هفته نامه

آزمایش شعاع حرکتی خودروهای برقی در هوای سرد، چینی‌ها بهتر از تسلا و تویوتا!

در آزمایش زمستانی ۲۳ خودروی الکتریکی در نروژ، های‌فای Z چینی کمترین کاهش برد در هوای سرد و فولکس‌واگن ID.4 و تویوتا bZ4X بیشترین کاهش را داشته‌اند.

می‌دانیم که هوای سرد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهد اما آزمایشی در نروژ نشان داده است که خودروی چینی های‌فای Z این کاهش را به حداقل رسانده و در شعاع حرکتی زمستانی از همهٔ رقبا بهتر عمل کرده است. های‌فای Z در کنار ۲۲ خودروی الکتریکی دیگر توسط فدراسیون اتومبیل نروژ در اواخر ژانویه در دمایی بین منفی ۲ تا منفی ۱۰ درجهٔ سانتی‌گراد تحت یک آزمایش رانندگی گسترده قرار گرفته و تنها ۵.۹ درصد از شعاع حرکتی آن کاسته شده است.

به همین دلیل، هرچند های‌فای Z بیشترین شعاع حرکتی را در بین خودروهای گروه نداشته اما در هوای سرد آن‌قدر خوب عمل کرده که توانسته بردی بیشتر از همهٔ خودروها ارائه کند. این خودروی چینی موفق شد در آزمایش موردبحث با یک‌بار شارژ کامل تا ۵۲۲ کیلومتر را طی کند. این یعنی برد های‌فای Z در هوای سرد کمتر از ۶ درصد کاهش پیدا می‌کند و تنها خودروی این آزمایش لقب می‌گیرد که در هوای زمستانی کمتر از ۱۰ درصد از شعاع حرکتی اعلامی خود را از دست می‌دهد.

دیگر خودروهای الکتریکی حاضر در این آزمایش اما میزان مختلفی از کاهش شعاع حرکتی زمستانی را نشان داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، ب‌ام‌و i5 کاهش برد ۱۲.۲ درصدی را تجربه کرده و شعاع حرکتی آن از ۵۰۵ کیلومتر به ۴۴۳ کیلومتر رسیده است. کیا EV9 و لوتوس الترا هم همین‌قدر کاهش برد داشته‌اند اما شعاع حرکتی فورد F150 لایتنینگ کاهش قابل‌توجه ۲۱.۶ درصدی داشته و از ۴۲۹ کیلومتر به ۳۳۷ کیلومتر رسیده است.

یکی از خودروهایی که ضعیف‌ترین عملکرد را در آزمون زمستانی داشته، نسخهٔ فیس‌لیفت تسلا مدل ۳ است که برد آن با کاهشی ۲۹.۹ درصدی از ۶۲۹ به ۴۴۱ کیلومتر رسیده است. پولستار ۲ با کاهش ۳۰ درصدی و ولوو C40 با کاهش ۳۰.۹ درصدی برد نیز مشابه تسلا ضعیف عمل کرده‌اند اما بیشترین کاهش برد در سرما را تویوتا bZ4X و فولکس‌واگن ID.7 تجربه کرده‌اند. شعاع حرکتی این کراس‌اوورهای الکتریکی ژاپنی و آلمانی در زمستان به میزان چشمگیر نزدیک به ۳۲ درصد کمتر شده است. بدین ترتیب برد تویوتا از ۴۶۰ به ۳۱۳ کیلومتر و فولکس‌واگن از ۶۰۸ به ۴۱۴ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

دلیل کاهش برد اندک های‌فای Z در هوای سرد سیستم هوشمند مدیریت حرارت است. این سیستم که توسط خود هیومن هورایزون (شرکت مادر برند های‌فای) توسعه پیدا کرده است، باطری‌ها را در پنجرهٔ دمای عملیاتی بهینه نگه می‌دارد. در طول این آزمایش، سیستم مذکور توانسته هم باطری‌ها و هم دمای کابین را گرم نگه دارد که این موضوع در کشورهای سردسیری مثل نروژ بسیار مهم خواهد بود. هیومن هورایزون که خود را سازندهٔ خودروهای الکتریکی لوکس می‌داند، سال گذشته برای اولین بار وارد بازار اروپا شد. این شرکت علاوه بر های‌فای Z، کراس‌اوورهای های‌فای X و های‌فای Y را هم تولید می‌کند.

خودرو

برد اعلامی (کیلومتر)

برد زمستانی (کیلومتر)

اختلاف (کیلومتر)

اختلاف (درصد)

های‌فای Z ۵۵۵ ۵۲۲ ۳۳ ۵.۹
ب‌ام‌و i5 ۵۰۵ ۴۴۳.۶ ۶۱.۴ ۱۲.۲
لوتوس الترا ۵۳۰ ۴۶۴.۶ ۶۵.۴ ۱۲.۳
کیا EV9 ۵۰۵ ۴۴۱.۹ ۶۳.۱ ۱۲.۵
ژپنگ G9 ۵۲۰ ۴۵۱.۸ ۶۸.۲ ۱۳.۱
نیو EL6 ۵۲۹ ۴۵۶ ۷۳ ۱۳.۸
نیو ET5 ۵۶۰ ۴۸۱.۴ ۷۸.۶ ۱۴
مرسدس بنز EQE350 ۴۹۱ ۳۹۹ ۹۲ ۱۸.۷
آئودی Q8 E-Tron ۵۱۵ ۴۱۱.۴ ۱۰۳.۶ ۲۰.۱
بی‌وای‌دی دلفین ۴۲۷ ۳۳۹.۲ ۸۷.۸ ۲۰.۶
فورد F150 لایتنینگ ۴۲۹ ۳۳۷.۵ ۹۱.۵ ۲۱.۶
MG4 تروفی ۵۲۰ ۳۹۹.۶ ۱۲۰.۴ ۲۳.۲
هیوندای آیونیک ۶ ۶۱۴ ۴۶۷.۸ ۱۴۶.۲ ۲۳.۸
هیوندای کُنا EV ۴۵۴ ۳۴۱.۳ ۱۱۲.۷ ۲۴.۸
نیسان آریا ۴۹۸ ۳۶۹.۴ ۱۲۸.۶ ۲۵.۸
پژو e-308 ۴۰۹ ۲۹۷ ۱۱۲ ۲۷.۴
جیپ اونجر ۳۹۵ ۲۸۶ ۱۰۹ ۲۷.۶
اوپل آسترا ST ۴۱۳ ۲۹۶ ۱۱۷ ۲۸.۳
تسلا مدل ۳ ۶۲۹ ۴۴۱ ۱۸۸ ۲۹.۹
پولستار ۲ ۶۱۴ ۴۳۰ ۱۸۴ ۳۰.۰
ولوو C40 ۵۷۲ ۳۹۵ ۱۷۷ ۳۰.۹
تویوتا bZ4X ۴۶۰ ۳۱۳.۵ ۱۴۶.۵ ۳۱.۸
فولکس‌واگن ID.7 ۶۰۸ ۴۱۴ ۱۹۴ ۳۱.۹

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    تفاوت کره و ژاپن جدید در یک جدول!

    موافقم 12
    مخالفم 47
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      BYD شرکتی میشه که در آینده ارزش و اعتبارش از تمام شرکت‌های گردن‌کلف امروزی هم بالاتره و آینده‌ی صنعت خودرو اگر قرار باشه برقی بشه ، چین رئیس‌ کل میشه!!!

      تنها راه حفاظت کشورها از صنایعشون اینه که قانون وضع کنند برای ورود چینی‌ها و اگر نه خورده میشوند !!!

      موافقم 28
      مخالفم 33
      1. سامورايي

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بعنوان ژاپن فن با خوندن این متن و پی بردن به اینکه بیشترین کاهش برد برای یک محصول ژاپنی بود بار دیگه به اون تیتر معروف فکر میکنم:

        به راستی چه شد که ژاپنی ها عقب ماندن ؟

        موافقم 22
        مخالفم 20
        1. net

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3404 ديدگاه)

          جدیدا یک مشکل برای ماشین های برقی در امریکا به وجود امده این هست که ماشین های برقی در هوای سرد زودتر شارژ خالی می کنند .پدال یک پست در مورد علت زودتر شارژ خالی کردن ماشین برقی در هوای سرد قرار بده

          موافقم 13
          مخالفم 1
        2. JaMsHiD

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2798 ديدگاه)

          به راستی چه شد که ژاپن باتری تسلا را تامین میکند؟

      2. ارسلان

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (260 ديدگاه)

        🤣🤣 BYD شد ۹ ام که ؟!! سوم مگه نبود مارکت کپش ؟!
        می‌دونستی بزرگترین شرکت املاک و مستغلات چین ورشکست شد ؟! 😂 ارزش کل شرکت حتی به بدهی هاش ام نرسیده گویا!!!
        ۲۰۳۰ مشخص میشه کی میمونه کی میره ، زیاد نگران نباش!! اپل شاید همه ی جدیدارو ترکوند ، خدارو چه دیدی…تسلا هم واقعا به شرکت تکنولوژی تبدیل نشه و رو همین فقط خودرو بمونه آینده ای نداره

        موافقم 4
        مخالفم 19
    2. amir

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      درسته وقتی به جداول فروش مینگریم به خوبی متوجه میشویم

      موافقم 11
      مخالفم 8
    3. علی

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (292 ديدگاه)

      چند سال آینده تمام برند های سنتی حذف میشن و چین سردمدار مهم میشه مگر ترامپ بیاد جنگ تعرفه راه بندازه آفرین اژدهای کمونیست که باعث حیرت جهان شدی 👏👏👏👏🇨🇳🇨🇳🇨🇳

      موافقم 18
      مخالفم 38
    4. Car love

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      “اما بیشترین کاهش برد در سرما را تویوتا bZ4X ”

      افتخاری دیگر برای صنعت فلک زده برقی سازه جاپون
      😍

      موافقم 13
      مخالفم 32
      1. JaMsHiD

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2798 ديدگاه)

        همین جاپون شمارو با ساختن باتری بهینه تر برا تسلا خار و خفیف کرده

      2. JaMsHiD

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2798 ديدگاه)

        همین پاناسونیک جاپون که مسخرش می‌کردید شمارو با ساختن باتری بهینه تر برا تسلا خوار و خفیف کرده

    5. Anti BTS

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تفاوت چین با کره در یک جدول .
      بیخود نبود کره ای ها رفتن سراغ باتری چینی :)

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. Car love

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        نمیدونم کی رفته سراغ باتری کی فقط میدونم که کره دومین تامین کننده باتری جهانه و اینکه جاپون علاوه بر چین از کره هم باتری گدایی میکنه از شانس بدتون 😂😂😂

        جاپون فن به دکل چین متوسل شده😂😂 اینههههههه نشانه باخت و ضعف 😂😂😂

        موافقم 5
        مخالفم 26
        1. JaMsHiD

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2798 ديدگاه)

          تسلا متوسل شده به باتری های ژاپنی !
          ای وای !!!
          https://www.pedal.ir/tesla/panasonic-make-new-batteries-for-tesla/

    6. پیام

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      اینم در جواب کسایی که میگن کره باتریش رو از چین میگیره.

      کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یکی از پیشتازان دنیا در حمل‌ونقل بدون کربن است و تقریبا 30 درصد باتری‌ خودروهای برقی دنیا توسط سه شرکت بزرگ خانوادگی کره‌ای تولید می‌شود.

      https://fa.ieb.today/4885

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. Anti BTS

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (217 ديدگاه)

        «شرکت CATL تأمین باتری محصولات فورد، هیوندای، تویوتا، بی ام و، ولوو و تسلا را بر عهده دارد.»

        https://www.pedal.ir/porsche/porsche-electric-macan-batteries-catl/

        byd هم سلام میرسونه :)

        موافقم 13
        مخالفم 1
    7. اسد

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      دو مدل هیوندای هم تو زمستان بدجور کم آوردن !!!

  2. Anti BTS

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    چه جالب . همون قدر که بخاطر سرما از برد bz4x کم میشه از برد آیونیک ۶ هم کم میشه . رده ی بعدیشم که هیوندا کنائه ! اون وقت اون همه ادعا هم داشتن :)
    تسلا مدل ۳ و فولکس id7 هم اصلا تعریفی نداشتن .
    این هم جواب دیگری بر تحلیل ها و تمسخر یه عده بچه سال پر ادعا :)

    موافقم 30
    مخالفم 13
    1. پیام

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      آنتی بی تی اس هنوز نمی فهمی که هر چه قدر عدد خیره باتری بزرگتر باشه، اون میزانی که هزش کم میشه، بیشتره؟!!! واقعا تو کجا تحصیل کردی؟! احساس می‌کنم پونزده شونزده سالت هست. حای عنوان هم نمی فهمید! دیگه خبرای قبل بماند. دیگه نبینم بگید ژاپن، چون برد ماشیناتون تو این لیست همه چیز رو ثابت میکنه!

      موافقم 5
      مخالفم 23
      1. Anti BTS

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اون همه ادعای برقی و تکنولوژی میکردی و با ده ها اکانت میگفتی تویوتا تو سرما بردش نصف میشه و مسخره میکردی ، آخرش دیدی دقیقا همین ۱۴۶ کیلومتر از برد ماشین محبوبت بخاطر سرما کم میشه :)
        میگی نه برو جدول رو نگاه کن .

        اینم بره پیش بقیه کلکسیونت . از اون قضیه کلاهبرداری کره که ازش دفاع میکردی و لینک دادم محو شدی ، تا اون قضیه مقایسه جنسیس و لکسوس که گردن نمیگرفتی و بعد لینک بازم ناپدید شدی :)

        راستی چرا از تسلا چیزی نگفتی ؟ :)

        موافقم 18
        مخالفم 4
      2. amir

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        واسه خوشی دلت تو محصول شکست خورده فراخوانی رو با گل سر سبدهای کره ای برای هزارم مقایسه کن و هرکسی که نگفت کره ای شاهکاره بهش بگو ۱۵ ۱۶ ساله!!!!!!!!!!!

        موافقم 9
        مخالفم 4
    2. Ehsan

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (627 ديدگاه)

      چطور حساب کردی که همونقدر کم شد؟
      از آیونیک ۵ حدود ۲۳ درصد کم شد
      از تویوتا bz4x ۳۱ درصد کم شد

      جدول جلو روتون گذاشته بازم از رو نمیرین ؟ عجیبه

      موافقم 7
      مخالفم 15
      1. Anti BTS

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جدول جلو روتونه عدد ۱۴۶ کیلومتر رو نمی‌بینی ؟ عجیبه .

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. Ehsan

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (627 ديدگاه)

          از آیونیک ۵ حدود ۲۳ درصد کم شد
          از تویوتا bz4x ۳۱ درصد کم شد

          کوچه علی چپ! تفاوت گنجایش ۲ باتری رو ببین بعد درصدو نگاه کن.البته درصدو واست نوشتم راهی جز دیدنش نداری متاسفانه :)

          موافقم 4
          مخالفم 10
        2. تنر

          ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          معمولا کاری به جومونگ و سامورایی های سایت ندارم ولی …
          چجور به این نتیجه رسیدی که این دو تا ماشین یه اندازه از پیمایششون کم شده . دلیل این که ۳۲ درصد تویوتا برایر ۲۲ درصد هیوندا شده پیمایش اولیه افتضاح تویوتا هست
          عین اینه که یکی ۱۰ میلیون پول بذاره تو بورس یک میلیون ضرر بده یکی دو میلیون بذاره بازم یک میلیون از دست بده طبق منطق شما اینا یک اندازه ضرر کردن
          متعجبم اون ۲۰ نفری که لایکت کردن دیگه کی هستن

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. Amirmohammad

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (563 ديدگاه)

      میدونم که خودت میدونی و متوجه داستان شدی ولی میخوای صرفا کل کل کنی و یه جوری قضیه رو جمع کنی اما برای یادآوری میگم که ۱۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۶۱۴ کم بشه خیلی فرق داره با اینکه ۱۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۴۶۰ کیلومتر کم بشه

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. Anti BTS

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بله خودمم می‌دونم فرق هست .
        اما مگه قرار نبود فقط تویوتا این ضعف رو داشته باشه ؟
        یجوری بعضیا میگفتن انگار بقیه برند ها بردشون تو سرما خیلی کم نمیشه و اوکیه .
        یهو کاهش ۱۴۶ کیلومتر از برد ؟!
        چطور برای تویوتا این فاجعه ست اما برای هیوندا اوکیه ؟ :)

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. Amirmohammad

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (563 ديدگاه)

          کی گفته فقط قراره تویوتا این ضعفو داشته باشه؟ همونطور که میبینی همه برندا این مشکلو دارن،حتی باتری گوشی هم تو سرما چنین مشکلی داره اما اینجا تفاوت یک برند قوی در الکتریکی با برند ضعیف اینطور مشخص میشه که کی بیشترین کاهش رو داشته که هموطنور که تو جدول خودت قطعا دیدی تویوتا بیشترین کاهش رو داره

          نکته دیگه هم اینه که تویوتا در شرایط عادی هم طبق تست هایی که پدال مطلباشون رو گذاشت و اونارو هم خودت دیدی باز شعاع اعلامی کارخونه با شعاع واقعی که راننده ثبت کرد خیلی تفاوت داشت

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. Amirmohammad

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (563 ديدگاه)

          تو هرچقدر که دوست داری میتونی هی بگی ۱۴۶ کیلومتر در حالی که خودتم میدونی داستان چی هست و کی عملکرد ضعیفی داشته اما ۱۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۶۱۴ کم بشه خیلی فرق داره با اینکه ۱۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۴۶۰ کیلومتر کم بشه.اگه یه روز بتونن به شعاع ۶۱۴ برن (که فعلا نرسیدن) درصدشون از ۳۲ خیلی بیستر هم میشه

          Ev9 هم نگاه بنداز اونم جالبه

          موافقم 2
          مخالفم 6
  3. مجتبی .

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    ظاهرا چینیها خیلی بیشتراز اون چیزیکه ماهاتوبازارمون میبینیم پیشرفت کردن.همیشه پایینترین کیفیتشون بدست ما میرسه. بااین شرایط فروش خوبی درمناطق سردسیر دنیا نصبت به دیگران خواهد داشت.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  4. پیام

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    فقط می‌تونم بگم اون افرادی که تویوتا و لکسوس برقی خریدن فقط تحت تاثیر اون ذهتیت قدیمی قرار گرفتن و پولشون رو دور ریختن! متاسفانه بعضیا توهم دارن و مشکل برند دارن! به این فکر نمی‌کنن که قابلیت اون ماشین چیه و چه تکنولوژی داره، به این فکر می‌کنن کجا میزنش!

    موافقم 10
    مخالفم 22
    1. amir

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      قیافت با مدل برقی های درست درمون جاپونی های عقب مونده که هیچ وقت نمیتونن برقی بسازن دیدنی میشه
      هرچند بار اولی نیست که غلط بودن تحلیلات ثابت میشه منتها سنگ پا…..

      موافقم 10
      مخالفم 5
    2. Killer

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      لامصب ۳ چرخه سازان تپه فتح نکرده نزاشتنا! اون از در رفتن چرخ این از بیشترین کاهش شعاع در سرما اونم از لو رفتن الکی بودن اعلام برد و زمان شارژشون

      تازه این عنواوین رو با وجود کمک های کره و چین و آمریکا کسب کردن! خدا قوت

      موافقم 5
      مخالفم 13
    3. Anti BTS

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه اونجوره پس هر کی کره ای میخره ضرر کرده چون چینیا امکانات و تکنولوژی بیشتر و قیمت کمتری هم دارن . تازه دچار فراخوان و سرقت مداوم هم نمیشن . اینم نگفتم که خود کره از چین باتری میگیره :)
      فروش جهانی تویوتا به بالای ۱۱ میلیون رسیده و لکسوس هم در بازار آمریکا ، رکورد خودشو شکسته و داره با بنز و بیمر رقابت می‌کنه . این ها هیچ کدوم حاصل اتفاق و تبلیغ الکی نیست بلکه حاصل مدیریت و برنامه ریزی و از همه مهمتر اعتبار و کیفیت اون برنده که برای سالهای متوالی تو اوج باقی میمونه . منتها کاملا مطابق انتظار ، تو سواد و شناخت کافی از دنیای خودرو نداری فکر می‌کنی اینها همش الکیه و باید به چارتا آپشن و غیره نگاه کرد !
      همین bz4x و rz ، هزار درصد رشد فروش داشتن فقط به یک علت : برند معتبر . منتها چه فایده که هیچ وقت قرار نیست این مفاهیم رو بدونی .

      موافقم 13
      مخالفم 4
    4. حسین

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      ((علاوه بر این، به گفتهٔ مالکان، به‌روزرسانی نرم‌افزاری که هیوندای برای این مشکل ارائه کرده چیزی شبیه چسب زخم است زیرا سرعت شارژ را کاهش می‌دهد تا از داغی بیش‌ازحد دوشاخه جلوگیری کند)).
      https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/
      من اینجا هستم و اجازه نمیدم کلاه برداری های چیوندا رو ماسمالی کنی:).
      کاهش فروش یک میلیونی!!
      سانگ یانگ 😁

      موافقم 6
      مخالفم 3
    5. Genius

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      عزیز؛دوام میدونی چیه؟؟؟چینیا لااقل ۵۰سال دیگه طول میکشه تا اعتماد من خریدار رو جلب کنن من که دیگه اونموقع نیستم منظور نسل بعدی است همونطور که ۴۰ سال قبل کسی میتسوبیشی گالانت میخرید همه میگفتن ریسک کردی اگه خوب درنیاد ضرر میکنی ولی امروز برند ژاپنی رو چشم بسته رو هوا میقاپن چینیا هم فعلا تو مرحله انکار از سمت بازار هستن اگه بتونن اثبات کنن که بنجل‌ساز نیستن میدرخشن وگرنه محو میشن

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. حسین

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (403 ديدگاه)

        چینی ها در کجا در مرحله انکار هستن دقیقا؟! :) پرفروشترین برند برقی دنیا چینی هست گرامی. در عوض کسی ماشین ژاپنی برقی نمیخوره.

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. Anti BTS

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (217 ديدگاه)

          قضیه چین به کنار .
          کسی ماشین برقی ژاپنی نمیخره ؟
          نیسان بیش از یک میلیون خودروی تمام برقی فروخته !

          https://insideevs.com/news/678579/nissan-global-bev-sales-one-million/amp/

          موافقم 1
          مخالفم 2
    6. اسد

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      اونا که لکسوس و تویوتا خریدن ارزش پولشون حفظ میشه و اونایی که هیوندای میخرن ارزش خریدشون سقوط آزاد می‌کنه!!!! اینم تفاوتش

  5. هومن

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    آقا کامنت غافلگیری فونیکس رپورتاژ بسته بود، حالا طبیعیه آگهیه! البته بگم خودم چینی دارم ایکس ۵۵ . کلی تعریف کردید خب طبیعیه باشه قبول اصلا، ولی آخه خودروی مجلل دیگه زور داشت الان یعنی آریزو ۸ میشه مجلل! مگه مجلل به امثال رولزرویسو میباخو چمیدونم سنچوریو کادیلاکو اینا نمیگفتن !؟

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      چهارتا آپشن چند بار مصرف ریختن توش میگن مجلل

      موافقم 4
      مخالفم 4
  6. پیام

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    تصمیم مرسدس برای ساخت برج یک میلیارد دلاری در دبی
    https://www.instagram.com/reel/C2wwOe5Ig4S/?igsh=emd3YzBxam90enY5

    موافقم 2
    مخالفم 16
    1. مردی که دنیا رو فروخت

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/
      تصمیم هیوندای برای فراخوان 3 میلیون خودرو

  7. Amirmohammad

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    در این زمینه برقی ها واقعا نیاز به کار دارن.البته نمیشه خیلی هم بهشون گیر داد چون صرفا چند ساله که شروع کردن و بنظرم فعلا دوره آزمون ن خطای برقیاس و مونده تا به تکامل برسن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. khashayar

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    همونطور که لوسید ورشکسته شد انتظار میزه تسلا هم به همون سرنوشت دچار بشه یا حداقل ارزش خودشو از دست بده و حتی امسال هم احتمال یک ریزش عمیق در سهام تویوتا و کاهش ارزش این برند داشته باشیم.

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      لوسید ورشکسته نشده و از لحاظ پرفورمنس تو سدان ها حرف اول رو میزنه

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. khashayar

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (106 ديدگاه)

        لوسید سال 2023 هیچ تولیدی نداشته و از زمان تولیدش توی ضرر بوده
        ——————————————————
        2019 = منفی 277 میلیون دلار
        2020 = منفی 720 میلیون دلار
        2021 = منفی 2580 میلیون دلار (2.58 میلیارد دلار)
        2022 = منفی 1300 میلیون دلار (1.3 میلیارد دلار)

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. ارین صاحب جمعی

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1104 ديدگاه)

        والا با سالی ۴۰۰ دستگاه فروش فرقی با ورشکستگی نداره 🤣🤣🤣🤣

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. ارسلان

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      سهام تویوتا اتفاقا افزایش داشت BYD از سوم سقوط کرد به رده ۹ ام!!! 😂😂 آدم های عاقل هیچ وقت جوگیر نمیشند و به حرف رسانه ها و تحلیل های آب دوغ خیاری و مقایسه های مسخره توجه نمی‌کنند!!! باید دید تا ۲۰۳۰ چی میشه!! بعد از ۲۰۳۰ میشه نظر داد…..

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. khashayar

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (106 ديدگاه)

        من گفتم توی این سال 2024 و سال های بعدش. میدونم سال 2023 سهامش رشد کرد. در ضمن این اتفاق قطعا میافته چه خوشت بیاد چه نیاد

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. OM.01

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (552 ديدگاه)

        @ارسلان
        (Byd شد ۹ ام که ؟!!🤣🤣 سوم مگه نبود مارکت کپش ؟)

        بی وای دی از سوم سقوط کرد نهم؟عزیزم متن رو خوندی یا فقط عکس نگاه کردی؟
        این لیست 23 خودروی انتخابی تو نروژ بوده و با هم رقابت کردن در بحث پیمایش در هوای سرد و شرکت چینی hiphi که اتفاقا جزو بهترین های چین حساب میشه و بسیار گرونه اول شد(این ماشین hiphi Z حتی مت واتسون هم تحت تاثیر قرار داد) محصولات xpeng و nio هم رتبه 5 الی 7 گرفتن و byd هم با مدل ارزان دلفین نهم شد

        در حال حاضر byd پرفروش ترین برند خودروی الکتریکی در جهان حساب میشه و آمار صادرات به اروپا چند ماه آخر سال 2023 شیب صعودی زیادی گرفت و امسال هم احتمالا ادامه داشته باشه.

        (۲۰۳۰ مشخص میشه کی میمونه کی میره ، زیاد نگران نباش!! اپل شاید همه ی جدیدارو ترکوند ، خدارو چه دیدی…تسلا هم واقعا به شرکت تکنولوژی تبدیل نشه و رو همین فقط خودرو بمونه آینده ای نداره)

        در خصوص خودروی اپل باید بگم همونطور که 3خودروی هواوی نتونست از لحاظ آمار فروش به پای چانگان جیلی یا byd برسه(سلاطین خودروسازی چین) و خودروی شیائومی هم بیشتر تبلیغات رسانه ای بود و حرف خاصی برای گفتن نداشت قطعا خودروی اپل هم هیچ حرفی دربرابر بنز بی ام و پورشه فورد نداره(سلاطین خودروسازی جهان)

        ما داریم درباره ماشین صحبت میکنیم نه گجت چرخ دار. گجت چرخ دار میخواهید پیشنهاد من همین hiphi Z هست. از لحاظ آپشن تکنولوژی هوش مصنوعی خودران دیزاین فضایی نفر اوله…

        این کل کل های مسخره رو درک نمیکنم. اون سر دنیا دارن ماشین میسازن شرکت سازنده داره سود میکنه مدیرانش دارن پولدارتر میشه و مصرف کننده می‌خره و لذت میبره و اینجا یه سری ها سر هیچ پوچ کل‌کل میکنن
        اگه فلان ماشین بده و تو دوسش نداری خب مشکلی نداره تو نخر قرار نیست بقیه حرف تورو گوش کنن

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. ارسلان

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (260 ديدگاه)

          داداش این همه توضیح دادی که آخر بگی دوست نداری نخر 😂 ؟! مگه قرار بوده بخرم ؟! واقعاً قانع کننده بود!!! مت واتسون همینی نیست که سایبرتراک و انداخته بود وسط با پورشه و….بعد آخرم گفت عجب چیزیه این سایبرتراک ، کلی به روش های مختلف تبلیغات کرد برا تسلا !! یه عده ام گفتند ویدیو جعلی بوده و..این بنده خدا برا پول ، پراید ام بهش بدی بهبه و چهچه میکنه!!! Hiphi و که بنداز دور کلا اصلاً حتی ارزش نداره در موردش بگم ، BYD هم قدرت وارن بافت و بلاک راک و..است که باعث میشه تو ازش تعریف کنی وگرنه BYD همینیه که وارد ایران ام شد و کسی ازش تعریف نکرد !! نروژم کلا براش مهم نیست برند ماشین چی باشه فعلأ فقط دنبال این اند که برقی باشه ، مقصدی نیست با ۵ میلیون نفر جمعیت که بخوای ازش حرف بزنی و در مورد آمار و…اش توضیح بدی!!!

          اپل ام چیش با شیائمومی قابل مقایسه است که ماشینش باشه ؟! اپل یه هدست معرفی کرد برو ببین چندتا ازش فروخته سه روز نشده!! کل دنیا ترکیده….

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. ارسلان

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (260 ديدگاه)

          مشکل ایرانی ها اینه که هرچی یکی بگه و قبول می‌کنند!!! مثل بورس که گفتند بازده ای و ببین فوق العاده است ، ملت ام دیدند و رفتند پولشون و ریختند توش!!! 🤣 الان ام ۴ ساله میزنند تو سر خودشون!!
          مردم ایران کلا با حرف رسانه داره زندگی میکنه ، از بهره ۳۰ درصد بانک بگیر که همه براش صف کشیدند تا قرعه کشی خودرو و پیش خرید خودرو و…. چینی خوبه چون پدال میگه ، پدال ام منبع معتبری داره که یکی تو نروژ یه آماری نمیدونم چطوری درآورده ، آیا درست ، آیا غلط ، از اون استفاده کرده! مت واتسون ام تبلیغات خوبی میکنه!! نتیجه میگیریم که بنز نخریم hiphi بخریم که مت واتسون دوست داشته!! وارن بافت می‌دونستی کادیلاک سوار میشه ؟!

          موافقم 2
          مخالفم 2
  9. Dark Knight

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    تویوتا و کلا بقیه ژاپنی ها که فعلا نمیشه در مورد برقی هاشون صحبت کرد چون واقعا افتضاح هستن ولی در مورد تسلا عجیب بود ! فکر میکردم پرفروش ترین برقی ساز جهان خیلی بهتر از اینها باشه اما به هر حال از عملکرد i5 و eqe لذت بردم که از همه ماشین های تسلا بهتر بودن در مورد چینی ها هم درسته که پیشرفت زیادی داشتن ولی هنوز نمیشه به عنوان محصولات قابل اطمینان ازشون یاد کرد چون اولا هنوز به خیلی از بازار های بزرگ دنیا مثل آمریکا شمالی نرفتن و دوما سال گذشته یعنی ۲۰۲۳ وقتی تسلا مدل y شد پرفروش ترین ماشین جهان قشنگ نابودشون کرد و به اصطلاح نشون داد کت تن کیه و این فروش پایین چینی ها تو جهان قطعا یک علتی داشته که باعث میشه هنوز قابل اطمینان نباشن و در حد همون اسباب بازی های همیشگی بمونن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    مشکل بعضی ها اینه که فکر میکنن چین کشور مستقله و داره پیشرفت میکنه و دنیا رو میگیره و ماشین هاش کولاک میکنن و…
    اولا ماشین های چینی اگر، تاکید می‌کنم اگر کیفیت داشته باشن، حالا حالا ها مونده تا اثبات بشه به مردم.
    دوما، اینایی که میگن چین دنیا رو میگیره و فلان و بهمان؛ چین هیچی از خودش نداره،هیچی
    فقط و فقط آمریکا چین رو بزرگ کرده و پر و بال داده
    نظرم توی ماشین سازی نیست ها، به آلمانی و ژاپنی و کره ای فن ها بر نخوره (خودم فن همشون هستم)
    اگر آمریکا اراده کنه چین دوچرخه سوار میشه از این به بعد، فقط کافیه تکنولوژی رو ازش بگیره. چین هرچی داره از کشور های دیگه اس. حتی تو مبحث ماشین، چین چی از خودش داره؟ هرچی هست رو کشور های دیگه اختراع کردن و چین داره استفاده میکنه. (آپشن، مهندسی، متریال و…)
    آمریکا داره چین رو وابسته می‌کنه
    میگی چجوری؟
    اینجوری که الان بی وای دی یا شرکت های دیگه چینی کلی ماشین میسازن و پیشرفت میکنن، اون موقع که تو اوج هستن، آمریکا میگه باید فلان کارو بکنی یا یه درخواستی ازش میکنه
    چین میبینه خیلی بزرگ و پیشرفته شده، مخالفت میکنه
    اونجا آمریکا تحریمش میکنه، چین میبینه که اینهمه ماشین رو دستم مونده، موافقت میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. مهران

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      عزیز این حرفارو دقیقا از کجا اوردی؟!
      با این جمعیت و نیروی انسانی و ……که داره نیازی به کشوری دیگ نداره…
      هرچند حالم ازش بهم میخوره اما حرفات حرفای درستی نیستن

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4384 ديدگاه)

        کاربر (مهران)
        چین در چه زمینه نیاز به کشور دیگه ای نداره؟
        نیروی انسانی؟ آره، خیل داره. تا آخر الزمان نیاز به نیروی انسانی نداره.
        ولی توی تکنولوژی، فناوری های کامپیوتری و… وابسته اس.

        موافقم 6
        مخالفم 1
    2. مانی

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      چرا آمریکا باید چین را بزرگ کنه؟مگه مرض داره؟مگه دیوانه هست که برای خودش رقیب اقتصادی و نظامی درست کنه؟مگه دیوانه هست که برای خودش دردسر درست کنه؟
      آمریکا اراده کنه چین دوچرخه سوار میشه؟!!!!!!!…
      حتی عقب مانده ترین و بی سواد ترین نوکرای آمریکا در دنیا هم تا این حد آمریکا بزرگ نمی کنند که امثال تو آمریکا رو بزرگ می کنید.حتی کشورهای نوکر آمریکا هم اینقدر به آمریکایی ها بهاء نمیدن که امثال تو میدین…توهم توطئه هم واقعا بد دردی هست.آدم بد جور می افته به چرند گویی و مزخرف گفتن شدید.

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. Genius

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        برو تاریخ بخون دوران بیل کلینتون چین رو امریکا کرد کارخانه دنیا.سنت کمه تینیجری باشه اشکالی نداره لااقل تو گوگل بجای سرچ پ…. تاریخ مطالعه کنی بد نیست

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (4384 ديدگاه)

          کاربر(Genius)
          منم همینو میگم دیگه؟
          و اینکه سرچ گوگل نیست و مطالعه شده
          هرکی سنش کمه به این دلیل نیست که مطالعه نداره.

          موافقم 7
          مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (4384 ديدگاه)

        کاربر(مانی)
        اولا باید بزرگ بکنه، (نه صرفا چین) برای اینکه رقیب ظاهری درست بکنه.

        دوما ایجاد رقیب برای مصرف گرایی و مصرف بیشتر محصولات هست.

        سوما آمریکا میخواد که همه مردم دنیا بتونن از تکنولوژی های روز چه بی کیفیت چه با کیفیت استفاده کنن، برای همینه که چین رو بزرگ کرده تا تکنولوژی خیلی ارزون تر به دست مردم برسونه، حالا که در ماشین چه توی موبایل که مثالش میشه شیائومی که در انواع رده های قیمتی گوشی موبایل داره،اگر دقت کنین از یه سالی به بعد گوشی های همه چند دوربینه شد(منظورم اینه که نسل گوشی کلا عوض شد همه گوشی جدید خریدن)
        حالا پشت پرده اش چیه خدا میدونه.

  11. Taha Ayoobi

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    چراغ های جلو هایفای Z یکم شبیه کادیلاکه
    مدل های بین 2015 تا 2020

    موافقم 8
    مخالفم 3
  12. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (403 ديدگاه)

    بعد ما میگیم تویوتا خالی می‌بنده در مورد باتری حالت جامد و اصلا تکنولوژی برقیش خیلی عقب هست تویوتا فن ها بر آشفته میشن. حقیقت گاهی میخوره تو صورت آدم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Anti BTS

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کمپانی که اینقدر تو برقیا ضعیفه و خالی بنده پس چطور میخواد ۱۰ مدل برقی سال ۲۰۲۶ به بازار ارائه کنه و بعد از اون تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۳۰ مدل برقی افزایش بده ؟
      یعنی همش ۲ تا ۶ سال دیگه .
      یعنی مدیرانش پای بساط بودن و همچین حرفی زدن ؟
      یا برنامه دارن و با پلن میرن جلو و پروتایپ هم ساختن ؟

      https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-launch-10-new-battery-ev-models-by-2026-cto-2023-04-07/

  13. BMW

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    اوضاع داره خطری میشه😂

  14. JaMsHiD

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2798 ديدگاه)

    موقعی کامنتای مقالات سال ۹۵ رو میخونم تاسف میخورم که میبینم پدال به چه وضعی افتاده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا