هفته نامه

آمار فروش سال 2021 قاره اروپا و عملکرد شوکه کننده تسلا!

تسلا در سال ۲۰۲۱ به موفقیت عظیمی از نظر فروش دست یافته است و دومین برند لوکس محبوب بازار آمریکا محسوب می‌شود. حالا خبر آمده است این خودروساز آمریکایی در قاره اروپا نیز وضعیت مطلوبی دارد. آمارهای جاتو دینامیکس نشان می‌دهد تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۲۱ فروش ۱۴۱۴۲۹ دستگاهی در قاره همیشه‌سبز داشته است. به این ترتیب تسلا مدل ۳ تنها خودروی الکتریکی است که بین ۵۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۲۱ اروپا قرار می‌گیرد. در رتبه‌بندی کلی این خودرو رده هفدهم را به خود اختصاص داده است. اشکودا اوکتاویا با آمار فروش ۱۴۳۲۶۸ دستگاهی بالاتر از تسلا قرار دارد و فولکس‌واگن گلف هم با فروش ۲۰۵۴۰۸ دستگاهی رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

اما سدان الکتریکی تسلا پرفروش‌تر از پژو ۳۰۰۸ کراس اوور(فروش ۱۴۰۰۱۵ دستگاه)، فولکس‌واگن تیگوان (فروش ۱۳۳۵۵۸ دستگاه)، مرسدس A کلاس (فروش ۱۱۷۲۳۳ دستگاه) و حتی بی ام و سری ۳ سدان و تورینگ (فروش ۱۱۶۲۵۰ دستگاه) ظاهر شده است. فورد فوکوس هم دیگر مثل گذشته محبوب نیست و حتی نتوانسته از مرز فروش ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کند. مقایسه آمار فروش سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نشان می‌دهد تسلا در سال ۲۰۲۲ وضعیت بهتری خواهد داشت. اگرچه فروش گروه بی ام و رشد ۱.۳ درصدی داشته است اما گروه فولکس‌واگن با افت فروش ۳.۴ درصدی مواجه شده است. این در حالی است که فروش تسلا رشد ۷۰.۹ درصدی را ثبت کرده است؛ و این در حالی است که شاسی‌بلند تسلا مدل Y تا اواخر سال ۲۰۲۱ در بازار اروپا عرضه نشده بود.

با نگاهی به جدول فروش می‌توانیم وضعیت نگران کننده گلف را ببینیم چراکه این هاچبک نمادین میزان فروش کمتری نسبت به سال‌های قبل داشته است و استقبال از آن در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است. نکته نگران کننده تر به افت فروش ۵۰ درصدی این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۹ مربوط می‌شود. دلیل اصلی این موضوع علاقه بیشتر خریداران به خودروهای الکتریکی و کراس اوورهاست؛ و اگرچه فولکس‌واگن در این کلاس‌ها با محصولاتی همچون ID.3 و تی کراس حضور دارد اما خانواده گلف از چنین مدل‌هایی بی‌بهره است. درحالی‌که کلاس شاسی بلندهای میان سایز (میان سایز در اروپا خودرویی همچون بی ام و X3 است) رشد ۴۲.۶ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است اما کلاس خودروهای کامپکت تحت تأثیر افت گلف کاهش فروش ۱۳.۳ درصدی داشته است.

اگرچه تسلا مدل ۳ خودرویی کامپکت است اما با وجود قوای محرکه الکتریکی و طراحی کابین برجسته، تفاوت‌های بسیار زیادی با گلف دارد. بی‌شک مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی آمریکایی عرضه شده در اروپا محسوب می‌شود. بسیاری از آمریکایی‌ها تلاش کرده‌اند تا در دل خریداران اروپایی جای بگیرند اما در نهایت شکست خورده‌اند. از جمله این خودروها می‌توان به کادیلاک BLS و کرایسلر سبرینگ اشاره کرد؛ اما سلیقه خریداران اروپایی فرق کرده است و حالا تسلا می‌تواند مدعی برتری بر دیگران باشد. سؤال این است که آیا تقاضا برای تسلا در آینده کمتر خواهد شد یا خیر. آیا برندهای مطرح اروپایی هم خواهند توانست سهم خوبی از بازار الکتریکی‌ها را به خود اختصاص دهند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    تازه اولش هست! آمار امسال TESLA دیدنی تر هم خواهد بود.

    وقتی توو یک دهه به اندازه 6 دهه انجین های درون سوز بشکه نفتی دستاورد حاصل شد. چیزی یارای ایستاد برابر علم رو نداره.

    موافقم 54
    مخالفم 60
    1. محمد امین

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      حالا یه جوری میگی علم انگار بقیه شرکت های خودرو سازی با جادوگری و فسفر ماشین میسازن ، خب اونا هم پایه علمی داره فرایندشون ، چرا این رو متوجه نمیشی …
      وقتی یه شرکتی سر زبان افتاد دیگه مردم چشمشون رو میبندن، مثلا همون ملیون آدم هایی که رفتن پایه مانیتور اپل خریدن ۱۵۰۰ دلار ، همین حرف های شما رو میزان و از تکنولوژی سازه های صحبت میکردن

      موافقم 26
      مخالفم 41
      1. محسن

        ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بابا صبر کنید ما تازه داریم تو بنزین خودکفا می شویم

    2. ممد ژانگولر

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      دیگه وقتشه کسانی که به هوادارهای تسلا توهین کردن به سبک ژاپنی دولا بشن و داد بزننن sorry

      موافقم 41
      مخالفم 32
    3. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      بعله همه ماشینی که شتابش بالا باشه رو دوست دارن و میخرن یه چیز عادی

      راستش رو بخواین من تو زندگیم چیز های کمی کشف کردم که قبلا کسی کشفش نکرده بود

      با افتخار باید بگم یه چیز دیگه هم کشف کردم

      این که آقا شاهین بزرگوار خیلی تسلا رو دوست داره و غوغا کرده برای تسلا

      کلی مقاله داده

      اگه اینطوره من رو بدون حقوق استخدام کنید تو پدال هی مقاله ضد تسلا بدم ببینم چی میشه

      اینطوری که نمیشه اقا شاهین شما به استخدام تسلا در اومدی یا پدال؟

      ولی به هر حال تسلا فن های عزیز ما حسود نیسیم ماشین شتابش بالا بود امکاناتش هم خوب بود بقیه خریدن مبارکتون

      موافقم 13
      مخالفم 51
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جناب شما که هنوز دو هفته ست اومدی پدال ۲۰۰تا کامنت با مضمون بیا پایین لعنت به تسلا و… کلی chert و پرت گذاشتی اصلا ایشون رو میشناسی؟ بقول ایشون اگه میخواستن طبق خواسته های بقیه یا خودشون مطلب بزارن فورا از سایت بیرونشون میکردن، شما بهت fشار میاد میتونی نخونی!

        موافقم 28
        مخالفم 5
        1. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          نه داش من دو ماهه اومدم به تسلا هم لعنت نمیفرستم

          گفتم که مبارکتون من ک حسود نیسم

          فشاری هم بهم نمیاد چون مثلا اگه من مخالفت کنم ایا تسلا از تولید دس بر میداره؟

          ایا حرف من برای تسلا مهمه که شما از ترس حرف من سهامتو بقل میکنی؟

          بهتره شما تو کار من دخالت نکنی

          موافقم 8
          مخالفم 25
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          حرف شما کوچکترین ارزشی نداره فقط یه تنه سایتو تبدیل کردی به مهد کودک!!
          ″ایا حرف من برای تسلا مهمه که شما از ترس حرف من سهامتو بقل میکنی؟″
          تا اونجایی که خودت گفتی ممد هلکت سوار(سابق!) تو آمریکایی من که نیستم از تسلا هم خوشم نمیاد، ولی دلیل تنفرتو نمی‌دونم ؟!!
          ″بهتره شما تو کار من دخالت نکنی″
          مگه کاری داری؟😂😂 این رویه کامنت گذاشتن فقط از جوون بیkار برمیاد…

          موافقم 22
          مخالفم 4
      2. شاهین

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4698 ديدگاه)

        سلام برادر سامورایی
        والا از بس به اینجور پیام ها پاسخ دادم که دیگه بیخیال 😃

        موافقم 25
        مخالفم 4
    4. M.Kkarimi

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      علم ! 😂😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 27
    5. akrh78

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      الهی بمیرم برات عیلان ماکس گفته دیگه روی مدل 25 هزار دلاری کار نمی‌کنیم 😂 یه عمر چپ رفتی راست اومدی هی گفتی اخر تررررر

      موافقم 7
      مخالفم 30
    6. Is vi

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      الان کسی چیزی به اسباب بازی برقی ها بگه امثال شما میری قهر میکنی میگی تسلا چه به شما کرده، ولی حرفت رو خیلی قبول دارم اره شما درست میگی با سیاست فروش زورکی و تخفیف هایه بشدت سنگین و کم کردن مالیات فروش داره خخخخخ دیگه حتما میگی نه به خاطر ایلان ماسکه آخر چی برا خودتون میبری، در آینده الکتریکی ها که بیشتر شدن و سیاست زورکی و مالیات رفتن ببینم چه اتفاقی میفهمی در نتیجه میشهر عمر کوتاه پیشرانه برقی با باطری

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. میثم

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    باریکلا تسلا
    ایول داره خدایی
    واقعا نمیدونم چرا یسری‌ها با تسلا لجن.
    من که هر روز بیشتر دارم عاشقش میشم

    موافقم 42
    مخالفم 29
    1. محمدرضا

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      خاصیت ایرانی جماعته.
      پدرم میگفت دهه۶۰ که تویوتا اومد همه میگفتن چقدر بدبختیم که مجبوریم آشغالای ژاپنی سوار شیم.
      توی همون سال آمریکایی ها تویوتا رو میخریدن و ازش راضی بودن.
      الانم تسلا داره قله های تکنولوژیو پاره میکنه .دوستان بهش میگن جارو برقی پلاستیکی .🤣

      موافقم 36
      مخالفم 23
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        مشکل تسلا جدا از کیفیت پائین منتاژ ، بی‌روح بودن آن هست !

        چرا از خودروهای برقی دیگر شرکت‌ها نقد نمیکنند مثل لوسید‌ایر ، نیسان آریا ، فورد موستانک مک‌ای ، پورشه تایکان و … !

        تسلا خودش هم میدونه خودروساز نیست و مشکل همینه !
        صنعت خودرو وارد موج عجیبی بین اینکاره‌ها و هیچکاره‌ها اُفتاده که باید از این دوره گذر کنه تا به جایگاه درست برسه !
        در صنعتی که باید سال‌ها چوب تجربه و دانش را بخورند ، میبینیم شرکت سونی و اپل هم خودرو میسازند !
        فکر کنید بنز تویوتا کادیلاک موبایل و تبلت بسازند ، میشه ؟!
        مطمئناً میشه ، اما به گند کشیده میشه !
        چرا به گند گشیده میشه ؟!
        چون خریداران بی‌سواد از روی نادانی شرکت‌هایی را بزرگ میکنند که با بزرگی خود ، صنایع تخصصی را نابود میکنند یا ضعیف و این باعث میشه تعادل به هم بریزه !

        البته موضوع خودرو در آینده مثل امروز نیست که بشینید پشت فرمان رلنندگی کنید و به احتمال زیاد برای تمام مردم جهان حُکم حمل‌و‌نقل عمومی را پیدا میکنه و از جنبه‌ی مالکیت خارج میشه و مصرفی به حساب میاد که با هزینه‌ی کم اجاره‌ کنید و به مقصد برسید بدون راننده و با آسایش زیاد اما بدون روح و تصویری تمام دیجیتالی و مجازی در داخل خود !
        تسلا خودروساز نیست !
        تسلا فقط یه وسیله‌ی برقی بدون روح میسازه !
        در اروپا باید هم برقی بشه به سبب وضعیت جاده‌ها خیابان‌ها کوچه‌ها و شهرسازی‌ها اما موضوع اینه که تسلا اولین برقی‌ای بوده که تخصصی سرمایه‌گذاری کرده و خودش را جا انداخته !
        به شخصه باز هم میگویم ، تسلا در آینده‌ی صنعت خودرو جایی ندارد اما مطمئناً پایه‌گذار این صنعت بوده و برای همیشه در تاریخ ماندگار شده .

        موافقم 24
        مخالفم 61
        1. AMIR / ARMI

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          خلاصه حرف ایشون
          تسلا خودرو ساز نیست و کسایی که ازش طرف داری میکنن نادان و بی سواد هستن
          چقدر بدبختیم که فن یه برند چیپ و بی ارزشی مثل تویوتا که کاری جز ساخت موتور 4 سیلندر برای هاچبک های زشت نداره
          از روح و هیجان ماشین بازی برامون حرف میزنه

          موافقم 44
          مخالفم 33
        2. حسین

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          البته صنعت خودروی رو به نابودی آمریکا نیاز به کری خوندن نداره. اینقدر بدبخت شدن که خودشون همدیگه رو ترول می کنن. چیپ شلنگ میگیره رو برانکو که سقفش چکه می کنه، فورد هم چروکی رو قهوه ای می کنه😂 این نتیجه فله ای ماشین ساختن هست. برندهایی ک فکر می کنن مثل پنجاه سال قبل میتونن بدون تحقیق و توسعه یه تیکه حلب با رینگ فرغون بسازن و موفق بشن. نه فرغون فن دوره اینا گذشته.
          تویوتا بد سوزشی به یه جای آمریکایی فنا گذاشته 🤣🤣🤣

          موافقم 16
          مخالفم 56
      2. sobhaaaaaaan

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (38 ديدگاه)

        «خلاصه ایرانی جماعته»

        خلاصه آدم جماعته.

        مردم «غرب» هم از تسلا تنفر و یا حمایت دارن و درصد تنفر/حمایت توی فضای مجازی از تسلا فرقی با ایران نداره.

        ولی توی واقعیت مردم میخرنشون. من طرفدار تسلا نیستم ولی باید قبول کنم ماشینای خیلی خوبی نسبت به قیمت خودشونن.

        الان که تسلایی اینجا نیست، ولی اگه شارزرای تسلا و خودشونم بودن، باور کن تسلا عالی تو ایران فروش میکرد.

        تو نباید فکر کنی که تمام مردم یه کشور تو فضای مجازین.

        خیلیا تو فضای مجازی میگن برای ماشینای سایپا و ایران خودرو صف نکشید، و اگه بخوام دقیق باشم صف هم نمیکشن این افراد، ولی باز هم هزاران نفر صف میکشن.

        توی انجمن های «خارجی» هم افراد کمی از تسلا بدشون نمیاد ولی اکثریت افراد میخرنش و مجبور نیستن تو فضای مجازی ازش دفاع کنن.

        مردم کل یک‌ ملت، با تعداد کمی تو فضای مجازی متفاوتن. چه ایران چه جهان.

        موافقم 17
        مخالفم 10
        1. محمدرضا

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          البته حرف sobhan هم درسته
          مثلا مردم ایران همه هیوندا میخرن ولی تو مجازی همه از کره ای ها متفرن.
          کلا فضای مجازی همه چیزش برعکس واقعیته

          موافقم 21
          مخالفم 2
      3. علی

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        30 سال دیگه هم ممکنه بچه های شما همچین حرفی رو درباره ماشینهای چینی بزنند پس قبل اینکه حرفی بزنید دربارش فکر کنید

    2. ALIREZA

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      تسلا چه سوزشی راه انداخته 😂😂😂😂😂
      ای کاش تیتر اینطوری بودآمار فروش ۲۰۲۱ قاره اروپا و عملکرد چشم ک.ور کن تسلا

      موافقم 17
      مخالفم 12
    3. mahdi.abdi

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      بیشترمون با تسلا لج نیستیم با فناشون لجیم

      موافقم 14
      مخالفم 13
      1. محمدرضا

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        مشکلتون با فن های تسلا چیه؟🤔

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          متعصبن…

          موافقم 7
          مخالفم 6
  3. آرین

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    حالا من خیلی میزنم تو سر برقی‌ها
    ولی چون که در کل آلودگی محیط زیست کاهش پیدا میکنه از رشد فروش برقی‌ها خوشحالم.
    چیزی زیباتر از طبیعت بکر و سالم نیست.

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. میثم

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم 13
      مخالفم 1
  4. GMA

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    واقعا عجیبه مرسدس و بی ام و که برند های فوق لوکس و سطح بالا با خودرو های بسیار گران قیمت هستند از فورد و اشکودا بیشتر فروختند! این نشون میده جمعیت ثروتمندان چقدر در حال رشد هست.
    طبق معمول هم که گلف بالاتر از همه❤️

    موافقم 18
    مخالفم 12
  5. (Saeed(peugeot

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    تسلا عالی کار کرده تو این چند سال ……

    و عشق است پژو ….. واقعا روند رو به رشد تو این سالها ادامه داره …

    ۵ خودروی پر فروش اروپا ۲ خودروش پژو هست ….. و نسبت به برندای دیگه وضعیت خیلی بهتری داره ، مثل فولکس و رنو و …..

    ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ رشد داشتن ؛ در ضمن ۳۰۰۸ فعلی فقط یه فیس لیفت جزئی از نسل قبله ….. پژو ۳۰۸ کم کم داره روانه بازار میشه ؛ فروش اون ماشین دیدن داره ….

    موافقم 7
    مخالفم 17
  6. Elmiraj

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    با وجود کلی رقیب درونسوز قدرتمند و جا افتاده ، جایگاه پرفروشترین خودروی لوکس اروپا را بدست بیاری !!!

    رقبای الکتریکی هم که اصلا معلوم نیست کجای لیست اند !
    .
    .
    با شروع بکار GF4 چه شود امسال……..

    موافقم 35
    مخالفم 22
    1. TOM KRISTENSEN

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      خودرو لوکس!!!!!!🤣

      موافقم 19
      مخالفم 29
      1. mahdi.abdi

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (18 ديدگاه)

        تسلا به ظاهرش نمیخوره لوکس باشه ولی در حقیقت لوکسه درکتون میکنم

        موافقم 10
        مخالفم 9
      2. حسین

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        تسلا لوکسه.
        ولی میگن لوکس واقعی نیست.
        میتونید تعریف ماشین لوکس رو توی ویکیپدیا ببینین
        بنظرم همونجوری لوکسه کاپریس و فورد ال تی دی لوکسه.
        کاپریس نسل۴ تو مدل های اولی هندلینگ مضخرف،طراحی بسیار زشت و کیفیت کابین بد رو داشت و بسیار پیرمردی بود اما سواری نرمی داشت و چیزایی شاید من خبر نداشته باشم.
        ال تی دی هم فکر کنم همون گلکسی بود که لوکس ترش کردن اسمشو گذاشتن ال تی دی.
        تسلا هم هندلینگ و کیفیت نداره و طراحی توی مدل ۳ وy نداره ولی صندلی های نرمی داره و آپشن و خودران اینا داره.

    2. محمد امین

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اگر تسلا مدل سه لوکس هست پس فولکس واگن گلف هم لوکس محسوب میشه
      هیچ فرقی باهم ندارن
      مگر اینکه سیستم اتوران مبنای لوکس بودن باشه که ممکنه من اطلاع نداشته باشم

      موافقم 14
      مخالفم 27
      1. AMIR / ARMI

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        قیمت پایه گلف 23 هزا دلار
        قیمت پایه مدل سه 46 هزار دلاره
        بلی تسلا مدل سه لوکس حساب میشه و در مارکت هم کلاس مسدس بنز سی کلاس و بی ام و سری 3 قرار میگیره
        حالا اینکه شما هی اصرار داری که لوکس نیست به یه جای دیگه برمیگرده که باید تو سابقه کامنت هاتون و طرفداری از برند هایی که کردی گشت نه منطقتون

        موافقم 26
        مخالفم 17
        1. حسین

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          اینکه شما تسلا رو لوکس میدونی با همون منطقی هست که جوج چلنجر رو با سوپراسپرت ها مقایسه می کنی 🤣 ماشین بی ارزشی که حتی بلد نیستن واسش گیربکس بسازن میرن از همون اروپایی ها می‌خرن. البته یه زمانی که آویزون میتسوبیشی شده بودن.

          موافقم 11
          مخالفم 39
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          با این حساب پس دنا هم نزدیک ۵۰۰,۶۰۰ میلیونه لوکس حساب میشه!

          موافقم 13
          مخالفم 9
        3. Aboalfazl demon

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (523 ديدگاه)

          آقا حسین که پروفایلت لکسوس هستش و ژاپنی فنی
          ببین چلنجر فقط یه گیربکس از اروپایی ها میگیره
          از شما که بهتره دست به دامن بی ام و شدین که براتون یه سوپرا بسازه . سوپرائی که موتور بی ام و روشه . در مورد صحبت دومت هم بگم اگه چلنجر یه زمانی میتسوبیشی گالانت کوپه شد .
          ببین داش اگه جیپ نبود الان لندکروزری هم نبود که شما بهش بگین حضرت . حضرتی که به دلیل فروش کم جمعش کردن تا کمی ال ایکس و سکویا خود نمایی کنن .
          ببین همه میدونن بعد جنگ جهانی دوم که آمریکا ژاپن رو لِه کرد . اگه آمریکا کمک نمیکرد صنعت خودرو سازی ژاپن داشت چرخ برای ارابه اسب میساخت
          یه دهه ۹۰ ژاپنی با تیونینگ اومد شاخ شد بعدش هم دیگه رفت برای همیشه . دیگه برای آمریکا شاخ نشین

          موافقم 21
          مخالفم 9
        4. AMIN (M.A.S)

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          اقا حسین من برای تمام برندها حتی ترامپچی ارزش قائلم و گفته های شما به داج رو به خودروسازان ژاپنی هیچوقت نسبت نمیدم
          تویوتای بزرگ و میتسوبیشی افسانه ای و هوندای همه چی تموم
          ولی لطفا با بعضیا که حرفای بی پایه و اساس و توام با هیت میزنن مقابله به مثل نکنید
          سیستم انتقال قدرت چلنجر دیمن اونقدر ارزشمند هست که اولین ماشین تولیدی دنیا مجهز به ترنس بریک مخصوص درگستر ها باشه (با توجه به سوابقتون میدونم الان به چی فکر میکنید و از کدوم موضع هیت قصد وارد شدن دارید
          دیفرانسیل دیمن درسته؟
          لازمه زودتر بگم داج تحت گارانتیش اون مشکل کوچیک رو که به یه رابط دف و شاسی دیمن و نه خود دف مربوط بود خیلی وقته حل کرده)
          جالبه تویوتا سوپرا هم به همین گیربکس بی ارزش ZF اما خب بدون ترنس بریک و مبدل گشتاور جدید دیمن مجهزه

          داج اونقدر بزرگه که با هیت های چپ و راست وبی پایه و اساس بعضیا تاریخ 122 سالش خراب نمیشه
          درضمن موپار فن های واقعی هیچوقت این ماشینو با سوپرکارها قیاس نمیکنن
          واقعا دوست نداشتم هیچوقت وارد چنین بحثای خنده دار و بی پایه و اساسی بشم که تو دعوای تسلا و سایرین پای داج رو وسط میکشن !!
          اها راستی
          داج درسته
          Dodge

          موافقم 14
          مخالفم 3
  7. Arman

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    به سبک اروپایی ها میخوره عاشق تسلا بشن،دور از انتظار نبود
    ببینیم با وجود رقبای بیشتر در آینده چه میشه وضعیت الکتریکی ها
    توسان نسل جدید ظاهرا خیلی مورد پسندشون واقع شده،۶۴ درصد افزایش فروش داشته و پرفروش ترین ماشین کلاس خودش شده حتی بالاتر از تیگوان با اون محبوبیت
    بنز هم مشکل چیپش حل بشه میاد بالا دوباره

    موافقم 11
    مخالفم 7
  8. پیام

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    تبریک ویژه به مشتریان ایرانی تسلا و سهامداران ویژه اش.
    ما رکورد زدیم☺

    موافقم 8
    مخالفم 15
  9. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    بعله همه ماشینی که شتابش بالا باشه رو دوست دارن و میخرن یه چیز عادی

    راستش رو بخواین من تو زندگیم چیز های کمی کشف کردم که قبلا کسی کشفش نکرده بود

    با افتخار باید بگم یه چیز دیگه هم کشف کردم

    این که آقا شاهین بزرگوار خیلی تسلا رو دوست داره و غوغا کرده برای تسلا

    کلی مقاله داده

    اگه اینطوره من رو بدون حقوق استخدام کنید تو پدال هی مقاله ضد تسلا بدم ببینم چی میشه

    اینطوری که نمیشه اقا شاهین شما به استخدام تسلا در اومدی یا پدال؟

    ولی به هر حال تسلا فن های عزیز ما حسود نیسیم ماشین شتابش بالا بود امکاناتش هم خوب بود بقیه خریدن مبارکتون

    موافقم 2
    مخالفم 20
    1. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اقا اگرم تسلا رو دوست داری خب یه مقاله تهش 3 تا ولی اخه 4 تا؟اونم پشت هم؟؟

      واثعن اگه اینطوره حاضرم بدون حقوق توی پدال کار کنم مقاله ضد تسلا بدم

      موافقم 1
      مخالفم 15
      1. شاهین

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        فازتو دوست دارم
        دوست دارشتم زمانی که حوصلشو داشتم میومدی و برند خودرویی مورد علاقتو با فیلم و عکسای موثق تبخیر میکردم ولی الان حسش نیست زیاد بحث داشتیم با بقیه دیگه دمقی نمونده و مسخره بازیه بیشتر
        حالا قاتل تسلا مواظب باش موقع رانندگی با یه جاپنی توی جاده تسلا تو حالت اتوپایلوت قاتلت نشه! چون میدونی که چند وقت پیش یه همچین موردی پیش اومده بود و یه هوندا سویک کتلت شده بود
        حتما الان میگی با سوپرا تسلا رو نقطه میکنم، صحیح فقط مواظب باش قطعات افترمارکتی که میخری ایساکو نباشه یوقت موتور پیاده نکنی موقع فرار

        موافقم 15
        مخالفم 3
  10. زیزیگولو

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مطمئناً تسلا یکی از غولهای فناوری دنیاست

    موافقم 13
    مخالفم 4
  11. ارین صاحب جمعی

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    واقعا تبریک میگم به طرفداران ماشین برقی خیلی حس میکنم یکسری از دوستان خودشونو میزنن به اون راه یا نمیدونم واقعا معذرت میخوام نمیفهمن که رقابت الان بین تسلا و تویوتا و فولکس و بی ا م و بنز نیست رقابت بین طرفداران برق و بنزینی واقعا خیلی برام جالبه اقا میثم شما چجوری میتونی به ماشینی که کیفیت اشغال داره گپ بین دراش از لایه اوزون بیشتره یک رنگ درست حسابی نداره یک دوخت منظم نداره فرمون عجیب غریب داره سیستم اتوپایلتش همین جوری عین کرونا کشته میده و براش داره چقدر پول میگیره افزایش قیمت میده هر روز وکلاش تو دادگاه های امریکان تو حالت پارک آتیش میگیره خود مردم دنیا هم ازش متنفرن دیروز دیدیم چیکار کردن باهاش پکیج باتریش مچاله میشه دراش تو تصادف باز نمیشه بله حرف شما درسته نه خون پدرمونو خورده نه چیز دیگه ای ولی نه فقط ما و تمام دنیا ناراضین که یک همچین چیزی چرا داره توسط یکسری دوستداران محیط زیست خریده میشه و باعث از بین رفتن چیزی های خوب میشه یک ذره منطقی باشید لطفا رقابت تسلا با بقیه همیشه گفتم رقابت بین لوکس بودن و نبودن نیست اقتصادی بودن یا نبودن نیست رقابت بین طرفداران ماشین برقی و بنزینی

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. میثم

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      @ارین صاحب جمعی
      من عاشق شخصیت ایلان ماسک هستم.
      البته که ازش بت نمیسازم و خیلی ایرادات داره
      ولی از جسارت و شکست ناپذیریش واقعا خوشم میاد. از اینکه متفاوت فکر میکنه و کم نمیاره و غیر ممکنها رو ممکن میبینه خیلی خوشم میاد.
      تسلا یک محصول جانبی از یک طرز فکر متفاوته.
      و برای من بیشتر جنبه نمادین داره و اینکه من میگم عاشق تسلا هستم بیشتر منظورم اون شخصیت کاریزماتیک و متفاوت این برنده.
      اینکه تغییر دهنده قواعد بازیه و به هیچکس کاری نداره و کاری که فکر میکنه درسته رو انجام میده واقعا برام جالبه.
      وگرنه اگه دقت کرده باشی خیلی وقتها ایراداتی هم ازش گرفتم.
      درسی که من از موفقیتهای تسلا و ایلان ماسک گرفتم این بود که باید با دید بازتری به همه چیز نگاه کنم و اگه می خوام موفق بشم باید طرز فکر سنتی و تعصبی که در برابر تغییر مقاومت میکنه رو بزارم کنار.
      یه بخشی از وجودم که از موفقیت بقیه ناراحت میشه چون خودش به جایی که می خواست نرسیده رو باید نابودش کنم و دیدم رو بازتر کنم.
      اینطوری راه باز میشه و فرصتهایی طلایی که همیشه هستن رو میتونی ببینی و ازشون استفاده کنی.
      اینکه ایلان ماسک با وجود این همه هجمه و مقاومتها، خودشو باور داشت واقعا برام درس بزرگیه.
      حالا کاری به نظر بقیه ندارم و مطمئنا خیلی ها بهم هجوم میارن و دلایل خودشونو میارن برای رد حرفهای من.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        درود میثم جان
        ″درسی که من از موفقیتهای تسلا و ایلان ماسک گرفتم این بود که باید با دید بازتری به همه چیز نگاه کنم و اگه می خوام موفق بشم باید طرز فکر سنتی و تعصبی که در برابر تغییر مقاومت میکنه رو بزارم کنار″
        گل گفتی، منم تا چند وقت پیش همچین ذهنیتی داشتم ولی همینکه کمی فکر می‌کنی کم کم به اشتباهت پی میبری👌

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. میثم

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (3627 ديدگاه)

          @$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
          تا 1401 حدود 51 روز مونده
          اگه هدف بزاریم تو این زمان باقیمونده فقط همین مورد رو کلا از ذهن و زندگیمون پاکش کنیم و یک بار برای همیشه حلش کنیم،
          خدایی حاظرم قسم بخورم سال 1401 میشه سال استارت یه زندگی جدید.
          با یه ذهن کاملا باز از همون اول سال شروع میکنی و اهداف جدیدی برای خودت و زندگیت تعیین میکنی و براشون تلاش میکنی
          اینا شعار نیستا، بشخصه کاملا دارم در این جهت حرکت میکنم.
          سخته. واقعا سخته بخصوص اوایلش ولی از اونطرف خیلی هم حال میده و یه حس و حالی رو تجربه میکنی که قبلا نداشتی.
          موفق باشی

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا حرفت درسته،بنظرم این تفکرات منسوخ شده و قدیمی شده باعث و بانی هرگونه پسرفتمون،بقول امیرکبیر کشور ملت دانا میخواد نه صدراعظم یا شاه…
          شما هم موفق باشی…

    2. ALIREZA

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      آرین واقعا دیدت نسبت به تسلا با یه خودروساز ۱۰۰ ساله یا شایدم بیشتر یکیه ؟ بخدا تسلا کمتر از ۲۰ ساله به وجود اومده طبیعتا از نظر کیفی خیلی با برندهای قدیمی متفاوته

      موافقم 3
      مخالفم 3
  12. شاهین

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    تسلیت میگم به هیتر های جوکر که نباشن ماهم نیستیم!
    و اما تبریک میگم به عاشقان واقعی دنیای خودرو. تسلا حقش همینه چون برای همین هم اومده که دنیای خودرو رو متحول کنه.
    تسلا نشون داد همونطور که توی بحث شتاب اولین هست، توی بحث پیشرفت و فروش هم اولین هست و اینجاس که اون ترمز نامرقوبی که دوستان ازش شاهنامه ساختن اینجا به کمک تسلا اومده و قصد نداره تسلا رو نگه داره!!!

    موافقم 14
    مخالفم 4
  13. Sina10

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    به نظرم امار خوبی برای تسلاست ، هرچند من لوکس حسابش نمیکنم ولی بازم خیلی فروخته ، مخصوصا مدل ۳ که گلف برقیه به نظر من ، باید رقیب گلف حساب بشه نه سری ۳ ، من بشخصه مدل ۳ پرفورمنس رو خیلی دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 7
  14. ماکسیمیلیان

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    باسلام و درود ایزد دانا و توانا بر شما!
    گرامیان اهل فن ، فردی در پی خرید سرفیس پرو ۲۰۱۷( cpu core i 5) است. استفاده ی ایشان برای مصارفی همچون ادوبی فتوشاپ ، اجرای آسفالت ۹ با کیفیت مناسب و همچنین اجرای برنامه های ios توسط شبیه ساز بر روی دستگاه است.
    از نگرش شما عزیزان ، می‌تواند پاسخگوی مصارف این دوست بزرگوار باشد؟
    با توجه‌تان ، منت بر دیدگان این حقیر میگذارید ؛ متشکرم.
    یا حق🌷

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز به نظرم اگه می تونید خود اپل رو بخرید… البته من زیاد تخصصی ندارم و به نظرم برای اینکه بهتر بتونید تصمیم بگیرید تو ز.ومیت یا یه سایتی مثل این یه اکانت بسازید و از افرادی که خیلی می دونن بپرسید…

  15. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    من واقعا از مدل سه خیلی خوشم میاد
    به چند دلیل:
    قیمتش عالیه
    قیافه اش متوسطه
    داخلشم اوکیه
    پرفورمنس عالی
    ساپورت عالی سید تسلا برای شارژ
    امکانات خوب نسبت به قیمت
    ولی واقعا بقیه رو دوست دارم ولی کم میاره پیش بقیه توی لومس بودن و اینا… ولی پرفورمنس همیشه اول!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. Khosrow

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    ببینید تسلا فن های عزیز / پراید برقی با خودکشی رتبه 17 شده / ارزون – بی کیفیت – هزینه بیمه و مالیات تقریبا صفر / ننه بزرگ من هم تسلا میخواد / بزارین رقبا بیان بعد در موردش صحبت میکنیم ..

    موافقم 3
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا