چشم اندازهفته نامه

ارزان ترین خودروهای 6 سیلندر 2025؛ از تلوراید تا چروکی و پاسیفیکا

این مقاله به معرفی ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر خورجینی سال ۲۰۲۵ اختصاص دارد.


با اینکه اولین خودروی ۸ سیلندر خورجینی تاریخ در سال ۱۹۰۵ تولید شده اما پیشرانه‌های دیگر در سال‌های بعد از آن پدیدار شده‌اند. بیوک لسابر ۱۹۶۲ اولین خودروی آمریکایی بود که از پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی استفاده کرد و برخی فاکتورهای کلیدی وجود داشتند که باعث شدند نیروگاه ۶ سیلندر بیوک به پیشرانه‌ای خاص تبدیل شود. با وجود سه سیلندر در هر طرف و شکل دادن حرف V، پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی گزینه‌ای محبوب بوده است چراکه در مقایسه با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی، هم از نظر طراحی راندمان بالایی داشته و هم سبک‌تر بوده و هم اینکه فضای کمتری را اشغال کرده است. طبیعی است که خودروهای اقتصادی و کوچک‌تر با پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر قیمت کمتری دارند و اگر بخواهید خودرویی ۶ سیلندر انتخاب کنید باید بهای بیشتری بپردازید. البته چندین خودروی صفرکیلومتر با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار وجود دارند که به پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی مجهز هستند. در این مقاله ما هر نوع خودرویی با این نوع پیشرانه را خواهیم داشت و بنابراین فقط نباید دنبال خودروهای اسپرت بود.

ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر ۲۰۲۵

کیا تلوراید LX مدل ۲۰۲۵

قیمت: ۳۶,۳۹۰ دلار

تلوراید شاسی‌بلند میان سایز و سه ردیفه کره‌ای است که از تجهیزات کامل و پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی سود می‌برد و ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد. کارشناسان تحت تأثیر فضای کابین زیاد آن قرار گرفته‌اند هرچند مصرف سوخت پیشرانه کمی بیش از حد انتظار بوده است. تلوراید با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسب بخاری عرضه می‌شود. البته جذاب‌ترین بخش تلوراید را می‌توان طیف وسیع سیستم‌های کمک‌راننده حتی در تریم پایه دانست که شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی است.

جیپ گرند چروکی لاردو A مدل ۲۰۲۵

قیمت: ۳۶,۴۹۵ دلار

گرند چروکی اولین بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و از همان زمان تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است و حالا در پنجمین نسل خود قرار دارد. افرادی که خواهان شاسی‌بلندی پنج نفره با پرفورمنس قابل‌احترام هستند گرند چروکی را گزینه مناسبی خواهند یافت. با وجود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۹۳ اسب بخاری، شاسی‌بلند جیپ پرفورمنس خوبی دارد هرچند مصرف سوخت آن بالاست. پیشرانه ۶ سیلندر پنتاستار در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و در برندهای زیادی از جمله کرایسلر، دوج و جیپ بکار رفته است.

هیوندای پالیسید SE مدل ۲۰۲۵

قیمت: ۳۶,۸۰۰ دلار

پالیسید در سال ۲۰۲۰ و به عنوان شاسی‌بلندی سه ردیفه که ظاهری لوکس را با قیمتی اقتصادی ترکیب کرده بود عرضه شد. از آن زمان تاکنون چیز زیادی تغییر نکرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی پالیسید همچنان ۲۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از جمله ویژگی‌های پیشرانه این خودروی کره‌ای می‌توان به سیکل آتکینسون آن اشاره کرد که زمان‌بندی پیشرانه را تغییر می‌دهد. مزیت این کار مصرف سوخت بهتر است. جدای از پیشرانه، جذاب‌ترین ویژگی پالیسید را می‌توان تجهیزات لوکسی دانست که معمولاً در این بازه قیمتی یافت نمی‌شوند. برای مثال نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، درگاه‌های USB در ردیف دوم، دیلایت های LED و… جزو تجهیزات شاسی‌بلند هیوندای هستند.

فورد F-150 XL مدل ۲۰۲۵

قیمت: ۳۷,۰۶۵ دلار

تنها شاسی‌بلندها نیستند که در لیست ارزان ترین خودروی ۶ سیلندر خورجینی ۲۰۲۵ قرار دارند چراکه پرفروش‌ترین وانت پیکاپ آمریکا یعنی فورد F-150 نیز از این پیشرانه استفاده کرده و قیمت مناسبی دارد. تریم XL این وانت به نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری مجهز است و ۳۲۵ اسب بخار قدرت دارد. برخلاف خودروهای قبلی، پیشرانه F-150 دارای دو توربو بوده و هم شتاب خوبی دارد و هم از نظر مصرف سوخت کلی بهینه عمل کرده است.

هوندا ریجلاین اسپرت مدل ۲۰۲۵

قیمت: ۴۰,۱۵۰ دلار

ریجلاین به عنوان تنها وانت پیکاپ هوندا از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو از پیشرانه ۳.۵ لیتری با ۲۸۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. پیشرانه ۶ سیلندر هوندا از تزریق مستقیم سود می‌برد و پرفورمنس چابک و راندمان بالا را با یکدیگر ترکیب کرده است. با اینکه ریجلاین طراحی جذابی دارد اما تیپ تریل اسپرت آن توانایی آفرود مشابه رقبا را ندارد؛ اما ریجلاین اسپرت با سیستم چهار چرخ محرک و هدایت گشتاوری عرضه می‌شود و در هوای نامساعد توانایی‌های بهتری خواهد داشت. مدیریت کشش هوشمند نیز جزو دیگر ویژگی‌های وانت موردبحث است.

کرایسلر پاسیفیکا سلکت مدل ۲۰۲۵

قیمت: ۴۲,۴۵۰ دلار

نهایتاً به آخرین خودرو در لیست ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر خورجینی ۲۰۲۵ می‌رسیم که یک مینی ون است. پاسیفیکا اولین بار در سال ۱۹۸۳ عرضه شد و برخی ویژگی‌ها همچون درهای کشویی به نماد آن تبدیل شدند. با اینکه پاسیفیکا در ابتدا حالتی شبیه شاسی‌بلندها و کراس اورها داشت اما در ادامه به یک مینی ون بدل گردید. پاسیفیکا از همان پیشرانه ۶ سیلندر گرند چروکی استفاده می‌کند هرچند قدرت کمتری دارد. یکی از جذابیت‌های این خودرو را می‌توان صندلی‌هایی دانست که فضای بار زیادی را فراهم می‌سازند. در تیپ سلکت این خودرو ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده وجود دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5391 ديدگاه)

    چروکی رو تو قم دیدم،
    خیلی با وقاره

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      طاها راجع به اون موتور که گفتی دو ساعت تخت گاز بدون آب و روغن کار کرده یه آدرسی داری؟ لینکی مقاله‌ای چیزی؟

      موافقم 5
      مخالفم 5
        1. مازیار

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1197 ديدگاه)

          فارغ از اینکه کدوم برند این کارو کرده
          باورش برام آسون نیست
          حالا بدون آب هیچ. خودم سراغ دارم موتور بدون آب حدود شصت کیلومتر راه رفته (دیزل) اما بدون روغن نمی‌تونم تصور کنم. اگه مقاله اصلی بود شاید

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. Taha Ayoobi

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5391 ديدگاه)

          آره واقعا بهش که فکر کنی عجیبه
          البته خودم تجربه های دیگه از این متور دیدم بودم ولی به هر حال.

    2. jaghori

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (121 ديدگاه)

      ماشین آمریکایی رو عراقی ها خیلی تو قم میارن. برای ما که با پراید و پژو زهرمارهای دیگر انس داریم، آن ماشین ها حقیقتا عالی اند.

      موافقم 19
      مخالفم 5
    3. حامد

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با وجود چروکی هیچ کدام از ماشین های لیست به چشم نمیان، فقط به دلیل اینکه قیمتش برابره در این مقایسه هست منتهی جیپ در دسته های بالاتر رقابت میکنه.

      موافقم 13
      مخالفم 5
    4. Titanium

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (172 ديدگاه)

      عراقی ها اون ماشینا رو مفت میخرن
      منم قم زندگی میکنم بری نزدیک حرم شورلت سابربن و جی ام سی میبینی اونم زیاد
      البته کادیلاک هم هست
      خلاصه میری فکر می‌کنی تو آمریکا زندگی میکنی

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5391 ديدگاه)

        آره نزدیک حرم خیلی زیاده
        کادیلاک ندیدم ولی تا حالا

        موافقم 4
        مخالفم 2
    5. ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5538 ديدگاه)

      عجب ماشینایین مفتن بعد ایران یکی باید چندسال کار کنه تهش قسطی فیدلیتی بگیره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. (Ali(chevynova

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7483 ديدگاه)

    بیوک، اولین تولید کننده ۶ خورجین
    چقدر افتخار آفرینی در طول تاریخ دارن آمریکاییها

    ماشالاه کاربرات ۴ دهنه ادلبروک
    ماشالاه بیوک اسپیشیال ۱۹۶۸
    ماشالاه میلنگ موتور ۴۶۲ مرکوری
    ماشالاه اولدزموبیل ۹۸ مدل ۱۹۶۰

    موافقم 8
    مخالفم 34
  3. علی Shelby

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (643 ديدگاه)

    منم دیدم
    جی ام سی یوکان با سابربن هم دیدم خیلی جذابن

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5391 ديدگاه)

      اونا که فراوونه
      یوکان و سابربن نسل قبل خیلی زیاده
      بعدش سابربن نسل جدید بیشتر هست
      بعد از اون جدیدا من دارم یوکان نسل جدید هم میبینم، خیلی خوشگله لامصب.
      یه دونه تراین هم دیدم.
      یه دونه رم 1500 و فورد F-150 هم دیدم اصلا باورم نمیشد

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. علی Shelby

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (643 ديدگاه)

      حالا همینا بیان ایران به زور بتونی نگاهشون کنی چه برسه بخری

      موافقم 6
      مخالفم 2
  4. Saeed farshchian

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    گرند چروکی و فورد xl نظرمه
    هوندا هم عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. صامورایی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    تلوراید و پلیسید واقعا دربرابر قیمتشون خیلی با ارزشن. موتور v6 و این همه تجهیزات و آپشن. گارانتی هیوندای هم معمولا ۱۰ ساله ست،.،.

    موافقم 8
    مخالفم 10
  6. BMW is GOD

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ۶ سیلندر فقط بی‌ام‌و و تمام بده ۶🤙🤙🤙

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. علی جردن

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2147 ديدگاه)

      ۶ فقط ۹۱۱ موتور عقب تنفس طبیعی تخت (!)

      موافقم 7
      مخالفم 8
  7. BMW is GOD

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ۶ سیلندر و ۸ سیلندر فقط بی‌ام‌و
    بی ام و جز معدود کمپانی‌هایی هست که ۶ سیلندر خطی می‌سازه و ۸ سیلندر هاش ۴ لیتری نیست مثل بقیه کمپانی‌ها چون الان دیگه همه ۸ سیلندر رو ۴ لیتری می‌زنن ولی ۸ سیلندر بی‌ام‌و ۴.۴ لیتریه و در حال حاضر ‌ بی‌ام‌و هنوز به پیشران‌های حجیم وفاداره در حالی که ۹۹ درصد کمپانی‌ها دارن تعداد سیلندر و حجم موتورها را نصف می‌کنند

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5391 ديدگاه)

      8 سیلندر فقط سری LS

      موافقم 15
      مخالفم 6
  8. علی جردن

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2147 ديدگاه)

    آخرین پرچم دار فراری هم ۶ سیلندر ساخته شده
    خودروهای ۶ سیلندر سنگینی موتورهای V8 رو ندارن و اما با توربو میشه ازشون اندازه موتور شانزده سیلندر بوگاتی قدرت کشید من که ۶ سیلندرو بیشتر از همه انجین ها قبول دارم

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. سهیل

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      هیچی ۸ سیلندر نمیشه. میشه با سوپرشارژ یا تویین توربو طوری مهندسی کنی که در اسپرت بدرخشه و پرفورمنس خیره کننده داشته باشه مث کوروت جدید که حتی تنفس طبیعی هم عالی میدرخشه
      میشه با دیزل ترکیبش کنی و چیزی بسازی که کوهی گشتاور تولید کنه و باهاش ده ها تن جابجا کنی
      میشه با گرفتن یه قدرت معقول ازش تا دهه ها برات کار کنه و دوام داشته باشه. قابلیت تیون پذیری هم که نیاز به گفتن نداره. در کل عشق خالصه ۸ سیلندر اونم امریکایی

      موافقم 16
      مخالفم 6
      1. علی جردن

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2147 ديدگاه)

        ۸ بزرگه تو دل بی‌ام‌و سری ۱ هاج‌بک جا نمیشه
        ۶ سیلندر از لندکروز جدید بگیر تا خودروهای کوچک تر قابل استفاده است اما V8 ها اکثر در خودروهای سایز متوسط یا فول سایز استفاده میشه و جاگیره

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. سهیل

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (28 ديدگاه)

          ماشین هاچبک جدید اکثرا ۴ سیلندر یا حتی همین بی ام و ۳ سیلندرم زده. ۶ سیلندر که هیچ

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. علی جردن

          ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2147 ديدگاه)

          ۸ سیلندرا سنگینن و وزن بالاتری دارن ۴ هم خیلی کوچیکه
          بنظرم آینده سوپراسپرت های لوکس در اختیار پیشرانه های ۶ سیلندر خواهد بود

          موافقم 2
          مخالفم 5
  9. صامورایی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سلام پدال‌. اگه میشه اخبار مربوط به لغو ادغام هوندانیسان هم پوشش بدید همچنین راه حل نیسان برای گذروندن سال بعد با انبوهی اخراج و کاهش تولید.،.،.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  10. امیر‌علی رضایی

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ععه ماشین مورد علاقه‌ی سهیل یعنی هیوندا پالیسید‌ هم که اینجا هست‌.

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. سهیل

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      من از هیوندای خوشم نمیاد همش میگی این مورد علاقه منه 😐

      موافقم 6
      مخالفم 3
  11. New comer

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2215 ديدگاه)

    با صحبت های بالای دوستان موافقم
    مدتی پیش رفته بودیم ماشین بخریم، نمایندگی GM
    رفتیم ، نشستیم تو gmc یوکان دنالی نسخه L
    ولله پسربچه ۱۰ساله پایین نمی یومد!!! میگفت همین خوبه بابا بخر بریمش 😅🫣

    فول سایز فقط و فقط و فقط آمریکایی. تمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا