روز جمعه مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ بزرگترین گردهمایی و یا همایش خودروهای کلاسیک چند سال اخیر، توسط کمیته کلاسیک در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار شد.
در این رویداد تقریباً تمامی کلوپهای زیر نظر کمیته کلاسیک حضوری پر رنگ داشتند و همین امر باعث شد تا حدود ۱۲۰۰ خودرو در این برنامه شرکت کنند. تمامی خودروهای حاضر با هماهنگی قبلی به پیست آزادی آمده بودند و همین امر باعث شده بود تا اکثر خودروهای شرکتکننده از نمونههای خاص و بکر باشند.
تعدادی از خاصترین خودروهای حاضر در همایش شامل: داج چارجر ۱۹۶۸، پلیموث کودا ۱۹۷۰، پورشه ۹۱۱، کوروت نسل سوم موسوم به C3، داج چلنجر ۱۹۷۴، فورد ماستنگ ۱۹۶۵، شورولت شِوِل ۱۹۷۲، تعدادی شورولت کامارو و پونتیاک ترنس ام از نسلهای مختلف، تعدادی از نسلهای مختلف شورولت ایمپالا شامل مدلهای ۱۹۶۳,۱۹۶۴,۱۹۷۳,۱۹۷۵,۱۹۷۶,۱۹۷۷,۱۹۷۸، شورولت مونتکارلو، تعدادی شورولت بلیزر و انواع مدلهای جیپ، آلفا رومئو اسپایدر، بی ام و ۲۰۰۲، بی ام و M3 E46، بی ام و E36، بنز ۱۹۰ sl، بنز ۲۳۰ sl معروف به پاگودا، بنز SLC، بنز ۱۷۰، بنز w111 کوپه، تعدادی فولکس بیتل و گلف در رنگهای مختلف که جذابیت خاصی به برنامه داده بودند، میشد. همچنین حضور تعدادی خودروی روز مانند داج چارجر ۲۰۱۶، بنز AMG GTS، آلفا رومئو 4C لانچ ادیشن نیز رنگ و بوی خاصی به برنامه بخشیده بودند.
حضور خودروها در پیست از صبح جمعه شروع شده بود؛ اما بازدیدکنندگان از ساعت ۱۴:۳۰ و پس از تهیه بلیت اجازه ورود به پیست را دریافت کردند. این برنامه تا ساعت ۱۹ ادامه داشت و تقریباً ۱۶ هزار نفر برای بازدید از این برنامه خود را به پیست آزادی رسانده بودند.
در مجموع میتوان گفت این برنامه از نظر تعداد، تنوع و کیفیت خودروها و همچنین استقبال علاقهمندان بسیار با کیفیت بود؛ اما طبق معمول و مانند هر برنامهٔ دیگری که توسط کمیته کلاسیک و در رأس آن فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برگزار شده است بدون حاشیه و مشکل نبود که از آن جمله میتوان به افزایش قیمت بلیت و پارکینگ، گرانفروشی بوفههای مستقر در پیست که نظارتی نیز به آنها نمیشد، ناهماهنگی بین افراد مسئول پیست و حراست که باعث بروز مشکلاتی برای خبرنگاران و عکاسان شد.
امیدواریم در آینده برگزاری چنین برنامهها و یا برنامههای مشابه با نظارت و مشکلات کمتری برگزار شود. در ادامه شما را به دیدن عکسهای این همایش دعوت میکنیم.
عکاسان: سجاد عباسی، ابوالفضل ابراهیمی، محمدحسین رضایی، صابر پاشا
BMW
۲۴ خرداد ۱۴۰۲یا ابوالفضل نمیدونستم ایران هم اینقدر ماشین خفن نور داره دمش گرم بابا براووووووو ولی دلم خواست خدایی نه تو ایران کلا دارم میگم
(Ali(chevynova
۲۵ خرداد ۱۴۰۲مثل همیشه حضور خوب نوا و بیوک در همایش جمعه نشون داد محبوبیت این ۲ تا ماشین چقدر زیاده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تعداد این ماشین ها در ایران زیاده و ایرانی محروم، مجبوره هرچی دم دستش هست دوست داشته باشه
(Ali(chevynova
۲۵ خرداد ۱۴۰۲پرایدم زیاده ولی محبوب نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ خرداد ۱۴۰۲صبر کنین20 سال بگذره،
همین الان پیکان تمیز، روی زمین نمی مونه آگهی می کنن با قیمت نجومی، سریع فروش می ره
ar-ma-n
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چه حرف منطقی و پر معنی در یک متن کل صنعت خودرو ایران گفتی آقا اشتری
ولی ماشین های خوب مثل چارجر ماستنگ متاسفانه دست مافیا و ریس های این کمیته هست .بقی مجبورن با نوا بیوک و… دنبال علاقه باشن (که بنظرم بعد از پنجاه سال هنوز این دو خودرو نه هم خودرو کلاسیک چه استسنائی چه بقی لذت خوبی دارن و خب حسی که نمیشه با جمله و کلمه گفت ).
نه خودرو کلاسیک خودرو مدرنم همینجوری هست متاسفانه.
چی بگم والا ولی امیدوارم هرکسی هر عاشق خودرو به اون چیزی که میخواد برسه چه خودرو چه هرچیز دیگی …..
مهراد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲چارجر ۶۸ ماورایی خوبه 🥲
جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره و بنظرم نماد تمدن نوینه
🇺🇸 Amir
۲۴ خرداد ۱۴۰۲چارجر
موستانگ
2002
911
پونتیاک
عشقای من
Amiro
۲۴ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/IMG_2175.jpg
🤌😋
❤️🇺🇸❤️
blackwing
۲۴ خرداد ۱۴۰۲دوستان ، من یه ویدئو از این همایش درست کردم توی پیج اینستاگرام من هست به آدرس Yareelz
ببینین و لذت ببرین 🙌🏻🤘🏼
دو سه تا ویدئو از کاماروی خودمم هست
R@min
۲۴ خرداد ۱۴۰۲استوکه ؟؟
JDM سابق
۲۴ خرداد ۱۴۰۲آره موتور 440 روشه
ولی یه چارجر ۶۹ تو ایران داریم 579 روشه مال آلان هم نی
چند سال لوازمشو میخرید و بازسازی کرد تا الان که کامل شده
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۲شما دو تا اکانت یه نفرین ؟؟
سجاد عباسی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲انجینش 572 هستش نه 579
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲کامارو ۶ سیلندر گیربکس دستی مدل ۱۹۷۴ هستش
حدوداً ۱۲ ساله که دارم این ماشینو
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲رامین
نه بابا یه اکانت چرا !!
نمیدونم چرا JDM کامنت شما رو با موتور ۴۴۰ چارجر جواب داد.
من کاماروی خودمو گفتم ، توی پیج هم هست
R@min
۲۵ خرداد ۱۴۰۲منم کامارو شما منظورم بود دیگه 😄😄 دیدم اتفاقا چقدرم خوش رنگ بود.
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲Ramin
لطف داری داداش ، یک ماه پیش فروختم ماشین رو 🥲
مجبور شدم ، ولی خب از نوجوونی همراهم بود ، رنگش عالی بود خودم سال ۹۵ کامل رنگش کردم موتوری و فنی همه جوره سالم و بینقص بود ، با لاستیکهای ۲۹۵ کوپر راحت باهاش میشد دونات زد 🥹
الان رفته مشهد ظاهراً برای یه سری کارهای بازسازی بعدش میره اصفهان فکر کنم. پیج USA cars market توی اینستا استوریهاشو میزاره گهگاهی
اگه میتونی یه دایرکت بزن به من ، برات عکسهای بیوک الکترا رو بفرستم ببین 🤝
JDM سابق
۲۶ خرداد ۱۴۰۲blackwing
R@min
شرمنده رفقا
فکر کردم بحث چارجر هایی که تو ایرانه درمیونه🤣😂
نمیدونم چرا وسط کامنت شما فکرم سمت چارجر رفت😁😁
مهراد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲واقعا از لحاظ کمی و کیفی ماشینا ، خیلی مراسم خوبی بوده ، از بچه هایی که پوشش دادن به نوبه خودم تشکر میکنم
ده بیست مدل ماشین فوق خفن تو ماشینا میبینم ، ۹۱۱ ، ام ۳ ، وانتای قدیمی همشون ، پلیموث ، شول و …. ایول
RTSU
۲۴ خرداد ۱۴۰۲پلیموث عالی بود .
mahdi-es17
۲۴ خرداد ۱۴۰۲خیلی دلم میخواد چارجر 68 از نزدیک ببینم
Parsa
۲۴ خرداد ۱۴۰۲من خیلی این جور همایش هارو دوست دارم ولی نمیدونم کجا اطلاع رسانی میشه
اگه کسی میدونه لطفا بگه
واقا ممنونش میشم
Saeed
۲۵ خرداد ۱۴۰۲در پیج اینستاگرام فدراسیون اتومبیل رانی
🇺🇸 Amir
۲۴ خرداد ۱۴۰۲چارجر
موستانگ
2002
911
پونتیاک
عشقای من
حسین
۲۴ خرداد ۱۴۰۲جانم به اون چارجر ۶۸
یه بار از نزدیک باید حتما ببینمش
shetab-car
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خیلی عالی
تنوع اینقدر بالا بود اگه پلاک ایران نبود قشنگ خود همایش های امریکاییه!!!
اون چارجره و پلیموث بنفش تک بودن
مهدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تهران بودم و وقت کردم برم همایش . به غیر از خودروهای جناب صفا احمدی که ابتدای همایش بودن میشه گفت همایش مختصر بود تو یدونه فایربرد و یدونه آیروک و دوتا ایمپالا کوپه و یدونه مالیبو و مونت کارلو و یکی دوتا سویل و بلیزر که کیفیت داشتن باقی اصلا نباید راه بدن. بیوک و نوا میاد تو همایش واسه چی آخه ؟! به آلمانی ها هم خیلی دقت نکردم اما چندتا e36 تمیز هم بود. ژاپنی ها هم که مورد درست حسابی توشون نبود
نفری هم ۱۰۰ تومن گرفتن که معلوم هست اینهمه پول تو جیب کیا میره! حالا نمیدونم از شرکت کننده ها پول میگرفتن یا بهشون پول میدادن!
سجاد عباسی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دوست عزیز خودروی هر کسی براش ارزشمنده، چه جارجر باشه چه نوا و بیوک
نکته بعدی هم اینکه تمامی خودروها با هماهنگی قبلی اومدن و همشون کیفیت خوبی داشتن
اگه متن رو بخونین متوجه میشین
فرزاد افشار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲و صد حیف ک خیلی از ماشینای خاص و کلاسیک ب خاطر نوسازی حمل و نقل اوراق شدن و از بین رفتن
ar-ma-n
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این دنیا یه چارجر بین سال های 68 69 70 بدهکار به من
ما هیچی ، ما فقط نگاه …
همیشه برام تازگی داشت روح داشته دیدن ماشین کلاسیک و … و حتا مدرن ها .
ar-ma-n
۲۵ خرداد ۱۴۰۲و امیدوارم همایش های بیشتری بزارن و تو این تو سه سال یا بیشتر تعداد خیلی کمتر همایش های بزرگی میزارن البته همایش های کوچیکی و خب البته این بگم همایش کلان فقط برای فدراسیون و دولت سود داره از پول شرکت بگیر و…. همی این کار هارو میکنن بخاطر گرفت پول مفت از مردم این سیاست غلطی که توسط تمام ریس فدراسیون کمیته چه از قبل چه الان چه از اولین نفر تا الان که هم میدونن کیه همین بوده و هست چی بگم والا تنها ضرر که میبره اون عاشق خودرو کلاسیک یا اون کسی که ماشین داره .
ar-ma-n
۲۵ خرداد ۱۴۰۲در هر صورت هم اینا گفتم به کنار ولی امیدوارم تو آینده هم این مدل های ارزشمند و خاصی که هست و چه تمام ماشین های کلاسیک باشن و ازشون مراقبت بشه حفظش کنن جدا از مالی ماشین کلاسیک روح داره و خب مثله دو ده اخیر نشه که خیلی از ماشین های خاص و تک نمونه و… دادن اسقاطی بعل رفت پژو 405 یا آردی بگیرن
ar-ma-n
۲۵ خرداد ۱۴۰۲و خب این همایش تو این سه چهار سال اخیر خیلی بزرگ بوده جمع همه جور بوده ولی خیلی هام نیامده بودن تا جایی که میدونم مثل ماستنگ آقا ریشار و آقا محمد رضا و چارجر 69 چارجر دیتونا النور شورلت شول رنگ مسی که تا الان هیچ اطلاعات ندیدم ازش و خب خیلی هست بخوام بگم یک تومار میشن ولی خب همیشه همشون چراغ خاموش بودن .
علی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ماشین فقط اونی که نازی ها به ما هدیه دادن
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲اس جانم ماستنگ و چارجر 🔥