مالکان خودروی الکتریکی در بازار جهانی از برخی قابلیتهای کاربردی مانند امکان شارژ سریع و شارژ سایر خودروها، مکان ذخیرهسازی جادار و مجهز و نمایشگرهای همهکاره بهره میبرند که به فروش بهتر آنها کمک میکند.
امروزه خودروهای برقی زیادی از خودروسازان بزرگ دنیا از جمله بیامو، تسلا، فورد و موارد دیگر در بازار وجود دارد. این خودروهای برقی دارای طرحها و قابلیتهای جالبی هستند، اما فقط برخی از آنها میتوانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.
به گزارش اتوبلاگ، شرکتهای خودروسازی به آرامی اما با اطمینان، در حال برقی کردن محصولات خود هستند. خریداران بیشتر از هر زمان دیگری به عبور از سوختهای فسیلی فکر میکنند و تمایل دارند که از خودروی الکتریکی بهره ببرند.
برای پذیرندگان اولیه خودروی برقی بسیار جالب است که خودروسازان از مدلهای برقی پیشرفته، به عنوان مدل آزمایشی برای طرحها و قابلیتهای جدید و جالب استفاده میکنند.
بیش از ۱۰ مدل خودروی الکتریکی از فورد، تسلا، پورشه و سایر شرکتها در بازار ایالات متحده به فروش میرسند و مشتریان ویژگیهای جالب زیادی را در آنها تجربه کردهاند، اما تعداد انگشتشماری از این قابلیتها برجسته هستند.
استارتاپ تازهکار ریویان مستقر در کالیفرنیا، به دنبال تبدیل شدن به تسلای وانتها و شاسیبلند آفرود است که بتوانند در زمینهای ناهموار رانندگی کنند.
وسایل نقلیه این شرکت با امکانات و قابلیتهای جالبی همراه هستند، اما جالبترین قسمت وانت برقی ریویان R1T باید تونل ادوات آن باشد.
هدیهای که به عنوان محل ذخیرهسازی میتواند مورد استفاده قرار گیرد و بین صندلیهای عقب R1T و کفی جاسازی شده است.
به علاوه، خریداران میتوانند با اضافه کردن سینک، تخته برش، ظروف و اجاق گاز صفحهای القایی، آشپزخانه اردویی کشویی خود را کامل کنند.
تونل ادوات از هر دو طرف باز میشود. هر دو در آن مانند کیت کمکهای اولیه دارای چیزهای اضافی هستند.
شاسیبلند ریویان R1s خود را با قابلیتهای فوقالعاده آفرود از سایر محصولات در این کلاس جدا میکند.
به سادگی این شاسیبلند هفت صندلی را در یک نهر عمیق، شیب تند یا تودهای از تخته سنگها قرار دهید و پا را روی پدال گاز بگذارید. چهار موتور قدرتمند آن، به همراه سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم و سیستم پیشرفته تمام چرخ محرک بقیهی کار را بر عهده دارد.
فضای داخلی مینیمالیستی و پر فناوری در تسلا مدل Y، ستارهی این نمایش است.
تسلا تقریباً تمام دکمهها و نمایشگرهای معمولی را به نفع ظاهری لوکس و ظریف و کم جزئیات (بدون اجزای بیش از حد) حذف میکند.
و طرفداران فناوری با نمایشگر لمسی بزرگ و شیکی که تنظیمات اصلی خودرو را کنترل و بهروزرسانیهای نرمافزاری را دریافت میکند، سرگرم میشوند.
قابلیتهای داخلی سرگرمکننده مانند یک بازی مسابقهای (که از فرمان واقعی استفاده میکند)، پد نقاشی و دسترسی به نتفلیکس (Netflix) اطمینان میدهد که مالکان خودروی الکتریکی در هنگام شارژ هرگز بیحوصله نخواهند شد.
خودروی برقی کیا EV6 که ظاهری شبیه سفینه فضایی دارد، قابلیت شارژ دوطرفه را برای مشتریان ارائه میدهد.
ویژگی هوشمندانه شارژ دوطرفه کیا، شامل استفاده از آداپتوری است که به درگاه شارژ وصل میشود.
از آنجا، میتوان برق مورد نیاز چیزهایی مانند بلندگوها، آشپزخانه برقی یا یک قهوهساز را تأمین کرد. به عنوان مثال برخی افراد از درگاه شارژ کیا EV6 برای تهیه صبحانه استفاده میکنند.
هیوندای آیونیک ۵ نیز از این فناوری کیا EV6 بهره میبرد، بنابراین میتواند توستر یا سشوار شما را نیز در حال حرکت روشن کند.
اما بهترین چیز در مورد رانندگی آیونیک ۵ این است که چقدر احساس خوبی در شما ایجاد میکند.
ظاهر پسآیندهگرایانهی آن با زوایای اوریگامیمانند و چراغهای متشکل از دهها پیکسل کوچک، هیوندای آیونیک ۵ را از شاسیبلندهای حبابی شکل معمولی متمایز میکند.
پورشه تایکان علاوه بر هندلینگ درجه یک و شتاب عالی، سرعت شارژ سریع و شگفتانگیزی را ارائه میدهد.
تایکان میتواند سریعتر از اکثر خودروهای الکتریکی و با حداکثر نرخ ۲۷۰ کیلووات شارژ شود، به این معنی که شارژ ۵ تا ۸۰ درصد میتواند تنها در ۲۲/۵ دقیقه اتفاق بیفتد.
چنین قابلیتی یک عامل مهم و تغییردهنده بازی برای سفرهای طولانی جادهای با توقفهای متعدد برای شارژ خودروی الکتریکی است.
پل استار ۲ به ما نشان داد که صفحه نمایش لمسی بزرگ در خودروها نباید ترسناک باشند.
فکر رانندگی با خودروی الکتریکی بدون وجود دکمههای معمولی در داخل کابین، ممکن است برخی از خریداران را دلسرد کند. اما سیستم سرگرمی و اطلاعاتی این سدان اسپرت که توسط نرمافزارهای گوگل پشتیبانی میشود، مانند برخی از صفحهنمایشهای لمسی خودروهای دیگر ضعیف نیست.
درعوض، نمایشگر اصلی و پنل دیجیتال داشبورد به طرز قابل توجهی بصری، ساده و زیبا هستند. گرافیکهای بیش از حد واقعی این خودروی برقی، احساس خوبی به راننده میدهند.
اولین شاسیبلند برقی بیامو برای خریداران آمریکایی، ظاهر متقارن و کمی ناخوشایند جلوپنجره کلیوی را با فضای داخلی برجسته جبران میکند.
بیامو iX با قیمت ۹۶،۰۰۰ دلار، راننده را با تزئینات چرمی فراوان مورد استقبال قرار میدهد.
صندلی راننده دارای ماساژور، نمایشگر باریک و شناور و تزئینات طلایی فراوان است.
بزرگترین مزیت فورد F-150 لایتنینگ، احساس عادی بودن و خودمانی آن است. فورد F-150 را گرفت و بدون از بین بردن ظاهر اصیل وانت محبوب آمریکاییها، به آن نیروی الکتریکی تزریق کرد.
اما لایتنینگ مزایای بزرگی را به همراه دارد. در سرتاسر آن پریزهایی دارد که میتوانند مقدار زیادی برق را برای ابزارهای برقی و لوازم جانبی در عقب تامین کنند.
با آداپتور مناسب، فورد F-150 لایتنینگ حتی میتواند سایر خودروهای برقی را نیز شارژ کند.
لایتنینگ با نام مسخره و احمقانه مگا پاور فرانک (Mega Power Frunk) نیز شایستهی ذکر است. صندوق جلوی بزرگ لایتنینگ به خریداران این وانت برقی چیزی میدهد که قبلاً هرگز نداشتهاند: ذخیرهسازی قابل قفل و مقاوم در برابر آب و هوا در خارج از کفی عقب.
همچنین دارای پریزهای برق و دهانه بزرگ و عریضی است تا بارگیری اشیا را آسانتر کند.
به همین ترتیب، یکی از کاربردیترین ویژگیهای فورد موستانگ مک-ای، صندوق جلوی آن است.
صندوق جلوی موستانگ مک-ای از پلاستیک سخت ساخته شده و دارای یک سوراخ تخلیه است که آن را به بهترین مکان برای قرار دادن کفشهای گلآلود و وسایل خیس تبدیل میکند. بسیاری از شاسیبلندهای الکتریکی صندوق جلو ندارند و بهرهگیری از صندوق جلوی جادار و مجهز، کمک خوبی برای بازاریابی و فروش بهتر مک-ای است.
pouya98645
۸ مهر ۱۴۰۱جالب بود
T
۸ مهر ۱۴۰۱برقی داره زور میزنه به جذابیت بنزینی برسه اما تلاشش بی فایده . برقی هر کاری کنه ولی بازم به جذابیت بنزینی نمیرسه!👌😏😏
soulsmaster
۸ مهر ۱۴۰۱هیچ چیز به جذابیت شیهه اسب نیست،طبیعی و اصیل و با ابهت هست و سوارکاری با ان هم لذت بخش است و بنزینی عمرا به پای ان نمیرسد.
تکنولوژی پیشرفت میکند و فناوری ساخت خودروهای برقی هم بیشتر به بلوغ نزدیک میشود،خودروهای بنزینی الان هم نتیجه ی صد سال تجربه هستند.
soulsmaster
۸ مهر ۱۴۰۱داشتن پریز شاید مورد جالبی باشد ولی اصلا کاربردی نیست نمیدونم چرا فورد اینکار رو کرده و حتی مزیت هم برای خودرو محسوب نمیشود.
RezaRs
۹ مهر ۱۴۰۱اتفاقا خیلی کاربردیه دوست عزیز خصوصا داخل صحرا ما خودمون دستگاه داریم خیلی اوقات شده با اینورتر و برق هایلوکس نیاز شده سنگ فرزی یا دریل روشن کنیم یا مثلا برق گیرس خور خودکار بیلر رو راه بندازیم اتفاقا کاملا نیاز های یه کشاورز رو برسی کرده فورد
soulsmaster
۹ مهر ۱۴۰۱ممنون،نمیدونستم
Aria
۸ مهر ۱۴۰۱هیچ وقت ماشین های برقی ، حس ماشین های بنزینی رو به آدم نمیده
البته شایدم کم کم عادت کنیم ، شاید اون موقع ها که موتور های درون سوز اختراع شده بودن ، مردم میگفتن هیچ وقت ماشین ها حس خر و اسب رو به آدم نمیده(:
soulsmaster
۸ مهر ۱۴۰۱دوستان بنظرتون الان که خودروهای برقی در جلو کاپوت فضای خالی وجود دارد امنیت ماشین کم نمیشود ؟و در صورتی که کم نمیشود ایا میتوان از ان برای تقویت جلوی خودرو برای امنیت بیشتر استفاده کرد؟
RezaRs
۹ مهر ۱۴۰۱قطعا کم نمیشه چون اگه اولا کم قرار بود بشه نمیگذاشتن همچین چیزی ساخته شه دوما جلوی ماشین محفظه مچاله شوندس که عابر پیاده موقع برخورد نابود نشه سپر و کاپوت خم بشن ضربه امرژیش گرفته بشع
Alan.r
۸ مهر ۱۴۰۱هایپر اسکرین EQS رو فراموش کردید
مردیم از خوشی
۸ مهر ۱۴۰۱بنظرم نکته بسی منفی است اون هایپر اسکرین کلا ظاهر خودرو بودن را میگیره وانگار سوار سفینه فضای شدی واون حس خوب را منتقل نمیکنه به نظرم کابین محصولات بنز که عادی هستند بسیار زیبا تره
احمدرضا
۸ مهر ۱۴۰۱جالب بود ولی برای تغییر سلیقه مردم کافی نیست
abbas
۸ مهر ۱۴۰۱مسخره ترین ایده بشر اینه که ماشین عالی suv برا آفرود بسازی بعد موتور برقی بندازی توش
فک کن بری تو دل جنگل همش استرس تموم شدن باطری داشته باشی کلا کوفتت میشه
عاشق پدال
۹ مهر ۱۴۰۱بنزین هم تموم میشه.
ولی ملت عجیبی هستیم. نه یه بنزینی و دیزلی استاندارد داره . نه برقی. بعد سر این دوتا میجنگن
نه بنز داره طرف نه تسلا. بعد میجنگه
نه ژاپنی داره نه کره ایی. بعد میجنگه
RezaRs
۹ مهر ۱۴۰۱دقیقاااااااا
abbas
۱۲ مهر ۱۴۰۱بنزین بله ممکنه تموم بشه ولی ی گالن بر میداری میری پر میکنی و تمام برقو میخوایی کجا بریزی که به ماشین برسونی؟!؟… بعدم برد بنزینی و دیزلی رو شما با برقی مقایسه نکن
4wheeled
۹ مهر ۱۴۰۱جالب بود
امیرعلی
۹ مهر ۱۴۰۱خودروی بنزینی نتیجه صد ها سال تجربه هست و به صورت کامل به بلوغ رسیده ولی خودروهای برقی هنوز در مرحله بلوغ و تکامل هستند هرچند که آینده برای خودروهای برقی هست ولی به نظر من موتور بنزینی همیشه یک شکوه و عظمت غیر قابل وصفی داره
Shahriar
۱۵ مهر ۱۴۰۱آقا ول کنید ما که نه بنزینی درستو درمون دیدیم نه برقی پس واسه چی دارید چونه می زنید