فروش خودروهای الکتریکی در اکتبر امسال در آمریکا به بیش از ۱۰۱ هزار دستگاه رسیده و تسلا با وجود کاهش فروش همچنان پیشتاز است.
طی چند وقت اخیر، دائماً در مورد رکود بازار خودروهای الکتریکی میشنویم و به همین دلیل، خودروسازان هم در حال تغییر استراتژیهای الکتریکیسازی خود هستند. بااینوجود، درحالیکه فروش خودروهای الکتریکی در کشورهایی مثل آلمان کاهش پیدا کرده ولی در ایالاتمتحده مردم همچنان از خودروهای الکتریکی استقبال میکنند. طبق آمارها، فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا در اکتبر امسال با ۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۰۱,۴۰۳ دستگاه رسیده است. عامل این رشد فروش اما برخلاف همیشه تسلا نبوده بلکه فروش خودروهای الکتریکی خودروسازان قدیمی بیشتر شده است.
به لطف افزایش تقاضا برای بلیزر EV و اکوئناکس EV، فروش خودروهای الکتریکی شورلت در این ماه با ۳۸ درصد افزایش به ۶,۷۴۱ دستگاه رسیده درحالیکه فروش کادیلاک لیریک هم سه برابر شده و به ۲,۴۸۹ دستگاه رسیده است. هامر EV هم در این ماه ۱,۰۱۵ دستگاه فروخته که چهار برابر بیشتر از اکتبر ۲۰۲۳ است. هوندا پرولوگ نیز که روی پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز ساخته شده و در کارخانهٔ این شرکت آمریکایی در مکزیک تولید میشود، در اکتبر امسال فروش خوبی را تجربه کرده است. کراساوور الکتریکی هوندا موفق به فروش ۴,۱۶۸ دستگاه شده که تنها ۱۲ دستگاه از همتای شورلتی خود یعنی اکوئناکس EV کمتر است. هیوندای آیونیک هم همچنان شرایط مطلوبی در بازار آمریکا دارد و فروش آن از ۳,۵۵۵ دستگاه به ۴,۴۸۵ دستگاه افزایش پیدا کرده است.
پرفروشترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا در اکتبر ۲۰۲۴
فروش اکتبر ۲۰۲۴ | فروش اکتبر ۲۰۲۳ | |
تسلا مدل Y | ۲۱,۷۸۷ | ۲۵,۲۲۰ |
تسلا مدل ۳ | ۱۷,۴۱۹ | ۱۶,۲۳۷ |
هیوندای آیونیک ۵ | ۴,۴۸۵ | ۳,۵۵۵ |
شورلت اکوئناکس EV | ۴,۱۸۰ | ۰ |
هوندا پرولوگ | ۴,۱۶۸ | ۰ |
تسلا سایبرتراک | ۴,۰۴۱ | ۰ |
فورد موستانگ Mach-E | ۳,۴۷۹ | ۳,۹۴۹ |
شورلت بلیزر EV | ۲,۵۶۱ | ۱۶۷ |
کادیلاک لیریک | ۲,۴۸۹ | ۸۸۷ |
ریویان R1S | ۲,۴۵۶ | ۲,۹۶۱ |
هرچند فروش کلی خودروهای الکتریکی در آمریکا افزایش پیدا کرده ولی سرعت رشد کمتر شده و برخی خودروها نیز با کاهش فروش مواجه شدهاند. بهعنوانمثال، فروش موستانگ Mach-E از ۳,۹۴۹ دستگاه به ۳,۴۷۹ دستگاه رسیده و فروش ریویان R1S نیز با بیش از ۵۰۰ دستگاه کاهش به ۲,۴۵۶ دستگاه رسیده است. همچنین این نگرانی وجود دارد که فروش خودروهای الکتریکی بشدت تحت تأثیر مشوقهای مالیاتی باشد و اگر دونالد ترامپ هنگام شروع کار خود بهعنوان رئیسجمهور جدید آمریکا این مشوقها را حذف کند، فروش خودروهای الکتریکی ممکن است کاهش یابد.
پرفروشترین برندهای الکتریکی بازار آمریکا در اکتبر ۲۰۲۴
فروش اکتبر ۲۰۲۴ | |
تسلا | ۴۵,۲۰۰ |
شورلت | ۷,۴۲۷ |
فورد | ۶,۶۶۹ |
هیوندای | ۵,۶۲۸ |
هوندا | ۴,۱۶۸ |
کیا | ۴,۰۴۰ |
بامو | ۳,۵۶۱ |
ریویان | ۳,۵۰۲ |
مرسدس بنز | ۲,۹۸۹ |
نیسان | ۲,۵۴۷ |
کادیلاک | ۲,۵۰۴ |
جیامسی | ۱,۹۱۲ |
آئودی | ۱,۷۳۱ |
تویوتا | ۱,۴۳۸ |
آکورا | ۱,۲۶۱ |
پورشه | ۱,۲۱۱ |
سوبارو | ۱,۱۱۵ |
وینفست | ۹۰۶ |
لوسید | ۶۲۳ |
لکسوس | ۴۸۸ |
در همین حال، با افزایش تنوع خودروهای الکتریکی خودروسازان قدیمی، به نظر میرسد بسیاری از خریداران از خودروهای تسلا رویگردان شدهاند زیرا فروش این شرکت نهتنها در اکتبر امسال ۱.۸ درصد کمتر شده بلکه بهطورکلی در ۱۰ ماه نخست سال جاری با کاهش فروش دستوپنجه نرم کرده است. هرچند فروش مدل ۳ به لطف فیسلیفت اخیر افزایش یافته ولی مدل Y کاهش تقاضای قابلتوجهی را تجربه کرده و فروش آن از بیش از ۲۵ هزار دستگاه در اکتبر گذشته به زیر ۲۲ هزار دستگاه رسیده است. البته فروش تسلا هنوز هم شش برابر بیشتر از دومین برند پرفروش در بازار خودروهای الکتریکی آمریکا است و حتی مجموع فروش برندهای دوم تا یازدهم هم بهاندازهٔ فروش تسلا نخواهد بود.
kasra
۲۹ آذر ۱۴۰۳تسلا هم از حق نگذریم ماشین خوبیه ولی متعصبان …….🙃
۲۹ آذر ۱۴۰۳جون هرکی دوست دارید عین پارسال چهار تا پست درست حسابی بزارید کارتون شده یا ماشین برقی یا ماشین کره ای یا تبلیغ ماشین چینی
لاقل پارسال اون کاربر تسلا بود حال میداد آرزو داشتیم پست تسلا و ماشین برقی بزارین حالا الان که رفت رگباری پست ماشین برقی میزارید
الان چند تا پست از ماشین هابی از برند معروف هایما اینا بزارید ما ببینیم لذت ببریم حداقل از ماشین ایرانی و بررسی هاش پست بزارید یه نویسنده بود اسمش یادم نیست ماشین ایرانی هارو مثل شاهین اینا بررسی میکرد از سایت اسب بخار بهتر بود آقای اشتری لاقل یه کاری کن من بتونم پست بزارم کل سایت رو عالی میکنم کاربر های پدال عشق کنن
Taha Ayoobi
۲۹ آذر ۱۴۰۳برقی یعنی تسلا
Galant.VR4(JDM)
۳۰ آذر ۱۴۰۳من خودم بدم میومد از تسلا اما اگه داستان ماشین بازی رو بزاری کنار میبینی تو برقیها تسلا یجورایی سرآمده اما به نظر من اگه میخواد این روند صدرنشینی رو حفظ کنه باید یه چندآپدیت قوی برای دوسال آینده در نظر بگیره 2025,26
وگرنه ممکنه کمی دچار افت فروش بشه
کیفیت خوبی دارن ماشیناش
پیام
۲۹ آذر ۱۴۰۳هیوندای و کیا روی هم تقریبا ۱۰ برابر تویوتا فروختن
amir
۲۹ آذر ۱۴۰۳به همین خوش باش چون فقط رو همین میتونی خوش باشی
(هیوندای+کیا)× ۱.۵ = تویوتا
فروش جهانی کل برندو میگم
تو خوده آمریکا هم که لازم نیست اشاره کنم
پیام
۲۹ آذر ۱۴۰۳امیر روزای طلایی تویوتا داره روزهای الکتریکی هیوندای تبدیل میشه. یخورده زمانبره ولی شدنی و محتمل
amir
۲۹ آذر ۱۴۰۳به همین خیال باششش
Mohsen68
۲۹ آذر ۱۴۰۳همینه…
راحت تره، تمیز تره، بصرفه تره، و از همه مهم تر صنعت به هر دلیلی تصمیم گرفته چرخش کنه به این سمت و دیگه کار تمومه، تازگی هام که میشنویم میخواد برد خودرو ها از ۱۰۰۰ کیلومتر بیشتر شه با باتری حالت جامد…
البته اینا همه برا کشوری که اول بتونه برق یخچال مردم رو تامین کنه، نه برا شهردار محترم تهران که بیاد وایسته بقل تاکسی برقی عکس بگیره و ما اینجا تو سر بزنیم بگیم اینکار برا دومین کشور دارنده ذخایر نفتی هنوز زوده و یه عده هم بگن تو که تهران نیستی ما داریم خفه میشیم
الان هوا چطوره برادر؟ مشکل آلودگی حل شد با تاکسی برقی؟!
🇰🇷
۲۹ آذر ۱۴۰۳کاش آمار فروش سالانه بر اساس برند هم ضمیمه میشد
یه نکته مهم راجع به آیونیک اینه که با این امار فروش و این همه بازخورد مثبت ، آیونیک ۵ و سایر محصولات هیوندای از سال ۲۰۲۲ شامل تخفیف مالیاتی نیستند و خود هیوندای مجبوره قیمتشو کم کنه . اگر شامل تخفیف بود آمار فروشش خیلی بیشتر ازین میشد و بعد از تسلا قرار میگرفت . درحالیکه برای مثال محصولات شوی و هوندا دارای تخفیف ۷۵۰۰ دلاری هستند
سالار فصل
۲۹ آذر ۱۴۰۳با اینهمه سرمایه و تبلیغات و فولان فقط چنتا دونه بیشتر از هاندا که اخیرا با پلتفرم مشترک وارد بازی شده فروخته.
چرا انقدر تعصبی هستید؟
اینهمه پلن و سرمایه فقط برای کمتر از پنج هزارتا در ماه
🇰🇷
۲۹ آذر ۱۴۰۳اولا خود هوندا مگه میلیاردها دلار سرمایه گذاری و تبلیغات نکرد ؟
دوما هوندا پرولوگ که عملا بلیزر ریبج شده ست در سگمنت میانسایز قرار میگیره که محبوبیت بیشتری داره درحالیکه آیونیک ۵ بقول بعضی پستها، کراس بک بحساب میاد و تناسبات یک کراساور معمولی رو نداره . ضمنا هوندا ۷۵۰۰ دلار تخفیف میخوره درحالیکه آیونیک در حال حاضر تخفیف نداره . اگه تخفیف داشت اختلاف دیدنی بود . تعصب فقط تعریف و تمجید نیست . کم اهمیت یا کوچیک جلوه دادن موفقیت یک برند هم نوعی تعصبه
JaMsHiD-B
۳۰ آذر ۱۴۰۳دنبال اما و اگر نباش که اگر فلانی فلان کار رو میکرد بهتر بود . فعلا هرکی سیاست های خودشو در پیش گرفته و موفق بوده مخصوصا هوندا که فعلا چسبونده به هیوندا !
هیوندایی که خدای برقی بود و رقیب مستقیم تسلا ….
(Ali(chevynova
۲۹ آذر ۱۴۰۳ماشالاه GM عزیز
معلومه فروشش بالاتر رفته
ناسلامتی در کارنامش محصولی مثل پونتیاک چیفتن ۱۹۵۶ رو داره
اولدزموبیل ۹۸ مدل ۱۹۵۹ رو داره
شوی بلر ۱۹۷۱ رو داره
کادیلاک فلیتوود مدل ۱۹۵۴ رو داره
بایدم فروشش بالا بره
Elmiraj
۲۹ آذر ۱۴۰۳با اومدن ترامپ و حذف مشوق های مالیاتی اگر فروش تسلا ۱۰ درصد کم بشه ، فروش بقیه حداقل ۵۰ درصد افت میکنه…
hosen
۲۹ آذر ۱۴۰۳تسلا اونقدرا هم افت فروش نداشته همچنان پیشتازه
محمد ۱
۲۹ آذر ۱۴۰۳ولوو به فنا رفته.. خخ
حسین دهمرد
۳۰ آذر ۱۴۰۳همچین افولم نکرده که ایشالا میکنه ولی این کاهش چند درصدی عادیه
Saeed
۳۰ آذر ۱۴۰۳آقای دهقان
نکته عجیب در این آمار ، نبودن تعداد فروش خودروی برقی برند فولکس واگن ID4 هست . یعنی میشه باور کرد که در ته لیست هم نباشه ؟ با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که روی خط تولید برقی در آمریکا و باتری در کانادا کرده