رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع واردات خودرو میگوید در شرایط فعلی میبینیم که قیمت تمامشده خودرویی مانند پراید ۲۰۰ میلیون تومان است، درحالیکه با ارز ۲۵ هزار تومانی میتوان خودروهایی در حدود ۵۰۰۰ دلار باکیفیتی بسیار خوب وارد کشور کرد که این خواسته مجلس است.
با قیمت پایه حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلاری شورولت اسپارک، ۱۶ هزار دلاری میتسوبیشی میراژ و نیسان ورسا نوت و بیش از ۱۷ هزار دلاری کیا ریو و هیوندای اکسنت، عملاً هیچ برند معتبری خودرویی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار به فروش نمیرساند.
با این حال هنوز میتوان خودروهای باکیفیتی مشابه یا بالاتر از پراید را یافت که قیمت آنها در حد این خودرو یا پایینتر است. وولینگ مینی که یک خودروی بسیار جمعوجور الکتریکی است تنها ۴۵۰۰ دلار قیمت دارد. حتی تعداد زیادی خودرو در چین با قیمتهایی حدود ۲ هزار دلار و پایینتر نیز قابل خرید هستند. نمونه تصاویر این خودروهای دو هزار دلاری را در زیر مشاهده میکنید.
بنابراین میتوان دریافت که منظور رئیس مجلس از خودروهای باکیفیت ۵ هزار دلاری، خودروهای دستدوم است. بهعنوانمثال یک کرایسلر ۲۰۰ مدل ۲۰۱۴ با قیمتی حدود ۳ تا ۵ هزار دلار به فروش میرسد.
از میان خودروهای جدید، داچیا لوگان و ساندرو با قیمت پایه زیر ۱۰ هزار دلار نسبت به نسلهای قدیمی موجود در ایران هم بهمراتب ارزانترند.
اما بد نیست تعدادی از خودروهای داخلی را بر اساس قیمت دلاری در کشور با چند خودروی روز دنیا با قیمت مشابه مقایسه کنیم. برای این منظور قیمت رسمی دلار در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ و قیمت روز این خودروها در بازار مدنظر قرار گرفتهاند.
خودرو (قیمت روز معادل دلار) | خودرو (قیمت روز معادل دلار) |
پراید ۱۱۱ هاچبک – ۸۰۰۰ دلار | لیپ T03 الکتریکی – ۸۰۰۰ دلار |
ساینا دندهای – ۸۷۴۵ دلار | داچیا ساندرو – ۸۵۰۰ پوند |
شاهین دندهای – ۱۵۱۷۶ دلار | کیا ریو سدان – ۱۶۱۰۰ دلار |
دنا پلاس توربو اتوماتیک- ۱۹۷۰۰ دلار | تویوتا کرولا – ۲۰۰۰۰ دلار |
پژو 207i دنده اتومات- ۲۲۱۵۰ دلار | پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۲ – ۱۷ هزار دلار |
تارا دنده اتومات – ۲۳۲۵۰ دلار | مزدا ۳ مدل ۲۰۲۲ – ۲۲۱۰۰ دلار |
چری تیگو ۷ – ۳۹۴۰۰ دلار | مرسدس بنز GLB کلاس – ۳۸۶۰۰ دلار |
نتیجه گیری
- تولید خودرو در ایران در حال حاضر پرهزینه، با راندمان پایین و قیمتگذاری غیرمنصفانه است.
- هیچ خودروی برند معتبری در دنیا با قیمت ۵۰۰۰ دلاری عرضه نمیشود.
- قیمت خودروهای اقتصادی برندهای معروف از خدود ۱۵۰۰۰ دلار شروع میشود.
- قیمت خودرو در ایران نسبت به نمونههای مشابه خارجی، بسیار گرانتر است.
- احتمالا منظور رئیس مجلس، خودروهای دست دوم خارجی بوده است.
بهنام
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ما که امیدی به این مملکت نداریم
فکر هم نمیکنم اینا کاری کنن ک به نفع قشر متوسط به پایین باشد
حامد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این ها دشمن واقعی این مردم و سرزمین هستن.
Clean energy (صیانت!)
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دشمن ما همینجاس…
Amard
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه کشور بر اساس دموکراسی واقعی و شایسته سالاری و منافع ملی اداره میشد دقدقه ما بجای ارزونی خودرو ایمنی و آلایندگی خودروها بود نه قیمت اما در مورد خودرو هم قیمت پراید در چین هند و امارات باید دنبالش بود با این تفاوت که دستمزد و تورم در ایران با هند چین امارات متفاوت
Amard
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه در مملکت ما شایسته سالاری و دموکراسی آگاهی و مشارکت عمومی حاکم بود قطعا ما امروز بجای فک کردن به قیمت به فکر ایمنی و الودگی هوا میبودیم اما در مورد خودروهای 5 هزار تو بازار هند و چین میشه پیدا کرد اما معمولا ایمنی پاینی دارند و موتور ضعیف از نظر توان مثلا رنو کویید با صفر ستاره ایمنی و ایضا سوزکی بالنو و سلریو / به نسبت چینی ها بهتر هستند اما با این بودجه انتظار خودرو عجیب فوق العاده نمیشه داشت خودروی که بالای صد اسب قدرت داشته باش و ایمنی در حد اولیه حداقل هشت هزار دلار قیمتش نمونش چانگان السوین بی وادی اف 3 چری تیگو 3x جیلی gc6 قیمتشون از پنجاه هزار یوان شروع میشه تو بازار امارات هم میشه رنو سیمبل و میتسو میراژ خرید اون حرف اقای قالیباف هم نشان از بیسوادی ایشون میده که اصلا با صنعت خودرو اشنا نیستن
کافر مقدس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱قشرهای متوسط و طبقه پایین ایران فقط به درد کف خیابون رفتن و بازی خردن و انقلاب کردن میخرن بعدش میگن برید پی کارتون مرسی که انقلاب کردید ما ثروت مند بشیم . قشری که متوجه راست و دروغ بودن آب و برق مجانی هم نمیشه عاقبت ش همینه دیگه
Vsting max
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کافر مقدس حرفات بشدت حقه
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
مهراس
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱همین قیمت رو هم باید خدارو شکر کرد ایران هیچ رقابتی نداره همچنین سادراتی هم نداره با این گرانی فولادی که جدیدا رخ داده در جهان پس وضعیت بهتر نمی تونه باشه خودرو هم که وارد می کنند قیمتش تا به ایران برسه چند برابر میشه تازه اگه چند برابر نشه که کسی ماشین های ایرانی رو خریداری نمی کنه.
بهنام
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ما که امیدی به این مملکت نداریم
فکر هم نمیکنم اینا کاری کنن ک به نفع قشر متوسط به پایین باشد😐
کوروش
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام ،
شرکت خودروساز درجه سوم چینی که متغلق به حزب کمونیست چین می باشد “شرکت چری” ، حتی در خواب و رؤیاهاش هم نمی دید که ، خودروهای بی کیفیتش به قیمت مطرح ترین خودروهای لوکس روز دنیا ، “فقط ” در ایران بفروش برسند.
بنی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱استاد گرامی معلومه شما اصلا توی باغ نیستی!!!!!!!مگه این قیمتی که مصرف کننده پرداخت میکنه قیمت چینه؟ نه عزیز متفکر
H2_H2
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اشغال گرون دست مردم میدن، زوره دوستان اگه نمیخوان اشغال ایرانی سوار بشین چاره ای جز اینکه ماشین هرچی از قبل واردشده بگیرین اخرین مدلا 2017 ،یه یه مدل قدیمی تر 2014 یا 2013 بگیرین اگه پول دم دست هست هزینهش کنید دیگه چاره ای نیست متاسفانه،،،الان قیمت 207 اتومات اشغال میتونم چیزای زیادی بگیرم سرمایه بشن ،تا اینکه اشغال زورکی سوار بشم،،،بی شرفات ها حداقل کیفیت درست نمیکنن ،سود کلان دارن میبرن زورکی دارن میفروشن همینه که هست قیمتا رو هم دست خوشدنه کیفیت آشغال تر از همیشه دارن میندازن با به خدا فامیل ما تازه تارا خریده ،دهنش سرویس شده برا تعمیرش به مولا آشغالن ،آشغال
Avan
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اصطلاح نه راه پیش داریم نه راه پس برای همینه.خودروی ۲۰۱۷ هم یواش یواش به خرج میافته و در اون صورت خرج خیلی بالا میاره روی دست صاحبش.
Dian
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خودرو های کار کرده ای که با ۵۰۰۰ دلار میشه خرید:
Mercedes benz c class 2008
Bmw 3 series 2007
Bmw 5 series 2005
Bmw 6 series 2005
Acura tl
Chrisler 300 2011
Hyundai sonata 2011
Huyndai elantra 2011-14
Renault megane 2011-14
Audi a4 2011
Audi a8 2005
Audi a5 2006
Subaru wrx 2011
و…
البته چیز هایی که از سایت autoscout24 و cargurus دوسال پیش دیدم رو گفتم شاید بشه ماشین های بیشتری هم زیر ۵۰۰۰ دلار پیدا کرد
پ.ن: بعد ما “مردم” هم خودمونو میکشیم تا اشغال های ایران خودرو و سایپا رو سوار بشیم
برای خریدن یه ماشین چینی که بهش میگن “لوکس” حدود ۳۵۰۰۰ هزار دلار میدیم
با پول یه تیگو ۸ پرو(۶۰۰۰۰ دلار) تو امارات ، امریکا و اروپا میشه پورشه ماکان خرید
ای مردم ، تا ما خودمونو اصلاح نکنیم، این حکومت اصلاح نمیشه
وسلام
Khosrow
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱جوری حرف میزنیدگویی فرهنگ و سوادتون رنک 1 دنیاست و مسوولین مشکل دارن / نه دادا لیاقت بدتر از اینارو دارید / لحظه ای شک نکن ..
Dian
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱من ادعایی ندارم
چیز هایی که میبینم رو میگم
اوسا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱البته استثناهایی وجود دارد
مدل رنو کیگر یا نیسان مکنایت یا فیات پالس که برای بازارهای در حال توسعه طراحی شدن قیمت پایه ای حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار دارن و یا مدلهایی از ماروتی و ماهیندرا.
ولی پنج هزار دلاری واقعا چیز قابلی نیست
حمید
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بله منم میخواستم همینو بگم. اگه دوستان بهشون بر نمیخوره شرکت ماهیندرا و تاتا یه سری خودروهایی دارن که با برندهای روز دنیا رقابت میکنه و قیمت بسیار به صرفهای هم داره. دوستان دقت داشته باشن علت قیمت پایین خودروی هندی لزوما به معنای جنس بنجل و آشغال و بی کیفیت بودنش نیست، بخش عظیمی از این ارزان بودن بخاطر نیروی کار ارزان و پول ارزان این کشور و سیاست توسعهایشون (رقابت پذیری) هست. ضمنا نباید از بازار دست دومها هم گذشت که خودروهای بسیار خوبی با قیمتهای مناسب توش گیر میاد
شهاب
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هندیها از چینیها هم بدتر هستن ، طبق چه توجیح و منطقی انقدر با اطمینان صحبت میکنی ؟ این وسط مردم ایران فقط ماشین هندی کم دارن !
Amard
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خودرو های بازار هند از لحاظ ایمنی افتضاح هستند چون اونجا هم فساد هست و قوانین مسخره ای دارند اما به لحاظ دوام موتور و کم مصرف بودن به نظر خوب میان خودروهای بازار چین خیلی بهتر از هند هستن اما نباید انتظار فوق العاده بودن با این بودجه داشت حداقل بودجه برای خرید یه ماشین اقتصادی در سطح جهانی 15 هزار دلار مشکل تعرفه بالا و شرایط تحریم کشور که اوضاع پیچیده میکنه از طرفی کسی بر مسند قدرت تیکه زدن که هیچ دانشی ندارند پس در نتیجه هر روز بدتر از دیروز
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آره داداش
دانش رو اونی داشت که دلار ۳هزاری رو کرد ۳۰هزار تومان
پراید ۱۲میلیونی رو کرد ۱۴۰ میلیون
تخممرغ ۴۵۰۰ رو کرد دونههای ۲۰۰۰
بخاطر خدا شرف داشته باشیم
ایرانی
۲۲ بهمن ۱۴۰۲سلام امروز ۲۲بعمن ۱۴۰۲است
پراید ازرده خارج صفر کیلومتر ۳۵۰میلیونه
تخم مرغ دونه ای پنج هزار تومنه
کوروش
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱حرف شما رو قبول ندارم چون خودروی هندی رو در ایران به صورت محسوس امتحان نکردیم
اما من موتورسیکلت های هندی مونتاژ ایران رو تست کردم. درجه یک نیست اما از موتور های اشغال داخلی کاملا بهتر هست و به نسبت قیمت با موتورهای غربی بسیار به صرفه تر هست.
ایران فرانسه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام مدتی است به دلایلی ماشین دوم مان رو از دست دادیم من با ماشین اول زیاد مسافرت و ماموریت می رم همسرم شاغل ه و دوتا بچه محصل داریم که وقتی نیستم خیلی اذیت میشن، حدود ۲۵۰ پول داریم ،دو ماهه به هر دری می زنیم یه ماشین بگیریم نیست از سایپا که عمرا خرید نمی کنم حداقل پنج بار تو قرعه کشی ایران خودرو شرکت کردم بعلاوه دو تا از بستگان هیچی ، کرمان خودرو یه صبح تا ظهر گذاشت منو سرکار گذاشت برای جک جی ۴ ،ظهر هم خیلی خونسرد بعد از حداقل ۵۰۰ بار انجام فرآیند ثبت نام، اتمام ظرفیت زد .پولم به مدیران خودرو و بهمن هم که نمی رسه تازه شنیدم ثبت نام بهمن کاملا سرکاری ه و نمایندگی ها با ۴۰ ، ۵۰ تومن شیتیل برات ثبت نام می کنن ،خودروی دست دوم هم که با دیدن طرز رانندگی هموطنان و نحوه رفتارشون با ماشین و کم کردن کیلومتر و هزار کلک دیگه چه طوری اطمینان کنم، اتش می گیرم سال ۱۳۹۵ رفتم تو سایت ایران خودرو پژو ۲۰۰۸ ۹۰ تومن تا مرحله پرداخت اینترنتی هم رفتم و متاسفانه پشیمان شدم ،واقعا از این مشنگ ها انتظار دارید اوضاع را سامان دهند؟ نه لیزینگی پیدا میشه و نه چکی کمپانی ، ماشین چینی هم شد رویا
reza342
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یدونه ژاپنی بخر
RNRN Pedal Edition
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ببخشید
شما آقازاده اید که پول خودروی ژاپنی دارید؟
H2_H2
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱میتونی یه هاوال h6 با موتور 4g69 بگیری ،حداقل موتورش عالیه ،،مال میتسوبیشی لنسره اگه رنگ و خوردگی داشته باشه اینا رو میتونی درست کنی اگه یکم وام بگیری ۴۰۰میلیون ملی گیرت میاد
احمدرضا
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خودرو نو پنج هزار دلاری وارد کنن کسی نمیخره چون توی ایران خودرو سرمایست نمیشه که هر برند چینی که ارزونه رو وارد کنیم بگیم بهتر از پرایده بهترین راه ماشینای دست دوم هستن برای بازار ایران
Dian
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خودرو های کار کرده ای که با ۵۰۰۰ دلار میشه خرید:
Mercedes benz c class 2008
Bmw 3 series 2007
Bmw 5 series 2005
Bmw 6 series 2005
Acura tl
Chrisler 300 2011
Hyundai sonata 2011
Huyndai elantra 2011-14
Renault megane 2011-14
Audi a4 2011
Audi a8 2005
Audi a5 2006
Subaru wrx 2011
و…
البته چیز هایی که از سایت autoscout24 و cargurus دوسال پیش دیدم دیدم رو گفتم شاید بشه ماشین های بیشتری هم زیر ۵۰۰۰ دلار پیدا کرد
blackferrari
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱همون سوناتا ۲۰۱۱ تو ایران ۱۲۰۰ پولشه
حمید
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نرم افزار «سوق المفتوح» رو نصب کن و کشور کویت رو انتخاب کن ببین چه ماشینای خوبی حتی زیر ۱۰۰ میلیون برای فروش هست (سوق المفتوح یه چیزی تو مایههای دیوار هودمونه)
Dian
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون نصبش میکنم
ماشین
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یه دونه لندکروز برای من بخر از کویت بفرست
Dian
۱۶ مرداد ۱۴۰۱اگه مسئولیین گمرک بزارن چشم
زهرا
۲۳ آذر ۱۴۰۱سلام بعد میشه خرید کرد وارد ایران کنیم
HamiD
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هه
چقدر حقیر شدیم که باید ازشون خواهش کنیم ماشین 5 هزار دلاری وارد کنن!!!!!!
واقعا کسایی که جمعه رفتن بیرون تا به ایران و ایرانی خیانت کنن رو نمی بخشم …
Khosrow
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بیا و این بار مردونگی کن و ببخش ..
ممد ژانگولر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱همینکه مقاله رو خوندم امدم بخندم خشتک شلوارم پاره شده بعدش گریم گرفت دیدم دستمال کاغذیم تموم شده
کلا رو هوام
Jdm باز
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اخه خودروی پنج هزار دلاری هم شد خودرو؟ اصلا ایمنی این جور ماشینا تایید شده هست؟؟؟؟
چقدر حقیرانه و مفلوکانه است که ارزوی یه خودروی پنج هزاری دلاری بروز داشته باشیم
meysam
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط مقایسه ۲ گزینه آخر
پول بنز رو میگیرن چری میدن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من دلم به حال خودم میسوزه واقعا جنگیدم
iman
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نیازی به این همه مقایسه و مقاله نیست از یه بچه ۶ساله گرفته برو تا پیرمردش میدونن چه بر سر ما اومده
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر پول نفت سرمایه گذاری میکردن تو شرکتهای معتبر دنیا اینجوری نمیشد مملکت
عربستان نیوکاسل خرید
شاه چقدر سرمایه گذاری میکرد بعد میگن پول دور میریخته
H2_H2
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تازه با کامل شدن شهر نیوم عربستان و عوض شدن مسیر تجاری از ایران به اروپا ،دیگه به چه فلاکتی میرسیم ،مسیر تجاری دریای سرخ و اسرئیل دور زدن ایران که همین چین و هند و روسیه دارن استفاده میکنن ،حقارت تا کی وقتی دزد بالا سرمونه دیگه چی میگین قاجار ۱شاه داشت ایران رو غارت کرد اینا کل فک و فامیل و دوست اشنا تو کارن
همینجوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینا سرمایه گذاری هم میکردن، تضمینی بود که یهو همه چی بلوکه یا مصادره نشه؟ از روسیه درس گرفتم که اعتمادی به هیچ کس و هیچ جا نباید کرد.
اینا برای عربستان هم خوابهایی دیدن. اون روز هم میرسه.
Aliakbarkhoei
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ای کاش بجای شراکت با پژو و چری و… خودمون یه خودرو میزدیم.
اینا خودروساز نیستن بلکه منتاژکارند.
البته الءان هم اگه مجوزها رو آزاد کنند، واقعا میشه یه کارایی کرد.
اگه به فکر منافع خودشون هستند هم کاش آیندهنگرانه به فکر منافعشون بودند.
تحت پیگرد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر به جای تشخیص مصلحت نظام تشخیص مصلحت مردم داشتیم حال و روز ما اینگونه نبود
کوبیده
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱و نکته عائز اهمیت اینه ک درامد دلاری افراد تو ایران حدودا 264 دلاره و عراقیا 548 ینی ما برا خرید همین لگن ها هم دوو برابر یه خاورمیانه ای جنگ زده جون میکنیم
تحت پیگرد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حقوق 264 دلار خیلی آرمانی گفتی همین 264 دلارم خیلیا نمیگیرن
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خودروهای مخصوص بازار هند قیمتهای پایینتری دارند رنو در محدوده ۵۰۰۰ دلار در بازار هند چندین خودرو را دارد که بهتر از پراید نباشند قطعا بدتر نیستند.
مثلا داخل گوگل قیمت پایه رنو Kwid در بازار هند را ۳۷۰۰ دلار اعلام کرده و حداکثر تا ۷۰۰۰ دلار بالا رفته.
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱الحمدالله برو بچ دهه ۴۰ و ۳۰ هم کار میکردند، ولی اوضاع طوری نبود که بتونن ماشین بخرن، با وجود اینکه قبلا خودرو وارداتی و خیلی ارزون تر بود، کوچه ما فقط دو نفر ماشین داشتیم، الان هر خونه حداقل ۲تا ماشین داره.
خدا رو شکر که الان خیلی از مردم قدرت خرید خوردو دارند و الان نسبت به کیفیت و قیمتش گلایه مندند.
به همین خاطر به آینده این کشور امیدوارم
شهروند
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱تازه اینا قیمت کارخونه است.
onegold
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نمایی از روند مفلوک شدن یک ملت
کورش
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱شما قیمت خودروهای داخلی را براساس قیمت آزاد و بهمراه مالیات و بیمه و ….. اعلام کردید درحالیکه قیمت خودروهای خارجی را بصورت پایه و بدون مالیات و بیمه و ….
اگر انتقادی هم می خواهید بکنید، منصف باشید.
مجید
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱متاسفانه بعد از تلاشهای بسیار تنها نتیجه بدست آمده مهاجرت به کشورهای دیگر است
که البته بسیاری از مردم توان مهاجرت ندارند وگرنه کشور خالی میشد
آرمان
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱این چه مقایسه غلطی بود دیگه . اصلا گیریم که تعرفه گمرکی هم اصلا نداره و صفره ولی دست کم همین هزینه هایی هم که خودروسازها داخلی میگیرن از عوارض شهرداری گرفته تا مالیات و شماره گذاری و… رو حساب نکردید اصلا
Mustang shelby gt 350
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خو نباید تعرفه خودرو به اینصورت باشه که ماشین دو برابر قیمت تو کشور فروش بره منطق درست نهایت ۲۰ درصده
Mustang shelby gt 350
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اونور برا مردمشون ارزش قائل هستن میدونن رقابت یعنی پیشرفت اینور مارو به بادمجون قائل نیستن چند سال پیش با سمندنون تصادف کردیم ایربگ باز نشد باز خدارو شکر سالم موندیم
Dana
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خوبه که هنوز گول حرفهای مسئولین رو میخورید.واردات کجا بود؟ اینا هرگز اجازه ورود خودروهایی که قیمتشون تهدید تولید های داخلی باشه رو ندادن حالا بیان اجازه ورود ماشین دست دوم بدند که ظرف دو روز مافیایی پشت ایران خودرو و سایپا به تعطیلی کشیده میشه.کجای دنیا دیدید برای تولید داخلی از مردم گمرکی بگیرن؟پژو سیتروئن جدید ترین تولیداتشون کمترین میزان فروش تو بازارهای جهانی دارن چون رقابت نمیتونن بکنن.انوقت تو بازار ما رده خارج هاشون برا مردم با قیمت نجومی ناز میکنن.مقصر هم خودمون هستیم که هر چی رو گرون و گرون تر کنن بیشتر هول میزنیم بخریم.یا خوشحالیم پراید 5 سال پیش 20 میلیون خریدیم امروز 200 میلیون شده.لابد بفروشیم جاش 10 تا دیگه میتونیم بخریم که خوشحالیم.تا زمانی که واردات منوط به صادرات تولیدات خودرویی داخلی باشه بدونید فقط دارن وعده سر کاری به خوردمون میدن و بس.فقط یک راهکار وجود داره اتحاد اونم نخریدن ماشین صفر کیلومتر هست حتی تولیدات چینی.به امید همبستگی مردم
مهران
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲این مقایسه غیر منصفانه است. چون قیمت خودروهای ایرانی را باید به قیمت کارخانه محاسبه کند نه قیمت های بنگاه های ماشین.
اگر کسی واقعا ماشین لازم داشته باشد از کارخانه می تواند آن را بخرد.
بنابراین نتیجه گیری آخرش هم اشتباه است.
امیرحسین
۲۱ تیر ۱۴۰۲اما از حق نگذریم قیمت شاهین زد ۱۵هزار دلار ک میشه ۷۵۰ملیون کارخونه داره ۴۲۵تومن ۷۵۰۰دلار میده بازارش ۵۷۰تومنه ساینا اسم ۵۷۰۰دلار توکارخونه توبازار ۷۵۰۰دلار خدایش کجا با۵۷۰۰دلار ماشینی مثله ساینا دوگانه میدن ک هم هیدرولیک باشه چارشنبه برقی فرمان دیکات اینه برقی موتورکم خرج دیلایت اتولایت یا ساینا اتومات کجای دنیا با همچین امکاناتی با ۶۵۰۰هزاردلار میدن انقدر م داخیلا بدو گرون نیستن بخدا