هفته نامه

7 خودروساز مهم که به احتمال زیاد در آینده ورشکسته می‌شوند!

در صنعتی که به شدت در حال تغییر و تحول است امکان شکست برخی خودروسازان وجود دارد و ما می‌خواهیم به ۷ خودروساز احتمالی اشاره کنیم.


صنعت خودرو بسیار بی‌رحم است و در طول سال‌های گذشته خودروسازان مشهور زیادی از بین رفته‌اند. پونتیاک، ساترین، مرکوری، اولدزموبیل و ساب جزو شاخص‌ترین برندهایی بوده‌اند که یک زمانی در جاده‌ها دیده می‌شدند اما حالا خبری از آن‌ها نیست. حتی غول‌هایی همچون فورد و جنرال موتورز نیز در برهه‌ای از زمان با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و پایه‌های سلطنت آن‌ها متزلزل شده است. اما کدام شرکت‌ها قربانی بعدی این صنعت بی‌رحم خواهند بود؟ حذف برخی شرکت‌ها از بازار امری اجتناب‌ناپذیر است و داگ دمورو که یکی از محبوب‌ترین کانال‌های خودرویی یوتیوب را در اختیار دارد بر اساس اطلاعات موجود از جمله سبد محصولات، تمایلات مشتریان و برخی فاکتورهای دیگر به ۶ خودروسازی که به احتمال زیاد شکست خواهند خورد اشاره کرده است. ذکر این نکته مهم است که دمورو اساساً روی بازار خودروی آمریکا تمرکز کرده و بسیاری از برندهای این لیست در کشورهای دیگر عملکرد خوبی دارند و شانس حذف جهانی آن‌ها بسیار پایین است؛ بنابراین منظور از شکست این برندها، توقف عرضه خودروها در بازار آمریکاست. خواهشمندیم شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود از برندهایی که در آینده بازارهای مهم را ترک خواهند کرد به اشتراک بگذارید.

آلفارومئو

اولین گزینه در این لیست آلفارومئو است. همانند بسیاری از خودروسازان اروپایی، ترکیب ترسناک فروش پایین و قوانین سخت‌گیرانه در دهه ۹۰ میلادی باعث شدند آلفارومئو با بازار آمریکا وداع کند. بازگشت ایتالیایی‌ها به آمریکا بیش از دو دهه طول کشید و این برند با خودروهای ۴C، جیولیا و استلویو در سال ۲۰۱۵ وارد این بازار مهم شد. خودروهای یاد شده در آن زمان سر و صدای زیادی به پا کردند اما در ادامه اوضاع چندان بر وفق مراد آلفارومئو نبود. دمورو می‌گوید آلفارومئو رقیب مستقیم بی ام و محسوب می‌شود و در برهه‌ای از زمان نیز بسیار خوب عمل می‌کرد. او استلویو را تحسین کرده و از آن به عنوان شاسی‌بلندی با بهترین هندلینگ نام می‌برد. البته پیشرفت مداوم بی ام و به همراه تولید نسل جدید سری ۳ باعث شد از رقیب ایتالیایی خود پیشی بگیرد. ایتالیایی‌ها سبد محصولات خود را در سال‌های اخیر خیلی گسترش نداده‌اند هرچند یک استثنا وجود دارد به نام توناله که البته دمورو می‌گوید این خودرو در واقع همان دوج هورنت با نشان آلفارومئو است هرچند تفاوت‌هایی وجود داشته و از پلتفرم یکسان استفاده نمی‌کنند. با اینکه دمورو معتقد است آلفارومئو با سرمایه‌گذاری مناسب و سبد محصولات مشابه بی ام و می‌تواند موفق باشد اما خبری از سرمایه نیست و ظاهراً استلانتیس هم اهمیت زیادی به آن نمی‌دهد. مجموع این دلایل می‌تواند منجر به خروج مجدد آلفارومئو از بازار آمریکا شود.

بیوک

ریشه بیوک به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، شرکتی که جزو اعضای مؤسس جنرال موتورز بوده است؛ اما علیرغم چنین میراثی، دمورو معتقد است روزهای بیوک در آمریکا به شماره افتاده زیرا بازار نیازی به این خودروساز وجود ندارد. جنرال موتورز که مالک بیوک، جی ام سی، شورولت و کادیلاک است محصولات لوکس متنوعی را عرضه می‌کند و هریک از این برندها دارای سبد محصولات گوناگونی هستند؛ اما با اینکه بیوک کراس اورهای مختلفی تولید می‌کند ولی هیچ‌یک از این خودروها پکیجی کامل ارائه نمی‌کنند. یکی از اعتقادات مشترک بین کارشناسان صنعت خودرو این است که علت ادامه تولید بیوک به عملکرد خوبش در بازار چین مربوط می‌شود هرچند باید دانست محصولات بیوک در چین تفاوت‌های زیادی با مدل‌های آمریکایی دارند. دمورو به تلاش‌های بیوک جهت بازسازی کامل در سال‌های گذشته اشاره می‌کند. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به ایجاد هویت جدید و هیجان‌انگیز اشاره کرد هرچند چنین چیزی واقعاً جواب نداده است. مردم علاقه‌ای به این موضوع ندارند. این یوتیوبر پیشنهاد می‌کند بیوک از بازار آمریکا حذف شده و جنرال موتورز روی محصولات شورولت و کادیلاک تمرکز کند.

کرایسلر

کرایسلر یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان آمریکایی است و بنابراین حضور آن در لیست موردبحث شاید احمقانه به نظر برسد اما خیلی هم دور از واقعیت نیست. آن‌گونه که دمورو می‌گوید، نشان کرایسلر این روزها فقط روی یک خودرو یعنی مینی ون پاسیفیکا دیده می‌شود. تا چندی پیش پاسیفیکا در کنار سدان ۳۰۰ و یک مینی ون دیگر یعنی وویاجر عرضه می‌شد و با حذف این دو خودرو پاسیفیکا به تنها محصول با نشان کرایسلر بدل شده است. البته این خودرو عملکرد نسبتاً خوبی دارد اما شاید با نصب نشان دوج روی پاسیفیکا و فروش آن با عنوان گرند کاروان، نیاز به کرایسلر کاملاً از بین برود. او به زیرمجموعه‌های گوناگون استلانتیس اشاره کرده و حتی بین دوج و رم هم تمایز قائل می‌شود زیرا رم خود به یک برند برجسته بدل شده است. دمورو پیشنهاد می‌کند استلانتیس برندی همچون کرایسلر را حذف کرده و بجای آن روی دوج سرمایه‌گذاری کند.

فیات

بازهم برندی دیگر از استلانتیس! تاریخچه فیات پر از فراز و نشیب‌های جذاب از جمله تملک فراری است. البته فیات در حال حاضر هیچ خودروی قابل‌توجهی را در آمریکا عرضه نمی‌کند و شاید همین امر باعث حذفش از این بازار شود. فیات واقعاً فقط خودروی ۵۰۰ را در اختیار دارد و اگرچه ۵۰۰ در ابتدا عملکرد خوبی داشت اما حاشیه سود چنین خودروهایی پایین است و در بازار کنونی هم به فروش بالایی دست پیدا نمی‌کند. سایر خودروسازان در حال حذف خودروهای جمع‌وجور هستند و محصولاتی همچون میتسوبیشی میراژ و سوزوکی سوئیفت جای خود را به شاسی بلندهای پرفروش داده‌اند. فیات در سال‌های اخیر خودروهای دیگری همچون ۱۲۴ و نسخه‌های گوناگون ۵۰۰ را تولید کرده اما همان‌طور که گفته شد آمریکایی‌ها علاقه چندانی به خودروهای کوچک ندارند.

اینفینیتی

خودروهای لوکس آسیایی در بازار آمریکا فروش خوبی دارند. لکسوس به عنوان بازوی لوکس تویوتا همچنان پرفروش ظاهر شده و جنسیس هم که زیرمجموعه لوکس هیوندای محسوب می‌شود رکورد فروش جدیدی را ثبت کرده است؛ اما همین موضوع درباره اینفینیتی، زیرشاخه نیسان صدق نمی‌کند. دمورو می‌گوید اینفینیتی در اوایل قرن ۲۱ عملکرد بسیار خوبی در آمریکا داشت اما در ادامه محصولات جذابی تولید نکرد و اوضاع وقتی بدتر شد که خودروهایی همچون G35 و FX پا به سن گذاشتند. او اینفینیتی را با برندهایی همچون لکسوس و بی ام و مقایسه می‌کند تا مشکلات این شرکت ژاپنی را برجسته کند. دمورو ادعا می‌کند شرکتی همچون لکسوس بدون صرف هزینه‌های سنگین، نسخه‌های دگرگون شده از خودروهای تویوتا را تولید می‌کند و به همین خاطر حاشیه سود بالایی دارد؛ اما نیسان و اینفینیتی نتوانسته‌اند چنین چیزی را عملیاتی کنند.

میتسوبیشی

میتسوبیشی در دهه ۹۰ میلادی و اوایل قرن جدید یکی از بهترین خودروهای رالی تاریخ را تولید می‌کرد. اگر پشت فرمان لنسر اوو نشسته باشید به سختی می‌توانید باور کنید این خودرو محصول میتسوبیشی فعلی است. متأسفانه دیگر خبری از لنسر نیست و شاید حتی خود میتسوبیشی هم از بازار آمریکا حذف شود. یکی از انتقادات اصلی کارشناسان به اوت لندر وارد می‌شود که اگرچه یکی از محصولات پرفروش این برند به شمار می‌رود اما دمورو می‌گوید این خودرو برای افرادی است که نمی‌توانند تویوتا راو ۴ پرایم را خریداری کنند. به عقیده او، میتسوبیشی گزینه دوم خریداران است و هیچ خودروسازی نمی‌خواهد جای آن باشد. دمورو همچنین به موفقیت نسبی میراژ اشاره می‌کند و درعین‌حال می‌گوید این خودرو حاشیه سود بسیار پایین داشته و خیلی برای میتسوبیشی پول‌ساز نبوده است. جمع این مشکلات شاید باعث خداحافظی این برند ژاپنی از بازار شوند.

مینی

علیرغم تحسین چندباره بی ام و، دمورو پیش‌بینی می‌کند زیرمجموعه بی ام و یعنی مینی هم به سرنوشت بدی دچار شود. این شرکت از اوایل قرن جدید جزو برندهای تحت تملک بی ام و است و اگرچه محصولات پیشین آن طرفداران زیادی داشته‌اند اما تبدیل محصولات قدیمی به شاسی بلندهای جدیدی همچون مینی کلابمن و کانتری من باعث شده موفقیت‌های پیشین مینی تکرار نشوند. همچنین قیمت محصولات این خودروساز بالا رفته و این امر شاید تأثیر زیادی روی میزان فروشش داشته باشد. اگر فروش مینی به‌طور قابل‌توجهی افت کند شاید بی ام و برند مینی را به‌طور کامل از بازار آمریکا بیرون بکشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    واقعا حیف همچین برند هایی که بخوان حذف بشن

    موافقم 48
    مخالفم 2
    1. کرگدن باواریا

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (766 ديدگاه)

      با این جمله میگرنم عود کرد 👇

      “دمورو ادعا می‌کند شرکتی همچون لکسوس بدون صرف هزینه‌های سنگین، نسخه‌های دگرگون شده از خودروهای تویوتا را تولید می‌کند و به همین خاطر حاشیه سود بالایی دارد؛ اما نیسان و اینفینیتی نتوانسته‌اند چنین چیزی را عملیاتی کنند.”

      رسما داره میگه مردم دنبال چیزی فارغ و فراتر از شرکت مادر نیستن، فقط کافیه بدنه تویوتا آرم لکسوس بخوره براشون کافیه !!!!
      حیف اینفینیتی ! خصوصا اون شاسی بلند جدیدش که به نظرم حتی سر تر از کادیلاگ اسکلید جدید هست ! اینم داره میره کنار جگوار بزرگ ، خصوصا اون شاهکار xj.
      اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ حتی سر تر از بقیه ژاپنی هاس ، حتی لکسوس ال ایکس !
      البته ما ایرانیا نیاید جوش بخوریم ، به ما چه ؟؟ فعلا مردم وطنمون یاد بگیرن با پول تیگو ۵ ک، سوار ۲۰۷ و تارا حلبی نشن به خاطر امنیت خودشون بقیه چیزا پیش کش !!!
      اون حیف حیف گفتنا لیاقت شیخای اماراته

      موافقم 52
      مخالفم 8
      1. NAVID@@98

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (712 ديدگاه)

        میگرن ولش کن اینفینیتی ! خصوصا اون شاسی بلند جدیدش که به اتفاقاً به گرد پای کادیلاگ اسکلید یا رنجروور جدید نمیرسه این رو خودی ها هم قبول دارن !!!!!!!🙅

        پس حرف در اون مورد اشتباهه ولی موارد دیگه غیر از این که گفتی درسته موارد دیگش !!!!!!!

        البته اینففینیتی هم فرمول جدایی نداره اونم مثل لکسوس نسخه های نیسانو لوکس میکنه ولی کلا خودش مشکلاتی داره و جا داره مشکلاتی که گریبان گیرشه رو برطرف کنه مدت هاس وضعیتشم همین بوده که به اینجا رسیده !!!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 12
        1. car lover

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (986 ديدگاه)

          اروپایی ها مگه شاسی بلند هم بلدن بسازن؟
          برن همون ماشینهای فسقلی فیات و داچیا رو بسازن
          شاسی بلند ساختن و پیکاپ کار آمریکا و ژاپنه
          همینو بس👊

          موافقم 15
          مخالفم 23
        2. NAVID@@98

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (712 ديدگاه)

          بله که بلند منتها شما نمیدانی یا نمی‌خواهی بدانی !!!!!!
          👑🥇اروپا هم مثل آمریکا بهترین شاسی بلند ها و آفرودر ها رو غول جن پیکر ساخته و میسازه مهم اینه که اثباتش کرده از انواع لوکس تا نظامی و خشن و سرسخت مثل جی کلاس که در هر نوع فرم فکتوری رو ساخته و براری اش را اثبات کرده 🥇👑 برای همین هست که رکورددار هر چیز اول هستند اروپا و آمریکا هر چیز اول رکورد دار🥇👑 دار که گفتم این عزیزان راباید بوسید و گذاشت سرجایشان 🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          و همون اسیایی را استفاده کرد !!!!!! 👏

          موافقم 5
          مخالفم 6
    2. Car love

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (696 ديدگاه)

      میتسوبیشی 🥲
      اینفینیتی 🥲
      😂

      موافقم 8
      مخالفم 32
      1. car lover

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (986 ديدگاه)

        دوو
        سانگ یانگ
        😂😂😂

        موافقم 32
        مخالفم 4
    3. amirkhanzadeh

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (364 ديدگاه)

      اگر بیوک و کرایسلر تغییر نکنند به احتمال زیاد این روند باعث ورشکستگی دو شرکت میشه

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. SMS

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (427 ديدگاه)

        جگوار هم هست

        موافقم 4
        مخالفم 1
    4. توحید

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      حیف چی ؟!!!
      یه آدم بیکار اونور دنیا اومده یه مقاله داده توش پیش بینی کرده این اتفاق میافته، همون کار رو من هم میتونم انجام بدم
      تو رو خدا اینقدر حرف های الکی و بی ارزش رو جدی نگیرید
      تو این برند ها، همینطور که همه میدونن احتمالا میتسوبیشی و کرایسلر شرایط سختی دارن ولی بیکار ننشستن که به این راحتی ها از دور رقابت خارج شن
      مینی هم از وقتی که من یادمه قرار بود از دنیای رقابت حذف شه
      بله رقابت سخته، دنیا به شدت پویا است هر لحظه ممکنه اتفاقی غیر قابل پیش بینی توش رخ بده، ولی به این راحتی ها هم نیست

      موافقم 18
      مخالفم 7
    5. ممد ژانگولر

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3982 ديدگاه)

      خیلی خبر بدی بود و دلم گرفت . متاسفانه خریدار نیست بازار کساده ،چین هم داره با نصف قیمت میتازونه . یعنی انگشت به هر سولاخی میزنی یجاش میریزه . خدا لعنت کنه باعث و بانیه به هم ریختن نظم جهانیو . دنیا داره از آلودگی هوا و گرما و فساد و بی عدالتی منفجر میشه بعد یکسری ترسو نشستن انگشت به سولاخ و این وضع دنیارو نگاه میکنن.

      موافقم 9
      مخالفم 1
    6. پیام

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2071 ديدگاه)

      این اینفینیتی و میتسوبیشی همون برندایی بودن که در موردش بارها تدریس کردم. البته کو شاگرد زرنگ!!!

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. car lover

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (986 ديدگاه)

        استاد درسات خسته کننده و مزخرفه
        بهتره جمع کنی بری مهدکودک به بچه ها درس بدی

        موافقم 22
        مخالفم 2
        1. پیام

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2071 ديدگاه)

          وقتی جمعش کردن میفهمی. فعلا بخش بزرگیش رو جمع کردن.

          موافقم 2
          مخالفم 8
    7. Kato

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (467 ديدگاه)

      میتسو عمرا… بی تو هرگز…

    8. مهدی علی پور

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلا خیلی تعجب کردم (به جز بیوک) همه این خودروسازها عالی اند انشاءالاه ورشکست نشن

  2. Mbslrmc

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    استلانتیس داره چیکار میکنه؟ نصف برندا مال استلانتیسن و از همه جالب تر اینه که کرایسلر و بیوکی که متعلق به خود امریکا هستن دارن شکست میخورن
    جدای از همه ی اینا دلم نمیخواست میتسوبیشی رو ببینم واقعا شرکتی که لنسر و پاجرو و اکلیپس میساخته حقش نیست اینطوری بشه

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. B

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (755 ديدگاه)

      حقش نیست که بر میگرده به خودشون که خوب کار نکردن در این زمینه وقتی خوب کار نکردن برا چی حقش بیشتر باشه ؟ به اندازه حقشه دیگه کسی نیومده حقشو بخوره که

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. 🇰🇷

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    در دنیای امروز ،‌ همگام شدن با خواسته‌ی مشتری و توجه ویژه به مدیریت ،‌ رمز بقای هر کمپانیه
    برای مثال وقتی به خیلی از برندهایی که اینجا اسم برده شد توجه میکنیم ( مخصوصا ژاپنیا ) یا در مدیریت نقص دارند یا نیاز و سلیقه بازار رو نشناختند ( یا هردو )
    بخاطر همینه گروه هیوندای موفقیت های زیادی بدست آورده ‌و در متن هم از رکورد جنسیس صحبت شد . چون مدام در حال بروزرسانی و تغییر و تکاملند و در مقابل جریان خودروسازی امروز ، بسیار انعطاف پذیرند . اما بعضی ژاپنیا با دهه‌ها تجربه در مسابقات و صنعت خودرو ، با سرسختی سر مواضع خودشون در آستانه حذف کامل از بازار قرار گرفتند!

    موافقم 21
    مخالفم 33
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      دقیقا مثل چینی ها
      فقط به ظاهر توجه میکنن

      موافقم 18
      مخالفم 5
    2. حامد

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (121 ديدگاه)

      آره بنظر منم این به خصلت ژاپنی ها برمیگرده، از نظر تکنولوژی خیلی جلوعن ولی خیلی سنتی فکر می کنن و خیلی مقابل تغییرات مقاومت میکنن.

      موافقم 22
      مخالفم 3
    3. Mr wrong

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (260 ديدگاه)

      جنسیس و کیا هیوندای واقعا از منعطف ترین و آپدیت ترین برند های حال حاظر هستند و فروش بالاشونم دال بر همین موضوعه

      موافقم 7
      مخالفم 15
    4. Killer

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      ای بابا دوتاش جاپونی بودن که :))
      نیسان یادتون رفت اونم میتونست تو لیست باشه

      موافقم 2
      مخالفم 21
      1. car lover

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (986 ديدگاه)

        سانگ یانگ رو یادشون رفت

        موافقم 17
        مخالفم 3
        1. مجتبی .

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          سانگ یانگ روکلا خودروساز حساب نکرده

          موافقم 10
    5. JaMsHiD_R1988

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      میتسوبیشی موتورز فقط یه شرکت از گروه میتسوبیشی هست . میتسوبیشی هم یه شرکت خوشه ای با چهل تا شرکت هست که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد میسازه . آنقدر سود گروه میتسوبیشی بالاست که همون دهه نود هم خودروسازیش ورشکسته میشد هیچ اتفاقی براش نمی‌افتاد
      پیشنهاد میکنم تو ویکی پدیا با زبان انگلیسی بخش companies رو نگاه کنید
      از بیمه گرفته تا مواد اولیه وسایل و صنایع فولاد و ساخت جت جنگنده و اسپلیت و …. میسازه

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. B

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (755 ديدگاه)

        میتسوبیشی بخش خودروش فکر نکنم حتی ۲۰ درصد درآمدشم بشه درست میگین

    6. javad-bmw

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (197 ديدگاه)

      همه اینا رو نوشتی ، که از هیوندای تعریف کنی.
      زیاد به خودت فشار نیار ، ما متوجه منظورت شُدیم

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. Kiarash

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    واقعا برای کرایسلر و میتسوبیشی واقعا ناراحتم

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (364 ديدگاه)

      مخصوصا میتسوبیشی واقعا حیف داره میشه
      آدم یا دهه 90 میفته اشکش در میاد
      یاد لانچیا هم افتادم 💔

  5. محمد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    شایعاتی وجود داره که احتمالن سایک موتور برند بیوک خواهد خرید و مزاکراتی هم با جنرال موتورز انجام شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. Reza Rafee

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا کرایسلر و اینفینیتی آخه چرا 😢

    موافقم 11
    مخالفم 3
  7. Reza Rafee

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا کرایسلر و اینفینیتی آخه چرا
    واسه بیوک که روزی در ایران تولید میشده دلم میسوزه😢

    موافقم 13
    مخالفم 4
  8. BlackWing

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1258 ديدگاه)

    به نظرم بیوک باید سدان پرفورمنس و کوپه پرفورمنس تو سبد محصولاتش داشته باشه حالا چه الکتریکی چه هایبریدی ، تنها راه نجات بیوک تو امریکا عرضه مدل‌های قدرتمند مثل گذشته هستش چون امریکاییا خیلی استقبال میکنن.
    کرایسلر هم باید level up بشه و محصولات فول سایز لوکس طراحی کنه ، درست مثل قبل.
    استلانتیس بیشتر از این نمیتونه گند بزنه!

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      نظر خود من اینه که همه شون باید به ریشه هاشون برگردن.

      موافقم 9
      مخالفم 5
    2. amir

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3419 ديدگاه)

      یه بازگشت شکوهمندانه با بیوک رگال و گرندنشنال مثلا…

      موافقم 13
      مخالفم 4
    3. گاس فرینگ

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      کادیلاک باید ماشین هایی در حد میباخ و رولزرویس و اینا بسازه و محصولاتی به سبک بخش عمده سبد فعلی کادیلاک بیفته دست بیوک

  9. amir-p

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    لوتوس هم فروش پایین داشت

    موافقم 6
    مخالفم 2
  10. datsun

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3843 ديدگاه)

    منبع به جان خودم

    موافقم 9
    مخالفم 5
  11. mmd@

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    بیا گروه شیم بریم آمریکا اسلانتیسو نابودش کنیم هیچ جا اسم اسلانتیس وجود نداشته باشه منقرضش کنیم بعدش بیوک و کرایسلر که باید بهشون یاد بدیم چجوری ماشین بسازن تا نابود نشن☣️☠️❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. B

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (755 ديدگاه)

      استالینتیس مقرش در اروپاست فکر کنم هلند

      موافقم 1
      مخالفم 4
  12. Taha Ayoobi

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    بیوک، کرایسلر، اینفینیتی، میتسوبیشی.

    به خدا این حقشون نیست😕

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. nima.jdm

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (287 ديدگاه)

      دلم خیلی برای میتسوبیشی میسوزه
      نیسان و میتسوبیشی هیچوقت نباید با اون رنوی انگل شراکت میکردن
      حالا امیدوارم هرچه سریعتر هوندا این دوتا کمپانی رو از شر رنو خونخوار نجات بده
      اون کارلوس گون خائن فاسد محاکمه بشه و اون یک میلیارد دلاری که از نیسان تیغ زده و بالا کشیده رو برگردونه
      و کرایسلر هم از چنگال استلانتیس در بیاد
      خیلی عالی میشه

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (784 ديدگاه)

        کارلوس گون برای رنو هم مثل یه ویروس عمل کرد رنو اونقدری ضعیف شده که نقشش توی موتور اسپرت کمرنگ شده ولی اگه نیسان و میتسوبیشی با هوندا همکاری کنن احتمال این هست که لنسر یا حتی سری اس نیسان رو احیا کنه مثل کاری که با اینتگرا خودش کرد.
        نکته جالب اینه اگه رنو پژو قدرت خودشون رو حفظ میکردن خیلی از برندای الان مثل کره‌ای‌ها انقدر شاخ نمیشدن

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. nima.jdm

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (287 ديدگاه)

          ولی رنو مثل بختک افتاده بود رو نیسان و میتسوبیشی

        2. JaMsHiD_R1988

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          رنو توی رالی ، رالی داکار ، فرمول یک ، لمان ، و بسیاری از بخش های دیگه موتور اسپرت فعالیت داشته و حتی برد هم داشته
          رنو دوتا برد توی سال 2005 و 2006 هم توی فرمول یک با آلونسو داشته که نشون دهنده علاقه فرانسوی ها به موتور اسپرته
          کلا خودم با رنو خیلی حال نمیکنم پژو رو بهش ترجیح میدم ولی قابل احترامه . بنظرم مدیریت کارلوس رو هم نباید به ملیت رنو ربط داد !

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. Galant.VR4(JDM)

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (784 ديدگاه)

          رنو مثل چندسال پیش دیگه جولان نمیده همین نشون میده هیچکدومشون به هم ضرر نزدن و این سیاست کارلوس گون بود و همینطور دوران بعش
          جالبه که کارلوس اینهمه شرکت های بزرگی رو به سود‌دهی رسوند ولی برای این سه‌تا دزد شد

  13. علی جردن

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    آلفارومئو
    بیوک
    کرایسلر
    فیات
    اینفینیتی
    میتسوبیشی
    مینی
    اینا ورشکست میشن چون چینی ها افق های تازه ایی در خودروسازی رقم زندند و محصولاتشون از اینفینیتی لوکس تره

    موافقم 1
    مخالفم 26
  14. hosen

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    حیف از بیوک و میتسوبیشی

    موافقم 7
    مخالفم 3
  15. راستگو

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    کرایسلر به خاطر 300
    الفارومئو
    میتسوبیشی به خاطر لنسر افسانه ای
    همه این لیست حیفن اما اینایی ک نوشتم واقن ظلمه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  16. Soroush

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    به نظرم مازراتی باید به این لیست اضافه و مینی حذف بشه

    موافقم 1
    مخالفم 7
  17. آرین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    من همیشه دلم میخواست میتسوبیشی یا الفا رومئو رو بخرم
    شاید خریدم…. این جوری که پیش میره …..

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. nima.jdm

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    میتسوبیشی واقعا حقش این نبود
    میتسوبیشی یه زمان افسانه بود با اون ماشینای افسانه ای مثل ۳۰۰۰ جی تی ، رایدر ، لنسر اوولوشن، پاجرو ، پرودیا ، اکلیپس
    واقعا افسوس میخورم واسه این برند
    اینفینیتی هم با اون کرگدن لوکس QX80 یا کوپه خفن Q60 واقعا حیفه اگه ورشکست بشه
    یا مثلا کرایسلر با اون سدان ۳۰۰ جذاب چرا به این وضع افتاده
    دنیا همیشه اونجور که میخوایم پیش نمیره…

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. ALI.A.NLANSR

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      ولی اگر نیسان زرنگ باشه می‌تونه اینفینیتی رو نجات بده

  19. froG-driVer

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (902 ديدگاه)

    استلانتیس…

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. پوریا چالش svj

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    برندی ک زمانی مالک فراری بود و لامبورگینی رو گردن نگرفت ببنید زمان باهاش چیکار واقعا دنیایی عجیبی هست

  21. مجید

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    فیات رو حالا میگیم ماشین خوبی نساخته اخیرا ولی آلفارومئو اصلا حقش نیست با اون کوادروفیلیو که تو هر بررسی‌ای ازش تعریف میکردن.

    1. ALI.A.NLANSR

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (85 ديدگاه)

      بزگترین دلیل برای ورشکستگی اینه که مدل های
      محبوبشون رو کنار بذارن
      مثلاً میتسوبیشی لنسر ، همین مدل ها باعث به اوج رسیدن این خودروساز ها شدن
      مثلاً فکر کنید پورشه 911 رو کنار بذاره یا فولکس واگن گلف رو……

  22. Arshia m3csl

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    حیف آلفارومئو و میتسوبیشی این دوتا نباید حذف بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست