هفته نامه

آیا خریداران خودرو به ملیت خودروسازان اهمیت می‌دهند؟

همه‌روزه در پدال شاهد مباحث داغ و جنجالی کاربران عزیز درباره ملیت خودروسازان و برندهای گوناگون هستیم، چیزی که باعث جذابیت بخش نظرات می‌شود و البته انتقاداتی را نیز در پی دارد؛ اما آیا به نظر شما خریداران خودرو به کشور تولید کننده خودروها اهمیت می‌دهند؟ اصلاً خریداران باید به ریشه کشوری که آن خودرو را می‌سازد اهمیت بدهند؟

مجله اتوکار اخیراً به هجوم برندهای چینی به بازارهای جهانی و تأثیر آن‌ها روی محیط‌زیست پرداخته است و ما نیز می‌خواهیم آن را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. آیا شما قبل از خرید خودرو به اینکه در کجا تولید شده است و ملیت خودروسازان اهمیتی می‌دهید؟ این سؤال ساده‌ای بود که ما اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطرح کردیم و انتظار پاسخ‌های گوناگونی را از خریداران خودروهای برقی داشتیم اما از بین ۱۰۰ فردی که به این سؤال پاسخ دادند تنها چند نفر آن‌ها اظهار داشتند ملیت سازنده خودروی برقی برایشان اهمیت دارد و روی تصمیم خرید آن‌ها اثر می‌گذارد.

سورپرایز کننده است؟ ما که این‌طور فکر می‌کنیم. این موضوع نشان داد بجای الزامات زیست‌محیطی، این مزیت‌های اقتصادی خودروهای برقی است که به اکثر خریداران انگیزه می‌دهد. البته هدف از طرح این سؤال پرداختن به هجوم خودروسازان برقی از کشور چین است که باعث شده برندی همچون ام جی خوش بدرخشد و حتی بی وای دی به بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای بدون آلایندگی تبدیل شود. البته نباید صادرات برندهای غربی از چین به دیگر کشورها را نیز فراموش کرد. شرکت ها و خودروهایی همچون بی ام و iX3، داچیا اسپرینگ، پولستار ۲ و تسلا مدل ۳ از چین نیز راهی دیگر کشورها می‌شوند. در حقیقت هر روز بر تعداد برندهای اروپایی و آمریکایی که خط تولید خود را در چین و دیگر کشورهایی با هزینه‌های پایین‌تر راه‌اندازی می‌کنند افزوده می‌شود. این برندها به دنبال پایین نگه داشتن هزینه‌ها، تثبیت قیمت‌های رقابتی و نهایتاً افزایش حاشیه سود خود هستند.

پس وقتی‌که ما چندین دهه است از سراسر دنیا خودرو خریداری می‌کنیم، پرداختن به ملیت خودروساز چه اهمیتی دارد؟ به‌طور ساده باید گفت در سال‌های اخیر خریداران اطلاعات بیشتری دریافت کرده‌اند و وضعیت اضطراری آب‌وهوا نیز موضوعی واقعی بوده و فعالان اجتماعی نیز آگاه‌تر از هر زمان دیگری هستند. به همین خاطر همه‌چیز از فرایند ساخت با انرژی به دست آمده از زغال‌سنگ گرفته تا هزینه حمل خودروها به سراسر دنیا و همچنین نگرانی‌هایی درباره نقض حقوق بشر مدنظر قرار می‌گیرد. خودروسازان می‌توانند از منابع انرژی متفاوتی استفاده کنند اما اکثر دانشمندان می‌گویند تولید آلومینیوم، آهن و فولاد در چین ۲.۵ برابر آلاینده‌تر از تولید معادل در اروپاست و نقل‌وانتقال دریایی نیز ۶ برابر آلودگی بیشتری نسبت به حمل‌ونقل ریلی ایجاد می‌کند. البته متر و معیاری هم برای نقض احتمالی حقوق بشر وجود ندارد. همه این موارد وقتی یک خودروی ساخت چین خریداری شود در نظر گرفته خواهد شد.

البته چین تنها کشوری نیست که خودروهایی ساخته شده با انرژی نسبتاً آلاینده را صادر می‌کند و این موضوع درباره نیروی انسانی نیز صدق می‌کند اما به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا و با چندین سال تجربه در تولید خودروهای برقی و همچنین دارا بودن بخش اعظمی از مواد خام کلیدی در تولید چنین محصولاتی به عنوان نقطه ثقل آینده صنعت خودرو به شمار می‌رود. در واقع همه ما کم‌وبیش تحت تأثیر صنعت خودروی چین قرار داریم؛ اما بهترین واکنش و پاسخ چیست؟ اگر مردم اهمیت بدهند، تأثیر خودروها روی کل زندگی ما نیازمند توجه بیشتری خواهد بود. تولید محلی نیز حتی اگر منجر به تنش‌های تجاری و سیاسی شود می‌بایست بهبود یابد. شاید جنگ تجاری شدت گیرد اما احتمالاً سیاره زمین بیشترین نفع را خواهد برد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2053 ديدگاه)

    این موتور یه ماشین بود که بهش شخصیت می داد، روح می داد و از کنارش فرهنگ ها و کلوب های هواداری میلیونی شکل می داد و حتی تعیین کننده خط مشی یه خودروساز بود.

    با ورود محصولات برقی دیگه چه فرقی داره هیوندای سوار میشی یا تویوتا چه فرقی داره محصول آلمانه یا آمریکا یا چین و تایوان !!! همشون خلاصه میشن تو یه چهارچرخ و یه پک باتری با پوسته های مختلف. یکی پلاستیکه داشبردش بیشتره میشه ماشین اقتصادی یکی دو متر چرم میکشه میشه لوکس.

    مقاله کاملا با دید مردم کل دنیا همسو هست چون دیگه همه می دونن یه باتری متحرک هویتی از خودش منعکس نمی کنه.

    موافقم 19
    مخالفم 9
    1. فرشید

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      مشکل اینه که بیشتره آدما قبل از اینکه یه چیزی رو تجربه کنن در موردش نظر میدن و از اون بدتر پافشاری هم میکنن. اگه فقط چند روز یک خودروی برقی داشته باشید نظرتون کاملاً عوض میشه. جدا از اینکه خیلی بی صدا، نرم و سرزنده هستند ابداً بدبختیه موتورهای درون سوز رو ندارند چون بازده درون سوزها پایینه، استهلاکشون بالاست و هزینه نگهداری دارند. در ضمن سالهاست موتور خودروها به بلوغ رسیده و دیگه هویت حساب نمیشن. یه ماشین چینی یک و نیم لیتری توی همین کشور خودمون با توربو بیش از ۱۸۰ اسب بخار تولید میکنه. چیزی که به ماشین ها شخصیت میده طراحی با پرستیژ، متریال بالا، راحتی، و آپشن های ایمنی و رفاهیه.

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. R@min

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2053 ديدگاه)

        مثل اینکه شما پافشاریت بیشتره و اگر یه ماشین با موتور درست حسابی سر و کار داشتی حتما نظرت عوض می شد.

        چهارمتر پارچه و آپشن کسی رو به یه برند وفادار نمی کنه !! اینا تو هزینه توسعه یه محصول اصلا به حساب نمیاد، کسی که رویز میخره از متریالش با خبره دنبال حس یونیک بخش فنی هست یا کسی که تویوتا میخره می دونه که قراره یه عمر تو پارکینگش بمونه.

        هیچ وقت هم آت و آشغالای چینی رو با محصولات اروپایی و آمریکایی و ژاپنی مقایسه نکن. کپی کردن و گرفتن تکنولوژی از بزرگان اسمش خودرو سازی نیست همون میمونی هست که پشت ویترین ادای آدمو در میاره.

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. R@min

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2053 ديدگاه)

    این موتور یه ماشینه که بهش شخصیت میده، روح میده و از کنارش فرهنگ ها و کلوب های هواداری میلیونی درست می شه.

    وقتی کل یه ماشین خلاصه شه تو یه پک باتری و چهار تا چرخ دیگه چه فرقی داره ساخت کجا و کی باشه !!! دیگه وفاداری به برند هم از بین میره و صرفا مثل یه لباس هر سال عوض می کنن.

    موافقم 48
    مخالفم 27
    1. Tff

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      لطفا مقاله گریپاژ کردن را بخوانید

      موافقم 4
      مخالفم 9
    2. OM.01

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (547 ديدگاه)

      3=نکته

      1= اقا رامین حرف شما درسته ولی فقط موتور نیست که ماشینو خاص میکنه و متفاوت. پکیج کامل و یه سری ویژگی ها و گذر زمان هست خوب بودن یه ماشین رو مشخص میکنه.

      2=تو ایران این حرف شما درباره هواداری نقض میشه چون بسیاری طرفداری ها از سر اجباره و برمیگرده سر عدم تجربه خودروهای واقعی و متاسفانه داره تبدیل به باور خیلی ها میشه. روز به روز تو جامعه افرادی رو میبینم که مرزهای توهم رو اینقدر جابجا کردن اصلا هنگ میکنم. برخی یه جوری از یه سری حلب ها تعریف میکنن من متعجب میمونم. فاز برداشتن هم که دیگه وا ویلا.

      موافقم 20
      مخالفم 6
      1. OM.01

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (547 ديدگاه)

        گفتم 3 نکته ولی 2 نکته گفتم😂😅
        والا نکته خاصی به ذهنم نمیرسه نمیدونم چرا گفتم 3 نکته😁

        موافقم 16
        مخالفم 2
      2. R@min

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2053 ديدگاه)

        ایرانو ول کن من همیشه بحثم تو سطح جهانی هست. اینجا حتی خیلیا فرهنگ رانندگی ندارن چه برسه به ماشین داری و زیر شاخه هاش.

        اتفاقا فقط موتور باعث میشه که شما چشمتو رو تمام ضعفای یه محصول ببندی چون موتور خوب کار کنه ناخود آگاهت یه حس اطمینان و اعتماد بوجود میاد. البته این موضوع راجب محصولات سطح بالا جهانی هست که کلیت ماشین کیفیت قابل قبولی داره.

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. رامین

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (257 ديدگاه)

          موافقم جمله در خور تاملی بود. وقتی یه برند خوب مثل بنز و بی ام دبلیو یا فورد و دوج و شورولت یا نیسان یه موتور عالی رو محصولی معرفی میکنه صد البته گیربکس و دیفرانسیلها و مجموعه شاسی و جلوبندی و لاستیک و رینگ و ترمز در حد قابل قبول هستند

          موافقم 6
          مخالفم 1
    3. طراح خودنرو

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (72 ديدگاه)

      البته که ملیت افراد برای شرکت های خودرو سازی مهمه ، مثلا اگر بدونن یه ماشینی به ایران فرستاده میشه آشغالترین جنسشونو می فرستن ، حتی روایت داریم که مدیر تولید بنز وقتی فهمید بنزاش میره واسه ستاره ی باران ، گفت :؛: ممد ، اون ecu سوخته ها ، مانیتور قدیمیا ، صندلی استوکا ، روغن سوخته ها ، آینه شکسته ها ، دهن لقا رو دیگه نریز بیرون ، بیار اینجا جمعشون می کنم .

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. رامین

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (257 ديدگاه)

        اینجا شاید این کار رو بکنند ولی اون کافران نه😅😅

  3. mahdi-es17

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    هفته نامه
    آیا خریداران خودرو به ملیت خودروسازان اهمیت می‌دهند؟
    اگر از کیفیت و قیمت ماشین نسبت به رقبا بهتر باشه جواب خیر است

    موافقم 27
    مخالفم 6
  4. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    دنیا مثل یه دهکده کوچیک شده و همه باهم ارتباط روزافزون دارن ( تجاری ، صنعتی ، گردشگری ، آموزشی ، درمانی و…….) تقریبا همه شرکت های متوسط به بالا که فعالیت منطقه ای یا جهانی دارن ، نه تنها خودشون رو متعلق به کشوری خاص نمیدونن بلکه افتخار میکنن یک شرکت بین المللی هستند شما برید توی همین شرکت ها از تیم مدیریت ، فروش ، طراحی ، مهندسان بگیر تا کارمند و کارگر از همه ملیت ها حضور دارند و شرکتی تو دنیا وجود نداره که صفر تا صد یک محصول رو در یک کشور تولید کنه ، این بحث های بی سر و ته ماشین ژاپنی ،کره ای ، آلمانی و آمریکایی که تو پدال وجود داره از سر بیسوادی و تعصبه و گرنه خود شرکت ها همچین ادعایی ندارند.

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. مجتبی .

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      شاید در ظاهر اینطوری باشه ولی مطمعن باشین هرشرکت درراستای منافع کشور مادر فعالیت میکنه. اینکه ازهمه نیروها بکار میگیرن بله استعدادها ونیروی کارارزان رودرراستای منافع شرکت بکارمیگیرن واگه خرید قطعه ای ازساختش معقولتر باشه قطعا میخرن ولی هیچگاه منافع کلی کشور اصلی ومبدا خودشون روزیر پا نمیگذارن. توضیحش وقت میبره ولی اگه دقت کنین کاملا متوجه مبشین
      . حتی دولتها هم پیگیر منافع متقابل برای شرکتهای کشورشون هستن.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  5. کمال پاشا

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اگه اهمیتی نداشت خودرو هایی مثل جیپ و هامر و کادیلاک پرچم آمریکا رو روی خودرو به صورت نماد قرار نمی‌دادن
    یا چراغ ماشینی مثل مینی پرچم انگلیس نداشت
    یا سوپر کار های ایتالیایی پرچم و رنگ ایتالیا در خودرو عاشون استفاده نمیکردن و یا مثال های دیگه البته که مردم اهمیت میدن خودرویی که خریداری میکنن برای چه کشوری هستش

    موافقم 31
    مخالفم 13
  6. (Ali(chevynova

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    صد البته کشوره تولید کننده مهمه چون اگه نبود همه میرفتن سمت الکی گرونهای اروپایی زپرتی که پشت تولید محدود بودن و چرم صندلی گاو هلندی پنهان شدن

    موافقم 16
    مخالفم 86
    1. فقط انگلستان

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      علی داری از کیفیت بالای خودروهای اروپایی به عنوان نقطه ضعفشون یاد میکنی نمیدونم کی جز خودت به این حرفا توجه میکنه
      هدف از تولید خودرو آسایش و راحتی و لذت هستش کسی هم که خودرو داره داخل خودرو نشسته و کلا با داشبورد و فرمان و صندلی و … در ارتباط هست و کیفیت بالای مواد سازنده بهش احساس رفاه و لذت بالایی میده و حاضر هست که هزینه زیادی برای خودرو لوکس بپردازه
      .
      تو هم بشین از خودروهای الکی سریع دوج و شورلت… تعریف کن.

      موافقم 44
      مخالفم 8
    2. Alan.r

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      اگه اروپایی ها الکی گرونن‌ پس سلستیک چیه؟
      نه ویژگی خاصی داره نه قدرت و پرفورمنس آنچنانی و نه از رقباش لوکستره یه چیزی بگید که با عقل جور دربیاد

      موافقم 35
      مخالفم 9
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      علی خان
      چند روز پیش تو لایو یه بندخدایی بودم که از آمریکا گزارش خیابانی میگرفت و برای خودم جالب بود که بیشترین خودروهای خیابان‌های بالاشهر لوس‌آنجلس آلمانی بود و وقتی رفت وسط شهر اکثریت ژاپنی و پائین شهر آمریکایی با مدل‌های مختلف !

      تعصب فقط برای آدم‌های بی‌پول و بی‌سواد هست نه کسی که توان دو دوتا چهارتا کردن داره و انتخابش را بر اساس اهداف و نیازش میبینه و نه تفکرات پوسیده‌ی نژادپرستانه ( البته کره‌ای‌ها را فاکتور بگیرید که این وسط کلاهبرداری و اختلاس تو خونِشون هست 😂👋🏻 ) !

      دنیا دنیایِ بدی شده ، شما بَدی نکنید ولی خداوکیلی با فن‌های کره‌ای چه باید کرد تا دنیا را منطقی و زیباتر ببینند 😉!

      موافقم 28
      مخالفم 24
      1. net

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (3397 ديدگاه)

        امریکاییها بهترین ماشینهای دنیا سوار می شوند

        موافقم 14
        مخالفم 13
        1. فقط انگلستان

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          به net
          آره استرالیا هم کشور بزرگیه و قیمت مواد غذایی هم بالا رفته.

          موافقم 9
          مخالفم 6
      2. مشتاقی

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (173 ديدگاه)

        آقا نوید، شما خودتان روی ژاپن تعصب خاصی دارید. درحالی که کره و چین در حال رد شدن از روی ژاپن هستند.

        موافقم 10
        مخالفم 7
    4. رامین

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (257 ديدگاه)

      بنده بعنوان کسی که سابقه بیشتر از چهل سال رانندگی با اکثر محصولات آمریکایی داشته واقعا با حرفتون مخالفم و یه جورایی اجحاف میکنید آقا شما نخر فراری و لامبو رو . آخه این چه حرفیه خداوکیلی هر برندی قابل احترام و پر از افتخارات ریز و درشت در کارنامه اش هست . متاسفانه همین مسایل تو زندگیهامون به صورت کلی تاثیر گذاشته طرفداری از تیمی طرفداری از شخص خاصی یا از برند خاصی یا کالایی هر کالایی اعم از ماشین یا غیره بوسیله آحاد کلی مصرف کننده محک میخوره مطمئن باش اگه فراری یا لامبو غفلت کنن یا گرانفروشی به قول شما دودش به چشم خودشون میره چون تا بیست سال آینده وقتی همه چی الکتریکی شد دیگه مجموعه موتور درونسوز حذف میشه و رقابت ها خیلی نزدیک در مبحث سوپر اسپرتها لطفا به خودمون و افکار خودمون شخصیت بدیم دوست عزیز که نقد و تجزیه مباحث مجله به امید خدا تخصصی تر و حرفه ای تر بشه

      موافقم 12
      مخالفم 5
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    ابتدا و اِنتهای مقاله نظر من را جلب کرد ، چرا ؟!

    خُب مشخصه وقتی در کشوری مثل ایران ، خودرو کالایی سرمایه‌ای حساب میشه ، همه با هم تعصبی کَل‌کَل و برخورد میکنند و در جایی مثل امارات یا آمریکا مردم منطقی برخورد میکنند ((( البته بماند که در همه جای دنیا کل‌کل وجود دارد چه بَسا نژادپرستانه و شدیدتر ))) !

    مثلاً اروپا را ببینید ، کل‌کل بر اساس قوانین و شرایط زندگی تغییر میکند و مردم بیشتر به سمت خودرویی میروند که انرژی کمتری مصرف میکند و حتی در انتخاب خودشان نژادپرستانه برخورد میکنند که بارها در برنامه‌ها و رسانه‌هایشان دیدیم !

    انتهای مقاله گفته جنگ تجاری !!!
    این جنگ تجاری را چین حدود ۲۰ سال پیش خیلی ریز و زیرپوستی شروعش کرد و امروز به جایی رسیدیم که نه تنها ایران را ، بلکه بسیاری از کشورهای پرچمدار جهان را بدهکارِ اقتصادی خودش کرده و میشه گفت چین قدرت اول جهان شده و فقط مونده چندتا عمل کوچک تا رسماً آمریکا شکست را بپذیرد !

    دنیای آینده خطرناک و دوقطبی هستش ، خدا به داد برسه !

    موافقم 3
    مخالفم 13
  8. غلام یاکوزا

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بله که اهمیت می دهیم ماشین باید ژاپنی باشه بقیه رو بریز دور ماشین های که هر روز خراب میشن

    موافقم 14
    مخالفم 62
    1. iman1199

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بله که اهمیت می دهیم ماشین باید اروپایی و امریکایی باشه بقیه رو بریز دور ماشین های که هر روز خراب میشن

      این رو بخاطر هیت دادنت گفتم وگرنه هیچوقت خودم در یک کامنت جداگانه حاظر نیستم مثل شما همچین حرفی بزنم
      این فقط در جواب به شما بود این حرف

      چون گفتن این حرف اگه نظر واقعی کسی باشه خیلی چیپ و سطح پایین حساب میشه

      موافقم 13
      مخالفم 6
    2. iman1199

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بله که اهمیت می دهیم ماشین باید اروپایی و امریکایی باشه بقیه رو بریز دور ماشین های که هر روز خراب میشن

      این رو بخاطر هیت دادنت گفتم وگرنه خودم هیچوقت حاظر نیستم در یک کامنت جداگانه مثل شما این نظر رو بدم
      این فقط در جواب به شما بود این حرف

      چون گفتن این حرف اگه نظر واقعی کسی باشه خیلی احمقانه حساب میشه

      موافقم 25
      مخالفم 6
    3. iman1199

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بله که اهمیت می دهیم ماشین باید اروپایی و امریکایی باشه بقیه رو بریز دور ماشین های که هر روز خراب میشن

      این رو بخاطر هیت دادنت گفتم وگرنه خودم هیچوقت حاظر نیستم در یک کامنت جداگانه مثل شما این نظر رو بدم
      این فقط در جواب به شما بود این حرف

      چون گفتن این حرف اگه نظر واقعی کسی باشه نوعی نادانی حساب میشه

      موافقم 20
      مخالفم 5
    4. Hamilton1970

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      غلام ماشین های ژاپنی خوبن ولی بقیه ماشینها آشغال نیستن! (اگه ماشینهای ایرانی رو حساب نکنی🙂💔)

  9. مازیار

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    ملیت خودروسازان؟
    اینجا به ملیت بخشی از سهامداران خودروسازان هم اهمیت می دهند جانم!
    البته وقتی که هیچ حرف دیگه ای برای گفتن نداشته باشن

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2053 ديدگاه)

      آقا شما اول از لندروورت بیا پایین ببینیم چی میگی 😄😄

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. مازیار

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        سال ۸۴ سر پاتوق یه ماکسیمای بکر کنار رنجروورم پارک بود یکی از بچه ها گفت حاضری باهاش عوض کنی؟ گفتم بشرطی که یکی بهتر سراغ داشته باشم ماکسیما رو براش بفروشم
        مگه اینطوری بشه ازش پیاده شد

        موافقم 8
        مخالفم 1
  10. مردیم از خوشی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    مهمه
    و موثر

    نظر سنجی کجا انجام شده ؟
    این خیلی مهمه
    تو آمریکا مردم بخاطر اینکه از ملیت های متفاوت هستند خیلی براشون مهم نیست ولی باقی دنیا خیلی مهمه

    ولی نه مثل کاربر های پدال
    طرف طرفدار ژاپنی هاست و چنان با کره ای ها دشمنی داره که خود طرف با ملیت کره ای اینطوری نیست
    و این بیش تر بخاطر آموزش پروش اشتباه هست که جامعه تبدیل به یه جامعه عقده ای و خارج از منطق و عقل شده

    موافقم 38
    مخالفم 6
    1. رامین

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (257 ديدگاه)

      دقیقا👏👏👏

      موافقم 6
      مخالفم 1
  11. حسن

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    حالا اخرش اهمیت میدن اهمیت نمیدن اهمیت بدن اهمیت ندن .بار زدن بار نزدن بار بزنن بار نزنن پلیس میاد پلیس نمیاد ولش کن کاغذ نداریم تمام

    موافقم 9
    مخالفم 10
  12. فقط انگلستان

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    مردم عادی که خیلی هاشون اصلا نمیدونن کدوم برند مال چه کشوریه و زیاد به این موضوع توجه نمیکنن
    ولی ماشین دوست ها کلا دیدشون نسبت به خودرو فرق داره حتی از نظر علمی هم ثابت شده درصد خیلی محدودی از مردم که همون ماشین دوست ها هستن رابطه عاطفی با خودرو برقرار میکنن
    من که سلیقم بیشتر خودروهای انگلیسی و ایتالیایی هست بعد خودروهای آلمانی و بعد خودروهای آمریکایی و ژاپنی و …
    یه خاطره هم بگم اینکه حدود ده سال پیش تازه به خودروها آشنا شده بودم چند محله اون طرف تر از خونه ما یه لندکروزر جلو یه خونه پارک میکرد که خیلی از شب ها حدود یک ساعت پیاده روی میکردم که برم ببینمش خیلی دوسش داشتم اصلا کنارش می ایستادم بهترین حس ممکن رو داشتم یادش بخیر.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. net

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    پولدارها ماشین ساخت کدام کشور هست خیلی اهمیت می دهند، چین بهترین ماشین دنیا هم تولید کنند چون اسم چینی روی ماشین هست پولدارها مفتی هم نمی خرند و بدرد نمی خوره و کسی نمی خره

    موافقم 6
    مخالفم 4
  14. بهنام

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    این سوال در این نقطه ی جغرافیایی اهمیت زیادی داره خصوصاً در مورد خودرو . شاید لوازم کم اهمیت تر مانند موبایل و لوازم خانگی آنچنان حساسیتی روش نباشه ولی خودرو ساخت کجاست اهمیت داره . ما پس زمینه ی درستی از خودروهای ساخت چین نداریم و خیلی ها معتقدند چینی ها با اعمال نفوذ و خیانت برخی ها تولیدات داخلی را به بدترین کیفیت ممکن رسانده اند تا تولیدات درجه چندم چینی در برابر اونها با کیفیت و به روز جلوه کنند . از اونور خاطرات خوش ایرانی ها از کیفیت محصولات ژاپنی ، آلمانی و آمریکایی ها قدیم هم باعث شده که علاقه ی زیادی برای این محصولات در ایران شکل بگیره . حتی خودروهای کره ای هم تونستن جای خوبی باز کنن که عرضه توسط وارد کننده ی قوی ، انتخاب مدل های با تجهیزات بیشتر ، طراحی ها متحول شده و نبود همه ی رقبای ژاپنی هم به اونها کمک زیادی کرده . در کل خودم اگه بخوام خودرویی برای مصارف خانوادگی برگزینم قطعا ژاپنی خواهد بود گرچه شاید اکثر خودروهای رویایی بنده مدلهای اروپایی باشه .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. jaghori

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    توجه به ملیت برند یعنی تعصب و آدم متعصب هیچگاه نمی تواند به طور معقولانه چیزی را انتخاب کند. خوب و بد از قبل در ذهن آدم متعصب وجود داشته و باید و نباید های موجود در ذهنش قدرت تعقل و منطقش را از بین خواهد برد.
    من دوست دارم انتخاباتم آگاهانه و بر اساس نیازها و وضع اقتصادی ام باشد و محصول خوب را بدون توجه به ملت سازنده برند انتخاب کنم.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  16. Mmd

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگه کیفیت و قیمت خودرو بهتر باشه طبیعتا خریدار سراغ گزینه بهتره میره اما خیلی از ما ها تعصب داریم
    به یک دلیل خاص از یه برند خوشمون میاد و می‌خریم زمانی که پولش باشه
    اما اگه پول کافی نباشه به ناچار باید گزینه اقتصادی رو خرید
    جوون ایرانی از فورد موستانگ بدش میاد؟ نه
    اما وقتی این ماشین موجود نباشه اگر هم باشه گرون باشه میره ۲۰۶ می‌خره تقویت‌ میکنه حالا به نظر خودم اگه پول خرید هم داشته باشه می‌خره اما استفاده نمیکنه ولی چون تعصب داره می‌خره
    حالا اگه همه به قدر کافی پول داشته باشن طبیعتا دوتا رو می‌خرن یکی اقتصادی و یکی علاقه
    مخصوصا با قوانین امروزی که شهوند ها رو محدود به خرید خودروی الکتریکی میکنه
    در نهایت به نظرم برند و کشور سازنده تاثیر گذار چون همه ما به یه چیزی علاقه داریم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  17. مجید

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    موقع خرید و مصرف قطعا مهم نیست چون باید نقاط ضعف و قوت اون ماشین با نیاز و طرز مصرف و سلیقت مطابق باشه، فارغ از اینکه از چه برندیه و کشور سازندش کیه.

    ولی موقع تحسین و پسندیدن یا طرفداری کردن معنا داره، مخصوصا برای سوپراسپرت‌ها که دنیای کاملا متفاوتی با بقیه کلاس‌های خودروها داره و داشته باشیش باید تو اتوبان مثل بقیه با محدودیت سرعت برونی و نداشته باشی هم فقط باید تحسینش کنی…

    چیزیه که فقط تو ذهن و خیال و بازی‌های ویدیویی آرکید خیلی جذابیتش معنا پیدا میکنه و اینجاست که رقابت جذاب میشه و اعداد و ارقام رو کاغذ میشه داستان و تاریخچه‌ی رقابت کمپانی‌ها.

    جذاب‌ترین و جالب‌ترین داستان، برای من همیشه داستان ایتالیایی‌ها مثل لامبورگینی و فراری و پاگانی و حتی آلفارومئو بوده و حتی وقتی تو یه فیلم لامبورگینی یا فراری باشه کلا نگاهم بهش عوض میشه و حس میکنم، (( آره! حالا مسابقه دادن یا تعقیب و گریز و لایی‌کشی تو اتوبان معنی داره! )).

    یجوری که فقط تو خیالات و فیلم و بازی ویدیویی معنی داشته باشه ولی همون هم حس خوبی داره.

    و اون حس خوب و اون هیجان رو به غیر ایتالیایی‌ها ندارم حتی اگه مثل ۹۱۸ شایسته‌تر و بهتر باشه و فک میکنم بجز ایتالیایی‌ها هر سوپراسپرتی که باشه معمولیه، انگار همه چیز رو سیاه و سفید ببینم و فقط سوپر اسپرت‌های ایتالیایی رو رنگی ببینم.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. Genius

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    شما به محل دوخت جورابت موقع خرید حساسی؟قطعا خیر خب خودرو و لپ تاپ و تی‌وی و وسایل مصرفی برای اونا مثل جورابه قرار نیست عمری باهاش رفتار کنن برای ما ایرانیا قضیه فرق داره

    موافقم 8
    مخالفم 5
  19. علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ماشین چارتا اهن و پلاستیکه قطعا اون ماشینی که با کمترین قیمت بهترین امکانات و کیفیت و کارایی ارائه بده انتخاب میکنم
    اروپا پر شده از ماشین های سایک موتور(ام جی) و بی وای دی و چینی های با کیفیت

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Hamilton1970

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      ماشین چهارتا آهن و پلاستیک نیست!
      ماشین روح داره! ماشین می‌فهمه! ماشین نون بعضی ها رو میده! ماشین زندگی بعضی ها رو نجات میده!
      ماشین دل داره…

      موافقم 3
      مخالفم 2
  20. علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ماشین چارتا اهن و پلاستیکه قطعا اون ماشینی که با کمترین قیمت بهترین امکانات و کیفیت و کارایی ارائه بده انتخاب میکنم

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. Hamilton1970

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      ماشین بخشی از مالکش یا راننده‌شه!
      ماشین چهارتا آهن و پلاستیک نیست!

  21. Hamid

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    البته نمیشه گفت ملیت ولی برند چرا.
    یه سری برندها برای پیشرفت صنعت خودرو زحمت کشیدن و این صنعت رو پیش بردن. یه سری برندها هم از روی دست برندهای بزرگ مشق نوشتن.
    آدم ترجیح میده پولی که میده توی جیب کسایی بره که زحمت کشیدن نه کپی برداری کردن

    موافقم 10
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا