این مقاله به معرفی ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر خورجینی سال ۲۰۲۵ اختصاص دارد.
با اینکه اولین خودروی ۸ سیلندر خورجینی تاریخ در سال ۱۹۰۵ تولید شده اما پیشرانههای دیگر در سالهای بعد از آن پدیدار شدهاند. بیوک لسابر ۱۹۶۲ اولین خودروی آمریکایی بود که از پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی استفاده کرد و برخی فاکتورهای کلیدی وجود داشتند که باعث شدند نیروگاه ۶ سیلندر بیوک به پیشرانهای خاص تبدیل شود. با وجود سه سیلندر در هر طرف و شکل دادن حرف V، پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی گزینهای محبوب بوده است چراکه در مقایسه با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی، هم از نظر طراحی راندمان بالایی داشته و هم سبکتر بوده و هم اینکه فضای کمتری را اشغال کرده است. طبیعی است که خودروهای اقتصادی و کوچکتر با پیشرانههای ۳ و ۴ سیلندر قیمت کمتری دارند و اگر بخواهید خودرویی ۶ سیلندر انتخاب کنید باید بهای بیشتری بپردازید. البته چندین خودروی صفرکیلومتر با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار وجود دارند که به پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی مجهز هستند. در این مقاله ما هر نوع خودرویی با این نوع پیشرانه را خواهیم داشت و بنابراین فقط نباید دنبال خودروهای اسپرت بود.
ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر ۲۰۲۵
کیا تلوراید LX مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۶,۳۹۰ دلار
تلوراید شاسیبلند میان سایز و سه ردیفه کرهای است که از تجهیزات کامل و پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی سود میبرد و ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد. کارشناسان تحت تأثیر فضای کابین زیاد آن قرار گرفتهاند هرچند مصرف سوخت پیشرانه کمی بیش از حد انتظار بوده است. تلوراید با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسب بخاری عرضه میشود. البته جذابترین بخش تلوراید را میتوان طیف وسیع سیستمهای کمکراننده حتی در تریم پایه دانست که شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی است.
جیپ گرند چروکی لاردو A مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۶,۴۹۵ دلار
گرند چروکی اولین بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و از همان زمان تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است و حالا در پنجمین نسل خود قرار دارد. افرادی که خواهان شاسیبلندی پنج نفره با پرفورمنس قابلاحترام هستند گرند چروکی را گزینه مناسبی خواهند یافت. با وجود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۹۳ اسب بخاری، شاسیبلند جیپ پرفورمنس خوبی دارد هرچند مصرف سوخت آن بالاست. پیشرانه ۶ سیلندر پنتاستار در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و در برندهای زیادی از جمله کرایسلر، دوج و جیپ بکار رفته است.
هیوندای پالیسید SE مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۶,۸۰۰ دلار
پالیسید در سال ۲۰۲۰ و به عنوان شاسیبلندی سه ردیفه که ظاهری لوکس را با قیمتی اقتصادی ترکیب کرده بود عرضه شد. از آن زمان تاکنون چیز زیادی تغییر نکرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی پالیسید همچنان ۲۹۱ اسب بخار قدرت تولید میکند. از جمله ویژگیهای پیشرانه این خودروی کرهای میتوان به سیکل آتکینسون آن اشاره کرد که زمانبندی پیشرانه را تغییر میدهد. مزیت این کار مصرف سوخت بهتر است. جدای از پیشرانه، جذابترین ویژگی پالیسید را میتوان تجهیزات لوکسی دانست که معمولاً در این بازه قیمتی یافت نمیشوند. برای مثال نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، درگاههای USB در ردیف دوم، دیلایت های LED و… جزو تجهیزات شاسیبلند هیوندای هستند.
فورد F-150 XL مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۷,۰۶۵ دلار
تنها شاسیبلندها نیستند که در لیست ارزان ترین خودروی ۶ سیلندر خورجینی ۲۰۲۵ قرار دارند چراکه پرفروشترین وانت پیکاپ آمریکا یعنی فورد F-150 نیز از این پیشرانه استفاده کرده و قیمت مناسبی دارد. تریم XL این وانت به نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری مجهز است و ۳۲۵ اسب بخار قدرت دارد. برخلاف خودروهای قبلی، پیشرانه F-150 دارای دو توربو بوده و هم شتاب خوبی دارد و هم از نظر مصرف سوخت کلی بهینه عمل کرده است.
هوندا ریجلاین اسپرت مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۴۰,۱۵۰ دلار
ریجلاین به عنوان تنها وانت پیکاپ هوندا از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو از پیشرانه ۳.۵ لیتری با ۲۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. پیشرانه ۶ سیلندر هوندا از تزریق مستقیم سود میبرد و پرفورمنس چابک و راندمان بالا را با یکدیگر ترکیب کرده است. با اینکه ریجلاین طراحی جذابی دارد اما تیپ تریل اسپرت آن توانایی آفرود مشابه رقبا را ندارد؛ اما ریجلاین اسپرت با سیستم چهار چرخ محرک و هدایت گشتاوری عرضه میشود و در هوای نامساعد تواناییهای بهتری خواهد داشت. مدیریت کشش هوشمند نیز جزو دیگر ویژگیهای وانت موردبحث است.
کرایسلر پاسیفیکا سلکت مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۴۲,۴۵۰ دلار
نهایتاً به آخرین خودرو در لیست ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر خورجینی ۲۰۲۵ میرسیم که یک مینی ون است. پاسیفیکا اولین بار در سال ۱۹۸۳ عرضه شد و برخی ویژگیها همچون درهای کشویی به نماد آن تبدیل شدند. با اینکه پاسیفیکا در ابتدا حالتی شبیه شاسیبلندها و کراس اورها داشت اما در ادامه به یک مینی ون بدل گردید. پاسیفیکا از همان پیشرانه ۶ سیلندر گرند چروکی استفاده میکند هرچند قدرت کمتری دارد. یکی از جذابیتهای این خودرو را میتوان صندلیهایی دانست که فضای بار زیادی را فراهم میسازند. در تیپ سلکت این خودرو ویژگیهایی همچون صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده وجود دارند.
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳چروکی رو تو قم دیدم،
خیلی با وقاره
مازیار
۲۶ بهمن ۱۴۰۳طاها راجع به اون موتور که گفتی دو ساعت تخت گاز بدون آب و روغن کار کرده یه آدرسی داری؟ لینکی مقالهای چیزی؟
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳https://xaverr.com/carbank/caprice-3g/
یکی اینجا
https://www.pedal.ir/chevrolet/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%88-1998-2016/
یکی هم اینجا، کامنت اول نیما
مازیار
۲۶ بهمن ۱۴۰۳فارغ از اینکه کدوم برند این کارو کرده
باورش برام آسون نیست
حالا بدون آب هیچ. خودم سراغ دارم موتور بدون آب حدود شصت کیلومتر راه رفته (دیزل) اما بدون روغن نمیتونم تصور کنم. اگه مقاله اصلی بود شاید
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳آره واقعا بهش که فکر کنی عجیبه
البته خودم تجربه های دیگه از این متور دیدم بودم ولی به هر حال.
jaghori
۲۶ بهمن ۱۴۰۳ماشین آمریکایی رو عراقی ها خیلی تو قم میارن. برای ما که با پراید و پژو زهرمارهای دیگر انس داریم، آن ماشین ها حقیقتا عالی اند.
حامد
۲۶ بهمن ۱۴۰۳با وجود چروکی هیچ کدام از ماشین های لیست به چشم نمیان، فقط به دلیل اینکه قیمتش برابره در این مقایسه هست منتهی جیپ در دسته های بالاتر رقابت میکنه.
Titanium
۲۶ بهمن ۱۴۰۳عراقی ها اون ماشینا رو مفت میخرن
منم قم زندگی میکنم بری نزدیک حرم شورلت سابربن و جی ام سی میبینی اونم زیاد
البته کادیلاک هم هست
خلاصه میری فکر میکنی تو آمریکا زندگی میکنی
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳آره نزدیک حرم خیلی زیاده
کادیلاک ندیدم ولی تا حالا
۲۶ بهمن ۱۴۰۳عجب ماشینایین مفتن بعد ایران یکی باید چندسال کار کنه تهش قسطی فیدلیتی بگیره
(Ali(chevynova
۲۶ بهمن ۱۴۰۳بیوک، اولین تولید کننده ۶ خورجین
چقدر افتخار آفرینی در طول تاریخ دارن آمریکاییها
ماشالاه کاربرات ۴ دهنه ادلبروک
ماشالاه بیوک اسپیشیال ۱۹۶۸
ماشالاه میلنگ موتور ۴۶۲ مرکوری
ماشالاه اولدزموبیل ۹۸ مدل ۱۹۶۰
علی Shelby
۲۶ بهمن ۱۴۰۳منم دیدم
جی ام سی یوکان با سابربن هم دیدم خیلی جذابن
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳اونا که فراوونه
یوکان و سابربن نسل قبل خیلی زیاده
بعدش سابربن نسل جدید بیشتر هست
بعد از اون جدیدا من دارم یوکان نسل جدید هم میبینم، خیلی خوشگله لامصب.
یه دونه تراین هم دیدم.
یه دونه رم 1500 و فورد F-150 هم دیدم اصلا باورم نمیشد
علی Shelby
۲۶ بهمن ۱۴۰۳حالا همینا بیان ایران به زور بتونی نگاهشون کنی چه برسه بخری
Saeed farshchian
۲۶ بهمن ۱۴۰۳گرند چروکی و فورد xl نظرمه
هوندا هم عالیه
صامورایی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳تلوراید و پلیسید واقعا دربرابر قیمتشون خیلی با ارزشن. موتور v6 و این همه تجهیزات و آپشن. گارانتی هیوندای هم معمولا ۱۰ ساله ست،.،.
BMW is GOD
۲۶ بهمن ۱۴۰۳۶ سیلندر فقط بیامو و تمام بده ۶🤙🤙🤙
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۳۶ فقط ۹۱۱ موتور عقب تنفس طبیعی تخت (!)
BMW is GOD
۲۶ بهمن ۱۴۰۳۶ سیلندر و ۸ سیلندر فقط بیامو
بی ام و جز معدود کمپانیهایی هست که ۶ سیلندر خطی میسازه و ۸ سیلندر هاش ۴ لیتری نیست مثل بقیه کمپانیها چون الان دیگه همه ۸ سیلندر رو ۴ لیتری میزنن ولی ۸ سیلندر بیامو ۴.۴ لیتریه و در حال حاضر بیامو هنوز به پیشرانهای حجیم وفاداره در حالی که ۹۹ درصد کمپانیها دارن تعداد سیلندر و حجم موتورها را نصف میکنند
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۳8 سیلندر فقط سری LS
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۳آخرین پرچم دار فراری هم ۶ سیلندر ساخته شده
خودروهای ۶ سیلندر سنگینی موتورهای V8 رو ندارن و اما با توربو میشه ازشون اندازه موتور شانزده سیلندر بوگاتی قدرت کشید من که ۶ سیلندرو بیشتر از همه انجین ها قبول دارم
سهیل
۲۶ بهمن ۱۴۰۳هیچی ۸ سیلندر نمیشه. میشه با سوپرشارژ یا تویین توربو طوری مهندسی کنی که در اسپرت بدرخشه و پرفورمنس خیره کننده داشته باشه مث کوروت جدید که حتی تنفس طبیعی هم عالی میدرخشه
میشه با دیزل ترکیبش کنی و چیزی بسازی که کوهی گشتاور تولید کنه و باهاش ده ها تن جابجا کنی
میشه با گرفتن یه قدرت معقول ازش تا دهه ها برات کار کنه و دوام داشته باشه. قابلیت تیون پذیری هم که نیاز به گفتن نداره. در کل عشق خالصه ۸ سیلندر اونم امریکایی
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۳۸ بزرگه تو دل بیامو سری ۱ هاجبک جا نمیشه
۶ سیلندر از لندکروز جدید بگیر تا خودروهای کوچک تر قابل استفاده است اما V8 ها اکثر در خودروهای سایز متوسط یا فول سایز استفاده میشه و جاگیره
سهیل
۲۶ بهمن ۱۴۰۳ماشین هاچبک جدید اکثرا ۴ سیلندر یا حتی همین بی ام و ۳ سیلندرم زده. ۶ سیلندر که هیچ
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۳۸ سیلندرا سنگینن و وزن بالاتری دارن ۴ هم خیلی کوچیکه
بنظرم آینده سوپراسپرت های لوکس در اختیار پیشرانه های ۶ سیلندر خواهد بود
صامورایی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳سلام پدال. اگه میشه اخبار مربوط به لغو ادغام هوندانیسان هم پوشش بدید همچنین راه حل نیسان برای گذروندن سال بعد با انبوهی اخراج و کاهش تولید.،.،.
امیرعلی رضایی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳ععه ماشین مورد علاقهی سهیل یعنی هیوندا پالیسید هم که اینجا هست.
سهیل
۲۶ بهمن ۱۴۰۳من از هیوندای خوشم نمیاد همش میگی این مورد علاقه منه 😐
New comer
۲۷ بهمن ۱۴۰۳با صحبت های بالای دوستان موافقم
مدتی پیش رفته بودیم ماشین بخریم، نمایندگی GM
رفتیم ، نشستیم تو gmc یوکان دنالی نسخه L
ولله پسربچه ۱۰ساله پایین نمی یومد!!! میگفت همین خوبه بابا بخر بریمش 😅🫣
فول سایز فقط و فقط و فقط آمریکایی. تمام