرکیلومتر هستند و شاید امکانات و تجهیزاتی که در مدلهای روز پیدا میکنید در آنها وجود نداشته باشد.
همچنین بخوانید: صفر تا صد راهنمای خرید خودرو دست دوم و کارکرده
مواردی که ذکر شد خلاصهای از مزایا و معایب خودرو وارداتی صفرکیلومتر و کارکردههای بازار بود. مهمترین نکته در انتخاب خودرو، اولویتبندی و توجه به نیازها و سلایق شخصی است. همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای خرید خودرو نیز نقش مهمی ایفا میکند. در حال حاضر قیمت برخی خودروهای چینی صفرکیلومتر مونتاژی و وارداتی با قیمت خودروهای ژاپنی و اروپایی کارکرده برابری میکند و برخی افراد معتقدند خودروهای صفرکیلومتر به دلیل گارانتی و صفر بودن قابلیت اطمینان بالاتری دارند درحالیکه برخی افراد نیز سواری و کیفیت خودروهای وارداتی کارکرده را ترجیح میدهند.
جمعبندی و نتیجهگیری
نهایتاً در پایان مقاله خودرو وارداتی صفر یا کارکردههای بازار باید گفت انتخاب شما می بایست با توجه به مزایا و معایب هریک از آنها و همچنین در نظر گرفتن فاکتورهای متنوعی باشد. مهمترین عامل در این میان شرایط خریدار، توقعات او از خودرو، سلایق شخصی، میزان استفاده از خودرو و… است. اگر در شهرهای بزرگ زندگی میکنید، بودجه کافی دارید و میخواهید خودرو را برای مدت طولانی نگهداری کنید، خرید خودرو وارداتی صفرکیلومتر معقولانه خواهد بود، مخصوصاً اینکه مشکل تأمین قطعات و خدمات پس از فروش در شهرهای بزرگ کمتر وجود دارد؛ اما اگر به فکر فروش خودرو در کوتاهمدت هستید و میخواهید بودجه کمتری را به خرید خودرو اختصاص دهید، شاید پیدا کردن یک خودروی کارکرده با شرایط مطلوب و بازار خرید و فروش پررونق گزینه بهتری باشد. از شما عزیزان خواهشمندیم تجربیات و نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

داریوش
۱۳ بهمن ۱۴۰۳هرکدوم که پولمون برسه
제네시스
۱۳ بهمن ۱۴۰۳خرید خودروی کره ای کارکرده خیلی بهتره هم پرستیژ بالاتری داره هم با کیفیت تره
کولول خودرو شناس
۱۳ بهمن ۱۴۰۳کرولای ۱۸۰ هزار کار رو میشه ازش لذت برد؟
هر چقدرم بگیم وارداتی ها منتاژ چین هستن و بی کیفیتن از ماشینی که زیر پای سی نفر با انواع مختلف رسیدگی به خودرو بوده بهتره
حالا من خودم ماشین های خیلی اندکی از وارداتی ها رو قبول دارم مثل نیسان سیلفی،اوتلندر و محصولات بی وای دی و کیا کی فایو و اسپورتیج رو ادم بگیره بنظرم خیلی برد کرده
کسرا
۱۳ بهمن ۱۴۰۳والا دیگه کرهای قدیمی پرستیژ نداره
.
یاتاقان داره
.
منظورت از کارکرده دیگه خیلی جدید باشه دوروبر ۲۰۱۷ هست که حدود ۷ سال کارکرد داره
제네시스
۱۴ بهمن ۱۴۰۳تو کشوری که 90 درصد مردمش پراید و تیبا سوارند و لوگوی BMW میزازن رو ماشینشون و فازشو میگیرن به نظرت سانتافه و آزرا و جنسیس 2017 قدیمی و بی کیفیت میاد؟!!!
کسرا
۱۴ بهمن ۱۴۰۳شما با کدوم آمار میگی ۹۰ درصد؟
بعدشم چینی ۰ کیلومتر خیلی بهتر از کرهای بی تکنولوژی ۷ سال پیشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ بهمن ۱۴۰۳الان با ۱/۵ میلیارد کرهای ۷ سال کار تمیز هم نمیدن
توسان مدل ۲۰۱۲ کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتر الان ۲ میلیارد کمتر نیست ماشین ۱۳ ساله
علی جردن
۱۳ بهمن ۱۴۰۳پرستیژ اونم کره ایی چندسال پیش؟
یادمه تو یکی از پارکینگ های برج مسکونی برند تهران که پر بود از انواع بنز و بی ام و لکسوس RX لابهلاشون یه سانتافه نسل اول پارک بود میگفتن پرستیژ پارکینگو خراب کرده(!)
گاس فرینگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۳شهر به شهر فرق داره
تو شهر ما محله های فقیر نشین هم بری یکی دو تا آزرا و سوناتا و سانتافه حداقل میبینی
۱۷ بهمن ۱۴۰۳آره ساکن هم هستن
چون اصالت و فکو فامیلشون و ابروشون و همه چیزشون تو اون محله اونجان وگرنه میرفتن بالاشهر
علیرضا
۱۳ بهمن ۱۴۰۳داداش توی مملکتی که هرنوع ماشین با ارتفاع بالا برونی میشی شاسی سوار دیگه کلاس و پرستیژ معنی نداره
کلا فرهنگ نگهداری خودرو در ایران بسیار ضعیفه
هرکسی تا جایی که میتونه به ماشینش فشار میاره
پس تا جای ممکن دست دوم نخرید
پیر و جوون هم نداره چه پیرهایی که خیلی وحشیانه تر از جوونا رانندگی میکنن کلا اگه رفتین سمت دست دوم حدود ۲۰ درصد بودجه رو کنار بزارید برای درست کردن دسته گل های مالکین قبلی خودرو
داخل بنگاه هم نرید که بازگشتتون با خداست!!!
OM.01
۱۳ بهمن ۱۴۰۳(خرید خودروی کره ای کارکرده خیلی بهتره هم پرستیژ بالاتری داره هم با کیفیت تره)
اینکه در اکسنت التترا سراتو پلاستیک خشک استفاده شده رو دری ها وامکانات نداره میگی با کیفیت هست اینو کاری ندارم. سوناتا آزرا 2017 هم بخواهیم ملاک بزاریم کیفیت پلاستیک نرم چرم یه چیزی در حد آریزو 6 هست نه در حد اکسید TXL و حالا من اینم کاری ندارم. هواوی ایتو M5 و ایتو M7 و ویا فری که کیفیتش از سانتافه 2025 که هیچی از برخی آلمانی ها که تجربه دارم(اسم نمیگم حالا) هم بالاتر بود. نگو که دروغ میگم چون نمایشگاه بوده همه میتونستن برن ببینن و خیلی ها رفتن دیدن و فهمیدن واقعیت هارو. حالا کلا این بحث کیفیت رو کاری ندارم. کلمه باکیفیت تر رو میزاریم روی اینکه شما تجربه نداری…اما پرستیژ !!؟ پرستیژ ماشین کره ای!؟ خودروهای ژاپنی هم پرستیژ نداره بنظر من چه برسه به کره ای!
یه سری ها یه جوری میگن ماشین چینی بده کره ژاپنی اصالت داره کیفیت داره پرستیژ داره (تازه مدل های ترکیده یه دهه پیش) انگار داریم درباره محصولات مورگان موتورز صحبت میکنیم که یه قرن سابقه داره!
کمری سوناتا و…همه تو آمریکا کشورهای دیگه تاکسی هستن کسی نگاشون هم نمیکنه. اکثر ماشین های چینی تو ایران قشر کارگر سوار میشه تو خود کشور چین.
یه سری ها سنگ چه ماشین هایی رو به سینه میزنن آدم شاخ درمیاره! حالا تو چینی ها byd U8 یا آواتر 12 یا Zeekr 001 بود یا ژاپنی لکسس LC500 بودی یا کره ای جنسیس GV60 بود باز یه چیزی اما کره ای ژاپنی که صندلی دستی دارن بدون سانروف ( وارداتی جدید) یا اونای که فاصله زمین تا ماه کار کردن(وارداتی قدیمی) و چینی های زیر 20K که دیگه طرفداری کردن یا هیت دادن نداره…
گاس فرینگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۳این ماشین ها تو آمریکا باهاش مسافرکشی میکنن توی ایران براش پرستیژ پرستیژ میکنن
قدیم ها شورلت نوا اینطور بود الان سوناتا اینا اینطورن
Saji
۱۳ بهمن ۱۴۰۳یه نکته مهم اینکه خوبای وارداتی از اسپورتیج و k5 و اوتلندر بالا ۵ میلیاردن یا Q5 بالا ۷ میلیارد
اوناشم ک قابل قبولن بالا ۴ تومن مثه توسان
این ماشیناییم ک زیر ۳ تومن قیمت میخورن دوگروهن یا برند مطرح دارن و فنی و آپشن تعطیل یا آپشن و فنی به کار بیا دارن و برند نامطرح و خدمات در حد لیگ دسته ۳ ماداگاسکار….
طبیعتا یکی مدل ساخت خودرو براش مهم نباشه تو بازه قیمت ۲.۵ تا ۴ تومن مدلای ۲۰۱۷ ۱۸ بهترن
وارداتی که قرار بود برای عموووم مردم خوب باشه برا قشر مرفه خوب بود ک گزینهاشون بیشتر شد
سال دیگه هم قرار بود تعرفه اصلاح بشه ک همین مثه امسال شد طبیعتا امیدی به بهبود نباید داشت و اونیکه واقعا ماشین نیاز داره باید تا قبل عید بخره
میشه حکایت اوایل گرونیا ک منتظر بهبود بودیم هی بدتر شد/:
سبحان
۱۳ بهمن ۱۴۰۳دیوانه اید مگه
الان کل ایران بگردید یدونه نمیتونید سپر این هنگوچی رو پیدا کنید باید تا ماه ها پارکنیک بزارید تا پیدا کنید براش
گاس فرینگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۳از دبی میتونی در عرض ۲ ۳ روز جور کنی
منت این نمایندگی ها هم نمیکشی
علی
۱۳ اسفند ۱۴۰۳اتفاقا بهمن خدماتش خوبه و سپر و همه متعلقات هونگچی تو سیت اپلیکشینش با قیمتش هست.13 تومن سپر کامل
خواهشا سواد و اطلاع کافی ندارید نظر ندید
Saji
۱۳ بهمن ۱۴۰۳ماشین صفر وارداتی اوناش ک آپشنی و فنی خوبن میرن بالا ۵ میلیارد مثه k5 و اسپورتیج و تیپ فول اوتلندر یا Q5 که بالا ۷ میلیارده
اوناش ک در حد متوسطن مثه توسان بالا ۴ میلیاردن
بقیشم ک یا برند مطرح دارن آپشن و فنی ندارن یا فنی و آپشن دارن برند ندارن و بدون خدمات اینجا ماشینای ۲۰۱۷ ۱۸ بهتره….
وارداتی ک قرار بود برای عموم مردم خوب باشه الان برا اون قشر مرفه خوب شد ک ۴ ۵ میلیارد داشتن گزینهاشون بیشتر شده
سال آینده ک قرار بود بهترم بشه و اینقد نمایش راه انداختن یه شبه قانونش شد مثه امسال…
گاس فرینگ
۱۳ بهمن ۱۴۰۳کرولا ۱۲۰۰ چون زیاد وارد شده و خیلی از اون بلاگر هایی که فونیکس و اکستریم رو در حد خدا بالا میبرن بهش توپیدن و میگن چینیه و ژاپنی نیست (…. خب الان اکستریم آلمانیه؟ یا همون سراتو سایپا که خیلی هاشون قبولش دارن دستپخت سایپاست که خیلی چیزهاش هم دزدیده حتی ترمز عقبش کاسه ایه) کارخونه با بازار عملا فرقی نداره. هم فنی داره و هم آپشن در حد نیاز. فقط باید بدی براش آینه تاشو برقی بزارن ولی سنسور ها ایناش تکمیله از اون رادار های فونیکس و اینا هم خیلی بهتر کار میکنه خریدار تویوتا هم توقع آپشن در حد میباخ نباید داشته باشه دوره های قبل هم مثلا برید آپشن های راوفور با سانتافه مقایسه کنین مثلا مانیتور فول هوشمند و بزرگ (مثل چیزی که توی کرولا و لوین هست) فقط تو راوفور فول عمان هست و حتی فول امارات هم نداره چه برسه مدل های لو آپشنش ولی خریدار کره ای آپشن میخواد زیاد هم میخواد این کره ای های جدید پاسخگوی نیازش نیست اونقدر
نیسان سیلفی هم بد نباید باشه تجربه شو نداشتم قیمت شم به اون صورت دستم نیست در کل نیسانی که جا افتاده ترین ماشینش توی ایران ماکسیماست که آپشن هاش در حد ۲۰۶ تیپ ۵ه هم خریدار ازش توقع آپشن خفن نداره
Siyavash
۱۳ بهمن ۱۴۰۳تویه این بازار داغون و انتخاب کم..و شرایط اقتصادی به شدت ضعیف هیچ انتخابی نداریم،ولی ۱درصد اگه شخصا قدرت خرید داشته باشم به هیچ عنوان سمت چینی نمیرم..شد کره ای ۱۵ سال کار میگیرم ولی اصلا نگاه به چینی نمیکنم…
Taha Ayoobi
۱۳ بهمن ۱۴۰۳خداروشکر میکنم که تو این بازار به هیچکدوم علاقه ندارم الا کلاسیک، که اونم داستانش جداس.
ولی بین وارداتی ها سیلفی خوب چیزیه.
واقعا با کیفیته
Hamidrez
۱۳ بهمن ۱۴۰۳گیربکس رنو کپچر یکی از دوستام خراب شد تو کارکرد ۱۰۰ هزارتا هزینش شد ۱۲۰ ملیون ، به نظرم چینی صفر بهتره حداقل ۵ سال گارانتی داره !
کاربر
۱۳ بهمن ۱۴۰۳من مدت زمان زیادی با بازار خودروی ایران سرو کار داشتم و خودرو های زیادی سوار شدم از اکثر ماشین چینی هایی که توی بازارن بگیر تا کره ای ژاپنی رده بالا.
نظرمو با انصاف و بدون هیچگونه تعصب میگم خدمتتون.
حقیقتا با توجه به تجربه ای که داشتم اکثر چینی ها چه مونتاژ و چه وارداتی های جدید از کره ای ژاپنی کارکرده سرترن اما استثنا هایی هم وجود داره.
متاسفانه بخواطر ذهنت بد جامعه نسبت به خودرو های چینی حتی کسایی که سوار خودروی چینی نشدن هم راجبش بد میگن.قطعا خودرو های چینی معایبی دارن مثل تامین قطعات،هزینه بالای لوازم جانبی و قطعات و پایین بودن کیفیت مونتاژی در بعضی موارد ولی خب اگر از این چنتا مورد فاکتور بگیریم به نسبت ماشین های کارکرده ای مثل سانتافه یا توسان سرترن.
همین الان شما سانتافه رو ببینید،شتاب نه چندان خوب و مصرف سوخت بالا و مشکلات اویل پمپ و سوخت رسانی داره دلیل یاتاقان زدنش هم همین بود…
خب منطق من مصرف کننده میگه ماشینی که سالها کار کرده با همچین قیمتی ارزش خرید نداره!میرم جاش با مثلا ۲/۳ قیمت یه خودروی صفر میگیرم.
سانتافه یک مثال بود و منظور من فقط با سانتافه نیست در کل خواستم بگم دید ما ایرانیا به کره ای ژاپنی خیلی عجیبه و یه جورایی توهم اینو داریم که اون ماشین کارکرده کره ای خیلی از چینی سرتره و درحد…😁
بعضی از دوستان هم خودروهای چینی رو با لندکروز مقایسه میکنن که قطعا این قیاس درست نیست و باید با هم رده خودش مقایسه بشه نه با چند سرو گردن بالاتر از خودش.خودرو های چینی رو به نسبت خودشون ببینید و بسنجید میبینید خیلی هن بد نیستن.هرچند متاسفانه چه چینی چه ژاپنی کره ای کارکرده یا وارداتی هچیکدوم به نسبت پولی که پرداخت میکنیم ارزش خرید ندارن و اینو همه اطلاع دارن و میدونن اما چه میشه کرد…
محمد
۱۳ بهمن ۱۴۰۳والا مردم توقع داشتند با آزادسازی واردات خودرو،خودرو های تولید ژاپن و کره سوار شن ولی خب نمیشه.
چون ایران با کشور های مثل کره و ژاپن نمیتونه نقل و انتقال پول انجام بده و همچنین نمیتونه به صورت مستقیم از بنادر ژاپن و کره کشتی های باری به ایران بیاد.
در ضمن اگر از کشور ثالثی مثل امارات خودرو وارد شود تعرفه کشور امارات هم افزوده می شود و این برای وارد کننده صرف ندارد و این کار را نمی کند.
در کل قطع رابطه با دنیا همینطور که میبیند ما را به قله رسانده.
سهیل گل آزاد
۱۳ بهمن ۱۴۰۳به نظرم چه تو خودروهای وارداتی چه داخلی خرید خودرو صفر منطقی تره در هر صورت چون ما ایران زندگی میکنیم و واقعا خودرو مثل کشورهای دیگه وسیله مصرفی نیست و یه جوری تو این کشور خودرو حکم قلک رو پیدا کرده و اختلاف قیمت خودروهای کارکرده با صفر تو هر رنجی مثل کشورهای دیگه خیلی بالا نیست مثلا شما یه بودجه پایه ای رو میخوای واسه خرید خودرو بذاری ۵۰۰ میلیون به عنوان مثال با این پول باید بری سراغ ارزون ترین سواری های صفر مثل کوییک و ساینا و اگه هم بخوای کارکرده بخری ولی عوضش یه خودرو خوب بخوای سوار شی مثل زانتیا باید بری یه مدل ۸۸ با حداقل بالای ۲۰۰ هزار تا کار بگیری که باید به سن و کارکرد و خدمات پس از فروش و بازار لوازم یدکی خودرو مورد نظرم توجه داشته باشی با تمام این عناوین خرید یه زانتیا ۱۵ ساله با کارکرد بالای ۲۰۰ هزارتا ریسک سنگینی داره و هیچ توجیهی نداره واقعا همون زانتیا زمان صفر بودنش ماشین خوبی بوده و الان یه جورایی عمر مفید خودش رو کرده بقیه ماشینای کارکرده تو این رنج قیمتم وضعیت مشابه همچین چیزی رو دارن و این قضیه واسه خودروهای وارداتی هم به همین شکله خودرویی که چند سال کارکرده دردسرای خاص خودش رو داره که خودرو صفر از این قاعده مستثنی هست
علی خسرو
۱۳ بهمن ۱۴۰۳خیلی واضحه، ماشین زیر یک میلیارد تومان، کارکرده کره ایی . چون در بازه زیر یک میلیارد تومان فقط خودروهای ایرانی هستند و چینی های بنجل و ناایمن.
.
بالاتر از یک میلیارد تومان، صفر چینی. چون ارزش خرید بالاتری دارند. مثلاً آریزو ۶ و جک جی ۷ یک و خورده ایی، به مراتب ارزش خرید بالاتری دارند نسبت به خودروهای کره ایی و ژاپنی دو سه میلیارد تومانی کارکرده و صفر.
شهروند ایرانی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳متاسفانه کارکرده ها ما فرقی با جنازه نداره همشون پوکیدن پس من ترجیح میدم مثال اگه پولش داشتم مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ بخرم یا نیسان قشقایی یا مزدا 30x و همه ماشین که موتور تنفس طبیعی دارن اونم ۲ لیتری حالا اگه ۲ لیتری هیبرید هم باش چه بهتر
Navid AJ
۱۴ بهمن ۱۴۰۳من اگر اینقدر پول داشته باشم، ی ماشین معمولی میگیرم. بقیه شو سرمایه گذاری میکنم و از سود اون، هر جا بخوام برم تاکسی سرویس میگیرم. سفر هم با هواپیما میرم. هم یه ماشین برای مواقع لزوم دارم، هم دردسرای ماشین داشتن و رانندگی در این خیابون ها رو ندارم.
BlackWing
۱۴ بهمن ۱۴۰۳چیزی به اسم ماشین خارجی اروپایی و کره ای وجود نداره ، همشون چینی هستن فقط قیافه و بج ماشین کره ای یا اروپایی رو دارن