بریتیش لیلاند شرکت بدنامی است که همواره با خودروهای بیکیفیت و پرایراد شناخته میشود اما در دوران همین شرکت هم خودروهای جذاب و درخشانی هم ساخته شدند.
شرکت خودروسازی بریتیش لیلاند در ۱۳ می ۱۹۶۸ از طریق ادغام لیلاند موتورز و بریتیش موتورز تشکیل شد که آن زمان بزرگترین خودروسازان بریتانیا بودند. بریتیش لیلاند پس از فولکسواگن، دومین شرکت خودروسازی بزرگ خارج از ایالاتمتحده محسوب میشد. این شرکت اما علیرغم مالکیت برندهای سودآوری مثل جگوار و لندروور، اوضاع کاملاً نابسامانی داشت و به مایه تمسخر تبدیل شد تا جایی که بریتیش لیلاند را نماد بریتانیای شکستخورده در دههٔ ۷۰ میدانند.
بریتیش لیلاند با در اختیار داشتن برندهای آستین، موریس، امجی، تریومف، روور، جگوار، لندروور، وُلزلی و رایلی به همراه مجموعهٔ گستردهای از شرکتهای کامیونسازی و اتوبوسسازی و همینطور مشاغل مهندسی، فعالیت صنعتی بسیار گستردهای داشت اما ناهمگونی این ادغام همراه با کمبود بودجهٔ گسترده و آشفتگیهای اقتصادی کابوسوار باعث شدند کسبوکار این شرکت سریعتر از یک دریچه در خشکسالی استرالیا کوچک شود. به همین دلیل، زمانی که حرف از بریتیش لیلاند میشود همه خودروهایی افتضاح را به یاد میآورند که بارها مورد تمسخر مجریان تاپ گیر قرار گرفتهاند اما در همان دوران سیاه هم تعدادی خودروی جالب توسط این گروه خودروسازی ساخته شد که برخی از آنها افسانهای بودند و در ادامه به معرفی بهترینهای آنها خواهیم پرداخت.
آستین ۱۳۰۰ GT سال ۱۹۶۹
هفت سال پس از عرضهٔ موریس ۱۱۰۰ که برادر بزرگ مینی محسوب میشد و برای سالها پرفروشترین خودروی بریتانیا بود، نسخهٔ اسپرتی از آن با نام آستین ۱۳۰۰ GT با سقف وینیلی، قالپاقهای طرح رینگ آلیاژی و پیشرانهٔ دو کاربراتوری به بازار آمد. قدرت ۷۰ اسب بخاری این خودرو شاید امروز خیلی کم به نظر برسد اما در آن زمان، ۱۳۰۰ GT را به چیزی شبیه هاچبک داغ تبدیل کرده بودند.
جگوار XJ12 سال ۱۹۷۱
جگوار XJ6 که در سال ۱۹۶۸ معرفی شد، با کابین راحت و لوکس، شاسی اسپرت و ظرافت طراحی، خودروی چشمگیری بود اما XJ12 میتوانست نامزد عنوان بهترین خودروی جهان باشد. این ماشین راحتی شگفتانگیز و قدرت نرم و روان دوازده سیلندر را با قیمتی کمتر از نصف یک V12 ایتالیایی ارائه میکرد.
جگوار XJS سال ۱۹۷۵
XJS یک کروزر سریع، شیک و جذاب بود که بهطور غیرمستقیم جانشینی برای مدل افسانهای E تایپ محسوب میشد. مثل جگوار قبلی این لیست، XJS هم با قیمتی بهمراتب کمتر، وظیفهٔ کوپههای مسافرتی را بهتر از هر رقیب آلمانی یا ایتالیایی انجام میداد و زیر کاپوت یک موتور V12 با ۲۸۵ اسب بخار قدرت داشت. این کوپۀ جذاب طی سه سری تا سال ۱۹۹۶ تولید و مجموعاً ۱۱۵,۴۱۳ دستگاه از آن ساخته شد.
لیلاند P76 سال ۱۹۷۳
در دههٔ ۷۰، سلیقهٔ استرالیاییها به سمت سدانهای بزرگ V8 سبک آمریکایی گرایش پیدا کرد. لیلاند استرالیا با سدان P76 به این نیاز پاسخ داد تا در این کشور با فورد، کرایسلر و برند هولدن جنرال موتورز رقابت کند. این خودرو هندلینگی بهتر از رقبا داشت و حتی بهعنوان خودروی سال استرالیا هم انتخاب شد اما به دلیل کیفیت پایین و مشکلات بریتیش لیلاند، تنها ۱۸ ماه پس از عرضه به بازار، کنار گذاشته شد و کارخانهٔ تولید آن در سیدنی تعطیل شد.
MGB GT V8 سال ۱۹۷۳
تیونری بنام «کن کاستلو» نشان داد که میتوان یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 روور را زیر کاپوت MGB جای داد. این کار شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر خودرو را نسبت به ۱۲.۱ ثانیهٔ نسخهٔ استاندارد بیش از ۳ ثانیه بهبود داد و حداکثر سرعت را به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت رساند. چهار سال طول کشید تا بریتیش لیلاند همین کار را انجام دهد. MGB GT V8 در سال ۱۹۷۳ یعنی درست همزمان با بحران سوخت به بازار آمد و تنها ۲,۶۹۱ دستگاه از آن ساخته شد ولی بهترین MGB تاریخ بود.
رنجروور سال ۱۹۷۰
شاید باورکردنی نباشد اما رنجروور در همان دوران سیاه بریتیش لیلاند متولد شد. این خودرو بهعنوان یکی از اولین شاسیبلندهای لوکس جهان، تواناییهای آفرود را با راحتی و تجمل سدانهای لوکس ترکیب کرد و درعینحال پرفورمنس مناسبی هم داشت. سالها طول کشید تا بریتیش لیلاند بفهمد چه شاهکاری ساخته و از آن بهرهبرداری کند و به همین دلیل ثمرهٔ این پروژه بیشتر به مالکان بعدی لندروور رسید.
روور SD1 سال ۱۹۷۶
این خودرویی بود که میتوانست بریتیش لیلاند را ازاینرو به آن رو کند تا جایی که فراری دیتونا تقریباً تا حد کپیبرداری از آن الهام گرفت. پیشرانهٔ V8 سبکوزن و قطعات فنی ساده اما با مهندسی درست، روور SD1 را به محصولی فوقالعاده برای غول خودروسازی بیمار بریتانیا تبدیل کرده بودند. بااینحال، مثل اکثر محصولات بریتیش لیلاند، SD1 هم از مشکلات کیفی رنج میبرد. متریال بشدت ضعیف، مونتاژ بیدقت و کنترل کیفیت افتضاح، یک محصول چشمگیر را به خودرویی ناموفق تبدیل کردند.
تریومف دولومایت اسپرینت سال ۱۹۷۳
تریومف در محصولات قبلی خود از فرمول بامو استفاده کرده بود و دولومایت اسپرینت یکی دیگر از مدلهای این برند بریتانیایی برای رقابت با باواریاییها بود. این یک خودروی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ محرک عقب بود که بهطور ماهرانهای بر اساس مدل محرک جلوی تریومف ۱۳۰۰ ساخته شده بود. سقف وینیلی، رینگهای آلیاژی جذاب و قدرت مناسب ۱۲۷ اسب بخاری، اسپرینت را به رقیب جذابی برای بامو ۲۰۰۲ Tii تبدیل کرده بودند. این ماشین همچنین برندهٔ مسابقات تورینگ بریتانیا شد و بسیار موردتوجه قرار گرفت اما بریتیش لیلاند نتوانست جایگزین مناسبی برای آن تولید کند.
تریومف استگ سال ۱۹۷۰
استگ بهعنوان یک خودروی اسپرت لوکس برای رقابت مستقیم با مرسدس بنز SL در نظر گرفته شده بود. این خودرو بر اساس سدان زیبای تریومف ۲۰۰۰ ساخته شد و جایگزینی پیشرانهٔ شش سیلندر خطی سدان مذکور با یک ۳ لیتری V8، این شیرینی دلپذیر را تکمیل کرد. استگ ظاهر بهتری نسبت به مرسدس SL زمان خود داشت اما مشکلات پیشرانهٔ V8 خصوصاً در ایالاتمتحده آن را بسیار بدنام کرد و مثل دیگر بستگان خود از ایرادات کیفی هم رنج میبرد.
آستین پرنسس سال ۱۹۷۵
این یک خودروی خانوادگی بزرگ بود که جایگزین آستین ۱۸۰۰/۲۲۰۰ شد و بسیار مدرنتر از سلف خود بود. پرنسس که با برندهای موریس، آستین و وُلزلی به بازار عرضه شد، از ترکیب پیشرانهٔ عرضی/محرک جلو استفاده میکرد که آن زمان در اروپا هنوز برای خودروهای خانوادگی غیرمعمول بود و کابین بزرگتری را نسبت به رقبا به همراه داشت. پرنسس پیش از آنکه ایرادات مهندسیاش مشخص شوند، بازخوردهای خوبی گرفت و لیست انتظاری طولانی پیدا کرد.
GMA
۱۴ خرداد ۱۴۰۲جنسن FF…
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲آره
واقعا حرف نداشت
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۲حتی ارزان سازیهای بریتانیایی هم نسبت به دیگر کشورها بویِ لوکس و خاص بودن میده !
خیلی دوست دارم یکبار پشت فرمان رنجروور ۱۹۷۰ بشینم و راندنش را تجربه کنم از بس شنیدم خفن ، نرم ، خاص عمل میکنه نسبت به هم قطاران خودش !
بدنههاشون هم آلومینیومی هستش که هیچگاه زنگ نمیزنند و برای همین هم هست هر کسی توانایی کار کردن روی بازسازیش را نداره و باید حتماً متخصص این خودرو باشه !
نمیدونم چرا ، ولی عجیب این رنجروورهای سال ۱۹۷۰ را دوست دارم !
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اگه پشت فرمون رنجروور بشینی بعدش دیگه از شنیدن مدح و ثنات درباره لندکروز محروم میشیم دیگه خود دانی😉
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۲نه مازیار جان
خودتو نگرانِ این موضوع نکن
لندکروزر برای من همیشه سلطانِ ، چه خواهید چه نخواهید !
در ایران زندگی میکنیم نه تگزاس !
در ایران مجبوریم تویوتا سوار بشیم تا به چند نسل برسه و هر ده سال بازسازی بشه و اگر نه که منم دوست دارم آلمانی سوار بشم !
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲باشه …
با اینحال هر وقت تجربه کردی حتما اینجا بازگو کن
M.L.D
۱۴ خرداد ۱۴۰۲جگوار XJS سال ۱۹۷۵ زیبا . لوکس . خشن
KAMI
۱۴ خرداد ۱۴۰۲کامیون های لیلاند تو جاده های ایران هنوز کم و بیش دیده میشن و باید گفت عجب آشغال هایی هستن در مقابل ماک و سایر کامیون های آمریکایی
Python
۱۵ خرداد ۱۴۰۲فکر کردم میخوای تعریف کنی نامروت
قاسم
۲۱ تیر ۱۴۰۲اگه هنوز هستن چطور اشغالن؟!
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/British-Leyland-6.jpg
کلاسیک جذاب
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فقط اون کاموینهای شیش چرخ لیلاند🤦♂️🤦♂️🤦♂️ که استفاده از اونا در سالهای خیلی دور شاید چهل پنجاه سال پیش تو دنیا منسوخ شده ولی متاسفانه هنوزم که هنوزه تو جابجایی مصالح ساختمانی تو شهرای ایران مورد استفاده قرار میگیرن ………. صدای موتور و اگزوزشون مثل صدای کرگدن میمونه
homayoun
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بجز xj12 بقیه زشت و بدقواره و حال بهم زن
harry.potter
۱۴ خرداد ۱۴۰۲جسارتا احتمالا شما ماشین باز حرفه ای نیستید
افرادی روی کره خاکی زندگی می کنن که حاضرن برای این خودرو ها و بازسازی اون ها هرکاری که ازشون برمیاد رو انجام بدن
این ماشینا روح دارن
با ادم حرف می زنن
پر از درد و دلن
میشه باهاشون کلی سفر رفت و خندید و خاطره ساخت
300sl
۱۴ خرداد ۱۴۰۲کاملا باهاتون موافقم، مخصوصا تریموف دولومایت اسپرینت و mgb gt v8
آرین
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فرض کنید 5سال 10 سال بعد این جمله رو بخونید:
“سایپا-ایرانخودرو شرکت بدنامی بود که همواره با خودروهای بیکیفیت و پرایراد شناخته میشد اما در دوران همین شرکت خودروهای زشت، بیکیفیت و پرایرادی هم ساخته شدند.”
^MSP^
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ذهن خلاقتو دوست داشتم 😂
AMD
۱۴ خرداد ۱۴۰۲شاید اگه مشکلات برنامه ریزیشون حل میشد هیچوقت ورشکست نمیشدند .
Kf
۱۴ خرداد ۱۴۰۲طرف هزار تومن از خودرو سر در نمیاره میاد میگه بریتانیا که صنعت خودرو سازی نداره
بعدش ما یه کلمه حرف میزنیم میبینیم پدال منتشر نکرده.
(Ali(chevynova
۱۴ خرداد ۱۴۰۲همین کامنت رو پایین تر با اکانت دومت نوشتی
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲البته همین ماشین ها هم ماشین های پر ایراد و بی کیفیتی بودن ، الان چندتا عشق عنگلیس میان ماله میکشن که نه خیلی ماشین های خوبی بودن ، الان که زیر پوست برند های انگلیسی تکنولوژی آلمانی هست خوب شدن ولی بخوای سمت ماشین کلاسیک هاشون بری باید عنگلیسی باشی و معتقد باشی کشور درب و داغونت تو همه چی بهترینه
دانیال_Surrey،England
۱۴ خرداد ۱۴۰۲زیر پوست تکنولوژی آلمانی؟؟!!!
شماها کی نس ل تون منقرض میشه واقعا.
اصلا از تکنولوژی چی میدونی؟
فکر میکنه مثلا چون موتور لندروور 8 سیلندر ب ام و یعنی تکنولوژی این ماشین آلمانیه!
کل سواد خودرویی و ….تون در همین حد متاستفانه.
چند سال پیش با کیا بحث میکردیم که باعث میشد کلی چیز یاد بگیریم،الان با کیا….
هزار بار بنویس عنگلیس
MILADZM
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فقط دوس دارم ببینم اینقد از پشت گوشی که فشاری میشی سر یه کشور ب ی ش ر ف که کل دنیا رو بدبخت کرده به این و اون میپری تو دنیای واقعی هم اینقد شجاعت برای دفاع از حقوق خودت میتونی خرج بدی ؟
کاش میشد با شماها رو در رو شد
قاسم
۱۹ تیر ۱۴۰۲اون فکری که کل دنیا را بهم ریخته بدون که میتونه بهترین ماشینا بسازه ضمنا المانیا خیلی از انگلیسیا بدترن صنعت دزد و نزاد پرست!
MILADZM
۱۴ خرداد ۱۴۰۲هزار بار این دوستمون محمد نوشته ع.نگلیس
هزار بار هم من مینویسم ع.نگلیس
هزار بار هم بقیه مینویسن
و تو هم کاری نمیتونی بکنی
اینکه تو خواب و خیالت ماشینای ع.نگلیسی سوار میشی حرفی نیس ولی اینکه بیای خز.عبلات درباره دفاع از سیا.ست های ع.ننننگلیس تحویل بدی من یکی کوتاه نمیام .
پ.ن : طرف یه گواهینامه ساده نداره میاد یجوری سنگ ع.نننگلیس رو به سینه میزنه که انگار از نوادگان چرچیل بوده برو بشین کالاف دیوتی بازی کن بچه جون اینقد ض جه نزن
جوابی هم داری بگو اینجا تا تهش هستم
فقط انگلستان
۱۴ خرداد ۱۴۰۲میلاد جان
اول اینکه برو درست حرف زدن رو یاد بگیر شکست دادن انگلیس هم پیشکش
دانیال داره از خودروسازی انگلیس حرف میزنه که دوسش داره و به تو یا هیچ کس هم ربطی نداره که بیای بگی چرا ازش طرفداری میکنی.
دانیال_Surrey،England
۱۴ خرداد ۱۴۰۲باشه هرچی تو بگی.
بیا منم نوشتم عنگلیس،تو فقط آروم باش.
فقط کمتر اکانت بساز
میلاد زم زم
احسان
کامی
تسلا
و…
خسته نمیشی واقعا
چی رو میخوای ثابت کنی؟
بیا اکانتتو بده باهم کالاف آنلاین تو پی سی بزنیم والا حال میده!
300sl
۱۴ خرداد ۱۴۰۲درک نمیکنم چرا دنیای ماشینا رو به سیاست های یک کشور ربط میدین😑
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ما از پشت کوه اومدیم فقط شما میدونی تکنولوژی یعنی چی ، شاخ ترین ماشینشون که مک لارن اف وان بود موتورش بی ام و بود ، همین رنجرور هم قبل موتور بی ام و موتور های سر انجیومش و موتور های هشت سیلندر svr از روی موتور دهه نودی فورد توسعه پیدا کرده بود ، والا ماهم علاقه ای نداریم با شما بحث کنیم یه مشت سهامدار ریختن تو سایت شرکت مورد علاقشون رو در حد خدا ببرن بالا ، خود مردم اون کشور نمیخریدنت ماشین هاشون رو و ورشکست شدن و بار ها دست به دست یا کلا نابود شدن بعد آقا از این ور دنیا از ماشین های لگنشون دفاع میکنه ، در ضمن هزار بار بنویسم عنگلیس بار هزار و یکم هم به این کشور چندش آور که هرچی میکشیم زیر سر ایناست میگم عنگلیس
harry.potter
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بی شک تکنولوژی کلاسیک دست انگلیسی هاست
سر چشمه ی نیمی از اختراعات مدرن از انگلیس و یا کشور های شمال اروپا میاد
نام بنتلی و رولزرویس برای سوزاندن افکار ضد صنعتی انگلیس کافیست
امریکا هم سرخپوست بودن و هیچی نداشتن
به لطف انگلیس و وحشی گری انگلیسی ها با داشتن سابقه ی دزدی از افریقا شد امریکا (دیگه چیزیه که اتفاق افتاده و تاریخ ازش نوشتن بیاید قبول کنیم انگلیسی ها یکم منفعت طلبن)
ولی در کل انگلیس همیشه در علم و صنعت جایگاه قابل تامل و ستایشی داشته
فقط انگلستان
۱۴ خرداد ۱۴۰۲با سپاس فراوان از آقای دهقان گرامی.
(Ali(chevynova
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ماشینهای انگلیسی از روز ازل بی کیفیت و بی خاصیت بودن
این مطلب پدال واقعا بجا بود
فقط انگلستان
۱۴ خرداد ۱۴۰۲داداش علی عزیز
کل چرم به کار رفته در خودروهای آمریکایی رو بزار روی هم به اندازه چرم به کار رفته در یه رولزرویس حجمش نیست
بعد میگی ماشین انگلیسی بی کیفیته.
Amir Machine
۱۴ خرداد ۱۴۰۲خودروسازی آمریکا هم کم از این فضاحتها نداشته، ننگ مدلایی مثل فورد پینتو و شورلت وگا از دامن خودروسازی آمریکا هیچوقت پاک نمیشه، دوران افول دهه 80 و 90 هم از یاد کسی نمیره
اگه انگلستان با تریومف استگ سودای رقابت با مرسدس SL داشت و نتونست، همین داستان برای کادیلاک آلانته تکرار شد، و دهها مثال دیگه
طرفداری و تعصب یه حدی داره، وقتی فراتر بره حال به هم زن میشه
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲امیرجان من بابت دوتا کامنتی که پایین گذاشتم از شما کاربر فهیم عذر میخوام و مطمئنم که متوجه مطلب هستی
Amir Machine
۱۴ خرداد ۱۴۰۲خواهش میکنم مازیار جان
من هم شما رو خوب میشناسم هم این جماعت مثلاً آمریکایی فن رو
Homayoon
۱۴ خرداد ۱۴۰۲به حسین محمودی سلام میرسونم
Giaga
۱۴ خرداد ۱۴۰۲همه سه تا ماشینی ک تو ی قسمت از تاپ گیر بودن هستن
Homayoon
۱۴ خرداد ۱۴۰۲طرف هزار تومن از خودرو سر در نمیاره میاد میگه بریتانیا که صنعت خودرو سازی نداره
بعدش ما یه کلمه حرف میزنیم میبینیم پدال منتشر نکرده.
datsun
۱۴ خرداد ۱۴۰۲خودروسازی بریتانیا با عدم قابلیت اطمینان تیشه به ریشه خودش زد و به نظرم کمی غرور که هنوز هم دارن و ساخته خودشون رو همیشه برتر میدونن وگرنه الان باید یکی بزرگترین تولید کنندگان خودرو بوده باشند خیلی از کمپانی های انگلیسی به همین خاطر محو شدن، واقعا ماشینهای خیلی خوبی هم میساختن و میسازن
BMW
۱۴ خرداد ۱۴۰۲به من اگه باشه جگوار xj12 و لیلاندp76 و استین Gt1300به سلیقه من میخوره
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲چه خوبه که چندتا ترول بی “نوا” از ماشینای انگلیسی بد میگن
هوادارای ماشینای آبرو بر امریگایی که درگستر ۸۰۰ اسبی شون با حقارت تمام درگ رو به سدان ۵۰۰ اسبی می بازه!
و لوکس ترین سگمنتی که داره هنوز نتونسته و نخواهد تونست که از پلاستیک ارزون قیمت خودشو جدا کنه!
بدگویی این دست افراد برای دوستداران ماشینای انگلیسی یه جور حس رضایت و خرسندی بهمراه داره
با شدت بیشتری ادامه بدید
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اون gm که مثلا غول خودروسازی امریکاست (البته به غول کاغذی بیشتر شباهت داره) همین ۱۵ سال قبل از صفحه روزگار محو شده بود که با کمک دولت امریکا تونست دوباره برگرده تا بتونه رکورد بیشترین گندکاری و فراخوان رو همچنان در دست داشته باشه نه تنها در گذشته بلکه در آینده!!
واقعا چنین شاهکاری فقط از خودش بر می اومد
مهردادکمال
۱۴ خرداد ۱۴۰۲تریومف دولومایت اسپرینت رو ببینین خیلی شبیه پیکان خودمونه بنظر تو بدنه اشتراکات زیادی هم داشته باشن
Saman
۱۴ خرداد ۱۴۰۲عدم قابلیت اطمینان و کیفیت پائین از مشخصات ماشینهای انگلیسیه حتی اگه طلا کاری هم شده باشن بازم بی کیفیتی خودشونو نشون میدن یکی از دوستان که ساکن امریکای شمالی هست یه لندروور صفر برداشته بود و شدیدا پشیمان بود و میگفت اگه 200km بدون ایراد راه بره موفقیت بزرگی هستش خخخخخ خودروهای انگلیسی واقعا زباله محسوب میشن فقط نام تویوتا و هوندا ارزش داره بر کل خودرو سازی قلابی انگلیس.
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۲پس در اولین فرصت حتما از اون دوست ساکن امریکای شمالیتون بپرسید چطور با وجود این اوضاع، لندروور برای جوابگویی به تقاضاها مجبور شده سه شیفت ۲۴ ساعته تولید بزاره؟
KAMI
۱۴ خرداد ۱۴۰۲سه شیفت وقت گذاشته تا …. ۱۵ هزار تا تو آمریکا بفروشه
جایی که تاهو با قیمت یکسان ۲۰۰ هزار تا میفروشه
مازیار
۱۵ خرداد ۱۴۰۲انتظار ندارم جواب درست بدی
چون هیچکدوم از همفکرات نتونستن بدن
دانیال_Surrey،England
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اکانت جدید مبارک میلاد زم زم.
قاسم
۲۱ تیر ۱۴۰۲ای زرشک تویوتا و هوندا !
علیرضا
۱۵ خرداد ۱۴۰۲باز همون مشکل غیر قابل اطمینان بودن دارن البته به جز رنجروور و جکوار ، تمامی خودرو تریومف و لیلاند دست ساز بودن واز لحاظ فنی و خوش ساخت بودن بسیار ضعیف بودن
Royal Driver SF
۱۵ خرداد ۱۴۰۲اون دو جگوار نهایت جذابیت هستن، به به. واقعا جگوارای کلاسیک خیلی خاصن.
پارسا
۱۸ خرداد ۱۴۰۲تو ی تخت گاز استین پرنسس و روور اس دی یک و تریومف دولو مایت اسپیرینت خریدند که بگن خودرو سازیهای بریتانیا بعضی وقت ها ماشین های خوبی می ساختند
پارسا
۱۸ خرداد ۱۴۰۲تو ی تخت گاز استین پرنسس و روور اس دی یک و تریومف دولو مایت اسپیرینت خریدند که بگن خودرو سازیهای بریتانیا بعضی وقت ها ماشین های خوبی می ساختند
قاسم
۱۹ تیر ۱۴۰۲انگلیسیا ماشین ساختنا کار الکی میدونن صد سال دیگه هم نمیان ماشین درست کنن تا جهان سومیا سوار بشن و نظر بدن ! وگرنه المان و امریکا و ژاپن باید برن عاز چرونی!
قاسم
۱۹ تیر ۱۴۰۲لابد لندرورش موتورش بی ام و بوده!
قاسم
۲۱ تیر ۱۴۰۲انگلیسیا فکر و هوش ژاپنیا و المانیا را هل دادن تو خودرو سازی و اهن قراضه خودشون دنبال منابع جهان و حفظ قدرت المان و ژاپن وقتی انگلیس نباشه ماشین سازن!