در آزمایش زمستانی ۲۳ خودروی الکتریکی در نروژ، هایفای Z چینی کمترین کاهش برد در هوای سرد و فولکسواگن ID.4 و تویوتا bZ4X بیشترین کاهش را داشتهاند.
میدانیم که هوای سرد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را کاهش میدهد اما آزمایشی در نروژ نشان داده است که خودروی چینی هایفای Z این کاهش را به حداقل رسانده و در شعاع حرکتی زمستانی از همهٔ رقبا بهتر عمل کرده است. هایفای Z در کنار ۲۲ خودروی الکتریکی دیگر توسط فدراسیون اتومبیل نروژ در اواخر ژانویه در دمایی بین منفی ۲ تا منفی ۱۰ درجهٔ سانتیگراد تحت یک آزمایش رانندگی گسترده قرار گرفته و تنها ۵.۹ درصد از شعاع حرکتی آن کاسته شده است.
به همین دلیل، هرچند هایفای Z بیشترین شعاع حرکتی را در بین خودروهای گروه نداشته اما در هوای سرد آنقدر خوب عمل کرده که توانسته بردی بیشتر از همهٔ خودروها ارائه کند. این خودروی چینی موفق شد در آزمایش موردبحث با یکبار شارژ کامل تا ۵۲۲ کیلومتر را طی کند. این یعنی برد هایفای Z در هوای سرد کمتر از ۶ درصد کاهش پیدا میکند و تنها خودروی این آزمایش لقب میگیرد که در هوای زمستانی کمتر از ۱۰ درصد از شعاع حرکتی اعلامی خود را از دست میدهد.
دیگر خودروهای الکتریکی حاضر در این آزمایش اما میزان مختلفی از کاهش شعاع حرکتی زمستانی را نشان دادهاند. بهعنوانمثال، بامو i5 کاهش برد ۱۲.۲ درصدی را تجربه کرده و شعاع حرکتی آن از ۵۰۵ کیلومتر به ۴۴۳ کیلومتر رسیده است. کیا EV9 و لوتوس الترا هم همینقدر کاهش برد داشتهاند اما شعاع حرکتی فورد F150 لایتنینگ کاهش قابلتوجه ۲۱.۶ درصدی داشته و از ۴۲۹ کیلومتر به ۳۳۷ کیلومتر رسیده است.
یکی از خودروهایی که ضعیفترین عملکرد را در آزمون زمستانی داشته، نسخهٔ فیسلیفت تسلا مدل ۳ است که برد آن با کاهشی ۲۹.۹ درصدی از ۶۲۹ به ۴۴۱ کیلومتر رسیده است. پولستار ۲ با کاهش ۳۰ درصدی و ولوو C40 با کاهش ۳۰.۹ درصدی برد نیز مشابه تسلا ضعیف عمل کردهاند اما بیشترین کاهش برد در سرما را تویوتا bZ4X و فولکسواگن ID.7 تجربه کردهاند. شعاع حرکتی این کراساوورهای الکتریکی ژاپنی و آلمانی در زمستان به میزان چشمگیر نزدیک به ۳۲ درصد کمتر شده است. بدین ترتیب برد تویوتا از ۴۶۰ به ۳۱۳ کیلومتر و فولکسواگن از ۶۰۸ به ۴۱۴ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.
دلیل کاهش برد اندک هایفای Z در هوای سرد سیستم هوشمند مدیریت حرارت است. این سیستم که توسط خود هیومن هورایزون (شرکت مادر برند هایفای) توسعه پیدا کرده است، باطریها را در پنجرهٔ دمای عملیاتی بهینه نگه میدارد. در طول این آزمایش، سیستم مذکور توانسته هم باطریها و هم دمای کابین را گرم نگه دارد که این موضوع در کشورهای سردسیری مثل نروژ بسیار مهم خواهد بود. هیومن هورایزون که خود را سازندهٔ خودروهای الکتریکی لوکس میداند، سال گذشته برای اولین بار وارد بازار اروپا شد. این شرکت علاوه بر هایفای Z، کراساوورهای هایفای X و هایفای Y را هم تولید میکند.
خودرو | برد اعلامی (کیلومتر) | برد زمستانی (کیلومتر) | اختلاف (کیلومتر) | اختلاف (درصد) |
هایفای Z | ۵۵۵ | ۵۲۲ | ۳۳ | ۵.۹ |
بامو i5 | ۵۰۵ | ۴۴۳.۶ | ۶۱.۴ | ۱۲.۲ |
لوتوس الترا | ۵۳۰ | ۴۶۴.۶ | ۶۵.۴ | ۱۲.۳ |
کیا EV9 | ۵۰۵ | ۴۴۱.۹ | ۶۳.۱ | ۱۲.۵ |
ژپنگ G9 | ۵۲۰ | ۴۵۱.۸ | ۶۸.۲ | ۱۳.۱ |
نیو EL6 | ۵۲۹ | ۴۵۶ | ۷۳ | ۱۳.۸ |
نیو ET5 | ۵۶۰ | ۴۸۱.۴ | ۷۸.۶ | ۱۴ |
مرسدس بنز EQE350 | ۴۹۱ | ۳۹۹ | ۹۲ | ۱۸.۷ |
آئودی Q8 E-Tron | ۵۱۵ | ۴۱۱.۴ | ۱۰۳.۶ | ۲۰.۱ |
بیوایدی دلفین | ۴۲۷ | ۳۳۹.۲ | ۸۷.۸ | ۲۰.۶ |
فورد F150 لایتنینگ | ۴۲۹ | ۳۳۷.۵ | ۹۱.۵ | ۲۱.۶ |
MG4 تروفی | ۵۲۰ | ۳۹۹.۶ | ۱۲۰.۴ | ۲۳.۲ |
هیوندای آیونیک ۶ | ۶۱۴ | ۴۶۷.۸ | ۱۴۶.۲ | ۲۳.۸ |
هیوندای کُنا EV | ۴۵۴ | ۳۴۱.۳ | ۱۱۲.۷ | ۲۴.۸ |
نیسان آریا | ۴۹۸ | ۳۶۹.۴ | ۱۲۸.۶ | ۲۵.۸ |
پژو e-308 | ۴۰۹ | ۲۹۷ | ۱۱۲ | ۲۷.۴ |
جیپ اونجر | ۳۹۵ | ۲۸۶ | ۱۰۹ | ۲۷.۶ |
اوپل آسترا ST | ۴۱۳ | ۲۹۶ | ۱۱۷ | ۲۸.۳ |
تسلا مدل ۳ | ۶۲۹ | ۴۴۱ | ۱۸۸ | ۲۹.۹ |
پولستار ۲ | ۶۱۴ | ۴۳۰ | ۱۸۴ | ۳۰.۰ |
ولوو C40 | ۵۷۲ | ۳۹۵ | ۱۷۷ | ۳۰.۹ |
تویوتا bZ4X | ۴۶۰ | ۳۱۳.۵ | ۱۴۶.۵ | ۳۱.۸ |
فولکسواگن ID.7 | ۶۰۸ | ۴۱۴ | ۱۹۴ | ۳۱.۹ |
پیام
۱۷ بهمن ۱۴۰۲تفاوت کره و ژاپن جدید در یک جدول!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۲BYD شرکتی میشه که در آینده ارزش و اعتبارش از تمام شرکتهای گردنکلف امروزی هم بالاتره و آیندهی صنعت خودرو اگر قرار باشه برقی بشه ، چین رئیس کل میشه!!!
تنها راه حفاظت کشورها از صنایعشون اینه که قانون وضع کنند برای ورود چینیها و اگر نه خورده میشوند !!!
سامورايي
۱۷ بهمن ۱۴۰۲بعنوان ژاپن فن با خوندن این متن و پی بردن به اینکه بیشترین کاهش برد برای یک محصول ژاپنی بود بار دیگه به اون تیتر معروف فکر میکنم:
به راستی چه شد که ژاپنی ها عقب ماندن ؟
net
۱۷ بهمن ۱۴۰۲جدیدا یک مشکل برای ماشین های برقی در امریکا به وجود امده این هست که ماشین های برقی در هوای سرد زودتر شارژ خالی می کنند .پدال یک پست در مورد علت زودتر شارژ خالی کردن ماشین برقی در هوای سرد قرار بده
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲به راستی چه شد که ژاپن باتری تسلا را تامین میکند؟
ارسلان
۱۷ بهمن ۱۴۰۲🤣🤣 BYD شد ۹ ام که ؟!! سوم مگه نبود مارکت کپش ؟!
میدونستی بزرگترین شرکت املاک و مستغلات چین ورشکست شد ؟! 😂 ارزش کل شرکت حتی به بدهی هاش ام نرسیده گویا!!!
۲۰۳۰ مشخص میشه کی میمونه کی میره ، زیاد نگران نباش!! اپل شاید همه ی جدیدارو ترکوند ، خدارو چه دیدی…تسلا هم واقعا به شرکت تکنولوژی تبدیل نشه و رو همین فقط خودرو بمونه آینده ای نداره
amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۲درسته وقتی به جداول فروش مینگریم به خوبی متوجه میشویم
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چند سال آینده تمام برند های سنتی حذف میشن و چین سردمدار مهم میشه مگر ترامپ بیاد جنگ تعرفه راه بندازه آفرین اژدهای کمونیست که باعث حیرت جهان شدی 👏👏👏👏🇨🇳🇨🇳🇨🇳
Car love
۱۷ بهمن ۱۴۰۲“اما بیشترین کاهش برد در سرما را تویوتا bZ4X ”
افتخاری دیگر برای صنعت فلک زده برقی سازه جاپون
😍
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲همین جاپون شمارو با ساختن باتری بهینه تر برا تسلا خار و خفیف کرده
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲همین پاناسونیک جاپون که مسخرش میکردید شمارو با ساختن باتری بهینه تر برا تسلا خوار و خفیف کرده
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲تفاوت چین با کره در یک جدول .
بیخود نبود کره ای ها رفتن سراغ باتری چینی :)
Car love
۱۷ بهمن ۱۴۰۲نمیدونم کی رفته سراغ باتری کی فقط میدونم که کره دومین تامین کننده باتری جهانه و اینکه جاپون علاوه بر چین از کره هم باتری گدایی میکنه از شانس بدتون 😂😂😂
جاپون فن به دکل چین متوسل شده😂😂 اینههههههه نشانه باخت و ضعف 😂😂😂
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲تسلا متوسل شده به باتری های ژاپنی !
ای وای !!!
https://www.pedal.ir/tesla/panasonic-make-new-batteries-for-tesla/
پیام
۱۷ بهمن ۱۴۰۲اینم در جواب کسایی که میگن کره باتریش رو از چین میگیره.
کره جنوبی در حال تبدیل شدن به یکی از پیشتازان دنیا در حملونقل بدون کربن است و تقریبا 30 درصد باتری خودروهای برقی دنیا توسط سه شرکت بزرگ خانوادگی کرهای تولید میشود.
https://fa.ieb.today/4885
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲«شرکت CATL تأمین باتری محصولات فورد، هیوندای، تویوتا، بی ام و، ولوو و تسلا را بر عهده دارد.»
https://www.pedal.ir/porsche/porsche-electric-macan-batteries-catl/
byd هم سلام میرسونه :)
اسد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲دو مدل هیوندای هم تو زمستان بدجور کم آوردن !!!
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چه جالب . همون قدر که بخاطر سرما از برد bz4x کم میشه از برد آیونیک ۶ هم کم میشه . رده ی بعدیشم که هیوندا کنائه ! اون وقت اون همه ادعا هم داشتن :)
تسلا مدل ۳ و فولکس id7 هم اصلا تعریفی نداشتن .
این هم جواب دیگری بر تحلیل ها و تمسخر یه عده بچه سال پر ادعا :)
پیام
۱۷ بهمن ۱۴۰۲آنتی بی تی اس هنوز نمی فهمی که هر چه قدر عدد خیره باتری بزرگتر باشه، اون میزانی که هزش کم میشه، بیشتره؟!!! واقعا تو کجا تحصیل کردی؟! احساس میکنم پونزده شونزده سالت هست. حای عنوان هم نمی فهمید! دیگه خبرای قبل بماند. دیگه نبینم بگید ژاپن، چون برد ماشیناتون تو این لیست همه چیز رو ثابت میکنه!
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲اون همه ادعای برقی و تکنولوژی میکردی و با ده ها اکانت میگفتی تویوتا تو سرما بردش نصف میشه و مسخره میکردی ، آخرش دیدی دقیقا همین ۱۴۶ کیلومتر از برد ماشین محبوبت بخاطر سرما کم میشه :)
میگی نه برو جدول رو نگاه کن .
اینم بره پیش بقیه کلکسیونت . از اون قضیه کلاهبرداری کره که ازش دفاع میکردی و لینک دادم محو شدی ، تا اون قضیه مقایسه جنسیس و لکسوس که گردن نمیگرفتی و بعد لینک بازم ناپدید شدی :)
راستی چرا از تسلا چیزی نگفتی ؟ :)
amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۲واسه خوشی دلت تو محصول شکست خورده فراخوانی رو با گل سر سبدهای کره ای برای هزارم مقایسه کن و هرکسی که نگفت کره ای شاهکاره بهش بگو ۱۵ ۱۶ ساله!!!!!!!!!!!
Ehsan
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چطور حساب کردی که همونقدر کم شد؟
از آیونیک ۵ حدود ٢٣ درصد کم شد
از تویوتا bz4x ٣١ درصد کم شد
جدول جلو روتون گذاشته بازم از رو نمیرین ؟ عجیبه
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲جدول جلو روتونه عدد ۱۴۶ کیلومتر رو نمیبینی ؟ عجیبه .
Ehsan
۱۷ بهمن ۱۴۰۲از آیونیک ۵ حدود ٢٣ درصد کم شد
از تویوتا bz4x ٣١ درصد کم شد
کوچه علی چپ! تفاوت گنجایش ٢ باتری رو ببین بعد درصدو نگاه کن.البته درصدو واست نوشتم راهی جز دیدنش نداری متاسفانه :)
تنر
۱۸ بهمن ۱۴۰۲معمولا کاری به جومونگ و سامورایی های سایت ندارم ولی …
چجور به این نتیجه رسیدی که این دو تا ماشین یه اندازه از پیمایششون کم شده . دلیل این که ۳۲ درصد تویوتا برایر ۲۲ درصد هیوندا شده پیمایش اولیه افتضاح تویوتا هست
عین اینه که یکی ۱۰ میلیون پول بذاره تو بورس یک میلیون ضرر بده یکی دو میلیون بذاره بازم یک میلیون از دست بده طبق منطق شما اینا یک اندازه ضرر کردن
متعجبم اون ۲۰ نفری که لایکت کردن دیگه کی هستن
Amirmohammad
۱۷ بهمن ۱۴۰۲میدونم که خودت میدونی و متوجه داستان شدی ولی میخوای صرفا کل کل کنی و یه جوری قضیه رو جمع کنی اما برای یادآوری میگم که ١۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۶۱۴ کم بشه خیلی فرق داره با اینکه ۱۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۴۶۰ کیلومتر کم بشه
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲بله خودمم میدونم فرق هست .
اما مگه قرار نبود فقط تویوتا این ضعف رو داشته باشه ؟
یجوری بعضیا میگفتن انگار بقیه برند ها بردشون تو سرما خیلی کم نمیشه و اوکیه .
یهو کاهش ۱۴۶ کیلومتر از برد ؟!
چطور برای تویوتا این فاجعه ست اما برای هیوندا اوکیه ؟ :)
Amirmohammad
۱۷ بهمن ۱۴۰۲کی گفته فقط قراره تویوتا این ضعفو داشته باشه؟ همونطور که میبینی همه برندا این مشکلو دارن،حتی باتری گوشی هم تو سرما چنین مشکلی داره اما اینجا تفاوت یک برند قوی در الکتریکی با برند ضعیف اینطور مشخص میشه که کی بیشترین کاهش رو داشته که هموطنور که تو جدول خودت قطعا دیدی تویوتا بیشترین کاهش رو داره
نکته دیگه هم اینه که تویوتا در شرایط عادی هم طبق تست هایی که پدال مطلباشون رو گذاشت و اونارو هم خودت دیدی باز شعاع اعلامی کارخونه با شعاع واقعی که راننده ثبت کرد خیلی تفاوت داشت
Amirmohammad
۱۷ بهمن ۱۴۰۲تو هرچقدر که دوست داری میتونی هی بگی ۱۴۶ کیلومتر در حالی که خودتم میدونی داستان چی هست و کی عملکرد ضعیفی داشته اما ١۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۶۱۴ کم بشه خیلی فرق داره با اینکه ۱۴۶ کیلومتر از یک باتری با شعاع ۴۶۰ کیلومتر کم بشه.اگه یه روز بتونن به شعاع ۶۱۴ برن (که فعلا نرسیدن) درصدشون از ۳۲ خیلی بیستر هم میشه
Ev9 هم نگاه بنداز اونم جالبه
مجتبی .
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ظاهرا چینیها خیلی بیشتراز اون چیزیکه ماهاتوبازارمون میبینیم پیشرفت کردن.همیشه پایینترین کیفیتشون بدست ما میرسه. بااین شرایط فروش خوبی درمناطق سردسیر دنیا نصبت به دیگران خواهد داشت.
پیام
۱۷ بهمن ۱۴۰۲فقط میتونم بگم اون افرادی که تویوتا و لکسوس برقی خریدن فقط تحت تاثیر اون ذهتیت قدیمی قرار گرفتن و پولشون رو دور ریختن! متاسفانه بعضیا توهم دارن و مشکل برند دارن! به این فکر نمیکنن که قابلیت اون ماشین چیه و چه تکنولوژی داره، به این فکر میکنن کجا میزنش!
amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۲قیافت با مدل برقی های درست درمون جاپونی های عقب مونده که هیچ وقت نمیتونن برقی بسازن دیدنی میشه
هرچند بار اولی نیست که غلط بودن تحلیلات ثابت میشه منتها سنگ پا…..
Killer
۱۷ بهمن ۱۴۰۲لامصب ٣ چرخه سازان تپه فتح نکرده نزاشتنا! اون از در رفتن چرخ این از بیشترین کاهش شعاع در سرما اونم از لو رفتن الکی بودن اعلام برد و زمان شارژشون
تازه این عنواوین رو با وجود کمک های کره و چین و آمریکا کسب کردن! خدا قوت
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲اگه اونجوره پس هر کی کره ای میخره ضرر کرده چون چینیا امکانات و تکنولوژی بیشتر و قیمت کمتری هم دارن . تازه دچار فراخوان و سرقت مداوم هم نمیشن . اینم نگفتم که خود کره از چین باتری میگیره :)
فروش جهانی تویوتا به بالای ۱۱ میلیون رسیده و لکسوس هم در بازار آمریکا ، رکورد خودشو شکسته و داره با بنز و بیمر رقابت میکنه . این ها هیچ کدوم حاصل اتفاق و تبلیغ الکی نیست بلکه حاصل مدیریت و برنامه ریزی و از همه مهمتر اعتبار و کیفیت اون برنده که برای سالهای متوالی تو اوج باقی میمونه . منتها کاملا مطابق انتظار ، تو سواد و شناخت کافی از دنیای خودرو نداری فکر میکنی اینها همش الکیه و باید به چارتا آپشن و غیره نگاه کرد !
همین bz4x و rz ، هزار درصد رشد فروش داشتن فقط به یک علت : برند معتبر . منتها چه فایده که هیچ وقت قرار نیست این مفاهیم رو بدونی .
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۲((علاوه بر این، به گفتهٔ مالکان، بهروزرسانی نرمافزاری که هیوندای برای این مشکل ارائه کرده چیزی شبیه چسب زخم است زیرا سرعت شارژ را کاهش میدهد تا از داغی بیشازحد دوشاخه جلوگیری کند)).
https://www.pedal.ir/hyundai/class-action-suit-against-hyundai/
من اینجا هستم و اجازه نمیدم کلاه برداری های چیوندا رو ماسمالی کنی:).
کاهش فروش یک میلیونی!!
سانگ یانگ 😁
Genius
۱۷ بهمن ۱۴۰۲عزیز؛دوام میدونی چیه؟؟؟چینیا لااقل ۵۰سال دیگه طول میکشه تا اعتماد من خریدار رو جلب کنن من که دیگه اونموقع نیستم منظور نسل بعدی است همونطور که ۴۰ سال قبل کسی میتسوبیشی گالانت میخرید همه میگفتن ریسک کردی اگه خوب درنیاد ضرر میکنی ولی امروز برند ژاپنی رو چشم بسته رو هوا میقاپن چینیا هم فعلا تو مرحله انکار از سمت بازار هستن اگه بتونن اثبات کنن که بنجلساز نیستن میدرخشن وگرنه محو میشن
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چینی ها در کجا در مرحله انکار هستن دقیقا؟! :) پرفروشترین برند برقی دنیا چینی هست گرامی. در عوض کسی ماشین ژاپنی برقی نمیخوره.
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲قضیه چین به کنار .
کسی ماشین برقی ژاپنی نمیخره ؟
نیسان بیش از یک میلیون خودروی تمام برقی فروخته !
https://insideevs.com/news/678579/nissan-global-bev-sales-one-million/amp/
اسد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲اونا که لکسوس و تویوتا خریدن ارزش پولشون حفظ میشه و اونایی که هیوندای میخرن ارزش خریدشون سقوط آزاد میکنه!!!! اینم تفاوتش
هومن
۱۷ بهمن ۱۴۰۲آقا کامنت غافلگیری فونیکس رپورتاژ بسته بود، حالا طبیعیه آگهیه! البته بگم خودم چینی دارم ایکس ۵۵ . کلی تعریف کردید خب طبیعیه باشه قبول اصلا، ولی آخه خودروی مجلل دیگه زور داشت الان یعنی آریزو ۸ میشه مجلل! مگه مجلل به امثال رولزرویسو میباخو چمیدونم سنچوریو کادیلاکو اینا نمیگفتن !؟
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چهارتا آپشن چند بار مصرف ریختن توش میگن مجلل
پیام
۱۷ بهمن ۱۴۰۲تصمیم مرسدس برای ساخت برج یک میلیارد دلاری در دبی
https://www.instagram.com/reel/C2wwOe5Ig4S/?igsh=emd3YzBxam90enY5
مردی که دنیا رو فروخت
۱۷ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/
تصمیم هیوندای برای فراخوان 3 میلیون خودرو
Amirmohammad
۱۷ بهمن ۱۴۰۲در این زمینه برقی ها واقعا نیاز به کار دارن.البته نمیشه خیلی هم بهشون گیر داد چون صرفا چند ساله که شروع کردن و بنظرم فعلا دوره آزمون ن خطای برقیاس و مونده تا به تکامل برسن
khashayar
۱۷ بهمن ۱۴۰۲همونطور که لوسید ورشکسته شد انتظار میزه تسلا هم به همون سرنوشت دچار بشه یا حداقل ارزش خودشو از دست بده و حتی امسال هم احتمال یک ریزش عمیق در سهام تویوتا و کاهش ارزش این برند داشته باشیم.
سوشیانت
۱۷ بهمن ۱۴۰۲لوسید ورشکسته نشده و از لحاظ پرفورمنس تو سدان ها حرف اول رو میزنه
khashayar
۱۷ بهمن ۱۴۰۲لوسید سال 2023 هیچ تولیدی نداشته و از زمان تولیدش توی ضرر بوده
——————————————————
2019 = منفی 277 میلیون دلار
2020 = منفی 720 میلیون دلار
2021 = منفی 2580 میلیون دلار (2.58 میلیارد دلار)
2022 = منفی 1300 میلیون دلار (1.3 میلیارد دلار)
ارین صاحب جمعی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲والا با سالی ۴۰۰ دستگاه فروش فرقی با ورشکستگی نداره 🤣🤣🤣🤣
ارسلان
۱۷ بهمن ۱۴۰۲سهام تویوتا اتفاقا افزایش داشت BYD از سوم سقوط کرد به رده ۹ ام!!! 😂😂 آدم های عاقل هیچ وقت جوگیر نمیشند و به حرف رسانه ها و تحلیل های آب دوغ خیاری و مقایسه های مسخره توجه نمیکنند!!! باید دید تا ۲۰۳۰ چی میشه!! بعد از ۲۰۳۰ میشه نظر داد…..
khashayar
۱۷ بهمن ۱۴۰۲من گفتم توی این سال 2024 و سال های بعدش. میدونم سال 2023 سهامش رشد کرد. در ضمن این اتفاق قطعا میافته چه خوشت بیاد چه نیاد
OM.01
۱۷ بهمن ۱۴۰۲@ارسلان
(Byd شد ۹ ام که ؟!!🤣🤣 سوم مگه نبود مارکت کپش ؟)
بی وای دی از سوم سقوط کرد نهم؟عزیزم متن رو خوندی یا فقط عکس نگاه کردی؟
این لیست 23 خودروی انتخابی تو نروژ بوده و با هم رقابت کردن در بحث پیمایش در هوای سرد و شرکت چینی hiphi که اتفاقا جزو بهترین های چین حساب میشه و بسیار گرونه اول شد(این ماشین hiphi Z حتی مت واتسون هم تحت تاثیر قرار داد) محصولات xpeng و nio هم رتبه 5 الی 7 گرفتن و byd هم با مدل ارزان دلفین نهم شد
در حال حاضر byd پرفروش ترین برند خودروی الکتریکی در جهان حساب میشه و آمار صادرات به اروپا چند ماه آخر سال 2023 شیب صعودی زیادی گرفت و امسال هم احتمالا ادامه داشته باشه.
(۲۰۳۰ مشخص میشه کی میمونه کی میره ، زیاد نگران نباش!! اپل شاید همه ی جدیدارو ترکوند ، خدارو چه دیدی…تسلا هم واقعا به شرکت تکنولوژی تبدیل نشه و رو همین فقط خودرو بمونه آینده ای نداره)
در خصوص خودروی اپل باید بگم همونطور که 3خودروی هواوی نتونست از لحاظ آمار فروش به پای چانگان جیلی یا byd برسه(سلاطین خودروسازی چین) و خودروی شیائومی هم بیشتر تبلیغات رسانه ای بود و حرف خاصی برای گفتن نداشت قطعا خودروی اپل هم هیچ حرفی دربرابر بنز بی ام و پورشه فورد نداره(سلاطین خودروسازی جهان)
ما داریم درباره ماشین صحبت میکنیم نه گجت چرخ دار. گجت چرخ دار میخواهید پیشنهاد من همین hiphi Z هست. از لحاظ آپشن تکنولوژی هوش مصنوعی خودران دیزاین فضایی نفر اوله…
این کل کل های مسخره رو درک نمیکنم. اون سر دنیا دارن ماشین میسازن شرکت سازنده داره سود میکنه مدیرانش دارن پولدارتر میشه و مصرف کننده میخره و لذت میبره و اینجا یه سری ها سر هیچ پوچ کلکل میکنن
اگه فلان ماشین بده و تو دوسش نداری خب مشکلی نداره تو نخر قرار نیست بقیه حرف تورو گوش کنن
ارسلان
۱۷ بهمن ۱۴۰۲داداش این همه توضیح دادی که آخر بگی دوست نداری نخر 😂 ؟! مگه قرار بوده بخرم ؟! واقعاً قانع کننده بود!!! مت واتسون همینی نیست که سایبرتراک و انداخته بود وسط با پورشه و….بعد آخرم گفت عجب چیزیه این سایبرتراک ، کلی به روش های مختلف تبلیغات کرد برا تسلا !! یه عده ام گفتند ویدیو جعلی بوده و..این بنده خدا برا پول ، پراید ام بهش بدی بهبه و چهچه میکنه!!! Hiphi و که بنداز دور کلا اصلاً حتی ارزش نداره در موردش بگم ، BYD هم قدرت وارن بافت و بلاک راک و..است که باعث میشه تو ازش تعریف کنی وگرنه BYD همینیه که وارد ایران ام شد و کسی ازش تعریف نکرد !! نروژم کلا براش مهم نیست برند ماشین چی باشه فعلأ فقط دنبال این اند که برقی باشه ، مقصدی نیست با ۵ میلیون نفر جمعیت که بخوای ازش حرف بزنی و در مورد آمار و…اش توضیح بدی!!!
اپل ام چیش با شیائمومی قابل مقایسه است که ماشینش باشه ؟! اپل یه هدست معرفی کرد برو ببین چندتا ازش فروخته سه روز نشده!! کل دنیا ترکیده….
ارسلان
۱۷ بهمن ۱۴۰۲مشکل ایرانی ها اینه که هرچی یکی بگه و قبول میکنند!!! مثل بورس که گفتند بازده ای و ببین فوق العاده است ، ملت ام دیدند و رفتند پولشون و ریختند توش!!! 🤣 الان ام ۴ ساله میزنند تو سر خودشون!!
مردم ایران کلا با حرف رسانه داره زندگی میکنه ، از بهره ۳۰ درصد بانک بگیر که همه براش صف کشیدند تا قرعه کشی خودرو و پیش خرید خودرو و…. چینی خوبه چون پدال میگه ، پدال ام منبع معتبری داره که یکی تو نروژ یه آماری نمیدونم چطوری درآورده ، آیا درست ، آیا غلط ، از اون استفاده کرده! مت واتسون ام تبلیغات خوبی میکنه!! نتیجه میگیریم که بنز نخریم hiphi بخریم که مت واتسون دوست داشته!! وارن بافت میدونستی کادیلاک سوار میشه ؟!
Dark Knight
۱۷ بهمن ۱۴۰۲تویوتا و کلا بقیه ژاپنی ها که فعلا نمیشه در مورد برقی هاشون صحبت کرد چون واقعا افتضاح هستن ولی در مورد تسلا عجیب بود ! فکر میکردم پرفروش ترین برقی ساز جهان خیلی بهتر از اینها باشه اما به هر حال از عملکرد i5 و eqe لذت بردم که از همه ماشین های تسلا بهتر بودن در مورد چینی ها هم درسته که پیشرفت زیادی داشتن ولی هنوز نمیشه به عنوان محصولات قابل اطمینان ازشون یاد کرد چون اولا هنوز به خیلی از بازار های بزرگ دنیا مثل آمریکا شمالی نرفتن و دوما سال گذشته یعنی ۲۰۲۳ وقتی تسلا مدل y شد پرفروش ترین ماشین جهان قشنگ نابودشون کرد و به اصطلاح نشون داد کت تن کیه و این فروش پایین چینی ها تو جهان قطعا یک علتی داشته که باعث میشه هنوز قابل اطمینان نباشن و در حد همون اسباب بازی های همیشگی بمونن
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲مشکل بعضی ها اینه که فکر میکنن چین کشور مستقله و داره پیشرفت میکنه و دنیا رو میگیره و ماشین هاش کولاک میکنن و…
اولا ماشین های چینی اگر، تاکید میکنم اگر کیفیت داشته باشن، حالا حالا ها مونده تا اثبات بشه به مردم.
دوما، اینایی که میگن چین دنیا رو میگیره و فلان و بهمان؛ چین هیچی از خودش نداره،هیچی
فقط و فقط آمریکا چین رو بزرگ کرده و پر و بال داده
نظرم توی ماشین سازی نیست ها، به آلمانی و ژاپنی و کره ای فن ها بر نخوره (خودم فن همشون هستم)
اگر آمریکا اراده کنه چین دوچرخه سوار میشه از این به بعد، فقط کافیه تکنولوژی رو ازش بگیره. چین هرچی داره از کشور های دیگه اس. حتی تو مبحث ماشین، چین چی از خودش داره؟ هرچی هست رو کشور های دیگه اختراع کردن و چین داره استفاده میکنه. (آپشن، مهندسی، متریال و…)
آمریکا داره چین رو وابسته میکنه
میگی چجوری؟
اینجوری که الان بی وای دی یا شرکت های دیگه چینی کلی ماشین میسازن و پیشرفت میکنن، اون موقع که تو اوج هستن، آمریکا میگه باید فلان کارو بکنی یا یه درخواستی ازش میکنه
چین میبینه خیلی بزرگ و پیشرفته شده، مخالفت میکنه
اونجا آمریکا تحریمش میکنه، چین میبینه که اینهمه ماشین رو دستم مونده، موافقت میکنه
مهران
۱۷ بهمن ۱۴۰۲عزیز این حرفارو دقیقا از کجا اوردی؟!
با این جمعیت و نیروی انسانی و ……که داره نیازی به کشوری دیگ نداره…
هرچند حالم ازش بهم میخوره اما حرفات حرفای درستی نیستن
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲کاربر (مهران)
چین در چه زمینه نیاز به کشور دیگه ای نداره؟
نیروی انسانی؟ آره، خیل داره. تا آخر الزمان نیاز به نیروی انسانی نداره.
ولی توی تکنولوژی، فناوری های کامپیوتری و… وابسته اس.
مانی
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چرا آمریکا باید چین را بزرگ کنه؟مگه مرض داره؟مگه دیوانه هست که برای خودش رقیب اقتصادی و نظامی درست کنه؟مگه دیوانه هست که برای خودش دردسر درست کنه؟
آمریکا اراده کنه چین دوچرخه سوار میشه؟!!!!!!!…
حتی عقب مانده ترین و بی سواد ترین نوکرای آمریکا در دنیا هم تا این حد آمریکا بزرگ نمی کنند که امثال تو آمریکا رو بزرگ می کنید.حتی کشورهای نوکر آمریکا هم اینقدر به آمریکایی ها بهاء نمیدن که امثال تو میدین…توهم توطئه هم واقعا بد دردی هست.آدم بد جور می افته به چرند گویی و مزخرف گفتن شدید.
Genius
۱۷ بهمن ۱۴۰۲برو تاریخ بخون دوران بیل کلینتون چین رو امریکا کرد کارخانه دنیا.سنت کمه تینیجری باشه اشکالی نداره لااقل تو گوگل بجای سرچ پ…. تاریخ مطالعه کنی بد نیست
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲کاربر(Genius)
منم همینو میگم دیگه؟
و اینکه سرچ گوگل نیست و مطالعه شده
هرکی سنش کمه به این دلیل نیست که مطالعه نداره.
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲کاربر(مانی)
اولا باید بزرگ بکنه، (نه صرفا چین) برای اینکه رقیب ظاهری درست بکنه.
دوما ایجاد رقیب برای مصرف گرایی و مصرف بیشتر محصولات هست.
سوما آمریکا میخواد که همه مردم دنیا بتونن از تکنولوژی های روز چه بی کیفیت چه با کیفیت استفاده کنن، برای همینه که چین رو بزرگ کرده تا تکنولوژی خیلی ارزون تر به دست مردم برسونه، حالا که در ماشین چه توی موبایل که مثالش میشه شیائومی که در انواع رده های قیمتی گوشی موبایل داره،اگر دقت کنین از یه سالی به بعد گوشی های همه چند دوربینه شد(منظورم اینه که نسل گوشی کلا عوض شد همه گوشی جدید خریدن)
حالا پشت پرده اش چیه خدا میدونه.
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۲چراغ های جلو هایفای Z یکم شبیه کادیلاکه
مدل های بین 2015 تا 2020
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۲بعد ما میگیم تویوتا خالی میبنده در مورد باتری حالت جامد و اصلا تکنولوژی برقیش خیلی عقب هست تویوتا فن ها بر آشفته میشن. حقیقت گاهی میخوره تو صورت آدم.
Anti BTS
۱۷ بهمن ۱۴۰۲کمپانی که اینقدر تو برقیا ضعیفه و خالی بنده پس چطور میخواد ۱۰ مدل برقی سال ۲۰۲۶ به بازار ارائه کنه و بعد از اون تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۳۰ مدل برقی افزایش بده ؟
یعنی همش ۲ تا ۶ سال دیگه .
یعنی مدیرانش پای بساط بودن و همچین حرفی زدن ؟
یا برنامه دارن و با پلن میرن جلو و پروتایپ هم ساختن ؟
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-launch-10-new-battery-ev-models-by-2026-cto-2023-04-07/
BMW
۱۸ بهمن ۱۴۰۲اوضاع داره خطری میشه😂
JaMsHiD
۱۸ بهمن ۱۴۰۲موقعی کامنتای مقالات سال ۹۵ رو میخونم تاسف میخورم که میبینم پدال به چه وضعی افتاده !