در بحبوحه تنشهای تجاری بین دولت ترامپ و کشورهای مختلف، آمار نشان میدهد اروپاییها علاقهای به خودروهای آمریکایی ندارند؛ اما علت چیست؟
در بازار آمریکا علاقه زیادی به خودروهای اروپایی به ویژه برندهایی همچون فولکسواگن و آئودی وجود دارد. اگر از هر آمریکایی درباره خودروی موردعلاقهاش سؤال کنید به احتمال زیاد نام سوپر اسپرتهای ایتالیایی همچون فراری و یا خودروهای کلاسیک آلمانی از جمله پورشه ۹۱۱ را خواهید شنید. اگر از اروپاییها همین سؤال را بپرسید احتمالاً پاسخهای مشابهی را دریافت خواهید کرد! واقعیت این است که خودروسازان آمریکایی حضور پررنگی در قاره همیشهسبز ندارند. اگرچه سهم آمریکاییها از بازارهای آمریکای جنوبی و آسیا بد نیست اما در اروپا شانسی برای برندهای آمریکایی وجود ندارد؛ اما علت این موضوع چیست؟ قبل از آنکه وارد بحث شویم بهتر است با محبوبترین برندهای بازار اروپا در سال ۲۰۲۳ بر اساس میزان فروش آنها آشنا شویم.
رتبه | نام خودروساز | میزان فروش در سال ۲۰۲۳ |
۱ | فولکسواگن | ۱,۳۵۷,۱۳۹ |
۲ | تویوتا | ۸۲۸,۴۸۴ |
۳ | آئودی | ۷۳۳,۱۷۶ |
۴ | بی ام و | ۷۲۸,۹۹۱ |
۵ | مرسدس بنز | ۶۸۲,۴۹۸ |
۶ | رنو | ۶۸۱,۰۲۳ |
۷ | اشکودا | ۶۸۰,۱۵۳ |
۸ | پژو | ۶۳۹,۸۴۸ |
۹ | کیا | ۵۷۲,۲۹۷ |
۱۰ | داچیا | ۵۵۷,۲۵۳ |
تسلا مدل Y یک استثنا در قانون عدم علاقه اروپاییها به خودروهای آمریکایی است. این کراس اور برقی در سال ۲۰۲۴ جزو ده محصول پرفروش بازار اروپا بوده و فروش بیش از ۲۵۱ هزار دستگاهی آن دو برابر سال قبلش بوده است. حتی اگر مدل Y را جزو محبوبترین خودروهای بازار اروپا بدانیم باز هم مشکلات آمریکاییها در بازارهای اروپایی پابرجاست. حتی فروش بالای مدل Y نیز باعث نشده تسلا جزو ده برند برتر قاره همیشهسبز باشد. با افزایش عرضه خودروهای برقی، تسلط تسلا روی بازار نیز رنگ میبازد. البته باید گفت فورد در بین ۲۰ برند پرفروش بازار اروپا قرار دارد و معمولاً هر ساله حدود نیم میلیون دستگاه در این قاره به فروش میرساند هرچند باید دانست محصولات فورد در اروپا با خودروهای این شرکت در آمریکا تفاوتهای زیادی دارند. فورد اسکیپ که در اروپا با استقبال خوبی مواجه است در اسپانیا مونتاژ میشود؛ اما آنچه بین اروپاییها واقعاً محبوب است فورد پوماست که سال ۲۰۲۳ فروش حدود ۱۶۰ هزار دستگاهی داشته و در رومانی مونتاژ میشود. طراح این خودرو توماس مورل آلمانی است.
اما علت واقعی عدم علاقه اروپاییها به خودروهای آمریکایی چیست؟ مهمترین موضوع قیمت بنزین است. بد نیست بدانید یک گالن بنزین (حدود ۴ لیتر) در لندن هماکنون حدود ۷ دلار قیمت دارد درحالیکه قیمت یک گالن بنزین در آمریکا بسته به محل زندگی بین ۳ تا ۴ دلار است. علت تفاوت در قیمت بنزین اروپا و آمریکا به مواردی همچون سیستمهای توزیع و مالیات مربوط میشود. البته فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند. برای مثال میتوان به موقعیت جغرافیایی اشاره کرد بهطوریکه ترددهای روزمره برای خرید وسایل و مواد غذایی در مناطق شهری و روستایی اروپا و آمریکا تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند و همچنین سیستم ریلی نیز به حدی توسعه یافته است که به راحتی میتوان در آمریکا سفر کرد؛ اما حتی این دلایل نیز ریشه در قیمت بنزین دارند. محبوبیت تسلا مدل Y میتواند شاهد قوی از این باشد که مصرف سوخت علت اصلی عدم علاقه اروپاییها به خودروهای آمریکایی است.
اما آیا اصلاً بازار خودروی اروپا ارزش سرمایهگذاری را برای آمریکاییها دارد؟ ظاهراً برای فورد اینطور نیست و این در حالی است که فورد جزو معدود برندهای آمریکایی نسبتاً موفق در بازار اروپا بوده است. فورد اخیراً برنامههای خود برای تعدیل حدود ۴ هزار نفر از کارکنان خود در اروپا تا سال ۲۰۲۷ را اعلام کرده و گفته که دلیل این کار افت فروش خودروهای برقی و شرایط نامساعد اقتصادی است. این برند ۲۹۰۰ نفر را در آلمان، ۸۰۰ نفر را در بریتانیا و ۳۰۰ نفر را در دیگر کشورهای اروپایی اخراج خواهد کرد. هماکنون فورد حدود ۲۸ هزار کارمند و کارگر در اروپا دارد و بنابراین تعدیل ۴ هزار نفر از آنها رقم بالایی خواهد بود. کاهش محبوبیت تسلا در بازار خودروهای برقی اروپا به همراه برخی مسائل دیگر به خوبی نشان میدهد که خودروسازان آمریکایی با چالشهای زیادی در بازارهای اروپایی مواجه میشوند.
در حال حاضر هزینههای خودروسازان آمریکایی در بازارهای اروپایی از مزایایی که به دست میآورند بیشتر است. تخمین اینکه هزینه توسعه خودرویی همچون تسلا مدل Y چقدر است دشوار خواهد بود اما یکی از تحلیلگران دنیای خودرو در مصاحبه چند سال پیش خود اعلام کرد توسعه یک خودروی جدید حداقل هزینه ۱ میلیارد دلاری در بر دارد و حتی برای یک خودروی کاملاً جدید میتواند به ۶ میلیارد دلار هم برسد. این ارقام برای ۱۵ سال پیش بودهاند و قطعاً امروز افزایش یافتهاند. جدای از تسلا به نظر میرسد اروپاییها به هیچیک از ساختههای صنعت خودروی آمریکا علاقهای ندارند و بنابراین برندهای آمریکایی باید خودروهای جدیدی را برای قاره همیشهسبز توسعه دهند. اگر بتوانید بین ۵ برند پرفروش بازار اروپا باشید و هر ساله چند صد هزار دستگاه خودرو در این قاره بفروشید، این سرمایهگذاری ارزشمند خواهد بود اما همانطور که در ابتدای این عبارت گفتیم، یک “اگر” بزرگ وجود دارد و چیزی قطعی نیست.
با رشد بازار خودروهای برقی شاید تقاضا برای خودروهای آمریکایی در اروپا افزایش یابد چراکه مصرف بنزین دیگر به عنوان یک دغدغه برای مصرفکنندگان اروپایی مطرح نیست. در همین زمان صرف میلیاردها دلار برای تولید خودرویی نه چندان محبوب نمیتواند حرکت عاقلانهای باشد و بنابراین بهتر است آمریکاییها همچنان روی خودروهای برقی تمرکز نمایند. نظر شما دراینباره چیست؟
توحید
۸ اسفند ۱۴۰۳همیشه عنوان مطالب تو این سایت، از عمق مطالب ذکر شده در متن مقاله جذاب تره
تنها عنوانی که ذکر شد بحث مصرف سوخته
ولی میتونست کامل تر هم بشه
ابعاد بزرگ خودروهای آمریکایی
هیجان رانندگی کمتر
زیبایی های ظاهری پایین تر (تا حدودی)
مالیات و بیمه بالاتر نسبت به موارد مشابه اروپایی
و…
شاهین
۸ اسفند ۱۴۰۳سلام بله مواردی که فرمودین تا حدودی درست هستن اما باید از طولانی شدن مطلب هم جلوگیری کنم.
نکته بعدی اینکه بعضی مواردی که فرمودین اشتباه هست. مثلا بحث هیجان رانندگی کمتر درست نیست و نمیشه قطعا در موردش نظر داد.
(Ali(chevynova
۸ اسفند ۱۴۰۳به توحید
هیجان رانندگی کمتر
زیبایی های ظاهری پایین تر (تا حدودی)
بحث زیبایی سلیقه ای هست، از نظر من یه رم مدل ۲۰۰۰ از نظر زیبایی از بوگاتی بولاید جذاب تره
در مورد هیجان رانندگی هم همینه
از نظر من لذت و هیجان روندن یه موستانگ شلبی صد برابر جذاب تر از یه فراری هست
Ali
۸ اسفند ۱۴۰۳داداش مث اینکه بگی لذت رانندگی پراید از آریون بیشتره
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۳شما راجب فرغون نظر بدی بهتره چون کسی که چیزی از ماشین بدونه موستانگ رو اینطوری توصیف نمیکنه
در ضمن فورد به قدری توانایی بالایی داره که تونسته با مدل جی تی به تاپ اسپید ۳۴۷ برسه با ۶ سیلندر یعنی بیشتر از ۸۱۲ با ۱۲ سیلندر
R
۸ اسفند ۱۴۰۳تو داری تئوری نظر میدی ولی اونا روندن فهمیدن یه فراری خیلی بهتر از موستانگه باور نداری برو تستای مجلاتو بخون
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۳چه جالب که موستانگ gt500 صفرتاصد ۳.۳ میزنه و بهتر از روما ۳.۴ هست قدرت ۷۶۰ با اختلاف بیشتر از ۶۱۲ فراری هست پس اگر بر اساس منطق شما ها بخوایم بگیم این فراری هست که شبیه پرایده
Iman 007
۸ اسفند ۱۴۰۳ولی من برعکس تو فکر میکنم
Ahmad
۸ اسفند ۱۴۰۳ای جان تویوتا که همیشه تو بازی هست
NAVID@@98
۸ اسفند ۱۴۰۳نه اتفاقا پشمشونم نی تویوتا پشمشونم نی
اشتباه Ahmad اشتباه تعصبی گفتی
درست ها ها رو من میگم درست ش رو هر چیز تا درست بشه
چون همیشه برنده بازی خدایی خوب
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن 👑🥇همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن🥇👑
🥇👑🇪🇺🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇨🇭🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸🥇👑 چون همیشه برنده هر خدایی خوب🥇👑
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن
پدال جان درسته توهینی هم نکردم بزارش
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۳هیجان رانندگی با موتور های همی ۱۰۰ ها لول بالاتر از خودرو های اروپایی هست
HAIRYTALE
۸ اسفند ۱۴۰۳یجوری میگی انگار اروپایی ها اصلن ۸ ۱۰ ۱۲ سیلندر ندارن کلا و فقط ۱.۴ و ۱.۶ لیتری میندازن زیر کاپوت ماشیناشون
اکثریت به معنای قاطعیت نیست و اقلیت هم به معنای فقدان نیست
همونطور که همه لزوما با موتور های همی رانندگی نمیکنن یا دوست ندارن رانندگی کنن
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۳منطقیش اینه که باهم برابرن از لحاظ لذت رانندگی اون دوستمون معلومه که مطالعه نداره و از رو تعصب حرف میزنه چون موتور های گروه کرایسلر و جی ام چیزی کم ندارن برای همین منم مثل خودش جواب دادم
Nismo
۸ اسفند ۱۴۰۳اسمش رو باید بذارن قارهی مردگان
روندن یه مشت هاچبک دیفرانسیل جلو خسته کننده حال آدمو بهم میزنه
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۳البته خیلی هم محروم نیستن
گرونترینها قویترینها سریعترینها خاصترینها کلکسیونیترینها دوست داشتنیترینها همه همونجا جمع شدن
ضمن اینکه همون هاچبک دیفرانسیل جلو در اغلب موارد دو برابر قویتر از خودش رو شرمنده میکنه
مهدی میباخ
۸ اسفند ۱۴۰۳اونو آمریکایی ها هم دارن
بجز آلمان ، ایتالیا و انگلیس بقیه کشور های اروپایی صنعت و بازار خودرویی خسته کننده ای دارن
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۳منظور من هم دقیقا همین سه کشور هست نه قبرس و چک
Nismo
۸ اسفند ۱۴۰۳گرونترین رو باهاتون موافقم آقا مازیار ولی بقیه موارد رو خیر
توی مورد بعدی هم باید گفت الان تسلا s تمام ماشینهای دنیا از جمله هایپرکارها و سوپرکارها رو شرمنده میکنه
ولی آیا این دلیلی برای برتری تسلا به بوگاتیه؟
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۳وارد استثناء نشیم مواردی که گفتم بیش از ۸۰ درصدش از سه کشور آلمان ایتالیا و انگلستان هست
بعدش مقایسه شتاب برقی با بنزینی؟
دست بردار نیسموجان بیش از حد مبتدیانست طوری که دیگه خیلی بندرت دیده میشه
Cert
۸ اسفند ۱۴۰۳در ساخت خودرو های کوچک آمریکا خوب نیست برای همین نمی تواند چیزی در اروپا بفروشد
حسین
۸ اسفند ۱۴۰۳یه سر به آلمان بزن، مخصوصا بزرگراه های بدون محدودیت سرعت!
Grant
۸ اسفند ۱۴۰۳و پیست نوربرگرینگ!
Doctor Who
۸ اسفند ۱۴۰۳یکی از عوامل مهم خرید خودرو بحث فرهنگ هست.
همونطور که سبک غذایی آمریکایی متفاوت از فرهنگ غذایی اروپا و آسیا و خاورمیانه هست، فرهنگ رانندگی و خرید خودرو هم توی اروپا و آمریکا متفاوته؛
فرهنگ خرید، فرهنگ مصرف،فرهنگ کاری و اشتغال، سطح درآمد، بافت شهری، مساحت شهر و کشور و خیلی عوامل دیگه روی هم باعث ایجاد نوع خاصی از خرید میشن.
ایالات متحده کشور وسیعی هست و اقتصاد کشاورزی و دامداری بزرگتری نسبت به اروپا داره که این نوع اقتصاد، سبک خاصی از ماشینها رو میطلبه، ماشینایی پیکاپ و وانت برای همین توی بازار آمریکا محبوب هستن.
اروپا مشخصا چنین مزیتی نداره و اتفاقا خودروهای کوچیک و کممصرف برای اقشار مردم مناسبتره.
این برای سیاستمدارای بعضی مناطق کره زمین باید درس عبرتی باشه که دیده شده حتی خط تولید خودرو رو در کشوری ایجاد کردن که برق صنعتی و کارگر ماهر نداره!
حالا توجه به فرهنگ و عادات رانندگی که دیگه بماند…
KAIZEN
۸ اسفند ۱۴۰۳Doctor Who
دیدگاه کاملا درستی داری
(Ali(chevynova
۸ اسفند ۱۴۰۳به همون علت که روستا برای شهر نشین جذاب نیست و برعکسش
اروپایی جماعت تو زمستون در خونه هاشون لباس زیاد میپوشن بجای اونکه دمای اتاق رو با وسایل گرمایشی بالا ببرن که انرژی زیاد مصرف نشه بعد بیان چلنجر و کامارو ۸ سیلندر سوار شن؟
اروپاییهایی که عمری سوار گلف و پژو شدن معلومه ماشینی مثل سیلورادو با موتور۶/۲لیتری و طول ۶ متر جذابیت نداره،همونطور که تو آمریکا ماشین هاچبک کم طرفداره
موضوعی که هست اونکه از همون دهه های ۵۰ تا الان خودروسازی آمریکا بازار هدفش فقط خوده امریکا و کانادا بوده و علاقه ای به ورود جدی به اروپا و ساخت محصولات باب میل اونها نداشته
آرش
۸ اسفند ۱۴۰۳ذاتا گدا و اقتصادی عمل میکنن چاره ای هم ندارن شرایط جغرافیای محدودی دارن باید دزدی و غارت اقتصادشان رو بچرخانن
Ksrwy
۸ اسفند ۱۴۰۳حالا با درست یا غلط بودنش کاری ندارم ولی چه ربطی به موضوع داشت؟
حسن
۹ اسفند ۱۴۰۳اگه میخواید بدونید اروپا کجای دنیاست یه نگاه به مذاکرات اتش بس اکراین بنداز ید
ترامپ پوتین
اروپا پشگل بز هم حساب نمیشه
بعد اینجا ناله میکنن عین تیرکس
عزیزان اون صدا بال پشه است صدا بلندگو زیاد
حجتاله براهنی
۸ اسفند ۱۴۰۳اروپاییها میترسن یوقت بنزین بیشتر مصرف شه و به فنا برن! همونطور که انقدر در خرید ماشینهای دیزلی زیاده روی کردن تا دیزلگیت دراومد اینجا هم همون کارو میکنن
Saeedfarshchian
۸ اسفند ۱۴۰۳براشون بزرگه!
Sina
۸ اسفند ۱۴۰۳چطور علاقه ندارند فورد فوکوس ون فورد که گزینه محبوب اروپایی هاست
ولی
میدونی
ماشین های فرهنگ آمریکایی انتخاب های هیجان انگیزی هستن ولی انتخاب های عاقلانه ای نیستن
ماشین های گنده با موتورهای گنده و پر مصرف و اسب بخارهای بالا که فقط بدرد مسیر مستقیم میخورن حتی خود اون امریکاییه هم عشق همچین چیزهایی رو داشته باشه ولی در نهایت میگه بابا ول کن یع وسیله نقلیه معقول و ایمن داشته باشم مثل بچه آدم برم به کارام برسم واسع همینه توی خود امریکاه هم این ژاپنی ها هستن که همیشه برگ برنده فروش رو دارن
بگذار اینجوری واست مثال بزنم یه لر یه کرد یا تورک به لباس محلیش مینازه فرهنگشه باهاش حال میکنه استوری میذاره عاشقشه ولی خب دلیل نمیشه واسه استفاذه روزمره سرکار دانشگاه مسافرت ور داره با لباس محلی بره با همین شلوار و بلوز عرف جامعه بلند میشه میره دنبال بدبختیش
ماشین سبک فرهنگ آمریکایی دقیقا همنجوره خیلی جذابه بهش عشق میورزن ولی خود آمریکاییه هم اخر سر میره یه برند ژاپنی درست درمون با مصرف سوخت و استهلاک کم میخره
ماشین آمریکایی یه جورایی اضافی و نالازم هستن
گاس فرینگ
۸ اسفند ۱۴۰۳چون دولت هاشون با تعرفه های گزاف قیمت آمریکایی رو دو برابر میکنن. قیمت کوروت رو در اورپا و آمریکا قیاس کنید مثلا
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۳به نظرم سه عامل دخیله
اروپا چون اساسا سرزمینی با منابع کم هست
خودروهایی مورد پسنده که بازدهی و کارایی بالاتر داشته باشه
و چون مهد اغلب هنرها از جمله نقاشی یا مجسمهسازی هست خودروهایی مورد پسنده که تو مقوله زیبایی و ظرافت توجه و امتیاز بیشتری جلب کرده باشه
و چون مهد اغلب مسابقات اتومبیلرانی هست بیشتر دنبال خودروهایی با “خصوصیات حرکتی” مناسب و نزدیکتر به انواع مسابقهای هستن
و البته محدودیت فضا در اروپا نسبت به امریکا هم تو انتخابها تاثیر داره
Grant
۸ اسفند ۱۴۰۳همه این مواردی که فرمودین درسته و بنده میخوام جسارتا یه مورد دیگه هم اضافه کنم
.
«وجود برند ها و مدل های محبوب محلی»
.
طبیعتا هرکسی که ذره ای از حس ناسیونالیسم در وجودش داشته باشه طبیعیه که بره سمت تولید محلی
حالا چه برسه به این که گزینه های جذابی مثل بنز و بی ام و و ائودی هم در دسترسشون باشه و چه بسا بهتر و هیجان انگیز تر از رقبای امریکایی!
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۳دنبال خودرو مسابقه ای باشی که کوروت هست با بیش از ۷۰ سال قدمت بحث کارایی هم باشه اس یو وی های آمریکایی خیلی کاربردی تر از کراس اوور های اروپایی هستن که فول سایز هاشون مثل x7 ۳۶۰ لیتر فضای بار دارن و ردیف سومشون مناسب بچه هاست
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۳مازیار خیلیییی رویایی برسی میکنی!
الان هاچپک ها و ماشین های اقتصادی که تو اروپا فروش میره خیلی به مدل های مسابقه ای نزدیکه؟
مازیار
۸ اسفند ۱۴۰۳اون یکی از سه عاملی بود که گفتم داری به تمامش بسط میدی؟
اصلا موضوع به این روشنی که اروپایی رو تو آمریکا خوب میخرن اما برعکسش خیر؛ جای بحث داره؟ نه والا
یه مقاله خبری بود مثل هزاران مورد مشابه همین
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۳در مورد طراحی هم هست
مازیار
۹ اسفند ۱۴۰۳طاها جان پسر جان
پس چرا برعکسش صادق نیست؟
چرا تو آمریکا که اغلب عشق شاسی بلند و خودروی لوکس هستن پرفروشترین شاسی بلندها از ژاپن و پرفروشترین لوکس ها از آلمان میاد؟
پس فاکتورهای کارایی و کیفیت مهمتر هستن عزیزم
بازم خوبه شما تو بحث خودرویی متوسل به قدرت نظامی و معادلات سیاسی نشدی و به بقیه نگفتی شاسکول!!
همیشه بهت امیدوار بودم
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۳ژاپن که خودت میدونی به خاطر چی میخرن.
کجا پرفروش ترین لوکس ها از آلمان میاد؟ من ندیدم واقعا
مازیار
۹ اسفند ۱۴۰۳شما که دائم تو سوابق پدالی ندیدی؟!
من کم اطلاع یادمه که بنز بیامو آئودی لکسوس و این اواخر تسلا همیشه صدر جدول هستن
حتی از سالهای خیلی دور مجله ماشین یادمه همین بود البته به جز تسلا
ژاپن هم دلیل داره دیگه قرار نیست که بیدلیل باشه خودت میدونی بخاطر چی یعنی چی؟؟
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۳تو سوابق هستم ولی همه چی رو نمیبینم که.
اون لیست لوکس سازا رو دیدم، نکته ای که باید بهش توجه کرد وسعت سبد محصولات آلمانی ها دربرابر آمریکایی هاس.
اینم یه پست قدیمی خوب همراه کامنتاش برا مازیار جون چون میدونم دوست داری
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d8%a8%d9%86%d8%b2-sl/
HAIRYTALE
۸ اسفند ۱۴۰۳همون hot hatch هایی که میگی بیشتر از امریکایی ها افتخار افرینی کردن
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۳👍
BMW is GOD
۸ اسفند ۱۴۰۳😎😎🇩🇪وقتی اروپا مرسدس بنز و بیامو رو داره دیگه نیازی به خودروی دیگهای نداره🇩🇪😎😎
BMW is GOD
۸ اسفند ۱۴۰۳👑👑(مرسدس بنز و بیامو همیشه در اوج)👑👑
BMW is GOD
۸ اسفند ۱۴۰۳😎😎🇩🇪وقتی اروپا مرسدس بنز و بیامو رو داره دیگه نیازی به خودروی دیگهای نداره🇩🇪😎😎
👑👑(مرسدس بنز و بیامو همیشه در اوج)👑👑
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۳دقیقا، دیگه نیازی به خودروی دیگه ای نداره، فقط باید تعمیرگاه های زیاد بسازن🇩🇪👑
kaveh7788
۸ اسفند ۱۴۰۳خود آمریکایی ها هم نمیخوان ماشین آمریکایی سوار شن ماشین آلمانی و ژاپنی و اخیراً کره ای سوار میشن . چه برسه به اروپایی ها . آمریکا با تعرفه های بسیار سنگین صنایع خودروسازی خودشو سرپا نگه داشته اگه تعرفه رو برداره تمام خودروسازهای آمریکایی ظرف سه ماه نابود میشن .
سوشیانت
۸ اسفند ۱۴۰۳یه نگاه به آمار فروش سری f فورد بندازی بد نیست!
حسن
۸ اسفند ۱۴۰۳امریکا اصلا تعرفه نمیگیره تمام ساخته های بنز و ب ام و و تویوتا خیلی از برندها تو امریکا تولید میشن ب ام و و تویوتا بزرگترین سایتهای تولیدشون تو امریکاست
این بحث تعرفه برا خودروهایی است که به صورت کامل و ساخته شده از مکزیک و کانادا وارد میشن یا از اروپا و اسیا
ترامپ تو دوره ی قبل گفت خودرو سازهایی که در کانادا و مکزیک به خاطر نیروی کار ارزان سایت دارن یا وارد امریکا بشن یا تعرفه بدن چون نمیشه هیچ سودی از تولید به امریکا نرسه اما بازار امریکا در اختیار اونها باشه
BMW is GOD
۸ اسفند ۱۴۰۳😎🇩🇪👑(وقتی اروپا آلمان رو داره و آلمان هم مرسدس بنز و بیامو رو داره اروپا دیگه نیازی به خودروی دیگهای نداره)👑🇩🇪😎
🥇👑مرسدس بنز و بیامو همیشه در اوج👑🥇
بعضی وقتا با خودم فکر میکنم اگه مرسدس بنز و بیامو با هم ترکیب بشن چه چیز خفن و سمی در میاد و به نظرم اگه همچین اتفاقی بیفته از همه لحاظ خفنترین کمپانی جهان پدید میاد
BlackWing
۸ اسفند ۱۴۰۳کلاً اروپایی ها زندگی راحت و آزادی ندارن نسبت به امریکایی ها
یعنی اصلاً ندارن
خونه های کوچیک ، کوچه های تنگ ، آپارتمان نشینی ، مالیات سنگین ، فقط کار کار
واسه همینه نمیتونن اسکالید یا سابربن بخرن چون دوتا پژو ۳۰۰۸ تو صندوق اینا جا میشه !
HAIRYTALE
۸ اسفند ۱۴۰۳کامنتات زیادی مغرضانه هستن
حسن
۸ اسفند ۱۴۰۳واقعیتهای زندگی اروپا تلخه تا نری و نبینی باورت نمیشه برو ببین حتی برای سرمایش و گرمایش هم مسخره بازی دارن
اسمش اروپاست اما تو بعضی موارد افتضاحه مخصوصا مسکن که در مقابل خانه های ما اصلا خونه نیست
تعصبات اروپاییها در نپذیرفتن کمبودهای اروپا قابل تقدیره
Cadillac
۸ اسفند ۱۴۰۳جنرال موتور که نه ، کادیلاکش به تنهایی یه تنه از جفتشون بهتره
برو یه مقایسه بکن کادیلاک اسکالید سری V رو با SUV های مرسدس و بی ام و
همین چند وقت پیش یه درگ دیدم از جی کلاس و اسکالید و رنجرور ، اسکالید جفتشون رو کرد تو قوطی با اختلاف
سدان CT5-V هم به تازگی از ماشینای دو در جفتشون تایم بهتری ثبت کرده
HAIRYTALE
۸ اسفند ۱۴۰۳شاخص توسعه انسانی (HDI) میدونی چیه؟
بعید میدونم تو عمرت شنیده باشی
BlackWing
۸ اسفند ۱۴۰۳چرا مغرضانه داداش حقیقته دیگه
سبک زندگی ها و علایقشون زمین تا آسمون فرق داره
مهربد
۸ اسفند ۱۴۰۳نقش اصلی را مالیات و بیمه دارند.. بسیاری از خودروهای اروپایی پرفروش، تا چند سال از پرداخت های دولتی و مازاد، معاف هستند که بیشتر خودروهای آمریکایی از این مزیت بی بهره اند..
ناشناس
۸ اسفند ۱۴۰۳خوبه کسایی که تو ایران هستند و حتی پاشون رو تو اروپا نذاشتن سلیقه و انتخاب اونها رو مسخره میکنند.
بد نیست بدونید که تو زندگی و هزینههای اون ماشین سهم عمده نداره و هزینههای دیگری هم هست.
در اروپا به دلیل فاصله کم بین شهرها و وجود سیستم حمل و نقل ریلی قابل اطمینان خیلی از افراد دیگه به دنبال حتی گرفتن گواهینامه رانندگی هم نمیرند.
این تفاوت بزرگ هست که زندگی در آمریکا بدون داشتن ماشین امکان پذیر نیست.
مسأله دیگر هزینههای جانبی ماشین های بزرگ هست که از جمله بیمه گرانتر، هزینه پارکینگ بیشتر و تعمیرات گرانتر میباشد.
مسأله جدید پیش آمده هم این است که با روی کار آمدن دولت ترامپ و همراهی ایلان ماسک خیلی از اروپایی ها بیشتر از ماشینهای آمریکایی و بخصوص تسلا دوری میکنند.
محمد
۸ اسفند ۱۴۰۳ببین چه بدبختن که برای پارک هم باید پول بدن.
froG-driVer
۸ اسفند ۱۴۰۳یه چیز،
ذات آروم و قراردادی و آرامش طلب اروپایی ها با ذات وحشی و جاه طلب و آزاد خودرو های آمریکایی نمیخونه
BlackWing
۸ اسفند ۱۴۰۳آرامش طلب بودن زدن نصف دنیا رو فتح کردن بردن زیر چتر استعمار خودشون ؟؟؟؟
froG-driVer
۸ اسفند ۱۴۰۳هیچوقت،تصمیمات حکام رو پای مردم ننویس…
حسن
۸ اسفند ۱۴۰۳اره سگها براشون میجنگیدن
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۳آدم کامنتا رو میخونه شاخ در میاره!!!
یه تحیل هایی میکنن بعضی ها فکت میوفته.
این که چرا اروپایی ها ماشین آمریکایی دوست ندارن یه بحث قدیمیه که دلایل مشخصی داره، اصلا جای بحث نداره.
اروپایی که خیابون اصلیش اندازه کوچه های آمریکاس بیاد چه میدونم اسکالید بخره؟ سابربن بخره؟ F-350 بخره؟ خب معلومه نمیخره.
اروپا اینجوریه که داری قدم میزنی یه دفعه کشور عوض میکنی، بعد چرا باید بیاد ماشین بزرگ برای مسافرت بخره. اون آمریکاعه که بین شهر هاش مثل ایران فاصله زیاده.
اروپایی ای که آب از دستش نمیچکه، اروپایی ای که ازش مالیات بارونی که میریزه رو سقف خونشو میگیرن، بیاد موستانگ 8 سیلندر بخره که با یه تخته کردن تا آخر ماه مجبور شه ماشینو بذاره پارکینگ؟ خب معلومه یه هاچپک 1 لیتری 3 سیلندر میخره.
حسن
۹ اسفند ۱۴۰۳فقط و فقط به خاطر گدا گشنه بودنشون من ایتالیا و المان خانوادگی فامیل و دوست دارم حتی معنای مهمانی را نمیفهمن بری خونشون غذا بهت نمیدن وجدانا برید 4 روز بگردید ببینید امریکاییها بهشون میگن تک خورهای کثیف نژاد پرست
از همه بگذرید حرفهای ترامپ و عکس العمل خانم گونه ی اروپا را ببینید تا متوجه بشید امریکا کجای دنیاست
امریکا از این به بعد قراره خرج امنیت جهانی نده خرج بهداشت جهانی را نده یک ترلیون دلار کم میکنه اروپاییها هم خودشون امنیت خودشون را تامین میکنن همین الان دارن مث بزغاله صدا میدن
دیشب صدر اعظم المان گنده اروپا داشت گریه میکرد و ناله و زاری میکرد که ترامپ از مواضعش برگرده اما چار تا اروپایی فن امریکا را قبول ندارن
اروپا در برابر امریکا مث پشه مقابل عقابه
70 تا کشور جرات نکردن یه گلوله سمت روسیه بزنن ……. نمیکنن سرباز بهش بدن
از اول اویزون امریکا بودن تا شب بتونن برن زیر پتو راحت بخوابن
حسن
۹ اسفند ۱۴۰۳ما میگیم لارج و پولدارن و گداگودولی و ندید نیستن
امار خودروهایی که خریدن را ببینید
داچیا فولکس واگن جعبه ساز اروپا اشکودا
یه جوری فراری فراری میکنن انگار فولکس واگنه سالی هزار تا میفروشه اونم اروپاییها نمیخرن چین و هند و عربها ی مهاجر تو اروپا و امریکاییها میخرن
HAIRYTALE
۹ اسفند ۱۴۰۳فراری مال فولکس واگن نیست بلکه خودش مستقله
بعد لطفا از شکمتون حرف در نیارید اول برید آمار بگیرید
فقط یه نگاهی به جمعیت موناکو بنداز چند درصدش عرب و هندی ـن
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۳مگه حسن گفت فراری مال فولکسه؟
HAIRYTALE
۹ اسفند ۱۴۰۳مث اینکه اصلن فارسی نمیفهمی
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۳اینو به تو باید بگن
علی
۹ اسفند ۱۴۰۳مگه توی باقی دنیا ماشین های آمریکایی توی لیست 10 تای اولن که توی اروپا باشه؟ ماشین های آمریکایی توی امریکا فروش خوبی دارن. توی کشورهای دیگه اینطور نیست