در این مقاله ۱۰ برند مشهور دنیای خودرو که بیشترین تعداد فراخوان را داشتهاند معرفی شدهاند.
حتی اگر خودرویی بسیار خوب را برای خرید انتخاب کنید همواره ریسک خرابی آن وجود خواهد داشت. فرقی نمیکند که به دنبال خرید از مطمئنترین برندهای خودروسازی باشید یا یک خودروی دستدوم با تاریخچهای نه چندان خوب را انتخاب کنید چراکه احتمال خرابی یک قطعه هرگز صفر نیست. همچنین اهمیتی ندارد که شما چقدر به خودروی خود اهمیت دهید زیرا برخی از بدترین مشکلات خودروسازی به دلیل خطای فرایند ساخت و یا ایرادات طراحی رخ میدهند. در کشور آمریکا موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA بسیاری از این مشکلات را ضبط کرده و بنابراین مالکان به راحتی میتوانند فراخوانهای بزرگ را مشاهده کنید. همچنین در وبسایت این موسسه میتوانیم تعداد فراخوانها و خودروهای تحت تأثیر را نیز ببینیم. با اینکه تعداد کل فراخوانها همیشه نشان دهنده تعداد خودروهای تحت تأثیر نیست اما هنوز هم میتواند راهی مطمئن برای خرید از برندهای قابلاطمینان باشد. در این مقاله ۱۰ برند با بیشترین تعداد فراخوان تاریخ خودروسازی تا نوامبر ۲۰۲۴ را معرفی کردهایم.
همچنین بخوانید:
- فراخوان خودروسازان احساس شما نسبت به آنها را تغییر میدهد؟
- ۱۰ فراخوان بزرگ که به خاطر تکنولوژیهای مدرن اعلام شدند
نیسان – ۴۲۵ فراخوان
درحالیکه اخبار نگران کنندهای درباره احتمال ورشکستگی نیسان منتشر میشود، تعداد فراخوانهای این برند ژاپنی در مقایسه با دیگر شرکتهای لیست ما خیلی زیاد نیست. تنها ۴۲۵ فراخوان برای نیسان ثبت شده که اگرچه ایده آل نیست اما بسیار زیاد هم نخواهد بود مخصوصاً وقتی بدانیم قدیمیترین فراخوان این برند به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد. هرچند باید گفت فراخوان خودروها تفاوتی با یکدیگر ندارد به ویژه اینکه برخی از فراخوانها خطرات جانی در پی دارند و این موضوع درباره محصولات قدیمیتر نیسان صادق است. بزرگترین فراخوان این شرکت به سال ۲۰۱۶ برمیگردد که بیش از ۳ میلیون خودرو را شامل شد.
هوندا – ۴۳۸ فراخوان
با اینکه فاصله هوندا و نیسان از نظر تعداد فراخوانها زیاد نیست اما چند میلیون خودرو را در بر گرفته است. ژاپنیها در اکتبر ۲۰۲۴ فهمیدند حدود ۱.۶ میلیون خودروی مدل ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ میتوانند مشکل فرمان داشته باشند. همچنین بسیاری از محصولات مدل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ این خودروساز مشکلات خاصی از جمله انفجار کیسه هوا در زمان تصادف را داشتهاند، چیزی که بیش از ۶ میلیون خودرو را مجبور به حضور در نمایندگیها کرد.
مرسدس بنز – ۴۷۰ فراخوان
با اینکه مرسدس بنز از نظر تعداد فراخوان در رتبه خوبی قرار ندارد اما توانسته مدیریت خوبی در محدود کردن تعداد مدلهای تحت تأثیر فراخوانها انجام دهد. تنها فراخوان تاریخ مرسدس بنز با تعداد خودروی بیش از ۱ میلیون دستگاه به سال ۲۰۲۱ بازمیگردد که دلیل آن مشکل نرمافزار ارتباطی ۱.۲۹ میلیون خودرو بوده است. البته این مشکل در مقایسه با خطراتی همچون خرابی کیسه هوا یا آتشسوزی پیشرانه چندان به چشم نمیآید. البته مرسدس بنز هم عاری از خطا نیست و مثلاً در سال ۲۰۱۹ مشکل نصب پانلهای شیشه باعث فراخوان حدود ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو شد.
دایملر تراک – ۵۱۷ فراخوان
با اینکه دایملر تراک برای اکثر خریداران خودروهای سواری نامی آشنا نیست اما در بخش خودروهای تجاری برندی بسیار معتبر است. این شرکت به تولید اتوبوس و کامیون مشغول بوده و برخی از آنها با لوگوی مرسدس بنز نیز عرضه شدهاند. دایملر تراک در مجموع ۵۱۷ فراخوان داشته که بزرگترین آنها فراخوان حدود ۴۰۰ هزار خودرو در سال ۲۰۱۷ به دلیل مشکل چراغترمز بوده است.
بی ام و – ۵۵۳ فراخوان
از ابتدای ثبت تاریخچه فراخوانهای بی ام و در NHTSA تاکنون، باواریایی ها مجبور به اعلام ۵۵۳ فراخوان شدهاند. با اینکه فراخوانهای بی ام و در ابعاد گستردهای نبوده اما ژرمنها در سال جاری مشکلات متعددی را تجربه کردهاند. برای مثال ۷۰۰ هزار خودرو به خاطر ریسک خرابی واترپمپ روانه نمایندگیها شدهاند و مشکل حدود ۴۰۰ هزار خودرو نیز احتمال انفجار کیسه هوا بوده است. بی ام و در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد ۹۰ هزار خودرو که قبلاً فراخوان شده بودند نباید رانده شوند زیرا قطعات خودروهای قدیمیتر با گذشت زمان آسیب دیدهاند.
فولکسواگن – ۵۵۸ فراخوان
غول خودروسازی آلمان فاصله زیادی با بی ام و در تعداد فراخوانها ندارد. نکته جالب اینکه اگرچه فراخوانهای فولکسواگن شامل مدلهای متنوعی بوده اما اکثر مشکلات در سالهای اولیه تأسیس این خودروساز رخ دادهاند. حدود ۴ میلیون خودروی این شرکت به خاطر عملکرد ضعیف یا خرابی برفپاککن فراخوان شدهاند هرچند این اتفاق در سال ۱۹۷۲ رخ داده است؛ اما جدیدترین فراخوان فولکسواگن با تعداد بیش از ۱ میلیون به سال ۲۰۰۷ و مشکل چراغترمز مربوط میشود. پس از سال ۲۰۱۹ نیز هیچیک از فراخوانهای این خودروساز شامل بیش از ۳۰۰ هزار خودرو نبودهاند. البته تعداد فراخوانهای جهانی فولکسواگن بسیار بیشتر بوده و به حدود ۱۴۰۰ میرسد.
فارست ریور – ۵۷۲ فراخوان
با اینکه شرکت یاد شده تعداد فراخوانهای قابلتوجهی داشته اما تعداد معدودی از این فراخوانها شامل محصولات زیادی بودهاند. در واقع تنها ۳ فراخوان در تاریخ فارست ریور باعث بازبینی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو شده و در سال ۲۰۱۷ فراخوان ۳۰۰ هزار خودرو به خاطر آتشخاموشکن خراب اعلام گردیده است. فارست ریور وضعیتی مشابهی دایملر تراک دارد چراکه محصولات آن بازار و کلاس خودرویی کوچکتری دارند. این شرکت در کنار خودروهای تجاری محصولات تفریحی هم تولید میکند. فراخوانهای متنوع فارست ریور از مواردی همچون پانلهای خورشیدی تا جدا شدن تانک آب را شامل شده است.
کرایسلر – ۱۴۲۷ فراخوان
با رسیدن به ۳ برند اول از نظر تعداد فراخوانهای تاریخ خودروسازی، شاهد رشد شدید تعداد آنها هستیم. کرایسلر هماکنون با ۱۴۲۷ فراخوان در رتبه سوم لیست بیشترین تعداد فراخوان قرار دارد و جالب اینکه در سالهای اخیر شاهد بازبینی طیف وسیعی از محصولات این شرکت بودهایم. در سال جاری بیش از ۱ میلیون خودروی کرایسلر به خاطر مشکل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی فراخوان شدند. ۳۲ فراخوان تکی کرایسلر شامل بیش از ۱ میلیون خودرو بودهاند و از این میان ۲ فراخوان به تعداد بیش از ۴ میلیون خودرو رخ داده است. در سال ۲۰۱۸ تعداد ۴.۸ میلیون کرایسلر به خاطر عدم خاموش شدن کروز کنترل به نمایندگیها مراجعه کردهاند.
فورد – ۱۵۱۵ فراخوان
فورد به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان آمریکایی در جایگاهی مورد انتظار از نظر بیشترین تعداد فراخوان قرار دارد. این شرکت در مجموع ۱۵۱۵ فراخوان در آمریکا داشته که بیش از ۳۷ نمونه آنها شامل ۱ میلیون خودرو و بیشتر بودهاند. بدترین فراخوان فورد به سال ۱۹۸۱ مربوط میشود به گونهای که ۲۱ میلیون خودرو به دلیل مشکل حالت پارک گیربکس راهی نمایندگیها شدند. بدتر اینکه مشکل موردبحث بهصورت مکانیکی حل نشد و تنها راهحل آن تهیه برچسبی بود که به مالکان میگفت از حرکت ناگهانی خودرو آگاه باشند. البته قبل از NHTSA نیز فورد فراخوانهایی داشته است. انفجار باک سوخت فورد پینتو در دهه ۶۰ میلادی یکی از مرگبارترین فراخوانهای خودرویی را رقم زد و بیش از ۵۰۰ راننده به همین خاطر جان خود را از دست دادند. موضوع تأسفآور اینکه فورد مشکل پینتوها را در ابتدا نادیده گرفته بود.
جنرال موتورز – ۱۶۶۸ فراخوان
برندی که بیشترین تعداد فراخوان تاریخ خودروسازی را داشته جنرال موتورز است. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در آمریکاست و از تعداد ۱۶۶۸ فراخوان آن، ۴۶ فراخوان شامل بیش از ۱ میلیون خودرو بودهاند. ۳ فراخوان جنرال موتورز در سال جاری شامل بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است.
ممد ژانگولر
۲۶ آذر ۱۴۰۳این فراخوانها بدجوری رو نرو مصرف کنندست و بکام تعمیرگاها و نمایندگیها .
مردم مگه وقتشونو از سر راه اوردن هی برن تو نمایندگی هی بیان بیرون . ماشین دیگه شرافتی براش نمیمونه هی بره زیر دست مکانیک .
ماشین یا باست خراب نشه یا اگه خراب شد بندازی دور یکی دیگه از کمپانی بگیری دقیقا مثل گوشی موبایل و لولزم خونگی .
Vampire
۲۶ آذر ۱۴۰۳قیمت ماشینو با گوشی و لوازم خانگی مقایسه کن تا ببینی چرا همش باید تعمیر بشه
ممد ژانگولر
۲۶ آذر ۱۴۰۳داداش ومپایر تو بیشتر دنیا خودرو مثل چرک کف دسته . ار وقتی چین امده بیشتر این حالت حس میشه و بایدم همینجور باشه . ماشین ی گجته که کارتو راه میندازه همین . الان شما انقدری که ی گوشی موبایل کارهاتو انجام میده ماشین انجام نمیده. دنیای خودرو خیلی وقته مرده با الکتریکی کردن و هوش مصنوعی و خودران بودن رو پا نگهش داشتن . بعدشم کجای حرفم اشتباه ؟!
شما مصرف کننده ایی یا تولید کننده؟
کل برندهای تولید خودرو ۱۰۰ دونه نمیشه بعد ۸میلیارد آدم تو دنیا باید مچل این ۱۰۰تا دونه شرکت بشن که هی ماشین خراب بشه یا نشه .
NAVID@@98
۲۶ آذر ۱۴۰۳اتفاقاً الان کره ای ها تو این لیست نیستن نشون میده که هرگونه قضاوت بیخوده
بخصوص اینکه کره ای ها سابقه انواع ترکیدن موتور و آتش سوزی هارو داشتن و گردن هم نمیگرفتن !!!!!!
ولی ماشینای این لیس اکثرا فراخوان هایی برای مشکلات جزئی بوده که برای ما اکثراً فراخوان بحساب نمیان ولی بازم به احترام مشتری فراخوان زدن این نشون دهنده تعهد خودروسازه تازه اونور خدمات خوبه و مردم هم از خداشونه جهت تنوع خدمات بیشتری بگیرن خودروسازهام حتی اگه بچپونن تو سولاخ سنبه مردم بازم چون این راضیه اونم از خداشه نتیجه نهایی ۱ بعلاوه یک سر برد هم میشه ///////////
Galant.VR4(JDM)
۲۷ آذر ۱۴۰۳تو هم هر لیستی منتشر میشه میگی بیخوده
چیه رسیدن کرهایها به قله و جلو زدن از اروپایی ها اذیتت میکنه
NAVID@@98
۲۷ آذر ۱۴۰۳چی میگی برای خودت؟!
بد کره ای ها په ژاپنی ها هم نمیرسن چینی ها بد تو کجای کاری
چه بساخوب هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ خوب که به گرد پاشونم نمیرسن
مگر اینکه کسی گول بخوره از این لیستا یا خودشو به گولی بزنه😝:)
یا باید بصیرت داشته باشید یا اطلاعات بیشتر کنید تا یه نصابی درستی باشه نه اینکه اصلا کره کجای کاره که کلش چیه از اسمشم مشخصه کرّه بدو ۲
NAVID@@98
۲۶ آذر ۱۴۰۳یا مثلا تو این لیست سینوس ۱+۱+۱ ×۱۰ درجه که نتیجه ش ضرب بشه با عدد تعداد کل فراخوانهای لیست و نتیجه همون عدد درصدش رو که در نظر بگیرید اصلا خودروساز مقصر نبوده بلکه مشکل بعنوان مثال از کیسه های هوایی بوده که از شرکتی دیگه بهشون انداخته شده که اونم .. …. و … .. خودش تازه اکثرا الگوهایی از این دست پیدا میشه که قضیه های زیادی رو روشن میکنه که این یعنی ظاهر هر چیزی رو دیدید گول نخورید
Mohsen68
۲۶ آذر ۱۴۰۳اینا مهم نیست الان
ماشالا کجاست بیاد از هویت خودروساز آمریکایی دفاع کنه 😄!
حمیدرضا
۲۸ آذر ۱۴۰۳ماشالا اینطور مواقع سرشو میکنه توی برف. کاش دوستاشم ازش یاد میگرفتن
نیما
۲۶ آذر ۱۴۰۳ممد وقتی شرکتی فراخوان میده هزینه ای بابت تعویض و تعمیر دریافت نمیکنه پس یکام دوکام دیوید بکام نزن که بگی بکام نمایندگیه
یجور میگه بره زیر دس مکانیک انگار طرف اومده آق تپه پیش اسی سگ دست ماشینشو تعمیر کنه
پیام
۲۶ آذر ۱۴۰۳کیا می گفتن هیوندای و کیا خیلی فراخوان میدن و ماشیناشون هنش آتیش می گیره؟! دیگه ازین حرفا نشنوما!!! 😂😂😂😂
amir
۲۶ آذر ۱۴۰۳جنرال موتور با اختلاف بیشترین فراخوانو داره پس طبق این استدلال مسخره و کودکانه ات آشغال سازه
ضمنا لگن سازی کره مربا تا همین دیروز داشت از بقیه موتور و پلت فرم گ…دایی میکرد از روزی که خودش اومد تو کار که همین دیروز بود گند زدناش شروع شد پس در نتیجه طبیعیه تو این لیست نباشه
Car love
۲۷ آذر ۱۴۰۳ماشالله جاپونیز کارز😂
درسته فراخوان های تویوتا تعدادشون کمتر از برند های تو لیست بود ولی وسعتشون از همه بیشتر بود،بالای ۲۵ میلیون فراخوان 😂
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۳امریکایی کلا با اعداد و ارقام بزرگ سروکار داره. حدود ۱۲۰ فراخوانش شامل بیشتر از ۱۲۰ میلیون خودرو بوده. ماشاالله
M4A1
۲۶ آذر ۱۴۰۳اینجاست که شاعر بزرگ پدال میگه : ۱۱۱۱۱ اروپا و امریکا در هر چیزی اول هستند خدایی ۱۱۱۱۱
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۳هااا زدی تو خال
جواد
۲۶ آذر ۱۴۰۳🤣🤣🤣
حمیدرضا
۲۶ آذر ۱۴۰۳عالی بود😂
سوشیانت
۲۶ آذر ۱۴۰۳حالا اگر آلمانی بود میشد احترام به مشتری
ماشالاه منطق
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۳از اگر و مگر و خیالات نگو
فعلا سه سکوی اول دوم سوم در اختیار ابرقدرته
سوشیانت
۲۶ آذر ۱۴۰۳از واقعیت های تلخ متعصبین فن آلمان گفتم
مازیار
۲۶ آذر ۱۴۰۳اما خوشم میاد تو قرتی بازی چراغ ترمز و برف پاک کن نیستن. راننده رو یکراست میفرستن اون دنیا یعنی آل کاپون اینقدر آدم نکشته بود
حالا برو اونور کادیلاک مالهکش میخواد
کفایت مذاکرات
سوشیانت
۲۷ آذر ۱۴۰۳آتش سوزی بنز و بی ام و رو یادمون نرفته
در ضمن نگران نباش مالهکش داریم که قبلا گفته بود فراخوان یعنی تعهد به مشتری الان حرفش رو عوض کرده
پدال لطفا پاک نکن
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳مازیار خودتم میدونی اگر زیر جنرال موتورز یه آلمانی بود، این کامنتو نمیدادی،
خودتو که نمیتونی گول بزنی.
سوشیانت تهشو گفت، اگه آلمانی بود میشد احترام و مسئولیت پذیری
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۳آلمانی تو خواب هم نمیتونه رو دست gm بزنه
مگه کشکه؟
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳جالبه،
اصلا به این توجه نمیکنید که جنرال موتورز و فورد و کرایسلر چندتا زیر مجموعه دارن که این عدد هارو ثبت کردن،
آلمانی ها همه تک برند ان که کمه عدداشون.
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۳طاها
چرا یه کمی درایت از الگوت یاد نمیگیری که اینطور مواقع سکوت مطلق هست. الان با باجناقش آقای وینچستر نشسته داره فیلم وسترن میبینه
mercedes.benz(Amir)
۲۷ آذر ۱۴۰۳فقط نصف اروپا دست فولکسه بعد میگی زیر مجموعه هاش کمه؟
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳فولکسی که تو کارنامه اش دیزل گیت رو داره،
بعید نیست مشکلات رو هم گردن نگیره.
Taha Ayoobi
۲۷ آذر ۱۴۰۳مازیار اگه منظورت علی شویه، اون که اصلا این چیزا براش مهم نیست.
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۳بیخیال طاها
مسئله کلا عوض شد
موضوع پنهان کردن یا نکردن هست
خدا گالیله زمان رو برامون حفظ کنه
بدون او چه میکردیم؟
سوشیانت
۲۷ آذر ۱۴۰۳و همچنین استاد ربط دادن مرغ و خروس و اسب به خودرو هم حفظ کنه
گاس فرینگ
۲۶ آذر ۱۴۰۳جالبه نه تویوتا تو لیست بود نه هیوندا کیا
یوسف
۲۶ آذر ۱۴۰۳ماشاالله به آمریکن کارز…..
ماشالله…. به ماشاالله خان
سوشیانت
۲۶ آذر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/mercedes-benz/mercedes-recalls-116k-gle-gls-models/&ved=2ahUKEwjZjN_x8qyKAxX67QIHHWGcIagQFnoECBMQBQ&usg=AOvVaw1dnl99NprY7UREqFtwxRLv
ماشالاه آلمان
پدال لطفا پاک نکن
Nismo
۲۷ آذر ۱۴۰۳فعلا که تو این لیست آمریکایی ها اولاً 😂😂😂
المانی ها به گرد پاشونم نمیرسن(تو آشغال بودن)
سوشیانت
۲۷ آذر ۱۴۰۳در هر صورت جزو ۱۰ تا برند هستن پس نگران نباش اونا هم آشغالی بیش نیستن
NAVID@@98
۲۷ آذر ۱۴۰۳فعلا خدایی خوب درهرصورت مهم اینه که برتری هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ خوب خدایی هستن که اثبات ها و ملاک و معیار های خوب و درست رو درنظر بگیریم کسی به گرد پاشونم نمیرسه اعتبار و استناد مهمه درنتیجه بصیرت افزایی لازمه کاره
Ford
۲۸ آذر ۱۴۰۳همون آمریکایی ها ۴ برابر لگن های آلمانی سرعت و قدرت دارن
Taha Ayoobi
۲۸ آذر ۱۴۰۳آمریکایی آشغال باشه دیگه آلمانی چی میشه…
hosen
۲۶ آذر ۱۴۰۳الان کره ای فن ها خوشحالن تو لیست نیستن😂
B
۲۶ آذر ۱۴۰۳مثلا سایپا جا جی ام بود یدونه فراخوان هم نمیداد
Lionheart
۲۶ آذر ۱۴۰۳تعدا فراخان به معنی بی کیفیت بودن محصول نیست
وگرنه ایرانخودرو و سایپا تا حالا فراخان ندادن.
Amirsh
۲۶ آذر ۱۴۰۳فقط لوگوی فارست ریور ، اثر جسیکا ۱۵ ساله از نیوجرسی
البته این لوگوی قدیمیشه و لوگدی الانش خوشگل شده ،
Arshia m3csl
۲۶ آذر ۱۴۰۳جای هیوندای و کیا خالیه همش پشت هم اونا هم فراخان میدن😂😂😂😂😂😂😂
amirboss
۲۶ آذر ۱۴۰۳یکی بیا به یه عده بچه بفهمونه فراخوان بالا نشون دهنده کیفیت پایین خودروهای تولیدی یه شرکت خودرو ساز نیست بلکه تعهد بالای خودروساز به حقوق مشتریهاش رو میرسونه.
البته نیازی نیست یه عده عمق این موضوع رو بفهمن همون رو سطح اسکی برن بهتره.
NAVID@@98
۲۷ آذر ۱۴۰۳افرین درسته
اونا شاید بعد ها متوجهش بشن.
mehran911
۲۷ آذر ۱۴۰۳قطعا همینه اصلا شک نکنید بخدا
مخصوصا میان با هزینه توسعه پایینتر استفاده از متریال با کیفیت کمتر، دقت پایین مونتاژ و اسمبل و عدم توجه به تستهای پیش تولید و… کاری میکنن که ماشین به مشکل بخوره بعدش بیان با فراخوان تعهد بالاشون رو به مشتری نشون بدن… حالا هزینه تعمیرات و تعویض قطعه و پرداخت جریمه و هزار جور داستان دیگه هیچی
.
چیزی هم به اسم جریمه و فراخوان های اجباری NHTSA وجود نداره…
.
اگر خودروسازی مستقیم گزارشی دریافت کنه که نقص موجود میتونه موجب جراحت و مرگ ومیر بشه و رسیدگی نکنه NHTSA رسما سرویسش میکنه… این کاملا جداست از اینکه هر مالک میتونه مستقیم تحت عنوان Fatality Analysis Reporting System (FARS) به خود اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA شکایت بفرسته…
جدای این داستان بارها شده خود ایالتها از خود اداره ایمنی NHTSA بخاطر عدم جریمه نقدی مناسب یا رای ضعیفی که علیه خودروساز صادر کرده شکایت کردن یعنی خود NHTSA هم گیره …
.
فراخوان نشان دهنده وجود نقص است… هر چند طبیعیه اما در هر شرایطی این اتفاق خوبی نیست…
amirboss
۲۸ آذر ۱۴۰۳یه چیزی این وسط هست که یه عده نمیتونن بفهمن.
چرا یه خودروساز بزرگ باید با تیراژ تولید بالا یه خودرو با کیفیت پایین تولید کنه که بعد ها بخاد با صرف زیادی از سرمایه شرکت و البته نارضایتی مشتری ها درصدد رفع نواقص خودرو تولیدی خودش کنه؟؟؟
نه برادر.اینقدر تند نرو.
یه آمار کلی از فراخوان شرکت های بزرگ خودروسازی بگیر بعد بیا تز دکترا بده.ماهم قبول داریم یه چیزایی بلدی!
پارسال بالاترین فراخوان خودرویی مربوط به شرکت معظم فورد بود و بیانیه ای که فورد منتشر کرده خیلی جالبه!
“ما بیوقفه در حال تلاش برای بهبود کیفیت محصولات خود و ارائه بهترین تجربه به مشتریان هستیم. فراخوانهای داوطلبانه یکی از راههای حفاظت از حقوق مشتریان و جلوگیری از تجربه مشکل است. کیفیت اولیه محصولات ما در حال بهبود است و مشتریان جدیدترین خودروها از این موضوع بهره خواهند برد. در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تعداد فراخوانهای ما حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است”
mehran911
۲۸ آذر ۱۴۰۳فایده نداره… درست نمیشه…
مجبورن (((( داوطلبانه ))) فراخوان کنن اونی که شما میگی شامل امثال فورد نمیشه…. بله امثال فراری رولزرویس نامه محرمانه ارسال میکنن که رسانهای نشه داستان اما برای خودروسازهای تولید انبوه این خبرها نیست…
متن رسمی سایت کانسومر
Car safety recalls have been under the purview of the federal government since 1966, when the National Traffic and Motor Vehicle Safety Act was signed into law. Today, safety recalls are supervised by the National Highway Traffic Safety Administration, an agency within the U.S. Department of Transportation. However, they’re typically initiated by automakers, which can face fines if they don’t disclose defects.
داره میگه حتی اگر مشخص بشه خودشون به نقص پی بردن و اعلام نکردن جریمه میشن…
نمونهاش جنرال موتورز :
“If a manufacturer knows one of its vehicles has a safety defect and it doesn’t report the issue to the government in a timely manner, or portrays something as a minor issue when the company knows it’s really a safety defect, then the manufacturer is breaking the law,” says Wallace. That’s what happened when GM hid deadly issues with ignition switches in some of its vehicles for years before finally recalling the cars in 2014. If an automaker is found to have hidden a safety defect, NHTSA can fine the company more than $22,000 for each violation and up to $111 million total for a series of related violations.
همین داستان در مورد تویوتا هم هست
.
به خودت محبت کن این ی خط زیر رو کپی پیست کن تو گوگل متن اولین سایتی که آورد رو بخون تا قشنگ جا بیوفته خودروساز برای هزینه کمتر چه کارها که نمیکنن
Are Automakers Putting Consumers at Risk by Issuing ‘Non-Recalls’?
.
آخرش هم اینکه ی درصد احتمال بده چیزی که میگی رو ما ده سال پیش در موردش بحث میکردیم نه الان
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۳اول مشکل بوده که بعدش _ حالا بالاجبار یا اختیار _ تعهد به رفعش رو طلبیده
فراخوان بیشتر در وهله اول به معنی مشکل بیشتر هست و بعدش تعهد یا عدم تعهد برای رفع اون
مسئله روشنتر از اونه که بشه با فرافکنی پیچوندش
سوشیانت
۲۷ آذر ۱۴۰۳خب پروفسور جان مشکل رو پنهان کنه بهتره یا اینکه رفعش کنه؟
یوسفی
۲۷ آذر ۱۴۰۳فراخوان نشانگر تعهد تولید کننده است
این نشان می دهد که در کارشون صداقت دارن
mehran911
۲۷ آذر ۱۴۰۳قطعا همینه اصلا شک نکنید بخدا
مخصوصا میان با هزینه توسعه پایینتر استفاده از متریال با کیفیت کمتر، دقت پایین مونتاژ و اسمبل و عدم توجه به تستهای پیش تولید و… کاری میکنن که ماشین به مشکل بخوره بعدش بیان با فراخوان تعهد بالاشون رو به مشتری نشون بدن… حالا هزینه تعمیرات و تعویض قطعه و پرداخت جریمه و هزار جور داستان دیگه هیچی
.
چیزی هم به اسم جریمه و فراخوان های اجباری NHTSA وجود نداره…
.
اگر خودروسازی مستقیم گزارشی دریافت کنه که نقص موجود میتونه موجب جراحت و مرگ ومیر بشه و رسیدگی نکنه NHTSA رسما سرویسش میکنه… این کاملا جداست از اینکه هر مالک میتونه مستقیم تحت عنوان Fatality Analysis Reporting System (FARS) به خود اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA شکایت بفرسته…
جدای این داستان بارها شده خود ایالتها از خود اداره ایمنی NHTSA بخاطر عدم جریمه نقدی مناسب یا رای ضعیفی که علیه خودروساز صادر کرده شکایت کردن یعنی خود NHTSA هم گیره …
.
فراخوان نشان دهنده وجود نقص است… هر چند طبیعیه اما در هر شرایطی این اتفاق خوبی نیست…
Mjd
۲۷ آذر ۱۴۰۳خودروسازای ماهم اگر تولیداتشون یکی یکی تو جاده منفجر بشن بازم فراخوان که نمیدن گردنم نمیگیرن
A ssss
۲۸ آذر ۱۴۰۳این لیست بیانگر یه چیزه
(فقط تویوتا)
امیرحسین پورکند
۱ دی ۱۴۰۳خدا رو شکر ایرانیها تو این لیست نیستن وگرنه بیچاره میشدیم(باطعنه بخونیدش)😪
البته یک مورد آتش گرفتن ۴۰۵ها هست که اونم به پای این سلاطین نمیرسه وگرنه ۴۰۵چه فرقی با سانتافه داره……
مهرداد
۲ دی ۱۴۰۳اتفاقا فراخوان خوبه و نشون میده بعد از فروش هم به فکر هستند و فقط نمیچپونن و بره