قابلیت اطمینان و دوام یک خودرو جزو مهمترین فاکتورها در زمان خرید به شمار میرود و میخواهیم بدانیم کدام خودروها بیشترین احتمال برای رسیدن به کارکرد حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر را دارند پس همراه ما باشید.
اگرچه برخی ماشین بازها علاقه شدیدی به تعویض سریع خودروی خود دارند اما اکثر خریداران تلاش میکنند خودروی خود را تا بیشترین زمان ممکن نگه دارند. همین امر باعث میشود طول عمر و قابلیت اطمینان بالا به یک فاکتور کلیدی تبدیل شود هرچند حدس میزنیم حتی عادیترین خریداران خودرو نیز قبل از رسیدن به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر به فکر خرید یک خودروی جدید خواهند افتاد. چندین خودرو بیش از سایر مدلها به چنین کارکردی میرسند و مطالعه جدید وبسایت iSeeCars نیز نشان می دهد برخی خودروها شانس بیشتری برای ثبت کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتری خواهند داشت.
iSeeCars برای دادههای مطالعه خود بیش از ۲۶۰ میلیون خودروی فروخته شده بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ را بررسی کرده و کارکرد مورد انتظار متوسط برای هر سال از عمر خودرو را به دست آورده و سپس از این کارکرد برای محاسبه درصد احتمال رسیدن خودرو به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر استفاده کرده است. درصد احتمال رسیدن متوسط یک خودرو به کارکرد یاد شده ۱۱.۸ درصد بوده است اما تویوتا و هوندا در این لیست حضور پررنگی دارند، چیزی که انتظارش را داشتیم. علاوه بر تویوتا و هوندا چندین وانت پیکاپ نیز در لیست حضور دارند و در ادامه میتوانید ۱۰ خودرو با بیشترین احتمال رسیدن به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر را مشاهده کنید:
تویوتا ۴ رانر (شانس ۴۱ درصد)
شورولت سیلورادو 2500HD (شانس ۴۱.۳ درصد)
جی ام سی سیرا 2500HD (شانس ۴۱.۳ درصد)
تویوتا تاکوما (شانس ۴۱.۷ درصد)
هوندا پایلوت (شانس ۴۲.۷ درصد)
فورد F-250 سوپر دیوتی (شانس ۴۳.۶ درصد)
تویوتا سکویا (شانس ۴۷.۱ درصد)
تویوتا توندرا (شانس ۴۷.۹ درصد)
تویوتا لندکروزر (شانس ۴۷.۹ درصد)
فورد F-350 سوپر دیوتی (شانس ۴۹.۱ درصد)
باقی لیست نیز پر از خودروهای محبوب همچون تویوتا آوالون (شانس ۳۳.۱ درصد)، شورولت سیلورادو 1500 (شانس ۳۱ درصد) و هوندا المنت (شانس ۲۷.۸ درصد) است. iSeeCars میگوید یکی از دلایل طول عمر بالای وانتها به نوع طراحی آنها برای کارهای متنوع مربوط میشود. تویوتا لندکروزر و سکویا نیز همواره در لیستهای مربوط به دوام و قابلیت اطمینان حضور دارند و بنابراین دیدن آنها در این لیست نیز تعجببرانگیز نیست. همچنین تویوتا سی نا و آوالون نیز در کلاسهای خود رتبه اول را به دست آوردهاند.
البته استثناهایی نیز وجود دارد و اهمیت و مراقبت روتین به همراه عادات رانندگی تأثیر زیادی روی طول عمر یک خودرو خواهد داشت و حتی بهترین و بادوامترین تویوتاها نیز در صورت نگهداری بد مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. تقریباً تمامی خودروها با مراقبت و سرویسهای منظم میتوانند به کارکرد ۴۰۲ هزار کیلومتر برساند هرچند در آن نقطه هزینه نگهداری برخی خودروها از ارزش و قیمت کلی آن سبقت خواهد گرفت!
datsun
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین به دست بشر ساخته شده ولی تویوتا رو خود خدا، (شوخی)😊
(Ali(chevynova
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲امریکن کارز چه میکنن
راستی آلمانیهای مهندسی شده کجان که قیمتشون همیشه بالا بوده ولی تو این لیستها جایی ندارن؟
Alan.r
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲آلمانی ها ماشین های رده بالای لوکس و اسپرت میسازند و دوام بالا مثل سایر برند های لوکس ساز براشون اهمیت نداره
البته نسخه های دیزلی و مخصوصا تراک های آلمانی دوامی در حد ژاپنی ها دارن تو خود پدال هم مقالات بسیاری از رسیدن محصولات بنز به کارکرد بالای دو میلیون کیلومتر هست
سوشیانت
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲آمریکا هم ماشین های لوکس و اسپرت رده بالا داره
iman1199
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲آره تکمیلش هم که کنیم میشه پیکاپ های امریکایی هم اول۱ خود خدا ساخته ماشاءاللّه اول۱یک۱ پیکاپ تراک های آفرودر های امریکایی ماشاءاللّه اروپایی ها هم از جهات خودشون در موارد برتری های خودشون اول۱یک۱ هستن ماشاءاللّه اینها رو خود خدا ساخته 😅
حتی زاپنی ها رو هم همینطور من دوست دارم
دیگه از همه اسم بردم همه خوبن
به امریکایی ها که دسترسی نداریم
پس یه هایلوکس برای روزانه لطفا
از همون هایلوکس هم لذت میبریم
مزدا میاتا رو هم قبل از اینها حتما میخوام
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲یه جوری پیکاپ آمریکایی میکنه که انگاری هر روز لابهلایه پراید پیکان زامیاد وانتها با پیکاپهای آمریکاییها اندرزگو رو بالا پائین میکنه !
داداش ، دنیایِ شعربافی دیگه گذشته !
ژاپن تو هرچی ادعا نکنه ، تو بحث دوام اعتماد اطمینان پرچمدار هست و باقی به دنبال دوم شدن به پائین !
iman1199
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲زاپن تو دوام هم بعد از امریکاست مثل همه هر چیزی دیگه
و امریکا تو بحث دوام اعتماد و اطمینان پرچمدار و اول۱ هست و باقی به دنبال دوم شدن به پایین !
فهمیدن این چشم بصیرت میخواد
اگه کسی غیر از این فکر کنه دیگه خودش ساده و تک بعدی فکر کرده و متعصبی بیش نیست
اینجا هم اثباتش واضح و مشخصه بیشترین احتمال در رسیدن به کارکرد و کیلومتر بالای ۴۰۰ هزار کیلومتر پیکاپ امریکایی اوله
تو رکورد دار های کارکرد و دوام هم بازم پیکاپ های امریکایی اول۱یک۱ بودن و هستن و شدن شماره یک۱شون پیکاپ امریکایی بود با کارکرد بالای دو۲ میلیون کیلومتر
پس لطفا زیاد فشار نخور مشخصه نتونستی جلوی خودت رو بگیری
از همه تعریف هم کردم بازم واقعیت ذهنیت اشتباه و متعصبانه خودت رو نشون دادی این کار صحیحی نیست
چون واقعیت اینه که خداییش اروپا و امریکا افسانه ای ترین ها هستن در سطح بالا کلا رقبای اروپایی و امریکایی بهترین و درجه یک در هر چیز اول۱یک۱ و بهترین فقط 👑🇺🇲🇪🇺🇺🇲🇩🇪🇪🇺🇺🇲🇪🇺👑 اروپا و امریکا افسانه فقط ب ام و و مرسدس بنز و فورد و شورلت و.. از اروپا و امریکا که از هر لحاظ اثبات کردن در هر چیزی بهترین و سطح بالا و اول۱یک۱ هستن خداییش و بقیه به گرد پاشونم کلا نمیرسن 😂
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه واقعیت را میدانی ، جنابعالی خودت را داری گول میزنی نه دیگران را !
فقط اینها را جایی دیگر جز پدال بیان نکن ، چون مطمئناً میخندن بهت !
iman1199
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه واقعیت را میدانی ، جنابعالی خودت را داری گول میزنی نه دیگران را !
فقط اینها را جایی دیگر جز پدال بیان نکن ، چون مطمئناً میخندن بهت !
قطعا در ابتدا این مورد برای شما صد میکند
چون دنیای شعر بافی دیگه گذشته و جواب های من اختصاصی برای شماست!
مثل این مورد که هدفمان درستی و خوبیه
iman1199
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه واقعیت را میدانی ، جنابعالی خودت را داری گول میزنی نه دیگران را !
فقط اینها را جایی دیگر جز پدال بیان نکن ، چون مطمئناً میخندن بهت !
قطعا این مورد برای فقط شما صدق میکند
چون دنیایِ شعر بافی دیگه گذشته !
جواب های من اختصاصی برای شماست!
مثل این مورد که هدفمان درستی و خوبیه
فرشاد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا امریکن فنا شعر میبافن که اولن؟
چحوری میتونه بهتر از ژاپن باشه
امسال تویوتا چنتا فراخوان داد؟
رم چنتا داد؟
دوام رو بر حسب این میزارین که سه ماه یه بار با فراخوان عمر کنه؟
رم و پیکاپاش و ماشینای امریکن تو فراخوانای چهل سال قبل اول هستن که هیچ تو سی سال آینده هم رتبه یک رو با قدرت تصاحب کردن
در جواب نبود آلمانی هم بگم که آلمان تو وانت سازی ورود نکرده که تو این لیست باشه
بده میخوایم یه سگمنت هم دست شما باشه؟
iman1199
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا زاپن فنا بطور کاذب شعر میبافن که اولن ؟
یعنی تو روز روشن هم میخواهید دروغ بگویید
چطوری میتونه بهتر از امریکا باشه؟ اینجا برتری و اول ۱ بودن و بادوامترین بودن پیکاپ امریکایی ها رو داریم میبینیم که مثل همیشه اثبات شده امریکایی ها رکورد دار بادوام ترین هستن با بیشترین درصد رسیدن به کارکرد بالای ۴۰۲ هزار کیلومتر
اثبات این لیسته نه تعداد فراخوان که اصلا معیار و ملاکی حسابش نمیکنیم، این مورد رو هم با یه مثال برای شما توضیح میدیم تا شما هم توجیه بشید که اتفاقا تعداد فراخوان ملاکی برای دوام نیست بلکه همین لیست یکی از مهمترین ملاک ها برای تعیین عیار دوام هست
الان کره ای ها تعداد فراخوان هاشون کمتر از امریکایی هاست
این به این معنی هست که کره ای ها بادوام ترن؟
معلومه اصلا اینطور نیست بلکه حتی نتیجه برعکس اینم هست
چون بیشتر فراخوان ها برای تکنولوژی های اضافه و سیستم اینفوتیمنت ها مثل صوتی و تصویری و الکترونیکی هستن نه مکانیکی
پس استناد شما بر اساس تعداد فراخوان رو مثل رو هوا حرف زدنه چون این پارامتر رو اصلا معیار و ملاک برای دوام حساب نمیکنیم
پس لطفا منطق و سوادتون رو بالاتر ببرید
وقتی بیشتر فکر کنید متوجه این واقعیت که گفتم میشید که
این لیست و این آمار یکی از بهترین استناد ها و ملاک ها و معیار ها برای دوام عملکردی هست که امریکایی ها توش برتر و اول۱ هستن
اینجا هم به وضوح اثباتش رو میبینیم
تو آمار کارکرد های مطلق هم امریکایی ها همینطور رکورد دار دوام و کارکرد هستن مقام اول۱ اونجا تو اون لیست هم پیکاپ امریکایی با کارکرد بالای دو۲ میلیون کیلومتر اول۱ و رکورد دار هست
پس
دنیایِ شعربافی دیگه گذشته !
امریکا تو بحث دوام اعتماد اطمینان هم پرچمدار هست و باقی به دنبال دوم شدن به پائین !
iman1199
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲حتی آلمانی ها هم از اروپا همینطور مثل امریکایی ها بادوام ترین بودنشون رو اثبات کردن قبلا تو هرچیزی هم که خواستن اینها برتری و اول۱ بودنشون رو اثبات کردن و نیازی به اثبات کردن و یا دفاع کردن از طرف کسی ندارن
پس تو بحث دوام هیچوقت کسی نمیتونه ادعا کنه اوله
اگه منم الان اینجا دیدید جوابی دیگه دادم دلیلش فقط جواب متقابلی برای حرفای متعصبانه شما بوده و هست
وگرنه هر مثالی که بزنید نمونه های نقص اونها وجود داره از جایی دیگه که قابل ارائه هستن
یعنی هم آلمانی ها هم زاپنی ها امریکایی ها هرکدوم تو این زمینه موفقیت داشتن
پس این رو اصلا نباید و نمیشه مطلق به نام یکی بزنید
چون دیگه دنیایِ شعر بافی دیگه گذشته
و دیگه نمیتونید چنین ادعایی کنید چون هر چیزی باشه با انواع آمار و اطلاعات نقطه مقابل اون مثل اینجا اثبات میشه
مثل اینجا که امریکا تو بحث دوام اعتماد اطمینان هم پرچمدار و اول۱ هست و باقی به دنبال دوم شدن به پائین !
مهراد
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲پاسخ سوال : اکثر خودروهایی که مثل آدم رانندگی ، استفاده ، و نگهداری شوند نقطه سر خط .
علی
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲حتی پژو های ایران؟؟؟؟
پدرام
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اون ۲۰۷ آبیه گفتم دارم
۱۷۰۰۰ تا کارکرده
بعید میدونم ۴۰۰۰۰ تا رو ببینه و پیر منو در نیاره
R/T
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲جالب بود
مخصوصا پیکاپ ها
خخ
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بازم مثل همیشه فورد برنده میشه
تویوتا ها بادکنکن دست بزنی میترکن
هونداها شمشیرن دست بزنی میمیرن
Mohamad
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲چند سالته خدایی
با این طرز حرف زدنت میخوره 12سالت باشه😑
HOSSEINK3
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲با کسی که اسم کاربریش خخ نباید حرف زد😅
Hadi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ال نود دارم 240 تا کارکرده فقط مصرفیا و پمپ هیدرولیک تعویض شده
فکر نکنم خیلی ماشینای تولید داخل زیادی باشن که به این کارکرد برسن بدون تعمیر موتور یا واشر زدن
تنها موتورهای با کیفیت یکی همین موتور ال نوده یکی موتور تیبا و پراید
حتی تی یو فایو و ای اف سون هم تو کارکردتا 150 هزار واشر میزنن
MohammaD
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲البته موتور با دوام لزوما با کیفیت نیس . لرزش و صدای زیاد موتور های سایپا به علاوه گشتاور ناکافی اونا رو تو دسته موتور های بی کیفیت و صرفا با دوام قرار می ده . موتور ال نود هم شاید با متر و معیار های امروزی یه موتور بدرد نخور باشه اما حداقل بین انجین خودرو های تولید داخل بهترینه بنظرم .
mahdi-es17
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲میشه نهوه رانندگی خودتون با ماشین روهم بگید چون یکی از بستگان ماهم ال90 داره بعد 90تا کارکرد گیربکس عوض باز کرد اما پدر خودم پژو tu5 داره بعد از کارکرد 190هزار کیلومتری ماشین اچار نخوردش
Hadi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲مال من مدل 90 هست تولید ایران خودرو
رانندگی هم بیشتر تو شهر بوده و چندین تا مسافرت کوچیک و بزرگ
از لحاظ فشار آوردنم رعایت آنچنانی نکردم شتاب و سرعتم زیاد نرفتم نهایت 160 تا سرعت باهاش رفتم
جاده خاکی و سنگلاخم هم 30 40 باری بوده
روغن هم ایرانی میریزم ولی مدل خودش که elf هست فیلتر هوا و روغنم با هر تعویض روغن هر 7000 تا عوض میکنم در ضمن موتورش اصلا روغن کم نمیکنه
ال نود از هر 100 تا شاید یکیش بد باشه ولی در کل کم پیش میاد بی کیفیت دربیاد
اگه کسی حوصله ی مکانیکی رفتن نداره یا خوشش نمیاد زیاد برای استهلاک قطعات خودرو هزینه کنه بهتره ال نود بگیره یا ساندرو ولی از داستر اطلاع ندارم که اونم کم استهلاکه یا نه
پویا
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور ای اف سون دارم رو 400هزار تا برا اولین بار تعمیر شد
Hadi
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی عجیبه برام احتمالا تک سوز بوده و به ماشین رسیدین وگرنه بعیده از ای اف سون
نویدی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشینهای کارکرده و دسته دو با موتور ef7 خیلی بد فروش هستن.انجین قابل اطمینانی نیست.
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ما سمند ef7 داریم ۲۰۰ هزار تا کار کرده و هنوز کار میکنه
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه میدونم شما دیسلایک میدید و باور نمیکنین
samurai
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بیشترین بردن جایزه ابکی و الکی در کهکشان هم میرسه به نوادگان پررو و مزخرف جومونگ از چوسان که فکر میکنن کسی نمیفهمه چقدر مزخرف و ………:))
phonix
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲جو نده الکی چه ربطی به چوسان و کره و… داره همه مقالاتو به گند کشیدید
MohammaD
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲البته موتور با دوام لزوما با کیفیت نیس . لرزش و صدای زیاد موتور های سایپا به علاوه گشتاور ناکافی اونا رو تو دسته موتور های بی کیفیت و صرفا با دوام قرار می ده . موتور ال نود هم شاید با متر و معیار های امروزی یه موتور بدرد نخور باشه اما حداقل بین انجین خودرو های تولید داخل بهترینه بنظرم .
علی جردن
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲الان همه ی پژو پراید های ساخت دهه ۸۰ همشون کارکرد نیم میلیون کیلومتری دارن…..
هیچ چیز نرمی و اطمینان خودروی صفر رو نداره چه خودروی داخلی چه اروپایی ماشین صفر یک دنیای باشکوهه که امیدوارم هرکس دوست داره تجربه اش کنه
Nima
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ما با پراید به ۴۰۰ تا رسیدیم:/
علیرضا ۷۷۱۴
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بنام خدا.باعرض سلام خدمت اقای احمدزاده گرامی.متاسفانه نحوه ارایه و خودمطالب درسایت پدال هم کم کم مشابه سایر سایتهاو صرفا جهت جذب مخاطب بیشتر جهت کسب درامد بیشتر شده است.(میدانم که اقتصادحرف اول را میزند) دوستان کم سن وجوان و عجول و کم تجربه و دانش باکامنت گذاریهای بعضا اسف بار باعث زردتر شدن سایت شما شده اند.لطفا کامنتها را پایش نمایید ودرنحوه ارایه و نوع مطالب دقت بیشتر. باتشکر از زحمات شما درصورت تمایل باحقیر تماس بگیرید.
دیمن
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲باز هم حرف کیفیت شد وباز هم ماشینهای آمریکایی عرض اندام میکنند
JaMsHiD
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تو این لیست از ده خودرو شش تا ژاپنی بود !
برای همینه که لندکروزر ۲۰۰۷ رو هم قیمت شورلت تاهو ۲۰۱۷ میدن
بهرور
۵ خرداد ۱۴۰۲سورن 94 با موتور ef7 با کارکرد 240 هزار فقط تعویض لوازم مصرفی.مثل روز اول سر حال
بهرور
۵ خرداد ۱۴۰۲البته سمند 85 هم دارم چهارصد هزار کار کرد پنج بار واشر زده ولی پایین موتور تا حالا تعمیر نشده.
اکبر
۱۴ شهریور ۱۴۰۲من یه وانت کارا ۱۷۰۰ مدل ۹۴ دارم ۴۳۵ هزارتا کار کرده