در سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ و برای اولین بار، چین با عبور از ژاپن و آلمان به بزرگترین صادرکننده خودرو در دنیا تبدیل شد. صنعت خودروی چین توانسته است در بازه زمانی یاد شده تعداد ۱.۰۶۹ میلیون دستگاه خودرو را صادر نماید.
ژاپن که پیش از این بزرگترین صادرکننده خودروی دنیا به شمار میرفت در سهماهه ابتدایی امسال ۱.۰۴۷ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است. تسلا چین، سایک، چری، جیلی، گریت وال موتورز، چانگان و بی وای دی جزو بزرگترین صادرکنندگان محصولات چینی بودهاند. در حال حاضر کمپانی سایک بزرگترین صادرکننده وسایل نقلیه این کشور به شمار میرود و برند ام جی نیز یکی از فاکتورهای اصلی دستیابی به چنین عملکرد درخشانی است. در حقیقت از هر سه خودروی صادراتی چین یک خودرو توسط سایک تولید میشود. نکته جالب به جایگاه بی وای در این جدول مربوط میشود به گونهای که تنها ۵۸ هزار دستگاه خودرو صادر نموده و در رده نهم صادرکنندگان وسایل نقلیه از چین قرار دارد.
همچنین از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ کمپانیهای خودروسازی چینی در کل ۱.۳۷ میلیون دستگاه خودرو صادر کردهاند. در ماه آوریل حجم صادرات چینیها به ۳۷۶ هزار دستگاه رسیده که رشد ماهبهماه ۳.۳ درصدی و رشد سالبهسال ۱۷۰ درصدی را نشان میدهد. علاوه بر این از نظر حجم صادرات در سهماهه ابتدایی امسال باید گفت کشورهای روسیه، آمریکا، مکزیک، بریتانیا، بلژیک، ژاپن، استرالیا، آلمان، امارات متحده عربی و کره جنوبی بزرگترین واردکنندگان خودروها از کشور چین بودهاند.
اگر بخواهیم مقاصد صادراتی چین در قارهها را بررسی کنیم باید گفت کشور چین و آفریقای جنوبی در قاره آفریقا، کشورهای عربستان سعودی، هند، تایلند و ویتنام در آسیا، روسیه و بریتانیا در اروپا، کشورهای آمریکا، مکزیک و کارائیب در آمریکای شمالی و نهایتاً کشورهای برزیل، شیلی، پرو و اکوادور در آمریکای جنوبی بیشترین میزان واردات خودرو از چین را داشتهاند. تا قبل از سال ۲۰۲۰ میزان صادرات سالانه صنعت خودروی چین به مدت حدود ۱۰ سال روی رقم حدود ۱ میلیون شناور بود اما در سال ۲۰۲۱ بود که به یکباره صادرات چینیها به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید و این کشور با عبور از کره جنوبی به سومین کشور بزرگ صادرکننده خودرو در دنیا پس از ژاپن و آلمان بدل شد. در سال ۲۰۲۲ هم اژدهای زرد به حجم صادرات ۳.۱۱ میلیون دستگاه رسید و برای اولین بار آلمان را پشت سر گذاشت و در رده دوم پس از ژاپن قرار گرفت. انجمن سازندگان خودروهای سواری چین پیشبینی میکند صادرات خودرو از این کشور در پایان سال جاری میلادی به رقم ۴ میلیون دستگاه خواهد رسید. اگر این روند ادامه داشته باشد به احتمال خیلی زیاد چین با عبور از ژاپن به بزرگترین صادرکننده خودروی دنیا در سال ۲۰۲۳ تبدیل خواهد شد.
Python
۱ خرداد ۱۴۰۲واقعا خودروهای اقتصادی چینی عالین جدید وفول اپشن وزیبا با قدرت مناسب قیمت رقابتی
مثل بعضی شرکتای مثلا اقتصادی ساز موتور وپلتفرم ال نود تحویلت نمیدن
پیام
۱ خرداد ۱۴۰۲دیگه بازم میگید ژاپن خیلی میفروشه؟!😂😂😂😂😂😂
MehdiTurbo
۱ خرداد ۱۴۰۲یه زمانی تو پدال نوشتم چین تو فروش اول خواهد شد و تعریف کردم کلی منفی خوردم
یه سری از کره ای ها و جنسیس تعریف تحسین کردم زمانیکه همه مسخره اش میکردن کلی منفی خوردم پاسخ های به شدت تند هنوز کامنتا هست
داستانم من نیستم که بگم من گفتم داستانم رفتار جامعه مانه چه اینجا چه تو اینستا چه تو بخش های دیگه
واقعا خوش به حال اونایی که رفتن مهاجرت کردن من زمانی که میتونستم نرفتم به خاطره فکرا باورای اشتباهم
اقتصاد واقعا ازار دهنده نیست چیزی که بیشتر برام ازار دهنده است رفتارا برخوردا است فرهنگ در اصل هر لغتی به کار ببریم طرز فکرمان برخوردمان
اگه میدونستم این چیزا خیلی مهم تر از هر چیزیه درکش داشتم صد در صد اون زمان مهاجرت میکردم
گازوئیل ریزه بین راهی
۱ خرداد ۱۴۰۲واقعا که حقشه ، هنوزکه هنوزه بعضی ماشینای ژاپنی کروز کنترل ندارن ، که چی ، ، ما رو کیفیت کار می کنیم ، خوب عزیزم من تا تصادف نکردم معنی کیفیت تو رو نمی فهمم ولی همون اول بودن کروز رو می فهمم و خیلی از تصادفات به خاطر همین کروزه ، وقتی راننده ۱۰۰۰ کیلومتر مرتب پاش رو گازه ، دیگه توانایی تمرکز فکری رو نداره ، شما کروز بذار ما میگیم آرومتر برونه
phonix
۱ خرداد ۱۴۰۲این امار ماله خودرو های تولیدی در چین هست
چین کارخانه جهانی هست خیلی از شرکت های خارجی داخل چین خط تولید دارن و از مزایای حضور در چین استفاده میکنن
شما فکر کردی چیری و دوستاش انقدر فروختن ؟
❤BMW❤
۱ خرداد ۱۴۰۲آینده چینی
دوست عزیزم “فقط چین” نیست این خبرای خوب رو بشنوه
R/T
۱ خرداد ۱۴۰۲چین داره به سرعت پیشرفت میکنه
hooman2002
۱ خرداد ۱۴۰۲از برکات دوستی با ایرانه دیگه .
تا میتونه میسازه اگه چیز خوب در اومد صادر می کنه اروپا و آمریکا اگرم استقبال نشد موند رو دستشون می فرسته ایران
خیلی هم عالی
Python
۱ خرداد ۱۴۰۲ربطی نداره به چین دوست عزیز
بخش خصوصی خودش دنبال سود زیاده
ENER-G-FORCE
۱ خرداد ۱۴۰۲چه جالب
نمیدونستم ایران قد کل دنیا ظرفیت فروش خودرو داره
Habib
۱ خرداد ۱۴۰۲خود بزرگ بینی رو میشه تو این نظرات دید.
بیقراق
۱ خرداد ۱۴۰۲تو همین متن اسم ایران جزء بزرگترین واردکنندگان خودرو از چین نیست! اون وقت به برکات اشاره می کنی؟!
ehsan fa
۱ خرداد ۱۴۰۲بهمن موتور و لاماری با مدیران خودرو و بقیه آت آشغال هاشون سالی ۳۰ هزارتا شاید ، آره ایران مقصد خوبی هست ولی نه به اون بزرگی.
ashkan-car
۱ خرداد ۱۴۰۲یکی از عامل مهم انحصاری شدن و ممنوعیت واردات خودرو در ایران همین چین
تا ۷ یا ۸ سال پیش از هر ۱۰ تا ماشین که میدیدی ۶ تا ماشین های خارجی(آلمانی_کره ای_ژاپنی_) بود
۴ یا ۵ سال پیش تعداد ماشین های خارجی از ۶ تا به ۳_۴ تا رسید
اما الان از هر ۱۰ تا ماشین ۲۰ تا چینی میبینیم
پ.ن:من به شخصه ۱ ماه شده بنز_بی ام و_تویوتا_حتی کیا و هیوندا بیشتر از ۲ تا ندیدم
amir-mr
۱ خرداد ۱۴۰۲اگه الان ماشین های خارجی(آلمانی_کره ای_ژاپنی_) وارد نمیشه مربوط میشه سیاست های دولت فعلا ما هستیم که داریم از چینی ها گدایی میکنیم
Habib
۱ خرداد ۱۴۰۲قابل پیشبینی بود. چینی ها استعداد خوبی در تولید و صادرات دارند. منظور از استعداد توانایی ذاتی آنها نیست بلکه آماده بودن زیر ساختها و نیروی کار ارزان و داشتن کارگران ماهر است.
Python
۱ خرداد ۱۴۰۲چین به نسبت شرکتایی که با پلتفرم ال نود وموتور ماشین ۲۰۲۳میسازن ماشینای اقتصادی بسیار بهتری میسازه اینو مطعمن باشید
اپشن تا دلت بخواهد موتور خوب ظاهر خوب
وقیمت کم درست مثل گوشی هاشون ولوازم خونگیشون
Genius
۱ خرداد ۱۴۰۲و دوام کم….شیائومی دیدی ده سال بدون افت کار کنه؟البته هنوز ده سال نیست بدنیا اومده ولی مطمئن باش دوامی نداره درست عین ماشیناشون
حسین
۱ خرداد ۱۴۰۲آره اصلا معروفه پژو و بی ام و بعد ده سال مثل ساعت کار میکنن
Python
۲ خرداد ۱۴۰۲الان دارم با یه شیاعومی ۴ساله پیام میدم
۶سال دیگه هم بگذره جوابتو میدم حله
ista
۲ خرداد ۱۴۰۲موتور خوب اصلا قبول ندارم مگه چین غیر از 1500توربو چیزه دیگه تولید می کنه ماشین چین نسبت وزن و موتور هماهنگی ندار
ashkan-car
۱ خرداد ۱۴۰۲یکی از عامل مهم انحصاری شدن و ممنوعیت واردات خودرو در ایران همین چین
تا ۷ یا ۸ سال پیش از هر ۱۰ تا ماشین که میدیدی ۶ تا ماشین های خارجی(آلمانی_کره ای_ژاپنی_) بود
۴ یا ۵ سال پیش تعداد ماشین های خارجی از ۶ تا به ۳_۴ تا رسید
اما الان از هر ۱۰ تا ماشین ۲۰ تا چینی میبینیم
پ.ن:من به شخصه ۱ ماه شده بنز_بی ام و_تویوتا_حتی کیا و هیوندا بیشتر از ۲ تا ندیدم
viper2
۱ خرداد ۱۴۰۲من میرم بیرون که فقط به امید اینکه یه ماشین خارجی مال ۱۰ سال پیش ژاپن ببینم …
F22RAPTOR
۱ خرداد ۱۴۰۲تو کشورایی مثه ما رفع ایراد کردن
حالا شدن صادر کننده برتر
حالا کارخونه های مونتاژشون بماند
کاوه
۱ خرداد ۱۴۰۲بعضی حرف ها از مطالعه کم هستش، شما میدونستید خیلی از کشور ها که الان به جنس خوب مشهور شدن از اول جنس خوب نمیزدن نمونه اش ژاپن که در سال های گذشته یک کشور صرفا کپی کار از روی آلمان بود و به دلیل رابطه خوبی که با دولت وقت آلمان داشت از اون ها کمک میگرفت برای نمونه یکی از بدترین فولاد ساخته شده در جهان مربوط به ژاپن بود نه اینکه دلشون نمیخواست تولید کنند صرفا توان و تکنولوژی اون رو نداشتن و خیلی از کشور های دیگه که حالا به جنس های بد معروف هستن تا حدودی هند که در گوشی های ساخت و محصولات سال های قبل ویتنام که حالا خیلی بهتر شده، از این حرفا میخوام اینو بگم که بهتر این دیدگاه ها رو بذارید کنار، چین دنیای اقتصاد فرداست شرکت هایی مثل byd دنیای خودرو های برقی رو متحول میکنه از لحاظ قیمت و کیفیت که میتونید در کشور های هدف تحقیق کنید، این شرکت هایی که وارد ایران شده کشور های مادر نبودن حتی بعصی از اون ها شرکت زیر مجموعه زیرمجموعه شرکت اصلی بودن که جای تامل داره پس لطفا از این دیدگاه هایی که چند نفر مجهول حال میگن نزنید مطالعه کنید و بعد حرف با سند بزنید.
علی
۱ خرداد ۱۴۰۲ماشالا اژدهای جهان خوار واقعا لیاقتشو دارید دمتون گرم
Genius
۱ خرداد ۱۴۰۲اون روزی که قوم زرد بربر صفت دنیا رو صاحب بشه روز عزای بشره و نسخه دوم چنگیزخان مغول اکران میشه!شاد نباش
ashkan-car
۱ خرداد ۱۴۰۲یکی از دلایل مهم انحصاری شدن و وارد نشدن خودرو های خوب همینه چین
تا ۷ یا ۸ سال پیش از هر ۱۰ تا ماشین که میدیدی ۶ تا ماشین های خارجی(آلمانی_کره ای_ژاپنی_) بود
۴ یا ۵ سال پیش تعداد ماشین های خارجی از ۶ تا به ۳_۴ تا رسید
اما الان از هر ۱۰ تا ماشین ۲۰ تا چینی میبینیم
پ.ن:من به شخصه ۱ ماه شده بنز_بی ام و_تویوتا_حتی کیا و هیوندا بیشتر از ۲ تا ندیدم
SinaSVJ
۱ خرداد ۱۴۰۲همه ی این ماشیناییم که صادر کردن ایران وارد کرده
Genius
۱ خرداد ۱۴۰۲تموم این گندگی امروز چین ناشی از حماقت دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی غرب به رهبری امریکا در خصوص انتقال زیرساخت های صنعتی غرب به چینه!چین فی الذات هیچی نیست اما بیش از ۳۰ سال کارخانه دنیا بودنش نتیجش شده این و حالا غرب با این ماری که تو آستین پرورش دادن مساله دارن!!
ista
۲ خرداد ۱۴۰۲الان بخاط استاندارد های الایندگی مصرف سوخت تو خبلی از کشورها مردم رو اوردن به ماشین های با حجم موتور پایین و کشور چین کثر ماشین هایی که تولید می کنه 1500سی سی قدرت داره بخاطر اینم می تونه باشه