هفته نامه

10 برند با بیشترین تعداد فراخوان در تاریخ خودروسازی

در این مقاله ۱۰ برند مشهور دنیای خودرو که بیشترین تعداد فراخوان را داشته‌اند معرفی شده‌اند.
فراخوان خودرو

حتی اگر خودرویی بسیار خوب را برای خرید انتخاب کنید همواره ریسک خرابی آن وجود خواهد داشت. فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید از مطمئن‌ترین برندهای خودروسازی باشید یا یک خودروی دست‌دوم با تاریخچه‌ای نه چندان خوب را انتخاب کنید چراکه احتمال خرابی یک قطعه هرگز صفر نیست. همچنین اهمیتی ندارد که شما چقدر به خودروی خود اهمیت دهید زیرا برخی از بدترین مشکلات خودروسازی به دلیل خطای فرایند ساخت و یا ایرادات طراحی رخ می‌دهند. در کشور آمریکا موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA بسیاری از این مشکلات را ضبط کرده و بنابراین مالکان به راحتی می‌توانند فراخوان‌های بزرگ را مشاهده کنید. همچنین در وب‌سایت این موسسه می‌توانیم تعداد فراخوان‌ها و خودروهای تحت تأثیر را نیز ببینیم. با اینکه تعداد کل فراخوان‌ها همیشه نشان دهنده تعداد خودروهای تحت تأثیر نیست اما هنوز هم می‌تواند راهی مطمئن برای خرید از برندهای قابل‌اطمینان باشد. در این مقاله ۱۰ برند با بیشترین تعداد فراخوان تاریخ خودروسازی تا نوامبر ۲۰۲۴ را معرفی کرده‌ایم.

همچنین بخوانید:

نیسان – ۴۲۵ فراخوان

درحالی‌که اخبار نگران کننده‌ای درباره احتمال ورشکستگی نیسان منتشر می‌شود، تعداد فراخوان‌های این برند ژاپنی در مقایسه با دیگر شرکت‌های لیست ما خیلی زیاد نیست. تنها ۴۲۵ فراخوان برای نیسان ثبت شده که اگرچه ایده آل نیست اما بسیار زیاد هم نخواهد بود مخصوصاً وقتی بدانیم قدیمی‌ترین فراخوان این برند به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد. هرچند باید گفت فراخوان خودروها تفاوتی با یکدیگر ندارد به ویژه اینکه برخی از فراخوان‌ها خطرات جانی در پی دارند و این موضوع درباره محصولات قدیمی‌تر نیسان صادق است. بزرگ‌ترین فراخوان این شرکت به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که بیش از ۳ میلیون خودرو را شامل شد.

هوندا – ۴۳۸ فراخوان

با اینکه فاصله هوندا و نیسان از نظر تعداد فراخوان‌ها زیاد نیست اما چند میلیون خودرو را در بر گرفته است. ژاپنی‌ها در اکتبر ۲۰۲۴ فهمیدند حدود ۱.۶ میلیون خودروی مدل ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ می‌توانند مشکل فرمان داشته باشند. همچنین بسیاری از محصولات مدل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ این خودروساز مشکلات خاصی از جمله انفجار کیسه هوا در زمان تصادف را داشته‌اند، چیزی که بیش از ۶ میلیون خودرو را مجبور به حضور در نمایندگی‌ها کرد.

مرسدس بنز – ۴۷۰ فراخوان

با اینکه مرسدس بنز از نظر تعداد فراخوان در رتبه خوبی قرار ندارد اما توانسته مدیریت خوبی در محدود کردن تعداد مدل‌های تحت تأثیر فراخوان‌ها انجام دهد. تنها فراخوان تاریخ مرسدس بنز با تعداد خودروی بیش از ۱ میلیون دستگاه به سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد که دلیل آن مشکل نرم‌افزار ارتباطی ۱.۲۹ میلیون خودرو بوده است. البته این مشکل در مقایسه با خطراتی همچون خرابی کیسه هوا یا آتش‌سوزی پیشرانه چندان به چشم نمی‌آید. البته مرسدس بنز هم عاری از خطا نیست و مثلاً در سال ۲۰۱۹ مشکل نصب پانل‌های شیشه باعث فراخوان حدود ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو شد.

دایملر تراک – ۵۱۷ فراخوان

با اینکه دایملر تراک برای اکثر خریداران خودروهای سواری نامی آشنا نیست اما در بخش خودروهای تجاری برندی بسیار معتبر است. این شرکت به تولید اتوبوس و کامیون مشغول بوده و برخی از آن‌ها با لوگوی مرسدس بنز نیز عرضه شده‌اند. دایملر تراک در مجموع ۵۱۷ فراخوان داشته که بزرگ‌ترین آن‌ها فراخوان حدود ۴۰۰ هزار خودرو در سال ۲۰۱۷ به دلیل مشکل چراغ‌ترمز بوده است.

بی ام و – ۵۵۳ فراخوان

از ابتدای ثبت تاریخچه فراخوان‌های بی ام و در NHTSA تاکنون، باواریایی ها مجبور به اعلام ۵۵۳ فراخوان شده‌اند. با اینکه فراخوان‌های بی ام و در ابعاد گسترده‌ای نبوده اما ژرمن‌ها در سال جاری مشکلات متعددی را تجربه کرده‌اند. برای مثال ۷۰۰ هزار خودرو به خاطر ریسک خرابی واترپمپ روانه نمایندگی‌ها شده‌اند و مشکل حدود ۴۰۰ هزار خودرو نیز احتمال انفجار کیسه هوا بوده است. بی ام و در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد ۹۰ هزار خودرو که قبلاً فراخوان شده بودند نباید رانده شوند زیرا قطعات خودروهای قدیمی‌تر با گذشت زمان آسیب دیده‌اند.

فولکس‌واگن – ۵۵۸ فراخوان

غول خودروسازی آلمان فاصله زیادی با بی ام و در تعداد فراخوان‌ها ندارد. نکته جالب اینکه اگرچه فراخوان‌های فولکس‌واگن شامل مدل‌های متنوعی بوده اما اکثر مشکلات در سال‌های اولیه تأسیس این خودروساز رخ داده‌اند. حدود ۴ میلیون خودروی این شرکت به خاطر عملکرد ضعیف یا خرابی برف‌پاک‌کن فراخوان شده‌اند هرچند این اتفاق در سال ۱۹۷۲ رخ داده است؛ اما جدیدترین فراخوان فولکس‌واگن با تعداد بیش از ۱ میلیون به سال ۲۰۰۷ و مشکل چراغ‌ترمز مربوط می‌شود. پس از سال ۲۰۱۹ نیز هیچ‌یک از فراخوان‌های این خودروساز شامل بیش از ۳۰۰ هزار خودرو نبوده‌اند. البته تعداد فراخوان‌های جهانی فولکس‌واگن بسیار بیشتر بوده و به حدود ۱۴۰۰ می‌رسد.

فارست ریور – ۵۷۲ فراخوان

با اینکه شرکت یاد شده تعداد فراخوان‌های قابل‌توجهی داشته اما تعداد معدودی از این فراخوان‌ها شامل محصولات زیادی بوده‌اند. در واقع تنها ۳ فراخوان در تاریخ فارست ریور باعث بازبینی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو شده و در سال ۲۰۱۷ فراخوان ۳۰۰ هزار خودرو به خاطر آتش‌خاموش‌کن خراب اعلام گردیده است. فارست ریور وضعیتی مشابهی دایملر تراک دارد چراکه محصولات آن بازار و کلاس خودرویی کوچک‌تری دارند. این شرکت در کنار خودروهای تجاری محصولات تفریحی هم تولید می‌کند. فراخوان‌های متنوع فارست ریور از مواردی همچون پانل‌های خورشیدی تا جدا شدن تانک آب را شامل شده است.

کرایسلر – ۱۴۲۷ فراخوان

با رسیدن به ۳ برند اول از نظر تعداد فراخوان‌های تاریخ خودروسازی، شاهد رشد شدید تعداد آن‌ها هستیم. کرایسلر هم‌اکنون با ۱۴۲۷ فراخوان در رتبه سوم لیست بیشترین تعداد فراخوان قرار دارد و جالب اینکه در سال‌های اخیر شاهد بازبینی طیف وسیعی از محصولات این شرکت بوده‌ایم. در سال جاری بیش از ۱ میلیون خودروی کرایسلر به خاطر مشکل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی فراخوان شدند. ۳۲ فراخوان تکی کرایسلر شامل بیش از ۱ میلیون خودرو بوده‌اند و از این میان ۲ فراخوان به تعداد بیش از ۴ میلیون خودرو رخ داده است. در سال ۲۰۱۸ تعداد ۴.۸ میلیون کرایسلر به خاطر عدم خاموش شدن کروز کنترل به نمایندگی‌ها مراجعه کرده‌اند.

فورد – ۱۵۱۵ فراخوان

فورد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آمریکایی در جایگاهی مورد انتظار از نظر بیشترین تعداد فراخوان قرار دارد. این شرکت در مجموع ۱۵۱۵ فراخوان در آمریکا داشته که بیش از ۳۷ نمونه آن‌ها شامل ۱ میلیون خودرو و بیشتر بوده‌اند. بدترین فراخوان فورد به سال ۱۹۸۱ مربوط می‌شود به گونه‌ای که ۲۱ میلیون خودرو به دلیل مشکل حالت پارک گیربکس راهی نمایندگی‌ها شدند. بدتر اینکه مشکل موردبحث به‌صورت مکانیکی حل نشد و تنها راه‌حل آن تهیه برچسبی بود که به مالکان می‌گفت از حرکت ناگهانی خودرو آگاه باشند. البته قبل از NHTSA نیز فورد فراخوان‌هایی داشته است. انفجار باک سوخت فورد پینتو در دهه ۶۰ میلادی یکی از مرگبارترین فراخوان‌های خودرویی را رقم زد و بیش از ۵۰۰ راننده به همین خاطر جان خود را از دست دادند. موضوع تأسف‌آور اینکه فورد مشکل پینتوها را در ابتدا نادیده گرفته بود.

جنرال موتورز – ۱۶۶۸ فراخوان

برندی که بیشترین تعداد فراخوان تاریخ خودروسازی را داشته جنرال موتورز است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در آمریکاست و از تعداد ۱۶۶۸ فراخوان آن، ۴۶ فراخوان شامل بیش از ۱ میلیون خودرو بوده‌اند. ۳ فراخوان جنرال موتورز در سال جاری شامل بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4302 ديدگاه)

    این فراخوانها بدجوری رو نرو مصرف کنندست و بکام تعمیرگاها و نمایندگیها .
    مردم مگه وقتشونو از سر راه اوردن هی برن تو نمایندگی هی بیان بیرون . ماشین دیگه شرافتی براش نمیمونه هی بره زیر دست مکانیک .
    ماشین یا باست خراب نشه یا اگه خراب شد بندازی دور یکی دیگه از کمپانی بگیری دقیقا مثل گوشی موبایل و لولزم خونگی .

    موافقم 6
    مخالفم 66
    1. Vampire

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قیمت ماشینو با گوشی و لوازم خانگی مقایسه کن ‌تا ببینی چرا همش باید تعمیر بشه

      موافقم 47
      مخالفم 1
      1. ممد ژانگولر

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4302 ديدگاه)

        داداش ومپایر تو بیشتر دنیا خودرو مثل چرک کف دسته . ار وقتی چین امده بیشتر این حالت حس میشه و بایدم همینجور باشه . ماشین ی گجته که کارتو راه میندازه همین . الان شما انقدری که ی گوشی موبایل کارهاتو انجام میده ماشین انجام نمیده. دنیای خودرو خیلی وقته مرده با الکتریکی کردن و هوش مصنوعی و خودران بودن رو پا نگهش داشتن . بعدشم کجای حرفم اشتباه ؟!
        شما مصرف کننده ایی یا تولید کننده؟
        کل برندهای تولید خودرو ۱۰۰ دونه نمیشه بعد ۸میلیارد آدم تو دنیا باید مچل این ۱۰۰تا دونه شرکت بشن که هی ماشین خراب بشه یا نشه .

        موافقم 2
        مخالفم 33
    2. NAVID@@98

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (986 ديدگاه)

      اتفاقاً الان کره ای ها تو این لیست نیستن نشون میده که هرگونه قضاوت بیخوده
      بخصوص اینکه کره ای ها سابقه انواع ترکیدن موتور و آتش سوزی هارو داشتن و گردن هم نمیگرفتن !!!!!!

      ولی ماشینای این لیس اکثرا فراخوان هایی برای مشکلات جزئی بوده که برای ما اکثراً فراخوان بحساب نمیان ولی بازم به احترام مشتری فراخوان زدن این نشون دهنده تعهد خودروسازه تازه اونور خدمات خوبه و مردم هم از خداشونه جهت تنوع خدمات بیشتری بگیرن خودروسازهام حتی اگه بچپونن تو سولاخ سنبه مردم بازم چون این راضیه اونم از خداشه نتیجه نهایی ۱ بعلاوه یک سر برد هم میشه ///////////

      موافقم 8
      مخالفم 24
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1414 ديدگاه)

        تو هم هر لیستی منتشر میشه میگی بیخوده
        چیه رسیدن کره‌ای‌ها به قله و جلو زدن از اروپایی ها اذیتت میکنه

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. NAVID@@98

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (986 ديدگاه)

          چی میگی برای خودت؟!

          بد کره ای ها په ژاپنی ها هم نمیرسن چینی ها بد تو کجای کاری

          چه بساخوب هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ خوب که به گرد پاشونم نمیرسن

          مگر اینکه کسی گول بخوره از این لیستا یا خودشو به گولی بزنه😝:)

          یا باید بصیرت داشته باشید یا اطلاعات بیشتر کنید تا یه نصابی درستی باشه نه اینکه اصلا کره کجای کاره که کلش چیه از اسمشم مشخصه کرّه بدو ۲

          موافقم 2
          مخالفم 5
    3. NAVID@@98

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (986 ديدگاه)

      یا مثلا تو این لیست سینوس ۱+۱+۱ ×۱۰ درجه که نتیجه ش ضرب بشه با عدد تعداد کل فراخوانهای لیست و نتیجه همون عدد درصدش رو که در نظر بگیرید اصلا خودروساز مقصر نبوده بلکه مشکل بعنوان مثال از کیسه های هوایی بوده که از شرکتی دیگه بهشون انداخته شده که اونم .. …. و … .. خودش تازه اکثرا الگوهایی از این دست پیدا میشه که قضیه های زیادی رو روشن میکنه که این یعنی ظاهر هر چیزی رو دیدید گول نخورید

      موافقم 2
      مخالفم 9
    4. Mohsen68

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (134 ديدگاه)

      اینا مهم نیست الان

      ماشالا کجاست بیاد از هویت خودروساز آمریکایی دفاع کنه 😄!

      موافقم 31
      مخالفم 9
      1. حمیدرضا

        ۲۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        ماشالا اینطور مواقع سرشو میکنه توی برف. کاش دوستاشم ازش یاد میگرفتن

        موافقم 2
        مخالفم 1
    5. نیما

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ممد وقتی شرکتی فراخوان میده هزینه ای بابت تعویض و تعمیر دریافت نمیکنه پس یکام دوکام دیوید بکام نزن که بگی بکام نمایندگیه
      یجور میگه بره زیر دس مکانیک انگار طرف اومده آق تپه پیش اسی سگ دست ماشینشو تعمیر کنه

      موافقم 26
    6. پیام

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2210 ديدگاه)

      کیا می گفتن هیوندای و کیا خیلی فراخوان میدن و ماشیناشون هنش آتیش می گیره؟! دیگه ازین حرفا نشنوما!!! 😂😂😂😂

      موافقم 11
      مخالفم 16
      1. amir

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3760 ديدگاه)

        جنرال موتور با اختلاف بیشترین فراخوانو داره پس طبق این استدلال مسخره و کودکانه ات آشغال سازه
        ضمنا لگن سازی کره مربا تا همین دیروز داشت از بقیه موتور و پلت فرم گ…دایی میکرد از روزی که خودش اومد تو کار که همین دیروز بود گند زدناش شروع شد پس در نتیجه طبیعیه تو این لیست نباشه

        موافقم 18
        مخالفم 10
    7. Car love

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (737 ديدگاه)

      ماشالله جاپونیز کارز😂
      درسته فراخوان های تویوتا تعدادشون کمتر از برند های تو لیست بود ولی وسعتشون از همه بیشتر بود،بالای ۲۵ میلیون فراخوان 😂

      موافقم 1
      مخالفم 9
  2. مازیار

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1127 ديدگاه)

    امریکایی کلا با اعداد و ارقام بزرگ سروکار داره. حدود ۱۲۰ فراخوانش شامل بیشتر از ۱۲۰ میلیون خودرو بوده. ماشاالله

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. M4A1

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اینجاست که شاعر بزرگ پدال میگه : ۱۱۱۱۱ اروپا و امریکا در هر چیزی اول هستند خدایی ۱۱۱۱۱

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1127 ديدگاه)

        هااا زدی تو خال

        موافقم 15
        مخالفم 1
      2. جواد

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        🤣🤣🤣

        موافقم 14
      3. حمیدرضا

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        عالی بود😂

    2. سوشیانت

      ۲۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3763 ديدگاه)

      حالا اگر آلمانی بود میشد احترام به مشتری
      ماشالاه منطق

      موافقم 5
      مخالفم 24
      1. مازیار

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1127 ديدگاه)

        از اگر و مگر و خیالات نگو
        فعلا سه سکوی اول دوم سوم در اختیار ابرقدرته

        موافقم 17
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3763 ديدگاه)

          از واقعیت های تلخ متعصبین فن آلمان گفتم

          موافقم 3
          مخالفم 17
        2. مازیار

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1127 ديدگاه)

          اما خوشم میاد تو قرتی بازی چراغ ترمز و برف پاک کن نیستن. راننده رو یک‌راست می‌فرستن اون دنیا یعنی آل کاپون اینقدر آدم نکشته بود

          حالا برو اونور کادیلاک ماله‌کش میخواد
          کفایت مذاکرات

          موافقم 14
          مخالفم 6
        3. سوشیانت

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3763 ديدگاه)

          آتش سوزی بنز و بی ام و رو یادمون نرفته
          در ضمن نگران نباش ماله‌کش داریم که قبلا گفته بود فراخوان یعنی تعهد به مشتری الان حرفش رو عوض کرده
          پدال لطفا پاک نکن

          موافقم 6
          مخالفم 5
      2. Taha Ayoobi

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (5181 ديدگاه)

        مازیار خودتم میدونی اگر زیر جنرال موتورز یه آلمانی بود، این کامنتو نمیدادی،
        خودتو که نمیتونی گول بزنی.
        سوشیانت تهشو گفت، اگه آلمانی بود میشد احترام و مسئولیت پذیری

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1127 ديدگاه)

          آلمانی تو خواب هم نمیتونه رو دست gm بزنه
          مگه کشکه؟

          موافقم 10
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (5181 ديدگاه)

          جالبه،
          اصلا به این توجه نمی‌کنید که جنرال موتورز و فورد و کرایسلر چندتا زیر مجموعه دارن که این عدد هارو ثبت کردن،
          آلمانی ها همه تک برند ان که کمه عدداشون.

          موافقم 4
          مخالفم 3
        3. مازیار

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1127 ديدگاه)

          طاها
          چرا یه کمی درایت از الگوت یاد نمیگیری که اینطور مواقع سکوت مطلق هست. الان با باجناقش آقای وینچستر نشسته داره فیلم وسترن می‌بینه

          موافقم 3
          مخالفم 5
        4. mercedes.benz(Amir)

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2726 ديدگاه)

          فقط نصف اروپا دست فولکسه بعد میگی زیر مجموعه هاش کمه؟

          موافقم 2
          مخالفم 2
        5. Taha Ayoobi

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (5181 ديدگاه)

          فولکسی که تو کارنامه اش دیزل گیت رو داره،
          بعید نیست مشکلات رو هم گردن نگیره.

        6. Taha Ayoobi

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (5181 ديدگاه)

          مازیار اگه منظورت علی شویه، اون که اصلا این چیزا براش مهم نیست.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        7. مازیار

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1127 ديدگاه)

          بیخیال طاها
          مسئله کلا عوض شد
          موضوع پنهان کردن یا نکردن هست
          خدا گالیله زمان رو برامون حفظ کنه
          بدون او چه می‌کردیم؟

          موافقم 5
          مخالفم 2
        8. سوشیانت

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3763 ديدگاه)

          و همچنین استاد ربط دادن مرغ و خروس و اسب به خودرو هم حفظ کنه

          موافقم 4
          مخالفم 5
  3. گاس فرینگ

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (549 ديدگاه)

    جالبه نه تویوتا تو لیست بود نه هیوندا کیا

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. یوسف

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    ماشاالله به آمریکن کارز…..
    ماشالله…. به ماشاالله خان

    موافقم 16
    مخالفم 3
      1. Nismo

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1673 ديدگاه)

        فعلا که تو این لیست آمریکایی ها اولاً 😂😂😂
        المانی ها به گرد پاشونم نمیرسن(تو آشغال بودن)

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3763 ديدگاه)

          در هر صورت جزو ۱۰ تا برند هستن پس نگران نباش اونا هم آشغالی بیش نیستن

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. NAVID@@98

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (986 ديدگاه)

          فعلا خدایی خوب درهرصورت مهم اینه که برتری هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزا‌ول۱ خوب خدایی هستن که اثبات ها و ملاک و معیار های خوب و درست رو درنظر بگیریم کسی به گرد پاشونم نمیرسه اعتبار و استناد مهمه درنتیجه بصیرت افزایی لازمه کاره

          موافقم 1
          مخالفم 3
        3. Ford

          ۲۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (16 ديدگاه)

          همون آمریکایی ها ۴ برابر لگن های آلمانی سرعت و قدرت دارن

          موافقم 2
          مخالفم 4
        4. Taha Ayoobi

          ۲۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (5181 ديدگاه)

          آمریکایی آشغال باشه دیگه آلمانی چی میشه…

  5. hosen

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    الان کره ای فن ها خوشحالن تو لیست نیستن😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. B

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    مثلا سایپا جا جی ام بود یدونه فراخوان هم نمیداد

    موافقم 15
  7. Lionheart

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    تعدا فراخان به معنی بی کیفیت بودن محصول نیست
    وگرنه ایرانخودرو و سایپا تا حالا فراخان ندادن.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  8. Amirsh

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فقط لوگوی فارست ریور ، اثر جسیکا ۱۵ ساله از نیوجرسی
    البته این لوگوی قدیمیشه و لوگدی الانش خوشگل شده ،

  9. Arshia m3csl

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1211 ديدگاه)

    جای هیوندای و کیا خالیه همش پشت هم اونا هم فراخان میدن😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 7
  10. amirboss

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (826 ديدگاه)

    یکی بیا به یه عده بچه بفهمونه فراخوان بالا نشون دهنده کیفیت پایین خودروهای تولیدی یه شرکت خودرو ساز نیست بلکه تعهد بالای خودروساز به حقوق مشتریهاش رو میرسونه.
    البته نیازی نیست یه عده عمق این موضوع رو بفهمن همون رو سطح اسکی برن بهتره.

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. NAVID@@98

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (986 ديدگاه)

      افرین درسته
      اونا شاید بعد ها متوجهش بشن.

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. mehran911

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      قطعا همینه اصلا شک نکنید بخدا
      مخصوصا میان با هزینه توسعه پایین‌تر استفاده از متریال با کیفیت کمتر، دقت پایین مونتاژ و اسمبل و عدم توجه به تست‌های پیش تولید و… کاری میکنن که ماشین به مشکل بخوره بعدش بیان با فراخوان تعهد بالاشون رو به مشتری نشون بدن… حالا هزینه تعمیرات و تعویض قطعه و پرداخت جریمه و هزار جور داستان دیگه هیچی
      .
      چیزی هم به اسم جریمه‌ و فراخوان های اجباری NHTSA وجود نداره…
      .
      اگر خودروسازی مستقیم گزارشی دریافت کنه که نقص موجود می‌تونه موجب جراحت و مرگ ومیر بشه و رسیدگی نکنه NHTSA رسما سرویسش میکنه… این کاملا جداست از اینکه هر مالک میتونه مستقیم تحت عنوان Fatality Analysis Reporting System (FARS) به خود اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA شکایت بفرسته…
      جدای این داستان بارها شده خود ایالت‌ها از خود اداره ایمنی NHTSA بخاطر عدم جریمه نقدی مناسب یا رای ضعیفی که علیه خودروساز صادر کرده شکایت کردن یعنی خود NHTSA هم گیره …
      .
      فراخوان نشان دهنده وجود نقص است… هر چند طبیعیه اما در هر شرایطی این اتفاق خوبی نیست…

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. amirboss

        ۲۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (826 ديدگاه)

        یه چیزی این وسط هست که یه عده نمیتونن بفهمن.
        چرا یه خودروساز بزرگ باید با تیراژ تولید بالا یه خودرو با کیفیت پایین تولید کنه که بعد ها بخاد با صرف زیادی از سرمایه شرکت و البته نارضایتی مشتری ها درصدد رفع نواقص خودرو تولیدی خودش کنه؟؟؟
        نه برادر.اینقدر تند نرو.
        یه آمار کلی از فراخوان شرکت های بزرگ خودروسازی بگیر بعد بیا تز دکترا بده.ماهم قبول داریم یه چیزایی بلدی!
        پارسال بالاترین فراخوان خودرویی مربوط به شرکت معظم فورد بود و بیانیه ای که فورد منتشر کرده خیلی جالبه!
        “ما بی‌وقفه در حال تلاش برای بهبود کیفیت محصولات خود و ارائه بهترین تجربه به مشتریان هستیم. فراخوان‌های داوطلبانه یکی از راه‌های حفاظت از حقوق مشتریان و جلوگیری از تجربه مشکل است. کیفیت اولیه محصولات ما در حال بهبود است و مشتریان جدیدترین خودروها از این موضوع بهره خواهند برد. در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تعداد فراخوان‌های ما حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است”

        1. mehran911

          ۲۸ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2143 ديدگاه)

          فایده نداره… درست نمیشه…
          مجبورن (((( داوطلبانه ))) فراخوان کنن اونی که شما میگی شامل امثال فورد نمیشه…. بله امثال فراری رولزرویس نامه محرمانه ارسال میکنن که رسانه‌ای نشه داستان اما برای خودروسازهای تولید انبوه این خبرها نیست…
          متن رسمی سایت کانسومر
          Car safety recalls have been under the purview of the federal government since 1966, when the National Traffic and Motor Vehicle Safety Act was signed into law. Today, safety recalls are supervised by the National Highway Traffic Safety Administration, an agency within the U.S. Department of Transportation. However, they’re typically initiated by automakers, which can face fines if they don’t disclose defects.
          داره میگه حتی اگر مشخص بشه خودشون به نقص پی بردن و اعلام نکردن جریمه میشن…

          نمونه‌اش جنرال موتورز :

          “If a manufacturer knows one of its vehicles has a safety defect and it doesn’t report the issue to the government in a timely manner, or portrays something as a minor issue when the company knows it’s really a safety defect, then the manufacturer is breaking the law,” says Wallace. That’s what happened when GM hid deadly issues with ignition switches in some of its vehicles for years before finally recalling the cars in 2014. If an automaker is found to have hidden a safety defect, NHTSA can fine the company more than $22,000 for each violation and up to $111 million total for a series of related violations.
          همین داستان در مورد تویوتا هم هست
          .
          به خودت محبت کن این ی خط زیر رو کپی پیست کن تو گوگل متن اولین سایتی که آورد رو بخون تا قشنگ جا بیوفته خودروساز برای هزینه کمتر چه کارها که نمی‌کنن

          Are Automakers Putting Consumers at Risk by Issuing ‘Non-Recalls’?
          .
          آخرش هم اینکه ی درصد احتمال بده چیزی که میگی رو ما ده سال پیش در موردش بحث می‌کردیم نه الان

    3. مازیار

      ۲۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1127 ديدگاه)

      اول مشکل بوده که بعدش _ حالا بالاجبار یا اختیار _ تعهد به رفعش رو طلبیده
      فراخوان بیشتر در وهله اول به معنی مشکل بیشتر هست و بعدش تعهد یا عدم تعهد برای رفع اون
      مسئله روشن‌تر از اونه که بشه با فرافکنی پیچوندش

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3763 ديدگاه)

        خب پروفسور جان مشکل رو پنهان کنه بهتره یا اینکه رفعش کنه؟

        موافقم 3
        مخالفم 6
  11. یوسفی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فراخوان نشانگر تعهد تولید کننده است
    این نشان می دهد که در کارشون صداقت دارن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. mehran911

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    قطعا همینه اصلا شک نکنید بخدا
    مخصوصا میان با هزینه توسعه پایین‌تر استفاده از متریال با کیفیت کمتر، دقت پایین مونتاژ و اسمبل و عدم توجه به تست‌های پیش تولید و… کاری میکنن که ماشین به مشکل بخوره بعدش بیان با فراخوان تعهد بالاشون رو به مشتری نشون بدن… حالا هزینه تعمیرات و تعویض قطعه و پرداخت جریمه و هزار جور داستان دیگه هیچی
    .
    چیزی هم به اسم جریمه‌ و فراخوان های اجباری NHTSA وجود نداره…
    .
    اگر خودروسازی مستقیم گزارشی دریافت کنه که نقص موجود می‌تونه موجب جراحت و مرگ ومیر بشه و رسیدگی نکنه NHTSA رسما سرویسش میکنه… این کاملا جداست از اینکه هر مالک میتونه مستقیم تحت عنوان Fatality Analysis Reporting System (FARS) به خود اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی NHTSA شکایت بفرسته…
    جدای این داستان بارها شده خود ایالت‌ها از خود اداره ایمنی NHTSA بخاطر عدم جریمه نقدی مناسب یا رای ضعیفی که علیه خودروساز صادر کرده شکایت کردن یعنی خود NHTSA هم گیره …
    .
    فراخوان نشان دهنده وجود نقص است… هر چند طبیعیه اما در هر شرایطی این اتفاق خوبی نیست…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. Mjd

    ۲۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خودروسازای ماهم اگر تولیداتشون یکی یکی تو جاده منفجر بشن بازم فراخوان که نمیدن گردنم نمیگیرن

  14. A ssss

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    این لیست بیانگر یه چیزه
    (فقط تویوتا)

  15. امیرحسین پورکند

    ۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خدا رو شکر ایرانیها تو این لیست نیستن وگرنه بیچاره میشدیم(باطعنه بخونیدش)😪
    البته یک مورد آتش گرفتن ۴۰۵ها هست که اونم به پای این سلاطین نمیرسه وگرنه ۴۰۵چه فرقی با سانتافه داره……

  16. مهرداد

    ۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اتفاقا فراخوان خوبه و نشون میده بعد از فروش هم به فکر هستند و فقط نمیچپونن و بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا